Ddos-aanval nekt Tweakers, Fok en GeenStijl

ddos-aanval

Gepubliceerd: Maandag 24 augustus 2009

Een reeks grote Nederlandse websites is zondagavond onderuit gegaan door ddos-aanvallen. Webwereld is niet op de korrel genomen.

Toon volledig artikel

swhnld op Maandag 24 Augustus 2009 13:04

image

Wat is de overeenkomst? Draaien de fora onder dezelfde software of databases? Was het te doen om e-mail adressen te pakken te krijgen? Of vanwege dat al deze sites een bepaald publiek bedienen? Of was er iemand kwaad over nieuws dat over hun geplaatst is op die sites? Ik kan me niet voorstellen dat zo'n grote Ddos aanval voor de lol gedaan wordt.

Rinzwind op Maandag 24 Augustus 2009 13:30

image

T.net en FOK! hebben eenzelfde oorsprong. Maar meer ook niet.
GS heeft helemaal geen relatie met deze 2.

bleachforums.com was en is nog steeds down. Gebeurde op hetzelfde moment als FOK! down ging dus kan zijn dat dit er ook mee te maken heeft. Of niet :-)


Overigens betreffende het bericht:

"Naast Tweakers zijn ook FOK!, GeenStijl, Spitsnieuws en Dumpert.nl zondagavond getroffen door de aanvallen.

Bij eerstgenoemde is een hacker zelfs binnengekomen..."

Dit zou aanleiding kunnen geven te veronderstellen dat het Tweakers is waar de hacker is binnengekomen maar dat is FOK! geweest.


En tot slot: deze zwakzinnige die dit heeft uitgevoerd mogen ze van mij permanent opsluiten.

leendertv op Maandag 24 Augustus 2009 14:26

image

Wel ja gelijk levenslang geven dat tuig ;-)

Nickname op Maandag 24 Augustus 2009 19:22

image

Als je iemand dood schiet doen ze dat nog niet eens, waarom dan wel als je een site plat legt? Das veel erger zeker? :p

Erick op Maandag 24 Augustus 2009 13:40

image

Webwereld is niet op de korrel genomen.

Is Webwereld wel de moeite waard?

Jasper Bakker [red. Ww] op Maandag 24 Augustus 2009 14:59

image

Sniff, dat vroegen wij ons hier ook al af ....
:(

madmax op Maandag 24 Augustus 2009 15:18

image

Het lijkt wel of de auteur zich achtergesteld voelt, wat een suffe opmerking. Je zou het bijna als een uitnodiging lezen

globetrotter op Maandag 24 Augustus 2009 15:28

image

Wel eens van ironie gehoord?

Konda op Maandag 24 Augustus 2009 13:52

image


Ligt geenstijl.nl er nog steeds uit? Hier in Azie is de site niet te bereiken.

Rinzwind op Maandag 24 Augustus 2009 14:27

image

Nee, doet het gewoon :)

M Wegman op Maandag 24 Augustus 2009 14:59

image

censuur heeft ook voordelen :O

Duh op Maandag 24 Augustus 2009 14:10

image

Huh? Geenstijl hing toch aan de dikke DDoS-bestendige pijpen van Garnier?

griebels op Maandag 24 Augustus 2009 23:54

image

Een flinke DDoS vult zelfs de grootste pijpen. Daar komt nog bij dat je meestal niet eens de pijpen vol hoeft te duwen om een site plat te trekken.

Zo staan zowel fok alsook tweakers bij TrueServer/True. Alhoewel beide sites er last van hebben gehad (fok langer dan Tweakers), blijkt de impact op het TrueServer netwerk zelf beperkt geweest te zijn.

ikstemtegen op Dinsdag 25 Augustus 2009 17:30

image

Zijn de pijpen verkocht als DDos bestendig (lekkere betrouwbare partij) of heeft de koper aangenomen dat ze DDos bestendig zijn (niet zo handig van de koper)?

Die pijpen bestaan nog niet. Als je er een paar hebt, graag :-)

yamada op Maandag 24 Augustus 2009 14:37

image

nou dat geenstijl.nl de lul was vind ik wel stijl hebben..
die site mogen ze van mij 24/7 platgooien.

NULL op Maandag 24 Augustus 2009 15:44

image

-0 / 16 waarderingen. Dus 8 van de 16 mensen zijn het ermee eens dat een normale, legale website geDDoSd wordt?

Wat zijn mensen toch hypocriet :(

Rinzwind op Maandag 24 Augustus 2009 16:02

image

Nee, niet hypocriet! Ik vind het lef hebben.

Denk je nu echt dat als je een site als Tweakers.net of GS ddos'd dat dit niet als een uitdaging wordt opgepakt om te achterhalen wie dit is? :D

NULL op Maandag 24 Augustus 2009 16:12

image

Noem het maar "lef" van de DDoSsers ja, maar vinden dat een site met content die je niet aanstaat best platgelegd mag worden heeft niets met lef te maken.

Van mening zijn dat geenstijl een baggersite is, is iemands goed recht. Maar dat is heel wat anders dan het goedkeuren als iemand die site platlegt.

griebels op Maandag 24 Augustus 2009 23:55

image

Tja, lef of geen lef. Het is gewoon lam.

Een DDoS maakt meestal ook onschuldige slachtoffers.

Doubleday op Maandag 24 Augustus 2009 15:51

image

Mee eens. Ik hou wel van een geintje, maar ze gaan over de schreef wanneer ze mensen persoonlijk aanvallen. Daarnaast propageren ze als ik me niet vergis zelf ook ddos aanvallen op sites die hen niet aanstaan. Ze gedragen zich soms als goden die oordelen over goed(e) en slecht(e) sites, mensen en onderwerpen. Maar wat ze ook zijn, beslist geen goden.

Shirahama Kenichi op Maandag 24 Augustus 2009 17:31

image

Eigenlijk lachwekkend dat tweakers wat vol met geeks zit getroffen word. Wat zullen ze draaien als server?

http://kerkraadse-kde-user.blogspot.com

A-Visser op Maandag 24 Augustus 2009 17:59

image

ddos doe je niet zo heel veel aan, is net als water naar de zee dragen...

Anonymous Coward op Maandag 24 Augustus 2009 20:16

image

Pas op wat je zegt. Jij hebt zo juist je zelf verraden en laten zien dat je niks van ddos begrijpt of je wilde graag lol trappen als troll.
Ik vond het juist knap speurwerk om na 1 uur de boel onder control te kunnen hebben. Er zijn voorbeelden genoeg van sites die nog niet eens binnen 1 uur reageren omdat niemand het in de gaten heeft.

Freehunter op Maandag 24 Augustus 2009 17:59

image

het heeft niks met inhoud of een OS van een site te maken.
Van mij mag geenstijl wel plat trouwens, zijn toch mongolen.

Anonymous Coward op Maandag 24 Augustus 2009 20:25

image

Ik heb begrepen dat de gecodeerde password hack niet bij tweakers maar bij fok.nl zat.
Er is gebruik gemaakt van een fout in de weblog software. Is er iemand die weet welke software zij hier voor gebruiken?
Zo te zien mogen wij dit niet weten. Waarschijnlijk geen open source anders hadden we het wel gezien.

Anonymous Coward op Maandag 24 Augustus 2009 22:17

image

vrijwel zeker wel open source, dat zijn de cms en blog systemen met de meeste gaten..
aantoonbaar!!
Maar verder een zielig gebeuren al hangen de fok en tweakers databases al lang synchroon vwb gebruikers.

Anonymous Coward op Maandag 24 Augustus 2009 22:34

image

vrijwel zeker wel open source, dat zijn de cms en blog systemen met de meeste gaten.. aantoonbaar!!

Aha SED is terug van vakantie. Jij drukt je wel diplomatiek uit zeg! Nu verraad je je zelf weer, dat je een hekel hebt aan open source. Waar zou dat toch vandaan komen? Heb je een slechte vakantie gehad, ben je ontslagen of
is er misschien een open source oplossing wat aan de stoelpoten zaagt van jouw favoriete gesloten systeem?

Maar goed, als jij vrijwel zeker weet dat het een open source weblog is, welke is het dan? en welke gaten zijn aantoonbaar?

Webman op Dinsdag 25 Augustus 2009 00:31

image

Dit is dus SED! Ik kreeg de afgelopen dagen nogal wat fanatici over me heen die dachten dat ik SED was. Mooi niet dus, maar ik begrijp nu wel waarom :)

vinylat45 op Dinsdag 25 Augustus 2009 01:07

image

Haha, sorry nogmaals voor dat ... heb gelukkig al mijn excuses aangeboden. Je snapt nu dat hij niet erg geliefd is.

Vroeger geloofde ik niet in negatieve temperatuur, een inverse serie van pi, een singulariteit dat converteert, totdat ik SED. ontmoette :)

vinylat45 op Dinsdag 25 Augustus 2009 01:38

image

Trouwens, SED is heel voorspelbaar, ik wed €10 dat hij morgen (25 Augustus 2009) helemaal los gaat bij het artikel 'Snow Leopard Release Date'.

karloe op Dinsdag 25 Augustus 2009 17:40

image

al hangen de fok en tweakers databases al lang synchroon vwb gebruikers.

Je mag je in de hoek gaan staan schamen :-p
Dat FOK in Danni z'n Got-tweaker tijd is ontstaan en een tijd op 1 van de tweakers servers gehost is geweest wil niet zeggen dat de gebruikers databases synchroon zijn.
Ik kan met m'n tweakers login echt niet bij FOK inloggen.

Dag SED :bye:


[off-topic]
??Wat doet dit artikel op dinsdagmiddag ± 17:30 ineens weer bovenaan op de FP???

Cycloopje op Woensdag 26 Augustus 2009 14:33

image

Het kan mij geen bal schelen welk OS de meeste gaten heeft.

Het enige dat mij kan schelen is hoe snel daar patches voor worden uitgebracht en hoe goed die patches zijn.

Overigens ben ik gek op kaas.
Dat zit ook vol gaten.
Dit is ook nog eens uitermate aantoonbaar.
Maar niettemin ben ik er gek op.

Mirax op Maandag 24 Augustus 2009 21:40

image

Het zal wel puur gaan om de prestige binnen de hackerswereld. Om aan te tonen dat dit soort sites ook plat te krijgen zijn.

kriDje op Dinsdag 25 Augustus 2009 11:40

image

Dat denk ik ook.

Verder vind ik het verontrustend dat zulke Ddos-aanvallen steeds meer voorkomen, of lijkt dat nu maar zo?

Het is doelloos, maar wel irritant. Ik weet niet hoe zoiets werkt, maar is er dan echt niets tegen te doen?

ikstemtegen op Dinsdag 25 Augustus 2009 17:35

image

Een DDos heeft als doel een denial of service. M.a.w. als een site (service) niet meer bereikbaar is, is de DOS een succes. Dat kun je doen door heel veel verzoeken te sturen naar de server (waardoor deze zo druk wordt dat hij niet meer snel genoeg reageerd) of door de verbinding naar de server dicht te trekken door er heel veel verkeer heen te sturen.

Je kan er pas wat aan doen als de DOS begonnen is.

xight op Dinsdag 25 Augustus 2009 16:15

image

pff, hallo btw ben pas ingeschreven. Het is de laatste tijd schering en inslag, fok, abn, geenstijl.. Ik las vorige week dat er onlangs ook succesvolle aanvallen zijn geweest op het pentagon, witte huis en meerdere amerikaanse overheidsinstanties. Als je denkt dat het allemaal maar lol is, moet je je denk ik achter de oren krabben. Het lijkt wel een cyberoorlog a.h worden (zonder een hoax te willen verspreiden).
misschien is dit een inspiratie..
http://hackaday.com/2008/08/13/russia-vs-georgia-the-online-front/

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws