Windows Vista opnieuw 'flop van het jaar'

Windows Vista

Gepubliceerd: Donderdag 1 januari 2009

Met een nipte voorsprong hebben Webwereldlezers Windows Vista uitgeroepen tot 'Flop van 2008', vlak vóór de OV-chipkaart. Netbooks zijn de toppers.

Toon volledig artikel

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 11:29

image

Het is niet gek ook, het is net als de belastingdienst, "mooier kunnen we het niet maken, makkelijker wel".
Voor de gebruiker, voor de misbruiker, voor de hacker, voor de klager, voor de aanhanger, écht voor iedereen.

Puist ☺ op Donderdag 1 Januari 2009 12:12

image

Ach, volgens SED. gaat het helemaal goed komen met Vista. ;-)

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 12:36

image

Klopt, vanaf mei gaat Vista de 20% achterstand die ze nu heeft op XP inlopen, tegen juni wil niemand meer terug en vanaf oktober zit iedereen op Vista. Minstens 30% groei dit jaar. ;)

Aan de rest, een gelukkig en realistischer 2009 toegewenst.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 12:44

image

En de groeicijfers van de vorige maand zijn ook binnen. Volgens Hitslink.com zit Vista op 21.12%. Een groei van 0.67%.

Hein op Donderdag 1 Januari 2009 14:26

image

Vrijwel volledig gepushte groei door preinstalled OEM versies. Vista wordt volgens mij nauwelijks los verkocht. Ik vraag me hierbij af hoeveel mensen die een preinstalled pc of laptop kopen liever XP hadden gehad, als dat zou kunnen.

Begrijp me niet verkeerd, Vista doet wat het moet doen voor de meeste gebruikers, maar het is en blijft een 'ugly bitch'. Het heeft veel resources nodig, zeker als je iets meer wilt doen dan alleen een briefje typen. Dat heeft ook MS onderkend en toegegeven. Niet voor niets werken ze nu als gekken aan een nieuwe windowsversie waarbij de lelijke stukken uit Vista worden vermeden.

Ben overigens wel benieuwd of MS Vista gebruikers nog tegemoet komt bij een upgrade naar Windows7. Schuld bekennen is makkelijk, daar ook naar handelen is iets anders.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 16:30

image

Je moet over een jaar, als Windows 7 op de markt is, nog maar eens lezen wat de mensen die nu Vista prijzen dan zeggen over Vista. Hetzelfde had je ook bij XP.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:23

image

Behave dan dat XP na 22 maanden op een dubbele zat qua marktaandeel. Voor Vista had dat nu dus 40% moeten zijn om vergelijkbaar te zijn. Maar het is slechts de helft daarvan. De analogie naar XP klinkt misschien leuk, maar het valt om als je het goed bekijkt.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 19:46

image

De belangrijkste concurrent voor Vista is niet Ubuntu of Apple maar de nieuwe Windows 7.
Die zal inderdaad zorgen dat de verwachtingen bijgesteld moeten worden.
De beta is erg overtuigend op dit moment en dat kan normaal gesproken alleen maar beter worden.
Dus ja, met Windows 7 in deze fase van ontwikeling zal ik mijn op de XP ervaring gebaseerde voorspelling moeten bijstellen.

Als windows 7 in dec 2009 uitkomt ( en gezien de hiidige beta lijkt dat haalbaar) dan zal Vista niet meer verkopen. Het is dan aan MS om een gunstige update te regelen voor Vista gebruikers.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 20:12

image

De belangrijkste concurrent voor Vista is niet Ubuntu of Apple
Beweer ik dat ergens?

Dus ja, met Windows 7 in deze fase van ontwikeling zal ik mijn op de XP ervaring gebaseerde voorspelling moeten bijstellen.
De hele voorspelling was sowieso niet houdbaar, maar ik snap dat je liever Windows 7 als escape wil inzetten. ;) Je op Windows XP gebaseerde voorspelling had al een afwijking van bijna 100%. Plusminus 20% tegen plusminus 40% is een wel heel groot verschil aan het worden. Ik ben blij dat je dat eindelijk inziet.

Puist ☺ op Vrijdag 2 Januari 2009 23:01

image

De hele voorspelling was sowieso niet houdbaar, maar ik snap dat je liever Windows 7 als escape wil inzetten.*LOL*

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 20:17

image

maar de nieuwe Windows 7.
Voorlopig is XP nog steeds de grootste concurrent voor Vista. Windows 7 is nog niet (officieel) te krijgen.

steffio op Vrijdag 2 Januari 2009 03:09

image

XP heeft een langere levensduur gehad dan Vista, Vista is het Windows ME van 2008

thieu op Donderdag 1 Januari 2009 16:25

image

Ook opvallend, de daling van Windows op de desktop zet door met bijna een vol procent. Dit gaat voor het grootste deel naar de Mac, waardoor Safari óók .8 procent groeit.
Misschien toch niet zo slim om IE voor de Mac niet meer te maken :-)

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 21:48

image

IE voor Mac gebruikte een volledig andere rendering engine dan Trident. UI is ook anders. Om beide IE te noemen is daarom niet bijzonder accuraat.

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 12:30

image

Ehm, zou de groei van Safari wat te maken hebben met het pushen van de browser via ITunes / QuickTime? Nu is het een optie, maar dat was anders (optie stond standaard aan en dus werd vaak ongevraagd geinstalleerd).

bots op Zaterdag 3 Januari 2009 00:37

image zomerhack badge 3

Misschien wel, maar dan is het toch wel een bewuste keus van de gebruiker zelf geweest om Safari te gaan gebruiken. Men werd immers niet gedwongen dit te doen.

thieu op Zaterdag 3 Januari 2009 14:32

image

groei van Safari wat te maken hebben met het pushen van de browser via ITunes / QuickTime? Maakt mij niet zoveel uit. MS bijvoorbeeld zet op elke Windowsinstallatie IE default neer en die is niet eens fatsoenlijk te verwijderen. Ondanks dat wordt er blijkbaar toch steeds meer bewust gekozen. Het aandeel van deze browser blijft dalen.

Samuel Michon op Zaterdag 3 Januari 2009 18:39

image

zou de groei van Safari wat te maken hebben met het pushen van de browser via ITunes / QuickTime? Nu is het een optie
Je geeft zelf het antwoord al. Nieuwe gebruikers van Safari hebben een Apple product gekocht of hebben Safari zelf geinstalleerd op hun PC.

De Safari 'push' via Apple Software Update speelde in maart van vorig jaar en leverde nog geen half procent extra marktaandeel op. De grootste groei komt van de afgelopen paar maanden; in oktober was het nog 6.5%, nu is het 8%. (bron)

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 09:58

image

Hoe bedoel je Vista? hoeveel daarvan zijn XP licenties die door Windows worden geregistreerd als vista?

Tuckson op Donderdag 1 Januari 2009 12:14

image

dat is gelul natuurlijk
Verder, met zo weinig respondenten zou webwereld zich moeten schamen om hier conclusies aan te verbinden.

Normaliter die ik niet mee aan OS-wars aangezien ik zowel vista als xp als linux gebruik en in mijn werk zelfs grotendeels op Unix verkeer.

Voor de hacker is vista zeker niet makkelijker geworden. Voor de gebruiker kun je daar weinig van zeggen aangezien dé gebruiker gewoon niet bestaat.

Wat mij in Vista tegenstaat is de minder performance. maar op andere vlakken vind ik het absoluut een vooruitgang ten opzichte van XP.

Niks flop. En zeker niet gebaseerd op het goedkope elkaar-nageblaat van de gemiddelde webwereld lezer.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 13:19

image

@Tuckson,

Het gaat bij Webwereld toch helemaal nergens meer over. De enige reden waarom dit soort stukjes geplaatst worden, is omdat ze goed gelezen worden.

Men blijft dezelfde informatie maar herkauwen totdat men ziet dat het aantal hits op de pagina's afneemt, dan gaat men op zoek naar een nieuwe melkkoe....



eb0108 op Donderdag 1 Januari 2009 13:51

image

Wat doe je hier dan?

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 02:19

image

dat vraag ik me ook wel eens af.....

Wijntje op Donderdag 1 Januari 2009 14:26

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 14:38

image

Doe het zelf dan beter en begin zelf een website als webwereld.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 15:10

image

Kom op joh, het is gewoon een eindejaars WW pol(letje), lekker luchtig zo na de oliebollen.
Meer als een losse opmerking is het niet, internet staat er vol van.

prikkebeen op Donderdag 1 Januari 2009 15:56

image

Als je een willekeurige, dus niet een microsoft.com website, over IT leest wordt Vista nou niet bepaald goed beoordeelt. Hoe ver zit WW er dan naast als het hier voor de tweede keer tot flop van het jaar uitgeroepen wordt? XP komt er beter voor weg en ook dat lees je op veel IT gerelateerde websites. Zoals Hein hierboven ook opmerkt, het 'door de strot druk' gehalte speelt een grote rol in de verkoopcijfers van Vista.
Jouw persoonlijke mening hoeft niet doorslaggevend voor de rest van de wereld te zijn maar als jij met droge ogen kunt zeggen dat Vista een topper is, happy you.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 15:50

image

Webwereld vergeet wel even te melden dat de meest genoemde klacht in het topic over deze poll was dat Vista ontbrak bij de toppers van 2008. Daar zou Vista ook zeker een plaats bij de eerste 3 hebben gescoord.

prikkebeen op Donderdag 1 Januari 2009 15:59

image

Doordat Vista de grootste flop was hoort ie toch automatisch tot de toppers van 2008? Zelfs de eerste plaats gehaald. Alleen aan de verkeerde kant van de streep naar jouw mening. Sja, da's dan pech zal ik maar zeggen.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 16:12

image

Ik vraag me af waarom Webwereld Vista niet als optie in de lijst van toppers had opgenomen. Het is vrijwel zeker het meest verkochte stuk software van 2008.
Sowieso was de topperlijst heel raar.
Hyper-V op zichzelf als keuze terwijl w2k8 server inclusief hyper-v toch juist het top gelanceerde product was van MS in 2008.

Verder stond bijvoorbeeld de zwaar bekritiseerde overname van MySQL door Sun bij de toppers terwijl die waarschijnlijk bij de flops beters zou hebben gescoord en ontbrak de top verkopende recordbrekende Wii console bij de toppers.

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 16:24

image

Wat neem je zo'n internetpoll bloedserieus. Krijg je hier ook hoofdpijn van...? Hoe vaak iets verkocht wordt zegt niets over de kwaliteit van het produkt. Het zegt iets over de populariteit.

thieu op Donderdag 1 Januari 2009 16:33

image

Het zegt iets over de populariteit Zelfs dat niet. Populariteit impliceert een keuzemogelijkheid. Vrijwel iedereen in het verspreidingsgebied van @Home/Ziggo neemt op zijn minst Radio en TV af. Dat is gewoon een gegeven, net zoals er water uit de kraan komt, en heeft weinig te maken met de populariteit van een product.

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 12:34

image

Nou hAl heeft wel een punt. Het is al vaker voorgekomen dat een product zowel de flop als top was in verschillende polls. Het is dus zeker geen rare gedachte. Ik geef hAl gelijk dat door het onbreken van de keuze een rare stelling is ontstaan. Wel kunnen kiezen als flop, maar niet als top...

Samuel Michon op Zaterdag 3 Januari 2009 18:51

image

Vorig jaar stond de iPhone op nummer 2 als top, en op nummer 2 als flop. Ook dit jaar stond iPhone in het lijstje van opties bij top alswel flop, maar er waren er dit jaar maar weinig mensen die het als flop aanmerkten. (poll van vorig jaar)

Ik vond het vorig jaar toch al een prestatie dat mensen zo'n duidelijke mening hadden over een product dat niet eens in Nederland te koop was. Het zou ook vreemd zijn Nederlanders te vragen over de T-Mobile G1, Microsoft Zune of TiVo - er valt pas iets zinnigs over te zeggen als je die producten werkelijk hebt gebruikt.

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 16:21

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 16:58

image

*** reactie verwijderd ***

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 18:45

image

*** reactie deels verwijderd ***

Peter, hou op met blozen!

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 18:50

image

Als behoorlijk wat mensen expliciet aangeven dat ze een product goed vinden en dat product is ook nog eens het meest verkocht product in een lijst dan eindigt het per definitie hoog.

Maar ondanks het feit dat Vista meer verkocht werd dan alle die producten op de toppers lijst bij elkaar stond het er niet bij.

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 19:27

image

Als behoorlijk wat mensen expliciet aangeven dat ze een product goed vindenDat beweerde je in dat vorige draadje mbt de poll inderdaad, en ik heb toen 'ns even gezocht in die draad. Ik dacht eerst, verrek. Daarna echter zag ik dat het over het algemeen geen regulars waren. Het waren mensen die hier eigenlijk nooit komen. Dat kunnen ook net zo goed astroturfers of clowntjes (of kloontjes) zijn. En je hebt het bij het rechte eind dat ik die suggestie durf te uiten omdat ik heel goed weet hoe makkelijk (internet)polls te beinvloeden zijn. Vandaar ook de noot dat je het allemaal niet zo serieus moet nemen.

Als je op basis van een paar positieve reacties een soort van voorselectie wilt starten; prima. Maar dat was en is niet het protocol. Die keuze ligt bij de redactie.

en dat product is ook nog eens het meest verkocht product in een lijst dan eindigt het per definitie hoog.Eh. Nee? Zegt geen fluit. De poll heeft betrekking op _Webwereld_bezoekers_. Niet over wat de gemiddelde Nederlander het meest heeft gekocht, of wat bezoekers expliciet aangeven als goed of slecht.

Het gaat bij een poll ook niet om argumenten. Alweer een reden om het met een korrel zout te nemen.

Populariteit zegt niets; argumentum ad populum. Er worden veel strippenkaarten en treinkaartjes verkocht. Iets meer dan 10 jaar geleden verkocht PTT Telecom ook aardig wat belminuten. Zegt niets over de kwaliteit van de service cq. het produkt. Je hebt bijvoorbeeld het gegeven dat je in sommige situaties weinig keus hebt. Je neemt UPC omdat je die altijd al hebt gehad; hebt geen idee over alternatieven; geen bewuste keuze. Je moet de trein of bus nemen. Of je kunt de trein niet nemen. De laptop kwam nou eenmaal met Vista. Je oude laptop ging stuk. Of je keuzes zijn beperkt bijvoorbeeld enkel UPC en Digitenne. Enzovoorts. Je hebt gelijk dat het voor Microsoft (in geval van korte termijn denken) een kwestie is van hoeveel licenties verkocht zijn. Dat is echter zoals reeds uitgelegt totaal niet in causaal verband met 'top' of 'flop' op Webwereld te brengen.

Het zou opmerkelijk zijn wanneer de flop van 2007 ineens de top van 2008 zou worden. Duidelijk het werk van Hogere Machten ;-)

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:50

image

Daarna echter zag ik dat het over het algemeen geen regulars waren. Het waren mensen die hier eigenlijk nooit komen.
Dat is gewoon ronduit een leugen
Want ik zei het, MvO zei het, Edmond zei het, Tweaktubby zei het.
Dat zijn gewoon mensen die hier vaak langskomen en vaak reageren (1000+ reacties)
Media Hype en Emunator zeiden het ook en daar zie ik allebei al vanaf 2007 reacties van. Niet super veel reacties (100+) maar al langdurig bezoeker dus.
Dat zijn als zes mensen die klaagden dat Vista niet in de toppers van 2008 lijst stonden

Hoeveel mensen zag je ook al weer die hier eigenlijk nooit komen die ook nog Vista als een topper in 2008 zagen ?

Je hebt gewoon een groot bord voor je kop en wilt helemaal niet horen dat er mensen zijn die Vista in de top lijst van 2008 vinden thuishoren

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:58

image

Tweaktubby? Je bedoelt dat mannetje dat daar een beetje het clowntje speelde? Die neem jij serieus?

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:14

image

*** reactie verwijderd ***

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 20:28

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:35

image

Het is juist heel goed om een vergelijking te maken.
Dat plaats mijn antwoord in een correct persperctief.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:49

image

*** reactie verwijderd ***

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 21:27

image

Je bron? Dat heb ik wel 'ns gedaan, ja. Maar het is niet zo dat ik dat vaak doe, noch consequent doe.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 20:30

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:53

image

Sorry. ;)

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:00

image

Zelfs Theo's nieuwe accountje neem ik serieuzer dan jeroenh

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 20:20

image

Ja, je hebt er genoeg op gehamerd. Ik zie een opleving van het Theodoor gedachtegoed.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:31

image

Hoe je verkoop cijfers ook interpreteert, als 10% van de XP en andere OS gebruikers zeggen dat Vista niet het geweldigste is (expliciet een understatement) en 10% van de Vista gebruikers (volgens opgave van de MS cijfers) zeggen dat het een geweldig OS is zijn ze nog steeds ruim in de minderheid.
Hoe je wil tellen of rekenen maakt niet uit, hoe ruw deze becijfering ook is, het blijft een minderheid.

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 20:37

image

Goed, het zijn inderdaad meer regulars dan ik dacht hoewel ik een regular eerder iemand noem die toch een paar keer per maand reageert.

Emunator heeft een algemene klacht dat de keuzes niet zowel top als flop kunnen zijn. Dus 2 gelijke lijstjes. Dat vind ik een stuk objectievere benadering als doelstelling dan jouw doelstelling: Microsoft Windows Vista in het lijstje tops krijgen. MvO zei iets met dezelfde strekking. Zoals je in dat topic hebt kunnen lezen vind ik het top/flop definieren ook nogal lastig, en enorm subjectief!

hAl 26-12-2008 22:06

Het is grappig dat je dat zegt want ik zit hier slechts voor mijn plezier om tegenwicht te bieden aan de stapel hooghartige linux astroturfers en met name de ubuntu astroturfers. Het is altijd weer een genot om te zien hoe deze mensen het niet kunnen laten om in windows of microsoft topics zo snel mogelijk moeten roepen dat hun OS beter sneller gebruiksvriendelijker goedkoper en goddelijker is. Vooral als ze dan vervolgens aantonen dat ze veelal geen kaas begrepen hebben van windows of microsoft.
...

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:45

image

Het zijn dus gewoon alleen maar regulars die hier lang komen en regelmatig reageren en geen enkele nieuweling.

Die onzin over dat het mensen waren die nooit kwamen verzon je dus gewoon.
En je hing er ook meteen heen titeltje astroturfer aan omdat je dat beter uitkwam. Bah.

Het blijkt dat juist jij degene bent die vol hete lucht zit en maar wat bij elkaar verzint.

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 21:30

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:50

image

Jij beweerde anders zonder enig voorbehoud met stelligheid meerdere keren dat het reageerders betrof die nooit op webwereld kwamen.
Een pure leugen zoals ik duidelijk heb aangetoond want in werkelijkheid kwamen al die personen al meer dan een jaar op webwereld en hebben ze allen meer dan 100 reacties in de comments staan en vaak zelfs meer dan duizend.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 23:11

image

(Vreemd leesvoer uit die link overigens.)

Maar MS heeft toch geen vijanden nodig met vrienden als hAl, deze reageren op een manier alsof je zonder eten komt te zitten als je niet van MS houd.
Elke grap, witze, steek, of welke comment dan ook tegen MS em haar/zijn producten ontseekt in een ware veldslag van gelijk/ongelijk die meer afschrikt dan aantrekt, er wordt meer twijfel opgeroepen dan opgelost.
Cijfers, werkelijkheden en feiten worden gebracht alsof er maar één ware is, welnu, iedereen denkt dat over zijn "ding" en iedereen kan niet tegelijk gelijk hebben.

Miljoenen aan gebruikers hebben even zovele meningen, alleen de uitersten kraaien het hardst victorie of verlies maar vallen in het niet bij de massa die elkaar blijft steunen, er is meer dan MS of Ubuntu, dit schijnt gewoon nodig te zijn, en alleen bestaat niet, niets of niemand is alleen maar misschien wel eenzaam.

prikkebeen op Donderdag 1 Januari 2009 22:05

image

Jij wilt gewoon een poll waar als enige antwoord uitkomt dat Windows Vista een topper is. Vraag dan eens aan de redactie of ze zoiets willen doen zou ik zeggen.

Nu weer terug naar de realiteit. Misschien kunnen we aan het eind van dit jaar een poll verwachten over Windows 7. Dat het b.v. de beloofde kwaliteit haalt. Of dat het sneller, beter enz. is dan Vista.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 22:13

image

Jij wilt gewoon een poll waar als enige antwoord uitkomt dat Windows Vista een topper is
Vista was in 2008 gewoon objectief gezien een topper. Het meest verkochte stuk software. Dat hoort gewoon in een poll over de toppers van 2008 thuis en dus niet onzinnig XP erin zetten dat gewoon end of life is. Veel mensen gaven ook aan Vista een topper te vinden terwijl een geen optie was. Dat zegt genoeg.

prikkebeen op Donderdag 1 Januari 2009 22:26

image

Dat zegt genoeg.

Dat zegt inderdaad genoeg. Als iets wereldwijd sterk bekritiseert wordt en als een mislukking wordt gezien kun je dat niet met goed fatsoen in een rijtje toppers neerzetten in de zin die jij bedoelt. Het is hier al vaker aangekaart. Verkoopcijfers zeggen niets. Als de hardware en software 100% gescheiden zou worden verkocht wil ik die cijfers wel eens weer zien. En je vergeet ook de vele 'upgrades' naar XP te noemen, iets wat ze niet voor niets doen.
De verkoop van XP is weer verlengd o.a. vanwege de netbooks omdat Vista er niet geschikt voor is. XP End of life? Misschien. Voorlopig wordt XP nog gewoon verkocht en hoort het in de lijst met toppers en wel in positieve zin.

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 12:39

image

Als iets wereldwijd sterk bekritiseert wordt en als een mislukking wordt gezien kun je dat niet met goed fatsoen in een rijtje toppers neerzetten in de zin die jij bedoelt.
Wat doet Google's Chrome dan in dat rijtje???

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 12:42

image

Want op webWereld vinden we het een grotere flop dan dat het top is. Hier kun je dus wél kiezen. Dus hou nou maar op want hAl heeft gewoon gelijk. Je moet kunnen kiezen en dat kon niet. Ook miste ik andere OS-en als Linux en OSX, maar dat terzijde...kortom: waardeloze poll.

karloe op Donderdag 1 Januari 2009 23:34

image

Dus door de, nog altijd omstreden, koppelverkoop van Vista met pc's is Vista een topper?
Get Real...

karloe op Donderdag 1 Januari 2009 23:40

image

Vergat ik toch het woordje terecht tussen altijd en koppelverkoop....

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 12:43

image

Je kunt toch tegen dezelfde of meer-prijs ook gewoon Linux krijgen...ook kun je je licentie reclameren bij de verkoper.

jos-ehv op Vrijdag 2 Januari 2009 00:13

image

Vista werd veel verkocht omdat je niets anders kreeg op nieuwe pc's. Feit is dat veel mensen downgraden naar XP waaronder ik zelf ook. als het al zo'n topper was dan zouden niet zoveel mensen downgraden. Vista is geen topper en zal dat ook nooit worden hoe graag sommige mensen dat ook zouden zien.

steffio op Vrijdag 2 Januari 2009 03:12

image

Als je die argumentatie doortrekt kun je ook stellen dat de NS de beste vervoerder over de rails is.

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 16:24

image

Nee hoor, dat is de Thalys. Betere zitplaatsen, betere toiletten, meer comfort, etc.

steffio op Zaterdag 3 Januari 2009 01:34

image

Hoezo? Volgens sommigen ben je de beste als je de meeste mensen bedient. Kwaliteit van het product is blijkbaar geen maatstaf.

Dendarm op Vrijdag 2 Januari 2009 11:53

image

Kun je koppelverkoop meetellen als keuze voor een product? Vooral als velen daarna downgraden ? Wordt eens wakker hAI, vista is een flop en blijft dat ook, zelfs als er in getallen heel veel van verspreid zijn, het gaat om de waardering van jet product.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 18:54

image

Daarentegen waar jij de woordkeuze zeker gebruikt schreef ik: zou kunnen zijn.
Het gaat erom dat je probeert met die 'suggestie' de reacties van die mensen te negeren. Het was gewoon duidelijk dat het product dat het meest in de toppers lijst gemist werd Vista was. Daar hoef je niet aan af te doen door te suggeren dat het misschien wel astorturfers zijn. Wat een flauwekul zeg.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 19:03

image

Kijk naar de titel van dit artikel. Zelfs al verdubbelt Vista zijn marktaandeel komend jaar, wat onwaarschijnlijk is, zelfs dan is het een flop, want dan heeft het 40% marktaandeel op het moment dat de terugloop begint.
Maar wat kun je verwachten van een product waarvan men de kwaliteiten in het woordje "Wow" wilde samenvatten, iedere marketingdeskundige vond dat uiterst belabberd.
Het is de arrogantie dat een nieuwe Windows-versie automatisch een hit zou moeten worden die deze historische blunder mogelijk maakte.

500 miljard extra marketing, halvering van de prijs, het mocht allemaal niet baten, twee jaar vertraagd bij de bouw, veel features geschrapt op het laatste moment, Vista is een mislukking. Daar zijn veel mensen het over eens.

Jij niet, mooi voor jou.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 19:07

image

500 miljard is natuurlijk 500 miljoen ;-)

Ooit ergens gelezen dat Webwereld zegt dat XP een flop is?

Nu dan, dat zegt toch genoeg, als Webwereld zegt dat Vista een flop is, dan is het feit dat Webwereld dat zegt zo opvallend dat het een flop mag worden genoemd

www.google.nl/s...sta+is+een+flop

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:34

image

Het zijn de lezers die deze poll gedaan hebben. In 2001 was er vast geen dergelijke poll
Maar om nou te zeggen dat Webwereld in het begin positief was positief was over XP. Nou nee.
Windows XP evenaart succes Windows 98 niet

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 19:46

image

dat was twee maanden na de lancering, het artikel nu is twee jaar na de lancering, heel iets anders

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:51

image

Maar dit artikel is puur gebaseerd op een poll en daarbij nog een poll waarbij Vista ook goede kansen had gehad om topper te zijn van 2008 als die keuze er geweest was.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 19:56

image

Google nou een keer, en lees....

www.google.nl/s...sta+is+een+flop

Trek je conclusie uit dat ene artikeltje dat jouw opinie steunt, of uit die 900 artikeltjes die dat niet doen, moet je zelf weten.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:17

image

Wat voor vage google acties zijn dat zeg.
Dat soort flauwekul kan ik ook
www.google.nl/s...is+teletubby+OS

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 20:24

image

we spreken elkaar over een jaar weer

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:34

image

Ik dacht eignelijk dat je niet meer zou terugkomen

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:11

image

Zelfs al verdubbelt Vista zijn marktaandeel komend jaar, wat onwaarschijnlijk is, zelfs dan is het een flop, want dan heeft het 40% marktaandeel op het moment dat de terugloop begint.

Ik denk dat voor Micrsoft telt hoeveel licenties er zijn verkocht of het een succes is. En als Microsoft to 40% komt (lijk me niet haalbaar) dan verkopen ze vrijwel net zo veel licenties in 3 jaar als voor XP in 5 jaar.
Dat zou niet onverdienstelijk geweest zijn.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 19:23

image

Het gaat natuurlijk ook om de lange termijn visie, die is belangrijker dan of Vista 5% meer of minder haalt.

Naar mijn mening wordt een OS een gratis commodity, een office-pakket ook.
Het is het al, maar de meeste mensen weten dat nog niet. Dat komt volgens mij vrij snel.

Linux en OpenOffice zijn de aanjagers hiervan, OSX, eigenlijk ook, MS zal in deze markt mee moeten. Dat doet het ook, nog nooit was MS Office zo laagdrempelig en goedkoop te koop. Ik herinner me nog een OEM voor 500 Euro, nog geen twee jaar geleden.
Het doosje staat nu bij de Dixons verloren op een rek, 79 Euro, klaar voor winkeldieven om een DVD-tje mee te nemen. Maar dat doen ze niet, iets wat goedkoop is, is niet veel waard.

Dat is de markt waar MS moet gaan concurreren, dat is pijnlijk als die twee producten die vijftien jaar de miljarden winsten maakten op een keer gratis of hele goedkope commodoties zijn geworden.
Als je twee jaar geleden zou hebben gezegd dat MS office 80 Euro zou kosten in de winkel voor iedereen, zonder moeilijke vragen, dan zou niemand dat geloven, nu is het een feit.

Over enkele jaren is MS Office gratis, Windows ook, weg melkkoetje, weg miljarden winst op deze producten. Sun en IBM krijgen toch hun zin, het was niet voor niks. Zal MS de omschakeling aankunnen? We zullen zien. Maar ik denk dat Windows 7 en Office 14 commercieel gezien ook een flop zullen worden. De tijd van een vanzelfsprkend monopilie nadert zijn einde.

Eindelijk, hehe, misschien dat ik dan wel...., nou nee, toch maar niet.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:38

image

Het is het al, maar de meeste mensen weten dat nog niet. Dat komt volgens mij vrij snel.
Ja want het is het dat gratis OS was het zo geod doet op de consumenten markt...NOT
Als Windows al marktaandeel verliest is dat toch voor voor 95% verloren aan OS X wat ook gewoon een betaald OS is.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 19:43

image

we zullen zien, dat de office prijs naar 20% zou dalen in 2 jaar had ook niemand voorzien, het einde van de prijsafbraak is nog niet in zicht, en linux is natuurlijk al veel beter, maar mensen weten dat nog niet.
Ja want het is het dat gratis OS was het zo geod doet op de consumenten markt...NOT
We zullen zien, uiteindelijk zal MS met Linux moeten concurreren, dat doet het nu al. Ik weet wel dat jij dat niet leuk vindt

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:12

image

dat de office prijs naar 20% zou dalen in 2 jaar had ook niemand voorzien

Que ?
Wat verzin je nou weer voor onzin ?

thieu op Vrijdag 2 Januari 2009 00:06

image

Wat victor16 zegt klopt niet helemaal, maar de prijs van één office-licentie is voor zakelijk gebruik nog tegen de 500 euro terwijl het nu nog maar 79 euro is voor de thuisgebruiker. En dat is één-vijfde, dus 20 procent. Feitelijk is het maar 26,33 euro omdat je het op maximaal drie machines mag installeren.

Vreemd onderscheid trouwens. Voor exact dezelfde software het achttien-dubbele van de prijs vragen voor zakelijk gebruik. Dan is OpenOffice.org toch een stuk eerlijker met zijn prijzen :-)

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 00:30

image

Ik heb altijd al aangegeven dat ik de zeker office software te duur vond maar met de 79 euro voor een installatie op drie computers vind ik het het al aardig betaalbaar worden.
Nu mag de prijs voor de bedrijfsversies ook nog wel wat omlaag.

steffio op Vrijdag 2 Januari 2009 03:15

image

De stuiptrekkingen van een monopolist, als Office nu nog maar 79 euro kost, heb ik in ieder geval sterk het idee dat ik ben genaaid, en ik mocht niet eens kussen.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 09:08

image

De home en student versie kosten bij de lancering al iets van 100 euro.
Zo veel goedkoper is dat nou ook weer niet.

thieu op Vrijdag 2 Januari 2009 09:37

image

Die prijs van 79 was ook tijdelijk, tot 31-12. Kost nu weer 129.
Ik blijf het trouwens een raar verschil vinden. Normaal gesproken is iets voor het bedrijfsleven een stuk goedkoper. Logisch ook omdat daar gewoonlijk grotere volumes gekocht worden.
Maar nee hoor...
Partikulier/student: 129 euro
Bedrijf, b.v. > 50 licenties, 479 euro standard, en zelfs 598 euro voor de professional.

steffio op Zaterdag 3 Januari 2009 01:35

image

30 % prijsdaling is anders geen kattepis.

Anonymous Coward op Zondag 4 Januari 2009 02:03

image

rekenprobleempjes ?

steffio op Maandag 5 Januari 2009 00:29

image

Goed jij je zin 21 %, nu blij.

Ps het is makkelijker mensen te wijzen op reken/taal fouten dan inhoudelijk te argumenteren.

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 19:30

image

Er is een enorm verschil tussen een verkocht produkt met reactie "wow, een Iphone, wat een prachtig apparaat" of een verkocht produkt met reactie "Windows Vista? Wat is dat?" of "Windows Vista? Tja, het werkt meestal wel goed".

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:35

image

Inderdaad.
Daarom was het des te opvallender dat Vista in het betreffende topic vaak als TOP van 2008 werd benoemd.

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 19:48

image

Non sequitur.

Heb ik bij Jeroenh 01-01-2009 19:27 ontkrachtigt.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:00

image

Nee dat heb je niet ontkracht. Door mensen zdie hier meer dan duizend reacties plaatsen of mensen die hier al meer dan een jaar op webwereld reageren te omschrijven als "mensen die hier nooit komen" en in het categorie van astroturfers te plaatsen maak je jezelf volstrekt belachelijk.

Je verzint gewoon reden om je eerdere reacties goed te praten. Het waren juist een heel stapeltjes langdurige webwereld bezoekers die gewoon van mening waren dat Vista in de lijst van toppers van 2008 hadden moeten staan.
Mesne die jij probeert af te doen als astroturfers omdat het je ff niet goed uitkomt dat er mensen zijn die Vista wel een goed product vonden in het afgelopen jaar.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:55

image

Ik denk dat voor Micrsoft telt hoeveel licenties er zijn verkocht of het een succes is.
Dat meen je niet! Denk je werkelijk dat ze marktaandeel opeens niet meer belangrijk vinden? Kom op hAl niet zo doorzichtig. Denk je werkelijk dat ze daarmee wegkomen bij de aandeelhouders?

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:04

image

Ik denk dat ze het marktaandeel ook belangrijk vinden maar aangezien ze ook nog veel XP licenties hebben verkocht is dat markaandeel behoorlijk op peil gebleven ook al is er wel een verlies aan OS X.
Ik denk overigens dat het verlies aan marktaandeel OS X zeker ook te danken is aan de populariteit van de vaak prachtige Apple laptops. In de VS zeker een hot item in 2008.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:19

image

Okee, dan zijn we het eens. Maar als Microsoft afhankelijk was geweest van Vista, dan zie jij toch ook wel in dat er geen enkele reden was geweest tot tevredenheid? Het absolute aandeel van Vista, dat gelijk loopt aan dat van een ouder OS in een veel kleinere markt, kan mijns inziens geen succes genoemd worden.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:27

image

Als MS afhankelijk geweest zou zijn van Vista dan was er dus geen XP en dan had Vista het vast prima gedaan.
Een algehele tevredenheid over XP en geen noodzaak tot veranderen houden heel veel mensen op XP.
Verbazingwekkend zeker als men ziet hoe iedereen de veiligheid van XP in de afgelopen jaren zo zwaar heeft bekritiseerd.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:05

image

Door het gedraai snap ik dat toegeven moeilijk is. =P Geloof wat je wil.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:37

image

Ik denk dat ze bij MS niet tevreden zullen zijn over het marktaandeel van Vista maar tegelijkertijd denk ik ook dat er nooit het idee is geweest dat Vista zelfs ook maar in de buurt zou komen van het marktaandeel van XP en dat de vergelijkingen daarmee dus heel lastig zijn omdat de situaties onvergelijkbaar zijn.
Er zij allerlei zaken die een marktaandeel verglijking moeilijk maken.
* Het feit dat er nu ruim twee keer zo veel computers zijn als toen XP uitkwam (500m/1 miljard).
* XP was supermakkelijk te hacken (1 dag na introductie was er al een gehackte versie in omloop) en verspreide zich ook heel goed en snel als illegale versie.
* XP had jarenlang geen opvolger in zicht en dus ook geen reden om te wachten op de toekomst
* XP was het eerste echt behoorlijk stabiele consumenten en professionele client windows iineen en daardoor ineens een optie binnen grote bedrijven die daarvoor voornamelijk NT/W2000 hadden gekozen. XP bracht voor het eerst de stabiliteit van proffesionele en het gemak van de client versies bij elkaar.

Het effect van het marktaandeel bijvoorbeeld.
In mei 2004 maakt MS bekend dat ze 210 miljoen licenties van XP verkocht hadden. Dat is dus na ruim 2,5 jaar. In juli 2008 na ruim 1,5 jaar waren er van Vista 180 miljoen licenties verkocht. Dus veel snellere Vista verkopen maar minder marktaandeel.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:43

image

tegelijkertijd denk ik ook dat er nooit het idee is geweest dat Vista zelfs ook maar in de buurt zou komen van het marktaandeel van XP
Ik denk dat dat Microsoft hoge verwachtingen had, door de hoge leeftijd van XP. Ik ben het dus niet met je eens, maar goed laten we het daar dan maar over eens zijn. We zijn het oneens.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 22:01

image

Gelukkig heeft Micrsoft die verwachtingen ook expliciet uitgesproken voor de reelase van Vista.

Allchin: 200 Million Windows Vista Users in 24 Months

In an open letter to developers, Microsoft Co-President of Platforms andServices Division Jim Allchin predicted that there would be more than 200 million people using Windows Vista within two years of its January 2007 launch

Volgens mij zit Vista momenteel nog wel ruim boven die verwachting.
Ik denk toch dat bovenstaande link aantoond dat Microsoft gewoon wel redelijk tevreden zal zijn. Ze zitten gewoon boven de projecties voor Vista. Ze hadden vast meer gewild maar hun inschatting was dus behoorlijk goed.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 22:22

image

het is dan wel gek, die halverende prijzen, 500 miljoen voor marketing...

het kan ook zijn, dat zo vla voor de lancering, het aanvankelijk optimisme al gebroken was, ik vergeet nooit dat fotootje van een aantal zuur kijkende miljardairs met daarboven in reuzenletters: The Wow is now...

Hoe leeg kan een uitdrukking zijn.......

Was het trouwens niet Allchin die vlak na de lancering met pensioen ging? Je hoort wel eens vaker dat prominenten op een keer rare dingen zeggen (die ze altijd hebben gedacht), wanneer ze met pensioen gaan.
Dat is een dierlijke drift, zoiets als een hondje, nog gauw even tegen een paaltje pissen voordat je weg gaat. Van Acht, Lubbers, Aantjes, Kok, als het er niet meer toe doet, worden ze eerlijk.

In elk geval is de brief van de Microsfot website verwijderd, zonder enig spoor of dorverwijzing. Dat zal niet voor niets zijn.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 00:21

image

Zoals we al geconstateerd hadden zijn hier verreweg de meest Vista verkochte licenties eerder duurder geworden en niet gehalveerd in prijs.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 23:57

image

Als dat zo is waarom maakt iemand als Paul Thurrott hier dan de volgende opmerking:
"That said, Windows Vista is clearly in need of a spit-shine, not to mention a public execution, and Windows 7 will provide Microsoft with a way to do both."
Als Vista volgens plan verloopt waarom is het dan nodig om het een goede poetsbeurt te geven (naar Windows 7) en vervolgens te executeren? Dat is wel een wat vreemde boodschap als alles gaat als gepland. Of denk je dat ze de negatieve pers gepland hebben zodat 7 als een feniks uit de Vista as op kan rijzen?

En tweehonderd miljoen in twee jaar hebben ze misschien wel gehaald, maar dat ze dat als reëel neerzetten en niet als een leuk begin gaat er bij mij echt niet in. Maar ik geef toe, het staat er wel.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 21:58

image

Het klopt, XP is een belangrijke reden om geen Vista te nemen, Vista voegt te weinig toe om al die rompslomp op je nek te nemen, ik denk dat Windows7 hetzelfde probleem zal kennen, plus alle andere redenen die ik elders in deze discussie al noemde.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:33

image

halvering van de prijs

Misschien is de te dure ultimate versie wel een keer behoorlijk gedaald in prijs door een prijsverlaging en de slechte dollar maar het is toch echt de Home premium versie (oem) die de bulk van de verkopen betreft en die heb al in de eerste maand gekocht voor 87 euro en die kost nu 93 euro.
Dat is geen prijsverlaging maar een prijsverhoging.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 21:10

image

De prijzen van alle varianten van het besturingssysteem Windows Vista gaan per 1 maart flink omlaag, om de verkoop te stimuleren.
webwereld.nl/ref/rss/50104

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:41

image

Dat gaat alleen om retail losse verkoop versies en darrbij staat expliceit in het door jou aangehaalde artikel
De losse consumentenverkoop van Vista is kleinschalig

In een marginale markt waar nauwelijk software verkocht wordt heeft MS dus wat prijzen verlaagt maar de prijs van de bulk van de verkochte Vistalicenties is dus gewoon gestegen sinds de intorductie.


victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 21:56

image

Het blijft dat de retail- en update-versies gehalveerd zijn in prijs, de OEM's niet, dat kan ook niet, die zitten al aan de bodem.
Het is natuurlijk zo dat OEM het meeste wordt verkocht, en er wordt zelden de volle prijs voor betaald, want er zijn nog andere kortingen in de vorm van gratis crapware die je dan maar moet slikken.

Happy computing, zou ik dan maar zeggen, not my cup of tea.

jos-ehv op Vrijdag 2 Januari 2009 00:14

image

Ik mis het niet

matthijs_boef op Donderdag 1 Januari 2009 16:59

image

Volgens mij draaide hAL 9000 ook op windows ;)

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:50

image

de meest genoemde klachtIk snap nog steeds niet hoe je tot die conclusie komt. In de discussie lees ik de klacht over het ontbreken van Vista niet. Er zijn wat mensen die het een flop noemen, en wat mensen die het in een reactie weer Top of Top en Flop noemen. Zou je kunnen motiveren hoe je tot jouw conclusie komt?

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:58

image

Uit bijvoorbeeld deze reacties op een poll waar je Vista juist niet als top kan kiezen.
Voor mij was Vista juist Top
Ik vind de mogelijkheden nogal beperkt en ook vreemd. Wel Windows XP als keuze niet Vista?
Top: Vista
Top: Vista
Ter aanvulling ik vind vista zelf beter dan xp, maar kan alleen xp als topper of vista als flopper aanwijzen
TOP: Windows Vista

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:22

image

Flop: Windows Vista
Vista was duidelijk een flop.
Vista (mijn advies op het werk: sla maar over)
Flop: Vista.
Mijn Top is Vista, mensen wat hebben we gelachen, een soap met goede slechte tijden.
Mijn Flop is Vista, dat het de verwachtingen wéér niet waarmaakt.

Ter aanvulling ik vind vista zelf beter dan xp, maar kan alleen xp als topper of vista als flopper aanwijzen.
Bovendien, Vista was vorig jaar toch al geflopt?
Opmerking bij nummer 5: Ik vind toch echt meer een flopper dan een topper. Hij vindt subjectief Vista misschien beter dan XP, maar hij ziet objectief dat Vista niet doet wat ervan verwacht wordt.

Ze middelen er elkaar netjes uit. Ik kan er geen grootste klacht van maken. Zeker niet op de hoeveelheid reacties.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:55

image

Ze middelen er elkaar netjes uit.

En dat had dus ook gekund in de poll als vista in de lijst van toppers had gestaan !!

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 14:04

image

Het had gekund. Maar ik betwijfel het.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 14:05

image

Plus de discussie was of het de grootste klacht was, niet of de discussie een indicatie was voor het stemgedrag.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 19:56

image

Webwereld vergeet wel even te melden dat de meest genoemde klacht in het topic over deze poll was dat Vista ontbrak bij de toppers van 2008.
Makkelijke aanname, noem eens andere klachten? Geen? dan is het niet moeilijk de meest genoemde te wezen, 1 keer is dan al voldoende:).

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 20:53

image

Ik zie ten minste 7 van de reageerders in die discussie klagen dat Webwereld Vista niet in de lijst van toppers is opgenomen. Dat is behoorlijk veel in een dergelijk discussie.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:01

image

Het is maar één en dezelfde klacht, er is dus een meerderheid die het er mee eens zijn aangezien deze zwijgen. :) Waar maak je jezelf toch druk over? Vista gebruikers zijn nu eenmaal in de minderheid, daar helpen cijfers van MS ook niet tegen.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:39

image

'Klagen' is niet het woord wat ik zou gebruiken.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 08:19

image

Ik denk dat je blij mag zijn dat Microsoft niet in de lijst als Flop gestaan heeft.
Als je 2008 als geheel bekijkt is MS toch het ICT bedrijf geweest dat het meest negatief in beeld geweest is.
Ik kan nog een aantal interviews herinneren waarin een Amerikaans mannetje zelfgenoegzaam over de Iphone is, Android beschimpt, neerbuigend over de WII spreekt en de Zune ophemelt. We weten allemaal waar ze nu staan.
Zelf hebben ze Vista perikelen op alle fronten, Xbox en Intel schandalen, reclame campagne welk door niemand begrepen is, ISO OOXML rottigheid, rechtszaken die maar niet uitgesleept raken en waar ze zelfs controle verlenging in het thuisfront hebben gekregen, on-line diensten die maar niet van de grond willen komen, vreemde patent aanvragen die meer vraagtekens op verstandelijk niveau oproepen, en dan nu op de valreep nog even een weigerende Zune. Ik denk zelfs dat de opsomming nog uitgebreid kan worden, maar ik heb geen zin om te zoeken.

NLsandman op Donderdag 1 Januari 2009 23:58

image

je blijft jouw aan die strohalm klampen he;-)

Dendarm op Vrijdag 2 Januari 2009 11:43

image

Goh! Vista bij de top. Zou er buiten haai iemand zijn die dat gelooft?

Peter1 op Donderdag 1 Januari 2009 20:58

image

Tegenstanders Vista hebben dit OS niet eens in bezit, hoe kunnen ze dan dit uitroepen als de grootste flop van 2008? Het is maar een vraag hoor!

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:05

image

Het betreft hier op Webwereld duidelijk een kern van mensen die een hekel hebben aan Microsoft en sowieso altijd een MS product als flop gekozen zouden hebben vrijwel ongeacht welk product het is.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:11

image

Dan moeten we dus blij zijn met mensen als hAl denk ik:
hAl 26-12-2008 22:06

Het is grappig dat je dat zegt want ik zit hier slechts voor mijn plezier om tegenwicht te bieden aan de stapel hooghartige linux astroturfers en met name de ubuntu astroturfers. Het is altijd weer een genot om te zien hoe deze mensen het niet kunnen laten om in windows of microsoft topics zo snel mogelijk moeten roepen dat hun OS beter sneller gebruiksvriendelijker goedkoper en goddelijker is. Vooral als ze dan vervolgens aantonen dat ze veelal geen kaas begrepen hebben van windows of microsoft.


Want dan worden je posts hierboven een stuk duidelijker. :)

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:36

image

Die zijn er ook, net als mensen die producten van MS top zouden noemen, ongeacht het product.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:53

image

Als de Wii erbij had gestaan had ik daarop gestemd hoewel ik zelf als product meer had met w2k8 server.
Een super succesvolle console die record na record breekt.

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 22:14

image

Fijn hoor. Mijn fav produkt stond er ook niet bij. RAMP!!!!! What gives? Het is maar een polletje op het Internet. De wereld gaat niet ten onder...

PS: Alles weer goed met je Zune? ;-)

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 23:19

image

PS: Alles weer goed met je Zune? ;-)

Ik denk van niet... ;-)

www.engadget.co...-december-31st/

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 14:02

image

Waarschijnlijk heeft het probleem zichzelf tijdens het afsteken van het vuurwerk opgelost. En microsoft heeft nu weer 4 jaar om over de code na te denken. ;)

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 01:04

image

Ik zou eerder kiezen voor een iPod touch.
Maar misschien als ik een keer zo'n zune te zien krijg dat je me kan ompraten.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 14:12

image

Dat meen je niet!? Jij hebt echt iets met DRM en vendor lock-in.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 14:30

image

Hoezo, ik zet er toch gewoon mijn CD collectie op zo'n ding aangevuld met wat reeds eerder gedownloade spullen.
Alleen jammer dat het ding alleen met iTunes werkt. Niet echt een programma waar ik veel gebruik van zou willen maken.
Misschien is zo'n Zune wel beter maar ik wil het ding wel eerste zien en aanvoelen.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 14:38

image

Het gaat mijns inziens om de filosofie die je er mee steunt.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 17:13

image

Ik koop producten niet gebaseerd op filosofie.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 17:43

image

Dat heb ik door.

victor16 op Vrijdag 2 Januari 2009 21:14

image

Ik koop producten niet gebaseerd op filosofie.
Het klinkt flauw, maar is niet onjuist: Het niet volgen van een filosofie is ook een filosofie.
In deze context is volgende interessant, hoewel niet volledig van toepassing:
nl.wikipedia.or...sme_(filosofie)

Wat ik wil zeggen is dat "het niet kopen van producten op basis van filosofie" een contradictie in terminus is, dat je dus altijd koopt op basis van filosofie

NLsandman op Vrijdag 2 Januari 2009 00:03

image

Met zoveel linux astroturfers hier zou jij dat echt niet kiezen hal.
Sorry, dat is iets wat ik niet kan geloven.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 16:12

image

Met zoveel linux astroturfers
Je stelt je non kennis hier openbaar ten toon.

Een astroturfer is iemand, die tegen betaling, misinformatie in de media (dus ook Internet) rond strooit, om een bepaald product te promoten en pretendeert een onafhankelijke persoon te zijn.

Microsoft gebruikt deze techniek reeds jaren en heeft contracten met een aantal (tenminste twee) PR bedrijven voor dit doel.

Leg eens uit wie die "Linux astroturfers" gaat betalen voor hun astroturfing?

De Heilige geest misschien?

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 17:43

image

Novell >:)

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 19:05

image

Pardon?

Kan je dat aantonen?

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 19:36

image

Kan jij aantonen dat hier Microsoft astroturfers rondhangen?

karloe op Vrijdag 2 Januari 2009 20:28

image

Ik durf het haast niet te zeggen...

(kijk eens naar het posting gedrag van onze lieve Albert)

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 20:48

image

Ik geloof persoonlijk niet dat hAl een artroturfer is. Laat staan dat ik het kan aantonen.

NLsandman op Zaterdag 3 Januari 2009 02:54

image

Ik geloof het ook niet maar wat is hij dan?

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 09:19

image

Ik ben iemand die bijvoorbeeld niet de noodzaak heeft om in elk topic over windows en Microsoft meteen om het hardst te roepen dat linux beter is en iemand die zich daaraan grondig ergert.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 10:28

image

Waarom doe je het andersom dan wel?
Linux topic, of een topic waar het woord "document" in voorkomt en MS, MS producten of OOXML moet naar voren gebracht worden. Waar overigens ook menigeen zichzelf aan kan storen (waaronder ik).

Anonymous Coward op Zondag 4 Januari 2009 02:11

image

Linux topic,

Het zal je misschien verbazen maar in linux topics ben ik meestal weinig actief hoor. Het komt wel eens voor dat iemand de discusie brengt op windows en dat ik daar op verder ga maar ik zal over het algemeen geen microsoft discussie spontaan beginnen. Bepaalde Linux fanboys doen dat echter wel standaard in elke topic mbt windows of Microsoft.

of een topic waar het woord "document" in voorkomt en MS, MS producten of OOXML moet naar voren gebracht worden
Ten eerste denk ik dat de meeste artikelen waar het woord document in voorkwam toch al gingen over Office Open XML of MS Office maar ik denk dat bij een topic over documenten het toch al snel gaat over de meest gebruikte applicatie om documenten mee te creeren. Dat is dus vrij logisch.

Anonymous Coward op Zondag 4 Januari 2009 10:39

image

Ik zou je bijna geloven mijn beste hAl, ik weet niet wie je probeert voor gek te houden, maar wij samen weten toch écht wel beter.
Het is dat het veel zoekwerk is, maar ik heb het zelfs een paar keer in reacties geschreven, soms was het zo erg dat ik zelfs gevraagd heb of je een hotelkamer met je "gesprek" partner wilde zoeken.
Maar ja, het kan natuurlijk gebeuren dat je het zelf niet in de gaten hebt, maar dan ben je nog verder weg dan ik al dacht.

Anonymous Coward op Zondag 4 Januari 2009 12:49

image

Hier en hier bijvoorbeeld?

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 10:42

image

Oh.. wacht, ik heb het antwoord gevonden:
"hAl 26-12-2008 22:06 "25-12 Meest op gereageerd in 2008: nieuws over Microsoft"

Het is grappig dat je dat zegt want ik zit hier slechts voor mijn plezier om tegenwicht te bieden aan de stapel hooghartige linux astroturfers en met name de ubuntu astroturfers. Het is altijd weer een genot om te zien hoe deze mensen het niet kunnen laten om in windows of microsoft topics zo snel mogelijk moeten roepen dat hun OS beter sneller gebruiksvriendelijker goedkoper en goddelijker is. Vooral als ze dan vervolgens aantonen dat ze veelal geen kaas begrepen hebben van windows of microsoft."

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 12:48

image

Het is grappig dat je dat zegt want ik zit hier slechts voor mijn plezier om tegenwicht te bieden aan de stapel hooghartige linux astroturfers en met name de ubuntu astroturfers. Het is altijd weer een genot om te zien hoe deze mensen het niet kunnen laten om in windows of microsoft topics zo snel mogelijk moeten roepen dat hun OS beter sneller gebruiksvriendelijker goedkoper en goddelijker is. Vooral als ze dan vervolgens aantonen dat ze veelal geen kaas begrepen hebben van windows of microsoft."

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 12:52

image

linux astroturfers en met name de ubuntu astroturfers

Astroturfing: het in scène zetten van burgerinitiatieven door de overheid, organisaties of bedrijven die de indruk moeten wekken van spontane grassroots-acties

Wie Linux is en welke middelen dat heeft weet ik niet.
Het is dan toch wel heuglijk nieuws dat Ubuntu (volgens hAl) in staat is om zelfs op Webwereled astroturfers in te zetten. Een andere keer hoor je hAl beweren dat Ubuntu een armlastige firma is.

watdra op Zaterdag 3 Januari 2009 15:10

image

Leugens en laster. Dat is gedrag van Microsoft, niet van Ubuntu. Get the facts!

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 15:17

image

De Linux gemeenschap drijft veelal op vrijwilligers. Dus Linux astroturfers zijn derhalve waarschijnlijk ook vrijwilligers. Het is dus astroturfing vanuit een burgerinitiatief en dus... ehh... Oeps... ehh... Geen astroturfing. :D

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 15:31

image

Precies, astroturf betekent het in scène zetten van burgerinitiatieven door de overheid, organisaties of bedrijvendie de indruk moeten wekken van spontane grassroots-acties.
(Grassroots ("graswortels") is een Engelse term voor politieke processen die aan de basis worden ontwikkeld. Vaak betekent dit dat burgers in plaats van beleidsmakers initiatieven ontwikkelen en beslissingen nemen. Ook activisme vanuit gemeenschappen valt onder het begrip Grassroots.)

Als vrijwilligers iets zeggen over hun geliefde product zijn het per definitie geen astroturfers

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 18:46

image

Als vrijwilligers iets zeggen over hun geliefde product zijn het per definitie geen astroturfersHeb je het over hAl of over Linux gebruikers? ;)

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 21:01

image

Linux is een product, Microsoft is een groot bedrijf met honderden producten, dat is een groot verschil.
hAl kiest altijd voor Microsoft, het onderwerp maakt daarbij niet zoveel uit.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 21:27

image

Linux is een product
De kernel wel ja. Maar GNU/Linux is een heel ander verhaal. En iedereen weet dat 'GNU/' nog al eens regelmatig weg valt.

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 21:49

image

waarom ga je niet in op wat ik schrijf?

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 21:50

image

Ik schrijf:

Linux is een product, Microsoft is een groot bedrijf met honderden producten, dat is een groot verschil.
hAl kiest altijd voor Microsoft, het onderwerp maakt daarbij niet zoveel uit.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 22:36

image

Omdat we het over de basis 'Linux is een product' al niet eens zijn. Linux bestaat uit een skala van producten.

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 23:00

image

Je leidt af van wat ik wil zeggen, verder niet zo belangrijk, ik denk dat de meeste mensen het wel snappen, zo.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 23:17

image

Dat hAl altijd kiest voor Microsoft? Nou en? Is dat nieuws?

Anonymous Coward op Zondag 4 Januari 2009 02:14

image

Het is dan toch wel heuglijk nieuws dat Ubuntu (volgens hAl) in staat is om zelfs op Webwereled astroturfers in te zetten. Een andere keer hoor je hAl beweren dat Ubuntu een armlastige firma is.

Met astroturfers bedoel ik daar dus iedreen die mij astroturfer noemt maar zelf minstens net zo veel vangt of zelfs meer om hun linux distro te pluggen.
Aangezien ik niks vang zijn valt dus iedereen die mij wel eens een astroturfer noemt daaronder.

thieu op Zaterdag 3 Januari 2009 14:22

image

Áls hAl een astroturfer is dan zal hij dat in ieder geval zéker niet toegeven. Dan zou helemaal geen enkele reactie van hem nog serieus worden genomen en dat vindt "zijn baas" dan niet leuk.
hAl, dat je het ontkent maakt op mij dan ook niet echt indruk :-)
Evenmin als Peter niet kan aantonen dat hAl er géén is kan ik niet aantonen dat hij er wel een is, maar ik neig er naar het laatste te denken.

Gregorius op Zaterdag 3 Januari 2009 14:36

image

***** reactie gedeeltelijk verwijderd ****** Dan zou helemaal geen enkele reactie van hem nog serieus worden genomen en dat vindt "zijn baas" dan niet leuk.

Wil je hiermee beweren dat er nog mensen zijn die hAl serieus nemen?

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 11:04

image

Geloof is een breed en diep begrip, de werkwijze van hAl en zijn uitspraken geven mijn geloof juist de andere kant op.
Begrippen als Astroturfer en WEB2.0 vallen onder dezelfde categorie, een verzonnen naam om een (IT gerelateerd) beestje naar RL wereld te benoemen.
Als je die definitie er aan geeft komt hij er héél dicht in de buurt. Het is natuurlijk ook dat er op boycott novell een hele pagina met links aan hem gewijd is, spreekt ook niet geheel in zijn voordeel.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 14:53

image

Het feit dat Boycott Novell een pagina aan hAl besteed, spreekt in mijn boekje voor hAl. Het feit dat die site in Google cache gaat zitten grutten zodat ze gegevens kunnen publiceren die mogelijk privé zouden kunnen zijn stoort me nogal. hAl heeft die gegevens misschien met een reden van het net gehaald.

En dat de heer Schestowitz hierop reageert met de dooddoener, dat mensen die niets te verbergen hebben geen privacy nodig hebben, zegt veel over de heer Schestowitz. Wat mij betreft een nieuw dieptepunt voor de site Boycott Novell.

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 15:25

image

Dat Schestowitz niet dat soort gegevens zou moeten publiceren van mensen die zelf hun identiteit niet willen prijsgeven ben ik met je eens.

PUNT

Maar verder

De grens is echter dun, want dat Schestowitz aan probeert te tonen dat verschillende acties op het Internet tot dezelfde persoon behoren vind ik journalistiek legitiem. Wij zijn daardoor beter in staat om een context te vormen rondom uitlatingen die we tegenkomen.
Daarnaast doet hAl ook van verschillende mensen proberen aan te tonen dat ze dezelfde zijn.
en.wikipedia.or...i/User_talk:HAl
Overigens gaat hAl ook regelmatig zijn boekje te buiten door mensen te beledigen, en dat zal sommigen aanspreken, in de bijbel staat het al: Wie wind zaait zal storm oogsten.
hAl heeft veel wind gezaaid, en niet alleen op Webwereld, waar Schestowitz niet meeleest.

Lees voor de grap de edit wars eens op Wikipedia, men gaat daar bepaald niet zachtzinnig met elkaar om. Ik kan me voorstellen dat mensen die serieus iets te vertellen hebben over OOXML daar in een grote boog omheen lopen.

Het feit dat Boycott Novell een pagina aan hAl besteed, spreekt in mijn boekje voor hAl.
Maar dit kan ik niet volgen, leg dat eens uit.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 16:08

image

Maar dit kan ik niet volgen, leg dat eens uit.Nee.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 18:04

image

Of het een boekje is dat je zelf schrijft of gekregen hebt weet ik niet, maar wanneer je de pagina's ODF/OOXML terug leest, uit het begin dit jaar, is onze meernamige vriend dan waarschijnlijk geen turfer naar de letter maar een op vrijwillige basis.
Ik ben het met je eens dat het niet getuigd van goede smaak om iemand zo prive te kijk te zetten, maar in die tijd was hij zelf ook niet vies van (gemene) trucjes. En als mijn herinnering mij niet in de steek laat was hij toen ook al op andere fora teruggemarcheerd.
Neen, anderen die het niet direct verdienden zijn door "vriend" genoeg geplaagd om door het lint te gaan en een ban te krijgen, en "hij" gaat hier nog vrolijk mee verder.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 18:44

image

Dat soort boekjes schrijf ik zelf. Dat hAl trucjes gebruikt weet ik, maar ik vind dat dat anderen niet het recht geeft om dat dan ook maar te doen. Maar verder houd ik hier over op. De discussie of hAl trucjes gebruikt en/of een turfer is, is danig off-topic. Om nog maar niet te spreken over oninteressant.

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 21:04

image

Of Schestowitz trucjes gebruikt vind je niet off-topic?

Jij opende dit topic

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 21:25

image

NLsandman

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 21:46

image

Schestowitz??

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 22:37

image

Die ook, maar die begon de discussie over Astroturfer hier niet. Dat deed NLsandman.

Anonymous Coward op Zondag 4 Januari 2009 02:16

image

Je bent in een typische Theodoor discussie uitgekomen.
Niet over het topic maar op de persoon

NLsandman op Zaterdag 3 Januari 2009 02:33

image

Ik zal de volgende keer speciaal de tekst tussen aanhalings tekens zetten zodat jij door hebt dat het geen uitspraak van mij is.
Als je namelijk de thread had gevolgd had je kunnen zien dat ik een reactie op hal had gegeven naar aanleiding van een stuk gequote tekst van een voormalige uitspraak van hal mbt linux astroturfers.

Het had jouw een belediging naar mij toe kunnen besparen, ik vergeef het jouw want ik had rekening met jouw domheid moeten houden.

Core-TX op Vrijdag 2 Januari 2009 02:59

image

Ja, en dat heeft o.a met jou te maken. Als Microsoft astroturfer moet jij als geen ander begrijpen hoe ethisch onverantwoord Microsoft is. Hoe kan je met je zelf leven ?
Ik zou mij kapot schamen als ik jou was.

victor16 op Donderdag 1 Januari 2009 21:07

image

Toevallig werk ik er een paar dagen per week op, je hoeft het niet te bezitten om er mee in aanraking te komen.

Het is ook genuanceerder, of Vista technisch een flop is? Zou ik niet zo hard zeggen, het functioneert, je hebt er een beest van een machine voor nodig, dat wel, dus het is bij lange na niet perfect, maar reen flop, ach ja, gewoon een nieuwe Windows versie

Commercieel een flop? Dat zeker, twee jaar uitgelopen op ontwikkeltijd, en nog steeds features geschrapt, geen killer-redenen om over te stappen, dat blijkt ook uit de moeizame marktpenetratie.

Er zijn niet veel redenen om over te stappen, en vijf jaar werk wordt het volgende jaar verdrongen door een nieuw OS, zeg maar, Vista 2, en ik denk, dat wanneer de prijsafbraak doorzet, dat ook commercieel een flop zal worden.

De tijden van gouden bergen op fat clients raken ten einde, zoals ik al eerder zei, een OS en een office-pakket zullen zeer goedkope of gratis commodoties worden, waarbij het geen mens interesseert of het Linux of Windows heet.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:29

image

Tegenstanders Vista hebben dit OS niet eens in bezitHoe kom je daar nu weer bij?

Jeroenh op Donderdag 1 Januari 2009 21:45

image

Helaas bezit ik persoonlijk 2 Vista licenties. Zou ze graag willen verkopen. Wilde ze eigenlijk niet kopen. Maar ja... zat er bij heh!

NLsandman op Donderdag 1 Januari 2009 23:36

image

Wil je mijn licentie zien van vista?
Dat ik het niet draai betekent niet dat ik vista niet heb, ik heb er zelfs mee gewerkt tot service pack 1 op de flaptop omdat ik de hoop had dat het beter zou worden, niet dus vandaar dus de overstap naar ubuntu en op de oude pc wil vista niet eens draaien.

jos-ehv op Vrijdag 2 Januari 2009 00:15

image

Hoe weet je dit? Ik heb Vista getest en werd er knettergek van. terug naar windows XP en alle ellende was opgelost.

Dendarm op Vrijdag 2 Januari 2009 12:06

image

Wat zou je denken van : bij iemand anders gezien/ gebruikt?, of recensies gelezen? of de reacties van hAI gezien?
Ik heb zelf bij m'n pa vista gebruikt, en wordt er kotsziek van, en zo zullen er meer zijn.

Hensepens op Donderdag 1 Januari 2009 21:21

image

Tja,

ik had eerder deze discussie al met iemand die Vista zou moeten installeren in de zakelijke markt. Hij heeft ook geen vertrouwen in vista.

Maar ik? Gewone gebruiker met een recent (2008) aangeschaft PC? Het werkt prima. Ziet er goed uit. Kan er lekker mee werken. En voor mij is het zelfs stabieler dan met XP.

Voor mij duidelijk geen flop.

Anonymous Coward op Donderdag 1 Januari 2009 21:34

image

En voor mij is het zelfs stabieler dan met XP.
Hoe heb je dat vastgesteld? Heb je het even lang met de zelfde hardware getest?

edjez op Donderdag 1 Januari 2009 21:52

image

Die vraag stel je niet als iemand roept dat hij Ubuntu geïnstalleerd heeft en concludeert dat dat stabieler draait. Kennelijk draait bij Hensepens XP niet stabiel.

Bij mij draaien ze overigens beiden stabiel, hoewel ik SP3 beter over had kunnen slaan. XP draait nu zo stabiel dat ik niet eens meer af kan sluiten :-(

NLsandman op Donderdag 1 Januari 2009 23:52

image

Dat zou toch het zelfde zijn als dat ik geen vista op mijn 5 jaar oude pc kan draaien gebruik als argument tegen vista?
Ik ben van mening dat hij die conclusie moet doen als xp ook een tijdje op die nieuwe pc heeft gedraaid.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 13:01

image

Die vraag stel je niet als iemand roept dat hij Ubuntu geïnstalleerd heeft en concludeert dat dat stabieler draait.
Waarom niet? Ik draai XP en OpenSUSE naast elkaar op de test laptop. Op de huidige laptop presteren ze even goed. Op de oude laptop koste het XP vaker moeite om verbinding te krijgen met het draadloze netwerk.

Maar goed de discussie gaat niet over Linux. Hier wordt beweert dat op een nieuwe pc Vista stabieler draait dan XP. Ik vind dat een aparte bewering, want ik heb niet het idee dat er überhaupt vergeleken is. Dus dan vraag ik daar naar.

Ik heb namelijk niet de indruk dat Vista stabieler is dan XP. In heb nu twee laptops gehad met Vista en op beide heb ik wel eens blauwe schermen gehad.

HanZie op Vrijdag 2 Januari 2009 00:41

image

Kunnen ze niet gewoon microsoft aangeven voor flop van 2006 tot 2010 dan ben je er meteen vanaf.
oh en tot 2010 omdat dat het jaar is dat ze failliet gaan, waarom denk je dat Billetje er al uit is.

RokcetScientist op Vrijdag 2 Januari 2009 00:54

image

Micro$haft aangeven? Uiteraard! Voor fraude! Immers, Bill en Steve verkopen al ruim 25 jaar gestolen, defecte produkten en hebben daarmee miljoenen mensen van miljarden centjes verlost onder valse voorwendsels. Dat is zuivere fraude. Levenslang verdienen ze.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 06:31

image

Rustig maar, het gerucht dat Microsoft 15.000 mensen gaat ontslaan schijnt een bevestigd fijt te zijn.

Ik hoop dat ze gaan bezuinigen op Astroturfers, maar verwacht eerlijk gezegd het tegenovergestelde. Ik denk dat ze nog luidruchtiger en valser gaan worden.

We gaan interessante tijden te gemoed.

Gallard op Vrijdag 2 Januari 2009 08:34

image

fijt / te gemoed

Grote goden, wat een niveau.

(Glazen-Bol-Mode) Standaard b/s reactie: "Ja maar ik ben dyslectisch" - Yeah, right.(/Glazen-Bol-Mode)

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 15:41

image

Tja, twee dikke taalfouten. Maar je eigen niveau laat zo te zien ook het een en ander te wensen over, want inhoudelijk reageren doe je niet. Typische Wintendo fanboy-reactie.

Hopelijk heb je een veger en blik bij de hand, om de scherven van je glazen bol op te vegen.

Gallard op Vrijdag 2 Januari 2009 08:31

image

238 respondenten. Erg representatief. Not.

Mijn inschatting: Dat waren 180 mensen die niet met een PC om kunnen gaan en die denken dat het een broodrooster is waar je op duwt "en dan werkt het", en de rest zijn zure Webwereld-lezertjes die last hebben van hun Calimero-syndroom, met hun Apple of Linux-computertje.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 10:48

image

Leer eerst tellen mss voor je hier met je lullig commentaartje afkomt... ;-)
Je maakt jezelf hier maar onsterfelijk belachelijk!

tipper op Vrijdag 2 Januari 2009 10:54

image

Ik weet niet eens meer waar het over gaat maar ik amuseer me kostelijk. Jeetje wat een stelletje kids hebben zich hier op Webwereld verzameld. Ik kom vast en zeker nog een keertje terug vandaag want het dit is topamusement. Daar kunnen de Toppers nog een puntje aan zuigen stelletje diva's.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 11:05

image

Tja, daar doe je het voor, ter lering ende vermaak. ;-)

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 12:27

image

Een groep van 238 lezers, van onbekende representativiteit, deed mee aan de poll.
Ehm, onbekende representatieviteit? Volgens mij mogen duidelijk zijn wie er toch zeker tot die 238 behoren...zie de comments :)

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 13:02

image

Moet toch maar eens reageren, zo'n poll als deze had beter in enquette vorm gekunt.

Top ---- Geen Mening ---- Flop.

Dan zouden de resultaten eerlijker uitkomen denk ik.

mikkel2004 op Vrijdag 2 Januari 2009 13:19

image

Wellicht off topic. Ik reageer eigenlijk nooit omdat het allemaal redelijk voorspelbaar is. Wel leuk om te volgen overigens, al is de nuance vaak redelijk ver te zoeken.

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of het met alleen 'vals spel' mogelijk is in een vrije markt een marktaandeel te verkrijgen zoals MS dat voor elkaar heeft gekregen. Zou er dan toch niet iets goed zijn aan het product?

Ben zelf al sedert '92 met computers bezig en heb sedert dos 5 (!) met alle OS'n van MS gewerkt. Mijn mening: OS werd, met uitzondering van ME, met elke versie beter.

Ook dit. Als je de juiste hardware hebt is Vista beter dan XP. Simpel zat. Draai nu Vista dual boot met XP en Vista is op alle fronten gewoon sneller. Waarom Vista zakelijk niet doorbreekt. Ook simpel zat. Er moet geïnvesteerd worden in hardware en wellicht belangrijker software die aangepast of vervangen moet worden. De noodzaak (meerwaarde Vista t.o.v. XP) om te investeren is er vaak niet of onvoldoende, dus gebeurt het niet.
Wat zonder meer beter kan in Vista is het slimmer maken van UAC. Daar is MS intussen wel achter. UAC maakt Vista wel veiliger!

Kan zeggen dat ik redelijk wat ervaring heb intussen. Wordt daarom vaak door anderen erbij gehaald als er een probleem is met de computer. Vaak gaat het dan om een virus of spyware. Probleem wordt altijd wel opgelost. In het uiterste geval met een nieuwe setup. Valt me overigens wel op dat Vista computers (met UAC aan) heeeeeeeel veel minder last hebben van Virussen en spyware.

Heb in het verleden vaak ook Linux (Suse, Mandrake, Red Hat, Ubuntu) gebrobeerd. Voor mij is Linux niet echt een alternatief. Windows is (nogmaals mijn mening) gewoon veelzijdiger. Met Windows heb je gewoon meer keus in zowel hardware als software. (Betekent dus niet dat je met Linux geen keus hebt.)

Als laatste nog dit. Heb ook een dual boot computer (Dell Optiplex 260, P4 1,8 en 768MB ram) met XP en Ubuntu 8.04. Wilde een upgrade naar Ubuntu 8.10. Was dus een mooie gelegenheid om een grotere harde schijf (40 GB) in de computer te doen. Eerst de XP setup. Ging probleemloos. Krijg echter Ubuntu er niet op. De computer blijft hangen als de desktop geladen wordt. Heb eerst Ubuntu met Kde geïnstalleerd. Omdat Linux blijft hangen de Linux partities verwijderd en MBR gefixt. Nieuwe versie met Gnome gedownload. Voor de zekerheid eerst de demo laten draaien vanaf de setup CD, maar ook deze blijft op hetzelfde punt hangen. Zal er wel uitkomen met Google en Ubuntu fora, maar m'n enthousiasme voor 8.10 is al een stuk minder geworden.

Allemaal nog de beste wensen voor 2009 en veel computer plezier.

NB: van het minnen lig ik niet wakker dus geef gerust je mening.

Vulliw op Vrijdag 2 Januari 2009 14:31

image

Vista werkt uitstekend!!!!!!!
Heb al Vista vanaf december 2006 Vista Utimate

Heb nooit problemen gehad.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 15:31

image

Wat ik me bijvoorbeeld afvraag is of het met alleen 'vals spel' mogelijk is in een vrije markt een marktaandeel te verkrijgen zoals MS dat voor elkaar heeft gekregen. Zou er dan toch niet iets goed zijn aan het product?
Schijnbaar is dit soort "vals spel" wel nodig. MS-DOS is jaren lang de alleenheerser geweest op het Intel platform, OS/2 werd in eerste instantie door de consument genegeerd, omdat men tevreden met MS-DOS was. Microsoft heeft hier toen op gereageerd, door IBM in de steek te laten en onder het mom van "Als men MS-DOS wilt blijven gebruiken, bouwen we er gewoon Windows om heen".

Hoe men het ook wilt wenden of keren, Windows 3.1 en later 3.11 was een leuke aanvulling op MS-DOS en voor zover ik mij kan herinneren, was iedereen er na een bepaalde periode aardig enthousiast over. Windows is dus simpelweg de opvolger van MS-DOS, waar MS-DOS gebruikers vanzelfsprekend op overstapte. En laten we eerlijk zijn, Windows 95 was revolutionair.

Kortom, dit alles heeft Microsoft toch duidelijk uitsluitend kunnen bereiken door vals spel te spelen. (Windows 3.xx was bijvoorbeeld opzettelijk verminkt en draaide niet onder Novell's Dr. DOS).
Ook dit. Als je de juiste hardware hebt is Vista beter dan XP. Simpel zat. Draai nu Vista dual boot met XP en Vista is op alle fronten gewoon sneller.
Dit durf ik toch te betwijfelen. Vista Home Basic, kwam hier (als image op een "verborgen" partitie) meegeleverd op een Acer Aspire 7220 en het viel niet vooruit te branden. Ik heb het er derhalve in een woede aanval vanaf gegooid (inclusief het image op de "verborgen" partitie).
Wat zonder meer beter kan in Vista is het slimmer maken van UAC. Daar is MS intussen wel achter. UAC maakt Vista wel veiliger!
Dat laatste durf ik te betwijfelen. UAC is dermate opdringerig, dat je het, na het installeren van drie applicaties begint te negeren.
Als laatste nog dit. Heb ook een dual boot computer (Dell Optiplex 260, P4 1,8 en 768MB ram) met XP en Ubuntu 8.04. Wilde een upgrade naar Ubuntu 8.10.
Ik heb Ubuntu 8.10 eveneens op een Dell Optiplex 240 GX P4, 1,70 Ghz, 386 MB RAM en nVIDIA Geoforce 2 MX400 (64 MB VRAM) geïnstalleerd en heb het evenmin goed aan de praat gekregen. Heb er dus 8.04 weer opgezet en dat loopt als een zonnetje.

Hoewel er tijdens de Beta fase ook problemen met 8.10 op mijn Acer Aspire waren, draait de finale versie hier nu prima op.

Het is inmiddels een publiek geheim, dat er iets gigantisch mis is met de X.org versie, die met 8.10 geleverd is.
Allemaal nog de beste wensen voor 2009 en veel computer plezier.
Het zelfde toegewenst ;-)

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 16:28

image

Dit durf ik toch te betwijfelen. Vista Home Basic, kwam hier (als image op een "verborgen" partitie) meegeleverd op een Acer Aspire 7220 en het viel niet vooruit te branden.
Gewoon een tipje voor elk OS dat op een Acer wordt meegeleverd: de-installeer alle trailware en overige meuk! Je zult zien dat de performance opeens drastisch toe neemt. Het is nog beter omgewoon zelf de installatie (zonder bloatware) opnieuw te doen. Dit is overgens niet alleen een kwaal van Windows of Acer ansich. :)

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 18:46

image

Gewoon een tipje voor elk OS dat op een Acer wordt meegeleverd: de-installeer alle trailware en overige meuk!
+1

Hele goede tip, echter de trialware heb ik er op dezelfde dag, dat ik de Aspire kocht, nog afgegooid, waarna Vista zich doodleuk, van begin af aan opnieuw begon te installeren. Ik was hier dermate van overdonderd, dat ik mij niet realiseerde, dat ik deze actie (wellicht) kon weigeren.

Mijn aversie tegen Windows Vista, is dan ook een samenloop van omstandigheden. Het ergste is de afwezigheid van een installatie DVD-ROM. Als alternatief, heb ik later een illegale en gestripte (Engelse) versie van Vista Home Premium geïnstalleerd, maar dit was ook al geen succes, om de volgende twee redenen:

1. De versie paste op een 700 MB CD en was dermate gestript, dat het nog minder dan Home Basic had te bieden;
2. het was duidelijk een illegale versie en om hem aan de praat te krijgen, moest er een exploit worden geïnstalleerd. Ik kan best een paranoïde mafkees zijn, maar volgens mij, kan je er donder op zeggen dat een dergelijke exlploit meer doet, dan WGA voor de gek houden. Ik denk (maar heb hier geen bewijzen voor), dat je dan meteen, gratis en voor niets, node van een of ander bottnet bent.

Hoe dan ook, ik blijf er bij, dat er het een en ander mis is met Windows Vista en de distributie er van is werkelijk een aanfluiting.

U4iA op Vrijdag 2 Januari 2009 21:02

image

Lijkt me meer te maken hebben met de pre-install versie van de OEM. Acer past namelijk zelf de images aan om Acer-software te installeren. Al die Acer meuk (naast de overige trail en bloatware) vertraagd je PC/notebook enorm. Mijn ouders hebben een Aspire en daar heb ik gewoon met de OEM code een nieuwe schone install gedaan. Je moet daarna wel even activeren, maar werkt prima.

Overgens zou je ook veel problemen ondervinden met XP op een Acer en zelf Linux op zo'n bak pre-installed is ook niet wat je ervan verwacht. Dus...Acer = standaard herinstallatie ongeacht OS. Dat Acer de grootste notebook producent ter wereld is zou toch moeten betekenen dat ze wel een normaal functionerend OS moeten kunnen opleveren net als Dell en HP.

Anonymous Coward op Vrijdag 2 Januari 2009 17:07

image

Ook dit. Als je de juiste hardware hebt is Vista beter dan XP. Simpel zat. Draai nu Vista dual boot met XP en Vista is op alle fronten gewoon sneller.

Ik zag net nog een opvallend linkje dat dat heel goed demonstreert.
blogs.zdnet.com...&page=2
Op vrij trage hardware is XP net iets vaker sneller terwijl bij de wat zwaardere hardware Vista regelmatig sneller is. (overigens was Windows 7 natuurlijk de winnaar van het betreffende testje)

karloe op Vrijdag 2 Januari 2009 20:39

image

(overigens was Windows 7 natuurlijk de winnaar van het betreffende testje)

Ow, wat verbazend...
(astroturfing..)

Conclusion

The bottom line is that the more I use Windows 7 the more I like it. Sure, we’re looking at a beta build here and not the final code, so things could change between now and release (although realistically final code ends up being faster than beta code). Also I still have some nagging issues relating to the interface, and some concerns that the UAC changes will break applications and other code, especially installers, but overall Windows 7 beta 1 is a robust, solid bit of code.

Sure, Windows 7 is not XP, and never will be (thankfully). And if you’re put off by things such as activation and DRM, then Windows isn’t the OS for you (good news is there are others to choose from). But if you’re looking for a solid OS then Windows 7 seems ready to deliver just that - a fast, reliable, relatively easy to use platform for your hardware and software.


Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 09:50

image

Ik ben voorlopig nog geen Windows 7 fan hoor.
Dat het snel is in benchmarks vooruit maar ik wacht wel tot een publieke versie om mijn mening zelf op te maken. Ik vraag me bijvoorbeeld af of ik wel blij ben dat verschillende nu standaard in Vista meegeleverde appplicaties uit windows 7 gesloopt zijn en vervangen door te downloaden software pakketten.
En gezien de plaatjes van de nieuwe taakbalk vind ik die in XP en Vista wat eleganter er uit zien.

batlequeen op Zaterdag 3 Januari 2009 12:11

image

Dat heb ik bij een vriendin ook

oplossing :
- sessie veranderen naar gnome-failsave
- gesloten drivers van ATI/Nvidia instaleren

Daarna werkt het zonder problemen.
Schijnt een combinatie van Xorg met bepaalde grafische chips te zijn

Core-TX op Zaterdag 3 Januari 2009 02:13

image

Het standaard "Minnen" van hAl is iets waar ook ik schuldig aan ben.
In principe schaad dit het moderatie systeem. ( Soms, HEEL soms zegt hij ook wel eens iets wat niet direkt met astroturfing te maken heeft )

Daarom stel ik voor om als alternatief in capital lettters IGNORE ASTROTURF als reactie op al zijn posts te plaatsen.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 09:51

image

Ik stel voor dat webwereld jou account wegflikkert.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 11:25

image

Ook weer een reactie die getuigd van een breed en diep inzicht, écht hAl waardig.

jos-ehv op Zaterdag 3 Januari 2009 12:44

image

Hoe durf je ook een andere mening dan Hal zijn toegedaan????? En dan ook nog iets anti MS zeggen. Je vraagt er gewoon om.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 17:09

image

Waar of wat wordt dan om gevraagd?
Als iemand zijn mening geeft zonder er een kwaad woord bij te geven vraag je niet om uitgemaakt of uitgescholden te worden, ook al heb je nog nooit een onvertogen woord tegen hAl gebruikt kun je toch van alles terug verwachten.

victor16 op Zaterdag 3 Januari 2009 13:29

image

In principe schaad dit het moderatie systeem.
je kan dit consequentie-loze ongecontroleerde moderatie-systeem niet schaden. Er zijn nergens regels vastgelegd waarop gemodereerd moet worden, en ergo is er geen controle-mechanisme op moderatie.

Anonymous Coward op Zaterdag 3 Januari 2009 17:11

image

Zoals al meer aangegeven is, de minnetjes zijn vaak gewoon op de man, niet op de inhoud direct. Het systeem is zo dus waarom zou je er een (grote) inhoudelijke waarde aan geven.

Wijntje op Zaterdag 3 Januari 2009 23:53

image

Vlogens mij ging het hier om flopper de flop.Altalavista

Wijntje op Zaterdag 3 Januari 2009 23:56

image

Chips natuurlijk, Astalavista wat een flopper topper van mijzelf.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws