Bugs kosten VS 60 miljard dollar per jaar

Gepubliceerd: Maandag 1 juli 2002

Problemen veroorzaakt door softwarebugs kosten alleen al in de Verenigde Staten bijna 60 miljard dollar op jaarbasis.

Toon volledig artikel

old_comment_user op Maandag 1 Juli 2002 15:07

image

<b>jerome</b>:<br />Grootste promotie middel dat MS heeft gebruikt
is de illegale kopieen.
Dat MS continu op de proppen komt is niets anders dan hoge bomen etc. Er ontstaat steeds meer irritatie over produkten die niet goed zijn en die alleen maar met marketing technieken en distributie rechten (copy rights) op de markt te brengen zijn. Kwaliteit telt steeds minder en MS is daar het grootste voorbeeld van.

old_comment_user op Maandag 1 Juli 2002 18:54

image

<b>GharF</b>:<br />In principe heb je gelijk. Maar Tom Gilb???
Een grotere prutser kun je haast niet bedenken.

old_comment_user op Maandag 1 Juli 2002 18:55

image

<b>Wim</b>:<br />Raoul, wat een onzin! Ja hoor, iedereen die een stukje kritiek over MS heeft wordt de grond ingestampt en gelabeld "Linux-fanatiek" of "Microsoft hater".

Klopt, marketing is erg belangrijk tegenwoordig. En het klopt ook dat Bill Gates veel uitgeeft aan goede doelen. Maar.... wat dan nog? Dat verrechtvaardigt toch niet het feit dat er ontzettend veel lekken en fouten in software van Microsoft zitten? Een politieman, die veel levens heeft gered, mag toch ook niet zijn kind mishandelen?
Software is complex, klopt, maar dat is geen excuus voor MS! Waarom is Windows XP niet zo veilig en stabiel als NetBSD? Waarom is IIS niet zo snel als Apache? MS heeft toch veel meer tijd, geld en mankracht gestopt in hun producten?


> Oplossing, koop het niet !

Ja probeer dan nog maar eens spelletjes te spelen. Of Word/Excel/PowerPoint documenten te lezen (nee de importer van StarOffice/OpenOffice is niet perfect). Of websites met Microsoft HTML te bekijken (ze werken alleen maar goed in IE voor Windows). Of noem maar op. De wereld wordt gedomineerd door Microsoft standaarden, *er zijn gewoon geen goede alternatieven voor Windows*! Linux wordt niet "gebruiksvriendelijk" beschouwd, MacOS is alleen voor de Mac, BeOS en OS/2 zijn dood, etc.

Ga alstublieft niet mensen blindelings uitroepen voor "Linux fan" of "anti-Microsoft", er zijn meer dan genoeg Windows gebruikers die kritiek hebben op MS!

old_comment_user op Maandag 1 Juli 2002 19:06

image

<b>kuntao</b>:<br />Ik heb et nog niet eens over microsoft of windows , dat zijn meestal de programma's
die goed draaien.

Of bugs opsporen geld kost maakt helemaal
geen zak uit.

Je levert een product en dat product hoort
te doen wat er staat behoort te doen.
Als men crash progamma's schrijft is dat
een onvolledig product.

Sterker nog ik pleit ervoor dat je er nie
eens geld voor mag vragen.

Je kan toch ook niet een autoverkopen wat niet
getest wordt of niet gecontrolleerd word op fouten.

Er zijn stappen plannen voor software ontwikkelaars SDM en nog andere.
Die zijn ervoor om het programmeren
en ontwerpen te omptimaliseren van een
goede source en een juist werkend programma.

Van mij mag het zelfs zo komen , niet
geteste software mogen niet verkocht worden.

Wat de bugs opsporings kosten , weet je
wel wat een programmeur verdiend?
Hij word er dik voorbetaald.

En als je ICT opleinding hebt weet je ook
wel dat de testfase en exportfase ook heel
belangrijk zijn.

old_comment_user op Maandag 1 Juli 2002 20:10

image

<b>R,</b>:<br />Mijn Reactie op Martijn. He producent je verkoopt troep ! Producent : Ja ! Maar het is wel goedkoop. (zie je het al gebeuren ? )

old_comment_user op Dinsdag 2 Juli 2002 13:11

image

<b>Joris</b>:<br />Is het niet zo dat ze er 60 miljard aan verdienen?

old_comment_user op Dinsdag 2 Juli 2002 13:36

image

<b>Ruud Ravenhorst</b>:<br />Ik wou Raoul even helemaal gelijk geven. Lullig om steeds op MS te schelden als het in principe helemaal niet over MS gaat. Er zijn 1000-en andere software makers! Waarom kankert iedereen dan alleen maar op MS? Of zou dat komen omdat MS inderdaad slordiger producten aflevert dan andere programmamakers? Zou 'de arrogantie van de macht'misschien toch zijn invloed hebben (of het nou goed of slecht is, 't is van MS dus wordt toch wel de standaard - en dus verkocht)?

old_comment_user op Dinsdag 2 Juli 2002 14:51

image

<b>kuntao</b>:<br />"Rokcy"

Nu draai je de rollen om.

Je verkoopt een product die iets beweert
te kunnen.
Daarvoor koop je als consument een produkt.
DAAR GAAT ET OM.

Als dat produkt niet doet wat het produkt zegt
dan is het een slecht produkt want het werkt niet goed.

Als men het niet optijd kan afkrijgen dat zal mijn een worst wezen dan moet je het produkt
gewoon niet maken.

Zoals door eerder genoemde personen,
Kwestie van plannen en goed ontwerpplan
ect ect (bijv. SDM techniek) dan krijg je daar ook geen last van.

Bespaard je hoop heschrijven wat vaak nog
meer kost.

old_comment_user op Dinsdag 2 Juli 2002 21:10

image

<b>Hace</b>:<br />66 miljard Dollar? Dat hebben ze als volgt bepaald: 2 NIST mensen reden in hun auto en moesten eigenlijk gisteren al een rapport af hebben over bugs in software, maar ze wisten nog steeds niet hoe ze hun rapport goed aan de man konden brengen. De ene zei: Als we nou zeggen dat software bugs veel geld kosten? En toen zag de andere man het bordje langs de weg: Route 66.....

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws