Microsoft ziet niets in e-readers

Kindle 2.0

Gepubliceerd: Maandag 12 oktober 2009

Microsoft heeft geen plannen om een e-reader te ontwikkelen. "We hebben al een apparaat om te lezen, dat is het meest populaire apparaat ter wereld. Het is de pc", aldus Ballmer.

Toon volledig artikel

handy op Maandag 12 Oktober 2009 10:58

image

Ik zie me zelf niet zo snel met een e-reader lopen of het moet al DRM vrij zijn. En stiekem vind ik een papieren boek toch mooier. Ik denk wel dat MS hier de boot gaat missen, want het is denk wel een groeimarkt. Mensen gaan zeker niet boeken lezen op hun pc imho wat Ballmer aangeeft.

cjkos op Maandag 12 Oktober 2009 11:35

image

Mensen gaan zeker niet boeken lezen op hun pc imho wat Ballmer aangeeft.

Dit zeiden ze jaren geleden ook over tekstverwerking of nog niet zo lang geleden van televisie kijken op de PC.

vinylat45 op Maandag 12 Oktober 2009 11:44

image

Dit zeiden ze jaren geleden ook over tekstverwerking of nog niet zo lang geleden van televisie kijken op de PC.
En wie zijn 'ze'?

cjkos op Maandag 12 Oktober 2009 12:26

image

De gebruikers van de ouderwetse schrijfmachine. Verknocht aan de ouderwetse adressen bak. Die door velen ook nog steeds gebruikt wordt. De omslag zal in 1997 geweest zijn, met de komst van MS office '97 en de vervanging van de Matrix printer door een inktjet-, laserprinter.

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 13:14

image

Tot 1997 gebruikten mensen geen tekstverwerkers, maar typemachines? Da's nieuws.

Ook nieuws is dat Microsoft de eerste was met een tekstverwerker.

cjkos op Maandag 12 Oktober 2009 15:49

image

Je leest niet echt wat ik schrijf of wel?

Tot 1997 gebruikten mensen geen tekstverwerkers, maar typemachines?

Dat schreef ik niet, ik schreef dat daar ongeveer de omslag lag dat het merendeel van de mensen een PC in huis kregen en op de PC begon te werken met een tekstverwerker. Ondanks dat ze dat misschien wel al deden op het werk of school.

Tot die tijd was het heel normaal dat je je brieven schreef op een typemachine (de latere schrijfmachine).

Mijn eerste PC was van 1995, maar de teksteverwerker nummer 1 van toen, word perfect, was nu niet echt gebruiksvriendelijk. Op de hoge school kon ik al in 1990 gebruik maken van de computer met d-base en WP.

cjkos op Maandag 12 Oktober 2009 16:07

image

Voor de mensen die niet weten wat een schrijfmachine is link

Een typemachine met geheugen. Ze worden nog steeds verkocht.

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 11:46

image

Dit zeiden ze jaren geleden ook over tekstverwerking of nog niet zo lang geleden van televisie kijken op de PC.
Wie kijkt er televisie op de PC? Wat is het nut? Het is logischer om een PC aan te sluiten op een televisie.

Wie weet hoe de e-reader er over een paar jaar uit ziet. Misschien kun je er dan ook wel mee internetten om boeken te vinden.
De Amazon Kindle heeft 3G. Daardoor kun je overal zoeken naar e-books en ze terplekke downloaden.

U4iA op Maandag 12 Oktober 2009 11:52

image

Wie kijkt er televisie op de PC? Wat is het nut? Het is logischer om een PC aan te sluiten op een televisie.
Ik en vele met mij. Zeer handig om een PC te gebruiken als MediaCenter en ook handig als je twee beeldschermen hebt om een schermpje met de TV uitzending open te hebben staan die je wilt zien. Ik zou niet zonder meer willen...

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 12:29

image

Zeer handig om een PC te gebruiken als MediaCenter
IMHO is een PC pas een MediaCenter als het is aangesloten op een TV of projector.

Kickass op Maandag 12 Oktober 2009 21:51

image

Da's kwestie van kiezen waar je de kabel in propt ;-)
Ikzelf heb m'n zelfgebouwde HTPC (ATX) al 9 jaar in gebruik, zonder herinstall, ook nog windows bak (2000 advanced server).
In die 9 jaar 1x harddisk geupgrade(van 32 naar 250 Gig IDE), 1x DVD-R vervangen, 1x atx voeding vervangen, en 1x AGP 8x geupdate naar nvidia 6100chipset(vga + dvi + s-video outputs) en Audigy platinum geluidskaart.
16:9 vga monitor van 17 inch(1st monotor), en 42inch 16:9 plasma tv(2nd monitor) en 5.1 digi amplifier met hdmi & spdif ingangen en uitgangen.
Gata de komende 4 jaar nog wel mee, maar ivm moederbord (IDE) geen blu-ray mogelijkheden, maximaal DVD-rom/ram snelheid.

Ik heb op die bak vreselijke winst gemaakt. Zelf geassembleerd, dus kan je (zoals je leest) zelf eventuele onderdelen vervangen.
En dat ding speelt alles af, van 1byte/seconde tot maximaal DVD kwaliteit met input & outputs.(beeld output heeft op dvi uitgang upscaling in beeld tot 1080P 60Hz.)

Dus ik lag me rot. Voor weinig (toen dacht ik €800,- aan losse onderdelen) een duurzame alles kunner die al dik 9 jaar trouwe dienst levert. En zolang ik DVD's heb nog prima werk doet.


Gaat de komende 4 jaar ook nog wel mee.(tegen die tijd bouw ik wel weer nieuwe die volledig blu-ray (Full HD in elk opzicht) compatible is in weergave en opname. men zend toch nog geen blu-ray kwaliteit uit op tv, dus ik heb geen haast ;-) )

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 23:01

image

Da's kwestie van kiezen waar je de kabel in propt [..] 42inch 16:9 plasma tv
Wat mij betreft kwalificeert dat als MediaCenter. Een computer met een beeldschermpje dat je op een bureau neerzet is dat, mijns inziens, niet. Anders kun je elke desktop computer een MediaCenter noemen.

Anonymous Coward op Dinsdag 13 Oktober 2009 09:13

image

een mediacenter is natuurlijk niet afhankelijk van de beeldscherm maat.
Als jij genoeg hebt aan 17 of 19 inch is dat nog steeds een mediacenter.
.

HolPen op Dinsdag 13 Oktober 2009 10:05

image

Hè, wat fijn dat we eindelijk ergens je goedkeuring voor krijgen. Je zit hier echt uit je nek te kletsen, best Sheynberg.
Eerst al de mening van cjkos compleet verkeerd lezen en interpreteren (waar hij je ook fijntjes op heeft gewezen), nu moet je kennelijk eerst een bakbeest van een tv hebben, voordat we over een mediacenter mogen spreken. Wat een gezeur!

Anonymous Coward op Dinsdag 13 Oktober 2009 08:36

image

Ik kan mij weinig voorstellen bij een 9 jaar oude machine als multimedia centrum.

Laat staan dat als je er een ATX kast voor gebruikt (het is veel meer gebruikelijk om een cube ervoor te gebruiken). En software als Plex had je toen ook nog niet.

anonymous_118315 op Dinsdag 13 Oktober 2009 21:53

image

IMHO is een PC pas een MediaCenterIn die van mij is het er al één als ik hem heb aangesloten op mijn oude stereotoren. :) Ik denk dat menigeen zo zijn eigen ideeën en prioriteiten heeft. Iets is voor mij een mediacenter als je het als zodanig gebruikt.

bokkie20000 op Dinsdag 13 Oktober 2009 23:28

image

Helemaal mee eens, ik maak van mijn cd's mp3's met een PII400 met een 17" schermpje met Suse Linux, ik lees er ook allerlei documentatie op en ik kijk er ook wel eens fillempies, dus is dat een multimedia pc want ik gebruik meerdere media op dat ding.

It is all in the eye of the beholder :-)

xehrbagiz op Maandag 12 Oktober 2009 12:16

image

Veel studenten op kamers kijken tv en films op de pc of laptop. Het is een kwestie van tijd totdat ze wel het geld hebben voor een tv, maar toch de laptop blijven gebruiken. Als UMTS goedkoop en goed werkt, dan zal dit alleen maar toenemen.

anonymous_118315 op Maandag 12 Oktober 2009 13:44

image

Wie kijkt er televisie op de PC?Ik onder andere. Mijn vriendin wil regelmatig naar iets anders kijken dan ik. Op deze manier zijn we beide blij. :)

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 16:59

image

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/apple-tv-introductie/

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 19:52

image

AppleTV = een computer die je aansluit op een televisie of projector.

Ook Apple heeft door dat mensen liever naar films kijken op een groot scherm, vanaf de bank in de woonkamer; in plaats van zittend in een stoel, op korte afstand van een computerschermpje.

ardje op Maandag 12 Oktober 2009 22:31

image

Als apple liefhebber had ik wel van je verwacht dat je gewoon zo'n hele grote apple cinema display had. Dat levert bijna een veel mooier beeld dan wat voor een tv dan ook.

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 23:08

image

Apple Cinema Display vind ik te klein om video op te kijken vanaf de bank. Daarnaast is het overkill; het is bedoeld om video mee te bewerken, de ACD heeft een resolutie van 2560x1600 -- veel hoger dan FullHD.

xerxes op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:00

image

Het gaat hier toch over e-readers en dat ms die niet interesant vindt, wat heeft Apple hier me te maken?

anonymous_118315 op Dinsdag 13 Oktober 2009 21:58

image

Ik neem aan de SED er mee aantoont dat "Hij verder kan plassen." Voor sommige mensen schijnt dat belangrijk te zijn.

ardje op Maandag 12 Oktober 2009 22:18

image

Wie kijkt er televisie op de PC? Wat is het nut? Het is logischer om een PC aan te sluiten op een televisie.
Nee. Een tv heeft onzinnig veel ongebruikte dingen. Wat moet je met een tuner als hij geen DVB-S aankan? De zielige versterker die er in zit mag ook wel weg.
Een monitor heeft daarnaast een veel beter beeld.
De enige reden om een PC op een tv aan te sluiten is dat een grote tv nog altijd een stuk goedkoper is dan een grote monitor.

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 23:16

image

Helemaal mee eens, maar de meeste mensen hebben nu eenmaal al een TV. Het ging mij om de setting: kijk je naar een groot scherm vanaf de bank, of kijk je naar een klein computerschermpje op je bureau?

JanW op Dinsdag 13 Oktober 2009 08:32

image

Het ging mij om de setting: kijk je naar een groot scherm vanaf de bank, of kijk je naar een klein computerschermpje op je bureau?
Waarom zou het een of/of situatie moeten zijn?

Ik kan het allebei, en gebruik daarom ook beide methoden (al naar gelang de situatie).

linus4ever op Maandag 12 Oktober 2009 11:55

image

Dit zeiden ze jaren geleden ook over

iets onbenulligs als Internet. Dit kwam uit de mond ene B. Gates, een groot visionair.

Hoe anders is het gelopen. Het maakt een ding weer eens heel erg duidelijk:

Voor innovatie moet je niet bij Microsoft zijn. Ze komen pas in beweging als blijkt dat de nieuwe ontwikkeling zo groot is dat het een bedreiging gaat vormen voor hun business, dan halen ze alles uit de kast.

Kijk maar naar het verhaal van Netscape, tot en met de "integratie" van IE in het OS toe, om de concurrent uit te schakelen, hebben ze gedaan om die markt te heroveren. De prijs die wij er als consumenten voor moeten betalen is hoog. Als die bewuste op uitsluiting van concurrenten gericht incompatibiliteiten kosten consumenten, bedrijven en ontwikkelaars klauwen met geld.

Microsoft doet maar een ding: het gaat uit van zichzelf en haar eigen producten. Nieuwe ontwikkelingen, open standaarden aansluiten op applicaties van derden? Doe niet zo gek, not "invented" here!

cjkos op Maandag 12 Oktober 2009 12:34

image

Ik heb nog nooit geschreven dat Microsoft innovatief was.
Denk dat je me verkeerd begrepen hebt.

Wat ik wel schreef is dat de gebruikers in eerste instantie ook niets zagen in tekstverwerking op de PC, totdat MS alle voordelen van de toen bestaande tekstverwerkers bundelde in een voor die tijd gemakkelijk pakket en er betere, compactere printers op de markt kwamen.

Er vandoor gaan met andermans ideeën zie ik ook niet als innovatief, maar ze zijn wel goed in het afkijken van bestaande producten, de goede kanten daarvan te bundelen en daar een markt voor aan te boren.

linus4ever op Maandag 12 Oktober 2009 12:53

image

Dit zeiden ze jaren geleden ook over tekstverwerking

Dit vind ik een prima opmerking, ik wist dit nog niet eens. Wij zijn het er dus over eens dat Microsoft niet innovatief is.

Er vandoor gaan met andermans ideeën zie ik ook niet als innovatief

Dat is eigenlijk het enige wat ze doen. Vervolgens voorzien ze het product van allerlei technische en juridische valstrikken en plakken ze er allerlei marketing humbug omheen.

Steve Jobs heeft eens in een interview gezegd wat hij van het Windows aftreksel van Apple mat haar GUI vond: "It is poor, so poor!". En hij schudde daarbij bedroefd het hoofd.

RobSanders op Maandag 12 Oktober 2009 13:11

image

Niet innovatief? In een tijd dat niemand de potentie van de PC zag, werd het motto van Microsoft geboren: "A PC on every desk in every home and every office". Van een obscuur apparaat werd de PC een commodity. En Microsoft heeft daarin een doorslaggevende rol gespeeld (en misschien nog wel) en de manier waarop ik iedere dag mijn werk doe wezenlijk veranderd.

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 13:24

image

Dat Microsoft's versie van de PC een succes is geworden heeft niets met innovatie te maken, maar met handelaarsgeest. MS-DOS was weinig origineel. Maar IBM had de boot gemist en moest snel een systeem hebben -- daar heeft Microsoft slim gebruik van gemaakt.

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 17:02

image

jaloezie slaat weer toe

Apple lukkt het niet omdat het te duur was en nog steeds is..
Een markt aan d eonderkant openbreken heeft Apple nog nooit gedaan, ze richten zich uitsluitend op de bovenzijde.
MS heeft een breed en geschikt platform gemaakt, da tis wel degelijk ook innovatie.
Verder is vrijwel elke discussie hierover een zinloos gewauwel.. "ik kan toch verder plassen."gedoe.

anonymous_118315 op Maandag 12 Oktober 2009 18:53

image

jaloezie slaat weer toeVolgens mij staan er geen feitelijke onjuistheden in de reactie van Sheynberg.

inventors.about...ly/aa033099.htm

Ik vraag me dan ook af wat je beoogt met je zure reactie. Als het je alleen gaat om het feit dat je handelsgeest ook innovatie vind, dan had je dat toch ook iets sympathieker kunnen brengen.

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 20:16

image

dat jij het woord sympathie kent is al wonderlijk.

xerxes op Maandag 12 Oktober 2009 23:58

image

Het gaat toch over e-readers? Waar wil je heen?

anonymous_118315 op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:36

image

SED is aan het onderzoeken hoe laag de kasten zijn, zoals wel vaker. Het getroll wordt met de dag ondoorzichtiger. Tegenwoordig wordt elke topic aangegrepen om een oorlog te starten helaas.

xerxes op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:06

image

Dus Apple lukt het niet om e-readers beschikbaar te stellen? Volgens mij was dat het onderwerp "e-readers"! Wat wil je? Een mac hacken? Volgens mij is je dat niet gelukt, ondanks dat je later de regels anders ging interpreteren. Typogeek is helaas verdwenen, waarvoor dank!

linus4ever op Maandag 12 Oktober 2009 14:28

image

In een tijd dat niemand de potentie van de PC zag, werd het motto van Microsoft geboren

Dat is historisch onjuist.

Tot aan het eind van de jaren zeventig was de enige automatisering mainframe automatisering. In die tijd kwam de ontwikkeling van de microprocessor op gang.
Wij kennen uit die tijd de Commodore, de Sinclair Spectrum en de Amiga. Dit was ook gelijk het probleem, geen van deze partijen was in staat om een product neer te zetten dat anderen zouden gaan volgen.

Iedereen keek naar de toenmalig grootste speler in de markt: IBM.

IBM heeft toen met instemming van de hele industrie de XT ontwikkeld. Het belangrijkste bij de XT was de universele acceptatie en die is bereikt doordat IBM de specificaties van de XT openbaar heeft gemaakt.

De XT werd een doorslaand succes op basis van deze open industrie standaard (Snappen we nu waarom open standaarden zo belangrijk zijn?). Elke PC uit die dagen heette een kloon of IBM compatible.

Een tijd lang hebben toen twee DOS versies naast elkaar geleefd: PC DOS (IBM en MS DOS (Ook wel MS Dom genoemd, door met name de Mac gekken). ;-))

Microsoft is vervolgens pas in het begin van de jaren negentig gekomen met een werkende MS Windows.

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 15:08

image

En vergeet ook niet dat Microsoft weinig anders met DOS te doen had dan het opkopen van QDOS (toen 'D' nog voor 'Dirty' stond). Het is niet eens een eigen product.

ardje op Maandag 12 Oktober 2009 22:24

image

Wij kennen uit die tijd de Commodore, de Sinclair Spectrum en de Amiga. Dit was ook gelijk het probleem, geen van deze partijen was in staat om een product neer te zetten dat anderen zouden gaan volgen.
Dat was ook de strategie niet. De strategie was om de enige met de nieuwste van het nieuwste te komen. En dat was ook hun ondergang.
Sinclair heeft zwaar lopen vechten tegen acorn (van de huidige arm processor, en vroeger dus de BBC micro). Het enige wat toen gold was wie het meeste verkocht.
Je kan inderdaad stellen dat dat hun ondergang is geworden. Zo'n beetje het slechtste van het slechtste is de de-facto standaard geworden.

ardje op Maandag 12 Oktober 2009 22:29

image

In een tijd dat niemand de potentie van de PC zag, werd het motto van Microsoft geboren: "A PC on every desk in every home and every office". Van een obscuur apparaat werd de PC een commodity.
En exact dezelfde worden uitte Clive Sinclair. En hem was het ook *echt* gelukt: "iedereen" een ZX-spectrum. Microsoft was toen nog nergens.

ardje op Maandag 12 Oktober 2009 22:20

image

Wat ik wel schreef is dat de gebruikers in eerste instantie ook niets zagen in tekstverwerking op de PC, totdat MS alle voordelen van de toen bestaande tekstverwerkers bundelde in een voor die tijd gemakkelijk pakket en er betere, compactere printers op de markt kwamen.
WP is altijd makkelijker geweest. En WP heeft bij mijn weten wel voor een omslag gezorgd. Helaas kwam toen de koppelverkoop van gratis word bij je PC.

Anonymous Coward op Donderdag 15 Oktober 2009 15:28

image

er is nooit een gratis word geweest.
Word en Wp hebben een gevecht gevoerd en WP ( mijn favoriete tekstverwerker) miste de boot gruwelijk.
Daar speelt de interne problematiek van WP ( overnames en het gruwelijk slechte 5.2 en 6.0 een grote rol in)
MS heeft de problemen alleen maar aan de oppervlakte gebracht daar.

kweetal op Maandag 12 Oktober 2009 10:59

image

Los van de vraag of e-readers een succes gaan worden vraag ik me af of Microsoft wel zo blij moet zijn met een voorganger die zo makkelijk de deur dichtgooit voor technologie die nog zo in de kinderschoenen staat. Zelfs als je (nog) geen commerciele aanknopingspunten ziet, dan nog lijkt het me techniek die de moeite waard is om in de gaten te houden.

Je zult zien dat Microsoft straks, als e-readers inderdaad echt doorbreken, voor de zoveelste keer een kostbare inhaalslag moet maken om nog een beetje mee te kunnen doen. Men lijkt daar momenteel verre van alert.

Webman op Maandag 12 Oktober 2009 11:29

image

Wel eens van bedrijfsstrategie gehoord? Je hebt bedrijven die overal de eerste in willen/moeten zijn. Ze ontwikkelen als het ware de markt. Dat gaat soms goed en soms gaat het fout. Hun hele business model is daarop ingesteld en ze moeten het hebben van een bepaalde groep consumenten die ook altijd het eerste wil zijn, daarvoor een hoge prijs over heeft en het accepteert dat het misschien nog niet perfect werkt.

Andere bedrijven kijken eerst de kat uit de boom en stappen pas in als het duidelijk is dat ook de massa met het product bereikbaar is. Hun hele bedrijfsmodel is gericht op het bereiken van de massa.

Het ene model is niet beter of slechter dan het andere. Dit principe is er altijd geweest en heeft te maken met de overbekende grafiek van de adoptie van innovaties. Er zijn maar weinig bedrijven die zowel de markt van de innovators en early adopters kunnen bedienen als de markt van de early and late majority. Microsoft kiest voor de massa. Van mij mogen ze.

Zij beschouwen dat dus niet als een dure inhaalslag, maar instappen op het juiste moment. Er zijn massa's bedrijven die zo werken. En reken maar dat ze op de achtergrond gewoon wel werken aan alle innovaties. Het is namelijk maar de vraag of de massa consumenten er naast hun iPod, smartphone, laptop, PC, Netbook nog een apparaat bij willen hebben. Daar heeft Ballmer wel gelijk in.

cjkos op Maandag 12 Oktober 2009 11:49

image

Met deze bedrijfsstrategie zijn ze groot geworden.

Daar waar ze als eerste vernieuwingen invoeren of vroeg instappen gaat het juist verkeerd. Door deze strategie kunnen ze goed kijken wat er goed gevonden wordt en wat niet. Het is eigenlijk onderdeel van een marktonderzoek lijkt het wel.

Om dan achteraf te zeggen, we hebben naar onze klanten geluisterd.

A-Visser op Maandag 12 Oktober 2009 11:09

image

"We hebben al een apparaat om te lezen, dat is het meest populaire apparaat ter wereld. Het is de pc", aldus Ballmer.
Ik zie me nog niet zo snel met de pc onder de arm lopen om in de trein even een ebook te lezen ;)

JelleT op Maandag 12 Oktober 2009 11:19

image

Inderdaad. Maar MS zal zeggen: "Dat doe je toch al, de meeste mensen hebben toch een laptop?"

Ik vrees dat MS hier een gigantische fout maakt. Teksten die gelezen worden vanaf een computerscherm zitten heel anders in elkaar dan teksten in boeken, juist omdat van een computerscherm minder prettig leest dan uit een boek.

Zelf heb ik nog geen e-reader en weet ook niet of ik op aanzienlijke termijn zo'n ding zal kopen (DRM + kosten) maar heb er al wel een in handen gehad. De techniek in het scherm is heel anders dan die gebruikt wordt in computerschermen. Er zit namelijk geen lichtbron in het scherm, veel prettiger!\

MS zal wel weer terugkrabbelen als de e-reader een enorme toeloop neemt, maar ik denk dat dat te laat zal zijn. (Zie verschil tussen bijv. iPod en Zune)

U4iA op Maandag 12 Oktober 2009 12:00

image

Je voorbeeld van de iPod vs Zune klopt niet helemaal. iPod is de standaard naam geworden voor MP3-speler (net las SPA voor een watertje bij de kroeg). Daarnaast waren er voor de iPod vele anderen met een mediaspeler op de markt die ook de strijd niet hebben gewonnen. Microsoft is idd wel te laat ingesprongen, waardoor de achterstand op de concurrentie gewoon te groot is. Echter is een e-reader iets anders. Ik zie niet waarom Microsoft in deze markt zou willen zitten. E-reader koppelen aan Windows? Wat is het nut daarvan? Microsoft is vooral een software fabrikant met een paar kleine (logische) uitstapjes naar hardware. Ik zie ze tenslotte ook geen videokaarten, moederboarden, beeldschermen, etc. bouwen. Uitendelijk zullen ze gaan instappen als er een toegevoegde waarde is (kleurenschermen die ook www kunnen weergeven, applicaties of games), maarja dan is het toch al gauw weer een tablet PC aan het worden...

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 15:10

image

Ik denk eerder dat al het PC gebeuren naar de tablets gaat verschuiven (daar ik voor het gemak de e-readers ook even onder de tablets schaar).

Imho is het niet de vraag of lezen op een tablet ooit populair wordt, de vraag is eerder *wanneer* het populair wordt.

_R0N_ op Maandag 12 Oktober 2009 11:23

image

Ik lees wel eens iets op m'n mini-laptop, gaat prima..
En laten we eerlijk wezen 250Eur+ voor een e-reader terwijl je voor dat geld een "echte" laptop kan kopen....:)

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 11:30

image

Een netbook heeft een LCD-scherm. Een e-reader heeft een eInk-scherm. Een wereld van verschil. LCD-schermen zijn niet geschikt om complete boeken van te lezen.

Blizzard op Maandag 12 Oktober 2009 17:54

image

Het is een evolutie. Door de netbooks komen mobiele PC's in eens in het bereik van de massa. De netbook zal dan veel meer gebruikt gaan worden voor het lezen van teksten. Immers een netbook wordt vooral gebruikt voor www-browsen en email en dat is alleen maar lezen.
Zodoende raakt er een hele generatie gewend aan het gebruik van een scherm ipv een echt boek. Vanaf deze generatie zal het heel gewoon zijn om een tablet/netbook/e-reader/telefoon te gebruiken. Hoe die er uiteindelijk ook uit komt te zien.
Het zal in ieder geval het lezen een nieuwe impuls geven. Het uitbrengen van een boek door iedereen die maar wil is dan helemaal een peulenschil.

_R0N_ op Maandag 12 Oktober 2009 11:21

image

Ach.. MS heeft ook ooit eens gezegd dat het internet het niet helemaal gaat maken..
Toch hebben ze daar later aardig op in weten te haken..

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 11:27

image

Met die fantastische browsers van ze, bedoel je?

_R0N_ op Maandag 12 Oktober 2009 11:50

image

Heeft niets met IE te maken..
Op de server markt doen ze het niet slecht en op de Internet enabled desktops ook niet..
Je kunt zeggen wat je wilt van MS, ze doen goede zaken en zijn goed in marketing en als je geld wilt verdienen als bedrijf heb je dat nodig.

Bestaande e-readers staan in de kinderschoenen en alle wensen van gebruikers worden nu verzameld, MS kennende nemen ze die goed in zich op en als het moment daar is komen ze met een e-reader (of enkel het OS) dat voldoet aan de gebruikers wensen..
De gebruikers wensen komen misschien niet overeen met de wensen van de mensen hier op WW maar wel met die van de massa..

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 12:07

image

Heeft niets met IE te maken..
Jij beweert dat Microsoft goed op het Internet heeft ingehaakt. Het meest gebruikte Internet-product van Microsoft is Internet Explorer. Wil je de kwaliteit daarvan gaan verdedigen?

"Je kunt zeggen wat je wilt van MS, ze doen goede zaken"
Oh ja? Zo fantastisch gaat het niet, ze worden links en rechts ingehaald door hun concurrenten, Vista en Pink getuigen van een interne crisis, en het Sidekick-schandaal is net op gang aan het komen.

_R0N_ op Maandag 12 Oktober 2009 12:17

image

Neemt niet weg dat de mensen die er werken (en dat zijn er veel) gewoon dagelijks er hun brood mee verdienen..

En of hun producten nou perfect zijn of niet doet er totaal niet toe, ik zou bv ook geen Kia kopen maar ook daar eten een hoop mensen van.

En ik begrijp dat jij blijkbaar iets hebt tegen MS en dat moet je lekker zelf weten. Als het je zo dwars zit moet je een MS topic gewoon niet lezen en alleen in de Apple of Linux topics reageren.. Of ben je soms persoonlijk benadeeld door MS?

Dat gezeur van MS is kut en de wereld draait niet door zonder mijn negatieve gezeur.. Get a life..

Webman op Maandag 12 Oktober 2009 12:28

image

ze worden links en rechts ingehaald door hun concurrenten
vertel eens, wie zijn dat? Heb ik iets gemist? gelukkig is er concurrentie die het MS hier en daar lastig maakt. Maar voor zover ik weet is er nog niemand die ze op een van hun kernsegmenten echt heeft ingehaald.

Blieb op Maandag 12 Oktober 2009 17:12

image zomerhack badge 2

Ze zijn ingehaald door de Wii

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 20:11

image

Ik had het over financieele resultaten, maar vooruit, een paar segementen waar Microsoft qua marktaandeel weinig voorstelt: smartphones (Blackberry, Apple), spelcomputers (Nintendo), muziekspelers (Apple), zoekdiensten (Google).

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 20:20

image

grappig dat die Apple fans telkens weer Hardware en software niet uit elkaar kunnen houden. Zou dat komen door die gedwongen koppelverkoop bij de te dure Appels?

De markten die jij noemt zoals Smartphones.. MS maakt geen smatrphones, Nokia, blackberry wel..
MP3 spelers, Apple maakt die, MS pas sinds kort een model.
enz..

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 22:50

image

grappig dat die Apple fans telkens weer Hardware en software niet uit elkaar kunnen houden. [..] De markten die jij noemt zoals Smartphones.. MS maakt geen smatrphones
Ik hou mij gewoon aan Microsoft's marketingtermen. Het mobiele OS van Microsoft heet Windows phone.

xerxes op Maandag 12 Oktober 2009 23:55

image

he, reageer ook eens op Sheynbergs vraag over 'spelcomputers', muziek enz. niet alleen een jou wenselijk dingetje eruit halen hoor.

Yggdrasil op Maandag 12 Oktober 2009 22:01

image

Is MS ingehaald met muziekspelers (door apple)?
Is MS ingehaald met zoekmachine (door Google)?
etc

Of is Apple groot met muziekspelers en probeerd MS daar nu iets van af te snoepen?
En is Google groot en probeerd MS ook daar een graantje mee te pikken?
etc

Ja, wat betreft de Wii heb je enigszins gelijk. Als je de doelgroep van beide erbij haalt echter niet. De gemiddelde 20+er heeft eerder een Xbox 360 of PS3 dan dat het een Wii in huis heeft.

Webman op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:55

image

Ik had het over kernsegmenten, hun cash-cows. De dingen die jij noemt zijn dat niet.

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 21:33

image

heb je al een backup gemaakt van je data.. dat is hard nodig op je Apple..Dus snel timemachine controleren voordat alles weg is..

zie tweakers.net voor info.

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 22:53

image

Je zult maar een Sidekick hebben van Microsoft. Dan is nu gegarandeerd al je data weg.

Anonymous Coward op Woensdag 14 Oktober 2009 20:16

image

Ik hoop toch voor jou dat er meer OSX dan sidekick gebruiker szijn. Het dataprobleem van het dure OSX zorgt dus voor heel wat meer gedupeerden. Maar ja.. je bent er blij mee, dus geniet er van ;)

bekhof op Donderdag 15 Oktober 2009 00:46

image

Het dataprobleem van het dure OSX zorgt dus voor heel wat meer gedupeerdeDat zou kunnen. Hoeveel gedupeerden zijn er dan? Ik neem tenminste aan dat je grond hebt voor die bewering?

Je haalt wat dingen door elkaar, vrees ik: als je 'gedupeerden' gelijk gaat stellen met het aantal gebruikers, neem ik tenminste ook aan dat je ook weet hoeveel 'gedupeerden' er zijn van een willekeurig virus op een zeker platform?

Webman op Maandag 12 Oktober 2009 11:40

image

Precies, zo is het. Zie mijn reactie hierboven. Het is juist slim om niet heel vroeg mee te gaan met iedere hype als je bedrijf daar niet op ingesteld is. Met een hype bereik je in eerste instantie alleen meer een kleine groep consumenten en daar kun je alleen geld mee verdienen als je daar goed in bent. En zo werkt MS nu eenmaal niet.

Royke op Maandag 12 Oktober 2009 11:24

image

Is het niet zo dat wanneer MS vindt dat het niks is dat het een succes wordt?
1 klein voorbeeldje bijvoorbeeld: Internet..

Maar dit gaat over Hardware.. MS produceert toch geen hardware, maar ondersteunen het wel middels software. Daar willen ze wel samenwerken. Dus in het e readen zien ze wel iets.

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 11:36

image

Maar dit gaat over Hardware.. MS produceert toch geen hardware, maar ondersteunen het wel middels software. Daar willen ze wel samenwerken. Dus in het e readen zien ze wel iets.
Welke software maakt Microsoft voor e-readers, dan?

Is het niet zo dat wanneer MS vindt dat het niks is dat het een succes wordt?
Microsoft vind Vista niks, maar toch is het geen succes geworden.

Royke op Maandag 12 Oktober 2009 12:19

image

Ze ondersteunen hardware middels software, was generiek bedoeld. En samenwerking wijzen ze niet van de hand.

Vista opmerking slaat nergens op want ze hebben niet op voorhand gezegd dat het niks is. Dat hebben ze van internet wel gezegd. Tenminste dat het niets voor MS was.

edjez op Maandag 12 Oktober 2009 15:05

image

Welke software maakt Microsoft voor e-readers, dan?
Slechts 1 zoekopdracht, de bovenste is raak.

Edit: Ah. Software voor e-readers zei je. Geen idee....

anonymous_118315 op Maandag 12 Oktober 2009 16:14

image

Als je de PocketPC als ereader aanmerkt klopt het wel. Ik heb een tijdje boeken gelezen op zo'n apparaat in de trein. De MSReader software was helemaal niet slecht, alleen jammer dat ze hun formaat gesloten hielden. De onderliggende code was volgens mij wel OEB, maar helaas kon je dat in het uiteindelijk lit-bestand niet meer terug vinden.

Samuel Michon op Maandag 12 Oktober 2009 20:17

image

Ereaders hebben een eInk-scherm. Als we die distinctie niet maken, dan kunnen we elk compact apparaat met een scherm wel een ereader gaan noemen.

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 20:23

image

dan zou je zelfs een iPhone een ereader kunnen noemen

ja...

anonymous_118315 op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:27

image

Heb je nou echt niks beters te doen dan dit constante gezeur? =P Je Apple obsessie begint ronduit eng te worden.

anonymous_118315 op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:26

image

Destijds hadden we nog geen e-inkt. Dus alles waar je een ebook op kon lezen was een e-reader dat klopt. Ik denk dat Microsoft er te vroeg mee was, net als de rest die dat soort apparaten aan de man probeerden te brengen.

anonymous_118315 op Maandag 12 Oktober 2009 11:39

image

Ze hebben natuurlijk al eens een voortrekkersrol proberen te vervullen met (LIT) eBooks op de PocketPC. Dat ik volgens mij niet het succes geworden wat ze ervan verwachtten, dus ik kan me voorstellen dat ze nu even afwachten tot het stof boven het strijdtoneel is gaan liggen.

RobSanders op Maandag 12 Oktober 2009 11:46

image

Het is niet zozeer het concept achter een e-boek dat Microsoft niet ziet zitten (Microsoft Press brengt al jaren hun titels ook digitaal uit), net zoals Apple zien ze niks in een single-purpose eReader. Ik denk dat de huidige generatie eReaders ook een tussenstap zijn naar tablet devices die meer features brengen, met een lichte focus op entertainment bij Apple en meer zakelijk bij Microsoft.

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 15:11

image

Akkoord. Daar kan ik me ook wel in vinden.

Blieb op Maandag 12 Oktober 2009 17:10

image zomerhack badge 2

Het lijkt mij ook dat Microsoft inzet op tablets waar ze al jaren geleden actief mee zijn geweest.
e-readers zijn voorlopig nog single purpose devices met beperkte mogelijkheden in de standaard device software en daar heeft een software leverancier niet zo veel aan.

thieu op Maandag 12 Oktober 2009 12:17

image

Toch vraag ik me af,
als ze eerder ingestapt waren hadden ze de kans gehad weer een standaard naar zich toe te trekken. Volledige 'compatibiliteit' met Windows (WMA) formaten enzo.
Echte mulitpurpose apparaten zie ik voorlopig niet zo. De eisen aan functionaliteit lopen zo ver uiteen dat die vaak niet goed te combineren zijn. Een telefoon moet klein zijn, een 'agenda' moet wat groter zijn en een e-reader moet vooral licht zijn en heel weinig stroom gebruiken.
De hardware kost ook steeds minder zodat de afzonderlijke apparaten veel goedkoper te fabriceren zijn.
Wat wél belangrijk kan zijn lijkt me is dat al die devices makkelijk koppelbaar moeten zijn

_R0N_ op Maandag 12 Oktober 2009 12:25

image

Ik denk ook dat ze afwachten of er een geaccepteerde standaard voor e-books komt, nu zijn de e-books in verschillende formaten te downloaden (afhankelijk van de aanbieder).

Ik moet trouwens zeggen dat, afgezien van het te kleine scherm, bij het lezen van e-books op m'n Nintendo DS het wel als natuurlijk over komt. De 2 schermen maken het weer een soort boek. (de reader sux verder maar dat terzijde) :)

Lennart op Maandag 12 Oktober 2009 12:40

image zomerhack badge 3

Andere beroemde uitspraken van MS:
"640KB zou genoeg moeten zijn voor iedereen!"
"Een webbrowser? Dat is toch nergens voor nodig, het internet heeft geen toekomst!"

MS is nooit echt visionair geweest. Als de e-reader opeens toch groot blijkt te worden dan koopt MS wel snel een bedrijf op met de benodigde technologie.

vinylat45 op Maandag 12 Oktober 2009 14:45

image

Als de e-reader opeens toch groot blijkt te worden dan koopt MS wel snel een bedrijf op met de benodigde technologie.
De overname van mobiel OS Danger was niet zo'n succes.

anonymous_118315 op Maandag 12 Oktober 2009 15:57

image

MS is nooit echt visionair geweest. Als de e-reader opeens toch groot blijkt te worden dan koopt MS wel snel een bedrijf op met de benodigde technologie.Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Met het kopen en/of gebruiken van andermans technologieën zijn wel meer bedrijven groot geworden.

Blieb op Maandag 12 Oktober 2009 17:04

image zomerhack badge 2

"640KB zou genoeg moeten zijn voor iedereen"
"Een webbrowser? Dat is toch nergens voor nodig, het internet heeft geen toekomst!"

Dat zijn verzonnen/nep uitspraken.
Broodjes aap uit de vorige eeuw.

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 17:12

image

640 zou genoeg moeten zijn voor iedereen ;)

die opmerking is trouwens nooit door Bil Gates gemaakt.. zoek maar even op het internet..

xerxes op Maandag 12 Oktober 2009 23:51

image

Zoek maar op? Linkje graag. Jij bent toch van de selectieve links? Dus doe je best!

Samuel Michon op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:10

image

die opmerking is trouwens nooit door Bil Gates gemaakt
Bill Gates ontkende in een interview die opmerking ooit gemaakt te hebben. Dat is het enige wat we zeker weten. Of hij de opmerking wel of niet gemaakt heeft is niet bekend.

Anonymous Coward op Dinsdag 13 Oktober 2009 10:00

image

Of hij de opmerking wel of niet gemaakt heeft is niet bekend. jakkes: Je bent toch geen familie van Henk vd Meijden?

Samuel Michon op Dinsdag 13 Oktober 2009 10:13

image

En nu heb ik even genoeg van jou. Ik hoop werkelijk dat je in jouw offline-leven beter met mensen om gaat.

realbart op Maandag 12 Oktober 2009 15:39

image

Ik moet lachen als ik in verschillende reacties zie dat Microsoft de boot gaat missen. Alsof Microsoft niet vaker met succes een inhaalslag heeft gemaakt. Ze vonden het Internet eerst ook maar niks. En toch domineren ze nu, in ieder geval op het gebied van webbrowser, messengersoftware en mailclient.

Persoonlijk denk ik dat het moment wel ooit komt dat e-paper het meest populaire laptopscherm wordt. En dan is het huidige e-boek niet veel meer dan een ultralightversie van een laptop...

anonymous_118315 op Maandag 12 Oktober 2009 16:08

image

Persoonlijk denk ik dat het moment wel ooit komt dat e-paper het meest populaire laptopscherm wordt.Daar heb ik mijn twijfels bij. Daarvoor lijkt het me niet erg geschikt. Ik vraag me af of het ooit snel genoeg wordt voor bijv. games en films. En daarnaast ook of het ooit genoeg kleur krijgt.

Ik zelf denk dat e-inkt een eigen niche markt blijft.

En dan is het huidige e-boek niet veel meer dan een ultralightversie van een laptop...dat zijn het volgens mij nu al veel. Op de MobileRead Wiki staat een vrij uitgebreid overzicht. Daaruit blijkt dat de meeste readers Linux machientjes zijn, met daarnaast ook een paar WinCE's.

Bolleke op Maandag 12 Oktober 2009 19:39

image zomerhack badge 3

Daaruit blijkt dat de meeste readers Linux machientjes zijn, met daarnaast ook een paar WinCE's.
Dat vind ik ook niet zo gek. MS heeft ooit de gigantische fout gemaakt haar OS - in al zijn hoedanigheden - te koppelen aan een grafische interface. Dat vond ik bij servers al onzin, maar bij een ereader is het bijkans onmogelijk.

anonymous_118315 op Maandag 12 Oktober 2009 19:50

image

Als Microsoft haar WinCE platform beter had onderhouden dan had ze daar nog winst uit kunnen halen, maar zo als het er nu uit ziet heeft Microsoft op dat vlak niet echt het goede antwoord meer inderdaad.

jasper Amsterdam op Maandag 12 Oktober 2009 16:15

image

gisteren Steve Ballmert gezien ? :)

skizmo op Maandag 12 Oktober 2009 16:45

image

Microsoft heeft geen plannen om een e-reader te ontwikkelen.
Als ik naar het succes van de Zune kijk lijkt me dat een goeie beslissing.

Blizzard op Maandag 12 Oktober 2009 18:02

image

Precies, ze wachten tot het een succes is en stappen dan pas (te laat) in, net als bij de Zune.
Microsoft heeft zijn hoogtepunt gehad. Het is vanaf nu gedoemd te verdwijnen. Tenzij ze een ander aan het hoofd zetten, iemand die wel visie heeft.
Microsoft kun je vergelijken met de dictators uit het verleden; verschrikkelijk, gruwelijk en toch hebben ze een paar goeie dingen gedaan. En net als bij dictators krijgt het volk vanzelf weer de overhand. Het is alleen wachten tot ook de grote massa het licht ziet en als lemmingen achter de volgende hype aanrent.

Drs.P. op Maandag 12 Oktober 2009 20:26

image

De Zune loopt als een tierelier in de VS ik vind de zune software sowieso beter te behappen dan die iTunes

bekhof op Maandag 12 Oktober 2009 21:42

image

Hoe kom je daar nu in vredesnaam bij? In 2 jaar tijd heeft de Zune nog steeds geen potje kunnen breken met een marktaandeel van minder dan 2%!

Zie voor meer informatie o.a. hier, hier of hier.

Nu vind ik persoonlijk 2% voor een nieuwkomer op de markt op zich een redelijk resultaat, maar om nu te stellen dat het 'als een tierelier' loopt ??

En de Zune software... waar kan ik die precies voor m'n Mac downloaden?

Anonymous Coward op Maandag 12 Oktober 2009 22:26

image

berichten zijn er wel meer.. zie bijv deze:
Zune HD hot!

zoals altijd een kwestie van de gewenste links zoeken...
<<

karloe op Maandag 12 Oktober 2009 23:42

image

zoals altijd een kwestie van de "gewenste" links zoeken.

Precies SED., de Zune (oud) of de Zune HD (vrij nieuw hier, net als de andere Z. goed verkrijgbaar...), je zoekt weer spijkers...

bekhof op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:06

image

SED, lees je zelf je eigen 'links' wel na? Het is niet de eerste keer dat geconstateerd moet worden dat dit NIET het geval is, maar ik zal er voor jouw gemak maar wat quotes uithalen:

Microsoft hasn't exactly succeeded in building a massive global user base for the Zune series, and Apple just released a whole new line of iPods. Dit komt namelijk omdat de Zune HD gewoon nieuw is. Het artikel is ook van 20 september j.l.: er valt nog helemaal NIETS te vertellen over een succes of niet.

En als je even het artikeltje eronder had gelezen (nog steeds je eigen link dus):
Zune HD Not Sold Outside Of US; Microsoft Not Convinced Of Zune HD?
The new Microsoft Zune HD is an interesting portable media player that is a valid alternative to the iPod touch 3G for many in the United States. Microsoft announced plans to bring the Zune video service to Xbox users around the globe, but there are still no plans to actually make the Zune HD a global product.


Maar kom, geef nog zo'n 'link'. En zet er dan weer onder 'zoals altijd een kwestie van de gewenste links zoeken...'

Kom SED, een beetje 'dom' is het wel...

Anonymous Coward op Dinsdag 13 Oktober 2009 09:20

image

lees de juist link, het valt niet altijd mee, soms zijn sites verwarrend voor sommigen..

The Zune HD is up against some tough competition. Microsoft hasn't exactly succeeded in building a massive global user base for the Zune series, and Apple just released a whole new line of iPods. Considering how badly the deck is stacked against the HD, it's a bit of a surprise to say that it appears to be selling out across the board. Electronista reports that the Zune HD is selling like OLED-flavored hotcakes all across the country.


en At Best Buy all sizes of the Zune HD are back ordered for the foreseeable future. Meanwhile, Fry's is out of the 16 GB model, while over at Amazon the 32 GB model is facing 1-3 week delays. All of that is good news for Microsoft; it looks like their new Zune is really finding an audience.

If the new Zunes are selling as well as they appear to be, a whole new realm of speculation opens up. A successful revival of the Zune franchise would mean that Microsoft could reasonably look at expanding it again. I think the first step down that road will be a worldwide release of the Zune HD. As we've noted before, the Zune HD is not currently sold outside the U.S. With any luck, high sales over here will translate to a release across the pond. Keep your fingers crossed, Europe.
heb je meteen je link met het oude stukje wat jij las..


Waarom de Apple fanclub hier overheen leest kan ik wel verklaren.. de RDF effecten zijn groot merk je..

Verder: ik kan veeeeel verder plassen dan jij ;)

bekhof op Dinsdag 13 Oktober 2009 09:47

image

Verder: ik kan veeeeel verder plassen dan jij ;)Dan weet ik in ieder geval wáár je verstand zit.

En verder:lees de juist link, het valt niet altijd mee, soms zijn sites verwarrend voor sommigen..Misschien dat je dat eerst zelf even moet doen SED.

Je bakt er geen pepernoot van, je volgt de discussie niet en meent dan met zaken die TOTAAL niets met de discussie te maken te hebben een punt te hebben.

Voor jou informatie: Dit draadje gaat om de opmerking dat de Zune 'als een tierelier loopt', wat volledig bezijden de waarheid is. Als jij dat nog wilt gaan tegenspreken....

Anonymous Coward op Dinsdag 13 Oktober 2009 09:58

image

drs P komt met de opmerking da thet loopt als een tierelier.. ik geef daarvoor onderbouwing en jij kwam aan met bronnen die anders beweren. De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.
Dat is dus precies wat ik al stelde: er is altijd te vinden wat past bij je mening..

Waarom jij moet gaan beledigen ontgaat me maar toont meestal aan dat de argumenten op zijn.
In dat kader:
Waar jouw verstand zit weet ik niet, alleen dat je er niks mee doet ;)

de uitdrukking sloeg trouwens op je gedrag, maar ook dat ontging je in de strijd..


bekhof op Dinsdag 13 Oktober 2009 10:20

image

Nee SED....

DrsP komt met een bewering, ik spreek die bewering tegen (iets wat zelfs Microsoft doet overigens) en jij komt met een ANDER PRODUCT !!! Waarvan nog helemaal niet gezegd KAN worden dat het wel of geen succes WORDT !!

L E E S...

Vervolgens begin JIJ met dit soort teksten:
Waarom de Apple fanclub hier overheen leest kan ik wel verklaren.. de RDF effecten zijn groot merk je..

Verder: ik kan veeeeel verder plassen dan jij ;)

Waarop ik jou verder écht niet serieus meer kan nemen. Je overige opmerkingen zijn dan ook niet aan mij besteed. En verder ben ook ik hier weer klaar met je...

Anonymous Coward op Dinsdag 13 Oktober 2009 21:56

image

Tja ik begrfijp dat je nu tijd kwijt bent aan het backuppen van je OSX data om alle dataverlies te voorkomen en da tje dus weinig tijd hebt voort lezen . Maar we hebben het toch echt over de zune jongen.. lastig is dat
Drs P
De Zune loopt als een tierelier in de VS

lees het stukje nog eens goed. Begin links en ga langzaam naar rechts ( in je eigen begripstempo) vraag eventueel hulp.. het gaat lukken, echt!

anonymous_118315 op Dinsdag 13 Oktober 2009 22:12

image

lees het stukje nog eens goed. Begin links en ga langzaam naar rechts ( in je eigen begripstempo) vraag eventueel hulp.. het gaat lukken, echt!je bent te zielig voor woorden met dit type opmerkingen. Probeer eens iets on topic te houden en niet mensen te beledigen. Zou je dat een dag lang lukken.. probeer het eens ;)

bekhof op Dinsdag 13 Oktober 2009 23:52

image

De Zune loopt als een tierelier in de VSEn nu kom jij met cijfers waaruit blijkt dat dit zo is? Fantastisch, ik ben benieuwd. Microsoft trouwens ook, denk ik zo.

Denk je niet dat je nu teveel aan het verzanden bent in je eigen onzin? Het wordt een beetje triest zo, volgens mij ben je nu toch echt volledig de draad kwijt...

bekhof op Woensdag 14 Oktober 2009 01:19

image

Je hebt niet helemaal begrepen dat de Zune en de Zune HD twee (= 2 !) verschillende producten zijn, nietwaar?

Ik zal het - speciaal voor jou - nog één keer uitleggen: De quote luidt 'de Zune loopt als een tierelier...'. Dit is dus NIET zo. Jij begint over Zune HD. Deze is pas in september uitgebracht. Over een eventueel succes valt dus helemaal nog niets te zeggen.

En nu je eigen tekst nog eens terug lezen. Langzaam... misschien dat van rechts naar links voor jouw vermogens beter gaat?

Anonymous Coward op Woensdag 14 Oktober 2009 20:12

image

dit is zelfs voor jouw doen erg kinderachtig.. probeer je nu zo je gezicht te redden?
Succes dan ..

bekhof op Donderdag 15 Oktober 2009 00:39

image

Kun je mij dan uitleggen WAAR ik fout zit in mijn reactie? En - om je toch een beetje gezichtsverlies te besparen - misschien moet je dan toch eens wat moeite doen om het draadje juist op te pikken.

Kinderachtig? Alsjeblieft zeg, ik leg je haarfijn uit waar je de fout in gaat, en dan nog zo'n reactie? Het moet gewoon echt niet gekker worden met jou geloof ik!

Ik wacht je uitleg dus maar af, als ik fout zit geef ik dat gráág toe. Ik hoop van jou hetzelfde! Tot dan is er volgens maar één die z'n gezicht probeert te redden...

bekhof op Donderdag 15 Oktober 2009 00:52

image

ik geef daarvoor onderbouwing en jij kwam aan met bronnen die anders beweren. Ik kwam met JOUW bron...daarin staat anders beweerd. Daarom vraag ik je, of je je eigen 'bronnen' wel leest...

Ik begrijp werkelijk niet hoe het kan dat dit je nog steeds ontgaat, ik heb het bijna letterlijk voor je gespeld. En dan zelf met zulke reacties komen elke keer, die gewoon bevestigen wat ik zeg??

anonymous_118315 op Dinsdag 13 Oktober 2009 09:51

image

it's a bit of a surprise to say that it appears to be selling out across the board.Ze zijn dus een beetje verrast door het feit dat de Zune HD goed *lijkt* te verkopen.

Dat is toch een flinke slag om de arm. Ik zou eerst de cijfers afwachten voordat ik de victory zou kraaien. Apple of een andere speler zou zo maar een antwoord kunnen verzinnen waardoor het kaartenhuis weer instort.

Maar verder hoop ik dat Zune een goede verkoper wordt, want Apple mag best een tandje kleiner in die markt.

xerxes op Dinsdag 13 Oktober 2009 00:12

image

Zune hot? Natte droom van je, vertel!

vinylat45 op Dinsdag 13 Oktober 2009 01:25

image

Zune HD hot!

Proest... moehahahaahahaaa...

Het MS schip lekt aan alle kanten en nog doe je aan astroturfing?

Moet wel zeggen dat je een hele hele hele trouwe fan bent.

anonymous_118315 op Dinsdag 13 Oktober 2009 22:01

image

ik vind de zune software sowieso beter te behappen dan die iTunesDaar kan ik me dan weer levendig iets bij voorstellen. Ik ben ook niet zo'n fan van iTunes.

janschok op Maandag 12 Oktober 2009 22:18

image

Ja dat is weer wat voor Microsoft, ik persoonlijk denk dat er veel vraag voor zal zijn voor de e reader, ik zou het wel gaan gebrijken, is een goed stuk gereedschap.

ardje op Maandag 12 Oktober 2009 22:33

image

Weet je, mischien heeft microsoft geleerd van de blu-ray speler software en hd-dvd speler software en ge-authenticeerde drivers debacle.
Ze willen zich niet branden aan het volgende nutteloze marktvernielende en totaal overbodige DRM gevecht.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Whitepapers

  • Houdt grip op UC-uitdagingen

    Unified communications biedt vele voordelen, maar heeft ook specifieke uitdagingen en niet ieder project levert het verwachte ROI op.

    Downloaden
  • Overheid bespaart met cloud computingDiscussie over cloud-beleid overheid. Whitepaper over kosten, veiligheid en beschikbaarheid.
  • Kostenbesparing voor long tail appsOplossing voor kostenkwesties in VDI. Technologie geschikt voor long tail apps.
» Meer whitepapers

Peiling

Loading Poll

Video: ZeroTouch toont 55 inch tv multitouch...

ZeroTouch toont 55 inch tv multitouch-tv (video)