Worm legt computers rechtbanken plat

onveilig

Gepubliceerd: Donderdag 30 juli 2009

Door een computerworm kunnen medewerkers van rechtbanken en het Openbaar Ministerie niet mailen en is internet beperkt beschikbaar.

Toon volledig artikel

swhnld op Donderdag 30 Juli 2009 16:13

image

Sinds wanneer is MSN een zakelijke applicatie?

Bannen die applicatie, als mensen al zoiets willen en mogen gebruiken, laat ze de webversie maar gebruiken.

Bob op Donderdag 30 Juli 2009 19:02

image

msn is toch een standaard applicatie van medewerklers om lekker te chatten in de baas zijn tijd. Dat is ondertussen toch al onderdeel van de arbeidsvoorwaarden ;-)

cjkos op Donderdag 30 Juli 2009 20:58

image

In sommige bedrijven wordt het professioneel gebruikt om een meeting te houden tussen de werknemers onderling en als controle middel om te zien of de werknemer op zijn werkplek zit zonder de ICT in te schakelen.

Ik zeg niet dat het de juiste optie is, maar het werkt wel prettig tussen de verschillende vestigingen.

Anonymous Coward op Donderdag 30 Juli 2009 21:07

image

Er is een pro versie van MSN die dit soort ongein ook niet heeft.
Het ziet er naa ruit dat die ook niet gebruikt is en dat het een fikse gatenkaas is daar.
Diep triest voor een dergelijke instelling.

Anonymous Coward op Donderdag 30 Juli 2009 16:25

image

Een worm die al sinds 2007 wordt herkend door virusscanners. Beetje jammer..

PS. Leuke illustratie, het panic-bommetje van MacOS 9 en eerder op een trinitron-beeldbuis. Dat moet er wel eentje uit de oude doos zijn! ;-)

vinylat45 op Donderdag 30 Juli 2009 16:32

image

Haha, dat viel mij ook op!

Kickass op Vrijdag 31 Juli 2009 13:40

image

Justitie en windows...Wat een combinatie ;-P

Bladerunner op Vrijdag 31 Juli 2009 17:57

image

Justitie en windows...Wat een combinatie

Ik dacht juist dat ze goed bij elkaar paste.
(ze lopen beide geregeld vast.)

Rude op Donderdag 30 Juli 2009 16:39

image

Laten me eens raden:

Virusscanner niet up to date (want kost licentie centjes)
Niet de laatste Service Pack of patches (want kost ook centjes)
De helft van de Toko is local admin (want dat is zo lekker makkelijk)
Iedereen loopt met USB sticks rond
Elke idioot heeft een laptop en komt nooit of zelden op de zaak zodat het ding niet up to date is.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het is namelijk bijna overal hetzelfde liedje.

Wie zich brand moet op de blaren zitten.

Gregorius op Vrijdag 31 Juli 2009 10:32

image

Computers zijn ongeschikt voor beroepsmatig gebruik door de grote massa en kunnen zelfs een gevaar voor de continuïteit vormen.

Alleen volledig dichtgetimmerde computers met enkele noodzakelijke applicaties zijn geschikt voor beroepsmatig gebruik door de grote massa.

Maar ja, probeer de huidige situatie in bedrijven maar eens terug te draaien...



Mr. Right op Vrijdag 31 Juli 2009 11:42

image

Haha, leuke stelling

* Computers die comfortabel zijn voor menselijke gebruikers, zijn ongeschikt voor beroepsmatig gebruik
* Alleen volledig dichtgetimmerde computer zouden geschikt zijn voor beroepsmatig gebruik, maar die zijn weer ongeschikt voor menselijke gebruikers

Als je alles wat een risico zou kunnen vormen, blokkeert, dan hou je alleen notepad over...

Gregorius op Vrijdag 31 Juli 2009 11:49

image

Alleen volledig dichtgetimmerde computer zouden geschikt zijn voor beroepsmatig gebruik, maar die zijn weer ongeschikt voor menselijke gebruikers

Dat zei ik niet, dat is jouw mening. Je kunt de grote massa (ook menselijke gebruikers) prima op een computer laten werken wanneer het om strak afgebakende applicaties gaat waaraan ze niets kunnen slopen.

Michiel Leenaars op Donderdag 30 Juli 2009 16:42

image

Dit is natuurlijk zichtbare schade van een redelijk stomme worm, maar ik kan me zo voorstellen dat er het nodige gerichte malware en zelfs spear-phishing richting het OM gaat. Zij zijn natuurlijk een belangrijk doelwit, en dus moet de boel helemaal dicht zitten.

Als je al chat wilt toelaten, is die gevoeligheid een belangrijke reden om met internetstandaarden als SIP SIMPLE en XMPP te gaan werken - omdat je dan zelf de veiligheid van je toepassingen kunt laten auditten, zelf encryptie kiest. Een webapplicatie is natuurlijk nog veel erger, lijkt me. Als je standaarden gebruikt, kun je zelf een server draaien in het beveiligde stuk van je netwerk en voorkom je dus dat je vertrouwelijke gegevens via de buitenbocht kwijtraakt aan geinteresseerden met kwalijke intenties ...

Beste groet,
Michiel Leenaars

Full disclosure: Stichting NLnet subsidieert een behoorlijk aantal open source-projecten rondom SIP SIMPLE/P2PSIP/XMPP. Omdat we denken dat dat belangrijk is ...

vinylat45 op Donderdag 30 Juli 2009 16:51

image

Dit is natuurlijk zichtbare schade van een redelijk stomme worm, maar ik kan me zo voorstellen dat er het nodige gerichte malware en zelfs spear-phishing richting het OM gaat.
Nova had laatst een uitzending waar ze 'besmette' USB sticks lieten liggen in diverse instellingen (oa. belastingdienst en kamer van koophandel).

Ik herinner mij dat zo'n 80% van de sticks gewoon in een bedrijfscomputer werd geduwd.

Anonymous Coward op Donderdag 30 Juli 2009 17:10

image

Dus heeft een bedrijf met wat verantwoordelijkheidsgevoel daar een systeem-policy voor waarbij het systeem die niet toestaat. Dat mag je van het OM toch verwachten.. zucht..

Anonymous Coward op Donderdag 30 Juli 2009 23:01

image

Gewoon een kernel uitrollen waarin je de support voor USB mass storage uitgeschakeld hebt. Maar dat kan waarschijnlijk niet in dit geval..

Wanny van Gils op Vrijdag 31 Juli 2009 09:21

image

Kan altijd via Group Policies.
Het wordt waarschijnlijk niet wenselijk geacht

Murfke op Donderdag 30 Juli 2009 17:18

image

Sja, en toch maar een dikke deal sluiten met MS. En die zijn NIET verantwoordelijk voor schade :)

globetrotter op Donderdag 30 Juli 2009 17:32

image

Het is een worm en die moet je dus zelf activeren.....

Lady Gaga op Donderdag 30 Juli 2009 23:18

image

Bij een Trojan wel, niet bij een worm hoor...

en.wikipedia.or...i/Computer_worm

Anonymous Coward op Vrijdag 31 Juli 2009 07:02

image

Worm zelf activeren? from which planet did you came from?

Bij Microsoft hoef je alleen Windows te activeren

Samuel Michon op Vrijdag 31 Juli 2009 08:11

image

from which planet did you came from
Ik weet dat veel Nederlanders denken dat zij de Engelse taal beheersen. In schrift gaat dat vaak nog wel goed, in uitspraak vrijwel nooit. Echter, het valt mij op dat een bijzonder onkundige subgroep het hip schijnt te vinden om Engelse catchphrases te gebruiken. Als gevolg worden context, syntax, grammatica en spelling vaak geslachtofferd. Ik vind het knap dat het Endure gelukt is om er binnen 1 zin op alle 4 onderdelen een puinhoop van te maken.

Ik kan alleen maar hopen dat mijn Nederlands niet zo overkomt op jullie als hoe Endure's Engels overkomt op mij.

Anonymous Coward op Vrijdag 31 Juli 2009 10:41

image

Endure gebruikt vast Double Dutch.. een versie die aleen befgrepen kan worden door kennis van de nederlandse taal. Min of meer "uitgevonden"" door John O'Mill ( alias voor Johan van der Meulen)

Een fraaie :

"An embittered, old sceptic in Zundert
is convinced Mother Nature has blundered
In his angry man's eyes
half the world is not wise
and the rest is hard sicker bethundered"

Wat Endure betreft:
let him still go his corridor.. ;)


John o'Mill


zwart-wit op Maandag 3 Augustus 2009 04:26

image

Leuk boekje om aan te schaffen:

"I always get my sin" en de opvolger "I always get my sin too".

Aanraadertje eerste klas :-)

voorbeeldje:

"How do you do and how do you do your wife?"

globetrotter op Donderdag 30 Juli 2009 17:34

image

Win32/NEERIS.A is de Sophos naam voor het virus, wat suggereert dat ze Sophos gebruiken.

globetrotter op Donderdag 30 Juli 2009 17:52

image

Update: volgens deze vacature hebben ze Trendmicro en Sybari:

http://www.ictro.nl/index.php?id=70

Triest dat hun virusscanners 2 jaar niet up-to-date zijn.

Anonymous Coward op Donderdag 30 Juli 2009 20:33

image

We hanteren een 'cafetariamodel' voor arbeidsvoorwaarden, blijkbaar niet alleen voor arbeidsvoorwaarden ;)
Zo zit het beveiligingsbeleid waarschijnlijk ook in elkaar.

Gregorius op Vrijdag 31 Juli 2009 10:37

image

Triest dat hun virusscanners 2 jaar niet up-to-date zijn.

Triest dat een belangrijke instelling als een rechtbank kiest voor computers met een OS waar 100.000'en virussen, trojans en ander malware voor rondwaart.

Anonymous Coward op Vrijdag 31 Juli 2009 11:44

image

is dat niet te prefereren tegenover een OS waar niets mee aan de hand kan zijn maar waar iedereen met wat kennis zo binnen komt? Dat dus de ultieme schijnzekerheid biedt.


volledig gehacked

en ja dat is ook wat over the top.. maar past goed bij de kortzichtige uitspraak hierboven ;)

Gregorius op Vrijdag 31 Juli 2009 12:00

image

Nee, in de praktijk blijken niet-windows-pc's veel robuuster en betrouwbaarder dan windows-pc's.

Ik heb bij een paar computer-analfabeten Linux geinstalleerd (naast windows-xp). Het verschil is dramatisch. Met windows hebben ze steeds problemen. In het begin werkt het goed maar na verloop van tijd wordt het steeds trager en ze krijgen vage foutmeldingen, bepaalde programma's werken niet goed meer, IE opent ongevraagd p0rnsites, etc.

Wanneer ze Linux opstarten werkt alles nog en even snel als na de installatie. Geen ongewenst gedrag etc.


globetrotter op Vrijdag 31 Juli 2009 13:21

image

Windows 7 RC1 is linux al bijna voorbij:

http://gs.statcounter.com/#os-ww-daily-20090528-20090727-bar

Blizzard op Vrijdag 31 Juli 2009 17:34

image

Wat een rare statistiek, die overigens niet eens werkt op Firefox.
Voor mij zet dat de betrouwbaarheid van de informatie op losse schroeven.

Anonymous Coward op Vrijdag 31 Juli 2009 16:38

image

IE opent ongevraagd p0rnsites, etc.

Wanneer ze Linux opstarten werkt alles nog en even snel als na de installatie. Geen ongewenst gedrag etc.
alleen nog gewenste pornosites neem ik aan ;)

Misschien moet je toch eens vergelijken met een recente versie van Windows en niet lager Windows 95 installeren als vergelijkingsmateriaal..

Gregorius op Vrijdag 31 Juli 2009 18:48

image

Misschien moet je toch eens vergelijken met een recente versie van Windows

Als je goed gelezen had dan wist je dat ze windows XP gebruikten.

ArjenB op Vrijdag 31 Juli 2009 19:50

image

Te moeilijk.

Anonymous Coward op Vrijdag 31 Juli 2009 20:10

image

ik zei dus een recente versie.. XP is 8 jaar oud!

anonymous_118315 op Vrijdag 31 Juli 2009 20:28

image

En het wordt gebruikt door die rechtbanken. Duh!

zwart-wit op Maandag 3 Augustus 2009 04:30

image

Peter,

Hoe vaak is al op WW aangegeven dat de meeste bedrijven nog steeds Windows XP als OS gebruiken. Volgens mij heb jij zelf ook al onderbouwd waarom men niet op Vista is overgegaan (toch?)

Had volgens mij te maken met alle kosten rondom het upgraden etc. Kan helaas de link naar jouw reactie(s) even niet vinden.

Gregorius op Zaterdag 1 Augustus 2009 10:16

image

ik zei dus een recente versie.. XP is 8 jaar oud!

Wat maakt dat uit dan? Toen XP net uitgekomen was, zei microsoft ook dat het veilig en robuust was, net als 2000, vista, 7, etc.

Laat me raden, wanneer windows 8 uit is ga je me vertellen dat windows 7 niet meer deugt?

zwart-wit op Maandag 3 Augustus 2009 04:36

image

heb mijn reactie zelf maar verwijderd.

Gregorius heeft volledig gelijk. Had zijn reactie verkeerd gelezen.

Als W8 uitkomt, dan zal dat een volwaardige vervanger van W7 zijn. Niet omdat de voorgaande OS'en bagger waren, maar omdat W8 gewoon beter zal zijn. Net alsdat OS-X (laatste versie) beter is dan de first release.

Maar ja, daar behoef je dan ook geen hogere wiskunde voor gestudeerd te hebben om dat in te kunnen schatten (toch?)

Anonymous Coward op Zaterdag 1 Augustus 2009 12:52

image

SED neemt geen feiten op als deze conflicteren met zijn persoonlijke opvatting.

ArjenDouma op Donderdag 30 Juli 2009 18:42

image

Wellicht licht hier een schone taak weggelegd voor onze ministers die thans vakantie vieren en ons burgers willen waarschuwen voor de gevaren van computergebruik.

Of past dat niet wegens scheiding van politiek en rechterlijke macht?

In elk geval heeft de gerechtelijke uitspraak in zaak Brein - Pirate Bay de kans op dit soort ellende flink verhoogd. Het lijkt me sterk dat deze uitspraak bij een hogere rechter overeind blijft.

En natuurlijk, vooral Windows blijven gebruiken!

Anonymous Coward op Donderdag 30 Juli 2009 20:35

image

och zelfs erkende security experts houden hun eigen Linux BSD tuin niet schoon, dus Windows is wel het miste probleem lijkt me ;)
volledig gehacked

ArjenDouma op Donderdag 30 Juli 2009 21:21

image

Wat bedoel je met Linux BSD tuin en waaruit blijkt dat deze experts op dit platform? zouden zijn gehacked?

Linux is geen BSD
Hacken heeft niets te maken met virussen of wormen e.d.

Uiteraard is er geen software zonder fouten maar Windows blijft het hallala voor virussen, wormen en andere ongein. Dat zou jij als geen ander moeten weten.

Anonymous Coward op Vrijdag 31 Juli 2009 08:11

image

lees het gelinkte stuk.. het gaat daarbij over linux en bsd.
Door experts geinstalleerd en geconfigureerd.

anonymous_118315 op Vrijdag 31 Juli 2009 08:53

image

Met de nadruk op experts, want dan klinkt het zo lekker. Eindelijk nieuws dat je kan misbruiken om 'aan te tonen' dat BSD net zo onveilig is als Windows niet waar? Je bent net een kind met een snoepje. ;)

Welnu, je hebt gelijk. Een half onderhouden en half geconfigureerde BSD distro is minstens zo onveilig als Windows. Ik hoop dat je tevreden bent dat iemand het gewoon toegeeft.

Mr. Right op Vrijdag 31 Juli 2009 11:46

image

Beste Peter,

Het lijkt er anders meer op dat een goed-geconfigureerde Linux of BSD net zo onveilig is als een niet-goed geconfigureerde Windows.

ArjenB op Vrijdag 31 Juli 2009 12:54

image

Leg uit.

anonymous_118315 op Vrijdag 31 Juli 2009 20:26

image

In jouw universum misschien wel. :)

Anonymous Coward op Zaterdag 1 Augustus 2009 12:56

image

Flauwekul.
Unix en afgeleiden staan standaard dicht. Windows staat standaard OPEN!

Anonymous Coward op Donderdag 30 Juli 2009 22:43

image

Sorry SED, maar dit is gewoon heel erg sneu.. De naam van die worm, begon die niet met W32? Zoals tienduizenden van dit soort producten? Ik moet de eerste FBSD/NEERIS in het wild nog tegenkomen en dat terwijl ik alweer een paar jaar persoonlijk verantwoordelijk ben voor een paar dozijn BSD-dozen en een stuk of drie professioneel ingezette Linux-machines die rechtstreeks 24/7 aan het grote boze net hangen. De enige virussen die mijn scanners ooit oppikken, zijn zonder uitzondering W32.

Natuurlijk is UNIX niet onhackbaar. Sterker nog, het is me herhaaldelijk overkomen. Toen ik UNIX nog aan het leren was, en later op machientjes waar ik mee aan het experimenteren was. Productiesystemen? Nog nooit. UNIX hindert je niet als je iets doms doet. Dat zou immers betekenen dat je ook geen slimme dingen mag doen. Blijkbaar wil je simpelweg niet begrijpen hoe dit werkt, en dat is eigenlijk best jammer.

Anonymous Coward op Vrijdag 31 Juli 2009 08:09

image

ik reageer op zijn stelling ""windows gebruiken"".. Het maakt niet uit wat je gebruikt, als je de zaak niet goed voor elkaar hebt ben je kwetsbaar.
Lastig dat het nu ook an de nadere kant zit, maar gewoon een waarheid als een koe ;)

Gregorius op Vrijdag 31 Juli 2009 10:42

image

Het maakt niet uit wat je gebruikt,

Dus volgens jouw maakt het niet uit of je een OS gebruikt waar geen (of slechts enkele) virus voor voorkomt in het wild, of dat je een OS gebruikt waar meer dan 10.000 virussen voor voorkomen in het wild?

Graag alleen met ja of nee beantwoorden, dank u.

zwart-wit op Maandag 3 Augustus 2009 04:52

image

Allemachtig Gregorius, wanneer ram je je hoofd nu eindelijk eens uit die net omgeploegde grond.

Als Linux niet goed geinstalleerd wordt, als een gebruiker van Linux, net als in Windows, als een mongool begint te klikken op alles wat hem of haar voorgeschoteld wordt, is Linux dan veiliger dan Windows?

N O P E !!!!!

Als ik de Linux fanaten mag geloven stappen steeds meer Windows gebruikers over op Linux..... God moge jullie helpen, want dat zijn volgens de Linux fanaten toch de gebruikers die op alles wat vast en los zit klikken?

He, als die personen overstappen naar Linux (en/of Apple) zijn de MS gebruikers hen in ieder geval kwijt. Wordt dat OS in ieder geval een flink stuk 'veiliger'.

Maar ja, in mijn ogen schijnveiligheid.

Veel plezier met hen dan in ieder geval verder :-)

Anonymous Coward op Zaterdag 1 Augustus 2009 13:04

image

Dat zou jij wel willen, want dan kan je je eigen keuze voor dat domme systeem van je rechtvaardigen. Eigenlijk been je boos op je zelf en zou je veel liever Linux willen gebruiken. Het is niet erg SED om terug te komen op een verkeerde keuze waar je al veel geld aan hebt uitgegeven. Kom op stap over je kant het. Als je nu overstapt zit je nog in de voorhoede.

Lady Gaga op Donderdag 30 Juli 2009 23:19

image

dus Windows is wel het miste probleem lijkt me ;)

Alleen zitten ze met Windows duidelijk telkens in de hoek waar de ECHTE slagen vallen .... ;-)))

Gregorius op Vrijdag 31 Juli 2009 10:39

image

dus Windows is wel het miste probleem lijkt me ;)

Nee, in de praktijk blijkt dat een Linux-pc jarenlang betrouwbaar functioneert zonder virusscanner en dat ook nog eens zonder trager te worden.

zwart-wit op Maandag 3 Augustus 2009 04:56

image

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap.

Als je geen virusscanner of anti-enge beestje programmatuur op je Linux bakje geinstalleerd hebt. Hoe is dan in hemelsnaam vast te stellen of je systeem niet in een of ander botnet hangt?

Have fun.

webabun op Vrijdag 31 Juli 2009 09:33

image

Wellicht licht hier een schone taak weggelegd voor onze ministers

Ik wacht vol spanning op de enorme aantallen ICT minded kamerleden die serieuse vragen gaan stellen aan deze bewindslieden.

Jarige op Donderdag 30 Juli 2009 18:55

image

Whahahaaaa

Anonymous Coward op Donderdag 30 Juli 2009 19:51

image

De baas zal het wel gedaan hebben want werknemers mogen nooit msn gebruiken. Dat is te gevaarlijk. :D

mpilot op Donderdag 30 Juli 2009 20:12

image

In het bewijsbaar veilige FreeMove Quantum Exchange systeem (zie FreeMoveQuantumExchange voor een presentatie) is het domein waarin zich de source informatie + opslag functies bevinden volledig gescheiden van het domein waarin zich de de beveiligde informatie + communictie functies bevinden. Mede door deze volledige functie scheding en ook door de bewijsbare veiligheid gebaseerd op quantum randomness zijn deze problemen onmogelijk in dit systeem.

JanW op Donderdag 30 Juli 2009 20:36

image

@ Rechtbanken & OM:
Lees anders dit ff door:

www.veiliginternetten.nl

eerde op Vrijdag 31 Juli 2009 11:34

image

is dat niet die lekke site van de overheid ? ;)

Tux2 op Vrijdag 31 Juli 2009 21:34

image

@JanW,
Ik zie de humor van het linken naar de veiliginternetten site wel in, maar die is uiteraard wel op consumenten gericht.
Iedere professionele beheerder weet dat je in (grote en complexe) ICT omgevingen niet klakkeloos automatische updates laat binnenlopen. Blijft natuurlijk wel zo dat updates niet zover mogen achterlopen dat een virus waar een half jaar geleden al een oplossing voor was, nog een dergelijke impact heeft.

JanW op Vrijdag 31 Juli 2009 23:08

image

Ja, dus?

Eerst dus het eigen straatje schoon hebben, voordat je iets kunt zeggen over het straatje van een ander. Iets met geloofwaardigheid, en zo...

Z. Akkenwasser op Zaterdag 1 Augustus 2009 09:39

image

Protectie tegen MSN Wormen zit volgens mij niet in elk antivirus/security product...

Zou het dus kunnen zijn dat die antivirus/security producten die ze daar gebruiken MSN gewoon niet scannen?

Anonymous Coward op Zaterdag 1 Augustus 2009 13:08

image

Met windows zal je daar mee moeten leven. Windows is als een schip zonder compartimenten. 1 piepklein gaatje en het hele schip zinkt.

Zielig voor de mensen wiens dossiers naar de haaien gaan!
Een schande dat beslissers dit laten gebeuren.

zwart-wit op Maandag 3 Augustus 2009 04:58

image

Nah,

Sinds de titanic worden dit soort schepen niet meer gebouwd.

Lekker geslapen?

Anonymous Coward op Maandag 3 Augustus 2009 20:05

image

zo te zien ben jij nog niet aan slapen toe gekomen ;-)
blijkbaar varen er nog steeds van dit soort schepen rond.
Er zijn er te veel van gebouwd!

Diogenes_Isher op Zaterdag 1 Augustus 2009 15:50

image

Zou het woordje "overheid" niet beter vervangen kunnen worden door de term "overhead" ? ;-)
Omdat de door o.a. SED hemelhoog geprezen ms-b(r)akken aan licentie gelden (of zijn dit toch "protectie"-gelden, min of meer legaal, afgeperst door MaffiaSof(t) ?) en aanschaf ook hemelhoge bedragen kosten - terwijl (indien men de beheerders eerst eens leert hoe echte ICT in elkaar zit) Linux in aanschaf en licentie niets (of heel erg weinig) kost.
En ook omdat een Linux-(cluster/server-farm /etc.)systeem dat correct installed, configured en gebruikt wordt zeer veilig is - en bovendien immuun tegen de meer dan 500 k virus waar ms-b(r)akjes kwestbaar voor zijn.
Het is eigenlijk ongelooflijk dat er nog steeds ms-crapwarez voor "professionele" (of wat ervoor door wil gaan) toepassingen gebruikt wordt, terwijl er een veel beter alternatief bestaat. Zouden de "beleidsmakers" misschien allemaal een leuke "bonus" krijgen van ms om hun crapwarez aan ons allen dwingend op te leggen ? Dit nu houd ik beslist wel voor mogelijk...
Yeah, right, als het (in)famous "GOUD" project - maar dan wel ten kostte van alle hardwerkende belastingbetalers !

En dan dit nog: Nederland is allang geen "recht-staat" meer, maar een (extreem) rechtste staat... En dat zonder dat dhr. Wilders in de regering zit, vooral het "corrupt demagogisch appel" en de "corruptie unie" zijn hiervoor verantwoordelijk. Waarbij de pvda of dit alles slechts "ja en amen" zegt. ;-)
Het maakt mij namelijk nog steeds onbeschrijflijk kwaad dat de daders in de Bouwfraude-zaak die vele miljarden aan belastinggeld hebben doen "verdwijnen" maar een boete(tje) van € 3500 opgelegd kregen, zij verlieten dan ook lachend de "recht"zaal - terwijl iemand die heel veel minder schade aanricht vaak maanden/jaren de bak in draait en ook nog eens 10 duizenden € boete krijgt opgelegd...

De "heersende klasse" moet eens heel snel gaan begrijpen dat zij op de top van een ontwakende vulkaan zitten, omdat een toenemend aantal burgers door begint te krijgen hoe zij aan alle kanten bedrogen, bestolen en betuttelt worden - en dit niet langer tolereren !

Anonymous Coward op Zaterdag 1 Augustus 2009 17:39

image

M$ verlaat ook altijd lachend de rechtszaal. Als je dossier naar de haaien is door gemuteerde vijandige software van M$, kan M$ volgens de licentie ook nooit aansprakelijk gesteld worden voor deze zooi die je in bruikleen hebt

Deze troep had al lang Uit de handel gehaald moeten worden, zoals in een andere industrie gebruikelijk is ;-)

vinylat45 op Zaterdag 1 Augustus 2009 18:37

image

En je hebt daar nog geeneens malware voor nodig.

Zie Microsoft 'update' breaks Office for Mac (dd. 2009/07/31)

MS office update maakt haar eigen office software incompatible

zwart-wit op Maandag 3 Augustus 2009 05:01

image

Sorry Waarde Diogenes,

Was je na je tweede volzin al volledig kwijt.

Probeer het aub nogmaals, maar dan zonder kwinkslagen naar terzake of niet terzake doende randtoestanden.


wowsa, heb je gemist Tim :-)

Hoop dat je weer vaak van de partij mag zijn ;)

vinylat45 op Zaterdag 1 Augustus 2009 18:35

image

... oops ...

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws