'Verwijderen bestanden in Vista erg traag'

map

Gepubliceerd: Dinsdag 27 maart 2007

Het verwijderen, kopiëren of verplaatsen van bestanden duurt erg lang onder Windows Vista. De wijze waarop Microsoft het probleem aanpakt frustreert gebruikers.

Toon volledig artikel

WyriHaximus op Dinsdag 27 Maart 2007 10:36

image

Ok dus als ik het goed heb gaat dat ding eerst berekenen hoelang het duurt voordat een bestand verwijdert is en het dan pas doen 0_o! Lijkt mij dat je het proces start en een de hand van de tijd dat het al bezig is en hoeveel werk er nog te doen is berekent hoelang er nog nodig is. Kan aan mij liggen ....

Jorix op Dinsdag 27 Maart 2007 11:08

image

Je had die ton beter aan een goede opleiding kunnen spenderen, dan had je geleerd dat je in de tegenwoordige tijd betaalt dient te schrijven en niet 'betaald' ... ;)

Anonymous Coward op Dinsdag 27 Maart 2007 11:26

image

Inderdaad, een halve ton, een half vat bos uien, daar jank je net zo hard van als bij het werkend zien te krijgen van een aantal moeilijke dingen zoals je geluid, grafische kaart en USB sleutel in Windows Vista Ultimate 64.
Dan ga je van ellende over naar de 32 bit uitvoering en is het niet veel beter, nu heb ik een XP OEM gekocht om over een jaar of zo nog eens die Vista WOW te proberen.
Hoeveel Fora en aanverwante bronnen ik na geplozen heb weet ik niet, maar overal zijn de problemen en probleempjes wel hetzelfde, alleen de een wil door modderen en de ander is een stap terug gaan doen, misschien zijn er zelfs wel nieuwe Apple/Linux gebruikers door geboren.

Slimme.Smurf op Dinsdag 27 Maart 2007 11:52

image

Als jij een halve ton (50.000 euro) betaalt voor Vista, dan ben jij het die te zot is om los te lopen.

Kickass op Dinsdag 27 Maart 2007 12:08

image

Je betaald een slordige halve ton voor een "wow" operating system.
dat heb je geheel aan jezelf te verwijten. Er zijn genoeg neutrale web bronnen waar je kan lezen wat er allemaal mogelijk ongewenst is aan dat phone-home teletubby OS.(lees je prikt zo door de M$ marketingmachine heen bij neutrale onderzoeken.)

Dat je dan alsnog het M$ OS gaat kopen en gebruiken, tja sla jezelf maar effe voor je hoofd(haal dan eerst die plank voor je hoofd weg). Het wordt niet voor niks zo afgekraakt.(echt niet ivm anti M$, maar gewoon omdat het een bagger OS is, zoek zelf maar naar neutrale(non wij van wc-eend) Vista postings/mededelingen).
Conclusie je hebt zelf voor dat bagger OS gekozen. (en betaald LOL)

dada1958 op Dinsdag 27 Maart 2007 10:52

image

Maar het wordt wel goed verkocht volgens insiders :-)

Coule op Dinsdag 27 Maart 2007 10:58

image

In HUN dromen ja!

armand op Woensdag 28 Maart 2007 09:16

image

In de magazijnen o.a.

RebelwithoutaClue op Dinsdag 27 Maart 2007 11:05

image

@bmn
Een halve ton voor een operating systeem?
Ik wist niet dat Windows Vista zo rond de 50000 euro kostte

Anonymous Coward op Dinsdag 27 Maart 2007 11:18

image

Natuurlijk niet. Een windhoos-user doet principieel niets aan onderhoud.

Guardian op Woensdag 28 Maart 2007 07:52

image

En jij kent natuurlijk alle windows users persoonlijk?

Nee?

Dacht ik al.

armand op Woensdag 28 Maart 2007 09:22

image

Een windhoos-user doet principieel niets aan onderhoud.

Als je je punt HIER op WW had willen maken, had je moeten zeggen: Windhoos gebruikers doen principieel niets anders dan onderhoud.

Ik heb het zelf niet echt gemerkt. Heb Vista er wel snel afgegooid, omdat het voor MIJ totaal niet lekker werkt.

rogierbosch op Dinsdag 27 Maart 2007 11:45

image

Jawel maar toen vonden ze het leuk..

Net zoals die 3d tabbing....Man oh man..ja het is WOW de eerste keer daarna niet echt interessant meer..maakt wel weer je pc een stuk trager.

RebelwithoutaClue op Dinsdag 27 Maart 2007 11:15

image

@Jorix
Als je op zijn Nederlands zit te letten, dan had je ook wat moeten zeggen over het feit dat het te zot voor woorden is of om los te lopen. Sowieso is een ton 100.000 euro en niet 1000 zoals bmn vanuit gaat. En dan heb ik het nog geeneens over interpunctie....;o)

Smurfje op Dinsdag 27 Maart 2007 11:27

image

Logisch dat het verwijderen van bestanden traag gaat.
Probeer maar eens dat hele Vista gebeuren te verwijderen...

bolle op Dinsdag 27 Maart 2007 12:33

image

ach zo moeilijk is dat niet. effe een linux cd in de cd-rom speler en vista is zo verdwenen

rogierbosch op Dinsdag 27 Maart 2007 11:44

image

Alles heeft te maken met het grafische van Vista. Zelfs menu's zijn trager omdat ze die 'smooth' openen. De eerste paar keren vind je dat als gebruiker wel leuk en aardig, daarna ga je je er erg aan irriteren.

Als je vista terugzet naar windows 2000 look dan gaat e.a. al een stuk sneller. De GUI van Vista vindt ik persoonlijk een rampenplan. Een goed idee zou zijn als ze een besturingssysteem maken die kan draaien met 64 mb intern geheugen etc.. waarom allemaal zo zwaar en grafisch..TIS EEN BESTURINGSSYSTEEM........

bokkie20000 op Dinsdag 27 Maart 2007 18:47

image

Sterker nog... het is een menuprogramma'tje met 2 gig aan extra features ;)

Hstea op Dinsdag 27 Maart 2007 11:53

image

Het is uitermate treurig dat het Vista systeem zeer veel fouten bevat en niet goed werkt. Het wordt vervelend als als de maker (lees MS) deze problemen niet oplost.

Het wordt asociaal als duidelijk wordt dat de maker dit van te voren al wist, en alleen voor de "centen" alvast dit product in de markt heeft gezet.

Het wordt crimineel als de maker vervolgens blijft roepen dat er niets aan de hand is en het allemaal geweldig is.

Er is een wet die voorschrijft dat als er een product wordt geleverd en deze niet aan de gestelde eisen voldoet je dit gewoon weer maar retourneren. Ik raad iedereen aan dit te doen.

Artikel 17, lid 2 BW7:

Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.


Aaargh op Dinsdag 27 Maart 2007 12:10

image

Microsoft heeft een hotfix tegen het probleem, maar gebruikers kunnen deze pas downloaden na toestemming van de softwaremaker, aldus The Register.
Nah, is toch niet zo'n probleem? FF een mailtje naar MS en je krijgt de patch. Tis niet zo dat ze bij je langs komen om te controleren of je de patch wel echt nodig hebt...

Anonymous Coward op Dinsdag 27 Maart 2007 20:04

image

Als ze het toch niet controleren, stop het dan gewoon in windows update.

oudgenoeg op Woensdag 28 Maart 2007 10:29

image

Helaas gaat deze vlieger niet helemaal op. Je koopt geen product, maar een licencie om een product te gebruiken. Het feit dat het product niet doet wat je ervan verwacht, neemt niet weg dat licencie wel wordt nagekomen. Je kunt je dus niet zomaar op deze wet beroepen. Los daarvan is niet Microsoft maar de leverancier (lees de computerwinkel) in eerste instantie verantwoordelijk voor het leveren van support.

stefanhen83 op Dinsdag 27 Maart 2007 12:19

image

Het is natuurlijk van de zotte dat een dergelijke operatie, beheren van bestanden, nu nog gefixt moet worden. Dat het traag is, moet de makers zelf (of anders te testers wel) zijn opgevallen. Wellicht dat men dacht dat de consument het niet zou merken. Ik kan mij nog herinneren hoe we van Win 95 naar Win 98 gingen en ineens seconden lang moesten wachten tot de prullenbak ineens leeg was. Terwijl in Win 95 dit in 1 ms gebeurde.

Als dit al niet goed geregeld is, hoe zit het dan met de rest...

Willem1447 op Dinsdag 27 Maart 2007 12:43

image

Gezien de inspanningen die het Microsoft heeft gekost om Vista te ontwikkelen en te verkopen is dit toch wel ernstig te noemen. Het verwijderen, kopieren en verplaatsen van bestanden zijn voor de gebruiker nogal basale handelingen. Het niet optimaal werken van deze basale functies (na tenminste 5 jaar ontwikkelingstijd) is, naast de al opgevoerde systeemeisen en de hoge aanschafprijs bepaald geen sterk verkoopargument.

fremar op Dinsdag 27 Maart 2007 12:44

image

Probleem met traagheid is altijd in de beta-fase, dat er dan gezegd wordt dat dat komt omdat er extra debug-code in de programma's zit, die zijn dan vaak ook een stuk groter en trager. Dus dat het toen niemand was opgevallen verbaast me niet echt.
In een goede test-procedure zou er ook getest moeten worden met "normaal" werk, in een build die geen debug-code heeft en net zo geoptimaliseerd is als het uiteindelijke product. In dat soort tests zou dit soort traagheid waarschijnlijk meteen zijn opgevallen.

CrazyJack op Dinsdag 27 Maart 2007 12:57

image

Deleten op WinXP is ook traag; eerst even kijken in de registry of het programma niet ergens gebruikt wordt. In elk geval is het deleten van enkele 100-duizenden files bijna niet te doen, zeker niet over een netwerk share (ik bedoel dus: traag).
Zelfde met kopieren; eerst ALLES bekijken voordat-ie uberhaupt aan kopieren begint?! (onder XP al).

Eric_ op Dinsdag 27 Maart 2007 13:20

image

Ja, daarom hebben ze ook de commandline 'uitgevonden', daar gaat het nog zonder alles bekijken, en er wordt gewoon gedaan wat gevraagd wordt (del/rmdir/move/etc).

Als ik veel te wissen of kopieren heb, die ik het wel in CMD, dan blijft de rest nog redelijk verder lopen en het gaat sneller.

RobSanders op Dinsdag 27 Maart 2007 14:13

image

Niet alleen Windows heeft hier last van, ook de Finder in Mac OSX heeft problemen met kopieer en verwijdertaken. Hoe vaak ik daar niet de spinning beachball krijg als ik iets met bestanden wil gaan doen. Gelukkig hebben we ook nog de beschikking over een console, die reageert wel erg snel.

Alex103 op Dinsdag 27 Maart 2007 16:57

image

De vraag stelt zich dan: is dit een probleem van Vista of van de verkenner? Zou een ander bestandsbeheerprogramma dezelfde taak sneller uitvoeren? Ik weet dat Pathfinder onder OSX sneller werkt dan Apple Finder.

Wie wil testen?

LeLo op Dinsdag 27 Maart 2007 22:54

image

Ik heb dit probleem voor een groot deel verholpen door de AVG anti-virus software (gratis versie) te vervangen door de Avast anti-virus software (ook de gratis versie). Verwijderen of uitpakken van bestanden zorgde er voor dat de Explorer vastliep met AVG geïnstalleerd...

armand op Woensdag 28 Maart 2007 09:35

image

Via de commandline gaat het stukken sneller, ook het pakketje Ycopy doet eea stukken sneller dan Windows zelf.

Deze is ook leuk... je kopieert bijv 1000 bestanden en gaat even iets anders doen. Je komt terug en komt erachter dat een bestandje reeds bestaat (of alleen lezen is of in gebuik is), waardoor de kopieeractie niet is vervolgd (popup met vraag). Waarom wordt de rest van de files ondertussen niet verder gekopieerd?

Ik weet dat deze irritatie al ten tijde van W95 gemeld is bij MS, maar in Vista zit deze feature nog steeds. Ik vraag me soms af of men wel echt luistert bij MS, het zal zeker moeilijk zijn alle wensen in te bouwen, maar dit zijn toch dingen waarvan je mag verwachten dat ze vanuit het oogpunt van de gebruiker ingebouwd worden.

EMulder op Woensdag 28 Maart 2007 10:15

image

Volgens mij kun je dan gewoon CTRL-Z (Undo) doen.

GreatSlovakia op Donderdag 29 Maart 2007 21:37

image

Daarom is er ook speciale software ontwikkeld om dit alles automatisch op XP te doen, en dat zal ook snel genoeg worden gemaakt voor Vista.

rogierbosch op Dinsdag 27 Maart 2007 14:32

image

In alle versies is dit probleem omdat het een kern onderdeel is van Vista onafhankelijk voor soort versie.

Wijntje op Dinsdag 27 Maart 2007 14:58

image

Als je windows VISTA gebruikt dan maak je toch al helemaal niet druk om de snelheid hij is toch al 10/20% trager dan windows xp.
Je koopt vista toch om dat je niet weet wat je met je geld moet doen, en je het alleen maar mooi vind. je koopt het toch niet voor gebruikers gemak? delete.zijn jullie nou zo traag Of ben ik nou zo snel...LOL vangaal.

e programmer op Dinsdag 27 Maart 2007 14:58

image

Inderdaad.
Vista probeert de 'experience' te verbeteren door grafisch weer te geven hoeveel % van het deleten klaar is.

Daarvoor gaat het eerst alle bestanden langs en ik zit ook nog met een VPN vaak, zodat het wissen van zeg 2000 bestanden wel 5 of meer minuten kan duren!

De snelste manier?
Del /s /Q [pad]\*.*

rjw op Dinsdag 27 Maart 2007 16:14

image

Is het met Vista nu eindelijk mogelijk om met 1 instructie een bestand te kopieren? Of moet je nog steeds Ctrl-C Ctrl-V doen?

Alex103 op Dinsdag 27 Maart 2007 17:04

image

En hoe wil dit in een GUI in een instructie voor elkaar krijgen? Of je sleept met de muis, al dan niet met ingedrukt CTRL-toets, of je gebruikt het toetstenbord (eventueel met muis) om de jusite commando's aan te geven. En CTRL-c/CTRL-V werkt sneller en net zo goed als eerst commandshell en op de commandline intoetsen 'copy nnnn.exe /pad1 /pad2'. Tenminste als het gaat over een enkel of enkele bestand(en).

Wil je veel bestanden kan de GUI zelfs sneller zijn omdat ik met muis en CTRL/SHIFT-toetsen meerdere verspreide bestanden in een map kan selecteren. Probeer dat maar eens op de commandline.

Jachra op Dinsdag 27 Maart 2007 17:07

image

Ach, gebruik gewoon Total Commander en je bent van het zogenaamde probleem af.
Men wou nu eens af van de zogenoemde Microsoft Minuten door deze wijze, echter is het niet de juiste oplossing. Een lastig issue om de gebruiker een juiste tijdsindicatie te geven.

Aaargh op Dinsdag 27 Maart 2007 17:56

image

Is het met Vista nu eindelijk mogelijk om met 1 instructie een bestand te kopieren? Of moet je nog steeds Ctrl-C Ctrl-V doen?
Ja, Ctrl-C en daarna weet Vista precies waar je het hebben wilt...

Sir Limpsalot op Dinsdag 27 Maart 2007 18:12

image

In een woord: WOW

(lol)

Wijntje op Dinsdag 27 Maart 2007 20:15

image

in twee worden au.wow
LOL

BrownEyes op Woensdag 28 Maart 2007 01:52

image

Ik vraag me af waarom Bill nu net verteld dat hij weg gaat ;)

Wat komt er na Vista? Ik heb al genoeg aan Xp, eigenlijk is w2k ook al wel goed genoeg, maar de media-enhancements/pnp in Xp zijn ok.

Ik wil nu een snel OS, ik start win98sec nog wel eens op (Xp is dualboot, makkelijk om probleempjes te verhelpen ;) ) in verhouding gaat dat als een speer..

CrazyJack op Vrijdag 30 Maart 2007 00:03

image

Na Windows komt Unix. Duurt nog ff, maar mark my words.

Diogenes_Isher op Woensdag 28 Maart 2007 15:56

image

(Met bij voorbaat excuses, maar dit opmerkinkje kon ik echt niet voor mij houden... :-) )

Nu ben ik zelfs, na alle bovenstaande reacties gelezen te hebben, NOG veel tevredener met het feit dat er op mijn systeem ReiserFS draait... Wow...! Wat werkt dat altijd goed, snel en betrouwbaar ! ;-)

Het FS waar welk systeem dan ook op werkt, is (behalve natuurlijk de kernel - of wat daar voor door wil gaan) het hart van het systeem.
Wanneer dat niet super-efficient en uiterst functioneel in elkaar zit, wel, dan krijgt men waar deze topic over gaat...
Aan iedereen die geen op ReiserFS (of b.v. ext3) werkend systeem heeft: Heel, heel veel sterkte toegewenst... Want dat zult u hard nodig hebben.

Bovenstaande is geen bashing - maar slechts een (keihard bewijsbare) weergave van de feiten...

wiseacre op Woensdag 28 Maart 2007 18:50

image

Microsoft heeft een hotfix tegen het probleem, maar gebruikers kunnen deze pas downloaden na toestemming van de softwaremaker

Dit staat er echt. Staat het online, mag de gebruiker (die er domweg recht op heeft) het niet downloaden.

Geniet MS hier van?

GreatSlovakia op Donderdag 29 Maart 2007 21:40

image

SM'ers zijn het (LOL) :P

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws