Microsoft komt dinsdag met monsterpatch

patch

Gepubliceerd: Vrijdag 9 oktober 2009

In een recordronde volgende week dinsdag zal Microsoft meer patches uitbrengen dan ooit tevoren, waaronder de eerste patches voor de definitieve versie van Windows 7.

Toon volledig artikel

Blieb op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:04

image zomerhack badge 2

Dat record blijft in handen van Apple
Apple plakt 87 pleisters op haar software

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:14

image

Ik weet dat het flame-bait is, doch om je trofee in context te plaatsen:

Van die 87 patches, waren slechts 13 voor lekken:
Aan de beveiligingskant heeft Apple dertien lekjes in de browser bepleisterd, waarvan tien voor zowel de Mac als de Windowsversies gelden, en drie die alleen in de Windowsvariant zaten.

anonymous_118315 op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:23

image

Ik zie Microsoft sowieso niet op korte termijn patches uitgeven voor bijvoorbeeld Apache, PHP en ClamAV. Het blijft dus hoe dan ook, appels met peren vergelijken.

Blieb op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:30

image zomerhack badge 2

Ik zie Microsoft sowieso niet op korte termijn patches uitgeven voor bijvoorbeeld Apache, PHP en ClamAV
MS kan wel IIS, het .NET framework en Microsoft Security Essentials patchen in de maandelijkse patches.

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:37

image

Terwijl dat allemaal kan, mis ik hier toch een patch voor SMB2 en CryptoApi lek.

Anonymous Coward op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:11

image

Uit de aankondiging van Microsoft wordt niet duidelijk of de zero-day bug in SMB2 wordt verholpen

weet jij meer dan?

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:26

image

Ik heb de website bekeken en het staat er niet.

Anonymous Coward op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:57

image

[url="http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms09-oct.mspx"] De website[/url]

er staat wel meer niet.. is het ontbreken van bewijs nu al bewijs?

Laten we gewoon eens even afwachten.. tot dinsdag. Als mij dat lukt moet jou dat zeker lukken ;)


edit:
mm, er gebeuren hier vreemde dingen vandaag met de opmaak..

vinylat45 op Zaterdag 10 Oktober 2009 01:55

image

is het ontbreken van bewijs nu al bewijs?
Je kunt toch klikken op 'affected components'.

Daar staat niets over cryptologie of gerelateerde zaken.

Blieb op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:12

image zomerhack badge 2

Microsoft heeft nog niet eens gepubliceerd wat er in de patches zit en toch mis je al elementen.
Dat is puur trollen om het trollen.

anonymous_118315 op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:22

image

Het is weer zeikvrijdag klaarblijkelijk. =P

bekhof op Vrijdag 9 Oktober 2009 14:04

image

Microsoft heeft nog niet eens gepubliceerd wat er in de patches zit en toch mis je al elementen.
Dat is puur trollen om het trollen.

En de allereerste reactie op dit artikel:
Dat record blijft in handen van Apple
Apple plakt 87 pleisters op haar software

Hoe durf jij een ander te beschuldigen van 'trollen' ?

Blieb op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:26

image zomerhack badge 2

Van die 87 patches, waren slechts 13 voor lekken

Nee. Dat waren alle 87 securty updates. 13 voor safari en dus 74 security patches voor lekken in andere onderdelen van OS X.

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:33

image

Ik weet dat je gewoon Apple wilt bashen om het topic af te leiden, maar iedereen heeft het artikel al gelezen.

Er valt niks te spinnen, dus spaar je geblaat en wees constructief.

Blieb op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:02

image zomerhack badge 2

De spin komt van jou.
Je stelt een onwaarheid.
Dat er naast de 13 lekken in safari ook lekken gepatcht werden in OS X applicaties staat te lezen in het security patch bulletin van Apple.
support.apple.com/kb/HT1249

nola op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:33

image

De spin komt van jou.

De kop van het artikel (10:11):

Microsoft komt dinsdag met monsterpatch

First-post van Baseline (11:04):

Dat record blijft in handen van Apple

En dan een _ander_ beschuldigen van spinnen?

anonymous_118315 op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:15

image

Wauw, de eerste reactie probeert de boel direct al weer off-topic te trekken. =P

Maar goed, veel patches betekent hoop ik dat mijn werk weer een stuk veiliger gedaan kan worden.

En of het nu een Microsoft record of markt breed record is, is daarbij volstrekt oninteressant.

MvO op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:21

image

Helemaal mee eens. Sowieso is per fabrikant niet zo relevant. Per product misschien, maar zelfs daar kun je over twisten. Zo vlug gelezen gaat het hier over iets van 5 of 6 producten waarvoor tegelijk patches worden uitgebracht.

Blieb op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:24

image zomerhack badge 2

Wauw, de eerste reactie probeert de boel direct al weer off-topic te trekken

De eerste zin van het artikel noemt deze patch een record. Dat record is dan toch on topic ?

Nappy op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:28

image

Ja maar miscrosoft speelt soms vals. Die doen dan 519028366363 patches in 1 Service Pack

;)

anonymous_118315 op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:37

image

In een service pack misschien wel ja, maar het bij elkaar in foefelen van patches hebben ze volgens mij intussen wel afgeleerd. De klanten accepteren tegenwoordig geen verrassingen meer op dat gebied.

Anonymous Coward op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:37

image

ja maar dat is dan wel gratis, bij Apple betaal je daar gewoon voor ;)

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 11:49

image

Dat is niet waar.

Windows 7 is niet gratis.

Anonymous Coward op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:13

image

jawel hoor al sinds een jaar ;) ( nu nog tot maart)

en daarna 60 dagen..

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:28

image

MS werknemer (bug zoeker) zijn zonder salaris?

Anonymous Coward op Vrijdag 9 Oktober 2009 13:01

image

das toch beter dan er voor moeten betalen bij Apple ;)

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 21:56

image

Als je bugs wilt zoeken in Apple software, kun je naar hartelust zoeken in gebruikte open-source code in Mac OS X (ook iPhone OS).

Anonymous Coward op Zaterdag 10 Oktober 2009 23:15

image

gezien de recente golf aan bugs voor Apple, derde partij software en vooral de iPhone is daar nauwelijks eer aan te behalen ;)

saaaaaaaii is dat inmiddels...

Lady Gaga op Zondag 11 Oktober 2009 01:44

image

Allen moet je er helemaal niet voor betalen en dat weet jij ook, maar toch kan je trollen niet laten.

Sterkte...!

Lady Gaga op Vrijdag 9 Oktober 2009 13:12

image

*** reactie verwijderd ***

Anonymous Coward op Vrijdag 9 Oktober 2009 13:27

image

ben je alweer verdwaald in een MS topic ;)

bekhof op Vrijdag 9 Oktober 2009 14:01

image

ben je alweer verdwaald in een MS topic ;)Zullen we deze even voor je onthouden, SED?

Anonymous Coward op Vrijdag 9 Oktober 2009 14:14

image

daar heb je bij Apple toch van die handige sticky notes voor ;0

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 21:43

image

Je bedoelt 'web clip to dashboard' ?


(selecteer een fragment van een webpagina (eg. 'laatste nieuws') en in dashboard wordt altijd dit fragment (live) getoond)

anonymous_118315 op Zondag 11 Oktober 2009 17:51

image

Ik zou het in elk geval niet op een Sidekick-handheld zetten. ;)

Sidekick-gebruikers verliezen data na servercrash

Microsoft is in verlegenheid gebracht door een ernstige servercrash bij zijn dochterbedrijf Danger. Door de crash zijn gebruikers van Sidekick-handhelds vermoedelijk de data die op de systemen van Danger stonden, voorgoed kwijt.

nola op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:30

image

Artikel:

In een recordronde volgende week dinsdag zal Microsoft meer patches uitbrengen dan ooit tevoren, waaronder de eerste patches voor de definitieve versie van Windows 7.

Albert/modje[1-99]/baseline/hAl/chrissie/dosprompt/...:

Dat record blijft in handen van Apple

Super Grover ziet de haldraai. Zien jullie hem ook?

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:40

image

Zien jullie hem ook?

Shit, ik ziet het niet.

nola op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:51

image

In een recordronde volgende week dinsdag zal Microsoft meer patches uitbrengen dan ooit tevoren, waaronder de eerste patches voor de definitieve versie van Windows 7.

Er staat dat Microsoft meer patches zal uitbrengen dan ooit tevoren. Als het artikel spreekt over een recordronde gaat het 'evident' over een record aantal patches voor Microsoft. En _dat_ record kan onmogelijk in handen zijn van Apple. Toch claimt Baseline:

Dat record blijft in handen van Apple

Klassieke haldraai.

Anonymous Coward op Vrijdag 9 Oktober 2009 12:54

image

om hier maar even te quoten

Het is weer zeikvrijdag klaarblijkelijk. =P

Je komt lekker meetrollen, leuk.

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 13:57

image

Zo triviaal inderdaad :)

jasper Amsterdam op Vrijdag 9 Oktober 2009 16:33

image

anonymous_118315 op Vrijdag 9 Oktober 2009 17:17

image

Je wordt er inderdaad stil van. Weer een topic naar de kl*ten. Bedankt Blieb!

Blieb op Vrijdag 9 Oktober 2009 20:31

image zomerhack badge 2

Sorry hoor. Wat reageren ze hier vreemd.
Een maandelijkse patch aankondiging is toch geen nieuws.

vinylat45 op Zaterdag 10 Oktober 2009 01:59

image

Jij reageert vreemd door met je '1st post' een totale off-topic opmerking te maken.

Als je inhoudelijk zou ingaan wat wel of niet ge-patched zou worden bijvoorbeeld, zou ik je opmerking wel respecteren.

Nu lijk je een dwalende MS fanboy die niet wil erkennen dat Windows gaten heeft (a lot), zoals elke maker van een OS probeert te bestrijden.

HolPen op Zondag 11 Oktober 2009 02:26

image

Elke scheet die Microsoft laat, is hier nieuws, volgens mij. Nu eerst de aankondiging, dan waarschijnlijk een herhaling van dit bericht op dinsdag om te vertellen dat de patches nu echt uit zijn en het zou me niet verbazen als enkele dagen later nog een artikel verschijnt over de gevolgen van de laatste patches.

Inderdaad: aankondigingen van patches zijn ook in mijn optiek geen nieuws. Maar het levert altijd weer lekkere discussies op, want eenieder voelt zich dan weer geroepen om de aloude Win-Lin-Mac-war nieuw leven in te blazen.

linus4ever op Vrijdag 9 Oktober 2009 19:13

image

Vijf van de 13 patches zijn ook voor Windows 7.

Ook voor Windows 7????????

Ik snap er onderhand helemaal niets meer van. Windows 7 was toch volledig nieuw en "beter" dan alle voorgangers?

Hoe kan het dan zijn dat 5 van de 13 patches ook voor Windows 7 gelden? Wat is er dan nog nieuw en "beter" aan Windows 7?

Als het nu ook nog eens zo is dat er tussen die 5 patches ook nog eens patches zitten voor IE, dan weten we helemaal meteen waar we aan toe zijn. Ook een Windows 7 "zonder" IE is dan kwetsbaar voor vulnerabilities van IE!

Trouwens die aantallen patches doen er niet toe. Ik ben geabonneerd op Debian Security Advisory en ik krijg minstens 1 bericht over een patch per dag. Geen wonder, Debian ondersteunt duizenden applicaties.

edjez op Vrijdag 9 Oktober 2009 22:13

image

Ik snap er onderhand helemaal niets meer van. Windows 7 was toch volledig nieuw en "beter" dan alle voorgangers?
Evenals ik weet je dat code, zeker zo'n hoeveelheid code, niet foutloos kan zijn.
Ik ben geabonneerd op Debian Security Advisory en ik krijg minstens 1 bericht over een patch per dag.
Oww. Dus ook Debian is niet perfect? Die indruk geven je reacties meestal namelijk wel.

vinylat45 op Vrijdag 9 Oktober 2009 22:49

image

Ik snap er onderhand helemaal niets meer van. Windows 7 was toch volledig nieuw en "beter" dan alle voorgangers?
Evenals ik weet je dat code, zeker zo'n hoeveelheid code, niet foutloos kan zijn


Code is moeilijk foutloos te maken, dat is waar.

Maar om te stellen dat bij MS's windows 'zeker zo'n hoeveelheid code' is, moet ik toch opmerken dat Windows het meest karige OS betreffende applicaties is. Al haar concurrenten leveren een compleet OS vol met software voor muziek, foto's, video en internet applicaties.

linus4ever op Zaterdag 10 Oktober 2009 01:54

image

moet ik toch opmerken dat Windows het meest karige OS

Precies, je moet alles kopen.

Zelfs lapmiddelen om de hiaten in het systeem op te vullen moet je kopen.

vinylat45 op Zaterdag 10 Oktober 2009 02:03

image

Zelfs lapmiddelen om de hiaten in het systeem op te vullen moet je kopen.

Het mooiste voorbeeld is MS Exchange Support; op een Mac wordt dat standaard meegeleverd, terwijl je bij (at least) Vista je daarvoor moet betalen. Te bizar.

(Filmpje voor onderbouwing)

linus4ever op Zaterdag 10 Oktober 2009 02:25

image

Ik vind het toch wel een leuke discussie hier, het begint te kriebelen.

Zo van: Hier klopt iets gewoon helemaal niet....

vinylat45 op Zondag 11 Oktober 2009 00:24

image

Ik vind het toch wel een leuke discussie hier, het begint te kriebelen.

Zo van: Hier klopt iets gewoon helemaal niet....


Het begon tijdens de introductie van WinXP dat het snelst liep op een Mac. Bij de introductie van Vista was deze wederom het snelst op een Mac.

En nu worden MS software componenten standaard op een Mac geleverd, maar niet met Windows 7?

>> something is really wrong with this universe <<

:)

HolPen op Zondag 11 Oktober 2009 02:30

image

Ho, wacht even...
In Linux is er een groot verschil tussen het "kale" OS en de verzameling applicaties die geleverd worden in de zogenaamde "distro's". Het OS zelf levert nauwelijks applicaties mee. De distro-bouwers maken er vervolgens hun eigen totaalpakket van.

nola op Vrijdag 9 Oktober 2009 22:58

image

Ik snap er onderhand helemaal niets meer van. Windows 7 was toch volledig nieuw en "beter" dan alle voorgangers?
Evenals ik weet je dat code, zeker zo'n hoeveelheid code, niet foutloos kan zijn.


Het gaat er hier niet om dat de code foutloos is. Het gaat er hier om dat als je beweert dat de code nieuw is dat het dan wel heel verdacht is als er _dezelfde_ fouten inzitten als in alle voorgaande Windows versies. Dan kan het vermoeden ontstaan dat die code helemaal niet zo nieuw is.

anonymous_118315 op Vrijdag 9 Oktober 2009 23:21

image

Maar Microsoft beweert toch helemaal niet meer dat dit nieuwe code is? Het is deze keer toch meer een optimalisatie slag boven op de code van Vista? Bij Vista waren dat soort overlaps in het begin wat lullig, maar nu toch niet meer?

nola op Vrijdag 9 Oktober 2009 23:30

image

Maar Microsoft beweert toch helemaal niet meer dat dit nieuwe code is?


Nou ok, dan hebben we dat in ieder geval duidelijk. Laat ik daar nog aan toevoegen dat bij voorgaande nieuwe versies, toen Microsoft dat nog wel beweerde, dat blijkbaar ook al niet het geval was.

Anonymous Coward op Zaterdag 10 Oktober 2009 00:13

image

we hebben in ieder geval weer duidelijk dat je uitgangspunt weer eens fout was ;)

( let op de herhaalde weer...)
Toch wat treurig als je hekel aan MS via dit soort zelfbedachte onzin constructies vorm moet krijgen..

Recent nog wat uitgeinternaliseerd? ;).


nola op Zaterdag 10 Oktober 2009 01:27

image

we hebben in ieder geval weer duidelijk dat je uitgangspunt weer eens fout was ;)

Lees hetgeen waar ik op reageer nog eens terug zou ik zeggen.

( let op de herhaalde weer...)

Of het nou over Android, Java, geheugenmanagement of het verschil tussen IA32 en IA64 gaat. Iedere keer als jij ergens over begint ga je op je bek. Dan is het je modus operandi in een ander topic te beweren dat je 'weer' gelijk had, maar ik denk dat de meeste mensen hier ondertussen doorheen prikken. Dat is het enigste wat zich hier steeds _weer_ voltrekt.

klik klik klik klik klik klik klik klik klik klik

Recent nog wat uitgeinternaliseerd? ;).

Ik kijk er persoonlijk niet erg van op dat jij niet weet wat de betekenis is van de economische term 'internaliseren'. Presenteer je hier je eigen onbegrip echter als een feature in plaats van een bug, dan maak je jezelf _weer_ onsterfelijk belachelijk. Sedblunder nummer zoveel.


klik
klik klik

Anonymous Coward op Zaterdag 10 Oktober 2009 17:25

image

al je klikjes gaan weerleggen is ondoenlijk. Wel aandoenlijk vond ik je verweer in het java verhaal, waar plots alle bijdragen van mij verwijderd zouden zijn.
Het is te zielig voor woorden, maar tenslotte je enige hobby en die wil ik je niet ontnemen ;)

Wat je economische kennis betreft, geleende en niet begrepen engelse termen verkeerd gebruiken geeft weinig vertrouwen.. dus nog wat leren.. weer...
Het is hoog tijd we je uitinternaliseren hier ;)

anonymous_118315 op Zaterdag 10 Oktober 2009 19:53

image

Dat SED aan de lopende band blundert is algemeen bekend. Dat SED daar aan de lopende band over liegt is ook algemeen bekend.

Ik zou willen dat mensen eindelijk begrepen dat vechten met SED hem alleen in de kaart speelt. Mensen op de kast jagen is het bewezen doel van SED. Dat heeft hij al meerdere malen openlijk toegegeven.

Speel dat spel nu zo min mogelijk mee!

nola op Zondag 11 Oktober 2009 09:58

image

Dat SED aan de lopende band blundert is algemeen bekend. Dat SED daar aan de lopende band over liegt is ook algemeen bekend.

Ik zou willen dat mensen eindelijk begrepen dat vechten met SED hem alleen in de kaart speelt. Mensen op de kast jagen is het bewezen doel van SED. Dat heeft hij al meerdere malen openlijk toegegeven.

Speel dat spel nu zo min mogelijk mee!


Natuurlijk, je hebt gelijk. Daarom volsta ik ook grotendeels met het geven van links naar eerdere sedblunders.

linus4ever op Zaterdag 10 Oktober 2009 02:14

image

oen Microsoft dat nog wel beweerde

Klopt.

Het feit dat Vista even op zich liet wachten werd toegeschreven aan het feit dat het hele OS van de grond af aan was herschreven.

Hoe kreupel ik XP ook mag vinden. De waarheid is simpel, het ouderwetse XP was een te groot succes om dat te laten vervangen door Vista. Ze verkochten de licenties toch wel.

linus4ever op Zaterdag 10 Oktober 2009 02:09

image

Maar Microsoft beweert toch helemaal niet meer dat dit nieuwe code is?

Goeie morgen, heb je lekker geslapen? Ik bedoel het niet onaardig hoor. :-)

Het is van tweeen een: Of het is nieuw, of het is oud.

Of het is nieuw (Wat ik niet geloof)
Het is OS is verbeterd en van de grond af aan herontworpen. Daar is genoeg reden voor, Windows gaat gebukt onder de design flaws. Vervolgens vindt er een ingrijpend herprogrammmering en test plaats van het platform. O ja, het loskoppelen van het "geintegreerde" IE nemen we en passant even mee.

Of het is oud (wat ik wel denk)
Er is helemaal geen sprake van ingrijpende wijzigingen en hercodering. Het is allemaal gewoon dezelfde oude troep, waar ook nog eens bewijzen voor zijn, met dank aan nola.

Het enige wat er gebeurt is dat je opnieuw betaalt voor hetzelfde, maar dan met een opgeleukte en ingrijpend gewijzigde GUI. Over de expres veroorzaakte migratiekosten door bewuste bestandsformaat wijzigingen om klanten naar de nieuwere versie te dwingen heb ik het nog niet.

Het is de oude truc die ze telkens opnieuw en nog steeds toepassen en de meeste mensen trappen er gewoon met beide benen in.

edjez op Zaterdag 10 Oktober 2009 17:37

image

Het is van tweeen een: Of het is nieuw, of het is oud.
Nee. Om even een auto-vergelijking van stal te halen: een als volledig nieuw bestempeld model kan best een ouder type motor bevatten.

linus4ever op Zaterdag 10 Oktober 2009 22:13

image

een als volledig nieuw bestempeld model kan best een ouder type motor bevatten.

Precies.

We hebben hier een prachtig gepimpte Windows 7 met de motor van een oude Trabant.

Anonymous Coward op Zaterdag 10 Oktober 2009 23:06

image

beter dan het linux alternatief.. een aardige motor met een uiterlijk van 8 jaar geleden. Eigenlijk een soort dacia dus.. goedkoop maar lelijk...
Het is dat het gratis is daarom is er nog pakweg 1% enthousiastelingen. Stel je voor dat je er ook nog voor moest betalen.

Ps, de anti.ms roepers hier maken er een OS war van, dat is opvallend inderdaad.. Ze grijpen in paniek elk bericht aan ;)

anonymous_118315 op Zondag 11 Oktober 2009 00:18

image

Ps, de anti.ms roepers hier maken er een OS war vanNiet verrassend dat je reactie nummer één even vergeet. :) Er kan veel van je gezegd worden, dat je consequent bent in je gelieg is er in elk geval één van.

Oh ja. ;)

Anonymous Coward op Zondag 11 Oktober 2009 00:40

image

je bent te zielig voor woorden met dit type opmerkingen.
Probeer eens iets on topic te houden en niet mensen te beledigen. Zou je dat een dag lang lukken.. probeer het eens ;)

Lady Gaga op Zondag 11 Oktober 2009 01:47

image

Begin jij dan maar eerst het voorbeeld te geven.
Je bent duidelijk weer de ergste van de hoop!

ArjenB op Zondag 11 Oktober 2009 11:20

image

je bent te zielig voor woordenNou ben je je eigen gebreken weer op anderen aan het projecteren.

Doe dat nou niet :-(

anonymous_118315 op Zondag 11 Oktober 2009 11:30

image

Maar SED toch, er stond toch de vereiste knipoog achter? ;)

edjez op Zondag 11 Oktober 2009 09:28

image

Om de één of andere reden verwachtte ik al een dergelijke reactie....

anonymous_118315 op Zondag 11 Oktober 2009 11:26

image

L4E is op dat punt helaas vrij voorspelbaar. Verbeter de bestaande motor en het is de oude motor. Stop er een nieuwe motor in en het is waarschijnlijk niet goed omdat het nog geen bewezen techniek is.

linus4ever op Zaterdag 10 Oktober 2009 01:50

image

Het gaat er hier om dat als je beweert dat de code nieuw is dat het dan wel heel verdacht is als er _dezelfde_ fouten inzitten als in alle voorgaande Windows versies. Dan kan het vermoeden ontstaan dat die code helemaal niet zo nieuw is.

Dat is precies mijn punt.

Dezelfde fouten = Dezelfde code

Het is al vaker gezegd: Windows beauty is skindeep.

Het ziet er door cosmetische aanpassingen aan de GUI allemaal heel anders uit. Alle brave Windows beheerders moeten weer op cursus om metde "nieuwe" en "betere" Windows versie om te leren gaan.

En weet je? De fanboys trappen er met beide benen in.

anonymous_118315 op Vrijdag 9 Oktober 2009 23:17

image

Ik begrijp hem ook niet helemaal. Bij Vista claimde Microsoft nog wel dat ze de kernel zo ongeveer hadden herschreven. Die claim is door overlap in patches duidelijk naar het land der fabelen verwezen.

Windows 7 heeft niet zulke wilde claims. Ballmer zelf noemde het zelfs Vista, maar dan beter.

Ik vraag me trouwens af of hij daarvoor nog te verantwoording is geroepen door het bedrijf. Die willen volgens mij het liefst niet te veel associatie tussen die twee.

Elk stuk software vanaf een bepaalde complexiteit kent fouten. Een deel daarvan kan je automatisch opvangen. De rest moet je updaten of patchen.

Als in dit nieuws nog iets schokkends had gestaan over gemiste zero-day gaten of andere blunders, dan was het misschien nieuwswaardig geweest.

Nu lijkt het me dat het alleen voor de meest 'rabiate' fans zo belangrijk kan zijn dat ze het tot een os oorlog willen verheffen.

linus4ever op Zaterdag 10 Oktober 2009 02:30

image

Heb jij ook dat gevoel van: Hier klopt iets gewoon niet? Ongeacht de herrie van de fanboys ove het "nieuwe" en "betere" Windows 7.

Ik geloof er in ieder geval helemaal niets van.

Het is iets om over na te denken.

edjez op Zaterdag 10 Oktober 2009 22:06

image

Ongeacht de herrie van de fanboys ove het "nieuwe" en "betere" Windows 7.
En de herrie van de anti-fanboys over hoe slecht het allemaal is. Ik geloof best dat je zelf Windows 7 even geprobeerd hebt. Maar als je dat op dezelfde manier gedaan hebt als ik met Ubuntu (op een manier van "mij benieuwen") dan lagen ook jouw conclusies al van tevoren enigzins vast. Waarmee ik direct toegeef Ubuntu slechts marginaal geprobeerd heb. Ik kon er niet warm voor lopen. Een fysieke harddiskcrash betekende het einde van mijn test en ik heb het niet opnieuw geïnstalleerd.

anonymous_118315 op Zondag 11 Oktober 2009 00:21

image

En de herrie van de anti-fanboys over hoe slecht het allemaal is.Daar sluit ik me bij aan. Het zou fijn zijn als alle partijen zich gewoon bij de feiten hielden. Daarmee kan je de discussie al heftig genoeg maken.

jimmie4666 op Zaterdag 10 Oktober 2009 02:44

image

*** reactie verwijderd ***

janschok op Maandag 12 Oktober 2009 23:11

image

het zal eens niet zo zijn ik word er een beetje moe van
tip stap over op linux is goed koper en better

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws