'Apple iPhone is de uitvinding van het jaar'

Iphone

Gepubliceerd: Vrijdag 2 november 2007

Time Magazine, dat vorig jaar nog de internetgebruiker tot persoon van het jaar uitriep, prijst nu de iPhone als 'uitvinding van het jaar'.

Toon volledig artikel

mdewals op Vrijdag 2 November 2007 12:03

image

dit soort verkiezingen zijn altijd zo matig.

Zelfde met al die grootste nederlander/beste gitarist/beste coureur/beste whatever verkiezingen.

Jantje om de hoek kan misschien alles wel beter maar omdat niemand hem kent wordt hij ook niet gekozen.

Morten op Vrijdag 2 November 2007 12:12

image

Meer matig, om de redenen zoals in het artikel al beschreven.

Het kiezen van een consumentenproduct als "uitvinding van het jaar" getuigt er weer eens van hoe oppervlakkig een dergelijke keuze is. Wat voor meerwaarde biedt de Iphone ten opzichte van wat andere smartphone's al niet konden? ( even design uit het plaatje wegnemen )

Op deze manier kan je een pak van armani ook bijna wel als "beste uitvinding van het jaar" gaan bestempelen.. volslagen belachelijk eigenlijk.

Persoonlijk zou ik liever willen dat ontwikkelingen op basis van kanker - aids bestrijding en dergelijke wat meer de aandacht zou krijgen. Wellicht ook energie besparende producten, etc etc.

Overigens wil ik hier helemaal niet zeggen dat de iphone een slecht product is. Het gaat er echter wel om wat de waarde nu eigenlijk is voor de maatschappij....

MrMighty op Vrijdag 2 November 2007 15:22

image

'even design uit het plaatje wegnemen'

Ja, zo kan ik het ook. Het design (hardware én software) maakt het apparaat juist zo bijzonder. Als je dat niet begrijpt, kan ik me voorstellen dat je de verkiezing waardeloos vindt.

Morten op Zaterdag 3 November 2007 13:28

image

Maar dan zeg jij dus dat design wel van belang is als het komt op belangrijke innovaties.

Dit is verkapt hetzelfde als iemands uiterlijk laten meetellen in een iq test. Onzin dus, ongeacht van wat je nu van het product/de persoon vind.

MrMighty op Zaterdag 3 November 2007 20:52

image

Ik zeg dat in het geval van de iphone het design absoluut terzake doet. De designkeuzes die zijn gemaakt zijn rechtstreeks van invloed op eenvoud in gebruik. Nogmaals, het gaat hierbij om de combinatie van de hard en software. Dat is in mijn ogen zeer innovatief en er is geen gadget wat daaraan kan tippen. Dat er apparaten zijn met betere technische specs is een feit, maar innovativiteit hoeft niet altijd een nieuwe technische vinding te zijn.

Thijz op Zondag 4 November 2007 14:31

image

Dus alleen vanwege het uiterlijk is het apparaatje de uitvinding van het jaar? De iPhone doet niets nieuws, en datgene wat ie doet is vaak nog minder goed uitgevoerd dan andere apparaten! Natuurlijk, hij ziet er prachtig uit en werkt innovatief, maar dat is geen uitvinding! Flexibele schermen of extra zuinige laptops (die dingen waren toch ook van karton ofzo?), dat zijn producten die op een slimme manier toegepast worden! Het enige wat de iPhone doet is verouderde gadgets samenvoegen in 1 apparaatje en dat een mooi uiterlijk geven!

MrMighty op Zondag 4 November 2007 18:36

image

Zucht. Laat ik het anders zeggen: dat er maar een knop op het apparaat zit en dat het ding een groot (touch)scherm heeft, is niet alleen om het er mooi uit te laten zien. Gebruiksvriendelijkheid en schoonheid zijn twee dingen die Apple hoog in het vaandel heeft staan. En als je die combinatie belangrijk vindt moet je vindingrijk zijn bij het ontwikkelen van dit soort gadgets. Dat blijkt ook wel want de ontwikkeling heeft jaren geduurd. Het blijkt ook uit het feit dat er maar weinig telefoons op de markt zijn die *in dat opzicht* vergelijkbaar zijn met de iPhone.

Roger op Vrijdag 2 November 2007 13:24

image

Jantje om de hoek kan misschien alles wel beter maar omdat niemand hem kent wordt hij ook niet gekozen.
Dat is een onzin argument. Het is ook een prestatie om je produkt op de markt te krijgen, en te laten zien wat je waard bent. Dat is hetzelfde als die 16 miljoen bondscoaches die het beter weten dan Marco van Basten of Louis van Gaal of wie het ook zijn mag. Het gaat er ook om wie het doet en dat het gebeurt.

mdewals op Vrijdag 2 November 2007 15:04

image

nee, het is onzin dat de zogenaamde "vakjury" alleen naar bekende namen kijkt.

Vooral bij muziek en films gaat echter dit fout. In het underground circuit zitten muzikanten die muzikaal vele malen beter zijn dan het huidige top40 aanbod

mr.m op Vrijdag 2 November 2007 12:03

image

Erg verrassend. De mobiele Skype telefoon zou beter passen.

DirkScholte op Vrijdag 2 November 2007 12:09

image

Het is toch gewoon van de zotte dat de iPhone de uitvinding van het jaar is. Time zou zich moeten schamen! Krazit heeft helemaal gelijk. Alsof de iPhone de wereld gaat verbeteren. Die Lev Grossman is een typisch voorbeeld van een gehersenspoelde Apple fan en weer een typisch voorbeeld dat marketing succesvol is met het "hakken van bijlen in de hoofden van zwakke consumenten" zoals Lev. En met die bijl bedoel ik "nutteloze zaken" die het leven van consumenten totaal niet verrijken, zoals mooie buttons op een f*cking telefoon. Uiteraard provoceer ik nu de Apple fans want die zij zo geindoctrineerd dat ze hieronder hun gal gaan spuwen over hoe goed Apple is... "Lang level Apple... Praise Apple Hallelujah!...." Ga de bossen in of lees ns een boek!

Coule op Vrijdag 2 November 2007 12:17

image

Laat al je negatieve energie er hier maar eens lekker uit!
Moet je omgeving het al niet meer ondegaan...

Je argumenten zijn toch zo lekker futiel...

De iPhone is nu eenmaal een "gamechanger" in de smartphone-industrie, of je dat nu leuk vindt of niet!

Binnen 3 á 5 jaar hebben we allemaal een iPhone-achtige-GSM in onze pocket! Vooruitgang weet je wel! ;-)

WondereWereld op Vrijdag 2 November 2007 16:02

image

Sorry, ik heb een Nokia N80.
Die had ik al voordat de Iphone uitkwam en daar kan ik ook mp3's mee af spelen.
Er zit ook een koptelefoontje bij.
En hij kan ook iets, wat een Iphone niet kan: namelijk routeplannen (TomTom 6 draait erop).
En verder kan ik ook de agenda synchroniseren met Outlook (overigens totaal geen behoefte aan) en 3Megapixel foto's maken (wat ik ook nooit doe).
Dus wat is de toegevoegde waarde van de Iphone?

bekhof op Vrijdag 2 November 2007 16:12

image

Ik heb een wasmachine staan. Ik was daar zelf nooit mee, er zit een rond deurtje op wat ik nooit gebruik, een aantal knoppen die ik nooit gebruikt, er zitten slangen aan die ik nooit gebruik...

Wat is de toegevoegde waarde van dat ding??

Ofwel: is dat niet redelijk subjectief? Zo kunnen we nog duizenden dingen noemen die vooral één doelgroep aanspreekt. Om jezelf nou de toegevoegde waarde af te vragen als je (kennelijk) niet tot de doelgroep behoort...

WondereWereld op Vrijdag 2 November 2007 16:15

image

Ja klopt, maar ik vind het een joke om het de uitvinding van het jaar te noemen.

bekhof op Vrijdag 2 November 2007 16:36

image

Dat mag. Maar dat is wat anders dan je af te vragen wat de toegevoegde waarde (voor jou!) is...

Aaargh! op Vrijdag 2 November 2007 17:59

image

Ja klopt, maar ik vind het een joke om het de uitvinding van het jaar te noemen.Zoals altijd is het gemakkelijk om iets af te zeiken. Vertel me nu eens wat volgens jou de uitvinding van het jaar is?

Ehm... iemand trouwens opgevallen dat 'het jaar' nog niet eens om is? Misschien komt er deze 2 maanden nog een baanbrekende uitvinding... :-)

XeriuM op Vrijdag 2 November 2007 12:17

image

Welk product verrijkt de consument, in jouw ogen, dan wel? (Zónder mooie buttons etc...)

WondereWereld op Vrijdag 2 November 2007 16:25

image

Ik zag dat YouTube vorig jaar de winnaar was.
Voor mij is dat de Nintendo WII.

bekhof op Vrijdag 2 November 2007 12:27

image

Slecht geslapen?

h.dejonghoorn op Vrijdag 2 November 2007 17:58

image

Onzin. Een Apple (en zo langzamerhand ook een Linux PC) is een goed doordacht product. Zoals het anno 2007 zou moeten zijn. En dat kun je van Windows niet zeggen. Om Windows klanten gemotiveerd te houden moet je steeds "Wow" en Hallelujah! blijven roepen. En voortdurend chanteren en omkopen natuurlijk.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 November 2007 00:04

image


En toch probeert elk bedrijf toch een namaak iPhone te maken of een iPhone killer?
Blijkbaar doet de iPhone het beter dan hun huidige assortiment want waarom anders zo keihard namaak modellen maken en concurreren?

En kijk niet alleen naar de hardware maar naar de gebruikersgemak.
Probeer eens fatsoenlijk met een MDA vario te werken en vergelijk dat eens met een iPod touch.

En dan kan ik zeker al die iPod touch niet traag noemen want die gaat wel 10x zo snel en loopt niet vast.

Maar ik denk er geen gelijkwaardige mobiel op dit moment er bestaat.
Zeker al niet de MDA Touch.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 November 2007 16:18

image


Kom op mensen ga mij niet beweren MDA Vario met windows mobile lekker loopt?
Zelfs die touchscreens gaan snel kapot.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 November 2007 19:06

image


Grappig zelfs Nokia een iPhone rip-off maakt.

kijk het filmpje: http://www.fan.tv/digitaal/ >> Nokia's antwoord op de iPhone. van 30 augustus 2007.
Waarom komen ze er nu pas mee? Nu het toch een succes blijkt te zijn ...

Toont wel weer gebrek aan creativiteit aan.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 November 2007 19:58

image


Waarom nu een min?

Pijnlijk om te zien Nokia van Apple kopieerd/jat ? :)

GvdAa op Vrijdag 2 November 2007 12:18

image

Ben het ook helemaal met Krazit eens.
Bovendien ben ik van mening dat je de iPhone geen uitvinding kunt noemen. Wat is er nou daadwerkelijk nieuw aan dat apparaat? Het is gewoon een doorontwikkeling op de smartphone.

Roger op Vrijdag 2 November 2007 13:26

image

Qua interface is het een revolutie. Dat is echt vernieuwend. Verder is de snelheid en het onderliggende systeem nog nooit vertoond met zo'n klein apparaat.

Bob op Vrijdag 2 November 2007 13:29

image

en dat de uitvinding van het jaar noemen. Wakker worden er zijn betere uitvindingen die de mesnheid ten goede komen. Apple heeft al haar marketing met succes losgelaten op de Iphone en daarom is het een succes.
Men heeft er een hype van gemaakt en als iedereen maar blijft roepen hoe gewelding en revolutionair het is, beginnen we dat allemaal nog te geloven.

De hele Iphone is gewoon een knap staaltje marketing maar uitvinding van het jaar, nee dat is het echt niet.

Incredible Hulk op Vrijdag 2 November 2007 14:28

image

Volgens mij was de HTC Touch er al die ongeveer hetzelfde doet. De iphone is meer een doorontwikkeling dan een uitvinding. Stond er boven het artikel in Time niet stiekem 'advertorial'?

Anonymous Coward op Zaterdag 3 November 2007 20:21

image


Die was er dus nog niet.
Alleen die bedrijven zijn blijkbaar bang en gaan snel de copy-cat uithangen.

Heb hier zo'n HTC (mda vario liggen) en een iPod touch , de bediening is een wereld van verschil.
MDA: traag schokkend en vastlopers
iPod touch: snel soepel en geen vastlopers.

Dus ik denk de iPhone echt wel een goed product is.
Het heeft tenminste die mobile makers wakker geschud anders gingen zie niet telkens met termen komen van 'iPhone killer'.

Telkens komen weer slappe excuses iPhone zo slecht is door lui het nog geen 1x aangeraakt hebben.
Waar hebben die het over? gewoon poep praat.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 November 2007 21:19

image


http://www.youtube.com/watch?v=Gj8PMcvYTZo

Dat ziet er zeer onhandig uit.
Zelfs de toetsenbord bij de HTC touch heb je een styler nodig omdat het te kleine letters zijn.

Als ik dit zo zie dan wordt die HTC touch een blunder.

Joke Bruis op Vrijdag 2 November 2007 12:23

image

Net zoals de auto gewoon een doorontwikkeling is op de koets. En een computer een doorontwikkeling van de schrijfmachine.

Zathrus op Vrijdag 2 November 2007 14:30

image

Een auto is wel een doorontwikkeling, maar niet alleen van een koets. Het was de combinatie met een motor die het nieuw maakte.
Een computer is zeker geen doorontwikkeling van een schrijfmaschine, ook gebruiken velen het tegenwoordig zo, maar het blijft een doorontwikkeling van mechanische rekenmaschinen, eerst electronica, en vervolgens miniaturisatie makten het in iets nieuws.
Een IPhone is een smartphone met een grafische user interface, en zelfs is die user interface een nieuw bedenksel, en het uiterlijk van het apparaat flits, het een uitvinding op zichzelf te noemen is wat enthusiast.
Je kunt uit twee oude dingen iets nieuws maken, maar dat is niet het geval hier.

Samuel Michon op Vrijdag 2 November 2007 23:15

image

De computer die wij kennen was een doorontwikkeling van de rekenmachine, niet de schrijfmachine. 's waar IBM groot mee is geworden, veredelde rekenmachines.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 November 2007 12:34

image

Leukste gadget van het jaar MISSCHIEN, maar beste uitvinding?
Tenzij het hier over een uitvinding in een bepaalde categorie gaat (iets wat ik uit het WW-artikel niet terug kan halen), kan ik niet geloven dat er niets beters (en vooral: nuttigers) door de mensheid is geproduceerd dit jaar.
Toen ik de titel van dit artikel las, moest ik om de een of ander vreemde reden denken aan de de uitreiking van de Nobel-prijs voor de vrede van dit jaar, ook al zo'n abominabel slechte keuze.

Ik vraag me af of er echt onderzoek wordt gedaan door een commitee dat zo'n beslissing maakt of dat ze de grootste hype, die enigsinds raakvlak heeft op hetgene waar ze over moeten beslissen, volgen.

Time Magazine krijgt van mij een minnetje.

Demko op Vrijdag 2 November 2007 12:51

image

De iPhone is misschien een mooie gadget met een doordacht design, maar een uitvinding zou ik het niet noemen.
Technisch gezien is het touchscreen wel een leuk idee, al ben ik benieuwd naar de duurzaamheid. Verder is de iPhone niet bijzonder vernieuwend. Een mooie GSM.

rjw op Vrijdag 2 November 2007 13:09

image

Je moet niet vergeten dat het Engelse woord "Invention" niet geheel gelijk staat aan het Nederlandse "uitvinding". De betekenis van invention zit tussen uitvinding en innovatie in. Dat plaats het verhaal van Time in een ander perspectief.

Bob op Vrijdag 2 November 2007 13:33

image

Je moet niet vergeten dat het Engelse woord "Invention" niet geheel gelijk staat aan het Nederlandse "uitvinding". De betekenis van invention zit tussen uitvinding en innovatie in. Dat plaats het verhaal van Time in een ander perspectief.

Volgens mijn woordenboek is uitvinding = invention en innovatie = inovation toch 2 aparte woorden lijkt me.

Net zoals je inventors en inovators hebt, ook 2 verschillende dingen.

rjw op Vrijdag 2 November 2007 14:41

image

Je hebt gelijk, het zijn 2 aparte woorden. Maar er is verschil tussen de letterlijke vertaling volgens een woordenboek en de betekenis zoals de woorden worden gebruikt. Bij ons op het werk worden heel veel "inventions" gedaan, terwijl dat geen "uitvindingen" in de gangbare betekenis zijn.

De Dave op Vrijdag 2 November 2007 15:50

image

Misschien moeten jullie het daar dan eens noemen wat het werkelijk is en niet omdat jullie het zo noemen een heel woord maar een andere betekenis geven....

dada1958 op Vrijdag 2 November 2007 13:12

image

De hype van het jaar dus :-)

michelr op Vrijdag 2 November 2007 13:33

image

iPhone = innovatie + hype .. no more, no less (niks uitvinding)

Bob op Vrijdag 2 November 2007 13:34

image

Iphone = Maak met goede marketing een hype en mensen geloven dat je innovatief bezig bent en de iphone een grote uitvinding is.

madjo op Vrijdag 2 November 2007 13:37

image

De Iphone de beste uitvinding?
Tuurlijk, want Apple heeft de mobiele telefoon uitgevonden... oh nee, dat was Motorola.
Omdat Apple de multitouch touchscreen heeft uitgevonden? Oh nee, dat was Jeff Han.

Hoe in vredesnaam kun je de Iphone een uitvinding noemen? Het briljante idee om al die dingen aan elkaar te koppelen? Dat noem ik geen uitvinding.

rjw op Vrijdag 2 November 2007 14:43

image

Het briljante idee om al die dingen aan elkaar te koppelen? Dat noem ik geen uitvinding.

Dat is dus vaak wel een uitvinding: de ingredienten voor een stoommachine waren al beschikbaar toen Jamer Watt de stoommachine "uitvond".

DirkScholte op Vrijdag 2 November 2007 15:18

image

Het briljante idee om al die dingen aan elkaar te koppelen? Dat noem ik geen uitvinding.


What do you mean connect all inventions together?!!
This product lacks everything!

- EDGE? 144kbts data in 2007??? this is a joke right? We going backwards? (2005 had faster data!)

- AT&T not a very good pick for a service provider, coverage and customer service wise.

- No Keyboard - have to concentrate 200% when typing. Can't go by feel, can't text and drive. (sure try using 10 fingers on that keyboard! LOL Steve Jobs himself tripped up during the demo and used an excuse “If I can type today” and you think he was using the item for the first time? LOL ok…)

- Not compatible with business account?? Lame AT&T, can't even support their current customers.

- Nice Screen - don't touch it while eating! Just don’t touch it at all…

- no Stereo Blue Tooth. (going backwards right?)

- Good browser? (they copied the Picsel browser, which was used for at least a year now for windows mobile phones.. works the same, full browser capability, zoom and so on..)

- No removable battery.
- No external Memory. (can't pop out the SD card, put into a random computer to transfer data, and with the internet so slow good luck emailing the data.)

- No Video, not to mention HD video streaming.
- No Video Conferencing
- Can't Send Pictures (MMS)
- No Push mail (forget syncing to exchange servers)
- No Voice Command
- Can't use Skype on Iphone for VOIP
- No Flash
- No Java
- No SDK (web 2.0 is not an SDK)
- No send via Bluetooth
- No 3rd party apps.
(You can't install Tom Tom App on it and take it around the world as a full blown GPS with an additional BlueTooth GPS reciever)

Peter1979 op Vrijdag 2 November 2007 15:39

image

Inderdaad!

HD Video streaming vind ik inderdaad een onmisbare functie op mijn iPhone!
Video conferencing kan op elke telefoon, ik snap niet dat de iPhone dat niet kan!
En met die 8GB aan opslag kom ik inderdaad te kort! Waarom kan ik geen SD kaart gebruiken?

Kom op mensen.... Denken jullie nu echt dat een reguliere gebruiker, je weet wel, de 'consument' hier op zit te wachten?

Veel mensen zouden niet weten wat Voice Command inhoudt en heeft nog nooit van Push mail gehoord. Zij hebben geen zakelijke ondersteuning nodig en het zal ze een worst wezen of er een SDK beschikbaar is.

Het briljante van de iPhone:
Combineren van bestaande technieken, gieten in een stijlvolle verpakking, aangekleed met een intuitieve gebruikersinterface en al het overbodige gewoon weglaten. <punt> Het heeft geen zin om alle beschikbare (nieuwste) technologie aan te wenden, als je niet weet hoe de consument gebruik maakt van je product.

mdewals op Vrijdag 2 November 2007 15:54

image

Edge ben ik met je eens. Tenminste als je main use surfen is. Voor iemand die er sporadisch gebruik van zal maken is dit voldoende.

AT&T kunnen we niet over oordelen. Geen van ons werkt er mee

No Keyboard? Is er toch echt wel, en dat je geen aanslag voelt is enkel gewenning. De allereerste keer een muis en GUI gebruiken was ook omslachtig en commando's intypen was makkelijker en sneller.

Nice screen. Kom op, slap gezeik. Mijn Razr moet je ook niet aanraken als je zo gaat lullen. Vette vingers all over.

Good Browser. Geen persoonlijke ervaring mee maar wat ik gezien heb, ziet er goed uit. Dat Windows Mobile het ook heeft is toch niet van toepassing? Er wordt heen en weer veel meer gejat.

Geen Removeable battery. Geef ik je. Inderdaad vervelend maar je wordt ook niet doodgegooid met klachten over de batterij van de iPod dus zo'n grote ramp zal het niet zijn en zal de levensduur acceptabel zijn.

No external memory. Als 8GB niet genoeg is......

- No Video, not to mention HD video streaming.
- No Video Conferencing

BOOHOOO!!!! mis het nu niet, dan ook niet.

- Can't Send Pictures (MMS) Ik gebruik het niet maar is inderdaad een flater dat het niet kan.

No Push mail (forget syncing to exchange servers) Correct me if I'm wrong maar volgens mij kon dit inmiddels.

- No Voice Command Weer een functie die ik niet gebruik maar inderdaad een flater van Apple. Nokia heeft het al jaren.

- Can't use Skype on Iphone for VOIP Volgens mij als app te downloaden. Volgens mij geen skype echter


- No Flash inderdaad slecht

- No Java inderdaad slecht

- No SDK (web 2.0 is not an SDK) komt binnenkort uit

- No send via Bluetooth inderdaad slecht

- No 3rd party apps. Achterhaald, hoewel tomtom nog steeds niet kan
(You can't install Tom Tom App on it and take it around the world as a full blown GPS with an additional BlueTooth GPS reciever)


Maar goed al deze dingen weet je voor je hem koopt. Dus als gebruiker moet je niet zeuren.
Neemt niet weg dat het net zo goed in aanmerking komt voor de uitvinding van het jaar als dat Gore de nobel prijs voor de vrede krijgt. (milieu prijs zou tot daar aan toe zijn)

Mactom op Vrijdag 2 November 2007 16:01

image

Let op dat de Iphone geen voip ondersteund komt door het feit dat cisco een iphone heeft voor VOIP, en in januari / februari zijn er hierover afspraken gemaakt met cisco.

Het is wel de uitvinding van het jaar ! want sommige mensen uiten hier over hun woede op internet, dus dat scheelt weer ziektekosten en therapie, en dat voor een telefoon wie had dat nu gedacht !

Coule op Vrijdag 2 November 2007 16:49

image

mdewals: Ben je zeker dat je geen negatief puntje vergeten bent...?
Probeer mss eens het positieve in het leven te zien, het is al zo kort...

Coule op Vrijdag 2 November 2007 22:50

image

Sorry had het eigenlijk tegen DirkScholte... Moest te rap gaan, mijn fout!

Anonymous Coward op Zaterdag 3 November 2007 20:22

image


Hoe speel jij youtube bestanden af dan?
Zijn toch ook gewoon flashplayers? :S

Ik heb gewoon flash op mijn iPod touch.

bekhof op Vrijdag 2 November 2007 16:19

image

- het zet geen koffie
- geen 23" scherm
- zit geen brandmelder op
- zaklamp ontbreekt
- geen magnetronfunctie

... en zo kunnen we nog even doorgaan. Wat een onzin: de één zoekt dit, de ander zoekt dat. Jij zoekt dus verder... So What? Moet ik een Mini Cooper gaan afkraken omdat het ding geen 260 kan, net zoals die Porsche? Als je 240 wilt rijden moet je geen Mini Cooper kopen, is de boodschap. Niet ertegen gaan schoppen...

WondereWereld op Vrijdag 2 November 2007 16:27

image

Werk jij bij Apple of zo?

bekhof op Vrijdag 2 November 2007 16:35

image

Nee, niet echt. Ik vind het gewoon niet zo interessant om bij elk koopbaar product te gaan verzinnen wat het níet kan. Je koopt een product namelijk vooral om wat het wél kan. Anders moet je het niet kopen, is volgens mij heel simpel?

madmax op Vrijdag 2 November 2007 16:36

image

Heb jij geen werk ofzo?

Aaargh! op Vrijdag 2 November 2007 18:03

image

Ik had niet anders verwacht dan negatieve reacties. Erg voorspelbaar.
Zodra ik het artikel las, zat ik te denken: Welke uitvinding zou beter op zijn plaats om deze award te winnen? Persoonlijk kon ik niet zo snel een betere uitvinding bedenken.
Mijn oproep is dan ook: Als je de Apple iPhone NIET de beste uitvinding van het jaar vindt, welke uitvinding zou dan wel in aanmerking komen voor deze eer?

Morten op Zaterdag 3 November 2007 13:32

image

http://www.networkworld.com/community/node/12741

hier staan er wel een paar tussen hoor..

no-limit op Vrijdag 2 November 2007 18:53

image

kijk zelf de aPle fans zijn het niet eens....

Coule op Vrijdag 2 November 2007 23:11

image

Dat jij wel eens een grote kans zou kunnen maken de oetlul van het jaar te worden, daarover zijn we het wel eens...

hdjong op Vrijdag 2 November 2007 19:25

image

Ik vraag me af of een van de Criticasters al een keer een iPhone in handen hebben gehad. Het was voor mij een zeer aangename verrassing. Geen enkele GSM, PDA of wat dan ook kan hier aan tippen. Echt een geweldig apparaat. En wat betreft 3G en andere opties, die komen vanzelf wel in de volgende versies.

Dezelfde ervaring had ik met de eerste iPod. Toen was er ook zoveel kritiek. Het was toch maar een gewone MP3 speler? Kijk nu eens wat voor een begrip de iPod is. Ik maak me sterk dat de iPhone niet dezelfde hetzelfde succes gaat behalen.

mdewals op Vrijdag 2 November 2007 19:43

image

heb hem nog niet vast gehad en wacht met smart dat ie legaal in nederland verkrijgbaar is maar daarom is het nog geen uitvinding van het jaar.

Erix4u op Vrijdag 2 November 2007 21:57

image

Ik heb nog nooit een iphone in mijn handen gehad. Maar ik vind het echt gelul om hem uit te roepen tot uitvinding van het jaar.
Apple heeft heel simpel een aantal, al jaren voorhanden technieken gebundeld in één apparaat. Ik vind het heel mooi dat er nu eindelijk een firma is die dat gedaan heeft. Maar dat kon ik ook bedenken toen ik de eerst afstandbediening op basis van toucscreens zag een aantal jaren geleden. Beetje startrek kijken en doorredeneren en je verzint de ene na de andere mooie toepassing.
touchscreen bandenspanningmeter, touchscreenrekenmachine, touchscreentoetsennbord, touchscreenchipknip whatever...
Het is niet eens een uivinding. Gewoon een telefoon.

Stelletje snobby gadgetfreaks bij time magazine.. En nu maar hopen dat ze er nu een gratis krijgen van steve.

jasper Amsterdam op Zaterdag 3 November 2007 10:29

image

inderdaad heel duidelijk ! chapeau

Marius1976 op Zaterdag 3 November 2007 10:46

image

Uitvinding van het jaar lijkt me teveel eer, en ook een verkeerde naam. Misschien dat het beter 'gadget van het jaar' genoemd kan worden?

Enerzijds heeft de iPhone namelijk veel stof doen opwaaien, en is het toch wel een speeltje dat erg veel mensen (al of niet stiekem) erg graag zouden willen hebben.

Uitvinding van het jaar... ik denk dat je zo'n predicaat alleen kunt toekennen aan iets waar een zeer grote groep mensen wat aan heeft, of iets waarvan men algemeen kan voorstellen dat het idd een zinvolle vondst is.

Voor de achterban van "Time Machine" is het misschien zo. Maar mijn oma leest dat niet. Die belt trouwens nog steeds met zo'n grijze draaischijf telefoon. Voor haar is en blijft die stang die ik gemonteerd heb in haar badkuip de uitvinding van het jaar :)

Groet
Marius

Anonymous Coward op Dinsdag 6 November 2007 00:11

image

ligt er natuurlijk aan wat Oma met die stang doet ;)

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws