Grote labels in zee met drm-vrije Nederlandse muziekdienst

Muziekdiensten

Gepubliceerd: Woensdag 23 april 2008

De kersverse webwinkel Downloadmusic.nl biedt het grootste aanbod aan Nederlandse drm-vrije muziek. Ook EMI en Universal doen mee.

Toon volledig artikel

Puist ☺ op Woensdag 23 April 2008 15:01

image

Songs kosten in de nieuwe muziekwinkel 1,30 euro per stuk.
Zucht... :-/
Dat is veels en veels te duur. Max. 25 cent kunnen ze krijgen.

CrossMediaMannetje op Woensdag 23 April 2008 16:32

image

Als je echt niet bereid bent om voor muziek te betalen dan ga je toch lekker zelf muziek maken? Bouw een piano. Figuurzaag een blokfluit.

25 cent is asociaal laag. Gewoon een eurootje per titel. Dat levert de muzikant tenminste wat op. En wat is nou een euro.

In dit geval blijft er echter de helft aan inkomsten voor SMS verkeer bij de provider achter. Dat is ook een asociale marge, want het staat niet in verhouding tot de kosten.

Maar goed, waar maken we ons druk om. Een dozijn kaaskoppen en een nep-italiaan die Nederlandse kwezel muziek maken. Gelukkig verschillen smaken nog steeds.

*zet nu snoeiharde metal op* ;-)

Puist ☺ op Woensdag 23 April 2008 17:23

image

Op muziek zit ook asociale marges!

Bitch of Freedom op Woensdag 23 April 2008 17:36

image

vertel. Hoe ziet die opbouw eruit? Wat denk je te kunnen met 25 cent? Weet je wel wat een internetbetaling kost? En hoeveel er aan de artiesten en de auteurs moet worden betaald. Ooit van minimumbedragen gehoord?

Offline op Woensdag 23 April 2008 18:09

image

Met 1,30 zit je bijna op de prijs van een cd, inclusief kosten voor cd-materiaal, opslagruimte, winkelpersoneel, enz., enz..

Hier gooi je alles op een servertje en loopt de gehele verkoop op volautomaat. Daarvoor vind ik de prijs van 1,30 belachelijk. 25 cent vind ik een hele reële prijs.

Als een nummer bijv. 100.000 keer wordt verkocht, hoeven we met de artiest echt geen medelijden te hebben. In de praktijk worden er dikwijls miljoenen platen verkocht.

bekhof op Woensdag 23 April 2008 19:02

image

Hier gooi je alles op een servertje en loopt de gehele verkoop op volautomaat.Ja, lekker simpel bedacht zo! Waarom doet niet iedereen dit dan, denk je? Een 'servertje'... daar zal wel wat meer achter zitten, denk je ook niet? Wat denk je wat het kost om zoiets fatsoenlijk in de lucht te houden? En dan nog bandbreedte, beveiliging, betalingen, de rechten voor de artiest, afdracht voor de platenmaatschappijen enz. enz. enz.

25 cent? Dat is een typische reactie van iemand die absoluut voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. En ik geloof ook nooit dat mensen die dit roepen zelfs maar 25 cent gaan betalen... lekker gratis is goedkoper toch?!

Puist ☺ op Woensdag 23 April 2008 19:57

image

En ik geloof ook nooit dat mensen die dit roepen zelfs maar 25 cent gaan betalen
Wrong! Ik koop regelmatig muziek op Mp3sparks.com
Daar kost het nog iets minder dan 25 eurocent (20 $cent), maar 25 cent voor nieuwe muziek zou ik geen probleem vinden.

bekhof op Donderdag 24 April 2008 08:44

image

Mp3sparks.com < - > AllofMP3
Tuurlijk. Zie link. En de artiesten??? Wie of wat worden er voor die '25 cent' of minder betaald?

Dat bedoel ik dus met 'voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten'. Zou ook een mooie boel zijn, niet; jij bepaald wat iets mag kosten? Wat mag een spijkerbroek kosten? Een auto? Een fototoestel? Een bloemkool?

Jij bent kennelijk marketingdeskundige, leg maar uit wat iets mag kosten en waarom dan?

Offline op Woensdag 23 April 2008 20:02

image

Ja, laten we dan de prijs maar op 8,95 Euro zetten.

Leg mij dan eens uit waarom zo'n nummer 1,30 moet kosten? Omdat de bankkosten zo hoog zijn? dan pak je een pakketje van 10, 20, 50 of 100 nummers, zo doen we dat ook met smsjes.

CrossMediaMannetje op Woensdag 23 April 2008 17:41

image

Zoals verwacht, lekker veel minnetjes... wat is er mis met blokfluiten? ;))

Bitch of Freedom op Woensdag 23 April 2008 17:17

image

voor nummerinformatie betaal je al meer. Hou toch op. 25 cent is nog niet eens de prijs van een sms

Puist ☺ op Woensdag 23 April 2008 17:21

image

Beste Bitch,

SMS? Ha! Leuk voorbeeld. Die zijn inderdaad ook veel te duur.
25 cent x veel gebruikers = veel geld

Bitch of Freedom op Woensdag 23 April 2008 17:36

image

dat zal wel want jij vindt alles te duur. maar een muziektrack is echt meer waard dan een sms

Puist ☺ op Woensdag 23 April 2008 20:09

image

Mee eens. Een SMS zou 5 cent mogen kosten ofzo.

Offline op Donderdag 24 April 2008 07:07

image

En dan zou het nog duur zijn voor 160 bytes data.

bekhof op Donderdag 24 April 2008 08:46

image

Jij bent kennelijk marketingdeskundige, leg maar uit wat iets mag kosten en waarom dan?
Zelfde opmerking als hierboven. Vertel het maar, waarop baseer jij het bedrag wat iets 'mag' kosten...

NULL op Woensdag 23 April 2008 15:12

image

En wanneer wordt het lossless? Zolang er lossy compressie wordt gebruikt (itt CD!) en dan ook nog eens zo absurd geprijsd krijgen ze geen cent van mij.

mroz op Woensdag 23 April 2008 15:31

image

De tekst 'Vanaf 1.30 Euro' lijkt mij een stukt beter:
Via telefoon (0900-nummer) 1.30 Euro, via SMS 3.00 Euro en via iDEAL 2.20 Euro.
En dat voor de nieuwste single van Kane....

rjw op Woensdag 23 April 2008 15:35

image

Geweldig aanbod (niet dus). De lijst met artiesten past op 1 scherm....

DigiHans op Woensdag 23 April 2008 15:42

image

1,30 is duur maar wordt ook voor ringtones zonder probleem betaald. Wat dat betreft is de prijs/kwalititeitsverhouding voor een MP3 niet eens zo gek.

Kracht van dit concept is de betaling per telefoon. Dat voel je niet direct in je (eigen) portemonnee. Waarschuwing voor ouders: Telefoon achter slot en grendel!

Pieter Hulshoff op Woensdag 23 April 2008 16:55

image

De muziekindustrie is echter nog steeds huiverig voor het aanbieden van onbeschermde mp3'tjes omdat deze dan eenvoudig gekopieerd kan worden.

Worden deze nummers echter met DRM beveiligd, dan kunnen ze niet gekopieerd worden. Oh, wacht....

Hou toch eens op met die DRM onzin; DRM is niet in staat om inbreuk op het auteursrecht tegen te gaan. Het kost alleen maar een hoop geld en ellende.

Hachy op Woensdag 23 April 2008 20:09

image

Ik heb targetmedia al heel vaak gemailed wanneer ze nou eens DRM vrij gaan, o.a. verzorgen zij ook de direct download service voor Sky Radio e.d, maar nog altijd met DRM met dank aan de platenmaatschappijen. Goed dat ze nu werk maken van drm-vrij. Dit gaat een succes worden.

deStoorZender op Donderdag 24 April 2008 00:09

image

Ik wil niet zeuren enzo maar waarom pikken alle sites dit persbericht eigenlijk op?

Jeroen van der Boom
Jij Bent Zo
Betaal via
iDEAL € 9,99
Credit Card € 9,99
Bestel via Credit Card
PayPal € 9,99
Bestel via Paypal
Afrekenen via Internetbankieren met iDEAL

Kies hieronder je bank (totaal € 9,99).


bijna 25 gulden voor een MP3tje!
Laat je ff nakijken ofzeau.

deStoorZender op Donderdag 24 April 2008 00:14

image

ho excuses, dat ging om een "album" ik heb niks gezegd. ^^ bestaat niet.

breez op Donderdag 24 April 2008 12:05

image

Vraag me wel eens af, hoeveel van jullie ondernemer/ cq eigen baas zijn. Wellicht dat je dan iets meer inzicht krijgt in kosten. Soms is te triest voor woorden.......


gr

breez

bekhof op Donderdag 24 April 2008 12:54

image

Juist. En als je daar dan je kanttekening bij zet, dan krijg je allerlei 'minnetjes' om je oren...

Kleine kinderwerk??

Pieter Hulshoff op Donderdag 24 April 2008 13:05

image

De kosten van online muziekdiensten zijn een stuk lager die van physieke distributie. Als je de prijs van een CD dus als "terecht" ziet (daar verschillen de meningen over), dan zou je dus moeten kunnen verwachten dat diezelfde CD via online distributie goedkoper is. Gezien de prijzen die deze service vraagt (kijk ook niet alleen naar de telefoonprijs) dan zijn deze dus inderdaad (veel) te hoog. Daarnaast zou de muziekindustrie ook wel eens een nieuwe afweging maken tussen winst/verkocht nummer en totale winst. Ik denk dat een daling van de prijs wel eens behoorlijke impact kan hebben op het aantal verkochte nummers.

bekhof op Donderdag 24 April 2008 13:58

image

Je hebt volkomen gelijk met de stelling dat de kosten van deze 'service' veel te hoog zijn.

Waarop gereageerd wordt is echter dat er een aantal mensen zijn die - ongetwijfeld vanuit een goede basis aan marketing, marktwerking en financieel inzicht - menen dat de prijs 'maximaal 25 cent' kan zijn. En dat lijkt dan weer het andere uiterste. Daarbij wordt enkel en alleen gevraagd om onderbouwing van die stelling...

Puist ☺ op Donderdag 24 April 2008 14:57

image

Je benadrukt steeds marktwerking. Dan zeg ik: welke marktwerking?
Alle muziek is ongeveer even duur. We hebben geen keus.
Er is een grens waar mensen geen moeite meer willen doen om via p2p te downloaden. Als de muziekindustrie slim is, dan gaan ze rond die 25 cent zitten. Dan moet jij eens opletten hoe de verkopen omhoog zullen schieten. Iedereen blij.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws