Omzetgroei door variable iTunes-prijzen

iTunes

Gepubliceerd: Woensdag 24 juni 2009

De muziekindustrie profiteert van het nieuwe prijsmodel van iTunes. Liedjes van 1,29 dollar verkopen minder, maar leveren meer op

Toon volledig artikel

flabber op Woensdag 24 Juni 2009 09:26

image

En nog steeds willen ze een heffing op HD's en andere mediadragers.

Gelukkig wil Nederland daar op ten duur helemaal vanaf... nu nog hopen dat dat ook daadwerkelijk gaat lukken! :)

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 09:58

image

dus men wil niet zozeer het muziekstuk distribueren maar de winst optimaliseren. Typisch wat de muziekindustrie al jaren doet.
De variabele prijs zal dus waarschijnlijk tevens een aanjager vormen voor illegaal kopieren. Ze hebben het dus nog steeds niet begrepen.
Nieuwe media met oude economie.. slechte ontwikkeling!

flabber op Woensdag 24 Juni 2009 10:22

image

D'r moet toch een keer iemand in die hele industrie zijn die wakker wordt en zich realiseert dat hun oude businessmodel simpelweg niet (meer) voldoet in digitale tijdperk? Ik snap het inderdaad ook niet... je wilt toch juist dat zoveel mogelijk mensen van je muziek kan genieten, waarbij je zelf een leuke cent overhoudt?

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 11:39

image

Ze kennen maar een woord : WINSTMAXIMALISATIE

vinylat45 op Woensdag 24 Juni 2009 12:08

image

Ze kennen maar een woord : WINSTMAXIMALISATIE
Jij wil toch zo min mogelijk geld betalen voor een produkt, dat is ook OPTIMALISATIE!

In een gezonde markt wordt een balans bereikt tussen maximalisatie van de winst van een bedrijf en de koop maximalisatie van de consument.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 12:51

image

je begrijpt het niet helemaal.. je betaalt structureel te veel door dit model en de toepassing daarvan. men kijkt naar het moment dat het volume minder daalt dan de winst weet te compenseren. Het enige doel hier is de maximale prijs eruit halen. Dat is niet wat bijv een muzikant wil die ook wenst dat zijn nummer breed beschikbaar is en niet alleen voor degenen met het meeste geld.
Dus ipv minder betaal je MEER met dit systeem. Het is alleen gunstig voor de platenmaatschappijen.

vinylat45 op Woensdag 24 Juni 2009 13:17

image

Dat is niet wat bijv een muzikant wil die ook wenst dat zijn nummer breed beschikbaar is en niet alleen voor degenen met het meeste geld.
Wat let een muzikant om *niet* via de iTunes Store te verkopen, maar via een ander kanaal voor een lagere prijs?

anonymous_118315 op Woensdag 24 Juni 2009 21:53

image

Volgens mij gaat de discussie niet over iTunes toch? Tenminste niet direct. iTunes is hierin mijns inziens alleen de boodschapper.

Waar het om gaat is dat de recordlabels liever meer winst op de korte termijn willen, dan dat ze illegaal kopiëren uit willen bannen lijkt het.

Ik had de indruk dat de verkopen in aantallen in een stijgende lijn zaten. In vind het dan ook vrij dom dat ze met alle geweld de prijzen omhoog willen doen. Ze beginnen nu al naar de lachende pijngrens te zoeken. Dat ze daarmee mensen nu alweer afschrikken die misschien op het punt stonden om hun illegale bronnen te verlaten, lijkt ze niet te deren.

Het lijkt wel of ze willen dat het illegaal delen in stand blijft. Misschien toch een leuke bijverdienste al die schikkingsvoorstellen aan illegale aanbieders (en downloaders in oa. de USA).

Jouw idee dat artiesten maar elders moeten aanbieden is niet erg reëel, omdat ze dan hun contract met het platenlabel moeten gaan openbreken. En iedereen weet dat je een contract met de duivel niet gemakkelijk openbreekt. ;)

vinylat45 op Woensdag 24 Juni 2009 23:58

image

Ja, het gaat over de prijzen van de iTunes Store.

Apple heeft 3 variaties voor de prijs van een enkel nummer: $0.69, $0.99 en $1.29. Dat de 'labels' voor de hoogste prijs vragen is voor (ook mij) de consument, jammer.

Ook vind ik het reëel door te stellen dat de economie (indien zuiver) altijd in beweging is en door markt mechanismes in balans verschuift. Dat de balans soms aan de (voor ons) verkeerde zijde doorhangt is jammer, maar dat relaxeert terug. Er is tenslotte genoeg concurrentie aan het vormen.

Jouw idee dat artiesten maar elders moeten aanbieden is niet erg reëel, omdat ze dan hun contract met het platenlabel moeten gaan openbreken. En iedereen weet dat je een contract met de duivel niet gemakkelijk openbreekt. ;)
Tja...., maar het is wel een luxe probleem.

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 20:09

image

Ja, het gaat over de prijzen van de iTunes Store.Die door Apple heel lang op één redelijke prijs zijn gehouden. Pas na *heeel* lang drammen door de maatschappijen zijn die veranderd.

Ik kan dat Apple of iTunes echt niet aanrekenen.

Tja...., maar het is wel een luxe probleem.Ik denk dat je dat overschat. De industrie is intussen zo ingericht dat je er zonder bijna niet door komt. En dat je er mee heel erg goed moet zijn om er aan te kunnen verdienen.

Bart__ op Woensdag 24 Juni 2009 12:58

image

Wat een naïeve reactie. Jij denkt dat platenmaatschappijen een idealistisch oogmerk hebben?
Natuurlijk willen ze winst maken, net als ieder ander bedrijf. Je moet ook bedenken dat een platenmaatschappij niet per se hetzelfde doel voor ogen heeft als een artiest.
Er zijn natuurlijk wel independents die een wat meer idealistische insteek hebben, maar van de majors hoef je dat echt niet te verwachten.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Whitepapers

  • Maximaliseer het voordeel van SaaS

    Cloud-applicaties hebben grote invloed op het gebruik van de IT-architectuur en niet ieder project levert de verwachte voordelen op.

    Downloaden
  • Flexibele IT noodzaak voor bankenOnderzoeksrapport over de beperkte flexibiliteit van veel IT-systemen in de bancaire wereld. Lees meer!
  • Kostenbesparing voor long tail appsOplossing voor kostenkwesties in VDI. Technologie geschikt voor long tail apps.
» Meer whitepapers

Peiling

Loading Poll

Video: ZeroTouch toont 55 inch tv multitouch...

ZeroTouch toont 55 inch tv multitouch-tv (video)