Kerk eist verwijdering kathedraal in gewelddadig Sony-spel

walkman

Gepubliceerd: Maandag 11 juni 2007

Vertegenwoordigers van de kerk van Engeland eisen verontschuldiging van Sony voor het gebruik van de kathedraal van Manchester in een gewelddadig computerspel.

Toon volledig artikel

wes op Maandag 11 Juni 2007 10:00

image

Dus het moet verwijderd worden, maar mocht er toch winst worden gemaakt moet dat wel even gestort worden...

Wat willen ze nou?

Zoals ze al stellen hadden ze alle goedkeuringen, verwacht niet dat ze ook maar 1 dollar/euro gaan zien in het collectezakje

Fir op Maandag 11 Juni 2007 10:11

image

Dit klinkt inderdaad een flink huichelachtig. We willen niet dat je het doet maar mocht jer er aan verdienen willen wij een deel van de opbrengst. Als je er moreel op tegen bent zou je er geen voordeel van willen hebben. Dit is wel heel erg zwak van de Church of England.

Anonymous Coward op Maandag 11 Juni 2007 11:48

image

Church of England is oorspronkelijk ontstaan als een protestantse kerk met een hoop katholieke elementen erin om de Katholieken, die niet naar een katholieke kerk mochten gaan, toch tevreden te stellen. Met andere woorden: het heeft een lange traditie van van twee walletjes proberen te eten.

Anonymous Coward op Maandag 11 Juni 2007 10:24

image

Wordt tijd dat ze eens hun hoofd uit hun r..t halen, en niet alles om hun heen aanvallen, omdat de Kerk hun eiegn onzekerheid wil weghalen... En idd, ze willen er wel geld aan verdienen....

jansenonline op Maandag 11 Juni 2007 12:41

image

Wat kan je anders verwachten van mensen die in sprookjes geloven (o wacht, alles in de bijbel is natuurlijk echt gebeurd, NOT).
De kerk wordt langzamerhand weer steeds arroganter. Lang leve de jaren '90 toen mensen beter doorhadden dat het geen nut heeft om in rare verzinsels te geloven.

Sjonnie48 op Maandag 11 Juni 2007 12:57

image

Wat is er nu heerlijker dan je vijanden in een kathedraal af te slachten? En daarne een biertje!
Btw, de Church of England is een afscheiding van de kerk van Rome.
Ze is afgescheiden door Henkie de 8-ste omdat hij van Rome zijn huwelijk niet mocht ontbinden.

iflasker op Maandag 11 Juni 2007 13:51

image

De kerk eist... de kerk heeft niets te eisen. De kerk moet zwijgen, GODSDIENSTEN zijn de bron van alle ellende, terrorisme, onderdrukking en oorlogen.

Anonymous Coward op Maandag 11 Juni 2007 14:45

image

Nee hoor, mensen die niet nadenken ;)

Anonymous Coward op Maandag 11 Juni 2007 15:16

image

Precies. Religieuze argumenten zijn een slap excuus om de echte problemen niet op te hoeven lossen.

iflasker op Maandag 11 Juni 2007 14:03

image

Nog iets vergeten, sorry. Vraagje aan de kerk... Wie heeft er destijds alle zogezegde heiligdommen gebouwd? wie heeft dat betaald? op welke wijze is de kerk aan al die rijkdommen gekomen? Waar halen jullie de fondsen vandaan om al die kerkgebouwen te onderhouden? Hoeveel heeft de kerk gemoord, bedrogen... om al die rijkdom achter de muren van het vaticaan te vergaren? Wat verbergt de kerk achter die muren?

Hoogtijd dat in ALLE relegieen die religieuzen een trap tegen hun kont krijgen.

offringa op Maandag 11 Juni 2007 14:27

image

Wat is een kerk?
Een kerkgebouw.
En wat is een kerkgebouw?
Een gebouw net zoals alle andere gebouwen.
Geloven heeft in principe niets met een kerk te maken; laat staan met een opzichtige protsierlijke cathedraal.
Gezien de ontstaansgeschiedenis van de Church of England zou wat bescheidenheid ze beter passen.

ioan op Maandag 11 Juni 2007 16:11

image

Kerken en Kathedralen zijn fantastische cultuuruitingen. De kathedralen werden vroeger niet alleen gebruikt voor religieuze aktiviteiten, maar ook bijvoorbeeld voor jaarmarkten en vergaderingen. En de overheden respecteren nog steeds het zogenaamde kerkasiel voor vluchtelingen.
Moskeen zijn ook mooie gebouwen met eeuwenoude cultuurwaarde. Ik vraag me wel af of Sony het gewaagd zou hebben om een virtuele schietpartij in de Moskee van Mekka te organiseren. Afgezien van het feit dat het legion d'honneur daar in 1979 werkelijk de boel heeft schoongeveegd.

Peter1 op Maandag 11 Juni 2007 15:21

image

Ik vind de tegenstanders van de Kerk in hoge mate onbillijk. Ik merk in veel bijdragen hier dat men niet eens weet waarom er een kerkgebouw nodig is, noch weet men dat het iets te maken heeft met een litugische en sacramentele functie (zal men ook wel niets van afweten) en noch heeft het met terrorisme te maken. Diegenen die oordelen dat de kerk maar moet zwijgen, ontkent een fundamentele mensenrecht van de vrijheid van meningsuiting. Diegene die hier zo hoog van de toren tegen de kerk staat te blazen zou eerder een cursus "verdraagzaamheid en respect" moeten gaan volgen en wat minder op crypto-racistische partijtjes moeten gaan stemmen.

Anonymous Coward op Maandag 11 Juni 2007 15:37

image

@ Peter : Ik Quote : " ontkent een fundamentele mensenrecht van de vrijheid van meningsuiting. Diegene die hier zo hoog van de toren tegen de kerk staat te blazen zou eerder een cursus "verdraagzaamheid en respect" moeten gaan volgen en wat minder op crypto-racistische partijtjes moeten gaan stemmen "

Vrijheid zeg je ? Vertel mij eens over de vrijheid die jij krijgt van de Kerk ? Volgens mij geeft jouw Kerk je alleen maar beperkingen en grensen aan je natuurlijke uitingen. Racistische partijen zeg je... ? Volgens mij hebben 'jullie' het ook niet helemaal voor met bv Homo's ? Kom op zeg, gebruik eens wat minder dure woorden, en maak een duidelijk punt. Ik zeg ook niet dat je moet zwijgen, als je mij maar met rust laat.

Fir op Maandag 11 Juni 2007 16:21

image

Diegenen die oordelen dat de kerk maar moet zwijgen, ontkent een fundamentele mensenrecht van de vrijheid van meningsuiting. Diegene die hier zo hoog van de toren tegen de kerk staat te blazen zou eerder een cursus "verdraagzaamheid en respect" moeten gaan volgen en wat minder op crypto-racistische partijtjes moeten gaan stemmen.

Peter, je eigen vooroordelen komen hier wel heel erg naar voren. Kan je mij duidelijk maken wat de relatie is tussen het niet kerkelijk zijn en het stemmen op crypto-racistische partijtjes? Ga alstjeblieft zelf ook naar die cursus verdraagzaamheid en respect wil je?

Overigens, wat is je mening, is ok dat sony een afbeelding van dat kerkgebouw in een game gebruikt of niet?

Ik ben hier zelf ook niet expliciet in geweest. Daarom voor alle duidelijkheid. Ik heb geen problemen met het gebruik van de afbeelding van een kerkgebouw in een game.

Ted op Dinsdag 12 Juni 2007 21:08

image

Dus als ik een foto zou maken in een kerk, kan ik dan een schadeclaim verwachten? Het gaat die kerk niet (meer)om die afbeelding, maar om het binnenhalen van het geld. Hypocriet van hier tot Rome ;-)

Ted

Ted op Dinsdag 12 Juni 2007 01:20

image

Peter, Ooit eens een discussie aangegaan met iemand over de kerk. Het enige wat men zei is: "De kerk zegt dit" De kerk zegt dat". Oftewel, jullie hebben geen eigen mening. Hoeveel procent van de wereldbevolking is gelovig? Heel veel, en daar komt ook de meeste elende uit voort.
Open je ogen en zie wat er werkelijk gebeurt in deze wereld! Jij kan misschien wel danken voor je spijzen (die je zelf in de winkel koopt), maar er zijn miljoenen mensen die wel willen danken voor hun spijzen, alleen die hebben ze niet.

Met vriendelijke groet,

Ted

Bendictus LXXIV op Dinsdag 12 Juni 2007 17:53

image

Het enige wat men zei is: "De kerk zegt dit" De kerk zegt dat". Oftewel, jullie hebben geen eigen mening.

Ah, het is simpel.Ik sprak met enkele mensen die zeiden "iets".
Dat betekent dat ALLE mensen die hetzelfde etiketje krijgen.
Dus: In mijn straat wonen drie criminele personen (diefstal e.d.) Waaruit volgt dat alle bewoners van de straat zich schuldig maken aan diefstel e.d.

Je bent vast en zeker iets van ICT-er. Dus in jouw bedrijf werken 100% kinderverkrachters. Want er werkt iemand die kinderporno bekijkt op het werk.

Amen.

Ted op Dinsdag 12 Juni 2007 19:55

image

Ja, het valt niet mee om goed te kunnen lezen. Nogmaals voor jou dan: het gaat voor al die personen die in de kerk zitten. Daar heeft een straat helemaal niets mee te maken, anders had ik dat wel zo geschreven. Net zo goed van waar ik werk, aangezien ik niet weet of al die personen naar de kerk gaan. Trouwens, jammer dat Peter zelf niet reageert op het schrijven! Of...

Met vriendelijke groet,

Ted

Sheize op Dinsdag 12 Juni 2007 02:39

image

Het feit dat er hier al zulke discussies gevoerd moeten worden over de kerk en wat mensen ervan af weten, over geloof en over een spel dat 3d-beelden heeft van een gebouw waar gelovigen massaal heen gaan, zegt al genoeg.

De niet-gelovigen snappen het allemaal niet, volgens de gelovigen. De niet-gelovigen moeten niet zo makkelijk negatief doen over de kerk en moeten niet zo makkelijk hun conclusies trekken. Wederom dus volgens de gelovigen.

Maar mijnheer en mevrouwe Gelovige, doet u alstublieft even normaal. Het feit dat mensen iets recht voor hun raap zeggen betekent NIET dat mensen het niet begrijpen. "Wij" begrijpen namelijk heel goed hoe bepaalde dingen in elkaar zitten, daarom reageren wij ook. Maar als je niet elk versje uit de bijbel in een alinea apart hebt ontkracht, betekent dat dat je weinig respect of kennis hebt. Dat gaat nergens over.

Maar om even to the point te komen. Het gaat om een gebouw in een spel. Wie haalt het dan in godsnaam in zn hoofd om hier aandacht aan te besteden? Als je het spel niet leuk vindt, dan speel je het toch niet? Het is toch geen beledigen van symbolen, want de mensen die het spelen zien het helemaal niet als symbolen. Ga na 2 milennia nou eens reëel doen en je op GELOOF (het geloven ergens in) storten en niet op gebouwtjes die zijn betaald door geld te vragen aan 100 miljoen mensen die in armoede leefden, en het afmaken van niet-gelovigen.

Ik heb niks tegen gelovige mensen hoor, ik heb er genoeg om me heen in het dagelijks leven, maar gebruik het geloof niet altijd als excuus en stop eens met het zelfmedelijden. Dankje.

Ted op Dinsdag 12 Juni 2007 20:58

image

Daar sluit ik bij aan!

Mijn naam? Ted

Ted op Donderdag 14 Juni 2007 19:48

image

Dat ik mij aansluit, is natuurlijk op The Google.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws