Giuliani wil virtueel hek langs Mexicaanse grens

iris

Gepubliceerd: Woensdag 21 november 2007

De Republikeinse presidentskandidaat bepleit hightech surveillance langs de zuidgrens. Sceptici huiveren voor het 'Oog van Sauron'.

Toon volledig artikel

seyns frederic op Woensdag 21 November 2007 12:22

image

Het is wel een nauwkeurige schatting moet ik zeggen.

Supernovae op Woensdag 21 November 2007 12:28

image

Hoe weet je dat?

Anonymous Coward op Woensdag 21 November 2007 14:51

image

Nou geef ik toe dat sarcasme moeilijk te lezen is, maar....

Anonymous Coward op Woensdag 21 November 2007 12:30

image

Wekt bij associaties aan het ijzeren gordijn op. Die zijn aanmerkelijk minder sprookjesachtig.

Teuniz op Woensdag 21 November 2007 20:06

image

Wekt bij associaties aan het ijzeren gordijn op.
Het grote verschil is alleen dat Amerika niet wil dat je er in komt, de voormalige Sovjet Unie wilde niet dat je er in kwam. Het eerste is te rechtvaardigen, het tweede...

Cesar M op Donderdag 22 November 2007 03:24

image

Nog een paar decennia verder en dan wordt je daar na detectie "vapourized" met een laser

Anonymous Coward op Donderdag 22 November 2007 13:09

image

Is ook niet te rechtvaardigen.

mdewals op Woensdag 21 November 2007 12:44

image

gelukkig zijn de amerikanen door bush de Republikeinen spuugzat dus dit zal nooit gebeuren.

griebels op Woensdag 21 November 2007 13:21

image

Ik weet niet wat erger is; een systeem dat ergens tussen de 8 en 30 miljard moet kosten en je "total surveillance" geeft of een paar illegalen extra in je land.

De meeste illegalen in de VS komen niet om daar te genieten van de royale uitkeringen die ze daar hebben, maar om te werken. De VS vergeet misschien zijn eigen roots een beetje, 95% van de bevolking daar bestaat uit "immigranten". Hebben die aan de inheemse bevolking gevraagd of ze zich daar mogen vestigen?

Het systeem, genaamd "Project 28" is al geruime tijd aan de gang, in een van de gerelateerde artikels van The Register is ondermeer de volgende PDF te vinden:

http://www.cbp.gov/linkhandler/cgov/border_security/sbi/sbi_monthly_newsletter/sbi_monthly_0307.ctt/sbi_monthly_0307.pdf

Daar staan ook een tweetal foto's van het systeem.

Bolleke op Woensdag 21 November 2007 13:29

image zomerhack badge 3

Het is vooral dom, want een groot deel van de economie van de VS drijft op dit soort immigranten. Maar goed, nadenken is voor xenofoben al snel teveel gevraagd.

Roger op Woensdag 21 November 2007 13:54

image

Als ze die 30 miljard nou eens besteden aan subsidies om legaal Mexicanen binnen te halen, of om het werk aantrekkelijk genoeg te maken zodat de werkloze onderklasse in de VS voldoende gestimuleerd wordt om dat werk te gaan doen.

De Verenigde Staten zijn een land van repressie, en dat uit zich hier weer eens in.

MNZ op Woensdag 21 November 2007 17:12

image

De Uruk-hai van Bush?

MNZ op Woensdag 21 November 2007 17:13

image

Hmmm, lay-out werkt niet mee. Deze reactie was op Albert's vraag bedoeld.

Cesar M op Donderdag 22 November 2007 03:32

image

Aan de andere kant zijn de amerikanen ook geen fan van illegale immigratie.

Waarom komen die mexicanen daar in zo grote getale?
Lijkt me toch voornamelijk omdat het amerikaanse systeem erop gericht is om zo goedkoop mogelijke arbeidskrachten te hebben plus dat blijkbaar vele ondernemers daar deze mensen illegaal aan het werk hebben. Zo zijn deze nog goedkoper, want ze trekken de bek niet los als ze worden uitgebuit, omdat ze illegaal zijn en niet tegen de lamp willen lopen.
Benieuwd of Giuliani, mocht ie onverhoopt tot president worden gekozen, aan het eind van zijn termijn nog iemand kan vinden die 'm de plee reinigt.

yonar op Woensdag 21 November 2007 13:35

image

zoals een in California wonende vriend van me (van mexicaanse ouders) al erg grappig riep, ze willen dolgraag een hek neerzetten tussen de US en Mexico, maar ze zullen Mexicanen nodig hebben om zo'n hek te bouwen ;)

Sjonnie48 op Woensdag 21 November 2007 15:40

image

's Werelds machtigste en rijkste land en zogenaamd christelijk, maar iets over hebben voor de minder bedeelden is er niet bij. Een symptoom van geestelijke armoede!
De VS is economisch afhankelijk van de "illegalen".
In Californie drijft de fruitteelt geheel op de arbeid van illegale immigranten, zonder wie er geen sinaasappel geplukt wordt.
Minder fraai is de stigmatisering van de "illegalen" in de VS. Ze pikken banen in, ze zijn criminelen, etc etc...
Maar ze doen wel het vuile werk waar de yankees zelf hun neus voor ophalen.

Samuel Michon op Woensdag 21 November 2007 15:57

image

Goh, dat klinkt bekend! De Nederlandse onderbuik heeft het immers ook niet zo op 'buitenlanders die onze banen inpikken'. Eerst nodigen we Italianen en Turken uit om hier te werken, gaat het wat minder met de industrie, kunnen we ze niet meer luchten. En nu we doorhebben dat ze niet meer weggaan is er wel de volgende groep om over te klagen, de grote angst voor Polen en andere Oost-Europeanen.

Feit blijft dat het gros van de Nederlanders zich te goed voelt voor fysiek werk. De lager technische opleidingen zitten vol met de 2e generatie Nederlanders, en de gemiddelde Turkse Nederlander huurt geen aannemer in om zijn badkamer opnieuw te betegelen.

Cesar M op Donderdag 22 November 2007 03:35

image

Ja en bedenk dan ook meteen even dat de plannen van Donner m.b.t. de versoepeling van het ontslagrecht al een flinke stap gaat zetten naar deze amerikaanse toestanden.

Bladerunner op Donderdag 22 November 2007 19:19

image

Is gelukkig op de lange baan geschoven. Er is dus nog hoop voor Nederland?

steffio op Donderdag 22 November 2007 12:51

image

Je hebt gelijk, maar het grote aantal mensen van Niet Nederlandse afkomst (tussen de 10 en 20 %) is niet ontstaan doordat ze hier naar toe zijn gehaald, dat was marginaal, maar is ontstaan door ongebreidelde gezinshereniging eind jaren 70 de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw. Het grootste deel van de allochtonen is gekomen nadat de economische daling al in gang was gezet, (o.a. textiel in twente, mijnbouw in Limburg en Scheepsbouw in Zuid-Holland).

De laatste 10 jaar zijn er pas voorwaarden gesteld voor gezinshereniging.

Dat veel nederlandse politieke partijen voornamelijk op de onderbuik argumenteren is nog geen reden om cliché-argumenten van stal te halen als "wij hebben ze zelf hierheen gehaald"

Diogenes_Isher op Woensdag 21 November 2007 16:19

image

kan het vast ook wel andere apparatuur op ze richten. Beetje eng allemaal...
Inderdaad, daar heeft u gelijk in - waarbij "andere apparatuur" een eufemisme is voor dodelijke wapens, zoals zeer krachtige lasers - of computer-controlled "smart" guns geladen met hollow-point ammo...

Wat ik mij nu ineens afvraag, wat nu als er 1 of ander volkomen onschuldig diertje het ongeluk heeft zich in deze "zone of death" te begeven ? Wordt dat arme beestje dan ook zomaar afgeknald ?? Reken maar van yes, als "target practicing" een menseleven is al heel weinig waar in de "Unlimited Supremacy Attempt" voorheen bekend als de "United States of America", een dierenleven is daar helemaal niets meer waard...
Velen kunnen zich echt niet voorstellen hoe ver machtswellustelingen kunnen gaan. Dat kan ik dus (helaas) wel, en juist daarom waarschuw ik u allen al jarenlang tegen deze levensgevaarlijke, in feite totaal paranoide maniakken van machtshebber(t)s.

Maar goed nieuws is er ook: die waanzinnige machtswellustelingen tegenhouden dat kunnen wij wel degelijk, als wij (als in "We, the People") allemaal samen tegen hen (geheel geweldloos, AUB...) in opstand komen. Door massale burgerlijke ongehoorzaamheid, stakingen, weigeren nog langer de belasting te betalen, enz.
Maar wel totaal geweldloos - in Gods Naam - anders verliezen wij al bij voorbaat in moreel opzicht en daar gaat het nu juist om. (Zie de film over Mohandas "Mahatma" Ghandi, is een zeer indrukwekkende film die bovendien ook laat zien hoe je zo'n geweldloze opstand kan en moet uitvoeren).
Bedenk ook dat zij met maar heel, heel erg weinigen - terwijl wij met heel velen miljoenen zijn. Niet zij maar wij maken (uit wie) de echte meerderheid (is), namelijk wij allen samen !

Anonymous Coward op Woensdag 21 November 2007 14:48

image

*huivert*... kent iemand dat plaatje nog van Bush met the one ring? Toen vond ik het grappig.

Diogenes_Isher op Woensdag 21 November 2007 15:52

image

*huivert*... kent iemand dat plaatje nog van Bush met the one ring? Toen vond ik het grappig.
Grappig dat is het inderdaad al lang niet meer, ook ik krijg er de kriebels van, maar er is wel een issue met dat plaatje.

Als "crazy"dent bush werkelijk "The One Ring that Rules All" had gedragen, dan had dat plaatje nooit als zodanig kunnen bestaan omdat de rotvent dan onzichtbaar zou zijn geweest, behalve in helder zonlicht, dan was er alleen nog een vage schim van 'em te zien geweest.
Tenzij - en dit is veel te veel eer voor deze omhooggevallen opper-moron - bush werkelijk Sauron zou zijn, die wordt als enige namelijk niet onzichtbaar als hij deze Ring van Ultieme Macht (en Duisternis) draagt.

De echte Sauron is overgens geen persoon, maar het waanzin-idee dat heel de wereld door 1 enkele ("ons-kent-ons") groep geregeerd en in eigendom (lees: slavernij) gehouden zou moeten worden...
En, verdraaid, ook dat heb ik lang geleden al eens eerder gehoord: "1 land, 1 volk en een... 'aanvoerder' !"
Waarbij, net als toen, die "aanvoerder" slechts een stromannetje, een PR-marionetje is en de groot-kapitalisten al de echte touwtjes in handen hebben en houden...
Zie ook: Overheids-controle internet faalt .

Samuel Michon op Woensdag 21 November 2007 16:00

image

*cough* Tolkien nerd *cough*

Anonymous Coward op Woensdag 21 November 2007 16:08

image

Welnee, hij niet. Anders had hij nooit zoveel basisfouten in zijn vergelijking gemaakt ;-).

Anonymous Coward op Woensdag 21 November 2007 16:09

image

wtf.. bug: ik veranderde de doelpositie van mijn reactie en hij kwam op beide plaatsten terecht.

Sjonnie48 op Woensdag 21 November 2007 16:06

image

Sauron is de heerser van het duistere rijk Mordor uit "De Ban van de Ring" van Tolkien.

wilwilwel op Woensdag 21 November 2007 17:11

image

Ik zie Bush eerder als de lang voorspeld anti-christ ;)

Die leipo zou al helemaal geen "The Ring That Rulles All" moeten hebben.

MNZ op Woensdag 21 November 2007 17:13

image

Hey, als Bush, net als Sauron, verslagen wordt door een dwerg met grote harige voeten vind ik het best!

Diogenes_Isher op Donderdag 22 November 2007 01:30

image

Hey, als Bush, net als Sauron, verslagen wordt door een dwerg met grote harige voeten vind ik het best!

Sorry, maar hobbits (zoals o.a. Bildo & Frodo Baggins, Sam, Merry & Pippin, enz.) hebben inderdaad wel degelijk grote, harige voeten - maar zij zijn absoluut geen dwergen (zoals Gimli), dat zijn geheel andere wezens.
Om maar wat te noemen: Heeft u ooit 1 hobbit met een baard gezien - of een dwerg zonder ? Bovendien zijn dwergen ook ietjes groter (nu ja, minder klein) dan hobbits, die maar zo'n 4 a 5 voet lang zijn.

Bladerunner op Donderdag 22 November 2007 19:23

image

Helemaal "off-topic" natuurlijk, maar wie ben ik om dat te zeggen: heb dit fantastische boek (leerde het kennen eind jaren 60) 15 maal of zoiets gelezen, en de film(s) inmiddels al weer zo'n 8 maal!!

Bladerunner op Woensdag 21 November 2007 21:40

image

En Tom Bombadil! Die bleef ook zichtbaar!

Diogenes_Isher op Donderdag 22 November 2007 01:22

image

Beste Bladerunner ,

Daar heeft u inderdaad helemaal gelijk in, 'Tom Bombadil' bleef - als 1 der zeer weinigen behalve Sauron - ook zichtbaar...
Zeker is wel dat "crazy"dent bush en Tom Bombadil 2 heel erg van elkaar verschillende personen zijn, waarbij de eerste helaas ook in 't echt bestaat. Andersom was veel beter geweest (voor heel de wereld), als u het mij vraagt...

Maar, al is dat geen rechtvaarding voor de door mij gemaakte fout, het is wel een verklaring: het is alweer zo'n 25 jaren geleden dat (volgens mij het beste verhaal/boek aller tijden) "The Lord of the Rings" door mij de laatste maal gelezen werd...
Inderdaad ook een goed idee om het weer eens lekker te gaan herlezen, de originele Engelse versie natuurlijk - spreekt vanzelf, voor het slapen gaan...
Is een aanrader 1-ste klas, geeft tijdens de slaap ook nog eens hele mooie dromen, in mijn geval vooral van de beeldschone maar ook zeer dappere, strijdvaardige Eowyn, the Lady of Rohan, mijn favoriete dame in dit verhaal. Ook en zeer terecht is de dame die in de film haar rol speelt zonder meer levensgevaarlijk mooi... ;-)

Grtz. D.I.

Bladerunner op Donderdag 22 November 2007 19:28

image

Ik zie dat wij wat dit onderwerp betreft de zelfde smaak hebben...(en verder: Cate Blanchet [Galadriel] is misschien niet de mooiste vrouw, de rollen die zij neerzet zijn fenomenaal!!

Diogenes_Isher op Donderdag 22 November 2007 21:57

image

Cate Blanchet [Galadriel] is misschien niet de mooiste vrouw, de rollen die zij neerzet zijn fenomenaal!!

Daar ben ik het, hoe kan 't ook anders ? - helemaal 1000 % (geen typo) mee eens !
Waarbij ik nog wel even wil aantekenen dat ik haar als blonde Eowyn, met schitterende groene ogen, echt zonder overdrijving, levensgevaarlijk mooi vind...
Zal wel komen door 1 mijner grootste liefdes, lang geleden, dat was een jonge dame die ook lang blond haar en groene ogen had en op die mooie dame uit de film Tess leek - al was zij zelfs nog veel mooier (en zeker veel gevaarlijker...) Zou mijn voorliefde voor vrouwen met groene ogen te maken hebben met mijn voorliefde voor katten ? Vast wel, de vrouwen die ik leuk vind waren (en zijn) zonder 1 enkele uitzondering altijd enorme kattekopjes... ;-)
(En mijn excuses voor dit zwaar off-topic berichtje, hoewel... gevaarlijk(e) mooie vrouwen zijn eigenlijk nooit echt off-topic, toch...? :-D)

Grtz. D.I.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws