Dell gaat weblogs actiever volgen

door

dell7

door

Nieuws - Leverancier Dell gaat actiever kritische weblogs volgen en zo nodig reageren op klachten en opmerkingen van consumenten. Voor Dell Nederland verandert er voorlopig niets.

Dell heeft naar aanleiding van een aantal kritische berichten van weblogger Jeff Jarvis, zijn corporate beleid ten aanzien van weblogs aangepast. Sinds juni probeert Jarvis ondersteuning te krijgen van de hardwaregigant bij problemen met zijn nieuwe Powerbook-notebook, maar tevergeefs. Jarvis publiceerde zijn ervaringen met Dell in een serie bijdragen op zijn weblog BuzzMachine, de serie staat inmiddels bekend als de 'Dell Hell'.

Volgens Jennifer Davis, hoofd van de PR-afdeling van Dell, gaat het bedrijf voortaan actiever reageren op consumentenberichten op weblogs en zal het direct contact opnemen met de betrokkene of zich in een lopende discussie mengen, om de klantentevredenheid te waarborgen. In het geval van Jeff Jarvis werd pas door Dell contact opgenomen nadat de weblogger een e-mail stuurde aan Michael George, Dell's hoofd marketing, en deze onverbloemd ook op zijn website publiceerde.

Volgens Ingrid Goos van Dell Nederland, is het gewijzigde beleid ten aanzien van webloggers, specifiek voor de Verenigde Staten. Voor de Nederlandse situatie verandert er volgens haar niets. Ook hier volgt Dell al langere tijd uitlatingen van consumenten op websites en forums en is er geen reden dit te veranderen. Welke Nederlandse websites Dell specifiek volgt kon zij zo niet melden.

De situatie rondom BuzzMachine is typerend voor de macht die weblogs hebben en de onwennigheid die veel bedrijven nog hebben in het hanteren van bijdragen op dergelijke sites.

Aanbevolen artikelen

Lees meer over:

weblog, dell, jarvis

eerst ▾ Reacties

De reacties worden ingeladen...

Insider naam

 
{$quantity}%

Mijn insider overzicht Uitloggen

Briefcase({$quantity}) Mijn Downloads({$quantity})

Word insider

  • Exclusieve content
  • Achtergrond verhalen
  • Praktische tips

Topbedrijven met ICT vacatures

Consumerization Event: Early Bird Actie
 
dagen
:
 
uren
:
 
minuten
:
 
seconden

Webwereld nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox.