Microsoft omarmt open source in app store

Microsoft WebPlatform

Gepubliceerd: Dinsdag 24 maart 2009

Microsoft opent een app store voor gratis webapplicaties, waaronder open source. Dat draait dan op de eigen webserver IIS.

Toon volledig artikel

Tuvok op Dinsdag 24 Maart 2009 09:47

image

Goed initiatief. Hopelijk verbeteren ze we de AppStore, want zelfs nu er maar een paar Apps in staan is zoeken waardeloos. Een aantal screenshots bij elke App zou ook nuttig zijn.

Maar goed, dat is mijn mening. Wellicht vind een ander het zoeken wel prettig.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 09:55

image

Helemaal geen goed initiatief. Microsoft moet zo ver als mogelijk bij open source vandaan blijven.

Maarja, nu ze op elk gebied steeds meer terrein verliezen moeten ze wel toegeven. MS doet alsof het heel sterk is, maar met het openen van deze Appstore geven ze al toe dat open source te machtig voor ze is.

Dus proberen ze nu maar de open source markt naar zich toe te trekken door middel van dit soort acties.

Als Microsoft echt om Open Source zou geven, gooi Windows 7 dan ook open. Zolang dat niet gebeurt is dit initiatief niet meer dan een angstige poging het tij van open source te keren.

Helaas Microsoft, daar trappen we niet in.

tipper op Dinsdag 24 Maart 2009 10:08

image

Ach, van mensen voor wie het nooit goed genoeg is hebben we er al zo veel in Nederland.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 10:18

image

Ach, van mensen die dom achter MS aan blijven lopen hebben we er nog HEEL VEEL meer.

Ik kan het weten, ooit was ik er ook zo een.

tipper op Dinsdag 24 Maart 2009 11:25

image

Waar haal je dat uit? Het enige van MS dat op mijn PC staat is Windows. Voor de rest? OpenOfficeOrg, Mozilla firefox en Thunderbird en ga zo maar door. Ik ben echter nooit te beroerd om in het verleden gemaakte fouten in het verleden te laten en mensen cq. bedrijven altijd een kans te geven om zich te verbeteren. Dat leeft toch een heel stuk gemakkelijker...

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 11:46

image

Och, ja joh??

Na 30 jaar keer op keer dezelfde "fouten" verwacht jij nu dat ze het ineens wel anders gaan doen??

En waar baseer jij die aanname op dan?? Ik baseer me op het verleden. Microsoft's verleden.

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 22:19

image

Ik sluit me hier bij aan.

Hoe vaak hebben we het Microsoft verkopers praatje inmiddels wel niet gehoord?
Zelfs Windows 7 jatten ze het Dock systeem van Next (NextStep).

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 10:46

image

Dus proberen ze nu maar de open source markt naar zich toe te trekken door middel van dit soort acties.ik geloof dat deze het meest dom is uit je geblaat...

milla75 op Dinsdag 24 Maart 2009 17:18

image

Kom dan met iets inhoudelijks:

1) Ik vertrouw Microsoft niet?
2) Is de licentie wel open source?
3) Open source is niet altijd gratis.

Enzovoort... dit verhaaltje van jou is inhoudelijk zwak.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 10:01

image

"Ontwikkelaars die een goede app hebben gebouwd en die willen delen met de wereld, kunnen dat dus voortaan doen via de App Gallery van Microsoft. Daarmee biedt de softwareproducent ze een wereldwijd distributieplatform. "

En dan kan MS die open source codes in hun closed source steken en vervolgens het product verkopen. Het is al ontelbare malen gebleken dat het vuile honden zijn bij MS.

Daarbij, een wereldwijd platform voor open source?? Net als http://sourceforge.net neem ik aan??

Wie gaat er nou vrijwillig z'n open source aan MS afstaan terwijl datzelfde MS open source jarenlang voor alles en nog wat heeft uitgemaakt??


On a sidenote: Zeker weer een mailtje ontvangen van die Hans Bos, vandaar dat we nu weer MS berichten krijgen.

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 10:51

image

ik denk dat het zeker tactisch is van M$ en dan om wat goodwill te kweken en dat mensen IIS en dus Windows blijven gebruiken.
De rest wat je roept valt in de categorie paranoia.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 11:14

image

Ja, goh, zo dom en paranoia ook, he?? Zo dom zelfs dat MS doorheeft dat regeringen van MS afwillen (al dan niet op de wat langere termijn) en Open Source willen gaan.

Wel ontzettend toevallig, twee dagen achter elkaar nieuws over hoe geweldig MS Open Source vind, nietwaar??


Als ze goodwill nodig hebben moeten ze ophouden met mensen belazeren. Toch een beetje vreemd dat Apple dat niet nodig heeft. Zou dat liggen aan de manier van zaken doen?? Wat denk jij??

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 11:40

image

Zo dom zelfs dat MS doorheeft dat regeringen van MS afwillen (al dan niet op de wat langere termijn) en Open Source willen gaan.Niet juist. De regeringen willen van closed standaarden af niet zo zeer van Microsoft. Kom eens met goede argumentatie.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 11:49

image

MS is closed, of wou je zeggen dat het open is??

Welk MS programma is open dan?? behalve dan dat waardeloze tooltje van gisteren waar je als normale gebruiker geen ruk aan hebt.

Noem eens drie Open Source programmas van MS dan?? Zal dat lukken denk je??

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 12:07

image

het ging erom dat jij beweert dat regeringen van M$ af willen. Wel bij het onderwerp in dit stukje thread blijven graag.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 12:14

image

Dat willen ze ook, omdat MS gesloten is.

Van welk ander OS moeten ze dan overstappen naar Open Source als overal Windows op de PC staat?? Van Linux ofzo??


En je hebt nog steeds niet die drie open source ms programma's genoemd waardoor de regeringen dus wel met MS verder willen gaan (eventueel dan).

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 12:17

image

regeringen kunnen inzage krijgen in de sourcecode. dat is al sinds Windows 2000 zo. Daarnaast haal je weer open source en open standaarden en de gesloten varianten door elkaar. Begrijp je het verschil eigenlijk wel?

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 12:19

image

Oh, vandaar dat China, Rusland en Nu ook India al overgestapt zijn op Linux??

Dat is vast omdat die source van MS er zo goed uitzag, of niet dan??

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 12:25

image

je doet vreemde aannames. Het wordt steeds warriger. Ik mis nog steeds argumenten die hout snijden.

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 12:24

image

Begrijp je het verschil eigenlijk wel?nee dat snapt hij niet da's wel duidelijk.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 12:35

image

Ik weet heel goed het verschil tussen open source en open standaarden, maar MS heeft met geen van beide iets, open is als een kankergezwel volgens MS. Dus ja.

Daarbij blijft MS een onbetrouwbare partij. Voorbeeldje van de XBox 360. EErst Red Rings of Deat en krassen op de spelletjes, werd altijd ontkent, totdat Kassa! het tegendeel bewees. Toen gaven ze het ineens wel toe en was het een productie fout. Als 30% van de producten die je verkoopt defecr raakt begrijpt iedereen dat er iets mis is, behalve bij MS dan.

Nu hebben ze het RRoD probleem redelijk gefixed, steekt het E74 probleem de kop op. En weer Microsoft die ontkent dat er problemen zijn. Nog maar een rondje Kassa! dan??

En dat is typisch voor Microsoft, op die manier doen ze graag zaken. En dat soort figuren wil jij vertrouwen??

En als je het over het verleden hebt, dat E74 probleem is wat zich nu op dit moment afspeelt.


Microsoft is onbetrouwbaar, dat blijkt al 30 jaar. Maar na 30 jaar krijgen consumenten er genoeg van. En dat is precies het probleem waar ze nu tegen aan lopen.


Alles voor het consumenten vertrouwen, belazeren doen we ze later wel en dan lullen we de boel wel weer recht of gooien er een paar miljoentjes tegenaan. Dat is MS in een notedop.

Gregorius op Dinsdag 24 Maart 2009 12:35

image

regeringen kunnen inzage krijgen in de sourcecode. dat is al sinds Windows 2000 zo
Wat heb je aan inzage in de broncode als je het niet zelf kan of mag compileren van ms? Je weet dan nog steeds niet of de broncode die je ter inzage krijgt, exact hetzelfde is als de broncode die gebruikt is tijdens het compileren van windows/office/whatever. Voor wat betreft security/privacy/backdoors zegt dat dus niets.

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 13:33

image

"Microsoft's GSP provides us with the controlled access to source code and technical information in an appropriate way. men krijgt alles wat er nodig is voor een verantwoorde evaluatie. Waar jij die beperkingen ziet weet ik niet, graag link daarnaar.

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 16:31

image

*** reactie verwijderd ***

karloe op Dinsdag 24 Maart 2009 22:36

image

Microsoft's GSP provides us with the controlled access to source code and technical information in an appropriate way

Hoe moet je "controlled acces" lezen, in combinatie met "an appropriate way"?
Direct na het bekend maken van de regeling was er al veel commentaar op.
MS maakt(e) slechts delen van de source code openbaar voor "regeringen", onder stringente voorwaarden.
(en een link ga ik niet geven, je kan zelf veel te goed zoeken :P )

Caesar Tjalbo op Woensdag 25 Maart 2009 00:07

image

Wat heb je aan inzage in de broncode als je het niet zelf kan of mag compileren van ms? Ach, wat heb je aan compileren als je de compiler aangereikt krijgt?

edjez op Woensdag 25 Maart 2009 20:06

image

Die moest ik even twee keer lezen, maar je hebt een punt...

Anonymous Coward op Woensdag 25 Maart 2009 23:53

image

Is het niet meer een idee uit een spionageverhaal geschreven door iemand die de klok hoort luiden?

Want wat zou een compiler moeten doen? Stiekem code voor een netwerk-stack incorporeren en een achterdeur openzetten? En waartoe zou die achterdeur toegang moeten bieden?
Waarom zou een externe firewall de producten van een dergelijke compiler niet betrappen?
Of stiekem in buffer-overflow gereed zetten? En wanneer moet dat gebeuren? Het is zo goed mogelijk om software te controleren buiten de bij het OS behorende tooling om.

Dus wat zou een compiler moeten doen? Ik zou graag eens een realistisch voorbeeld vernemen, als was het maar om het Dan Brown niveau te ontstijgen.

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 11:43

image

Als ze goodwill nodig hebben moeten ze ophouden met mensen belazeren. Toch een beetje vreemd dat Apple dat niet nodig heeft. Zou dat liggen aan de manier van zaken doen?? Wat denk jij??ik denk ook dat M$ hele smerige spelletjes speelt bijv. voor wat betreft het Windows en IE monopolie, maar je kunt dit niet achter alles zoeken.

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 11:26

image

Een paar apps in de App Store van Apple? ;-))))

Meer dan 25.000 een paar noemen? Goed geprobeerd hoor!

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 09:53

image

"Ontwikkelaars die een goede app hebben gebouwd en die willen delen met de wereld, kunnen dat dus voortaan doen via de App Gallery van Microsoft. Daarmee biedt de softwareproducent ze een wereldwijd distributieplatform. "

En dan kan MS die open source codes in hun closed source steken en vervolgens het product verkopen. Het is al ontelbare malen gebleken dat het vuile honden zijn bij MS.

Daarbij, een wereldwijd platform voor open source?? Net als http://sourceforge.net neem ik aan??

Wie gaat er nou vrijwillig z'n open source aan MS afstaan terwijl datzelfde MS open source jarenlang voor alles en nog wat heeft uitgemaakt??


On a sidenote: Zeker weer een mailtje ontvangen van die Hans Bos, vandaar dat we nu weer MS berichten krijgen.

sanderzw op Dinsdag 24 Maart 2009 10:27

image

MS zou wat mij betreft de koers sterk moeten wijzigen en terug moeten naar de basis (beetje het zelfde als Ubuntu en Mac). Zorg dat je OS een platform wordt om applicaties op te draaien. Nu zie je dat MS meent van alles in dit platform te moeten stoppen (zoals moviemaker in een zakelijke versie van windows) die je via tweaks moet uitzetten. De advanced dingen moet MS overlaten aan third party of aan door MS zelf ontwikkelde producten die ze los mee leveren (zoals ilife bij mac).

Dit is mijn inziens nog de enige reden om het windows OS te redden. Verder is volgens mij wel het einde in zicht van windows (heeft MS ook al aangekondigd, maar balmer zegt wel vaker rare dingen). Mij zijn ze inmiddels al kwijt...Ik heb nu zelfs mijn zakelijke windows laptop (door werkgever verstrekt) omgeruild voor een prive macbook pro omdat ik Vista en windows 7 echt onmogelijk vind. Het ziet er niet alleen foeilelijk uit maar het werkt gewoon niet zoals het zou moeten.

En wat schetst mijn verbazing......het bedrijf waar ik voor werk (300 man iters) overweegt over te stappen naar MacBooks en de medewerker zelf te laten kieze welk OS ze willen. Reden...Macbooks zijn robuster en goedkoper in onderhoud. en afschrijving is lager omdat een macbook pro na 3 jaar nog een restwaarde heeft en een normale laptop niet.

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 10:35

image

In omgekeerde volgorde.

Een willekeurige laptop van 3 jaar heeft een aardige restwaarde. kijk maar op het net en gebruik bijv marktplaats. De waarde van Apple's ligt inderdaad hoger maar gezien de aanschaf is de investering vrijwel gelijk. Onderhoud aan een laptop is meestal van software matige aard, daar veranderd een macbook met willekeurig OS niks aan. Is dus een vreemde redenering.

In de komende versie windows 7 zijn triviale zaken zoals Moviemaker al weg. Die kun je als essentials pakket alsnog gratis downloaden naar keuze.

De omschakeling van Windows naar MAC is voor veel mensen te veel van het goede. Vista is vooral voor XP gebruikers een drempel geworden die W7 lijkt te slechten. Je bent trouwens de eerste die ik tegenkom die zo kritisch is op W7 , interessant. Waar struikelde je over?

Gregorius op Dinsdag 24 Maart 2009 11:59

image

Onderhoud aan een laptop is meestal van software matige aard, daar veranderd een macbook met willekeurig OS niks aan.
Dat is niet waar. Windows wordt na verloop van tijd (en na het installeren van diverse applicaties) steeds trager. De enige echte goede remedie is dan om windows opnieuw te installeren.
Op windows heb je een virusscanner nodig die de boel ook nog eens vertraagt. En ondanks het gebruik van een up-to-date virusscanner slipt er toch wel eens een virus tussendoor. Dat kost weer tijd en ergernis om te herstellen.
En voorlopig zijn er nog geen tienduizenden virussen voor de Mac zoals bij windows.

De omschakeling van Windows naar MAC is voor veel mensen te veel van het goede.
De omschakeling van XP naar Vista is voor veel mensen te veel van het goede.

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 12:18

image

Dat is niet waar. Windows wordt na verloop van tijd (en na het installeren van diverse applicaties) steeds trager. lees het stukje eens goed.
Zou windows dan beter gaan draaien/ minder onderhoud vereisen omdat het op een Macbook staat?

Gregorius op Dinsdag 24 Maart 2009 12:30

image

lees het stukje eens goed.
Je hebt gelijk, ik ging er vanuit dat er MacOSX op zou draaien.

Zou windows dan beter gaan draaien/ minder onderhoud vereisen omdat het op een Macbook staat?
Klopt, de hardware maakt niet uit. Windows zal na verloop van tijd steeds trager worden en de narigheid met virussen/trojans/malware blijft ook...

Wat wel een sterk voordeel is van de Mac, is dat je er altijd nog Mac OSX op kunt draaien zodat je niet meer afhankelijk bent van windows.

Op een Mac kun je zo'n beetje alle populaire OS'en draaien, je hebt dus meer keus dan bij een (windows)pc.

sanderzw op Dinsdag 24 Maart 2009 16:02

image

De enige reden om Windows op een MacBook te draaien is voor de MS specialisten die niet naar MacOS willen. Dat is dan ook geen argument voor het onderhoud.
Feit blijft wel dat windows beter presteeerd op een Apple computer.

Maar zelf draai ik alle software op MacOS. Opstart tijd tot aan de mogelijkheid om te kunnen werkenis enkele seconden. Binnen alle versies van Windows (ook 7) duurt dat soms minuten...ken gevallen van 20 minuten.

Ik start sneller een macbook met MacOS en vervolgens een VM met windows dan dat de meeste gebruikers hun windows machine opstarten.

Jozik op Dinsdag 24 Maart 2009 13:42

image

De omschakeling van Windows naar MAC is voor veel mensen te veel van het goede.
Maar komt vaker voor dan het omgekeerde....

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 22:26

image

De omschakeling van Windows naar MAC is voor veel mensen te veel van het goede

Wat is er teveel aan dan?
De meesten zijn juist zeer tevreden na die overstap.

Ik zie het probleem niet.
Alles is er wel voor OSX of wel een alternatief.

Maar goed als iemand echt voorkeur geeft aan XP of Linux , prima.
Dat is een kwestie van smaak maar de moeite is zeer eenvoudig.



karloe op Dinsdag 24 Maart 2009 22:45

image

Maar goed als iemand echt voorkeur geeft aan XP of Linux , prima.

Als je de Linux gebruikers voor het hoofd wil stoten zet je ze op 1 lijn met M$ XP :O
(en dan sla ik je andere opmerking maar even over)

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 10:33

image

De Albertjes zijn weer flink aan het minnen zie ik.

Zeker weer opdrachten van Hans Bos gekregen om alle negatieve klanken over MS weg te minnen.

Hoe typerend voor Microsoft.

Precies de reden dat er niemand aan het Open Source projectje van MS mee moet doen. Kunnen nog niet eens tegen kritiek, die gezien het (recente) verleden toch niet uit het niets komt.


Hiermee heeft MS dus al op voorhand bewezen onbetrouwbaar te zijn (wat iedereen overigens al wist).


Dank je wel, Hans Bos. Je hebt mijn punt zojuisr gemaakt.

Anonymous Coward op Dinsdag 24 Maart 2009 10:37

image

deze min was van mij.. je getrap is een beetje zielig aan het worden. Late bekeringen staan bekend om hun fundamentalistische en kortzichtige houding,iets waar je nu netjes aan voldoet.

M Wegman op Dinsdag 24 Maart 2009 10:42

image

Ik heb je ook gemint want je reacties zijn schreeuwerig en zonder enige onderbouwing.

Een koers wijziging voor een grote boot duurt nu eenmaal langer dan die van een speed boot. Let wel de Titanic kon ook de ijsberg niet meer ontwijken.

Zo is het ook met Opensource, dat blijkt meer schade aan te brengen, dus redden wat er te redden valt.

Maar om nou gelijk in de eerste post te moeten zeggen dat windows maar open moet... anders mogen ze er niets mee doen is natuurlijk een schreeuw van 1 man in een diepe duisternis.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 10:45

image

Ik geef mijn mening, het zijn geen feiten. Grappig dat je van het MS slaafse volk nu ook je mening moet onderbouwen.

Daarbij mag ik roepen wat ik wil, ook als het ongefundeerd is. MS doet namelijk precies hetzelfde door te zeggen dat Linux codes van MS gestolen heeft. Wanner gaan ze dat nou eens onderbouwen??

Simon B. op Dinsdag 24 Maart 2009 11:48

image

Daarbij mag ik roepen wat ik wil
En minnetjes ontvangen, als wat je roept nergens op slaat.

sanderzw op Dinsdag 24 Maart 2009 16:07

image

sorry hoor ik ben het echt niet met Ages of Love eens.....maar het valt mij juist erg op dat op deze site vaak erg veel onzin wordt geschrevem, vaak in het voordeel van MS. Neem nou dat stuk over balmer van deze week. Dat staat vol met onwaarheden.

Grootste IT bedrijf o.a.......bij lange na dus niet. HP is veruit de grootste gevolg door IBM. MS zit volgens mij niet eens in de top 10.....schrijf dat dan ook niet.

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 10:47

image

Ik heb je ook gemint want je reacties zijn schreeuwerig en zonder enige onderbouwing.precies

tipper op Dinsdag 24 Maart 2009 11:29

image

Normaal sta ik boven acties als deze, maar je bent zo irritant dat je ook van mij een minnetje krijgt. Probeer zaken toch eens positief te benaderen. Dat kan je heel wat maagtabletten besparen.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 10:38

image

Hey SED, ook flink aan het minnen voor je werkgever zeker??

zwart-wit op Dinsdag 24 Maart 2009 11:48

image

Hoe ver kun je gaan met het promoten van je 'eigen' OS?

Sorry AOL, je gaat denk echt te ver met het proberen in de klei te stampen van MS.

Vraag mij eigenlijk af waar je frustraties vandaan komen.

In deze draad is al eerder aangegeven dat MS bezig is met het veranderen van hun koers, snap niet wat daar nu verkeerd aan kan zijn.

Jouw verkapte stelling, eens een dief, altijd een dief, raakt naar mijn bescheiden mening absoluut kant nog wal.

Foei, typisch voorbeeld van een trollen actie. Niet gefundeerde uitspraken met echt alleen maar het doel om reacties van de lezers los te peuteren.

We kunnen de bal ook terugspelen, ben jij in dienst van webwereld?

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 11:53

image

MS heeft de afgelopen 30+ jaar bewezen onbetrouwbaar te zijn. Als ik 30 keer jouw geld heb gestolen, zal je mij dan nog een 31ste keer vertrouwen, ondanks alle mooie praatjes die ik ophang en de gouden bergen die ik je beloof??

Waarom zou je dat met MS wel doen dan??

zwart-wit op Dinsdag 24 Maart 2009 12:23

image

Dus zoals ik al aangaf, is jouw mening "Eens een dief, altijd een dief".

Het is maar net hoe je tegen een bepaalde situatie aankijkt. Voor de een is een glas half vol, de ander vraagt zich af of die andere helft daadwerkelijk door hem of haar gedronken is. Was het wel de helft?

Het staat toch aan een bedrijf vrij om een strategie te bedenken en om deze strategie toe te passen? MS heeft in het verleden niet alleen aangetoond grootse zaken op poten te kunnen zetten, maar heeft ook, gelukkig voor de MS-OS gebruikers, aangetoond door te willen zetten.

Voor jou is het glas half leeg, voor het gross van de mensen zal het half vol blijven, zolang MS zich zal proberen te profileren.

Yup, kijk uit naar Windows 7, kijk uit naar IE8, kijk uit naar alles wat MS gaat bieden, niet om dat ik een fanboy ben, maar gewoon uit pure interesse en voor de goede orde, zal als er eens een keer iets mis gaat MS niet affakkelen. Ondernemen is risico's durven te nemen en dat, waarde AOL, is iets wat MS in ieder geval durft te doen.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 12:11

image

Ik heb overigens XP op mn PC staan dus ik weet niet wat je precies bedoelt met promoten.


zwart-wit op Dinsdag 24 Maart 2009 12:25

image

Sorry, maar dan zakt mijn broek toch even ver over mijn enkels.

Als je dan zo ontevreden bent, waarom stap je niet over op een alternatief.

MS heeft niet het alleenrecht op OS'en. Er zijn toch zat alternatieven waar jij je heil in zou kunnen zoeken of is het onbekend is onbemind?

In ieder geval reageer je in raadselen, in je ene reactie geef je aan dat je niet meer behoort tot de mensen die 30 jaar lang achter MS aan blijven lopen en in een van je volgende posts geef je aan dat je XP blijft gebruiken.
Denk dat daar mede de kracht van MS zit. Zelfs mensen XP laten gebruiken die daar een waanzinnige afkeer van hebben.

Moet wel een dijk van een applicatie zijn op je pc

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 12:49

image

Ik heb nooit gezegd dat ik ontevreden ben met XP, integendeel, ik vind het het fijnste besturingsysteem wat er op dit moment is. Alleen jammer van al die beveiliging die ik nodig heb.

Jij maakt er iets anders van alleen maar omdat ik me negatief uitlaat over Microsoft, maar gezien het verleden, en hun manier van zaken doen (Internet Explorer), afhandelen van klachten en defecten (XBox), vuile spelletjes over de ruggen van consumenten (Vista/Intel), het gescheld op alles wat niet MS is (Linux kankergezwel/ Kill Google) enz enz enz. Ik ga niet eens al die ontelbare voorbeelden erbij halen dus doe ik alleen de meest bekende.

Maar met zo'n reputatie kan ik gewoon geen vetrouwen hebben dat MS eens een keertje niet iets doet uit puur eigenbelang, want dat is waar het om draait met die hele Appstore. Als ze echt zo Pro Open Source waren hadden ze Sourceforge wel een zak met geld toe kunnen schuiven zodat ze wat meer capaciteit zouden hebben (niet dat ze dat echt nodig hebben, maar toch).

Dit is Microsoft's manier om een voet aan wal te zetten in Open Source land zonder er zelf ook maar iets aan toe te voegen, gezien hun reputatie er waarschijnlijk ook nog uit te jatten en dat is precies waar bij mij de schoen wringt.

Ik heb MS jarenlang het voordeel van de twijfel gegeven, maar nadat ze me ronduit schofterig behandeld hebben met de afhandeling van het RRoD problem en de krassen op m'n spelletjes en daarna het hele Vista debacle waardoor m'n moeder met een PC opgescheept zat die eigenlijk Vista niet aan kon, en nu weer het gehannes met die E74, fuck it, van mij krijgt MS niets meer behalve kritiek. En dan het liefst negatieve kritiek, want iets positiefs heb ik vanuit m'n ervaringen met hun niet te melden.

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 14:13

image

jij noemt nu allemaal zaken waar de meesten (behalve M$-evangelisten misschien) het wel over eens zijn dat M$ dat smerig heeft gespeeld. Echter, je kunt daaruit nooit de conclusie trekken dat alles wat M$ doet, stinkt.
In jouw ogen kunnen ze niets meer goed doen en zijn/haar/hun/het leven niet beteren. Dat blijkt uit jouw heftige reacties. Dat is dus niet constructief.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 14:27

image

Dan maar niet constructief. Beetje luisteren naar "nieuwtjes" over MS en dat dan aannemen voor waar is lekker handig wou je zeggen?? Net als al die mensen die al eerder voor de gek zijn gehouden door Microsoft, en keer op keer beloven ze te zullen verbeteren, ik wacht er nog steeds op, jij niet??

Microsoft moet eerst bewijzen dat ze mijn vertrouwen waard zijn, ik heb ze dat in het verleden meerdere malen gegeven en keer op keer ben ik bedrogen uitgekomen. En dat geld niet alleen voor mij, maar voor duizenden anderen net zo goed.

Microsoft moet laten zien dat ze anders kunnen, beetje propaganda de wereld in gooien over hoe goed ze het bedoelen is voor mij niet genoeg, die kulsmoesjes heb ik al vaker van hun kant vandaan gehoord.

Tot zij laten zien dat ze ook anders kunnen dan de boel belazeren zijn ze mijn/ons vertrouwen niet waard, en blijf ik negatief over hun, en zal ik me ook zodanig over hun uitlaten.

Puist ☺ op Dinsdag 24 Maart 2009 14:43

image

Dan maar niet constructief.dat wordt je niet in dank afgenomen

Microsoft moet eerst bewijzen dat ze mijn vertrouwen waard zijn, ik heb ze dat in het verleden meerdere malen gegeven en keer op keer ben ik bedrogen uitgekomen.
Jij brandt nu gelijk een nieuw initiatief af zonder Microsoft een kans te geven.

Ages of Love op Dinsdag 24 Maart 2009 15:08

image

Dat dat me niet in dank wordt afgenomen is duidelijk, zit ik ook niet mee om eerlijk te zijn. Ik heb alleen geen aanleiding om me positief over hun uit te laten alleen vanwege een "goed nieuws" berichtje.

Wat dat afbranden betreft, Xbox 360 was ooit een nieuw initiatief, nou, daar was ik blij mee. Vista net zo goed. En beide keren hebben ze het gewoon beroerd afgehandeld. Dus voordat ik ze weer vertrouw mogen ze eerst laten zien dat ze dat vertrouwen ook waard zijn. Hoe was het spreekwoord ook weer, vertrouwen komt te voet en gaat te paard?? In mijn geval dus net zo.

Ik hoef niet te bewijzen dat ik een trouwe klant ben, zij moeten bewijzen dat ze kunnen leveren wat ze zeggen te leveren, en als er gegronde klachten zijn die ook netjes afhandelen inplaats van ontkennen tot er geen ontkennen meer aan is.

Microsoft heeft meerdere malen bewezen een onbetrouwbare partij te zijn, zo staan ze dus ook mij te boek. Onbetrouwbaar.

sanderzw op Dinsdag 24 Maart 2009 16:17

image

Ben het met je eens...er zit een kern van waarheid in je kritiek.....maar....

Ook ik ben verre van een grote fan van MS...maar dit is puur functioneel. Ik snap gewoon weg de logica van de producten niet. Die is er mijn inziens ook niet. Kijk maar op hoeveel plekken er instellingen in programma's gedaan kunnen worden en hoe consequent (not) dit is doorgevoerd.

Wat ik nog veel minder snap is dat Nederlandse bedrijven zo loyaal zijn aan MS. In de rest van de wereld zie je echt een hele andere trend (eigen ervaring). Ik durf te zeggen dat dit komt omdat wij in NL vinden dat wij enorm veel kennis hebben. De praktijk bewijst echter het tegendeel. Bedrijven plukken eeen hobbyist (niets op tegen) van de straathoek en zetten die aan de infrastructuur. Een echte MS specialist (en dan bedoel ik een echt goede) is nauwelijks te vinden.

Gevolg. We gaan de meest onmogelijke zaken in dot not of nog erger excel programeren....en vervolgens denken dat we aan het automatiseren zijn....niet dus.

Vervolgens nog alle aanpassingen van satndaarden...dat is ook om te huilen. Waarom nou opeens silverlight? Laat dat lekker aan een andere partij over.

Probleem van MS is dat ze op alle fronten willen meedoen. En op geen enkel front zijn ze ECHT heel goed. Dan moet je kunnen accepteren dat je kritiek krijgt.

Jozik op Dinsdag 24 Maart 2009 13:50

image

Microsoft opent een app store voor gratis webapplicaties, waaronder open source. Dat draait dan op de eigen webserver IIS.

Het is blijkbaar hard nodig om het gebruik van IIS te stimuleren door gratis applicaties. Ik houd het voorlopig (heel lang denk ik) maar bij LAMP, daar zijn tenminste echt veel (gratis) apps voor.

Acarya op Dinsdag 24 Maart 2009 14:05

image

Ach ja, ze hebben nu ook al een pornoboer ingeschakeld om hun 'flashkiller' te stimuleren. Maar geen paniek, hoor, niks aan de hand.

CyberData op Dinsdag 24 Maart 2009 14:32

image

ik vertrouw microsoft niet !!!

Arno van Roosmalen op Dinsdag 24 Maart 2009 17:26

image

Relax jongens. Dit is geen poging van Microsoft om Open Source te converteren tot Closed Source, en ook geen (echte) erkenning van Open Source.

Het is heel simpel: Microsoft weet dat Open Source er is en er blijft, dus dan wil Microsoft zoveel mogelijk proberen om Open Source voornamelijk op Windows te laten werken.

Kijk maar in de tekst zelf, het komt er meerdere keren in voor:
Microsoft opent een app store voor .. [o.a.] open source. Dat draait dan op de eigen webserver IIS.
Het bedrijf weet tegenwoordig wel degelijk te waarderen dat er goede open software wordt gemaakt voor Windows.
Het komt zelfs met een app store voor gratis .NET- en PHP-applicaties die dan draaien bovenop Microsofts webserver ISS.
De Gallery is te vinden op het Microsoft Web Platform .. . Het [Microsoft Web Platform] biedt een compleet ecosysteem voor het bouwen en hosten van websites, services en applicaties.”
.. WebPI bevat altijd de nieuwste versies van Microsoft-software ISS, ISS Extensions, Visual Web Developer Express Edition, SQL Server Express Edition en het .NET Framework.

Microsoft hoopt hiermee een aantal mensen over te halen om Microsoft software te gebruiken voor de ontwikkeling, en de software (goed) te laten draaien op Windows, "and that's it".

Of dit gaat werken? Ik hoop het niet, want ik wil software voor zoveel mogelijk OSen ontworpen zien, en niet voor 1 OS/platform alleen. De kans is zelfs dat je die Windows-Oriented-OSS ook alleen op nieuwere Windows OSSen kunt draaien, en naar mijn mening werken zulke beperkingen niet echt meer. Zodra een computer werkt, gaan mensen hun computer niet aanpassen om dat ene tooltje werkend te krijgen, het tooltje moet dan maar aangepast worden om ook op andere OSen te werken, wat heel makkelijk zou moeten kunnen omdat het OSS is.

Caesar Tjalbo op Woensdag 25 Maart 2009 00:22

image

Ja, en behalve wat inspiratie uit het concept 'open source' te halen hebben ze ook het idee van een repository proberen te gebruiken ("WebPI bevat altijd de nieuwste versies van Microsoft-software"). Het hufterige is dan natuurlijk weer ('t blijft Microsoft ten slotte) dat ze webapplicaties aan Windows willen binden.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws