Docent stuurt leerlingen seks-sms'jes

gsm

Gepubliceerd: Maandag 4 juni 2007

Het Stedelijk Daltoncollege is Zutphen heeft een 54-jarige docent met ziekteverlof gestuurd omdat hij seksueel getinte sms'jes aan twee minderjarige scholieren stuurde.

Toon volledig artikel

WebAlex op Maandag 4 Juni 2007 11:51

image

Weer paniekvoetbal op een school. Wat doen minderjarige(n) (meisjes) dan ook met een mobieltje! :-)

Walter op Maandag 4 Juni 2007 12:03

image

Uuhm, bereikbaar zijn voor de ouders. Veel minderjarigen hebben een telefoon, zodat ze hun ouders kunnen laten weten dat ze (weer eens) te laat zijn voor het eten.

En een jongedame van 17 is overigens ook minderjarig (en ik ken er veel die sexueel getinte SMS-jes op die leeftijd ontvangen en versturen).

Waarmee ik niet wil goedpraten wat deze leraar heeft gedaan. Een 54-jarige man moet zich bemoeien met meerderjarige vrouwen en niet met kinderen.

Weird Hobbes op Maandag 4 Juni 2007 12:11

image

Het punt is dat de docent een afhankelijkheidsrelatie heeft met de twee meisjes. Dat de meisjes minderjarig zijn komt op de tweede. (En liberaal als ik ben heb ik niets tegen een 54-jarige man die iets met een 17-jarig meisje begint; ieder zijn ding.)

Ages of Love op Maandag 4 Juni 2007 12:12

image

"Weer paniekvoetbal op een school."

Totdat die 54-jarige het met jouw 15-jarige dochter doet onder het mom van bijles.



Maarja, figuren die denken zoals jij hebben geen kinderen. Daar zijn ze zelf nog niet ver genoeg voor ontwikkeld.

LordAaargh op Maandag 4 Juni 2007 21:45

image

Maarja, figuren die denken zoals jij hebben geen kinderen. Daar zijn ze zelf nog niet ver genoeg voor ontwikkeld.
Volgens mij zijn dat juist de lui die kinderen krijgen... ;-)

Joris op Maandag 4 Juni 2007 12:03

image

Valt sms tegenwoordig ook onder ICT-nieuws?

a_daydreamer op Maandag 4 Juni 2007 12:07

image

JA!!,

en alst u ni aanstaat, ga naar tweakers of slashdot, en stop met zagen

Mal op Maandag 4 Juni 2007 12:26

image

tja, wie serieus ict nieuws wil lezen gaat sowieso al naar [url]tweakers.net[/url], even goed zie ik niet in waarom iemand zou moeten vertrekken, enkel en alleen omdat ie een mening heeft die jouw niet aanstaat. dat 'als het je niet bevalt...' argument heeft al meer dan voldoende schade aangericht als ik zo eens door de geschiedenisboeken blader.

ik kan mij persoonlijk ook niet aan de indruk onttrekken dat de relatie met iets seksueels eerder motiverend was voor plaatsing dan die met ict.

vooralsnog is er dusdanig weinig bekend over het gerapporteerde voorval dat ik me persoonlijk nog niet zou wagen aan een mening erover, maar helaas, dit onderwerp is inmiddels standaard excuus geworden om tentoon te spreiden hoe in orde men wel niet is, dus...

petervdveen op Maandag 4 Juni 2007 13:05

image

Ja, logisch als het een smsje was of ze haar huiswerk had gemaakt was het geen nieuws geweest...

a_daydreamer op Maandag 4 Juni 2007 13:23

image

geeuw geeuw geeuw,

slaap slaap

Guardian op Maandag 4 Juni 2007 16:17

image

tja, wie serieus ict nieuws wil lezen gaat sowieso al naar [url]tweakers.net[/url],

Ware het niet dat Tweakers niet helemaal te vertrouwen is.
Zeker de shopsurvey is de shop die betaalt degene die bepaalt welke meningen en klantervaringen blijven staan. Als dit met alles zo is, heb ik mijn twijfels over de inhoud en betrouwbaarheid bij tweakers.

Anonymous Coward op Maandag 4 Juni 2007 20:42

image

Je hebt helemaal gelijk. Men hoeft het artikel niet te lezen, dit soort reacties verpesten het reactie gedeelte (eigenlijk zonde dus dat ik de moite neem om te reageren).

Ages of Love op Maandag 4 Juni 2007 12:08

image

ICT: Informatie- en Communicatietechnologie.

Tenzij SMS natuurlijk geen manier van communiceren is.



Misschien moet je de betekenis van ICT eens leren, dan hoef je niet steeds zo te klagen.

Mal op Maandag 4 Juni 2007 14:13

image

...Tenzij SMS natuurlijk geen manier van communiceren is....

communiceren is niet hetzelfde als communicatietechnologie.

als webWereld jouw interpretatie gebruikte dan kunnen ze dus al kunnen berichten over een triviaal misverstand ten aanzien van de aanvangstijd van het diner.

(mis)communiceren zelf gaat over de inhoud van de boodschappen, ICT gaat over de manier waarop boodschappen kunnen worden vastgelegd en van hot naar her kunnen worden gestuurd. had webWereld dit voorval ook meldenswaardig gevonden als de docent zijn communicatie met beschreven propjes papier had gedaan?

Anonymous Coward op Maandag 4 Juni 2007 20:14

image

helemaal mee eens.......Who gives a fuck ?
In andere berichten blijkt wel dat de redactie hier zelf ook geen antwoord op heeft wat de relevatie van dit soot berichten zijn.

Rootsss op Maandag 4 Juni 2007 12:33

image

Wat moet een leraar eigenlijk met de mobiele nummers van leerlingen? Of loop ik alweer achter en sturen leerlingen een sms als ze te laat dreigen te komen of ziek zijn?

teepee op Maandag 4 Juni 2007 14:49

image

Inkoppertje... Die staan gewoon op h y v e s :-) met al die open profielen.

Sir Limpsalot op Maandag 4 Juni 2007 16:17

image

Wat moet een leraar eigenlijk met de mobiele nummers van leerlingen? Of loop ik alweer achter en sturen leerlingen een sms als ze te laat dreigen te komen of ziek zijn?

De telefoonpiramide is een typisch 'schoolvoorbeeld' waarbij telkens twee leerlingen twee andere opbellen wanneer bijvoorbeeld het eerste uur zou uitvallen. Ergo: iedereen in de klas heeft elkaars telefoonnummer, dus heeft ook de docent toegang tot die nummers.

Little_Bear op Maandag 4 Juni 2007 18:16

image

Wederom belachelijk dit; Een docent heeft een voorbeeldfunctie en behoort feitelijk helemaal geen persoonlijke relaties erop na te houden met leerlingen die hij of zij doceert. Leeftijd dan daar gelaten, dat het strafbaar is op die leeftijd, maar het is ethisch gewoon onbehoorlijk dat een docent zulke smsjes stuurt.

Van mij mag de licentie van die docent ingetrokken worden, want mijn toekomstige kinderen wil ik niet met zulke mensen in aanraking laten komen.

Tijdens mijn middelbare schooltijd had ik een crush op mijn lerares engels, zij was kwa leeftijd ergens in de 20 destijds en was een bijzonder mooie vrouw. Maar als ik er nu zo over nadenk moet ik er niet aan denken dat zij op mijn avances, die je als hormonen-puberende jongen dan hebt, in was gegaan.. tevens onethisch. Gelukkig heeft ze dat dan ook nooit gedaan, bij niemand niet.

Joshiba op Dinsdag 5 Juni 2007 05:58

image

Een docent heeft een voorbeeldfunctie en behoort feitelijk helemaal geen persoonlijke relaties erop na te houden met leerlingen die hij of zij doceert

Beetje persoonlijk mag wel, vind ik (hoe kun je anders een aardige leraar hebben?)

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws