Windows 7 RC tot 15 augustus verkrijgbaar

windows 7

Gepubliceerd: Woensdag 24 juni 2009

Microsoft stopt op 15 augustus met het aanbieden van de Windows 7 release candidate. De RC zal tot 2010 functioneren.

Toon volledig artikel

vinylat45 op Woensdag 24 Juni 2009 11:35

image

Het is al weer een lange tijd geleden dat Microsoft met iets voor de consument kwam en dat de wereld reageerde van 'Wow, technologie is leuk!'.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 11:56

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 11:59

image

Windows 7 zal hier geen verandering brengen. Het uiterlijk is na mijn mening in ieder geval een achteruitgang ten opzichte van Vista.

Als je Windows 7 net geïnstalleerd hebt, lijkt het sneller te zijn. Op het moment dat je echter applicaties als anti-virus en een IM installeert, is de snelheidswinst in vergelijking met Vista nog nauwelijks merkbaar.

De enige vooruitgang die ik heb kunnen constateren, is dat een aantal XP applicaties, die het (ook onder compatibiliteits-modus) onder Vista vertikten, het onder Windows 7 wel doen. (Bijvoorbeeld ween webcam aanstuur programma).

globetrotter op Woensdag 24 Juni 2009 14:19

image

Wij testen het ook op een aantal machines en het is wel sneller.
Ook in een domein werkt het sneller.

Verder is de GUI natuurlijk een persoonlijke mening.
Sommige dingen zijn handiger geworden en sommige niet.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 20:04

image

Was inderdaad WOW

CrazyJack op Woensdag 24 Juni 2009 11:53

image

Ik werk er sinds een weekje mee en het bevalt tot nu toe heel aardig. Ik zit wel op een Quadcore met een dikke grafische kaart, en dat helpt. Daarvoor een weekje op een oudere machine, en daar vond ik Aero te traag, dus heb ik 'm weer op Classis staan. Dan ziet 't er als XP uit.
Wel nog wat probleempjes met graphics drivers, maar het lijkt verder behoorlijk compatible. Jammer dat het standaard aardig wat geheugen zuipt ivt XP, maar goed, ik wil tegenwoordig toch 4Gb in m'n PC.

steffio op Woensdag 24 Juni 2009 12:57

image

Dat is niet mijn ervaring, ik heb W7 draaien op een Pentium 4 Hypertrading met 2 gig intern.

De machine beschikt wel over 2x Nvidia GTX 7800 kaarten in SLI opstelling. Ik zie geen noemenswaardig snelheidsverschil met Aero. Bovendien heb ik het gevoel dat W7 sneller is dan XP, maar dat kan optisch bedrog zijn aangezien ik een installatie van 1 jaar oud, heb vervangen door een schone installatie van W7

Wat ik niet zo goed begrijp, waarom moet Aero zoveel resources trekken, terwijl Compiz onder Ubuntu, wat misschien nog wel meer kan, met een veel mindere configuratie uit de voeten kan.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 13:03

image

Wat ik niet zo goed begrijp, waarom moet Aero zoveel resources trekken, terwijl Compiz onder Ubuntu, wat misschien nog wel meer kan, met een veel mindere configuratie uit de voeten kan.

Je begrijpt het inderdaad niet want aero maakt normaal gebruik van gfx hardwareondersteuning en legt daardoor effectief nauwelijk beslag op de overige recources van je computer.
En aero draait ook al op fluttige gfx kaartjes uit 2001-2002 maar ook bijvoorbeeld op moderne ingebouwde gfx chipschets op moederborden.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 13:54

image

En aero draait ook al op fluttige gfx kaartjes uit 2001-2002
De minimum requirements van Aero zijn:
a DirectX 9 compatible graphics processor with a Windows Display Driver Model (WDDM) driver, Pixel shader 2.0 in hardware, and a minimum of 128 MB of Video RAM

DirectX 9.0 is uit december 2002. Ik vraag me af of fluttige gfx kaartjes uit 2001-2002 daarvoor in aanmerking komen. En of fluttige ftx kaartjes uit die tijd zoveel video RAM hadden?

Maar misschien zat je er een of twee jaartjes naast. Dat kan iedereen gebeuren.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 16:23

image

Dat zijn de officiele requirements maar in feite hand de benodigde grootte van je geheugenkaartje af van hoe groot de display is die je aanstuurt.
Als je een low resolution scherm tot 1024x768 scherm aanstuurt kan je met een 32 MB kaartje ook wel aero draaien (ik heb dat gedaan). Het belangrijkste is dat je kaartje al wel DirectX 9b (of was het 9c) ondersteund.

Vincentlaborant op Woensdag 24 Juni 2009 16:35

image

het was 9.0c

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 17:44

image

9.C is augustus 2004.

Dan wordt de afstand naar dat fluttig kaartje uit 2001 wel erg groot.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 21:28

image

Ik heb even gekeken en aero draait bij mij op een ATI radeon 9500 of 9600 uit halfwege 2003.
Niet echt een schokkend prettige ervaring met oude P4 en 512 kB geheugen maar het draait wel vista met aero op een oud CRT scherm.

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 08:17

image

En aero draait ook al op fluttige gfx kaartjes uit 2001-2002en aero draait bij mij op een ATI radeon 9500 of 9600 uit halfwege 2003.Je doet er zelf een jaar bij en bevestigd vervolgens:
Niet echt een schokkend prettige ervaringDus inderdaad, een 'fluttig' kaartje uit 2001 zal wel prima zijn. =P

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 08:43

image

Volgens hardwareinfo.nl is die kaart pas halverwege 2004 geintroduceerd: KLIK
De 9600 is van eind 2004
KLIK

Dat scheelt toch wel 3 jaar met zijn fluttig 2001 kaartje.
De eerste ATI 9.0C kaarten kwamen pas in 2006 op de markt.

Wie wil er nou (behalve dosprompt dan) Vista/W7 op zo'n ouwe bak draaien? Dat is toch masochisme?
Vergoeilijkend vertelt hij het monitor type erbij, alsof dat enige relevantie heeft. (overbodige details: klassiek kenmerk)

Met andere woorden, dat fluttig 2001/2002 kaartje was met zekerheid gelogen. Die PC vermoedelijk ook.

Gregorius op Donderdag 25 Juni 2009 08:55

image

Met andere woorden, dat fluttig 2001/2002 kaartje was gewoon gelogen.

Ach, zolang hij zich maar kan uitleven...

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 09:02

image

Dat is werkelijk een grappige tekst, behalve dat waar jij op duidt staan er nog meer grappige bijzonderheden in:

Eerst moppert hij dat je op Webwereld "al gauw in een bepaald hoekje gedrukt" wordt, en binnen diezelfde zin drukt hij zijn discussie-opponenten in het hoekje van: "anti-MS mannetjes". Die hij in een volgende zin maar gelijk classificeert als: "de idioten".
Dit is een overeenkomt met wat SED doet: KLIK

Dit is ook een dosprompt-pareltje (uit dezeflde reactie, let op het veelzeggende woordje "nog":
Voor elke reactie die ik schrijf doen anderen nog fanatieker reageren. Sommigen noemen mijn reacties bizar maar vinden het niet bizar dat ze zelf overal klakkeloos op reageren met vaak nog veel bizardere reacties.

Lees ook de rest van de thread naar beneden.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 09:58

image

aha, Theodoor heeft niet genoeg aan een "'tegenstander"" en moet er weer meer mensen bij betrekken. Theodoor zit zich weer eens te vervelen. naast aantoonbare onzin ( denk aan onbegrepen directx lek) nu weer op d epersoon. Yep Theodoor in optima forma, op weg naar ene nieuwe ban. kwestie van tijd voordat hij gaat schelden, beledigen, enz..
Denk ook aan het mes in de rug voor medestanders die hem per ongeluk in de weg lopen ;)

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 10:44

image

De onrust-indicator van SED: Theodoor

verder geen commentaar.

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 09:04

image

Ach ja, dat jaartje kan er ook nog wel bij. Van een fluttig kaartje uit 2001-2002. Naar een vrij nieuwe kaart uit 2004-2005. :) Het begint inderdaad weer te lijken op 'uitleven'.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 12:50

image

Je moet niet altijd klakkeloos de onzin van RU overnemen.

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 14:11

image

Je hebt gelijk. Ik had eerst alleen op de site gekeken. De eerste ATI Radeon 9500 is van eind 2002. De 9600 kwam een jaar later.

Feit blijft dat het geen fluttig kaartje uit 2001-2002 genoemd kan worden. De eerste is in ongeveer dec 2002 uitgekomen en moet daarom toch redelijk top of de line genoemd worden voor zijn tijd.

Mijn verontschuldiging voor het verwarren van de jaartallen.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 10:35

image

Goh wat een triestigheid zeg.
Je kunt niet eens fatsoenlijk iemands woorden accepteren.

Omdat wat jij beweert gewoon voor mij al feitelijk onjuist is heb ik het nog maar even nagezocht.

De ATI radeon 9500 werd al in 2002 geintroduceerd en was een midrange kaartje 64 MB geheugen (ok, ik dacht 32 MB maar vooruit) die werd geintroduceerd naast de al eerder geintroduceerd ATI radeon 9700 (die ook aero ondersteund).

Ik ga niet de moeite nemen om je domme linkjes na te klikken want deze zullen me niet meer zeggen dan dat ik al first hand weet.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 10:45

image

Ik ga niet de moeite nemen om je domme linkjes na te klikken want deze zullen me niet meer zeggen dan dat ik al first hand weet.
Jij kunt al zeggen zonder te kijken dat ze dom zijn en wat ze inhouden? knap hoor!

Ik zou het dan toch maar eens proberen, want soms tonen ze aan dat je ongelijk hebt.
Maar misschien wil je dat niet weten. Dat kan. Ook goed.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 12:49

image

Ik heb geen ongelijk want het gelijk kan ik in dit geval fysiek aanraken.
Ga zelf nog maar eens echt kijken voor je anderen van leugens beschuldigd.

Je grossiert in nep informatie.
Heb je inmiddels al begrepen dat standaard Chrome gebruikers geen opties in chrome hebben of tools hebben in hun meegeleverde Chrome software hebben waarmee ze hun automatische updates kunnen instellen ?

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 13:47

image

klik maar gewoon op de links van hardware info
Heb je inmiddels al begrepen dat standaard Chrome gebruikers geen opties in chrome hebben of tools
zit je erg hoog, dat je daar volkomen off topic op terug komt.

ik zou zeggen, lees die discussie nogmaals.

KLIK

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 14:09

image

Waarom zou ik op de link klikken.
Ik weet toch al wat ik wil weten.
Dat je zelf denkt het beter te weten komt voor je eigen rekening.

Als je niet in staat bent om te achterhalen wanneer een bepaalde grafische kaart werd uitgebracht lijken me je links ook van bijzonder weinig nut

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 14:17

image

kan je de scheldpartijen niet gewoon achterwege laten? Je kan ook gewoon een tegenlink geven waaruit blijkt dat de ATI Radeon 9500 wel van 2002 is toch?

ATi Radeon 9500 en 9700 volgende week vrijdag | tweakers.mobi (11-11-2002)

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 14:26

image

Ik heb het vermeld en dat was voor mij goed genoeg.
mister klikkerdeklik klik wilde het gewoon niet geloven ondanks dat ik hem bij herhaling iets vertel.

Ik voel geen behoefte om aan zijn eenzijdige wereldbeeld te voldoen en ook niet om een nog groter klikfest te creeren en sowieso klik ik zo veel mogelijk niet meer op zijn klikkerdeklik linkjes.

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 14:28

image

kan je de scheldpartijen niet gewoon achterwege laten?Klaarblijkelijk niet dus.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 14:36

image

Het ergste wat een troll kan overkomen is dat hij genegeerd word. Een grotere "straf" is ondenkbaar...

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 15:03

image

ATi Radeon 9500 en 9700 volgende week vrijdag | tweakers.mobi (11-11-2002)
Dat was op de valreep, in de tweede helft van het laatste kwartaal van 2002.

Wel wat duurder dan 20 tientjes:
The amazing part is the price, since ATI aims at 179 USD

(dan moet hardware info er wel naast zitten, want daar staat toch echt 2004)

Nu blijkt op 16 december 2002 dat Microsoft in 2002 DirectX 9.0 een week heeft uitgesteld.
Om de lezer te plezieren een link erbij: KLIK

Blijft dan al met al, dat de meeste fluttige kaartjes uit 2001/2002 niet bruikbaar zijn in Vista of W7.

En dat de fluttige kaartjes die wel bruikbaar zijn toch in die tijd een kleine 200 USD kostten.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 16:18

image

in de tweede helft van het laatste kwartaal van 2002
Zelf nu je ongelijk had mekker je door. En nog heb je het fout. De introductie van de 9500 was in oktober 2002. Dat tweakers een paar weken later zit

Wel wat duurder dan 20 tientjes

Je probeert nu reacties te combineren die ongerelateerd zijn om de boel te verdraaien.

Voor twee tientje heb je nu een kaartje dat Aero aankan. Dat klopt dus gewoon prima.

En in 2002 waren er dus al kaarten op de mark die ook aero kunnen draaien. Dat klopt dus ook.
Logischer wijs was een aero geschikte kaart 7 jaar geleden duurder dan twee tientjes maar de 9500 was toch zeker een heel matig kaartje die ik voor naar schatting 100-120 euro heb gekocht en dat was achteraf gezien zonde van het geld. Wel erg veel trager dan de 9700 en de ook 9500 pro. Flut is een goede beschrijving.

Wat vooral niet klopte was jou belachelijke herhaalde beschuldigingen gebaseerd op niks. Zelf nu je met je overduilijke ongelijk bent geconfronteerd probeer je nog zielige comments te maken over mijn informatie.

Volgende keer kun je beter wel iets zorgvuldiger googelen voor je mij of anderen van leugens of het verzinnen van zaken gaat zitten beschuldigen terwijl je eigen informatie blijkbaar hhet genen is wat waardeloos is.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 16:56

image

-
-
-
slakken zout
was gewoon einde 2002, en het kostte volgens tweakers bijna 200 dollar.

dat is dus geen fluttig kaartje uit 2001/2002, maar een van de duurdere kaarten, en zeker niet uit 2001, en maar ternauwernood uit 2002

ik heb al toegegeven dat hardwareinfo de verkeerde datum presenteert. dat is jammer, want ik heb die site altijd als betrouwbaar ingeschat. Maar zo leren we elke dat weer bij

Nu zou jij dat met dat fluttige kaartje 2001/2002 eens moeten toegeven.

Het gaat gewoon om een high end grafsiche kaart uit eind 2002 of 2003.

kijken of jij net zo makkelijk iets toegeeft dan ik.

wat mij betreft

EOD

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 14:14

image

Je doet er zelf een jaar bij en bevestigd vervolgens

Niet zo gek want ik als niet erg fanatiek gamer koop geen ultradure kaarten op de dag dat ze uitkomen en als ik ergens in 2003 een kaart koop zal die wel uit 2001-2002 komen. En inderdaad komt ie uit 2002. Ik had er ooit een Vista beta op geinstalleerd maar heb bij het uitbrengen van vista een nieuw bak gekocht

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 14:27

image

zal die wel uit 2001-2002 komenWat een onzin. >:(

En inderdaad komt ie uit 2002.Ja, eind november begin december. En je vind het gek dat ik je niet meer serieus neem, terwijl je zo aan de waarheid draait. Wat mij betreft EOD.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 16:24

image

Wat mij ook want wat is zei was gewoon juist en dat iemand dan gaat beweren dat ik zit te liegen terwijl hij er dus eigenlijk geen zak vanaf weet maar gewoon wat foute nonsense info of zoiets bij elkaar gegoogeled heeft is triest.

Dat je nog steeds je buddy zit te verdedigen na zijn valse beschuldigingen en heel foute informatieverstrekking is eigenlijk te slap voor woorden.

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 17:07

image

wat is zei was gewoon juistAha, inderdaad. Voor 4% juist. De overige 96% heet suggestie.

En ik verdedig geen buddy, ik spreek jou aan op kletskoek en verdraaide waarheden.

dat je dat niet toegeeft, dat is pas slap.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 00:09

image

Je begrijpt het inderdaad niet

Als iemand zegt dat hij het waarschijnlijk niet zo begrijpt en dan zo bevestigend een trap nageven vind ik onnodige agressie.

Je geeft ook helemaal geen antwoord op de vraag van Steffio:
Wat ik niet zo goed begrijp, waarom moet Aero zoveel resources trekken, terwijl Compiz onder Ubuntu, wat misschien nog wel meer kan, met een veel mindere configuratie uit de voeten kan.

Ik vertaal het maar met: waarom heeft windows zo veel resources nodig en Linux zo weinig?

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 08:03

image

Wat ik niet zo goed begrijp, waarom moet Aero zoveel resources trekken

Aero trekt dus helemaal niet zoveel resources. Het is juist ontwikkeld om gebruik te maken van de gfx hardware en daardoor meer resources over te laten voor andere windows processen.

Gregorius op Donderdag 25 Juni 2009 09:00

image

Aero trekt dus helemaal niet zoveel resources. Het is juist ontwikkeld om gebruik te maken van de gfx hardware...

Moeten we hieruit opmaken dat jij vindt dat de gfx-kaart niet onder de resources van een computer valt?

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 14:19

image

Bij normaal gebruik in windows XP heeft een gfx kaart vrijwel niks te doen. Aero pakt in Vista dus door XP ongebruikte gfx resources maar gebruikt daardoor geen resources die andere windows procesen nodig hebben.
Als andere applicaties zoals een game de resources van de gfx kaart nodig hebben dan schakelt aero terug (of uit)

Gregorius op Donderdag 25 Juni 2009 14:28

image

Je had minister-president moeten worden.

Valt een gfx-kaart nou wel of niet onder de resources van een computer?

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 22:42

image

Nu geef je weer het zelfde antwoord op een vraag die al door steffio was gesteld.

Mijn vraag was: waarom heeft windows zo veel resources nodig en Linux zo weinig?
Met andere woorden ¨wat doet windows niet goed¨ of wat doet Linux juist heel goed?

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 12:57

image

Daarvoor een weekje op een oudere machine, en daar vond ik Aero te traag, dus heb ik 'm weer op Classis staan

Een gfx kaartje van 20 euro erin en wat oud geheugen voor een tientje en je kunt er weer een tijdje mee doen

Kameo op Woensdag 24 Juni 2009 11:57

image

Wat is dat toch allemaal voor non nieuws over Microsoft constant??

Dit bericht over de RC van Win7 stond een tijd terug ookal hier op WW.

Typisch een gevalletje van MS sponsoring hier op WW. Waarom anders al dat neppe nieuws over MS??


Maandag:
Gratis antimalware Microsoft komt morgen

Dinsdag:
Nog geen gratis Microsoftbeveiliging in Nederland

Woensdag:
Windows 7 RC tot 15 augustus verkrijgbaar


Sorry hoor, maar dat is allemaal nikszeggend. wat voor nonnieuws over MS staat er morgen op WebWereld??

Dat geld van Hans Bos voelt wel erg lekker zeker dat jullie steeds met dit nonnieuws komen??

Wanny van Gils op Woensdag 24 Juni 2009 12:32

image

Wat is dat toch allemaal voor non nieuws over Microsoft constant??

Waar moeten de mensen anders heen met hun 250+ opmerkingen?
Zie het maar als een service van Webwereld.

swhnld op Woensdag 24 Juni 2009 14:02

image

Ja ergerlijk. Elke keer is er wel wat van organisaties die kunnen sponsoren, Microsoft en Apple weten constant in het nieuws te komen dankzij hun goede marketingafdeling, en gezien de vele replies op die boodschappen zijn die berichten ook erg gewild bij de lezers van Webwereld.

Maar ja, voor nieuws dat er eennieuwe Linux kernel gereleased is, zie je hier niets terug. En dat IBM i5/OS v6 uitbracht heb ik ook niet meegekregen op webwereld. Maar ja, misschien zouden die organisaties de berichten in het Nederlands moeten aanleveren zodat het op de site gekopieerd en geplakt kan worden door de webwereld (kuch kuch) journalisten?

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 00:20

image

Inderdaad, waarom geen Redhat b.v. zij komen met een fantastisch product. VDI en een eigen bare metal hypervisor op basis van KVM en alles wordt open source:

RALEIGH, NC - June 16, 2009 - Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), the world's leading provider of open source solutions, today announced that the Red Hat Enterprise Virtualization portfolio of products has transitioned to Beta and is on track for final delivery later this year. These products are part of the company's outlined strategy to offer solutions that expand the scope and market reach of its virtualization and cloud technologies.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 12:16

image

toch blijft het opvallend dat vooral anti-MS figureren hier meteen opduiken. Grappig ;)

De angst voor wat W7 gaat brengen zit diep.. ook aardig om te elzen dat zelfs igniticus aangeeft een snelheidswinst te bemerken, dat wijkt weer af van zijn eerdere "'ervaringen"' ;)

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 13:59

image

ook aardig om te elzen dat zelfs igniticus aangeeft een snelheidswinst te bemerken
iGNUtius was on topic in die reactie.
Wat is jouw on topic bijdrage in deze reactie?

Of hou je het liever bij een aanval op een niet specifieke groep mensen die jij "anti-MS" noemt.

"Feindbild" noemen ze dat in Duitsland
Als Feindbild wird allgemein ein Deutungsmuster gegenüber anderen Menschen, Menschengruppen (insbesondere Minderheiten), Völkern, Staaten oder Ideologien bezeichnet, das auf der Grundlage von Zweiteilungen einer wahrgenommen Welt (Dichotomie, Dualismus) mit grundsätzlich negativen Vorstellungen, Einstellungen und Gefühlen verbunden ist.
Lees verder: KLIK. Erg interessant.

iGNUtius schreef nog meer over de snelheidswinst, je vergat een stukje van de betreffende alinea:
Op het moment dat je echter applicaties als anti-virus en een IM installeert, is de snelheidswinst in vergelijking met Vista nog nauwelijks merkbaar.

swhnld op Woensdag 24 Juni 2009 14:10

image

Toch ff zout in de wonden strooien. "Nauwelijks merkbaar" is nog steeds merkbaar. En een sales figuur kan daarmee verkopen dat uit gebruikerstest is gebleken dat het produkt sneller is dan zijn voorganger.

Zolang er hardware ondersteuning blijft vanuit XP voor nieuwe producten zie ik niet direct reden om naar Windows 7 te upgraden, en op Torrent sites zoals The Pirate Bay kun je die drivers geslipstreamd downloaden in een XP SP3 versie wat je ook weer downloads bij MS vandaan halen scheelt. Even je OEM key van de zijkant van de PC af invoeren, en een herinstall is klaar.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 14:15

image

"Nauwelijks merkbaar" is nog steeds merkbaar.
Daar heb je gelijk in. Het is objectief waargenomen door iGNUtius. Zelfs een klein verschil valt hem op en benoemt hij.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 17:56

image

Daar heb je gelijk in. Het is objectief waargenomen door iGNUtius. Zelfs een klein verschil valt hem op en benoemt hij.
Het probleem is dat SED en de zijnen aan de objectiviteit twijfelen en mijn verslag in twijfel trekken omdat het de beweringen van Microsoft niet ondersteund.

Ik heb Windows 7 RC gedownload en geïnstalleerd omdat ik het best met SED eens was, dat je niet over een product kan oordelen, zolang je het zelf niet getest hebt.

Ik heb het getest en was zeer teleurgesteld.

Mijn advies aan Windows XP- en Vista gebruikers luidt dan ook: overstappen is simpelweg geldverspilling, van dat geld kan je veel leukere dingen doen. Koop een leuk cadeau voor je vrouw, man, vriend, vriendin, kinderen, de hond, kat of het kanaripietje. Je krijgt er dan tenminste nog een teken van genegenheid voor terug ;-)

Indien iemand het uiterlijk van Windows 7 zo geweldig vind, kan deze gewoon het gratis Windows 7 Transformation pack voor XP downloaden.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 09:59

image

TT inderdaad ;)

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 14:32

image

Vermaak je je een beetje? =P Ik heb hier nog niets van je gelezen wat geen trolletje is.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 00:31

image

toch blijft het opvallend dat vooral anti-MS figureren hier meteen opduiken. Grappig ;)

Het is inderdaad grappig om te zien hoe win7 zo wordt opgehemeld door de M$ evangelisten. Maar gelukkig het aantal is op 1 hand te tellen.
Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie binnenkort mogen dokken om die troep binnen te halen. Volgens mij koop je er een mooie MAC voor om maar iets te noemen. Dat wordt dus binnenkort nog veel harder lachen.
Als het een beetje mee zit, wordt het een half maandsalaris, hihihi
Dan heb je nog niet eens applicaties.

Gregorius op Donderdag 25 Juni 2009 09:10

image

Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie binnenkort mogen dokken om die troep binnen te halen. Volgens mij koop je er een mooie MAC voor om maar iets te noemen. Dat wordt dus binnenkort nog veel harder lachen.

Als iemand nou zo graag windows wil gebruiken en bereid is om daarvoor in de buidel te tasten, dan is dat toch zijn goed recht?

Ik zou dat zelf niet doen maar we leven in een vrij land, toch?

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 22:51

image

Tuurlijk moeten ze vooral doen ;-) Ik vind het heerlijk om anderen te zien uitgeven wat ik voor niks heb.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 10:01

image

Als het een beetje mee zit, wordt het een half maandsalaris, hihihi de frustratie van een mac user, zelfs met een half maandsalaris kan hij nog geen Mac kopen ;)

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 12:09

image

Mac-users zitten meestal bij het beter betaalde deel van de bevolking

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 20:23

image

en dan nog geen Mac kunnen kopen zegt genoeg, maar dat had je weer gemist ;)

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 20:41

image

ik denk dat jij verkeerd gelezen hebt, lees nog maar eens terug, het is voor tweeerlei uitlegbaar, maar volgens mij staat er dat een PC met WIndows 7 een half maandsalaris kost

Het is inderdaad grappig om te zien hoe win7 zo wordt opgehemeld door de M$ evangelisten. ... <snip>....
Ik ben erg benieuwd hoeveel jullie binnenkort mogen dokken om die troep binnen te halen. ....<snip>....
Als het een beetje mee zit, wordt het een half maandsalaris, hihihi
Dan heb je nog niet eens applicaties.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 22:49

image

de frustratie van een mac user
hahaha waar staat dat dat ik geen mac zou kunnen kopen?
Ik blijf lekker bij mijn linuxdoosje en vind het een heerlijk gevoel dat er nog mensen zijn die veel geld voor alleen besturingssoftware neertellen.
Ga gerust je gang, het geeft mij een kick

Sokolum op Woensdag 24 Juni 2009 12:54

image

W7 is gewoon fantastisch gebouwd.

Als je ervaart dat de GUI response beter is dan van de Vista of XP, dan klopt dat ook!

http://blogs.msdn.com/e7/archive/2009/04/25/engineering-windows-7-for-graphics-performance.aspx

ook vind ik dat de GUI intuïtiever is geworden, het is even wennen als je van XP komt, maar het is gemaakt voor de dag van vandaag.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 00:32

image

zie boven

vinylat45 op Woensdag 24 Juni 2009 13:08

image

Ben benieuwd of Win7 de derde wordt in dit rijtje:

Fastest laptop for WinXP is a MacBook Pro
Fastest laptop for Vista is a MacBook Pro

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 13:40

image

Misschien als men de IBM roadrunner een Apple port weet te geven kan OSX zelfs de snelste worden ;)


vinylat45 op Woensdag 24 Juni 2009 13:48

image

Peta flops! Bizar snel he!

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 21:32

image

OSX is al sneller .... Startup time van Windows 7 is nog steeds langzamer dan OSX Leopard.
En Snow Leopard gaat nog sneller worden!

Mac OS X vs Windows 7 Boot time
Lachwekkend traag haast Windows 7 :)

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 00:34

image

Het is dus niet alleen onveiliger, duurder maar vooral ook langzamer!

vinylat45 op Donderdag 25 Juni 2009 01:54

image

Ja, elk nadeel heeft zijn vo......, ... huh !?!

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 10:06

image

Dus Windows 7 start trager op een Mac .. hoe zou da toch komen ;)

Het is inderdaad erg traaaaag daar... wat een hardware.

bekhof op Donderdag 25 Juni 2009 14:57

image

Zie reactie eerder:
Fastest laptop for WinXP is a MacBook Pro
Fastest laptop for Vista is a MacBook Pro

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 22:53

image


Ach verspil je maar de moeite niet hij snapt nog niks van hardware en software intergratie ;)

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 13:43

image

SED beweerde:
De angst voor wat W7 gaat brengen zit diep.
Ha, ha, ha, grappenmaker :-)
ook aardig om te elzen dat zelfs igniticus aangeeft een snelheidswinst te bemerken, dat wijkt weer af van zijn eerdere "'ervaringen"'.
Je leest ook alleen wat je lezen wil, dit heb je schijnbaar "per ongeluk" over het hoofd gezien:
Op het moment dat je echter applicaties als anti-virus en een IM installeert, is de snelheidswinst in vergelijking met Vista nog nauwelijks merkbaar.
Hier is de productie sleutel van Windows 7 RC (het middelste gedeelte heb ik vervangen door xxxxx omdat het niet geoorloofd is om de productie sleutel te delen):

Q3VMJ-TMJ3M-XXXXX-CVPJ3-Q7VF3

Maw. je suggereert dat ik Windows 7 RC niet heb getest door "ervaringen" tussen aanhalingstekens te zetten. Is hij lekker, die duim van je?

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 20:01

image

SED heeft geen duim meer over.Binnenkort gaat hij melden dat de assistive technology in win7 veeeel beter is.

Anonymous Coward op Woensdag 24 Juni 2009 21:36

image

Die technologie kan toch al lang met Linux en OSX :)
Ik blijf het altijd een leuke discussie vinden.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 00:11

image

Volgens mij zijn invaliden ook veel beter af met linux en OSX

vinylat45 op Donderdag 25 Juni 2009 02:02

image

Binnenkort gaat hij melden dat de assistive technology in win7 veeeel beter is.

'blue screen of death' in braille: '.::.:'::.":.';:";.:

www.translatum....ter/braille.htm

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws