Verkoopverbod Word van de baan

Office 2010

Gepubliceerd: Vrijdag 4 september 2009

Het dreigende verkoopverbod voor Word in de VS is afgewezen. Microsoft wint hiermee uitstel hangende het hoger beroep in de i4i-patentzaak.

Toon volledig artikel

vinylat45 op Vrijdag 4 September 2009 10:04

image

Heeft Microsoft nieuwe argumenten bedacht voor hoger beroep?

Ben benieuwd wat deze zijn.

linus4ever op Vrijdag 4 September 2009 13:10

image

De Microsoft Marketing Machine loeit dat het verkoopverbod van de baan, maar dat is niet zo.

Nieuwe argumenten?

Nee dat is helemaal niet nodig, kijk maar:

Microsoft wint hiermee uitstel hangende het hoger beroep

Vertaal dit uitstel nu eens naar geld dat ze verdienen dank zij dit uitstel. Dat is het enige waar het om gaat. Het moeten echt boetes worden, zoals die van de EU, voordat ze ook maar een beetje bewegen in de gewenste richting.

Toch hebben ze belangrijke tegenslag met deze zaak, beslissers kunnen maar zo huiverig zijn voor het aanschaffen van Microsoft Office en ze keken toch al zo geinteresseerd naar OpenOffice, met haar superieure ondersteuning van het Open Document Formaat (ODF).

Ze hebben nu drie argumenten tegen Microsoft Office:
1. Slechte ondersteuning van ODF;
2. Waarschijnlijke patentschendingen;
3. Zwaan kleef aan voor macrovirusjes.

De Microsoft Marketing Machine mag loeien wat die wil, maar tegen deze drie punten heeft Microsoft niets in te brengen. Ik gan nu wat put opties op Microsoft aandelen kopen.

Anonymous Coward op Vrijdag 4 September 2009 19:05

image

Ik moet zeggen, jouw reacties zijn over het algemeen bijna net zo vermakelijk als de Donald Duck... behalve dan dat de Donald Duck wat meer variatie heeft.

cjkos op Vrijdag 4 September 2009 10:21

image

Dus als je maar groot genoeg bent en een patent schend moet je ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen er baat bij hebben dat het programma leverbaar blijft? In dat geval mag je gewoon doorgaan (Ook al is dat tot het hogerberoep.) Volgens mij geld een verkoop verbod op 'nieuwe' producten, niet op reeds bestaande.

Als het een klein bedrijfje geweest zou zijn denk ik dat ze het gewoon failliet zouden hebben laten gaan.

Lijkt mij nog een reden om te kijken naar de zin en onzin van software patenten.

Jesse van Bekkum op Vrijdag 4 September 2009 12:41

image

Opnieuw kijken naar software patenten is sowieso een goed plan, maar voor de rest is het zo onlogisch niet.

Bedenk wel dat Word dagelijks wordt gebruikt door honderden miljoenen mensen wereldwijd. Het vormt gewoon een onderdeel van de infrastructuur, en voor een patentje dat opschorten, dat is een hele zware beslissing.

anonymous_118315 op Vrijdag 4 September 2009 13:24

image

Bedenk wel dat Word dagelijks wordt gebruikt door honderden miljoenen mensen wereldwijd.Een verkoopverbod van Word leidt natuurlijk niet automatisch tot een gebruiksverbod voor de gebruikers.

Bedrijven hebben meestal toch wel een volumelicentie, dus die lopen denk ik ook niet onmiddelijk vast.

Om die redenen verwacht ik niet het einde van de beschaving, zoals wij die kennen, bij een evt verkoopverbod. Hooguit een dip in de winst, en misschien de waarde, van Microsoft.

thieu op Vrijdag 4 September 2009 14:42

image

Het vormt gewoon een onderdeel van de infrastructuur, ... Zoals Peter al aangeeft kunnen ook m.i. de reeds verkochte licenties gewoon gebruikt blijven worden zodat het probleem alleen voor Microsoft geldt (minder inkomsten).
Dit toont wel aan hoe kwetsbaar we zijn als de afhankelijkheid van één product zo groot is. Ondanks dat er uitstekende alternatieven zijn zoals b.v. OpenOffice.org is een migratie daarnaar niet in een na-midagje gedaan. Zéker niet als er afhankelijkheden (alweer) zijn van allerlei gekoppelde applicaties.

Ik vind het wél een mooi voorbeeld waarmee wordt aangetoond dat de zogenoemde grotere kwetsbaarheid van open source t.o.v. closed source in verband met patenten e.d. grote onzin is en alleen op FUD berust.

anonymous_118315 op Vrijdag 4 September 2009 20:46

image

Ik vind het wél een mooi voorbeeld waarmee wordt aangetoond dat de zogenoemde grotere kwetsbaarheid van open source t.o.v. closed source in verband met patenten e.d. grote onzin isOp die manier had ik het nog niet eens bekeken. Je hebt daar inderdaad een argument waar, wat mij betreft, geen speld tussen te krijgen is. :)

Kaiser Söze op Zondag 6 September 2009 20:09

image

Volgens mij geld een verkoop verbod op 'nieuwe' producten, niet op reeds bestaande.

Het woord 'verkoop'-verbod zegt het al :-)

Vincentlaborant op Vrijdag 4 September 2009 10:24

image

Microsoft moet niet zeuren. Nu wordt het zwaard een keer boven hun gehangen in plaats van boven een klein bedrijf. Gelijke monniken gelijke kappen zou ik zeggen.

Hopelijk verliest Microsoft het hoger beroep. Krijgen ze eindelijk een koekje van eigen deeg.

HansvD op Vrijdag 4 September 2009 10:55

image

En dan verliezen ze het hoger beroep. Dat kost Microsoft dan flink wat centen maar verder zal Word echt wel in de schappen blijven.

Wij zullen er niet veel van merken.

Vincentlaborant op Vrijdag 4 September 2009 13:57

image

Ik ben gelukkig al lang bij mij thuis van alles af dat met Microsoft te maken heeft.

zwart-wit op Zaterdag 5 September 2009 10:07

image

Dan ben jij, hoogstwaarschijnlijk, een van de weinigen.

Consumentenmarkt zal, als Microsoft in het ongelijk wordt gesteld, uberhaubt weinig merken en hoeveel prive personen zullen xml gebruiken?

tikdat op Vrijdag 4 September 2009 10:51

image

jammer!

vantivanta op Vrijdag 4 September 2009 11:14

image

De dikste portemonnee heeft weer gewonnen.

anonymous_118315 op Vrijdag 4 September 2009 13:11

image

Dat moet volgens mij nog blijken. Pas na de heroverweging van het patent is er met zekerheid te zeggen wie wint.

thieu op Vrijdag 4 September 2009 11:52

image

Geheel volgens verwachting...

Lady Gaga op Vrijdag 4 September 2009 12:15

image

Als er 1 ding echt werkt zoals het hoort bij MS, dan is het wel de juridische dienst die alle misbruiken toch weer keer op keer onder het tapijt krijgt...

globetrotter op Vrijdag 4 September 2009 12:24

image

Als er 1 ding echt werkt zoals het hoort bij MS, dan is het wel de juridische dienst die alle misbruiken toch weer keer op keer onder het tapijt krijgt...

Open deur:

Als er 1 ding echt werkt zoals het hoort bij Apple, dan is het wel de juridische dienst die alle misbruiken (ontploffingen) toch weer keer op keer onder het tapijt krijgt...

josh op Vrijdag 4 September 2009 12:31

image

Ook de afdeling Wij weten wat goed voor je is draait lekker by appel

Anonymous Coward op Vrijdag 4 September 2009 12:41

image

Schend U niet het beeldrecht met die avatar?

anonymous_118315 op Vrijdag 4 September 2009 13:03

image

Zucht, het gevlooi houdt ook nooit op! =P

Vincentlaborant op Vrijdag 4 September 2009 13:58

image

Je kan de modderaars hier vragen om een kuurtje. (vergeet niet dat deze site wordt gesponsord door Microsoft dus dat ze die avatar hier graag willen zien)

josh op Vrijdag 4 September 2009 18:14

image

Geduld, als Apple genoeg fans krijgt, kunnen jullie ook zo'n site opzetten

anonymous_118315 op Vrijdag 4 September 2009 13:09

image

Inderdaad. Ik ben geen materiedeskundige, maar het patent kwam op mij niet wereldschokkend over. Ik vraag me dan ook af of dit moet blijven staan.

Maar als bedrijven als HP en Dell nu verstandig zijn, dan gaan ze alvast onderzoeken hoe en hoe snel ze Word kunnen uitfaseren, voor het geval het patent onverhoopt toch mocht blijven staan.

En Microsoft heeft tijd om uit te zoeken hoe ze met een patch om het patent heen kunnen werken, of hoe ze het kunnen schikken. Al zou dat laatste niet mijn voorkeur hebben.

Kaiser Söze op Vrijdag 4 September 2009 13:22

image

maar het patent kwam op mij niet wereldschokkend over

Inderdaad, het gaat helemaal nergens over. Langs de juridische weg een jaar of twee tijd winnen en bliksems zorgen dat in de nieuwe versie het octrooi niet meer geschonden wordt, als de hele case al overeind blijft! De geschetste methodiek is zo basic, dat ik mij echt niet kan voorstellen dat die niet ergens eerder publiek gemaakt is.

globetrotter op Vrijdag 4 September 2009 16:07

image

Inderdaad. Ik ben geen materiedeskundige, maar het patent kwam op mij niet wereldschokkend over.

Waar is Albert als je hem nodig hebt?

anonymous_118315 op Vrijdag 4 September 2009 20:07

image

Ik hoop dat Albert nog heel lang weg blijft.

Anonymous Coward op Zaterdag 5 September 2009 02:11

image

Als Microsoft niet word veroordeeld voor het schenden van dit patent, dan mag er ook *NIEMAND* worden veroordeeld voor het schenden van Microsoft patenten.

In het verleden is dit wel gebeurd en dat is dus meten met twee maten.

Schande!

globetrotter op Zaterdag 5 September 2009 02:21

image

Oei, jij bent wel materiedeskundige? Vertel op?

anonymous_118315 op Zondag 6 September 2009 00:34

image

Lees het artikel nog eens goed. Er zou je iets moeten opvallen in de trant van 'voorlopig'.

Eerst moet maar eens duidelijk worden of die patent nu echt wel de naam patent verdient.

Kaiser Söze op Zondag 6 September 2009 20:12

image

Als Microsoft niet word veroordeeld voor het schenden van dit patent, dan mag er ook *NIEMAND* worden veroordeeld voor het schenden van Microsoft patenten.

Deze redenatie slaat helemaal nergens op, maar goed.....

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws