Microsoft weigert Telfort-mails

spam

Gepubliceerd: Maandag 27 april 2009

Door een spamaanval vanaf een Telfort-mailadres kunnen Telfort-klanten nu al acht dagen niet mailen naar Hotmail. Telfort staat op de zwarte lijst van Redmond.

Toon volledig artikel

Darkling op Maandag 27 April 2009 16:52

image

Een supportmedewerker van Telfort laat op het klantenforum weten dat Hotmail "helaas nogal een botte policy heeft
Moet Telfort iets van zeggen :-)

CyberData op Maandag 27 April 2009 17:07

image

Daar heb je helemaal gelijk in. De grootste botte benden van Nederland is toch wel Telfort.

Aaargh! op Maandag 27 April 2009 19:07

image

Voorbeelden? Ik ben nieuwsgierig wat je bedoelt...

Bob op Maandag 27 April 2009 19:51

image

voorbeelden, zoek eens op google zou ik zeggen naar klachten over telfort internet. Zelfs leuke ervaringen met telefonie die er om de haverklap uitvalt.
De klantenservice verteld je dan een leuk verhaaltje, reset enz werkt natuurlijk niet.

Terugkomend op dit verhaal laat het maar weer eens zien dat telfort de boel niet goed voor elkaar heeft. Men zou per gebruikers, ip adres een maximum van x mails per uur kunnen instellen, d.w.z als men de smtp server van telfort gebruikt.
Door dat niet te doen krijg je dit soort problemen.

De andere optie is om zelf een mailserver vanaf dat ipadres op te zetten. Er zijn echter veel blacklist die standaard een dsl adres op de blacklist zetten. Je bent dan verplicht om de smtp server van telfort te gebruiken, zou daar bijv een 500 mail per uur maximum op zitten dan heb je geen probleem.

De oorzaak kun je dus ook bij telfrot zoeken die net als sommige andere providers de boel niet goed voor elkaar hebben.

Aaargh! op Donderdag 30 April 2009 15:11

image

voorbeelden, zoek eens op google zou ik zeggen naar klachten over telfort internet. Zelfs leuke ervaringen met telefonie die er om de haverklap uitvalt.
De klantenservice verteld je dan een leuk verhaaltje, reset enz werkt natuurlijk niet.

Mmmmhhh..volgens mij maakt het niet uit op welke provider je zoekt. Bij elke provider gaat het wel ergens mis. En zo heeft ook elke provider weer z'n fans waarbij alles perfect werkt..

Darkling op Dinsdag 28 April 2009 00:12

image

Voorbeelden? Ik ben nieuwsgierig wat je bedoelt...

Google maar eens op Telfort en je kan er niet langs kijken hoor.

gerke op Maandag 27 April 2009 16:55

image

Ik blokkeer standaard alle mail afkomstig van hotmail/msn/live accounts, 90% wat daar vandaan komt is rotzooi.

MS moet eens de hand in eigen boezem steken

GerardK op Maandag 27 April 2009 17:06

image

Er is een verschil met mail vanaf een domein/e-mail adres en mail vanaf een server. Hier gaat het erom dat de mailserver van Telfort misbruikt is. De kans dat jij heel veel spam krijgt vanaf mailservers van Hotmail.com acht ik erg klein. Daar zitten ze bij Hotmail (net als bij Gmail) heel erg bovenop.

Aaargh! op Maandag 27 April 2009 19:10

image

Een beetje een mailserver zou toch zo'n MassMailing moeten kunnen identificeren en stoppen met het zenden van mail...

anonymous_118315 op Maandag 27 April 2009 22:46

image

Volgens mij worden de meeste mass-mailings tegenwoordig door botnets gedaan. Waarbij vele duizenden computers vele duizenden nieuw gemaakte accounts misbruiken om spam te versturen.

De aanname dat dat eenvoudig te stoppen is, is wat te simpel gedacht helaas.

Vooral ook omdat we het waarschijnlijk wereldwijd nooit helemaal eens gaan zijn over wat de beste oplossing is voor dit probleem.

cyberiad op Dinsdag 28 April 2009 09:07

image

Het is niet zo dat 1 IP-adres gelist is, maar een heel subnet, nl. het subnet waar de dynamische Telfort IP-adressen vandaan komen (de particuliere klanten). Volgens de policy van Telfort mag je geen eigen mailserver draaien. Zakelijke klanten hebben een vast IP-adres, op een ander subnet.
Ik heb dit probleem als Telfortklant al jaren met xs4all die, gebruikmakend van een aantal RBLs, al mijn mail vanaf mijn mailserver naar xs4all-adressen consequent blokkeert. Als je gaat zoeken zie je dat het gehele subnet is gelist.

Hetgeen ook indertijd door Tiscali is bevestigd, maar vanwege hun policy werd/wordt er niets aangedaan.

eMilt ! op Dinsdag 28 April 2009 13:27

image

Er zijn heel veel mailservers die geen mail accepteren van IP adressen die te boek staan als ADSL verbindingen. Deze staan o.a. op de ZEN lijst van Spamhaus.

gerke op Dinsdag 28 April 2009 14:52

image

Op mijn mailserver zo gemiddeld een 1100 per week, en dan draai ik mail voor 6 gebruikers.

Dus wat wil je nu zeggen? Dat je niet weet wat spam inhoudt?

anonymous_118315 op Dinsdag 28 April 2009 16:51

image

Komen die van Hotmail servers? Of hebben ze in de from: een hotmail adres? Ik ontvang wel eens spam van zogenaamde Hotmail accounts, maar als ik dan de headers nakijk komt het gewoon ergens uit een achterhoek in Brazilië of het vroegere Oostblok.

gerke op Woensdag 29 April 2009 08:09

image

Die komen daadwerkelijk van de servers van MS Hotmail en Live. Ik controleer standaard alleen maar op de verzendende servers, niet op het from adres, die worden wel door het spamfilter afgevangen.

zwart-wit op Dinsdag 28 April 2009 17:50

image

Denk dat je dan weinig mailtjes van vrienden, kennissen en familie binnenkrijgt?

Denk dat jouw reactie op de binnenkomende spam net zo rigoreus is als datgene waar dit artikel over gaat.

gerke op Woensdag 29 April 2009 08:11

image

Totaal geen last van, die gebruiken gmail of providermail, meestal even een zetje geven, maar als de mail niet aankomt bellen ze vanzelf, even uitleggen en ze begrijpen het prima.


Overigens gebruiken veel bedrijven de zelfde policies. Laten we wel zijn, de tijd dat MS Hotmail in de wereld heeft gezet en de tijd die ze naderhand besteed hebben aan het misbruik daarvan is veel te lang geweest, dan heeft Google het toch iets beter gedaan, alhoewel ik verwacht dat Google straks ook standaard geblokkeerd gaat worden, dat neemt ook steeds meer toe met de spam

Kareltje2 op Donderdag 30 April 2009 15:24

image

Hoe weten ze of jij een berichtje hebt gestuurd? Omdat ze niets kregen?

Little Penguin op Maandag 27 April 2009 16:56

image

Hoewel ik de actie van Microsoft wel begrijp, vind ik 't toch een nogal ingrijpende stap. Waarom laat men de Bayesiaanse Filters hun werk niet gewoon doen?

Blokkade op IP is nogal drastisch, omdat je nooit zeker bent dat de SPAMMER eenzelfde adres houd. Zou het nu gaan om een machine waar een open relay op draait dan kan ik het nog snappen maar nu...

(Microsoft zou een soort SpamAssassin-achtig systeem met scores in moeten voeren en eventueel een optie om op afzender te whitelisten voor de gebruikers e.d.).

Voor mij is dit soort policy alleen maar een (extra) reden om geen Hotmail/Live Mail te willen....

U4iA op Maandag 27 April 2009 17:35

image

Je kan je beter afvragen hoe het bij Telfort mogelijk is dat een klant (particulier nota bene) via hun mailservers een miljoenen spamrun kunnen initiëren. Microsoft heeft gewoon groot gelijk dat ze hun server blokkeren. Als je je mailserver en beveiliging / policies niet goed op orde hebt weet je dat dit gebeurt. Andere providers hebben ook klanten met een openstaand wireless netwerk, maar die zie ik niet afgesloten worden. Wellicht moet KPN eens een kijkje nemen in hun eigen keuken (XS4ALL) om te zien hoe ze dat bij hun "prijsvechter" moeten realiseren.

Little Penguin op Maandag 27 April 2009 17:42

image

Zoals ik het lees heeft men ingebroken op een onbeveiligd WiFi-netwerk - kan Telfort zelf weinig aan doen volgens mij - hoewel er na een mailrun van 1000+ vanaf eenzelfde hostcomputer wel een belletje bij Telfort zou moeten gaan rinkelen...

Toch blijf ik de actie van Microsoft 'te gemakkelijk' vinden - open relays blokkeren OK (graag zelfs), maar zo maar een IP blokkeren...

Wat mij betreft heeft Telfort schuld omdat ze niet controleert wat er vanaf hun netwerk 't internet op gaat en is Microsoft niet netjes bezig door simpelweg te blokkeren.

Waarom hoor ik niet van een blokkade door GMail of Yahoo! Mail - of lossen die het wel slim op???

U4iA op Maandag 27 April 2009 18:03

image

Dat een WiFi netwerk niet beveiligd is is niet de schuld van Telfort, maar...Telfort is wel verantwoordelijk voor het verzenden van e-mail via hun eigen mailservers. Daar zit gewoon iets niet goed. Het zou voor een particulier pertinent onmogelijk moeten zijn om zoveel mails te kunnen versturen. Als één gebruiker dat kan is er dus een potentieel van 50.000 gebruikers die dat kunnen. Stel dat 5% zijn beveiliging niet goed op orde heeft dan zijn dat 2.500 mogelijkheden voor mensen om miljoenen spamruns te initiëren. Microsoft blokkeert dus helemaal terecht een server die dat toe laat. Telfort moet gewoon nu aan Microsoft laten zien dat ze de zaakjes nu wel goed op orde heeft. Als je denkt dat dit een aparte gang van zaken is dan heb je het mis. Ook KPN blokkeert zomaar IPadressen als daar open relays achter draaien of slecht beveiligde mailservers. Je wilt niet weten wat je allemaal dan moet doen om zo'n blokkade bij KPN ongedaan te krijgen. Koekje van eigen deeg dus.

Yahoo en Gmail zijn andere bedrijven met andere policies. Ik krijg daarom ook veel meer Spam op mijn Gmail account dan Hotmail. Ook zijn de false positives bij Gmail vele malem hoger, waardoor ik (zeker in het begin) genoodzaakt ben/was om iedere keer weer de Spamfolder door te nemen. Dit heeft weer te maken met het spambeoordelingssysteem bij Google. Deze wordt namelijk door de mensen mede zelf bepaald. Als iemand zich dus per ongeluk op geeft voor een nieuwsbrief en deze markeert als Spam, dan verdwijnt deze weer bij mij in de Spamfolder. De enige manier om dat te ontwijken is de verzenders toe te voegen aan je contacts. Dit is dus weer lekker omslachtig. Zo heeft alles z'n voor en nadelen...

Jozik op Maandag 27 April 2009 18:44

image

Ik krijg daarom ook veel meer Spam op mijn Gmail account dan Hotmail. Ook zijn de false positives bij Gmail vele malem hoger
Ik heb geen Hotmail meer, mede wegens de grote hoeveelheden spam die ik daar ontving, maar wel al een jaar of drie een best tevreden Gmail gebruiker. In m'n inbox komt misschien één spammail per twee weken. In het verleden wel een paar keer bevestigingsmails van vliegreizen gemist omdat die als spam beoordeeld werden. Maar dat was ook niet zo gek als je de waanzinnige afzendersnaam zag.

Little Penguin op Maandag 27 April 2009 18:45

image

Ook KPN blokkeert zomaar IPadressen als daar open relays achter draaien of slecht beveiligde mailservers.
Maar daar sta ik wel achter - als een mailserver 100% open staat dan is het helemaal niet erg als deze op een blacklist komt...

Over Gmail vs. Hotmail - tsja, ik heb geen probleem met GMail, maar als jij dat wel hebt...

U4iA op Maandag 27 April 2009 20:03

image

Begrijp me niet verkeerd, ondanks dat ik vaak kritiek op Google heb gebruik ik mijn Gmail account intensiever dan mijn Hotmail. Echter heb ik vaak nieuwsbrieven die verdwijnen in de spamfolder. Ik ontvang op mijn Gmail account zo'n 30 spam mailtjes per dag. Geen enkele daarvan komt in mijn inbox, dus 100% werkend...behalve de false positives dan.

Anonymous Coward op Maandag 27 April 2009 18:47

image

Ik zie al dat de postbode alle pakjes weigert af te leveren van een bepaalde afzender!
De spam pakketjes worden toch ontdekt. Dan moet je de rest doorlaten en niet tegenhouden. NEE dit lijkt veel meer op dat de microsoft mailservers de load anders niet aankan.

snelders op Maandag 27 April 2009 16:58

image

Om van de lijst af te komen moet Telfort verplicht een overeenkomst tekenen, genaamd Junk E-mail Report System. Dat is een spamfilter dat werkt bovenop de filter van Telfort

Te belachelijk voor woorden dat Microsoft derden hun oplossing op deze manier door de strot duwt.

Jozik op Maandag 27 April 2009 18:47

image

Helemaal eens. Werkt trouwens niet als Telfort verstandig is en met Unix of Linux werkt. Dat rommeltje van MS werkt alleen op een MS-OS.

Bolleke op Maandag 27 April 2009 20:49

image zomerhack badge 3

Hm, ik ken dat spul niet maar het klinkt meer als een overeenkomst dan een stuk software. Al is het artikel idd 2 kanten op te lezen.

Jaap N op Dinsdag 28 April 2009 11:46

image

Haha, dit heeft helemaal niks met software te maken. Dus begin nou niet met je linux fanboy shit.

CyberData op Maandag 27 April 2009 17:08

image

Wat een mop. Maar eerlijk gezegd al om heel veel andere redenen zou microsoft Telfort moeten blokkeren. Ben blij dat ik binnenkort weg ben bij die boevenbende

robbiedee op Maandag 27 April 2009 17:10

image

Als Telfort wel kan vaststellen dat een gebruiker meer dan 20 adressen in 1 mailtje plakt en die vervolgens REJECT snap ik niet dat ze geen maatregelen kunnen of willen nemen om een echte spamrun, waarbij vanaf 1 IP-adres meer dan 10.000 mails in 1 minuut worden geproduceerd, tegen te houden. Overigens was het op 24 maart ook al mis dus Telfort is gewaarschuwd maar doet nu alsof Hotmail de boosdoener is. In mijn beleving heeft Telfort de blokkade geheel aan zichzelf te wijten. Ik ben geen Microsoft fan. Laat dat gezegd zijn.

ardje op Maandag 27 April 2009 17:54

image

Telfort moet blij zijn dat hun klanten een reject krijgen.
Het is een algemeen bekend feit dat Microsoft mail richting hotmail gebruikers regelmatig gewoon dropped wegens onbekende redenen. De mail wordt wel geaccepteerd door hotmail, en wordt dan gewoon weggegooid.
Er zijn heel veel providers en fora en list eigenaren die daar last van hebben. Want zij krijgen er de schuld omdat Microsoft tegen de RFC's in mail dropt.
Dus telfort: wees blij. (Mensen met een hotmail account kan je zowiezo niet serieus nemen.)

Ruud T. op Maandag 27 April 2009 18:42

image

Wie mailt er tegenworodig nog via z'n provider ?
Om continu overal bereikbaar te zijn heeft iedereen tegenwoordig toch een Gmail/Hotmail adres ?

Mijn Gmail mail is gewoon aangekomen bij mijn Hotmail hoor, en ik ben nog wel Telfort klant.

Bolleke op Maandag 27 April 2009 19:30

image zomerhack badge 3

Wie mailt er tegenworodig nog via z'n provider ?
Eh... mensen die mail vanaf een serieus domein thuis binnenhalen (POP of IMAP) en geen andere keuze hebben?

rens1000 op Maandag 27 April 2009 20:59

image

Wie mailt er tegenwoordig nog via z'n provider ?
Om continu overal bereikbaar te zijn heeft iedereen tegenwoordig toch een Gmail/Hotmail adres ?


Dat is wat erg kort door de bocht. Ik gebruik uitsluitend een Gmail-account, maar laat alle post meteen netjes doorsturen naar m'n Telfort-adres zodat ik 't binnen Outlook binnenkrijg. Ook versturen van mails gaat via het Telfort-account, maar als afzender staat ook weer m'n Gmail-account vermeld.

Zo kan ik thuis volledig met Outlook werken. Heb ik onderweg m'n post nodig dan log ik even op m'n Gmail-account in.

anonymous_118315 op Maandag 27 April 2009 21:08

image

Gmail kan je ook zonder trucs netjes laten binnenkomen in je Outlook.

mail.google.com...mp;answer=33384

thieu op Maandag 27 April 2009 21:28

image

Niet alleen Outlook hoor :-)
Het is gewoon POP of IMAP toegang dat je in elk e-mailpakket wel kunt configureren.

anonymous_118315 op Maandag 27 April 2009 22:12

image

Rens reactie ging over Outlook. Dus in mijn antwoord leek het mij wel handig om daar naar te verwijzen. Maar je hebt gelijk, het zijn gewoon POP3, SMTP en IMAP4 protocollen. En natuurlijk een stukje SSL en TLS. ;)

U4iA op Dinsdag 28 April 2009 00:52

image

anonymous_118315 op Dinsdag 28 April 2009 10:27

image

Ik had het misschien iets anders verwoord, maar ik kan me er redelijk in vinden. Vooral ook dat je het direct internationaal trekt, spreekt mij wel aan. ;)

U4iA op Dinsdag 28 April 2009 10:36

image

Ik had er even geen woorden meer voor...sprakeloos zeg maar ;)

anonymous_118315 op Dinsdag 28 April 2009 10:47

image

Oh, ik dacht dat je zweeg in alle talen. :D

U4iA op Dinsdag 28 April 2009 21:21

image

Soms zegt zwijgen meer dan woorden ;)

zwart-wit op Dinsdag 28 April 2009 17:55

image

:-) Toch weer duidelijk dat men plussen en minnen uitdeelt op persoon en niet op inhoud :-)

Simon B. op Dinsdag 28 April 2009 00:09

image

Om continu overal bereikbaar te zijn heeft iedereen tegenwoordig toch een Gmail/Hotmail adres?
Hoezo zou dat niet kunnen met een e-mailaccount van je provider?

Megumi op Maandag 27 April 2009 19:30

image

Quote:
Een supportmedewerker van Telfort laat op het klantenforum weten dat Hotmail "helaas nogal een botte policy heeft.
End quote.

Of Telfort heeft een rotte policy wat beveiliging en spam aangaat. Ik vrees het laatste. Goed dat ze afgesloten waren.

Guardian op Dinsdag 28 April 2009 16:10

image

Mischien is MS wel bot.
Maar als ik de diverse consumentenforums lees (Kassa, Radar) over hoe telfort hun klanten behandeld, klinkt dit als een pot die een ketel verwijt.

ArjenDouma op Maandag 27 April 2009 20:56

image

Voor zover mij bekend komen alle virussen en andere rommel waarmee computers worden misbruikt van het Windows platvorm. Wellicht kan MS er eens voor zorgen dat alle Windows gebruikers van internet worden geweerd waarmee alle problemen zijn opgelost.

Jaap N op Dinsdag 28 April 2009 11:48

image

Dit verhaal heeft dus niks te maken met Microsoft software, maar met een onbeveiligd Wifi netwerk... Mahja, als MS-basher zal je dat door je oogkleppen wel niet hebben gelezen...

zwart-wit op Dinsdag 28 April 2009 17:57

image

Weet niet onder welke steen jij bent uitgekropen, maar spamruns kunnen net zo goed van Linux en Apple platforms verstuurd worden.

Besides, misschien is de eigenaar van de misbruikte WIFI wel een stevige tegenstander van MS?

Slaap rustig verder

hdjong op Maandag 27 April 2009 21:41

image

Weer een extra reden om GEEN hotmail adres te gebruiken. Hou toch op met die M$ partij.

IJsbeer op Dinsdag 28 April 2009 08:21

image

Juist wel een reden. Het is goed dat een dergelijke partij die luitjes van Telfort eens aan de schandpaal nagelt. Dat heeft tenminste effect en er gaat een waarschuwende werking naar uit naar andere providers die hun zaken niet op orde hebben.

Cloverfield op Dinsdag 28 April 2009 09:48

image

Denk je dat? Volgens mij is hotmail hier het probleem.

Ik vindt het ook belachelijk dat e-mail geweerd wordt. Moet je je voorstellen dat TNT niet bij jou langs komt en je mail gewoon weggooit. Te bizar voor woorden.

Hotmail is ook echt aan vervanging toe ;)

U4iA op Dinsdag 28 April 2009 10:39

image

Eigenlijk zeg je dat je zou willen dat jij met je NEE/NEE sticker op de bus toch graag alle reclamefolders wil ontvangen van de KPN en anderen. Nu wordt de beheerder van jouw brievenbus boos omdat je een NEE/NEE sticker hebt en de bezorgers jouw wensen niet respecteren. En nu wordt jij weer boos omdat de bezorgers van jouw ongewenste post een veeg uit de pan krijgen om hun zaakjes in orde te maken...

Gekker moet het niet worden :)

Jaap N op Dinsdag 28 April 2009 11:51

image

Nee, het probleem is hier Telfort en een klant van Telfort (met het onbeveiligde Wifi netwerk). En wat hierboven wordt geschreven over de NEE/NEE stickers is een goed voorbeeld.

Jaap N op Dinsdag 28 April 2009 11:50

image

? Je opmerking slaat nergens op. Doordat er een onbeveiligd Wifi netwerk bij een klant van Telfort was, en de mailserver van Telfort een spamrun toelaat, moet je maar geen Hotmail gebruiken? Het is juist goed van MS dat ze dit soort acties ondernemen, op deze manier gaan providers meer tijd steken in het voorkomen van dit soort dingen. Maar je mening over MS was al duidelijk toen je M$ schreef...

bwelmers op Maandag 27 April 2009 21:57

image

Bekend hotmail probleem. Het komt veelvuldig voor dat daar mail in het niets verdwijnt of om onduidelijke redenen wordt gereject.
Zie www.google.nl/s...lackhole+reject
Dus: geen hotmail gebruiken als je wel gewoon mail wilt kunnen ontvangen.

pjotrb op Maandag 27 April 2009 23:36

image

Zo ook mail (notificaties e.d.) van Flickr naar Hotmail, wordt gewoon door Hotmail 'opgevreten'. Het komt niet eens in je Junk folder - het is foetsie, alsof het nooit heeft bestaan.

Wel in mijn Hotmail inbox: bijna dagelijks mail die overduidelijk in Junk thuishoort. Volkomen verkeerd bezig die gasten. Voor mij geen Hotmail meer. Gmail rulez!

rene73931 op Dinsdag 28 April 2009 09:54

image

Een paar mensen hier hebben alle berichtjes die zich negatief uitlieten over telfort naar beneden gemind. Vast een verveelde telfort medewerker, want ik kan me niet voorstellen dat een van hun klanten positief over ze is.

Wel, meneer of mevrouw de medewerker, ga liever de telefoniedienst repareren en/of jullie andere zaakjes eens op orde brengen zoals nu blijkbaar jullie mailservers. Het enigste wat 'werkt' is jullie facturatiesysteem.

Eigenlijk zou het verboden moeten worden dat incompetente bedrijven anderen overnemen, Tiscali was een fijne ISP, echter voor Telfort geen goed woord over met jullie onkunde. En zie bovenstaande reacties, ik ben niet de enige.
Oja, vergeet dit niet omlaag te minnen hoor.

Trash op Dinsdag 28 April 2009 10:47

image

Een paar mensen hier hebben alle berichtjes die zich negatief uitlieten over telfort naar beneden gemind. Vast een verveelde telfort medewerker, want ik kan me niet voorstellen dat een van hun klanten positief over ze is.

Ik ook niet, maar misschien is er ergens toch nog eentje te vinden?! En het zou mij inderdaad niet verbazen over die medewerkster(s) want was het niet laatst bij kassa dat iemand uit de groep mensen-met-problemen-bij-Telfort werd ontmaskerd als medewerkster, om te vertellen hoe geweldig haar probleem door Telfort was opgelost?!

zwart-wit op Dinsdag 28 April 2009 18:01

image

Beste Rene,

Ben hevig geinteresseerd in jouw tooltje waarmee je kunt bepalen bij welk bedrijf een reaguurder werkt. Zit daar octrooi op? Heb net zitten Googelen, maar kon er geen specifieke informatie over vinden.

Indien je je applicatie zou willen delen, wil ik je mijn e-mail adres wel even geven.

rinz op Dinsdag 28 April 2009 10:09

image

Telfort moet zo'n spamrun via hun servers onmogelijk maken. Maar Hotmail gooit e-mail soms klakkeloos weg zonder meldingen bij verstuurder of ontvanger. Tijdje geleden zelf ook mogen meemaken. Dan mag je een formulier toesturen en hopen dat er iets gedaan wordt.

Human-Notoir op Dinsdag 28 April 2009 11:56

image

Een paar mensen hier hebben alle berichtjes die zich negatief uitlieten over telfort naar beneden gemind. Vast een verveelde telfort medewerker, want ik kan me niet voorstellen dat een van hun klanten positief over ze is.

Ik snap dat minnen bij Telfort wel. Het is algemeen bekend dat MS niet kieskeurig is met het blokkeren van reeksen IP-adressen. Ook andere providers hebben hier mee te maken (gehad).
Dat Telfort niet meer inspanning doet om spam te voorkomen is een keuze, waarschijnlijk met financieel-economische motieven gezien de maandbedragen.

alex2005 op Dinsdag 28 April 2009 12:11

image

We hebben het onbeveiligde netwerk van waaruit gespamd werd meteen afgesloten. Meer dan afwachten kunnen we momenteel niet doen.



Een supportmedewerker van Telfort laat op het klantenforum weten dat Hotmail "helaas nogal een botte policy heeft.


Tja... wie is er nu bot he... Ik kan MS nog begrijpen dat ze de ip range afgesloten heeft... Telfort had gewoon een max in moeten stellen. Maar het domweg afsluiten van een gebruiker omdat zijn WIFI niet beveiligd is ?!?!??

karloe op Dinsdag 28 April 2009 16:27

image

Maar het domweg afsluiten van een gebruiker omdat zijn WIFI niet beveiligd is?

Nee, afgesloten omdat z'n onbeveiligde accespoint misbruikt is voor een spamrun. En op dat moment is het afsluiten terecht.

Puist ☺ op Dinsdag 28 April 2009 13:53

image

waardeloze poll hiernaast. De enige echt goede manier om spam te voorkomen is via zenderverificatie.

anonymous_118315 op Dinsdag 28 April 2009 15:50

image

Ik vraag het me af, omdat het meestal zombies zijn die de spam versturen.

Ik weet er het fijne zo niet van uit mijn hoofd, maar ik heb het idee dat spam tegenhouden met de dag complexer wordt. En hoe langer we wachten met een echte aanpak hoe moeilijker het wordt denk ik.

Guardian op Dinsdag 28 April 2009 16:13

image

Toch mis ik een stukje info.
Wat heeft Telfort gedaan aan die klant die zijn netwerk openliet? Voorlichting gegeven? Boete opgelegd? (wel afgesloten las ik) - draadloze modem/router vervangen voor een niet draadloze? Want als het bij een kan, kan het bij meer gebeuren, en staat men zo weer op de blacklist.

zwart-wit op Dinsdag 28 April 2009 18:04

image


draadloze modem/router vervangen voor een niet draadloze

En wat dan, even naar de mediamarkt en een wifi routertje aanschaffen?

InternetFactory op Dinsdag 28 April 2009 16:17

image

Het probleem is veel groter dan het hier is voorgesteld. Ik heb zelf VodafoneVast en ook hier krijg ik exact dezelfde melding als de Telfort klanten. Microsoft is veel te bot met dit soort dingen. Natuurlijk is het leuk om God te willen spelen, maar doe dat dan niet vanwege je eigen incompetentie, Microsoft!
Je kunt toch niet een hele IP-range blokkeren omdat er een spammailtje binnenkomt? Weten jullie wel hoeveel spam ik van jullie adressen krijg? Moet ik dan maar heel Hotmail blokkeren in mijn antispam?

Jaap N op Woensdag 29 April 2009 12:30

image

Een miljoen is toch wel iets meer dan 'een spammailtje'...

maestronl op Dinsdag 28 April 2009 17:12

image

"Met die overeenkomst verplichten wij ons om sneller iets aan klachten over spam te doen"

Dan zou ik maar niet ondertekenen, de snelheid van Telfort's klachtenafhandeling beschouwende :D

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws