Website Brein 'grondig vernield'

binaire code

Gepubliceerd: Donderdag 25 juni 2009

De site van anti-piraterijstichting Brein ligt niet alleen plat door een DDoS-aanval, maar is door hackers 'grondig vernield'. "Er stonden een paar poorten open."

Toon volledig artikel

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 17:06

image

ik kon mn lachen toch echt niet inhouden toen ik dit las.

Kickass op Donderdag 25 Juni 2009 17:18

image

Dat er nog vele soortgelijke situaties mogen volgen.
Kapotmaken die malafide $#@!^%&~*(!!)%$# stichting brein ;-P
Keep on going the break brein work!

Ronald123 op Donderdag 25 Juni 2009 21:05

image

En denk je dat Brein nu stopt ofzo? Vandalisme helpt echt niet.

Bob op Donderdag 25 Juni 2009 19:02

image

Zelf zo lachen dat ze backups schijnbaar niet belangrijk vonden.

Een provider die poorten open laat staan. Kom op bij een organisatie als Brein kun je een aanval verwachten vroeg of laat en moet je je zaakjes toch goed op orde hebben.

rolluf_ op Donderdag 25 Juni 2009 20:12

image

Zelf zo lachen dat ze backups schijnbaar niet belangrijk vonden.

Ja, maar met het maken van een backup ben je toch aan het kopiëren? ;o]

Bob Schurkjens op Donderdag 25 Juni 2009 17:10

image

"stichting Brei".

Een zeer toepasselijke tikfout in dit artikel. Graag laten staan Andreas!

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 17:15

image

Als The Pirate Bay dan niets doet, dan zullen we met het vonnis in de hand naar de isp's stappen
Even de volgorde in de gaten houden, Kuik

Eerst een gunstig vonnis, dan pas naar de providers stappen.

Ik geef jou op een briefje dat dat niet lukt.

cjkos op Donderdag 25 Juni 2009 17:53

image

Precies, als de heren in hoger beroep vrijgesproken worden dan is er helemaal geen vonnis meer.

Dan kost het de auteurs en muzikanten alleen maar meer geld. Je gaat je toch serieus afvragen wat die auteurs en muzikanten van Brein vinden.

Aangezien Brein kennelijk toch veel geld (nodig) heeft zullen ze de webdesigner cq beheerder ook wel aanklagen. Misschien gaan ze dan wel zoveel geld eisen dat ze die rechtszaak tegen The Piratebay kunnen voeren.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 18:10

image

Precies, als de heren in hoger beroep vrijgesproken worden dan is er helemaal geen vonnis meer.

Die kans is alleen vrij klein.
Diverse Zweedse juristen hadden al na het vonnis aangeven dat het een behoorlijk goed vonnis leek en ook de poging om de rechter in diskrediet te brengen heeft ook al niks opgeleverd nu de ingediende klachten daarover van tafel zijn geveegd.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 18:15

image

poging om de rechter in diskrediet te brengen
er komt in hoger beroep een uitspraak over de gang van zaken, dus of het iets oplevert om die rechter in diskrediet te brengen moet worden afgewacht.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 18:02

image

Ik geef jou op een briefje dat dat niet lukt.

Ah een voorspelling.
Zo heb ik er ook tientallen gezien vooraf aan het proces tegen TPB in zweden...

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 18:14

image

Zoals je weet is daar geen nog definitief vonnis. Maw, het kan alle kanten op

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 23:36

image

Dat is nogal suggestief.
In hoger beroep worden veel meer zaken bevestigd dan omvergeworpen. Ik weet niet precies de cijfers maar ik mag toch hopen dat in een beetje goed functionerende rechterlijke macht ruim meer dan 90% van de hoger beroepen geen significante wijzigingen worden aangebracht in de originele uitspraak.

Anonymous Coward op Vrijdag 26 Juni 2009 00:42

image

In hoger beroep worden veel meer zaken bevestigd dan omvergeworpen. Ik weet niet precies de cijfers maar ik mag toch hopen dat in een beetje goed
Het is logisch, de meeste zaken zijn niet controversieel. Maar dat zegt helemaal niets over het hoger beroep van een specifieke zaak.

Als je de kans op een hoger beroep wil benaderen met dergelijke kansberekening, dan ben je volgens mij een beetje los gekomen van waar eht werkelijk om gaat.

Anonymous Coward op Vrijdag 26 Juni 2009 12:01

image

Zoals ik al aangaf leken zweedse juridische experts de uitspraak ook niet controversieeel te vinden.
Degenen die hde uitspraak controversieel vinden zijn met name de erg vocale TBP supportshare. Of hun opinie echter erg relevant is in het beinvloedne van een hoger beroepe uitspraak valt te betwijfelen

anonymous_118315 op Vrijdag 26 Juni 2009 12:21

image

Zo te zien heb je gelijk. :)

Geen herziening Pirate Bay-zaak

swhnld op Vrijdag 26 Juni 2009 15:25

image

Ik vind die beslissing overigens niet slim. Had de zaak overgedaan met onpartijdige rechters, nu blijft er altijd een nasmaak hangen, en de vraag of de boel wel eerlijk is in Zweden.

rrhill op Donderdag 25 Juni 2009 17:24

image

Je eigen website kopiëren van het internet is niet illegaal hoor!

"Brein vindt het niet erg dat de site uit de lucht is. "We hebben ons doel bereikt, namelijk dat de Zweedse oprichters van The Pirate Bay op 21 juli verwacht worden op de rechtbank in Amsterdam."
bron: bnr.nl

steffio op Donderdag 25 Juni 2009 19:12

image

Kan dat wel? Moet je niet altijd naar de rechtbank in de woonplaats van de gedaagde?????

Ronald123 op Donderdag 25 Juni 2009 21:07

image

Ja. Nee.

ardje op Donderdag 2 Juli 2009 17:24

image

Je eigen website kopiëren van het internet is niet illegaal hoor!
Maar het is niet de website van de provider, maar van Brein.
Die moet eerst een licentie geven of in ieder geval uitdrukkelijke toestemming om een copie te maken van de gegevens.

Aaargh! op Donderdag 25 Juni 2009 17:32

image

Website Brein 'grondig vernield'

Hehehehe....Hahahaha....HAHAHAHAHHA! WOEHAHAHAHAHA! LOL! ROFL!
En zodra ze hun shit weer up-and-running hebben mogen ze hem van mij gelijk weer met de grond gelijk maken! Ik kan me voorstellen dat Brein een 'beerput' heeft geopend. Misschien dat ze zelfs persoonlijk thuis worden gehackt. Je kent die films wel waarin hun complete identiteit te grazen wordt genomen. Zoiets als wanneer Tim worden aangehouden dat er nog voor 10.000 euro's aan boetes open staan. Creditcards afgesloten wanneer hij op vakantie is en te boek komt te staan als pedofiel... NIet dat ik iemand op ideeën wil brengen, hoor...

Kickass op Donderdag 25 Juni 2009 18:05

image

Hackers & Takedown & Firewall & AntiTrust.
Misschien ook Wargames, maar da's offtopic ;-P

Vincentlaborant op Donderdag 25 Juni 2009 18:15

image

Het is leuk om te fantaseren wat je bij dat soort NSB'ers gaat doen als je de kans hebt.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 23:25

image

Het godwin gehalte is weer hoog de laatste dagen

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 18:07

image

Het vernielen van de website heeft potentieel een doel voor de TPB leden.
In de informatie die Brein bijvoorbeeld naar de TPB leden twitterede stond een link naar de publike gepubliceerde dagvaardingsinformatie op de Brein site.

Mogelijk is het vandalisme een poging om de publike publicatie van de dagvaarding te ondermijnen.
Dit zet een interressant precedent.
Hoe zal een rechter daarover oordelen.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 18:16

image

Hoe zal een rechter daarover oordelen.
Een goede rechter beperkt zich tot de zaak die voor hem ligt. Ouwe wijven halen allemaal zaken erbij.


Als bekend wordt wie dit gedaan heeft (mischien brein wel als publiciteitsstunt) dan kan daarvoor een aparte zaak worden gestart.

We leven in een rechtsstaat.

Valt me een beetje tegen, dosprompt, dat jij dit erbij betrekt. Maar van de andere kant.... misschien is het wel het soort slimmigheid waarmee de Telegraaf ook al jaren haar kolommen vult

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 20:00

image

Ouwe wijven halen allemaal zaken erbij.
Aha, Theodoor min zijn eerste schelmodus, het gaat weer lekker. Straks weer zeuren over al die stoute reacties die hem beschuldigen en zo zwaar krenken.
|Stop daar eens mee Theootje|

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 20:18

image

Je komt vandaag echt niet verder dan wat getroll. Vindt je dat nu echt leuk?

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 20:16

image

Je verzint een beschuldiging en concludeert nog even voor de vuist weg dat je verzinsel een interessant precedent zal scheppen.

Ik hoop dat de rechter zich *iets* meer bij de feiten gaat houden.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 21:10

image

Ik heb dat niet zelf verzonnen maar gelezen als suggestie bij het blog van Arnout Engelfriet.

Maar het tekent je houding wel dat je denkt dat ik gewoon maar wat zaken verzin.

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 22:00

image

Ik lees op de blog van Arnout Engelfriet een zinnetje over het platgaan van de website: KLIK
Ik citeer:

"Ik heb geen idee of Brein’s vordering haalbaar is, omdat hun site eruit ligt sinds ze die dagvaarding uit hebben gebracht. Naar eigen zeggen gaat het om een denial-of-service aanval, maar het kan natuurlijk zijn dat ze gewoon overladen zijn vanwege de aandacht."

Als het oorzakelijk verband tussen de gedaagden en het plat gaan van de brein website, niet kan worden aangetoond, dan is het een belabberde rechter die dat (alsof er wel een oorzakelijkv erband is) toch probeert in een uitspraak mee te laten wegen.

Nu zijn die er wel. Dat klopt, maar in hoger beroep sneuvelt een vonnis gebouwd op suggesties.

In de reacties zijn er nog een suggestie dat dat de zaak interessanter maakt, van een zekere Tim.

Persoonlijk denk ik dat het niet meegenomen zal worden

Anonymous Coward op Donderdag 25 Juni 2009 23:56

image

Ik doel niet op het mee wegen van een oorzakelijk verband met de rechter. Dat valt natuurlijk niet te bewijzen en is ook niet zo relevant omdat dat gewen onderwerp van de rechtszaak is. Daar kan brein separaat wel aangifte van doen.

Ik doel erop of de rechter een publicatie op een website die onbereikbaar gemaakt wordt door een ddos zal beschouwen als een afdoende publieke openbaarmaking. Het is best mogelijk de site langdurig uit de lucht te houden met een ddos

Anonymous Coward op Vrijdag 26 Juni 2009 00:46

image

Het is best mogelijk de site langdurig uit de lucht te houden met een ddos
Als de site lang uit de lucht is dan is dat omdat brein geen backup heeft van de site, zoals Kuik zelf zegt.

Er zijn verder regels over wat bekendmakingen aangaat over afdoende publieke openbaarmaking. Ik ken die regels niet. Ik heb nog nooit gehoord dat internet afdoende is.

anonymous_118315 op Vrijdag 26 Juni 2009 09:16

image

Het is best mogelijk de site langdurig uit de lucht te houden met een ddosVanochtend lijkt de site weer gewoon bereikbaar. Ik begin te vermoeden dat Brein meer last heeft gehad van een slashdot effect. Het zou me zelfs niet verbazen dat ze in de daarop volgende paniek zelf de site verknald hebben.

Het bedrijf dat hun 'beveiliging doet', vergeet backups te maken en vergeet patches uit te rollen lijkt me prima in staat een ddos en boze hackers te verzinnen als cover up.

Het komt op mij wat amateuristisch over.

Grrrmpf op Vrijdag 26 Juni 2009 10:42

image

Het bedrijf dat hun 'beveiliging doet', vergeet backups te maken

Vraag me af of dit bedrijf dat wel is vergeten. 't kan ook nog zo zijn dat het niet is opgenomen in de het beheercontract (SLA). Of te wel, er wordt gewoon niet voor betaald. Dan is Brein er zelf verantwoordelijk voor dat ze met oude troep zitten.

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 22:59

image

Goed, iemand heeft het voor je verzonnen, maar dat maakt het niet minder vergezocht.

En dat ik het aan jouw toedicht? Wat had je dan verwacht als je weigert om aan bronvermelding te doen? Verwacht je nu werkelijk dat ik bij elke bewering van jou het web ga afspeuren of het een idee van iemand anders is?

Ik denk dat een rechter dit stukje onzin van die Tim naar de prullenbak verwijst, waar het mijns inziens hoort.

Cloverfield op Donderdag 25 Juni 2009 18:22

image

"De laatste backup die ze hadden gemaakt, blijkt al een jaar oud. Dus we proberen nu alles er weer op te zetten" Ok, Brein is echt dom.

Mocht de Amsterdamse rechter Brein in het gelijk stellen, maar de beheerders doen vervolgens niets, dan zal Kuik een blokkade eisen van Nederlandse providers. "Als The Pirate Bay dan niets doet, dan zullen we met het vonnis in de hand naar de isp's stappen", zegt Kuik. "We willen het liefst de veroorzakers zelf aanpakken, maar zo'n vervolgstap is dan noodzakelijk."
Wat een bullshit. Wat gaat er dan nog meer komen? Megaupload e.d. blocken omdat die ook illegale dingetjes doen?
Ik hoop niet dat een blokkade (aka censuur) hier er door komt. Vrijheid e.d. Dan kan alles zomaar geblokt worden. Zelfs kinderporno wordt niet geblokt!

Het spijt me wel, maar met al die onzin van Brein en Stichting Thuis Kopie wordt ik die hele industrie en vertegenwoordiging spuug zat. En dan hoorde ik ook nog dat Madonna in een jaar 72.000.000 verdiende.
De grootsten worden nog groter en in de kleine wordt niet geïnvesteerd... alleen als ze klinken als succes bandjes... want dan brengen ze geld in het laatje.

De kloof wordt steeds groter gemaakt. Wij worden veroordeeld omdat "de industrie" een paar procent minder verdient... ze steken het geld liever in rechtzaken, dan in een nieuw businessmodel. Dit kan toch niet doorgaan!

perry1 op Donderdag 25 Juni 2009 19:33

image

Nee, als volgende gaat Brein Google voor de rechter dagen. Die faciliteert ook links naar downloads. En volgens Brein(loos) zijn alle downloads illigaal. dat weet je toch ;->

Henk de Boer op Donderdag 25 Juni 2009 19:50

image

Madonna verdiende het afgelopen jaar volgens Forbes (juni tot juni) geen 72 maar 110 miljoen dollar! Inderdaad, de kloof wordt moedwillig steeds groter gemaakt...

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 20:30

image

Inderdaad, de industrie doet liever aan symptoombestrijding dan aan navelstaren.

Ik durf vrij stellig te voorspellen dat ze heel lang blijven dweilen als ze geen manier vinden om de kraan dicht te draaien. En die draai je niet dicht met rechtzaken, laat dat duidelijk zijn.

RemyB op Donderdag 25 Juni 2009 18:26

image

Dus, omdat een zweedse rechter iets heeft beslitst op basis van het zweedse recht, moeten we in nederland aan dat vonnis voldoen?

HanZie op Donderdag 25 Juni 2009 18:38

image

Tuurlijk niet, laten we als klein maar flink landje wel orgineel blijven.
Maar Brein mag van mij ook wel opzouten.
De lutsers.

Dit heeft niets te maken met copyright, maar alleen maar met geld.
Brein verdient niks maar kan wel met veel geld smijten, er is dan toch echt wel een of andere mongool die daar centen in stopt.
En het enige wat er mee word verdiend is irritatie en verdeling. Ik blijf downloaden ook als is/wordt het zo illegaal als moord. Kom me maar halen Brein. hahahahaha.

anonymous_118315 op Donderdag 25 Juni 2009 20:23

image

Ik ben persoonlijk tegen op dit soort vandalisme. Het helpt niet bij het vormen van de publieke opinie.

Brein zoekt dan wel de grens, maar ze zijn nog nooit terug gevloten omdat ze de wet overtraden voor zover mij bekend is. Deze vernieling is dat wel.

webabun op Vrijdag 26 Juni 2009 10:01

image

Brein is wel eens teruggevloten.

De Rechter heeft in de zaak van Brein tegen de grote ISPs bepaald dat de inzet van Mediasentry niet deugde. Dat had voor de aanpak van Brein nogal wat consequenties.

En volgens mij was er nog een issue tussen Brein en het CBP.

anonymous_118315 op Vrijdag 26 Juni 2009 10:13

image

Dat is ook zo. Bedankt.

ozzybulldog op Vrijdag 26 Juni 2009 10:23

image

Mee eens, zo'n ddos en defacing werken meestal averechts, zeker bij mensen die de materie niet zo goed kennen. Zij zullen eerder geneigd zijn de kant van Brein te kiezen, dan het als iets zien om Brein verder onder druk te zetten, waarvan ik overigens nog maar betwijfel of dat lukt op deze manier. Brein moet gepakt worden met argumenten en in de rechtzaal.

Ik verbaas me toch wel over het moment van de "vermeende" ddos en defacing, ze hebben een rechtzaak aan hun broek van FTD, een NZB site wil niet inbinden cq schikken, rechtzaak tegen TPB die op zijn zachtst gezegt een zeer onzekere afloop heeft, maar als negatief dan worden de ISP's in NL gedwongen om TBP meer door te geven, hahahahahaha. Weer een bak rechtzaken erbij want we zijn China niet.
Dus ergo conclusio deze "vermeende" ddos en defacing komen op een wel erg goed moment om wat extra aandacht te genereren of aandacht af te leiden van.

Oz (/me doet echt niet aan complot theorieën...)

chielsen op Donderdag 25 Juni 2009 21:20

image

Ik vraag me af of die ongekende DDOS niet gewoon 1 pc met slowloris is

Wijntje op Donderdag 25 Juni 2009 21:33

image

Tim Kuik. "Het bedrijf dat onze beveiliging doet, heeft fouten gemaakt. Zo stonden er een paar poorten open."
Ik vindt jou een gore lafbek T.Kuik.Schuif het maar weer door naar andere.Als ik nu de directeur zou zijn van dat bedrijf. dan zou ik je wel even veder helpen de shit in..En tegen die gasjes die dit flikken.........hou vol hou vol.....Nederland heeft hier baat bij. want dit heet koekje van eigen deeg.

Diogenes_Isher op Donderdag 25 Juni 2009 21:56

image

Inderdaad, toen ik vernam dat de site van brein(loos) plat was gelegd door een DDoS-attack, heb ik mij zowat een ongeluk gelachen.

2 linkjes: mijn reactie op: Behoud de huidige thuiskopieregeling en
info om (de) brein(loze) site plat te leggen/houden
U kunt er aldus, indien gewenst, zelf aan bijdragen de site van brein(loos) in "comateuze" toestand te houden, al weet ik niet of dit wel geheel legaal is...
Maar dat is brein(loos) zelf ook heel zeker niet - althans niet volgens het rechtsgevoel van iedereen die echt helder en logisch kan nadenken.
Volgens mij zijn die brein(loze) figuren allemaal zwaar verslaafden ! Jawel: aan grof geld graaien, maakt niet uit waar dat vandaan komt, zolang zij er zelf maar niet voor behoeven te werken...
Hopelijk blijft hun site plat tot in lengte van dagen, dat is precies waar zij zelf om vragen.

Anonymous Coward op Vrijdag 26 Juni 2009 05:56

image

<off topic>

Hee, Diogenes Isher is terug, eindelijk!

Welkom terug Heer Isher, leuk u weer te zien ;-)

</off topic>

Remark01 op Donderdag 25 Juni 2009 22:17

image

Wat een stelletje hobbiesten hahaha.Ze wilden zeker niet de kopieer heffing betalen? Dan maar geen backup!

dMR op Donderdag 25 Juni 2009 23:05

image

jongens,jongens, jongens, wat een kneuzekermis bij Brein!! Als je recentste backup een jaar oud is, sorry maar dan heb ik er geen medelijden mee hoor, gewoon een gevalletje van eigen schuld dikke bult, amateurs. Ik heb toevallig vandaag nog een database accidentje meegemaakt met een klant die even de pedalen was kwijtgeraakt en vrolijk heel z'n database had gewist: even de host gebeld, backupje van de dag voordien terug zetten en binnen 15 minuten was de site weer online... maar ja als je dan moet vaststellen dat je laatste backup een jaar oud is...

globetrotter op Vrijdag 26 Juni 2009 09:43

image

Misschien hebben de beheerders van de providers express geen backup gemaakt?
Ik zou me ook achter de oren krabben als ik hun website moest beheren.

bwelmers op Vrijdag 26 Juni 2009 10:46

image

Het is volgens hun filosofie toch ook verboden om meer dan 1 thuiskopie te maken?

Atheistus op Vrijdag 26 Juni 2009 00:08

image

Tim Kuik. "Het bedrijf dat onze beveiliging doet, heeft fouten gemaakt.
Altijd anderen de schuld geven, dat is les 1. Anderen laten betalen voor iets dat ze niet afgenomen hebben, dat is les 2 (afpersing via onbeschreven media).

eerde op Vrijdag 26 Juni 2009 01:06

image

Wat een stelletje amateurs zeg, ze weten of hadden kunnen weten dat er mensen zijn die zoiets zullen proberen. Sukkels zijn het die je de taak die ze menen te moeten uitvoeren typisch niet aankunnen.

Anonymous Coward op Vrijdag 26 Juni 2009 06:09

image

N.a.v. dit artikel begin ik steeds meer te twijfelen dat zowel de DDoS aanvallen als defacing met The Pirate Bay te maken hebben. De boel was dus duidelijk simpelweg niet goed beveiligd en ja, als je systeem 24/7/365 in verbinding staat met het Grote Boze Interweb, dan wordt er ook 24/7/365 geportscanned.

Als er dan ports niet stealted zijn, dan ben je de sigaar. Volgens mij realiseren zich zelfs de meeste amateurs, met een beetje gezond verstand dat zelfs :-)

milla75 op Vrijdag 26 Juni 2009 07:39

image

Stealthed, een poort niet open...

Je kunt prima 'unstealthed' met 'open poorts' een server draaien. De website had geen ports open staan. De server die de website draaide (een server, blijkbaar).

Het lijkt er op dat iemand de laatste patches niet heeft geinstalleerd, en ook niet grondig backups heeft gemaakt. Aan wie dat precies ligt weet ik niet, maar BREIN zou in ieder geval professionals kunnen betalen om zoiets goed te regelen.

Vervolgens stellen 'we weten uit welke hoek het komt', en 'het hostingbedrijf is het schuld' getuigt niet van je verantwoordelijkheid nemen. Integendeel, behoorlijk kinderachtig.

Ondertussen zijn ze de afgelopen dagen frequent in het nieuws geweest. Leuk hoor, die gratis mediaaandacht.

Paar leuke reacties hier btw <:-)

Sir Limpsalot op Vrijdag 26 Juni 2009 09:21

image

Ondertussen zijn ze de afgelopen dagen frequent in het nieuws geweest.

Dat dacht ik dus ook, ideaal mikpunt om binnen de 'Scene' punten te scoren. Mischien zit Brein er zelf wel achter, zodat ze de vinger naar TPB kunnen wijzen? (zomaar een ongefundamenteerde complottheorie hoor ;-) )

batlequeen op Vrijdag 26 Juni 2009 14:17

image

Geen idee
Maar TPB voor een Ddos beschuldigen terwijl ze gewoon last van een slashdot-effect hebben zie ik ze best wel voor aan

pipoo op Vrijdag 26 Juni 2009 06:45

image

Er is iemand die kinderporno op zijn pc heeft van minstens 100 kinderen en ook verdacht wordt van aanranding. Justitie was blij dat ze deze persoon 3 maanden in voor arrest konden houden, terwijl hier gewoon duidelijk bewijs van is.

Maar een normale burger, die af en toe eens een cdtje download, als die gepakt wordt, krijgt een hoge boete en mogelijk een paar jaar gevangenis straf!?

hallieballie op Vrijdag 26 Juni 2009 07:50

image

pipoo je ziet het goed, blijkbaar wordt het misbruik van artistiek talent zwaarder gestraft dan het misbruik van kinderen.

Weet niet zo goed van ik van de hele Brein gedoe moet denken, als ik mijn paranoia mode aanzet zou ik zowat gaan denken dan de heer Kuik mogelijk zelf als een onbenul aan het editen is geweest op de webpagina en dat er wat mis is gegaan, dan is het makkelijk om iemand anders de schuld te geven.

OnishiZX op Vrijdag 26 Juni 2009 08:30

image

Lijkt mij behoorlijk wrang wanneer je langer zou zitten voor het bezitten van illegale kopiën van "normale" pornografie, dan wanneer je 8-jarige kindertjes loopt aan te randen.

Je zult maar als moeder lastig gevallen worden door Brein, en vervolgens 5 maanden langer zitten dan de man die achter je dochtertje aan zat...

Darksca op Vrijdag 26 Juni 2009 09:00

image

Brein moet niet zo zeuren en moeilijk doen, ze blokkeren dan niet alleen het illegale circuit, maar ook meteen de legale voor mensen die zelf iets maken en het willen delen.

Maar ik vind het prachtig dat de hackers gewoonweg hun site vernield hebben... * KEEP UP THE GOOD WORK *

Ik zie het al zo voor me dat ze op hun werk bij "Brein" allemaal er tegen zijn en ondertussen na werktijd "Thuis" flink aan het illegaal Downloaden zijn.

Anonymous Coward op Vrijdag 26 Juni 2009 09:13

image

De laatste backup die ze hadden gemaakt, blijkt al een jaar oud.

Kijk, kinderen. Zo moet het niet!
Even los van het feit dat de backup oud is, je gaat me toch niet vertellen dat de site zich niet in een CVS/SVN repository bevindt?
Dat zou echt veul lomp zijn.

Fail @sites die rechtstreeks op de productieserver worden aangepast.

krak op Vrijdag 26 Juni 2009 10:21

image

Ik heb de indruk dat de IT bij brein een zootje is.
De vraag is of ze wel alle benodigde licenties hebben.
De BSA zou daar eens moeten gaan kijken en een inventarisatie doen. Maar dat zullen ze wel niet doen omdat ze 'vriendjes' zijn.

lamare op Vrijdag 26 Juni 2009 10:21

image

Hmmm. Hier klopt iets niet.

Hoe kun je een server hacken tijdens een 'ongehoord grote DDoS-aanval' die al dagen aanhoudt'???

RM5614 op Vrijdag 26 Juni 2009 11:31

image

Laat ik voorop stellen dat ik Brein een louche stichting net als al die andere stichtingen die ons met talloze heffingen opzadelen.
Neemt niet weg dat ik een hackattack niet de manier vind om je ongenoegen te laten blijken. Kwestie van fatsoen.
Als iedere website van wie dan ook gehackt of vernield zou worden door mensen die het niet eens zijn met het bedrijf, instelling of wat dan ook eens zou zijn zou er weinig meer te zien zijn op internet.

tikdat op Vrijdag 26 Juni 2009 11:44

image

@sed wie is die theo of theodoor dan waar je altijd over zit te eikelen.

Anonymous Coward op Vrijdag 26 Juni 2009 11:58

image

Theodoor opereert nu onder de nick reginald.uivers

anonymous_118315 op Vrijdag 26 Juni 2009 12:01

image

Albert/hAl/Blingux opereert nu onder de nick Dosprompt.
En Meltdown heet tegenwoordig Endure.

Zo iedereen weer helemaal bij.

Wanny van Gils op Vrijdag 26 Juni 2009 12:55

image

Huppelee deze reactie op dosprompt duurde toch zeker 3 minuten.
Als een bok op de haverkist.
Sneu gedoe.

Waar is het andere deel van het stalkers setje?

anonymous_118315 op Vrijdag 26 Juni 2009 14:17

image

Je hebt gelijk. Drie minuten... Niet gek. Wat is je punt? Ga jij bepalen op wie ik wel of niet mag reageren? Zoek een andere hobby wil je.

milla75 op Zondag 28 Juni 2009 08:39

image

Het punt is dat als 't een trol is, is het een record :P

Sijtze Reurich op Zaterdag 27 Juni 2009 15:11

image

"Theodoor opereert nu onder de nick reginald.uivers."
So what? Ik zie het nut niet zo van dit soort onthullingen, en al helemaal niet van de privé-oorlogjes die hier regelmatig worden gevoerd.

Laten we ons beperken tot waar het hier om gaat: de Stichting Brein en de beheerders van hun website:
"De laatste backup die ze hadden gemaakt, blijkt al een jaar oud."
Mag ik constateren dat deze lieden regelmatig dingen op hun website zetten die ze zelf niet bewaren? En dan af en toe (niet vaker dan eens per jaar blijkbaar) een kopie maken van de website?
Even afgezien van het feit dat het hier een organisatie betreft die de meesten van ons niet sympathiek vinden: zo vraag je toch wel om ongelukken!

ikbennietherman(moet het zo?) op Vrijdag 26 Juni 2009 15:00

image

Als die Kuik 's-morgens voor de spiegel staat dan moet ie zich ook wel allerlei dingen afvragen ... die helemaal niet leuk zijn en helemaal niet vol te houden zijn. Een hele aardige vriend van mij had (lees: HAD) een godsgruwelijk vet betaalde baan bij een soortgelijke organisatie en vertelde me eens dat ie zich nergens meer durfde te vertonen, omdat iedereen niet vanwege hem, maar vanwege zijn baantje een verschrikkelijke hekel aan hem had. Nu heeft ie een nóg vetter betaald baantje en is iedereen weer vriendelijk tegen 'm ... Dus Kuik ...

Crichton op Zaterdag 27 Juni 2009 14:37

image

Het moet toch ook niet gekker worden in Nederland. Sinds wanneer kan Brein bepalen welke sites ik wel en welke sites ik niet kan/mag bezoeken ? Kan dit zomaar in Netderland ???

ichnaton op Zaterdag 27 Juni 2009 23:09

image

Natuurlijk moet ik ook lachen als ik zie dat Brei nog steeds down is.

Maar degene die echt lacht is Brei zelf. ZIj doen straks in de maandagkrant alsof het aan die **levensgevaarlijke hackers ** lag dat ze down zijn en komen dan weer met van die vage praatjes, die nietsvermoedende adigibeten zoetjes met de ontbijtcereals naar binnen happen.

Het is louter een PR-organisatie. Dat wordt wel eens vergeten. Ook als het gaat over rechtszaken, dat is ze puur om de PR te doen, want ze voeren ze nooit tot het gaatje.

noomba op Zondag 28 Juni 2009 00:32

image

Discussie, rechtelijk geneuzel en nietszeggende feitjes blijven benoemen.. denkt iemand nu echt dat je de komende decennia lang grenzeloos films en muziek kunt blijven downloaden? Losstaand van het Brein-effect overigens, want daar mogen de zaakjes ook wel wat beter geregeld worden inderdaad. Laat de winnaar alsjeblieft niet weer degene zijn met de grootste bek.

rene73931 op Zondag 28 Juni 2009 14:04

image

denkt iemand nu echt dat je de komende decennia lang grenzeloos films en muziek kunt blijven downloaden?

Heh, hoe kom je daar nou bij? Het is juist andersom: denk je nu echt dat je het uitwisselen van muziekjes en filmpjes tegen kunt houden? Zodra er een netwerk is (internet) is het mogelijk.

Het enige wat er eventueel verandert is dat het meer ondergronds gaat. Dus geen openbare website's waar - geïndexeerd door google - alles te vinden is (the pirate bay dus, bijvoorbeeld) - maar weer terug naar de obscure filesharing programmaatjes die hun dataverkeer versleutelen ("napster" - maar dan moderner).

Echt, aanpakken van filesharing is dweilen met de kraan open. Brein weet zelf ook wel dat hun optreden alleen voor de vorm is, en dat het wat betreft aantallen niks uitmaakt. Het is aan de contentmakers om het 'orgineel' aantrekkelijk te maken voor hun klanten, in elk geval aantrekkelijker dan de kopie.

noomba op Zondag 28 Juni 2009 20:00

image

Ik denk inderdaad dat filesharing niet 100% is tegen te houden; iedereen heeft waarschijnlijk ook weleens een cd maet music en games illegaal aangeschaft. Maar ik begrijp ergens niet dat de overheid het internet niet veel beheersbaarder maakt en zaken afsluit, en tja, ook ik zou dat liever anders willen. Maar om de wildgroei en legaliteit te bevorderen... Mar ok, wat je zegt.. obscure filesharing programmaatjes zullen dan uit de grond springen en dan is het inderdaad wederom dweilen met de kraan open..

eerde op Woensdag 1 Juli 2009 15:48

image

De piepeltjes van Stichting Breinloos zijn allemaal fraudeurs, das bekend ! Timmie 't Kuikentje voorop.

Die stukjes verpachte wetgeving van Donderse Donnert worden nu al teruggedraaid. Thuiskopie geneuzel, kopierheffing, terwijl ik nog nooit op welke drager dan ook copyrighted materiaal heb gezet...... waar kan ik met het bewijs (CD of DVD of USB stick of HDD) even mijn geld terug krijgen ?

Timmy & Co.: oplichters ! Stichtingen die alleen maar bestaan om voor [!] het uitbetalen van vette directiesalarissen.

Hoeveel geld is er verloren door speculeren op de aandelenmarkt ? Het in stand houden van het systeem ?
Hoeveel geld is er daadwerkelijk naar artiesten gegaan ?

Oplichters, Oplichters, Oplichters !!!

DeliciouslyImperfect op Woensdag 1 Juli 2009 22:08

image

Volgens de lieve mensen van GeenStijl is de hele aanval onzin:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/07/brein_liegt_over_aanval.html

Hmmmm. The plot thickens.
Kan iemand hier bevestigen of ontkrachten van GeenStijl meldt?

caresoul op Vrijdag 31 Juli 2009 02:04

image

ik zie heel wat misverstanden en mis plaatsingen ,, als eerste

muzikanten zitten niet bij brein maar bij stemra ook als het gaat om film muziek wat duidelijk van de film te scheiden is en wat opmerkelijk is dat je stemra helemaal niet hoort in dit soort rechtszaken

voor eerde ,je kan je geld terug krijgen , ik weet zo 1 2 3 niet welke instelling hier overgaat, maar je moet wel met bewijzen komen
en al het geld gaat naar de auteursrechthebbende , jet kunnen artiesten zijn, is dus niet altijd gezegd omdat je namelijk de auteursrechten kan door verkopen

brein is stichting en mag dus geen winst maken, maar over het salaris is dan te speculeren
boetes komen in de staatskas , schadevergoedingen bij brein of andere instelling


over internationaal recht,, er zijn een aantal landen (teveel om op te noemen maar o.a. Zweden en Nederland) die lid zijn van de berner conventie, hier staan de regels in over auteursrechten en theoretisch gezien zou elk land die aangesloten is bij deze conventie de zelfde uitspraken moeten hanteren in een gelijksoortige rechtszaak
dus piratbay verboden in zweden , dan kunnen ze ook verboden worden in nederland

ik denk niet dat je het bezoeken van de site kan verbieden,
De uploaders en downloaders zijn in overtreding, niet de site alhoewel ze wel een steentje bijdragen met het publiceren ,

Je mag niet zonder toestemming films e.d. publiceren
met uploaden doe je dat , en downloaden ook, omdat je in een P2P netwerk ook door deelt, als je helemaal niet deelt en dat is 0,0 ben je niet strafbaar downloaden is nu nog legaal

iedereen kan auteursrechten hebben, bijvoorbeeld met het maken van je vakantie film, een schilderij, een roman, alles wat maar "tastbaar" is , dus geen ideeën
als je dus iets origineels maakt en dus de auteursrechten hebt en iemand anders maakt het openbaar, kan je hem aanklagen maar kom wel met goede bewijzen dat jij de maker bent(b.v met originele opname tape)
je hoeft je nergens voor aan te melden om auteursrechten te krijgen,die krijg je bij het maken van iets "origineels"
als het openbaar is gemaakt en je wilt er geld voor vangen, dan moet je aanmelden bij een stichting
elke stichting heeft zo zijn eigen doelgroep voorbeeldje
stemra de muziek
brein de beelden

Brein, is een stichting die geen winst mag maken ,het geld wat ze krijgen verdelen ze dus weer onder de auteurs die bij hun ingeschreven staat
het leukste is dus ,,, als er een film op een torrent site staat waarvan de auteur niet bij brein geregistreerd staat. mag brein ook niet over deze film geld ontvangen ,, zo is in Amerika al eens iemand terug gefloten door een muziekband

de hoogte van de boete word niet door brein bepaald maar is wettelijk vastgelegd

mijn mening is dat je de markt niet open moet gooien , het merendeel gaat dan downloaden en Hollywood krijgt dan niks meer, dus we krijgen dan sjit films op de buis

ik download zelf ook hoor en ik ben daar niet op tegen, maar vind het goed dat er af en toe geremd wordt

maar veel muzikanten en daar ben ik het ook mee eens, dat internet hun naamsbekendheid veel meer verspreiden en dus meer optredens zullen krijgen en geld in het laatje komt... en ja met films kan je eenmaal niet mee optreden

over het back-up systeem ,, hahahah foutje bedankt :P


nou nu wel weer genoeg verteld :)

superfastjellyfish op Donderdag 12 Januari 2012 22:44

image

Het zijn leugens, Brein heeft zelf hun webpagina offline gehaald om het zo te doen lijken alsof ze worden aangevallen!

Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/07/brein_liegt_over_aanval.html

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws