'Snel antwoord per mail? Dan betalen'

mail

Gepubliceerd: Donderdag 26 januari 2006

Bedrijven die elke dag bedolven worden onder een berg elektronische post, kunnen klanten nu aan de deur laten betalen voor een snelle response.

Toon volledig artikel

In$@ne op Donderdag 26 Januari 2006 15:10

image

Veel mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld dat ze betalen voor een informatienummer.

Dan behoor ik waarschijnlijk bij de kleine groep die het NIET de normaalste zaak van de wereld vindt...ik vind het ook ronduit belachelijk dat je moet betalen om 10 minuten in de wacht te staan voordat je je informatie krijgt of je vraag kan neerleggen...

Denk ook dat de ontwikkeling zoals in het bericht owrdt genoemd zeker geen goede zaak is...weg klant vriendelijkheid.

ASS-Ware op Donderdag 26 Januari 2006 15:14

image

> 'Veel mensen vinden het de normaalste zaak van de
> wereld dat ze betalen voor een informatienummer

Helemaal niet.
Ik vind het helemaal niet normaal te moeten betalen voor een duur als een bedrijf een fout heeft veroorzaakt.
We gebruiken het, omdat er vaak geen alternatief is.

> Ook de klant zou geholpen zijn, want die krijgt
> 'gegarandeerd antwoord binnen de gewenste tijd'.

Dus ... alle andere bedrijven geven geen antwoord als hun nummer een 0800 nummer is ?

> Emaildome richt zich primair op banken en
> verzekeraars,
> de Belastingdienst, serviceproviders,
> telecombedrijven en
> energieleveranciers. Deze bedrijven zouden veel
> tijd en geld kwijt zijn aan de grote toestroom
> aan 'elektronische briefjes'

Dus als we er voor gaan betalen, en wij willen dat volgens dit stukje, dan wordt de toestroom van mailtjes minder.

Right ...

Quirius op Donderdag 26 Januari 2006 15:27

image

Een beetje bedrijf dat veel mailtjes krijgt zorgt er gewoon voor dat er constant iemand zit, of een maal per dag/week die de mails beantwoord. Waarom zou je daarvoor betalen? Ze nemen je product toch af, daar is al voor betaald of ze zijn van plan je product te kopen dan zou ik er al helemaal niet voor gaan betalen!

wandawilwel31 op Donderdag 26 Januari 2006 15:29

image

Simpel: gewoon niet betalen met zijn allen, en enkel gewone emailtjes sturen.
Wat gaan bedrijven doen ? 4 dagen niksen voordat ze de email bekijken en antwoorden ?

leuk plan, maar ik koop nog geen aandelen.

Alex103 op Donderdag 26 Januari 2006 15:33

image

Nee, ik vindt het niet normaal om te moeten betalen. Immers, het bedrijf heeft de supportkosten al in de productprijs mee berekend.

Ik vindt het ronduit schandalig dat ik als gebruiker dan nog eens een duur 0900-nummer moet bellen. Helaas zijn er vaak geen andere mogelijkheden, maar als het kan koop ik in toekomst geen producten meer van dit bedrijf.

Mark Boxman op Donderdag 26 Januari 2006 15:39

image

Emaildome richt zich primair op banken en verzekeraars, de Belastingdienst, serviceproviders, telecombedrijven en energieleveranciers. [...]
"Consumenten kunnen Emaildome ook gebruiken, bijvoorbeeld wanneer zij adverteren op Marktplaats, Ebay of Speurders", oppert Emaildome. De software zou eveneens handig zijn bij internetdating.


En van de site:

The result is a maximum customer satisfaction in addition to the fact that inbound emails become profitable through kickback fees to the recipient based on the amount of paid email by senders.


Ik vraag me af of er uberhaupt goed nagedacht is over de missie en of er uberhaupt IETS van marktonderzoek gedaan is.

@wandawilwel31 -> Ik koop niet alleen GEEN aandelen, ik adviseer anderen het ook vooral niet te doen.


Emaildome® is the new and revolutionary standard

Standard... ;-) Tuurlijk.

bobmalooga op Donderdag 26 Januari 2006 15:45

image

Natuurlijk is het niet normaal om te betalen voor een informatienummer, om na een heleboel minuten eindelijk te hroen wat je allang had moeten weten.
Meestal bel je info nummer omdat het betreffende bedrijf weer eens zijn zaken niet op orde heeft.
Antwoord op korte termijn lijkt me meer een vanzelfsprekendheid dan een gunst.
En over bedelven gesproken, voorlopig wordt ik als particulier steeds op alle mogelijke manieren bedolven onder diverse ongevraagde rotzooi van bedrijven en niet andersom.
Het zou tijd worden dat ik eens een vergoeding krijg voor elk ongevraagd mailtje en foldertje dat ik binnen krijg, dat zou pas een "normale" en goede zaak zijn.

ccolijn op Donderdag 26 Januari 2006 15:47

image

Geachte Heer Tim Wijnen,

Er zijn ook mensen in Nederland die het bijzonder abnormaal vinden te betalen voor informatie van een commercieelbedrijf. Ik vraag altijd aan een bedrijf hoe ze na gedane zaken hun informatievoorziening geregeld hebben. Zeggen ze 09, onderbreek ikze enzeg dat ik dan geen zaken met ze wil doen. Misschien is het ook verstandig als U eens nadenkt over hoe bedrijven (KPN, Tiscali enz) je aan alle kanten proberen leeg te trekken financieel en geen service verlen. Ik kan de lijst 5 pagina's lang maken.

Mark Boxman op Donderdag 26 Januari 2006 15:48

image

Net 4 testmails gestuurd naar de email adressen uit de testimonials op de emaildom site. Niks geen automatisch reply terug. Als ik hier al op moet wachten....

(https://www.emaildome.com/PresentationLayer/UICommon/Referrels.aspx)

Anonymous Coward op Donderdag 26 Januari 2006 15:48

image

Niet goed geld terug garantie?

bodosan op Donderdag 26 Januari 2006 15:52

image

Informatienummers lijken gezien de snelheid waarmee de hoorn opgenomen wordt voor de meeste instellingen een melkkoe te zijn (inclusief de overheid). Het bizarre is dat als een bedrijf/overheid een fout maakt jij als klant je over moet geven aan dit soort betaalnummers, wat vaak in hoge kosten en minimale informatie resulteert. Zolang overheid en bedrijven nauwelijks in staat zijn op een professionele manier met klanten te communiceren is elke betaling (ook de betaalnummers) te gek voor woorden.
Bodosan

ccolijn op Donderdag 26 Januari 2006 16:09

image

Veel bedrijven zijn niet geïnteresseerd in klant tevredenheid, het lijkt wel of ze je zoveel mogelijk willen treiteren. Kijk maar een naar TrosRadar op TV. Vooral Internetproviders, energie bedrijven KPN, UPC om er maar een paar te noemen. Maar ja jullie moeten ook eten!! Dus wie weet slaan jullie en de slecht functionerende bedrijven er een slaatje uit. Worden ze nog meer beloond voor hun slechte functioneren!!!

froodsel op Donderdag 26 Januari 2006 16:09

image

Tja, een beetje service is tegenwoordig (vooral bij grote bedrijven) erg ver te zoeken. Het is inderdaad schandalig dat je moet betalen om een bedrijf haar eigen fouten te laten corrigeren. Een alternatief is er vaak niet. Als dergelijke bedrijven (maar vooral de medewerkers) zich eerst eens wat professioneler gaan opstellen door het leveren van meer kwaliteit en maken van minder fouten, dan zouden we ze ook niet zo vaak hoeven bellen.

Hulde aan bedrijven waar je de klantenservice via een 0800 nummer kan bereiken!

Bob op Donderdag 26 Januari 2006 16:13

image

Laat dat bedrijf wat dit voorstel eerst een beginnen zelf geld te vragen aan klanten die informatie willen hebben.

Dus ff een mailtje sturen na emaildome met de vraag om informatie over hun leuke product, je krijgt als potentiele klant de keuze, betalen en meteen antwoord of wacht maar 5 dagen op je antwoord.
Kijk in vergelijking met de usa scoren we hier in nederland al slecht als het om service gaat maar om nu de kant van emaildome op te gaan ?

Betalen om vragen aan de belastingdienst te mogen stellen denk het niet. Je energiebedrijf wil je niet antwoorden, moet je eens kijken als ze geld willen hebben van jou hoe snel ze dan zijn. Bovendien gezien de concurrentie zullen bedrijven die hun zaakjes wel voor elkaar hebben echt gaan scoren.

Of zie je het al voor je je komt een drukke winkel binnen er zijn 3 rijen, 1 voor klanten die het volle pond willen betalen die zijn meteen aan de beurt. Wil je korting tja dan moet je gewoon wachten.



dreas op Donderdag 26 Januari 2006 16:13

image

Dit bestaat al heel lang en op veel meer sites. Zie bijvoorbeeld http://www.spamexperts.com/m-content+index+id-21.html

Anonymous Coward op Donderdag 26 Januari 2006 16:22

image

Bedrijven die een duur informatienummer hanteren, krijgen van mij gewoon een brief met de bewuste vraag. Opsturen naar een antwoordnummer en hopla, zijn de rollen mooi omgedraaid.

JL1983 op Donderdag 26 Januari 2006 16:34

image

Laten we wel zijn mensen, een discussie over 0900 nummers van nederlandse bedrijven is hier minder relevant. Het gaat erom dat je in plaats van 10 minuten in de wacht te hangen voor 0,80 euro per minuut, je nu met een eenmalige brijdrage vanaf 0,40 euro zeker bent van een kwalitatief antwoord en daarbij zelf de snelheid bepaalt. Tenminste dat lees ik zo op de site van emaildome.
In dat opzicht is er dus sprake van verbetering voor de nederlandse consument. Al die negativiteit is echter kenmerkend voor de gemiddelde Nederlander, alles wat nieuw is, is slecht en over een half jaar is het normaal en prima. Ik persoonlijk vind het een mooi initiatief en ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

JL1983 op Donderdag 26 Januari 2006 16:37

image

En dan nog wat. Kijken we hier even naar:

http://www.webwereld.nl/articles/11633

Ook Bill heeft het over een kleine bijdrage.
Emaildome is Bill gates hier even voor blijkbaar. Daarnaast lees ik onder dat bericht niet dergelijke negatieve zaken. Is Bill zo'n heilige dan ?

chielsen op Donderdag 26 Januari 2006 16:50

image

Ja gegarandeerd anwoord binnen x uur. Als ze de zaken nu niet op orde hebben zal dan dan ook niet zijn.
Dus dat zal wel een standaard antwoord zijn.

J. Ketting op Donderdag 26 Januari 2006 16:59

image

Een handigere oplossing zou zijn om een mailformulier op de website te zetten, een kiesbare categorie en eventueel een kiesbare prioriteit.
En dan bedoel ik ook een exacte categorie (of met subcategorieën).
Dan kun je op basis van deze categorieën de prioriteit instellen en eventueel verdelen over meerdere werknemers.
Bij het bedrijf waar ik werk, doen we dit al jaren en werkt perfect! Wij zien daarom geen noodzaak om er een betaalde dienst van te maken.
Waarom zou je dat notabene doen...
In mijn mailbox komen dagelijks ook tientallen e-mails met vragen van klanten. Ik werk met standaardantwoorden, die ik in mijn mail kan plakken.
Daardoor ben ik niet te lang hiermee bezig en kan ik verder met mijn andere werkzaamheden.
Bij ons blijft het gratis in ieder geval!

Anonymous Coward op Donderdag 26 Januari 2006 17:21

image

Als ik me niet vergis, is er een wet die hier roet in het eten kan gooien.

E-mail is een officieel postadres.
Post dat niet binnen zoveel dagen is beantwoord, mag als totaal gehonoreerd worden beschouwd.

windbuul55 op Donderdag 26 Januari 2006 17:29

image

Straks moet je ook nog gaan betalen als je het stoplicht 1 minuut eerder op groen wil hebben.

JanLabrie op Donderdag 26 Januari 2006 17:50

image

Mijn stelling is:

Er zijn geen klanten die het normaal vinden dat je moet betalen om in de wacht van een service nummer te staan.

Deze kosten zouden voor rekening van moeten komen van het bedrijf dat je belt.

Ludo op Donderdag 26 Januari 2006 18:18

image

'Veel mensen vinden het de normaalste zaak van de wereld dat ze betalen voor een informatienummer.
Het is al door meer mensen genoemd. maar ook ik behoor dus kennelijk ook tot die kleine meerderheid. Best raar dat z'n kleine minderheid zo geconcentreerd zit in mijn omgeving? Niemand die ik ken vindt dat namelijk normaal! Ik vindt persoonlijk dat er wetgeving zou moeten komen, die verplichten dat storingsnummers gratis zijn. Hoorde laatst ook weer een verhaal in mijn omgeving. UPC krijgt zijn zaakjes maar niet voor elkaar, en ondertussen had de klant al €100 verbeld aan die service lijn, en het probleem is verre van opgelost.
Waarom zouden bedrijven werken aan een betere dienst, storingen leveren extra geld op. Daarom intreseert het die Mamoet bedrijven geen reet. De klant betaald toch, heb ik ze letterlijk horen zeggen. Alleen niet voor de camera natuurlijk. mooi he westers kapitalisme? :/, Ja soms snap ik heel goed, waarom mensen dat als het kwaad op aarde zien.

Lutke op Donderdag 26 Januari 2006 18:39

image

Dan behoor ik waarschijnlijk bij de kleine groep die het NIET de normaalste zaak van de wereld vindt...ik vind het ook ronduit belachelijk dat je moet betalen om 10 minuten in de wacht te staan voordat je je informatie krijgt of je vraag kan neerleggen...

helemaal mee eens het is belachelijk! pure arrogantie vind ik dat.

CMCM op Donderdag 26 Januari 2006 19:22

image

Is het al 1 april ofzo?

En Webwereld: kunnne die irritante banners net boven de reageerknop niet weg? Ik klik er toch niet op.

JL1983 op Donderdag 26 Januari 2006 20:24

image

Nog iets wat ik net zie. Je kan er ook gewoon voor kiezen om je e-mail gratis af te laten leveren bij het desbetreffende bedrijf. Dan wordt alleen geen gegarandeerde response en responsetijd afgegeven, dus feitelijk hetzelfde als nu.

Ik mailde twee weken geleden nog naar mijn energieleverancier. Ik ontving meteen een automatisch antwoord, maar het echte antwoord op mijn vraag moet nog komen. Misschien wordt dat op deze manier nog een keer anders.

Bottomline denk ik dat het probleem met de grote Nederlandse bedrijven hem zit in het feit dat een goede helpdesk veel geld kost en geen winst genereert, althans op de korte termijn niet. Misschien kan met deze dienst op een of andere manier worden gezorgd voor een goede helpdesk. Mensen die een helpdesk vaak raadplegen betalen dan iets meer dan mensen die nooit gebruik maken van de helpdesk. dat is eigenlijk wel zo eerlijk.

Wanneer een bedrijf namelijk wel aanzienlijk zou investeren in een goede helpdesk, dan zou dat gewoon worden doorberekend in de prijs van de geboden producten en/of diensten, dus daar schieten we ook niet veel mee op. Iets om over na te denken.

Dexter1982 op Donderdag 26 Januari 2006 21:56

image

Even een paar kanttekeningen/tegengeluiden:
- Het bieden van service via e-mail is vele malen sneller (lees: goedkoper) voor een service verlenend bedrijf dan via de telefoon
- Als via e-mail service wordt verleend, is de kans dat de gebruiker direct het gewenste antwoord heeft, kleiner
- Bovenstaande wordt meestal veroorzaakt door bijzonder slecht geformuleerde e-mails van de gebruiker zelf
- Veruit de meeste serviceverlenende bedrijven hebben de veelgestelde vragen gewoon op de internetsite staan
- Veruit de meeste gebruikers kijken hier niet naar maar gaan direct bellen/mailen

Met bovenstaande punten in het achterhoofd denk ik dat de bedrijven die geld gaan vragen voor het (sneller) beantwoorden van e-mails, dit voornamelijk doen om de klant te dwingen om
1. Zijn hersens eens te laten rammelen
2. Zijn antwoord op het FAQ-gedeelte op te zoeken
3. Zoveel mogelijk klanten kwijt te raken
4. Meer geld te verdienen met de weinige klanten die hierna nog overblijven

Welke van de vier? (meerdere antwoorden zijn mogelijk)

it-sucks op Donderdag 26 Januari 2006 22:08

image

De producten moeten gewoon duurder worden... Ik weet van een Mobiel Telecom bedrijf in Nederland, dat ieder GRATIS telefoontje van een klant, het bedrijf circa 15 euro betaald. En er zijn (heel klein groepje) klanten die het presteren om 300!!! keer per jaar te bellen naar dat nummer... Die klanten worden dan ook afgesloten als ze dat blijven doen.

Nederlandse consumenten willen altijd alles; de beste service, de beste producten, gratis kadootjes bij aanschaf en het mag dan ook nog eens bijna niets kosten...en economisch gezien kan dat gewoon niet.

Ultieme service kost veel geld. En het is terecht dat iemand die veel service eist, daar ook voor betaald.. De klanten die geen service behoeven, die dus niet bellen, e-mailen, hoeven toch niet meer te betalen voor hetzelfde product omdat er andere klanten zijn die wel iedere dag willen weten of het service nummer nog werkt?

Maar inderdaad betalen voor in de wacht staan gaat wat ver...en is geen service. Ik denk dat onder de lezers vast wel iemand is die een systeem kan bouwen waarbij de klant automatisch wordt teruggebeld, als er geen medewerkers beschikbaar zijn, en dat een callcenter agent daar ook niets voor hoeft te doen, hij of zij krijgt automatisch de volgende klant, die pro-actief wordt uitgebeld omdat het te druk was toen de klant belde....

Itismeguys op Donderdag 26 Januari 2006 23:24

image

Het ligt aan het type bedrijf en de soort informatie die wordt gevraagd.
Informatie moet soms gratis worden aangeboden, maar mag anderzijds ook geld kosten.
Het feit dat je voor informatie over verzekeringen e.d. zou moeten betalen is te zot, je doet dit om een keuze te maken of het iets voor je is. Dit hoort bij de bedrijfsactiviteiten van een verzekeringmaatschappij.
Echter voor bijv. informatie over bijv. files, ik kon even geen goed voorbeeld vinden, is het zeer normaal dat wij betalen, net als voor bepaalde informatiediensten. Je vraagt als het ware om een stukje "luxe", waarvoor het bedrijf iets moet doen en ja het leven is nu eenmaal zo dat je altijd betaald voor onwetenheid, als jij de kennis niet hebt, hier je iemand in die kennis en informatie wel beschikbaar heeft.

Slimme.Smurf op Donderdag 26 Januari 2006 23:33

image

Ik zou het een veel normalere zaak vinden als al die bedrijven die zich serieus nemen en vinden dat ze goede service bieden, alleen maar via 0800-nummers te bereiken zouden zijn of op zijn minst via een normaal nummer.

Kijk maar naar de V.S.
Daar heeft elk bedrijf, tot het kleinste lokale toe, een gratis nummer, omdat ze daar nog vinden dat de klant koning is en je niet al bij voorbaat moet laten blijken dat je die klant wilt uitmelken en klantenservice (uh... service...) die je als het goed is niet eens nodig hebt.

M Hermsen op Donderdag 26 Januari 2006 23:46

image

Emaildome of Emaildom

en je dan richten op bedrijven en instellingen die ofwel deze zaken allang hebben geregeld, ofwel deze zaken nog goed dienen te regelen...en dat mijn inziens beter kunnen doen zonder Emaildome.

Vooral dat betalen om interesse te tonen is van de zotte, doet mij denken dat je bij banken vroeger overschrijvingskaarten moest gebruiken om betalingen te verrichten en daar moest je dan ook voor betalen.

Met de intrede van Internetbankieren zijn de kosten voor banken duidelijk minder geworden om betalingen te verwerken, en dan heb ik het nog eens niet gehad over de bomen die niet meer gekapt worden voor de overschrijvingskaarten, een gratis besparing van de natuur.

Vervolgens berekenen banken kosten voor de overschrijvingen via Internetbankieren. Met andere woorden eerst worden vergoedingen gevraagd in de kosten en nu worden vergoedingen gevraagd voor de winstbijdrage !!

Wij als nuchtere Nederlanders zien het gemak van een besparend loopje naar de brievenbus en betalen uit gemakzucht het Internetbankieren, zonder bewust te zijn waarvoor we nu echt betalen...

Eigenlijk stelt Emaildome dat je voordat je bank uberhaupt bij een bank binnenloopt je betaalt om er naar binnen te kunnen gaan !!!

Dat ik op dit bericht reageer is eigenlijk al vreemd ??

Ik zie geen enkele toegevoegde waarde van Emaildome tenzij je met gemakzucht denkt een prachtprogramma in handen te hebben die voor jou het werk uit handen neemt.

Met enkele juiste handelingen in je huidige email infrastructuur of software bereik je dezelfde mogelijkheden. Domweg even logisch nadenken

Je gelooft uiteindelijk toch niet meer in de standaardboodschap;

"Wij hebben u email ontvangen en zullen op korte termijn uw reactie beantwoorden. Dit is een automatisch gegenereerde email en u kunt hierop niet reageren"

Waarna je bij het uitblijven van een reactie je vervolgens vast weer een betalende email wil sturen.

Als bedrijven binnen 24 uur reageren op emails geeft dat service en levert dat een nieuwe stroom op van emails...maar dan van nieuwe klanten....

Ziet u het verschil

hetisjantje op Vrijdag 27 Januari 2006 00:23

image

Laat ik me dan opwerpen als enige die er wel wat in ziet. Waarom? Omdat je als je weinig gebruik maakt van servicevenummers e.d. je meer betaalt voor een zogenaamd, hier herhaaldelijk als "gratis" benoemd nummer, dan voor een nummer voor een redelijk tarief. Mensen kosten geld, bedrijven zijn geen filantropische instellingen. Denk bijvoorbeeld aan ISP helpdesks. Iedereen wil een goede gratis helpdesk, maar dan betaal je gewoon veel meer dan bij providers die het hebben uitbesteed aan een externe helldesk bezet door herintredende huisvrouwen in de overgang. Het is maar net wat je zoekt. Ik wil niet voor het eeuwige gezeur van Tante Truus naar de gratis helpdesk betalen. Zet er een prijs op, en de kosten worden gedrukt, en de prijs kan en ging in dit voorbeeld in deze branche omlaag. Als er iets vergelijkbaars voor e-mail zou komen, en een bedrijf zou daardoor een product of variant daarop -goedkoper- aan mij aanbieden, dan zou ik dat zeker overwegen. Keuze is wat dat betreft het toverwoord.

Eric_ op Vrijdag 27 Januari 2006 08:30

image

Als ik per email iets stuur aan een bedrijf, heeft dat 3 redenen:
1. ik kan alle details opschrijven en niet per telefoon oplepelen. Aan de telefoon wordt nog veel verkeerd verstaan of verkeerd doorgestuurd.
2. het is niet dringend, want anders had ik wel gebeld.
3. ik verlies geen tijd met aan de telefoon hangen en wachten.

M.a.w. mogen ze van mij proberen te implementeren, aan mij verdienen ze niets.

Willem1447 op Vrijdag 27 Januari 2006 09:11

image

Emaildome richt zich primair op banken en verzekeraars, de Belastingdienst, serviceproviders, telecombedrijven en energieleveranciers. Deze bedrijven zouden veel tijd en geld kwijt zijn aan de grote toestroom aan 'elektronische briefjes'.


Wellicht kunnen de concurrenten van deze banken, verzekeraars, serviceproviders, telecombedrijven en energieleverancies zich onderscheiden door en gratis en snel (en goed natuurlijk)de 'elektronische briefjes' te beantwoorden. Zal op de lange termijn wel eens heel veel klanten kunnen schelen. Bij de Belastingdienst? Betalen om te mogen betalen?

Columnist op Vrijdag 27 Januari 2006 09:32

image

Dit is bij verre het slechtste plan tot heden in 2006. Doordat consumenten vragen per email stellen, kunnen bedrijven de beantwoording spreiden en is dit goedkoper dan telefonisch vragen beantwoorden. Ik zie nu al genoeg oerdomme antwoorden op mijn slimme vragen, wat denk je wat er gebeurt als ze binnen een bepaalde tijd MOETEN reageren. Inderdaad, nog gemakzuchtiger antwoorden, als ze maar binnen de tijdslijn blijven. Moet je nog een keer de vraag stellen en gaat de kasse weer rinkelen. Waar is service gebleven in dit land? Alles om geld te besparen, liefst dat we nooit meer een vraag stellen of voor een bezoek langs een kantoor moeten. Maar de consument centraal stellen, ho maar.

tweaktubbie op Vrijdag 27 Januari 2006 09:51

image

Vrijwel alle bedrijven waar klachten over zijn, hebben een (duur) 0900 nummer waar je terecht kunt. Denk aan Versatel, UPC, Nuon.

0800/gratis hoeft van mij niet per se, een lokaal-tarief is voldoende. En om nu te moeten betalen voor een antwoord (zinnigheid en nut van meeste antwoorden is vaak ver te zoeken), is alleen een bevestiging dat klantbelang niet bovenaan staat bij dergelijke bedrijven.

wijne034 op Vrijdag 27 Januari 2006 10:53

image

Ik snap alle commotie niet goed. Er is sprake van een dienst die op basis van volstrekt vrijwillige keuze kan worden ingevuld pro rato de eigen behoefte van de eindgebruiker dus verzender van een emailbericht.

De keuze basic houdt in dat te allen tijde het versturen van een emailbericht GRATIS is en blijft. Wat is dan het probleem ?

Wanneer je als eindgebruiker zelf ervaringen hebt met het bellen of emailen van helpdesk(s) ( kosten altijd meer dan 1 email te versturen via Emaildome los van de ergernis ) kom je tot de conclusie dat de dienst Emaildome juist voorziet in een zwart gat dat nu door veel grote bedrijven en instellingen niet goed is ingevuld.

Het gaat juist primair om de klanttevredenheid bij de dienst Emaildome. Jij bepaalt zelf de gewenste reactiesnelheid. Voorbeelden te over wanneer je een email naar Planet Internet, Nuon, Essent of KPN stuurt over je factuur. Je krijgt simpelweg geen antwoord of na weken volgt een geautomatiseerd antwoord wat niet voldoet. Dan ga je vervolgens weer bellen en wordt doorverbonden met een callcenter. Etc Etc Etc. Nu volstaat 1 simpele email die door dedicated medewerkers worden beantwoord. En antwoord niet goed ? Geld terug of gratis vervolgemails totdat het antwoord wel goed is. Geen probleem toch ?

Dan volgt op zeer korte termijn ook versie 2 van Emaildome dat voorziet in de behoefte om juist consumenten ook een tweede emailadres gratis te faciliteren waarop betaald emailverkeer kan plaatsvinden.

Wil een bedrijf een commerciele boodschap sturen ? Geen probleem. Het bedrijf dient jou te betalen. Iets te verkopen via Marktplaats, Speurders of Ebay ? Omdat de aspirant koper moet betalen voor een bieding zal de interesse tot aankoop hoger liggen dan wanneer gratis. Per email ontvang je tot EUR 0,80 per bericht terug. Tot slot is deze inzet van Emaildome voor consumenten ook een perfect wapen tegen spam. Spam wordt bantwoord met een automatisch verzoek tot betaling door de ontvanger. Wij zijn benieuwd of de reacties dan nog allemaal zo scherp zijn.

Emaildome dankt een ieder voor de waardevolle input op webwereld. De primaire reacties bevestigen het gelijk waarom Emaildome juist kan voorzien in een dringende behoefte. Het kwartje moet alleen nog even vallen voor de eindgebruiker wat hij/zij hier zelf allemaal mee kan bewerkstelligen.

Niets is gratis in het leven. Zelfs je internetaccount bij je provider kost geld. Parkeren in een grote stad kost al enkele euro's per uur. Dan nog biedt Emaildome naar keuze gratis doorgeleiding aan de ontvanger naar keuze voor de verzender. Prima dus.

Emaildome is ontwikkeld voor consumenten door consumenten om toeleverende bedrijven te laten werken aan maximale klanttevredenheid. Een proces dat je als klant van een bedrijf automatisch zou mogen verwachten echter de praktijk helaas anders leert.

www.emaildome.com
Tim Wijnen
Directeur

rkop op Vrijdag 27 Januari 2006 10:56

image

Dus ieder wan-presterend bedrijf kan hiermee een blokkade voor alle binnenkomende email opwerpen en de toch al boze klant, die volledig in zijn/haar recht staat, nog meer geld afhandig maken? Dan is het slechts een kwestie van tijd totdat het eerste bedrijf wat dit de klant probeert te flikken, voor de rechter gesleept wordt.

wijne034 op Vrijdag 27 Januari 2006 12:39

image

Reactie op bericht van R. Kop

Geachte mevrouw of heer,

U mist in onze beleving de kern van de zaak. Emaildome faciliteert GRATIS naar keuze de email van verzender naar ontvanger. Het proces hier blijft ongewijzigd met de situatie nu.

Middels een betaalde keuze legt U het bedrijf beantwoording op binnen de door U geselecteerde responsetijd indien gewenst. Dit is nogmaals vrijblijvend doch goedkoper dan bellen, mailen etc. wanneer U wel de toewijding in beantwoording verkrijgt en wel binnen de door U aangegeven tijd.

Waarom zo negatief. Zie Emaildome als een instrument om U als klant 100% tevreden te laten worden.

Emaildome.com
Tim Wijnen
Directeur

CMCM op Vrijdag 27 Januari 2006 15:10

image

Die directeur is niet goed snik! Hij zal er zelf toch niet echt in geloven? Bellen en e-mailen naar de energie/kabel/telecom reuzen betekent vrijwel altijd lang wachten, veel kosten en uiteindelijk een grote teleurstelling. En dan ook nog moeten betalen voor een snelle afhandeling van e-mailverkeer? En worden mensen die al abonnementsgeld betalen, dan pas na een week beantwoord?

Ik vraag me ook af hoe het betaald moet worden. Nu typ ik een mail en klik ik op verzenden. Moet mijn creditcard dan tevoorschijn komen?

Van mij mag iedereen geld investeren in zinloze ideeën, maar kijk er niet gek van op als het verdwijnt.

hansmiv op Vrijdag 27 Januari 2006 15:15

image

Geachte heer Wijnen,

Uw instrument om mij als klant 100% tevredenheid te bieden gaat niet werken.
Ik moet vooruit betalen voor een dienst waarvan ik niet weet of die geleverd gaat worden binnen de beloofde tijd en of het antwoord kwalitatief aan mijn verwachtingen voldoet.
Laten we aannemen dat het antwoord, geheel te goeder trouw, toch niet het antwoord is op mijn vraag. Welke actie moet ik dan nemen ? Opnieuw een e-mail sturen tegen betaling ? Bellen naar een informatie-nummer ? Een brief schrijven ?
U zegt het maar.

Vertelt u er dan gelijk even bij, hoe ik het geld van mijn eerste e-mail, duie met het verkeerde antwoord, weer terugkrijg !

ArjanSchrijver op Vrijdag 27 Januari 2006 16:03

image

Eerlijk is eerlijk. Het is wel een leuk stukje techniek dat ze hebben neergezet.

Het zegt wel iets over de service-graad in Nederland, staat van Amerika.

Zeurneus op Vrijdag 27 Januari 2006 16:49

image

Wijnen: "Het gaat juist primair om de klanttevredenheid bij de dienst Emaildome. Jij bepaalt zelf de gewenste reactiesnelheid. "

Het wordt tijd dat bedrijven eens gaan snappen dat e-mail gewoon binnen 48 uur beantwoord dient te zijn. De vragensteller financieel laten opdraaien voor de labbekakkerige houding van bedrijven is een gotspe. Wijnen heeft het leuk bedacht, maar het deugt van geen kanten natuurlijk.

Wijnen vindt het vast heel normaal dat je bij de bakker op volgorde van binnenkomst door de mensen achter de toonbank wordt geholpen. Wijnen's bedrijfje schetst een bakkerij waarin de medewerkers te beroerd zijn om een vraag direct te beantwoorden, tenzij je eerst een biljet van 5 euro over de toonbank schuift. Daarná mag je je bestelling doen en afrekenen.

Ach, over een maand of twee hoor je hier niks meer over. Volkomen kansloos. Wijnen's bewering dat iedereen het normaal vindt dat je moet betalen om een bedrijf te mogen bellen, getuigt al van weinig kennis van de consumentenmarkt.

wijne034 op Vrijdag 27 Januari 2006 20:30

image

reactie op CMCM

Geachte mevrouw of heer,

Dank voor Uw bijdrage in de felle discussies rondom de nieuwe dienst Emaildome.

In antwoord hierop het volgende:

Juist Emaildome kan er voor zorgdragen dat die lange wachttijden worden beperkt tot de door U zelf geselecteerde service levels in response tegen aanzienlijk minder kosten dan bellen of emailen traditioneel.

De energie/telecom/kabel reus wordt gedwongen om zo toegewijd en binnen een zeker tijdspad te responderen op Uw vraagstelling.

Wij sluiten zeer zeker niet uit dat bedrijven of instellingen hun vaste klanten op jaarbasis een x tegoed aan emails doneren wat feitelijk inclusief de prijs van het produkt of dienst is dat wordt geleverd.

Hiermee zou U als voorbeeld een tiental 1 uur response emails kunnen versturen.

Zo wordt ook Emaildome onder de aandacht gebracht bij de reuzen waar telefoon en emails nu een probleem lijken.

Emaildome opereert feitelijk veel meer aan de zijde van de consument dan het bedrijf of instelling. Via tussenkomst van Emaildome wordt het bedrijf of instelling meer bewust van het fenomeen 100% klanttevredenheid naast het gegeven dat de klant ook in onze beleving altijd centraal dient te staan.

wijne034 op Vrijdag 27 Januari 2006 20:45

image

Bij veel (telecom)diensten bent U gehouden om in vooruit te betalen om vervolgens pas later gebruik te maken van … De vooruitbetaling dus risico’s zijn beperkt van 0 tot maximaal EUR 1,30 afhankelijk van de door U verkozen service level in response. Bij Emaildome kunt U wederom GRATIS een registratie verrichten waarna U toegang krijgt tot Uw eigen omgeving. Binnen deze omgeving kunt U zelf nazien wat heeft plaatsgevonden na betaling van Uw email. Zelfs bij de keuze Basic dus gratis verzending wordt U keurig inzichtelijk gemaakt wat de status is van het door U verstuurde emailbericht aan de ontvanger. Iedere controle is dus daar. Ook hier handelen wij enkel en alleen in het belang van de verzender.

Beantwoording van de email door de ontvanger verloopt wederom via tussenkomst Emaildome. Een tool bewaakt 24/7 beantwoording van aangesloten bedrijven of instellingen op het behalen van responsetijden in beantwoording.

In geval om welke reden dan ook een antwoord niet goed voldoende of kwalitatief wordt beantwoord wordt door het aangesloten bedrijf of instelling een free of charge emailadres teruggecommuniceerd richting verzender zodat van vervolgbetaling geen sprake is. In het door U aangehaalde voorbeeld bent U te allen tijde ingedekt.

Primair is het bedrijf of instelling zelf verantwoordelijk voor stipte naleving en kwalitatieve beantwoording van emails. Emaildome gaat er vooralsnog ook vanuit dat een bedrijf of instelling via tussenkomst van Emaildome er bewust voor kiest of haar klanttevredenheid te maximaliseren en dus op basis van inkomsten toegewijd personeel kan aanstellen om tijdig voor beantwoording zorg te dragen. Mocht om welke reden dan ook hier geen invulling aan worden gegeven cq response tijden worden overschreden zal Emaildome in alle gevallen willen overgaan tot retourbetaling aan verzenders. Het aangesloten bedrijf of instelling kan dan niet langer gebruik maken van onze diensten.

Tot slot geef ik U nog het volgende mee … recent reed ik in een tunnel. Mijn telecom provider KPN stelt dat je in iedere tunnel perfect kan bellen. Tot 3 x toe werd de lijn verbroken en was de verbinding van een slechte kwaliteit. Toch moest ik eind van de maand gewoon de factuur betalen ondanks dat de kwaliteit voor het gebodene op dat moment in mijn beleving niet voldeed. Via Emaildome krijgt U simpelweg waar voor U geld en het bedrijf of instelling geld voor haar waar.

www.emaildome.com
Tim Wijnen
Directeur

wijne034 op Vrijdag 27 Januari 2006 20:52

image

Arjan,

Eindelijk ook eens een positief bericht. Dank je wel.

Wij hebben 18 maanden op de techniek gebouwd 24/7 met een team van 20 developers in India om de dienst Emaildome in de huidige opzet gereed te hebben voor de markt in binnen – en buitenland per datum van vandaag.

En inderdaad … de dienst Emaildome is opgezet naar aanleiding van eigen ervaringen door een gedreven ondernemer die op rij over jaren in ernstige mate teleur is gesteld door bedrijven en instellingen die het niet nauw namen met het begrip ‘de klant is koning ‘.

Via Emaildome neemt de consument zelf nu plaats in de driverseat en bepaalt de verzender hoe het bedrijf dient te beantwoorden. De eenmalige kosten afhankelijk van de verkozen servicelevel wegen dan nog steeds niet op tegen de traditionele kosten voor bellen of emailen, los van tijd er ergernis. Wij leven in een nu en convenience economie. Waarom wachten als je ook een antwoord kan krijgen binnen 1 uur max.

www.emaildome.com
Tim Wijnen
Directeur

wijne034 op Vrijdag 27 Januari 2006 21:14

image

Reactie op zeerneus

Emaildome is het volledig eens met de stelling dat bedrijven eens gaan snappen dat email gewoon binnen 48 uur beantwoord dient te zijn. Praktijk leert helaas anders. Om deze reden beantwoordt Emaildome aan het doel om een antwoord te bespoedigen tot zelfs 1 uur indien gewenst. Zowel bedrijf als consument kunnen via tussenkomst Emaildome dus het ultieme doel bewerkstelligen.

Wanneer U als alternatief wenst te bellen, schrijven of mailen bent U veelal meer kosten kwijt. Bovendien heeft U gezien de teksten ook zelf de ervaring dat de traditionele methode van contacten met een bedrijf of instelling in ieder geval niet voldoen aan het verwachtingspatroon van de klant.

U schrijft wat mij aangaat redelijk suggestief. Gratis beantwoording is nog steeds een optie. Er is geen sprake van klassejustitie of wat ook. De verzender bepaalt zelf wanneer hij antwoord wenst. Er zijn legio praktijksituaties aan te geven waarbij een 1 uur antwoord gewenst lijkt. Enkel en alleen om redenen van eigen gemak. Die keuze kan dan nu simpelweg worden gemaakt.

Gelijke weerstand was er jaren geleden na invoer van het 0900 bellen.

Prima dat U een mening heeft over het geheel en ondergetekende toedicht geen verstand te hebben van de consumentenmarkt. Emaildome maakt onderdeel uit van een groep bedrijven actief in de consumentenmarkt op internet. Websites worden maandelijks bezocht door zo’n 1,3 miljoen consumenten ( bron Multiscope ). Tevens zijn websites van groep bedrijven genomineerd geweest in november 2005 voor de website van het jaarverkiezing. Dit dan op basis van Uw mening denk ik. Tot slot ontvangen onze bedrijven ook maandelijks zo’n 6.000 tot 10.000 inkomende emailberichten. De capaciteit van 100.000 emails per minuut af te handelen lijkt dan in ieder geval dekkend te zijn. Uw stelling dat over 2 maanden het ‘bedrijfje ‘kansloos is, helaas heel erg klein. Bovendien hebben wij nog zo’n 212 landen na Nederland te gaan waar de dienst Emaildome gefaseerd wordt uitgerold. Zullen wij U met een tweetal maanden even bellen met een gezellige update ? Wellicht kunt U dan ook Uw mening bijstellen.

Maar ook U harstikke bedankt voor de waardevolle input. Met 1 stelling waren wij het tenminste eens.

www.emaildome.com
Tim Wijnen
Directeur

belastingconsulent op Zaterdag 28 Januari 2006 11:26

image

Eigenlijk zat ik al een tijdje op deze betaaldienst te wachten. Als je je bedenkt dat bij vragen de volgende keuzes aanwezig zijn:
- Bellen (betalen!)
- Brief sturen (betalen!)
- Faxen (betalen!)
- Langs gaan (weet je wel wat de benzine kost)
- Emailen (makkelijk èn gratis)

Het is voor een bedrijf wel makkelijker om bij extra drukte nu extra mensen in te zetten. Het wordt immers betaald.
Trouwens, het grootste probleem is niet het lange wachten op antwoord bij een email, maar het NIET krijgen van antwoord. Emailen is een ondergeschoven kindje bij veel bedrijven. Terwijl dit een zeer geschikt medium is, je kunt namelijk veel makkelijker de vragen naar de experts doorschuiven en je kunt bijvoorbeeld in de pauzes de emails even laten liggen. Dit kan bij telefoon niet....

Dionys op Zaterdag 28 Januari 2006 13:22

image

Eigenlijk zat ik al een tijdje op deze betaaldienst te wachten. Als je je bedenkt dat bij vragen de volgende keuzes aanwezig zijn: - Bellen (betalen!) - Brief sturen (betalen!) - Faxen (betalen!) - Langs gaan (weet je wel wat de benzine kost) - Emailen (makkelijk èn gratis) Het is voor een bedrijf wel makkelijker om bij extra drukte nu extra mensen in te zetten. Het wordt immers betaald. Trouwens, het grootste probleem is niet het lange wachten op antwoord bij een email, maar het NIET krijgen van antwoord. Emailen is een ondergeschoven kindje bij veel bedrijven. Terwijl dit een zeer geschikt medium is, je kunt namelijk veel makkelijker de vragen naar de experts doorschuiven en je kunt bijvoorbeeld in de pauzes de emails even laten liggen. Dit kan bij telefoon niet....

Tuurlijk akn dit bij de telefoon ook, ik kan me niet vorstellen dat iedereen tegelijk pauze heeft.

Ik vind het een belachelijke dienst, wat geen kans maakt. Bij mijn weten is een bedrijf verplicht om antwoord te geven en zeker als de schrijver een termijn stelt. Gelukkig kan je met veel mailprogramma's de optie ontvangst- en leesbevestiging aanzetten, dus het smoesje 'heb ik niet ontvangen' of 'heb ik niet gelezen' gaat dus niet op. Heel veel bedrijven verschuilen zich daarachter.

En als een bedrijf de vragen staat op schriftelijk, dan heeft de consument de wet aan zijn kant als hij/zij een mailtje stuurt. Het is namelijk tegenwoordig wettelijk bepaald dat e-mail onder de noemer schriftelijk valt.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws