Google is niet bang voor Bing

eric schmidt

Gepubliceerd: Woensdag 10 juni 2009

Google-directeur Eric Schmidt is niet onder de indruk van de nieuwe zoekmachine Bing. “Microsoft doet dit elk jaar weer.”

Toon volledig artikel

edjez op Woensdag 10 Juni 2009 18:55

image

dat er vandaag een speciale bijeenkomst van de directie gepland staat. Daarin wordt de nieuwe zoekmachine van Microsoft uitgebreid besproken.
Kennelijk zijn ze toch een béétje onder de indruk.

Anonymous Coward op Woensdag 10 Juni 2009 19:50

image

Het lijkt er inderdaad wel op.. Bing schudt de zaak goed op blijkbaar.

Anonymous Coward op Woensdag 10 Juni 2009 21:27

image

*** reactie verwijderd ***

Wilmer op Donderdag 11 Juni 2009 01:00

image

> Een vreemde bijkomstigheid is dat Microsoft Bing.nl al in het jaar 2000 had geregistreerd. Bing.com al in 1996 en Bing.fr pas in 2006

Onthoud dat whois registratiedata aangeeft en niet "laatste wisseling van eigenaar" datum.

Zie http://web.archive.org/web/20050210075800/http://www.bing.com/ .. In 2005 was bing.com in handen van een heel ander bedrijf.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 09:10

image

*** reactie verwijderd ***

U4iA op Donderdag 11 Juni 2009 09:55

image

Bijvoorbeeld is er vorgie week een marketing campagne geweest, alle kranten, zelfs de telegraaf en de volkskrant melden het ontstaan van Bing.
Overigens is dat iets wat de media oppakt, want Microsoft heeft Bing tot op heden alleen officieel in de US gelanceerd. Nederland is Beta en volgt aan het einde van dit jaar pas.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 10:38

image

*** reactie verwijderd ***

U4iA op Donderdag 11 Juni 2009 11:42

image

Ik doelde er meer op dat Microsoft (nog) geen marketing campagne in NL heeft gevoerd voor Bing, alleen in de US.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 12:33

image

*** reactie verwijderd ***

U4iA op Donderdag 11 Juni 2009 16:12

image

Ehm, ik heb het gevoel dat we elkaar niet snappen. Ik doelde puur op het feit dat Microsoft in NL geen berichten over Bing hebben gedaan. Dat de media (kranten ed.) dit oppakken heeft te maken met dat men nu ook Amerikaans nieuws klakkeloos overneemt (zoals je dus al stelt, internet heeft geen grenzen). Dat Bing dus voor NL nog niet is wat het moet zijn moge dus dan duidelijk zijn, omdat het Live gaan alleen geldt voor de Amerikaanse versie van de zoekmachine. Echter melden de media dit niet specifiek, waardoor Bing.nl een kopie van Live lijkt. Bing in NL is gewoon Live in een ander jasje met het stempeltje Beta er op. Bing US is echter iets totaal anders. Wil je dit dus ervaren moet je kiesen voor US English als taal optie rechts boven in.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 16:50

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 17:13

image

Wat heeft dat met FF plugins te maken ?

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 17:31

image

*** reactie verwijderd ***

U4iA op Donderdag 11 Juni 2009 19:19

image

Hier ben ik het helemaal mee eens. Zolang er geen Bing-alternatief is voor CustomizeGoogle en GooglePreview zal mijn voorkeur voor het meeste zoekwerk nog steeds Google zijn.

anonymous_118315 op Donderdag 11 Juni 2009 09:06

image

Dat je iets serieus neemt, betekent niet automatisch dat je onder de indruk bent. Als er een concurrent opstaat met een marketing miljarden budget, doe je er verstandig aan om daar eens goed naar te kijken. Al was het maar om te kijken of je het goede kan overnemen.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 09:13

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 17:25

image

Ik verwacht wel dat ook Google ook een interface wijziging gaat doen. Maar dan een optionele of zo.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 17:33

image

*** reactie verwijderd ***

dummyxl op Woensdag 10 Juni 2009 19:22

image

vergadering geopend:
de 1: heb je bing al geprobeerd.
de ander: ja
de 1: en?
de ander: mua, ... biertje?
... einde vergadering ;)

vinylat45 op Woensdag 10 Juni 2009 19:37

image

"dat er vandaag een speciale bijeenkomst van de directie gepland staat. Daarin wordt de nieuwe zoekmachine van Microsoft uitgebreid besproken.
Medici staan klaar om de directie leden op te vangen, in het geval van buikpijn van het lachen.

Anonymous Coward op Woensdag 10 Juni 2009 20:25

image

Ik vind het arrogant en hoop dat "Bing" een eerlijke kans krijgt (van microsoft) om een waardig concurent te zijn (zonder koppelingen met het "OS" natuurlijk)

Gregorius op Donderdag 11 Juni 2009 09:03

image

(zonder koppelingen met het "OS" natuurlijk)

Wat denk je zelf? Microsoft heeft zo'n beetje het patent op platformafhankelijkheid.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 10:24

image

Het heeft allemaal te maken met die browser -> OS koppeling!

anonymous_118315 op Donderdag 11 Juni 2009 10:30

image

Dit gaat over de zoekmachine. De browser is een andere discussie.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 10:40

image

En wat als de zoekmachine info levert met ingesloten OS functionaliteit! (wat volgens mij Gregorius bedoeld)

bekhof op Donderdag 11 Juni 2009 11:06

image

Dat is dus niet helemaal waar voor mensen met een 'oudere' computer: zat bij een vriendin om wat te installeren, staat inderdaad ineens Bing standaard op. Op zich geen probleem (nou ja...), maar als ik gewoon intik 'www.adobe.nl', dan wil ik gewoon naar die site.

Ik kreeg nu een hele rits met mogelijkheden, waaronder allerlei online shops om adobe producten (en aanverwant) te kopen. Dat lijkt me nu niet de bedoeling, als ik gewoon WEET waar ik naar toe wil.

En dit hangt dus wél samen met OS en browser. Goed, het schijnt alleen bij oudere IE installaties voor te komen, maar het is allerminst 'plezant'...

anonymous_118315 op Donderdag 11 Juni 2009 11:20

image

Ik weet dat het in IE6 een probleem kan zijn als je een fout adres in tikt. Maar dat was al Live search, dus dat dat nu naar Bing doorlust kan nauwelijks een verrassing zijn.

h.dejonghoorn op Maandag 10 Augustus 2009 22:40

image

Inderdaad. Bing is waarschijnlijk gevoelig voor 1 platform. Voor bijv. Linux zoekfuncties zijn de zoekfuncties niet vertrouwenwekkend. Met "download Linux distribution aspireone atheron wifi 2009" vind je via Google grote aantallen hits. Bij Bing 1. En mijns inziens niet relevant.

tuxsurfer op Woensdag 10 Juni 2009 21:20

image

Arrogant wil ik het niet noemen. Nu kan MS voor het eerst bewijzen met kwaliteit marktaandeel te veroveren. Dat is een concept dat ze in Redmond nog niet zo goed begrijpen. Ik wacht nieuwsgierig af.

aardewerk op Woensdag 10 Juni 2009 21:58

image

Voor mij persoonlijk is het belangrijk dat ik met mijn zoekopdrachten uiteindelijk op de pagina's uitkom die ik zoek. Bij Google werkt dat feilloos, met Bing heb ik nog géén echt goede ervaringen gehad. Mijn eigen website bijvoorbeeld staat op de eerste 2 plaatsen bij Google, Bing vindt hem helemaal niet. reden genoeg om het nu in elk geval nog bij Google te houden.

Mr. Right op Woensdag 10 Juni 2009 23:08

image

Het is misschien de vraag waar dat aan ligt.
Onze website staat namelijk op onze hoofdzoektermen op 1 bij zowel Google als Bing...

Niet dat dat alles bewijst, maar ik zie alleen kleine verschillen tussen Google en Bing qua zoekresultaten.

Wel vind ik de interface van Bing veel prettiger, en kwalitatief vind ik de zoekresultaten van Bing zelfs beter; Google mixt ze bewust met resultaten uit andere categorieen (bijv. ORG/EDU) terwijl die helemaal niet relevant hoeven te zijn.

Anonymous Coward op Woensdag 10 Juni 2009 23:57

image

Ook ik vind de Bing interface beter dan die van Google.
Ook de zoekresultaten zijn goed maar dan wel als je in de instellingen je locatie (rechtsbovenin) verandert naar United States.

Even afwachten denk ik.

Cloverfield op Donderdag 11 Juni 2009 08:58

image

Je zoekt meestal niet op "webwereld", maar je hebt meestal wat complexere zoekopdrachten.

Het is een beetje als coca cola - pepsi. Je weet hoe Google smaakt en werkt, waarom zou je je ineens op Bing storten: if it ain't broke, don't fix it.

Miscrosoft zit al tijden te kloten, en denken veelal nog in monopoly termen, maar dat is al lang verleden tijd...

Wake up and smell the coffee MS!

U4iA op Donderdag 11 Juni 2009 11:44

image

Het is een beetje als coca cola - pepsi. Je weet hoe Google smaakt en werkt, waarom zou je je ineens op Bing storten: if it ain't broke, don't fix it.
Waarom zou je dan ooit een andere auto kopen of een andere vrouw nemen? Zoals velen de dominatie van Microsoft op het OS-vlak zat zijn, zo zijn er ook die Google (het grootste advertentieburo ter wereld met een zoekmachine) graag de rug toe zouden willen keren. Verandering van spijs doet eten! ;)

anonymous_118315 op Donderdag 11 Juni 2009 11:56

image

... of een andere vrouw nemen?In mijn geval mag ik niet van mijn vrouw. ;)

Maar verder ben ik het met je eens. Concurrentie is goed voor de consument. Het is aan die zelfde consument om te beoordelen of Bing een concurrent is.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 17:22

image

Precies, google mag wel scherp gehouden worden.
Bing resultaten (US versie) voelen goed aan maar mischien is dat ook wel om dat ik het idee hebben dat de Google resultaten in kwaliteit dalen. Met name als ik op twee zoektermen zoek in Google krijg ik steeds vaker onbeduidende resultaten.

Vond ik Google de laatste jaren duuidelijk superieur krijg k nu twijfels. Heb nu mijn laptops op Bing gezet en een paar van de de bing accellerators voor IE geinstalled
www.ieaddons.co...ch/?search=bing
en op de desktops juist Google in gebruik.

Komt er vanzelf wel een voorkeur uit.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 09:37

image

*** reactie verwijderd ***

anonymous_118315 op Donderdag 11 Juni 2009 10:10

image

Wel vind ik de interface van Bing veel prettigerDat kan natuurlijk. Maar het kan ook liggen aan het 'nieuwe bezems' idee. Het is nieuw, en daardoor soms gevoelsmatig aantrekkelijker.

Google mixt ze bewust met resultaten uit andere categorieen (bijv. ORG/EDU) terwijl die helemaal niet relevant hoeven te zijn.Hoe bedoel je dat?

Hoe kom je erbij dat Google *bewust* zou mixen, als ze zouden weten dat de resultaten niet relevant zouden zijn?

Negeert Bing bewust bijvoorbeeld ORG en EDU domeinen? Zo ja, waarom is dat beter?

zwart-wit op Donderdag 11 Juni 2009 00:01

image

Dus, als ik je goed begrijpt, is het feit dat jouw of jullie website goed geranked wordt bij Google, voor jou een reden om google te blijven gebruiken?

Ik zou proberen te achterhalen wat de reden is dat mogelijke competitie boven jullie komt. Mocht Bing echt aanslaan en men gaat Google 'ontwijken' dan hebben jullie pas echt problemen.

Vraag mij eigenlijk af hoe jouw of jullie ranking dan bij MSN en live was en waarom daar dan nooit iets aangedaan is?

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 09:28

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Woensdag 10 Juni 2009 22:50

image

Facebook - CIA Profile Database

zwart-wit op Donderdag 11 Juni 2009 00:08

image

@ kabal 22:45+22:50

Is het niet een beetje een vorm van doemdenken?

Bovendien een superirritant filmpje mbt cia profile database?

Ben van mening dat voor Facebook het befaamde GIGO geldt.

Welk, zich zelf respecterend mens, gooit zichzelf zo te grabbel?

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 09:38

image

@zwart-wit:
Doem denken ? ik dacht dat het filmpje duidelijk genoeg was? Heeft niets met doemdenken te maken, heeft te maken met iets 'onbelangrijks' als je privacy.
GIGO? In Nederland zijn al meer dan 8 miljoen profilen op Hyves, die vullen voor 80% hun profiel naar waarheid in.

stop je hoofd maar terug in 't zand

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 10:41

image

*** reactie verwijderd ***

steffio op Donderdag 11 Juni 2009 00:52

image

De arrogantie van de macht?

Ik heb normaliter niet zo heel veel op met Microsoft maar in dit geval heb ik zoiets van, geef de search engine een kans, ze is net een week live, en nog niet eens wereldwijd volledig operationeel.

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 09:35

image

*** reactie verwijderd ***

RM5614 op Donderdag 11 Juni 2009 09:46

image

Opvallend: je zegt hier iets positiefs over Bing en je wordt flink in de min gezet.

anonymous_119443 op Donderdag 11 Juni 2009 10:45

image

Microsoft Bing rehosts Wikifiddling as 'Reference' material

Dit is mede interessant onze eigen hAlbert (aka dosprompt) een druk baasje is op wikipedia om allerlei Microsoft propaganda erop te krijgen. Dat dit niet onopgemerkt blijft mag niet verwonderlijk zijn.

anonymous_118315 op Donderdag 11 Juni 2009 11:13

image

Sorry, maar ik vind je Dosprompt aanval een vrij nutteloze toevoeging.

En alvast bedankt voor de minnetjes. ;)

anonymous_119443 op Donderdag 11 Juni 2009 12:00

image

@Peter Koopman-11:13
Het is dan ook geen aanval, maar eerder een constatering. Bing gaat wikipedia artikels downloaden en hosten en als referentie materiaal gebruiken. Dat albert/dosprompt dus op druk bezig is om pro ms info aan wikipedia toe te voegen, vind ik nogal relevant voor bing zoekresultaten.

anonymous_118315 op Donderdag 11 Juni 2009 12:05

image

Okee, in die context heb je wellicht een punt. Maar ik denk toch dat ik het algemener had gesteld. Op deze manier lijkt het meer een rechtstreekse aanval op DP.

rowan14 op Donderdag 11 Juni 2009 20:42

image

Wees maar wel bang voor bing, het is zeker geen slechte zoekmachine en met het geld dat MS erin stopt kan het best wel gevaarlijk worden voor google!

Anonymous Coward op Donderdag 11 Juni 2009 21:22

image

*** reactie verwijderd ***

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws