KPN sluit telefoon van Fiberworld en DIS Telecom-klanten af

telefoon

Gepubliceerd: Dinsdag 23 oktober 2007

De telefoonverbinding van Fiberworld-abonnees is sinds enige dagen abrupt afgesloten door KPN, melden betrokkenen en gedupeerden. Het conflict gaat wederom over achterstallige betalingen.

Toon volledig artikel

wes op Dinsdag 23 Oktober 2007 12:48

image

Overweegt stappen?
Net als toen de stappen met de ADSL?

Laat me niet lachen zeg.

Was getekend, gedupeerde

Bob op Dinsdag 23 Oktober 2007 16:03

image

lijkt me duidelijk, als alles zo is zoals DIS stelt hier in Webwereld, dan spannen ze toch een kortgeding aan en dwingen daarmee kpn tot het nakomen van de afspraken met enertel.

Dat men dit niet doet, spreekt eigenlijk voor zich en de conclusie kun je dan zelf trekken.

Media Hype op Dinsdag 23 Oktober 2007 12:50

image

De KPN maffia is weer bezig.

wes op Dinsdag 23 Oktober 2007 12:54

image

Barend, KPN doet hier helemaal niets verkeerd.

Ze hebben het goed recht een bedrijf de diensten te ontzeggen als deze hun betalingen niet doet.

kweetal op Dinsdag 23 Oktober 2007 13:39

image

Ook als ze al afspraken voor een oplossing gemaakt heeft met die partij? Dat lijkt me dus niet.

wilwilwel op Dinsdag 23 Oktober 2007 14:32

image

maar als afspraken niet nagekomen worden vind ik het wel rechtvaardig. Wel lastig voor de dupeerde klanten.

Bob op Dinsdag 23 Oktober 2007 18:26

image

lijkt me heel éénvoudig.

Stel de ene zegt je hebt een schuld van 8 ton, maar jij bent van mening maar 4 ton te hoeven betalen. Je maakt 4 ton over die je moet betalen en over de rest onderhandel of procedeer je.

Als ik het goed begrijp laat 1 partij echter de hele schuld open staan inclusief wat ze zelf denken te moeten betalen. Als in dit geval kpn dan maar de kraan dichtdraait hebben ze daar groot gelijk in.

exwebwereld op Dinsdag 23 Oktober 2007 12:59

image

De maffia laat schulden niet oplopen tot acht ton:
"Contractueel staat er een bedrag open van meer dan acht ton omdat zij sinds mei 2005 niet meer betalen."

Juni 2006 op Webwereld

Zwooop op Dinsdag 23 Oktober 2007 13:08

image

KPN trekt de stekker er heus niet voor nix uit. Zoals al gezegd is er een torenhoge schuld en is de bedrijfsvoering van DIS er totaal niet op gericht om die schuld binnen afzienbare termijn kleiner te maken. Ze geven het zelf ook al aan: klanten moeten meer gaan betalen. Het zou me niet verbazen als het uiteindelijke doel van DIS niet was om een gezond bedrijf te worden, maar om met lage prijzen een enorme hoeveelheid klanten te krijgen (ook door overnames van andere bedrijfjes) en vervolgens de boel voor een leuk bedrag per abonnee te verkopen aan de hoogste bieder. Maar daar steekt KPN dus graag een stokje voor. Misschien zelfs wel omdat KPN de boel wil opkopen en de goodwill eerst eens wat wil afwaarderen...

Spyrodragon op Dinsdag 23 Oktober 2007 14:57

image

Volgens mij moet U Uw schoolgeld terug halen, als U goed leest, leest U dat er een regeling getroffen was, en principieel genomen, worden alle regelingen e.t.c e.t.c bij een overname klakkeloos overgenomen, alleen de KPN MAFFIA draait het hier ineens terug, maar ach dat heb je bijna met alle staats en ex staatsbedrijven. Boeven Boeven en nog eens Boeven.

Ritchie_ op Dinsdag 23 Oktober 2007 15:39

image

Volgens mij mag jij weer naar de school banken .... er staat dat er een concept regeling is ... en volgens van dale is dat nog geen definitieve regeling... dus als de nieuwe eigenaar dat niet goed vind dan mag hij die regeling overboord gooien......uiteraard wel eerst gesprekken aan gaan en als daar niets uit komt dan.... inderdaad.... net als dat jij of ik een aantal malen niet betalen....de stekker er uit....

AVee op Dinsdag 23 Oktober 2007 16:46

image

Ja, want als je een bedrijf runt dan hoef je de rekeningen van je toeleverancier uiteraard niet te betalen. Dan ben je geen boef, maar heel normaal bezig. Maar als die toeleverancier vervolgens niet wil leveren is ie een boef. Interesant wereldbeeld...

Zwooop op Woensdag 24 Oktober 2007 11:23

image

Als ik het goed lees, of eigenlijk lees wat er tussen de regels door staat, is dat er geen betalingsregeling is. Want als die er wel is, en DIS heeft zich daar de afgelopen tijd keurig aan gehouden, dan is het bedrag waar het over gaat echt wel een rechtszaak waard. En een getekende overeenkomst (in dit geval dus de betalingsregeling) houdt bij de rechter dan gewoon stand. Dat DIS dat niet doet, houdt wat mij betreft in dat ze gewoon de boel lopen te belazeren. En dat idee heb ik zowiezo al jaren, want dat is ook exact het beeld wat bij je opkomt als je door hun websites bladert. DAT noem IK dus boeven.

Bob op Dinsdag 23 Oktober 2007 18:28

image

De kpn maffia is weer bezig. Als jij deze actie een maffia actie noemt moet ik toch wel heel hard lachen.

bij maffiapraktijken denk ik eerder aan fysieke bedriegingen, je weet wel mensen thuis opzoeken met wat dreigementen of erger nog.

Nee met maffia heeft dit helemaal niet te doen. Maar goed het is duidelijk dat er altijd anto kpn mensen zijn die maar wat roepen omdat ze waarschijnlijk zelf een keer een negative ervaring met kpn gehad hebben.

phantom op Dinsdag 23 Oktober 2007 13:14

image

Hoe dan ook ik vind het onfatsoenlijk van de KPN om de stekkers eruit te trekken.

Het is netter om de bestaande klanten van DIS een brief te sturen en de situatie uit te leggen. Daarnaast moet de KPN de mensen dan waarschuwen dat de stekkers er na bijvoorbeeld 2 maanden na opstellen van de brief wordt verbroken en dat de mensen naar een andere provider kunnen overstappen. KPN kan de klanten eventueel ook een leuke aanbieding doen.

wes op Dinsdag 23 Oktober 2007 13:18

image

KPN heeft de klanten van Enertel (dus DIS) wel een brief gestuurd, dit is niet gecommuniceerd met de klanten.
De klanten van resellers van DIS of van DIS zelf mag KPN helemaal geen brieven aan sturen.

mdekker op Dinsdag 23 Oktober 2007 13:21

image

Nou volgens mij heeft KPN helemaal niets met de DIS klanten te maken en hoeft alleen maar DIS te waarschuwen dat de stekker eruit wordt getrokken (het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit niet is gebeurd). Het is aan DIS om dit aan haar klanten te communiceren. Dat klanten nu verrast zijn lijkt me in eerste instantie te wijten aan DIS en in geen geval aan KPN.

gerke op Dinsdag 23 Oktober 2007 13:31

image

Wanneer je nu nog klant bent bij een partij als Fiberwold/DIS dan heb je niet echt begrepen hoe betrouwbaar die partij is en weet je ook niet hoevelen er al gedupeerd zijn door die oplichters.

UvdP op Dinsdag 23 Oktober 2007 22:28

image zomerhack badge 3

Het 'mooiste' vind ik wel dat ze de mensen die er dan klant blijven ineens overzetten op een ander netwerk (voor telefonie nu dus BBNed, eerder bij KPN ADSL via een resellerovereenkomst met een andere ISP). Niet betalen en vervolgens je boeltje weghalen daar, echt een betrouwbare toko hoor...

En de grote vraag is hoe lang ze het nu weer uithouden bij BBNed, totdat ze daar weer enkele tonnen schuld hebben denk ik.

h@pman op Woensdag 24 Oktober 2007 15:18

image

Ook dit is weer onzin. DIS maakt al jaren gebruik van het BBned netwerk. Het was een van de eerste ISP's die BBned DSL lijnen ging afnemen. Ik heb zelf al sinds 2001 een BBned Lijn via Fiberworld (DIS). DIS maakt ook al jaren gebruik van de VODSL (Voice over DSL) dienst van BBNed. En ook hierin waren ze de eersten.

Daarnaast bieden ze Carrier Preselect aan... En dat stamt nog uit de tijd van Enertel. Grote kans dus dat het deze kosten betreft.

Het is dus niet zo dat men nu "ineens" bij BBned aanklopt. Die relatie bestaat al jaren!

h@pman op Woensdag 24 Oktober 2007 10:01

image

En waar baseer jij op dat die partij niet betrouwbaar is? Ik heb jaren zaken met ze gedaan bij Enertel, nooit een centje pijn gehad. Ben al 7 jaar abbonnee bij ze, prima dienstverlening. Het is wel vreemd dat sinds KPN Enertel heeft overgenomen, er ineens allerlei problemen ontstaan. Het is toch gek dat DIS 10 jaar klant is bij Enertel, en je er nooit iets over hebt gelezen, en toen vorig jaar Enertel door KPN werd overgenomen, KPN ineens lijnen begon af te sluiten.

Weet je wel zeker dat je het hele spanningsveld kent? Weet je zeker dat het hier niet draait om een wraakactie van KPN t.o.v. DIS/ISD/IO/FIBERWORLD? In de tijd dat die bij Enertel zaten, hebben ze nl KPN flink dwars gezeten...

Ignorance is bliss, dat blijkt wel weer...

Zwooop op Woensdag 24 Oktober 2007 11:27

image

Wellicht heeft het ermee te maken dat Enertel/Energis/Enertel wat soepeler was met dingen leveren en betalen enzo. In de praktijk dus. Strikt genomen hadden ze het recht om moeilijk te doen, maar om der lieve vrede wil is dat nooit gebeurd. Maar op het moment dat je klanten denken daar misbruik van te kunnen maken, is de maat natuurlijk een keer vol.

DarkForce op Dinsdag 23 Oktober 2007 14:53

image

KPN mag de klanten van een andere provider niet benaderen, ook al maken deze klanten gebruik van het netwerk. Het is allemaal volledig aan DIS om te communiceren tussen de klant en KPN.

Het is dus zeer onfatsoenlijk dat DIS haar klanten pas voorziet van enige berichtgeving wanneer ze hiertoe gedwongen worden.

navahk op Donderdag 25 Oktober 2007 23:27

image

Kan ook gewoon komen door mismanagement en/of een slecht draaiend bedrijf: liquiditeitsprobleem neemt van maand tor maand toe, zo ontstaat er een achterstand. Ik ben er van overtuigd dat DIS (jaren)lang de rekeningen wel op tijd heeft betaald, en dat het langzaamaan slechter is gegaan. Anders was de stekker er al veel eerder uit getrokken. Oplichterij geloof ik niet direct, is eerder een gevalletje "kat in het nauw maakt rare sprongen" volgens mij.

nigroeneveld op Dinsdag 23 Oktober 2007 14:02

image

"Hoe dan ook ik vind het onfatsoenlijk van de KPN om de stekkers eruit te trekken. Het is netter om de bestaande klanten van DIS een brief te sturen en de situatie uit te leggen."

Ten eerste heeft KPN alleen een leveranciersrelatie met DIS, en hebben zij wat dat betreft dus weinig te maken met de klanten van DIS, en ten tweede is het bepaald niet netjes te noemen wanneer KPN brieven zou gaan sturen aan de klanten van bedrijven met wie zij een conflict hebben 'om de situatie uit te leggen'.

DarkForce op Dinsdag 23 Oktober 2007 14:55

image

Klopt, maar heeft KPN niet eens een dergelijk geintje geflikt (ook met Fiberworld meen ik?) KPN stuurde de klanten een brief dat klanten van Fiberworld kosteloos konden overstappen op hetnet of planet o.i.d. omdat ze via Fiberworld geen internet geleverd zouden krijgen?!

Je moest eens weten hoeveel klanten hier tegenin gingen, dit was dus in hun ogen ook al niet goed. En nu zie je hier reacties dat KPN de klanten moet benaderen?!

Wat dat betreft klopt het inderdaad, het zijn geen klanten van KPN. De tussen partij (Fiberworld) betaald niet dus stekker eruit... en voor KPN mag de vlag uit :)

gerke op Dinsdag 23 Oktober 2007 15:49

image

Even voor iedereen, lees eerst even alle voorgaande correspondentie

Dutchweb/Fiberworld/Dis

wes op Dinsdag 23 Oktober 2007 15:54

image

even voor gerke, dit staat weer compleet los van al het voorgaande.

En ja dat is inderdaad best triest dat op alle fronten ditzelfde gewoon weer fout gaat...
Maarja, thats DIS!

of zoals de woordvoerder sprak: 'DIS really sucks'

gerke op Dinsdag 23 Oktober 2007 16:00

image

Dit staat niet los van elkaar, dit is DIS, onbetrouwbaar en oplichterij, iedere keer krijgen ze het voor elkaar om leveranciers, klanten en werknemers te duperen.

Ik snap niet dat de eigenaar van DIS uberhaupt nog zaken kan doen met wie dan ook. Wanneer ik 10 euro te weinig opgeef aan de belastingen omdat een vordering niet incasseerbaar is pakken ze mij dubbel terug. Kennelijk gaat die vlieger voor DIS niet op, het ene failissement na het andere en ze komen er nog mee weg ook.

h@pman op Woensdag 24 Oktober 2007 10:13

image

Ik proef toch eerder een wat door persoonlijke frustratie gekleurde mening hier Gerke. Ik denk dat het alleen maar fair zou zijn als je iemand beticht van oplichterij, je dat ook onderbouwd. Anders wordt het een beetje een ongefundeerde brei van emoties van een (naar ik aanneem)gefrustreerde ex-werknemer oid...

gerke op Woensdag 24 Oktober 2007 11:59

image

nee hoor, zie mijn link die ik al eerder heb aangegeven.
Persoonlijk heb ik helemaal niets met die lui, lees eens rustig alle berichten door en dan mag je terug komen met onderbouwde kritiek waarom ik een gekleurd beeld zou hebben. Op Google valt nog veel meer te vinden overigens.

h@pman op Woensdag 24 Oktober 2007 15:03

image

Als je iemand beticht van oplichterij zonder daarvoor een fatsoenlijke onderbouwing te geven, riekt dat naar subjectiviteit... dat is het enige...

Ik lees nergens, op een persoonlijke negatieve ervaring hier en daar van gebruikers na, in welke berichtgeving dan ook, dat ergens is komen vast te staan dat DIS oplichters zijn. Ik ben vrij lang betrokken geweest bij de samenwerking tussen de verschillende partijen, en het zou mij verbazen als hier niet een dieperliggend conflict aan ten grondslag ligt...

Funky op Dinsdag 23 Oktober 2007 16:01

image

Dit zat er zo aan te komen.. ik ben al lang blij dat ik de boot een jaar of wat geleden reeds verlaten heb. DIS zijn oplichters. Ze hebben niet voor niets alweer €8ton schuld en die ziet niemand terug. Voor iedereeen die nu gedupeerd is: grijp deze kans aan om weg te gaan, het gras is echt groener aan de overzijde van DIS ;)

WinstonB op Dinsdag 23 Oktober 2007 19:30

image

Moet je maar niet bij een klein vaag bedrijfje gaan zitten telefoneren. Er zijn voldoende fatsoenlijke alternatieven voor KPN.

h@pman op Woensdag 24 Oktober 2007 10:09

image

Klein? Vaag? Heb je enig idee hoeveel belminuten DIS van KPN afneemt? Enig idee hoeveel ADSL lijnen? Als ze klein en vaag zouden zijn, zou KPN er niet zo moeilijk over doen. En dan zou het al helemaal niet in het nieuws komen.

Ik begrijp niet waar mensen hier de wijsheid vandaan denken te halen. Wellicht is het, om niet ongelooflijk dom over te komen, toch verstandiger om je eerst eens in te lezen in de materie

wes op Woensdag 24 Oktober 2007 10:52

image

Ik heb wat inside info, ik kan het je niet precies zeggen maar de hoeveelheid belminuten valt enorm tegen wat DIS had staan. In verhouding met wat KPN zelf heeft , of bijvoorbeeld een tele2, is dit zon klein beetje...

Dat KPN hier de knop omdraaid is niet omdat er zoveel klanten zijn en zoveel niet betaald wordt, maar puur DAT er niet betaalt wordt, alweer niet..

Zwooop op Woensdag 24 Oktober 2007 11:32

image

En, niet onbelangrijk: aangezien KPN zelf natuurlijk heel goed weet wat de omzet van DIS is, hebben ze een behoorlijk goed beeld van hoe lang het nog gaat duren tot DIS in staat is om die schuld af te betalen. Heel misschien dat ze het net redden om voor de komende Sint Juttemis te betalen, maar waarschijnlijker is het dat het tot de volgende Sint Juttemis duurt...

h@pman op Woensdag 24 Oktober 2007 14:43

image

Zozo... heb jij wat inside info? Spannend hoor...

In vergelijking tot KPN en Tele-2 vallen ze een beetje tegen? In vergelijking tot KPN zelf en Tele-2 valt IEDERE provider tegen. Vooral omdat al het telefoonverkeer uiteindelijk toch op het netwerk van KPN getermineerd wordt.

Appels met peren vergelijken dus. Vergelijk het eens met andere VOIP aanbieders of ISP's zonder eigen netwerk en infra. Je zult dan zien dat het helemaal niet zo tegenvalt!

Zo heeft DIS bijvoorbeeld ooit alle DSL lijnen voor een andere grote ISP (met die hond, inmiddels zelf ook KPN) ingekocht, omdat zij vanwege hun volume zulke goede prijzen konden krijgen.

Wat ik alleen maar wil zeggen: Waar rook is, is vuur. Waar twee kijven, hebben twee schuld. Ik blijf erbij: De ellende begon, nadat KPN Enertel overnam.

Overigens: Waar denk je dat DIS zijn geld mee verdient? Met de verkoop van belminuten die zij termineren bij KPN. En met DSL lijnen die zij (deels) inkopen bij KPN. Als het verhaal van Zwooop hieronder zou kloppen, dus dat het te maken heeft met dat KPN er geen vertrouwen in heeft dat DIS genoeg omzet binnenhaalt om die schuld af te betalen, is het toch niet logisch dat je juist de inkomstenbron van DIS gaat dichtdraaien?

Mark my words: puur een politiek treiterspelletje. Een fatsoenlijk bedrijf zou bij wanbetaling naar de rechter stappen. KPN heeft al eerder levensaders van concurrenten proberen dicht te draaien, gewoon omdat ze dat nou eenmaal konden doen, en dat is ze tot nu toe zonder uitzondering duur komen te staan. Begrijp me niet verkeerd: niet betalen is geen goede oplossing. Maar de dienstverlening staken, zodat vele onschuldige gebruikers hiervan (wederom) de dupe zijn, zal KPN uiteindelijk niet veel opleveren.

wes op Woensdag 24 Oktober 2007 15:06

image

hapman heb je uberhaupt wel iets verder gekeken dan je neus lang is?

KPN heeft aangegeven bij de resellers van Enertel dat er problemen waren en een uitleg daarbij hoe en wat.
Ook DIS heeft deze informatie gehad en daar vervolgens zelf niets mee gedaan. Dat is ondertussen bijna 3 maand geleden, genoeg tijd heeft DIS dus gehad om zijn klanten te informeren , wat ze niet hebben gedaan.

En ja ik heb meer info over hoe en wat, ben de laatste 3 weken helaas door DIS met niets anders bezig

h@pman op Woensdag 24 Oktober 2007 15:27

image

Hey wes...

Niks over mijn neus he... die is erg lang!

Als ik jou verhaal zo lees, zou ik ook niks meer betalen aan KPN. Ik zou overigens ook niet weten waarom DIS zijn klanten moet informeren over een geschil tussen KPN en DIS...

KPN informeert mij als klant van KPN over dit geschil?

Ik zou maar snel weer aan je werk gaan, des te sneller ben je er vanaf. Het klinkt alsof je onmisbaar bent in dit conflict!


*Proest*

wes op Woensdag 24 Oktober 2007 16:05

image

erg stoer, probeer een beetje ontopic te blijven en wat minder jezelf geweldig te vinden.

KPN meldt DIS: Enertel gaat weg over X tijd.
DIS wacht toch X tijd over is en dan is ineens iedereen de sjaak.

Dat ze niemand informeren is nog te begrijpen, maar dat er 0 actie komt (ook niet naar resellers die ook geflest worden) is niet te verteren

h@pman op Woensdag 24 Oktober 2007 16:45

image

Oh sorry,

Waar ging ik precies offtopic? En waar vind ik mezelf geweldig?

Wat je zegt ben je zelf...

Weet je, je hebt gelijk denk ik...

Zwooop op Woensdag 24 Oktober 2007 19:09

image

KPN kan het productportfolio van Enertel aanpassen, en zeker als ze dat doen met tijdige aankondiging (wat ze inderdaad gedaan hebben) is er nix aan de hand. Het aanpassen van algemene voorwaarden is ook heel eenvoudig met vrij korte meldingstermijn mogelijk. Allemaal prima legaal.
Dat je eerder schreef dat 'de levensader' dichtdraaien niet handig is, geeft aan dat je er zelf ook niet zo heel veel verstand van hebt. Jij bekijkt het vanuit de kant van DIS of de klanten van DIS. Bekijk het ook eens vanuit de kant van KPN. Als ik een klant heb die doorlopend iets van mij afneemt, doorlopend niet betaalt, en gegeven zijn bedrijfsvoering en omzet ook niet op redelijke termijn zal kunnen gaan betalen, dan zet ik de leveringen aan die klant stop. Easy as that. Indien 1 partij zich niet houdt aan een contract, is de andere partij gerechtigd de uitvoering van zijn helft op te schorten.
Dat die klant dan zelf ook weer klanten heeft die er de dupe van worden, is niet mijn pakkie-an. Sterker nog: als ik geheel juridisch correct beslag zou gaan leggen op tegoeden van mijn afnemer, zouden die klanten er ook de dupe van worden. Als ik m'n geld zou gaan opeisen waar ik recht op had, zouden ze failliet gaan en zijn de klanten ook de dupe. Kort samengevat: de klanten van DIS zouden in alle gevallen de sjaak geweest zijn, en dat wist DIS. Dat ze nu zeggen op een termijn van enkele dagen de boel naar BBned te kunnen verhuizen, komt erg opmerkelijk op mij over als je even bedenkt dat ze dit al vele weken konden zien aankomen. Zeker omdat er al eerder op zo'n manier gehandeld is door KPN.

Ik moet je trouwens wel even corrigeren. Je zegt dat KPN elke keer ongelijk heeft gekregen in eerdere akkefietjes. Da's dus niet waar. In eerdere akkefietjes is KPN coulant geweest naar sub-afnemers en zijn bijvoorbeeld contracten van DDS (Joost Flint heeft daar een hele rel over geschopt) op een nette manier opgelost. Maar nooit heeft KPN een vergelijkbare actie als nu bij DIS moeten terugdraaien.

h@pman op Donderdag 25 Oktober 2007 12:12

image

Nee? Joh...

Ik meen me toch echt te herinneren dat bij de uitrol van een DSL netwerk, KPN bewust de deur op slot hield van hun wijkcentrales, omdat de alternatieve aanbieders (naar later bleek, terecht) weigerden de enorme tarieven van KPN te betalen hiervoor. De OPTA heeft KPN destijds gesommeerd hen wel toegang te geven voor kostengeorienteerde tarieven(omdat "the last mile" nu eenmaal door KPN beheerd wordt.

Dat is 1 van vele voorbeelden. Daarmee is volgens mij je opmerking over dat KPN nog nooit een van zijn beslissing moest herzien van de baan toch?

Als ik me vergis, zeg je het maar hoor...

h@pman op Donderdag 25 Oktober 2007 12:19

image

Overigens heb je uiteraard gelijk wanneer je stelt dat iemand zijn afgenomen diensten niet betaald, je de levering mag stopzetten. Dat heb ik ook niet bestreden. Wat ik me afvraag is wat de oorzaak is van het niet betalen. En wat ik zeg is dat KPN vaker zijn monopolistische macht op het netwerk heeft misbruikt om betalingen die later onterecht bleken af te dwingen, door bedrijven te raken waar het ze het meest pijn doet.

Ik krijg een beetje een " you hurt me just because you know you can" gevoel bij KPN. Management by Fear... dat soort zaken.

Maar, eerlijk is eerlijk: als een afnemer niet betaald voor verleende diensten, heeft KPN het recht om de dienstverlening te staken. Daar valt niet aan te tornen.

gerke op Woensdag 24 Oktober 2007 19:15

image

Ik krijg sterk de indruk dat je hier actief bent omdat je OF eigenaar ben OF dik betaald wordt door DIS, erg wrange nasmaak bij je reacties.

Heel simpel, je hebt een contract met je leverancier, daarvoor moet je betalen, doe je dat niet dan heb je simpel een probleem.

De problemen waren er ook al toen Enertel nog geen KPN was, Enertel is wat dat betreft wat milder, klant weg, omzet weg. KPN heeft cash genoeg en die is het gewoon zat, dus 1 keer, 2 keer , 3 keer waarschuwen. Nog geen fatsoenlijke oplossing, stekker er uit.

Wanneer ik een klant heb die zijn rekening niet betaald binnen de daarover afgesproken termijn heeft die een probleem. Eerst betalen anders kom ik niet en los je het zelf maar op, heel simpel.

wes op Donderdag 25 Oktober 2007 09:11

image

gerke, allebij niet, gelukkig niet zeg.

ik wil DIS niet verdedigen, verre van zelfs.

gerke op Donderdag 25 Oktober 2007 09:58

image

ik reageerde ook niet op jouw bericht hoor :D maar op Hopman, die is nu ook verdacht stil.

wes op Donderdag 25 Oktober 2007 10:32

image

zou kunnen, tis wel iemand die er zou kunnen werken :)

h@pman op Donderdag 25 Oktober 2007 11:57

image

Hahaha

Verdacht stil: ik had gisteravond gewoon wat andere dingen te doen. Gebeurt wel eens toch.

Ik kan je verzekeren dat ik niet bij Fiberworld/DIS/IO of andere sub organisatie werk of ooit werkzaam ben geweest. Als je goed mijn reacties leest kun je het verband wellicht ontdekken.

De enige geldelijke relatie tussen DIS en mij is dat ik elke maand (te veel) geld aan ze overmaak voor mijn ADSL lijn.

De reden dat ik het voor hen opneem, is gewoon omdat ik de club vrij goed ken, vooral ook zakelijk bezien, en het verhaal ook van een andere kant ken. Daarnaast ben ik als Fiberworld gebruiker al jaren tevreden klant, maar blijkbaar ben ik de positieve uitzondering op de regel

Waar ik me aan stoor (in het algemeen) is dat mensen hier nogal de neiging hebben om partijen keihard te veroordelen, zonder zich af te vragen wat er nou echt aan de hand is. Te betichten zelfs, van wederrechtelijke handelingen ("oplichters"), zonder dat te onderbouwen.

Maar goed, blijkbaar ben je, als je opkomt voor iemand die het in de ogen van alle anderen helemaal fout doet, gewoon bij voorbaat de klos. Een eigen mening wordt blijkbaar niet gewaardeerd, en moet je bekopen met de veroordeling dat je blijkbaar belang hebt bij een naamszuivering van een partij.

Goed. Bij deze dan: Ik heb hier geen belang bij. Ik ben gewoon van mening dat we hier niet alle feiten kennen, en het daardoor dus lastig is om juist te oordelen. En ik ben, gezien mijn kennis en ervaring met beide partijen, er al helemaal niet zeker van dat er niet een dieperliggende oorzaak is voor de actie van KPN.

Volgens mij heb ik niet heel veel anders gesteld in mijn eerdere reacties...



wes op Donderdag 25 Oktober 2007 12:07

image

De oorzaak is geld. Net als bij 99% van alle conflicten in de wereld.

KPN trekt de stekker eruit omdat DIS niet betaald aan Enertel , wat nu van KPN is.
Ze hebben hier het goed recht toe. Dat DIS vindt dat ze benadeeld worden is leuk voor hun, maar juridisch hebben ze geen poot om op te staan.

Ze wisten al tijden dat Enertel zou stoppen, dit hebben ze niet gecomminiceerd naar resellers of klanten. Ook dit is een fout van DIS en (kijk maar op fiberworldgebruikers) is niet goed te praten.

Harry Dijkstra komt nu met een verhaal dat omdat de resellers niet betalen, hij KPN/Enertel niet kan betalen.
Ook dit is niet waar. De resellers betalen niet omdat DIS zijn bijdrage niet leverd aan KPN/Enertel.

DIS betaald niet aan KPN
KPN zet een aantal diensten stop
De resellers van DIS ondervinden hier ook last van, hebben niets met KPN van doen en zetten de betaling stop naar DIS

gevolg, DIS heeft nu helemaal geen geld genoeg meer.

Hapman, het kan best dat je een tevreden gebruiker bent, ik wil je vooral niet tegenspreken daar. Maar de organisatie van DIS is gewoon slecht. Dat zag je al met de ADSL en nu met het bellen (en ook VoIP en SDSL). Ze houden informatie achter voor hun resellers en klanten en laten het erop aankomen. Vervolgens gebeurd er een heleboel ellende en is DIS nergens meer te vinden...

navahk op Donderdag 25 Oktober 2007 23:46

image

Ik ben zelf een tevreden Fiberworld-BBNed gebruiker, maar zie nu dingen gebeuren die bevestigen wat ik al wist. Ze incasseren de laatste 4 maanden steeds eerder, b.v. 27 juli en deze maand al op de 16e. En als slagroom op het toetje 25 oktober een tweede incasso. Ik heb wat inside information, de producten van DIS zijn in de basis goed, maar het gaat fout bij de uitvoering. De leiding is uiterst gebrekkig, personeel mag niets kosten, en de kwaliteit is dus navenant. Sinds juni 2006, toen KPN de ADSL lijnen afsloot, gaat het bergafwaarts met DIS (Fiberworld en Telecom). De rekeningen kunnen niet worden betaald omdat er verliezen worden geleden. Het is dus geen oplichting, het heeft niets te maken met niet betalende resellers. Het gaat gewoon om een bedrijf dat slecht draait. DIS is volgens mijn bron te vinden op het adres van Abel Telecom:).

wes op Zaterdag 27 Oktober 2007 10:28

image

Klopt, maar bel ze maar eens op.

' Fiberworld? DIS? kennen we niet, goedemiddag '

Zijn wel 50% dezelfde personen tho

Wereldje op Zaterdag 27 Oktober 2007 14:17

image

Je bron heeft gelijk. Ze zitten daar al vanaf begin juli...........!

Martin de Goede (MadeGo) op Zaterdag 3 November 2007 22:23

image

Helaas moet ik me hier bij aansluiten met als resultaat dat ik deze week besloten heb over te stappen naar een ander isp.
Heb er geen zin in dat mijn geld in het faillissement verdwijnt terwijl nu bijvoorbeeld al een maand de newsserver down is en ook de mail er regelmatig uit ligt.
Het lijkt er op dat FW momenteel niet over de middelen beschikt om problemen op te lossen.

Gman op Woensdag 7 November 2007 09:33

image

Dat Fiberworld/Dis-Telecom een waardeloos bedrijf is, is me zo'n 3 jaar abonnee te zijn wel overduidelijk.Wat een zooitje en wanprestaties.Slechte bereikbaarheid, dure helpdesk met mensen die echt nergens van op de hoogte zijn, administratieve chaos, etc. ADSL technisch gezien niks mis mee maar telefonie is vanaf begin een grote ellende. Ik heb de knoop doorgehakt een een andere ISP gekozen...

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws