Yahoo dreigt Icahn met gifpil

yahoo

Gepubliceerd: Woensdag 11 juni 2008
Auteur: Tom Sanders

Als miljardair Carl Icahn zijn aandeelhoudersopstand tegen Yahoo wint, zal automatische een dure gifpil-constructie in werking treden, waarschuwt de onderneming.

Toon volledig artikel

Ages of Love op Woensdag 11 Juni 2008 12:23

image

Laat ze maar flink extra betalen, het is de aandeelhouders ook alleen maar om de poen te doen, het bedrijf zelf interesseert ze niks.

Jaywalker op Woensdag 11 Juni 2008 13:17

image

Tja, daar zijn het natuurlijk aandeelhouders voor. That's their way of making money.. Je kunt het er mee eens zijn of niet.

NLsandman op Woensdag 11 Juni 2008 14:57

image

Als je naar de beurs gaat om extra geld te genereren voor je business plan omdat de banken en financiers dit niet willen doen dan zal je jouw business plan wel moeten waarmaken en dat is wat yahoo constant uitstelt.
Mijn mening is als je graag de baas over je eigen bedrijf wilt blijven dat je dan niet de beurs op moet gaan.

Bob op Woensdag 11 Juni 2008 15:04

image

waarom zouden aandeelhouders moeten betalen als ze bestuurders wegsturen die zichzelf bij wegsturen een dikke vette sigaar uit eigen doos meegeven.

Sorry maar de gifpilconstructie is zoeits van achterbaks dat ik me afvraag of deze überhaupt wel rechtsgeldig is. Het komt er op neer dat een directie zichzelf de aanbieding doet dat bij onstlag of weggestuurd worden men een hele dikke zak met geld krijgt. Als je commentaar hebt op aandeelhouders, tja het zij zo.

Het zijn de aandeelhouders de een bedrijf financieren en terrecht als je dat niet wil moet je niet naar de beurs gaan en het lekker in eigen handen houden.

Nee wat de heren directie daar nu doet is zichzelf geld geven dat van aandeelhouders is. Het laat alleen zien dat deze mensen echt niet aan de top van dit bedrijf horen.

Jeroenh op Woensdag 11 Juni 2008 18:18

image

Waarom zou een CEO, CTO, danwel werknemers zich interesseren voor het wel en wee van een bedrijf cq. de aandeelhouders als ze toch ontslagen gaan worden, of voor een werkgever gaan werken voor wie zij niet willen werken? Waarom zouden deze mensen compassie (emotie) moeten tonen voor het ideaal van individuen die zelf geen compassie tonen? Waarom zouden deze mensen niet voor het grote geld gaan? Dat doen de aandeelhouders toch ook? Waarom zouden deze mensen niet een constructie mogen bouwen die een in hun ogen slechte beslissing de weg verspert? Het probleem komt van 2 kanten.

Wie kaatst...

If you can't stand the heat...

Ik kan er niet om treuren.

En ja, nadat een bedrijf van publiek wordt dan wordt het een monster. Het heeft geen emotie, het wordt alleen geprikkelt door geld, en toch wordt het gezien als een rechtspersoon. Je zou eens moeten nagaan welke onderdelen van dit geheel artificieel is. Eng. Plus, dan nog de invloed op de maatschappij. Stellen 'had je dat maar niet moeten doen' is een enigzins valide punt, maar als je concurrenten het doen en daardoor veel meer omzet kunnen draaien wordt het een beangstigende beslissing.

IJsbeer op Woensdag 11 Juni 2008 12:30

image

Tja, het lijken wel bestuurders die aandeelhouders

Danmaardit op Woensdag 11 Juni 2008 13:38

image

De tweede zin is nogal krom, en maakt het artikel niet te begrijpen. Er moet een werkwoord bij, maar welke?

CyberData op Woensdag 11 Juni 2008 15:41

image

Bij een vijandige overname zullen sommige werknemers daarom vertrekpremies KRIJGEN bij vrijwillig of gedwongen vertrek.


Maar je hebt helemaal gelijk. Ze moeten hun artikelen eens beter redigeren voordat ze deze op het internet plaatsen. De Nederlandse taal gaat naar de knoppen als mensen niet meer leren op school hoe het moet.

Offline op Donderdag 12 Juni 2008 03:06

image

Op school leren hoe het moet ;-)

Voet01 op Woensdag 11 Juni 2008 13:53

image

Wat mij opvalt dat veel lezers van webwereld meer bezig zijn met spelling dan met de inhoud. Het lijkt wel of Webwereld de plek is om eens lekker te zeuren als redacteur.

Anonymous Coward op Woensdag 11 Juni 2008 14:09

image

Precies, het gaat om du inhout nied om elku typevout.

Jerogee op Woensdag 11 Juni 2008 14:19

image

Wat mij opvalt dat veel lezers van webwereld meer bezig zijn met spelling dan met de inhoud.
Webwereld is een eigennaam en dient toch echt met een hoofdletter geschreven te worden. :p

CrazyJack op Woensdag 11 Juni 2008 14:52

image

Dat bedoelt-ie nou net. ;)
De inhoud is wel duidelijk uiteindelijk zonder al teveel op de spelling te letten, maar het geeft toch de indruk dat een willekeurige poster hier ook de artikelen schrijft. En dat irriteert sommigen, terecht IMHO.

NLsandman op Woensdag 11 Juni 2008 15:58

image

Inderdaad, ik ben zelf geen talen wonder, techniek ligt mij veel meer maar die fouten die Webwereld soms maakt daar kan ik mij wel bij voorstellen dat mensen die wel goed in taal zijn zich daaraan kunnen ergeren.
Laat het ook eerst lezen door een andere redacteur, vaak als jezelf wat schrijft vallen de fouten bijna niet op, dat is mijn ervaring en een spellings controle helpt niet als je woorden vergeet.

Misschien een tip voor de klagers, stuur even een mailtje naar de redactie als je fouten ziet, de redactie kan namelijk niet continu de reactie's gaan monitoren.

rune op Woensdag 11 Juni 2008 14:53

image

Dat heeft een beetje te maken met het feit dat het de spuigaten uit loopt.

CyberData op Woensdag 11 Juni 2008 15:43

image

Wij zijn geen redacteuren maar kritische lezers die zich ergeren aan de veelheid aan taalfauten die hier aan de lopende band worden gemaakt.

Doubleday op Woensdag 11 Juni 2008 16:17

image

Webwereld is een professioneel bedrijf, het opstellen van teksten is hun produkt. Daar mag echt wel kwaliteit van verwacht worden.

Als een softwarepakket bugs bevatten wordt er ook geklaagd. En terecht.

Danmaardit op Woensdag 11 Juni 2008 19:27

image

Nou als krijgen het missende woord is, slaat het weer nergens op als middel om weglopen van personeel tegen te gaan. Dan zou het juist eerder betalen moeten zijn, zeg maar een vertrekboete.

CyberData op Donderdag 12 Juni 2008 08:31

image

Maar daar gaat het niet om. Het gaat er juist om, om de aandeelhouders een loer te draaien door de werknemers enorme hoge bonussen te beloven......

Het staat dus niet haaks op het weglopen van werknemers tegen te gaan. Immers als je weet dat je een enorme bonus kunt incasseren waarmee je een aantal dingen kunt doen die je nu niet kan, dan blijf je toch even. In een overspannen IT markt heb je toch zo weer werk.

SED. op Woensdag 11 Juni 2008 14:12

image

lijkt me dat wanneer de aandeelhouders de raad van bestuur afzetten die gebeurt door de rechthebbenden en dus per definitie geen sprake is van een vijandige overname.

Dit is wel echt paniekvoetbal waar uiteindelijk iedereen heel slecht van zal worden vrees ik.

U4iA op Woensdag 11 Juni 2008 14:14

image

Als ik bij Yahoo zou werken zou ik toch nu wel erg graag willen dat de boel wordt overgenomen. Incasseren die gouden handdruk en daarna opnieuw solliciteren :)

rune op Woensdag 11 Juni 2008 14:54

image

Idd. Daarna jezelf aansluite bij Yihaa! ofzo.
Een beetje een Westwood <-> Petroglyph constructie.

rune op Woensdag 11 Juni 2008 14:55

image

+n

ceesdazig op Woensdag 11 Juni 2008 18:32

image

Icahn is niet vergelijkbaar met de gemiddelde aandeelhouder. Hij heeft zich pas de laatste tijd lopen inkopen en is uit op snel geld. Dat die daarbij een bedrijf eventueel molt interesseert hem geen lor. Daar is die miljardair mee geworden. Geen probleem mee, allemaal volgens de wet en hij is er gewoon goed in, maar val niet voor zijn bullshit, gelul, propaganda alsof die een aandeelhouder pur sang is en het beste voor heeft met bedrijf en/of aandeelhouders. Alleen met zichzelf pur sang en dan echt pur sang. Als onze wetten niet zo krom warern dan was het een crimineel 1e klas.

ceesdazig op Woensdag 11 Juni 2008 18:36

image

Oh en daarmee bedoel ik te zeggen dat die gifpil of wat dan ook gewoon onderdeel is van het spel wat Icahn speelt. Je kunt het het Yahoo bestuur niet kwalijk nemen en het is ook wettelijk. Gewoon vuil spel in de hogere regionen en geen van beide mag zich dus beroepen op de hoogste moraal en beiden zullen het doen.

NLsandman op Donderdag 12 Juni 2008 00:45

image

Deze regeling is niet alleen om icahn tegen te houden maar om alle aandeel houders de mond te snoeren.
Ook maakt zo iets een vijandig bod van ms moeilijker.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe die vergadering op 1 augustus gaat aflopen, veel aandeelhouders zullen zulke regelingen niet accepteren tevens zet het yahoo bestuur zich zelf zo onderdruk dat er een heel goed business plan moet komen.

Jeroenh op Donderdag 12 Juni 2008 01:17

image

Niet om aandeelhouders de mond te snoeren. Om een vijandige overname tegen te houden. Geheel volgens de wet. De aandeelhouders hebben nog steeds evenveel inspraak hoewel het spijtig is dat die vergadering steeds verschoven wordt. Het is een soort van boobytrap, een ingebouwde wraakactie.

Een fundi als Icahn is ook niet goed voor de gemoedstoestand. Zo iemand wil je niets mee te maken hebben. Die is niet voor reden vatbaar, zorgt voor tweedracht, en een slechte sfeer in het bedrijf. Maar zoiets daar houden jullie ook geen rekening mee. Doet jullie niets. Wat dit bedrijf nodig heeft op dit moment is mensen die goed kunnen onderhandelen en bemiddelen.

Ik vind het werkelijk ironisch dat mensen over deze 'gifpil' lopen te mekkeren terwijl ze een andere graaicultuur als heilig beschouwen. En dat zijn dan dezelfde figuren die moord en brand schreeuwen over fietsendieven. Hilarische Huichelaarij... maar het is me al vaker opgevallen dat mensen die veel verstand van economie hebben daarentegen weinig emotionele ervaring hebben.

Hensepens op Donderdag 12 Juni 2008 08:08

image

Weet ik niet. Icahn is zo'n type die een bedrijf (mede) opkoopt. Het uit elkaar trekt zodat de aandeelhouders het meeste geld verdienen.

Die gaan vervolgens vrolijk verder beleggen en bekommeren zich niet meer om wat er achterblijft. de werknemers betalen het gelach, want die worden er in duizendtallen eruit gegooid. Er moet natuurlijk wel bespaard worden. Want ook het nieuwe bedrijf heeft aandeelhouders.

Vind je het gek dat men op voorhand de werknemers in bescherming neemt. De aandeelhouders zullen dat echt niet namens hen doen.

Als je als aandeelhouder goed wil verdienen zul je de gevolgen voor de werknemers ook mee moeten nemen.

Jeroenh op Donderdag 12 Juni 2008 14:26

image

Wij begrijpen elkaar.

Kaiser Söze op Woensdag 11 Juni 2008 20:11

image

Gifpil? Graaiconstructie zullen ze bedoelen. Het management voelt aankomen dat ze na overname niet meer nodig zijn en hebben zichzelf een mega gouden handdruk toegekend.

Fijn als je investeerder bent en dit zijn de mensen die 'jouw' bedrijf leiden....

Jeroenh op Woensdag 11 Juni 2008 20:34

image

Ons kent ons.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Loading Poll

Peiling

Loading Poll

Video: Chinezen stelen show met Apple-klonen...

Verleden nieuws