Android 2.0 verhevigt strijd met iPhone

android

Gepubliceerd: Maandag 19 oktober 2009

Versie 2.0 van Google Android verschijnt begin november. Voor telecombedrijf Verizon is dit het startsein voor een anti-iPhone-campagne.

Toon volledig artikel

vinylat45 op Maandag 19 Oktober 2009 09:39

image

Zucht, de zoveelste iPhone killer, we zullen het wel zien over een half jaar.

Over het iDon't spotje: alleen technische geïnteresseerde mensen weten wat Android is, 98% van de mensen weten dit niet en kan het hun ook niet schelen. Het spotje mist compleet zijn doelgroep.

Ook denk ik dat als je 20x 'ik kan niet ...' laat zien en dan de Android naam laat vallen, dat mensen dit associëren met Android en niet met iPhone. De referentie naar de iPhone is te subtiel.

Verder, als het zo goed telefoontje is, waarom laten ze dat dan niet gewoon zien! Zien is geloven!

anonymous_118315 op Maandag 19 Oktober 2009 10:11

image

De referentie naar de iPhone is te subtiel.De referentie naar iPhone is misschien te subtiel om door een aantal niet kenners opgepikt te worden, maar de reclame legt wel een heel duidelijke scheiding tussen het iDont en het Droid deel. iDont in Apple wit, en de Droid aanprijzing in donkere kleuren. Ik denk niet dat 'zelfs de minder onderlegde' consumenten de verschillen missen. Maar ook de specifieke 'iDont' schrijfwijze zal door de meeste kijkers wel worden herkend denk ik.

Plus, het is natuurlijk pas de teaser. Die mogen wat vaag zijn om de nieuwsgierigheid te prikkelen.

Oh, en de term 'iPhone killer' heb ik nergens ontdekt. Dat ze de concurrentie aangaan is duidelijk, maar de pretentie dat ze iPhone gaan killen haal ik er niet uit.

nola op Maandag 19 Oktober 2009 10:19

image

Oh, en de term 'iPhone killer' heb ik nergens ontdekt. Dat ze de concurrentie aangaan is duidelijk, maar de pretentie dat ze iPhone gaan killen haal ik er niet uit.

Dit spotje richt zich zo overduidelijk tegen de iPhone dat het langskomen van de term 'iPhone killer' toch wel erg voor de hand ligt?

anonymous_118315 op Maandag 19 Oktober 2009 10:25

image

Ze richten zich tegen het product dat ze zien als de grootste concurrent. Maar op het moment dat je je product uitroept tot killer wordt het wat mij betreft wel erg pretentieus.

nola op Maandag 19 Oktober 2009 10:32

image

Ze richten zich tegen het product dat ze zien als de grootste concurrent. Maar op het moment dat je je product uitroept tot killer wordt het wat mij betreft wel erg pretentieus.

Nou ja dat doen Verizon en Motorola dan ook niet zelf, nog niet tenminste (voor zover ik weet). Maar wat mij betreft ligt het toch wel voor de hand dat de media dat label er aan plakken op basis van zowel de telefoon zelf als deze manier van reclame maken. Of in ieder geval, met deze telefoon (en met Nokia's nieuwe Maemo telefoon) ligt het label 'iphone killer' een stuk meer voor de hand dan met eerdere telefoons die ook al dat label kregen volgens mij.

Anonymous Coward op Maandag 19 Oktober 2009 20:56

image

Vreemd genoeg las ik gister nog een en al geklaag over Android ... veel teleurgestelde mensen.
Ik kan ook wel een handje vol 'don't' gaan bedenken voor Android.

nola op Maandag 19 Oktober 2009 10:15

image

Over het iDon't spotje: alleen technische geïnteresseerde mensen weten wat Android is, 98% van de mensen weten dit niet en kan het hun ook niet schelen. Het spotje mist compleet zijn doelgroep.

Het spotje gaat niet om Android in het algemeen maar om een specifieke Android telefoon, de 'Motorola Droid'. Het woord Android komt ook niet voor in het spotje. Als ik eerlijk ben dan lijkt het mij dat er in het spotje een aantal zaken worden genoemd die juist wel erg goed te begrijpen zijn door de doelgroep:

iDon’t have a real keyboard
iDon’t run simultaneous apps
iDon’t take 5 megapixel pictures
iDon’t customize
iDon’t run widgets
iDon’t allow open development
iDon’t take pictures in the dark
iDon’t have interchangeable batteries

Everything iDon’t, Droid does.

vinylat45 op Maandag 19 Oktober 2009 11:14

image

Het spotje gaat niet om Android in het algemeen maar om een specifieke Android telefoon, de 'Motorola Droid'.

De titel van dit artikel is 'Android 2.0 verhevigt ...'.

Je hebt gelijk dat het gaat om de Motorola Droid, maar je punt geeft al aan dat naamsverwarring makkelijk is. Dit is niet goed voor communicatie naar de consument.

nola op Maandag 19 Oktober 2009 11:24

image

Je hebt gelijk dat het gaat om de Motorola Droid, maar je punt geeft al aan dat naamsverwarring makkelijk is. Dit is niet goed voor communicatie naar de consument.

Dat zie ik totaal niet. Die naam van de telefoon zal heus wel een verwijzing naar Android zijn. Dat is totaal het punt niet.

Ik reageerde op de volgende opmerking van jou:

Over het iDon't spotje: alleen technische geïnteresseerde mensen weten wat Android is, 98% van de mensen weten dit niet en kan het hun ook niet schelen. Het spotje mist compleet zijn doelgroep

En daar zeg ik op dat het helemaal niet om Android in het algemeen gaat maar specifiek over de Motorola Droid en dat de doelgroep dat spotje uitstekend kan snappen omdat het botweg een paar uiterst concrete zaken opnoemt die de Droid wel kan en de iPhone niet. In die zin is een naamsverwarring totaal niet aan de orde.

Anonymous Coward op Maandag 19 Oktober 2009 21:00

image

iDon’t have a real keyboard - do we miss it? no

iDon’t run simultaneous apps - push werkt even goed en vreet minder accu.

iDon’t take 5 megapixel pictures - aantal megapixels bepaald helemaal de kwaliteit niet maar de lens.

iDon’t customize - met jailbreak -> winterboard/summerboard als het een noodzaak is.

iDon’t run widgets - do we need it? no.

iDon’t allow open development - xcode, sdk iPhone is niet open? onwetentheid dus, als men zich had aangemeld bij Apple developers had men beter moeten weten.

iDon’t take pictures in the dark - zijn wel progjes voor.

iDon’t have interchangeable batteries - men heeft nog nooit gehoord van juice pack?

Everything iDon’t, Droid does. - het is nog niet eens uit, dus ik weet helemaal niet wat het wel doet van de dont's.

Anonymous Coward op Maandag 19 Oktober 2009 22:14

image

iDon’t run simultaneous apps - push werkt even goed en vreet minder accu.
begrijp je dit wel?


iDon’t take 5 megapixel pictures - aantal megapixels bepaald helemaal de kwaliteit niet maar de lens.
die is bij de iplof ook belabberd

iDon’t customize - met jailbreak -> winterboard/summerboard als het een noodzaak is.
oke, je moet hem hacken.. ja sterk argument ;)

iDon’t run widgets - do we need it? no.


iDon’t take pictures in the dark - zijn wel progjes voor.

heeft meer met hardware te maken vrees ik voor je ;)


iDon’t have interchangeable batteries - men heeft nog nooit gehoord van juice pack?
Kun je daarmee je iplof van een andere batterij voorzien?


Anonymous Coward op Maandag 19 Oktober 2009 22:25

image

Kijk je zet je zelf nu als een publiekelijk schandpaal neer dat je er geen drol van afweet.

Weet je wel wat een juice pack is? nee, dat dacht ik al. Waarom reageer je hier uberhaud dan op als je het toch zelf niet snapt? aandacht te kort? als jij nou bij je geliefde mobieltje met WM 6.5 houd hebben wij geen last van je ;)

Anonymous Coward op Maandag 19 Oktober 2009 23:09

image

een lompe verpakking waar je een extra batterij in propt om de grootste ellende van de iplof te redden is niet echt ene oplossing voor het feit dat een iplof geen verwisselbare batterij heeft.
Je kunt ook de
iGeneratorgebruiken..al snel voor pakweg 175kW extra vermogen voor je iplof. OOk niet echt een oplossing voor het slijten van je dure batterij. ;)



Lady Gaga op Dinsdag 20 Oktober 2009 00:52

image

Je FUD-pogingen doen de iPhone-verkoopscijfers alleen maar stijgen ;-)
Apple bracht zojuist fenomenale cijfers naar buiten niettegenstaande de financiële crisis...

anonymous_118315 op Dinsdag 20 Oktober 2009 08:08

image

Het causale verband tussen SED's gevoer en de financiele cijfers van Apple zie ik niet zo. Maar Apple doet het momenteel inderdaad wel buitengewoon goed. :)

Apple Reports Fourth Quarter Results

Lady Gaga op Dinsdag 20 Oktober 2009 09:45

image

Hoe meer SED-FUD hoe beter de cijfers van Apple en keer op keer al jaren lang ;-)))

Dus doe maar lekker verder SED, niemand houdt blijkbaar rekening met je ;-)))

nola op Dinsdag 20 Oktober 2009 12:19

image

Het causale verband tussen SED's gevoer en de financiele cijfers van Apple zie ik niet zo.

Dat causale verband zie ik ook niet zo. Maar mocht het er zijn, dan lijkt het mij dat de causaliteit andersom ligt: hoe beter de cijfers van Apple, hoe meer SED-FUD.

Lady Gaga op Dinsdag 20 Oktober 2009 14:20

image

De praktijk bewijst keer op keer het omgekeerde, al jaaaaaaaaaaarrrrrrrrreeeeennnn!!! ;-)

Anonymous Coward op Dinsdag 20 Oktober 2009 06:53

image

Je klinkt als een mietje die stiekem zelf een iPhone wil maar niet kan betalen.

Anonymous Coward op Dinsdag 20 Oktober 2009 11:35

image

ik heb een echte telefoon: een Nokia.. ik loop niet met de hypes mee ;)

Gaat probleemloos dagen lang mee op een verwisselbare batterij, geen domme omhullingne die designproblemen moet camoufleren zoals juice gevalletjes..
Gewoon en telefoon die het altijd doet en met een echt toetsenbord en echt multitasking enz..

Kickass op Maandag 19 Oktober 2009 10:16

image

Volgens mij vind je het niet leuk dat de ik telefoon een stevige concurrent heeft. eentje die meer bied en meer variatie heeft. Meerdere fabrikanten bouwen toestellen met Android, en 3th party ontwikkelaars zijn veel vrijer in ontwikkelen dan bij de Ik telefoon. Als je je even verdiept in mogelijkheden bij Android toestellen, dan kies je idd eerder voor Android dan voor Iphone.(beide Unix devices, alleen is Android de Linux kernel.
Ik krijg binnen 9 dagen HTC-Magic met Android (T-Mobile G2), m'n Windows Mobile HTC-Touch is stukgevallen(storage cardslot broken, en accu die soms onderbreekt).

Hoe meer je verdiept in Android, des te meer je inziet dat het gewoon een unlimited mobile device is vergeleken bij concurrenten.
Android dev. site, Android club NL, Wikipedia over Android.
En bijna elke 3th party developer heeft ook z'n eigen Android app. site. vandaar dat er meer is dan je in weze vind bij Android market site(app store).
So I don't do Iphone, but do Android ;-P

Samuel Michon op Maandag 19 Oktober 2009 10:54

image

3th party ontwikkelaars
3th?

beide Unix devices, alleen is Android de Linux kernel.
Linux is UNIX? Android is de Linux kernel?

Als je je even verdiept in mogelijkheden bij Android toestellen, dan kies je inderdaad eerder voor Android dan voor Iphone
"Inderdaad"? Wie riep dat dan? Ik heb je nog geen argument zien geven.

Hoe meer je verdiept in Android, des te meer je inziet dat het gewoon een unlimited mobile device is vergeleken bij concurrenten.
Android is een mobile device? Ik dacht dat het een OS was. En is het nu onbeperkt of niet onbeperkt? "Onbeperkt, vergeleken met de concurrentie" zegt mij niets. Wat is "onbeperkt mobiel" eigenlijk?

So I don't do Iphone, but do Android
Een aanrader.

Kickass op Maandag 19 Oktober 2009 11:29

image

Korte reactie: Zoek het zelf maar eens uit, ga Iphone en Android toestel met soortgelijke hardware als Iphone eens gebruiken, en ga uit je dak betreft applicaties toevoegen.
En je begrijpt wat ik bedoel.

-3th dwz derden die applicaties bouwen(dus niet bv google of htc)
-Linux is gebaseerd op Unix, Android bevat de Linux kernel ja.
-Inderdaad ik ben een technisch persoon(LOL), ik kies idd voor Android omdat ik me daar paar uurtjes in verdiept hebt in mogelijkheden versus andere mobile platformen.(wil je argumenten zie 1e regel van deze posting)
-Android is OS voor bv mobile devices(kon je zelf ook wel bedenken nietwaar), onbeperkt omdat je zelf ook applicaties kan maken zonder belachelijk strenge keuringen, met sdk's. Dus in weze is er geen limit, nou ja jezelf misschien.

Zo goed? Wil je meer weten, google is your friend ;-)

Samuel Michon op Maandag 19 Oktober 2009 12:03

image

-3th dwz derden die applicaties bouwen
Rangtelwoorden in het Engels.

-Linux is gebaseerd op Unix, Android bevat de Linux kernel ja.
Eerder zei je dat iPhone OS en Android allebei UNIX zijn, en dat Android de naam is van de Linux-kernel.

-Inderdaad ik ben een technisch persoon(LOL)
"Inderdaad"? Wie vroeg dat dan?

ik kies idd voor Android omdat ik me daar paar uurtjes in verdiept hebt in mogelijkheden versus andere mobile platformen.(wil je argumenten zie 1e regel van deze posting)
Je kiest dus Android omdat het gebaseerd is op Linux, wat een kopie is van UNIX, waar de iPhone op draait? Dan lijkt de keuze van een iPhone meer voor de hand liggen.

-Android is OS voor bv mobile devices(kon je zelf ook wel bedenken nietwaar)
In de vorige post zei je dat Android de telefoon was, niet het OS.

onbeperkt omdat je zelf ook applicaties kan maken zonder belachelijk strenge keuringen, met sdk's.
Kan ook volledig legaal op het iPhone-platform, en je kunt de apps zelfs vrij verspreiden aan honderd andere gebruikers. De iPhone SDK is gratis te downloaden op Apple's site. Pas als je je app zou willen verkopen via de App Store, dan moet het beoordeeld worden door Apple.

Kickass op Maandag 19 Oktober 2009 19:36

image

zucht....*mompelt iets over mieren en het n woord.

queenfan op Maandag 19 Oktober 2009 21:18

image

-3th dwz derden die applicaties bouwen(dus niet bv google of htc)
3rd party dat gebeurd toch ook op de iPhone??
-Linux is gebaseerd op Unix, Android bevat de Linux kernel ja.
Nee Android bevat de Unix kernel Linux ook, BSD ook, Solaris ook en Mac OS ook.
Dus
-Inderdaad ik ben een technisch persoon(LOL), ik kies idd voor Android omdat ik me daar paar uurtjes in verdiept hebt in mogelijkheden versus andere mobile platformen.(wil je argumenten zie 1e regel van deze posting)
Ik heb zowel een iPhone 3G en een HTC Hero beide leuke en goede toestellen maar ondanks een aantal betere specs verkies ik toch de iPhone en zeker de SDK van de iPhone is beter.
Heb me ook verdiept....
-Android is OS voor bv mobile devices(kon je zelf ook wel bedenken nietwaar), onbeperkt omdat je zelf ook applicaties kan maken zonder belachelijk strenge keuringen, met sdk's. Dus in weze is er geen limit, nou ja jezelf misschien.
Dus jij hebtje niet verdiept je kan onbeperkt en gratis apps maken met SDK, wil je hem aanbieden in de AppStore dan moet je betalen voor toegang op het iPhone platform.
Ook hier is geen limiet aan, ik heb me ook verdiept.

Zo goed? Wil je meer weten, google is your friend ;-)
Vaak wel ;-)

Anonymous Coward op Maandag 19 Oktober 2009 22:29

image

Ik wil niks zeggen maar momenteel zijn veel Androids die klagen over de traagheid.

Het is altijd weer leuk om te zien X vs Z ... zal wel zijn omdat Apple een goed product op de markt heeft gezet en iedereen het zo nodig moet proberen te verbeteren waarbij men vaak zijn eigen concept uit het oog verliest.

En even voor de grap de commercial van Verizon maar weten jullie uberhaud wel dat Verizon tevens de iPhone G4 aan het testen is? leuke reclame stunt vind je niet?

ardje op Maandag 19 Oktober 2009 18:17

image

vandaar dat er meer is dan je in weze vind bij Android market site
Dat komt omdat de android market een proprietary applicatie is van google.

Maar de correctie: android is een open platform, en iedere mobiele telefoon fabrikant staat het vrij om dat op hun telefoon te leveren. (Apache license)

Zelfs apple mag het dus.
Dit in tegenstelling tot de iphone wat een black-box charm is waarmee je steve jobs kan verafgoden op de wijze dat hij goedkeurt.

Deze open platform constructie zal ervoor zorgen dat het door steeds meer
telefoon fabrikanten gebruikt gaat worden, want ze krijgen er bijna een gratis
"app-store" bij. Het originele platform van IBM draaide ook al onder linux,
maar van openheid was er weinig te bekennen.

Hmmmm, je zou het zo kunnen zeggen: android is voor een mobiele telefoon zoals de isa bus en msdos dat was voor de PC-XT.

anonymous_118315 op Maandag 19 Oktober 2009 10:04

image

De iDon't argumenten in de flash reclame.

iDon't...

... Have a real keyboard
... Take night shots
... Run simultaneous apps
... Allow open development
... Have interchangeable batteries
... Run widgets
... Customize

Van het keyboard kan ik me voorstellen dat het in het bedrijfsleven gewenst wordt.

Over de betekenis van het gebrek aan Open development kan je twisten. Voor mij betekent het dat ik niet zelf kan kiezen welke apps is draai. Ik vind het erg belangrijk, dus dat je alleen met toestemming van Apple apps mag draaien gaat mij in elk geval te ver.

Gelijktijdige apps draaien... Is dat waar? Kan ik niet bijvoorbeeld muziek luisteren en browsen tegelijk? En als het wel kan, waar ligt dan de grens?

Dat batterijen wisselen nog steeds een bijna onbegonnen klus is, vind ik ook duidelijk minder. Maar aan de andere kant, hoe vaak doe je dat nu in de praktijk?

Voor de rest heb ik zoiets van, who cares?

vinylat45 op Maandag 19 Oktober 2009 10:12

image

Gelijktijdige apps draaien... Is dat waar? Kan ik niet bijvoorbeeld muziek luisteren en browsen tegelijk? En als het wel kan, waar ligt dan de grens?
Tuurlijk kun je muziek draaien en andere dingen zoals browsen, e-mail, maps, calender, spelletjes, etc.

Ook blijven bijv. al je browser windows openstaan als je naar een andere app gaat.

E-mail blijft ook op de achtergrond draaien en update zich zelf.

anonymous_118315 op Maandag 19 Oktober 2009 10:26

image

Dan nogmaals de vraag: Waar ligt de grens? Ik hoor wel vaker dat iPhone geen gelijktijdige apps draait, dat is toch niet uit de duim gezogen neem ik aan?

Lady Gaga op Maandag 19 Oktober 2009 10:39

image

iPhone draait dus wel meerdere apps tegelijkertijd maar gecontroleerd (door Apple) om de batterij-autonomie op een aanvaardbaar niveau te houden.

De standaard Apple apps doen het dus wel (muziek tijdens het browsen, etc...).

De niet-standaard apps doen het dus niet. Daarvoor werd ook die push-notification-constructie toegevoegd, waardoor die specifieke apps dan zouden kunnen gewekt worden...

anonymous_118315 op Maandag 19 Oktober 2009 10:59

image

Bedankt voor de toelichting.

Kickass op Maandag 19 Oktober 2009 10:30

image

Verschil zit em denk ik meer in houding/regelgeving van de eigenaar van het Merk/Operating System.
Verder zijn ze bijde Unix devices(maar Android heeft dus een Linux kernel).
Beetje gelijk als bij OS-X versus commerciele Linux computers met soortgelijke hardware.

anonymous_118315 op Maandag 19 Oktober 2009 10:34

image

Ik mis de link tussen wat je schrijft en waarop je reageert.

Kickass op Maandag 19 Oktober 2009 10:43

image

Ingaand op reactie van wat een wel zou kunnen en andere niet(dus meer bedrijfsfilosofie lijkt me).
(ik neem nog wel een bak koffie) ;-)

Verder vind ik bijde ok(Unix devices he) maar ik geef de voorkeur aan Linux kernel/meer user vrijheden. Da's idd persoonlijke voorkeur.

anonymous_118315 op Maandag 19 Oktober 2009 10:22

image

Foto's? :) Mashable.com. Ik vind hem hoekiger dan de iPhone, maar verder zouden het broertjes kunnen zijn.

Kickass op Maandag 19 Oktober 2009 10:38

image

Hier een pagina waar je mooi overzicht hebt van verschillende Android phones.

anonymous_118315 op Maandag 19 Oktober 2009 10:56

image

bedankt. Daar staan inderdaad een paar betere foto's van die Droid. Door de maffe vormgeving van het toetsenbord kan ik niet echt (meer) beweren dat het moeders mooiste is.

ardje op Maandag 19 Oktober 2009 18:04

image

Dat zijn alleen telefoons die gangbaar zijn.
Er zijn ook dual-sim (Ja, met 2 sims tegelijk actief!) androids met een kleinere resolutie.
Daarnaast kan je android draaien op opentelefoons zoals de openmoko bijvoorbeeld.

Kickass op Maandag 19 Oktober 2009 19:38

image

Ikzelf ben nog geen download link tegengekomen van kies type hardware(toestel) en download Android.

Lady Gaga op Maandag 19 Oktober 2009 10:43

image

Verizon heeft natuurlijk de iPhone-boot compleet gemist.

Dat ze nu met Android afkomen is duidelijk een inhaalbeweging die alleen maar de concurrentie in het smartphone-segment kan ten goede komen.

Moest ik Verizon zijn, ik zou wel met positieve reclame komen over mijn product - wat ik hier eigenlijk mis - in plaats van de concurrentie aan te vallen.

RobSanders op Maandag 19 Oktober 2009 11:50

image

Verizon heeft de iPhone niet omdat ze een CDMA netwerk hebben en Apple een wereldwijde dekking met een enkele chipset wil realiseren. Met een open platform als de Android is het zaak voor Verizon een goed alternatief te bieden. Qua OS is Android denk ik op dit moment net zover als de iPhone 2.0 firmware.

Samuel Michon op Maandag 19 Oktober 2009 12:17

image

Apple heeft eerst onderhandeld met Verizon, die wilden de iPhone niet. Daarna zijn ze in zee gegaan met AT&T (destijds Cingular). Dat AT&T GSM voert ipv CDMA was mooi meegenomen, maar voor een markt van 330 miljoen mensen zou Apple echt wel een apart model maken -- zoals ze dat nu doen voor China.

vinylat45 op Maandag 19 Oktober 2009 17:37

image

Motorola Droid afbeeldingen hier.

Een betere naam is: Motorola Gedrocht.

queenfan op Maandag 19 Oktober 2009 21:35

image

Inderdaad zoals alle Motorola's

Anonymous Coward op Maandag 19 Oktober 2009 22:33

image

Nou alle? de Matrix mobiel was voor zijn tijd wel een pracht design.
Ze hebben best wel leuke toestellen gehad.

Alleen het design van Droid is natuurlijk iets waar je niet meer mee kan aan komen zetten.

Sommigen zeggen over smaak valt niet te twisten. Ik zeg sommigen hebben compleet geen smaak.

Bolleke op Dinsdag 20 Oktober 2009 08:44

image zomerhack badge 3

Nou ja, ZO lelijk is die motorola toch niet? Ik vind mijn HTC en Freerunner ook mooier, maar ja, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die juist voor vierkant ipv 2.0-achtige ronde hoekjes gaan.

Weer on-topic: heb zelf sinds een week of wat een Android toestel, en ik moet zeggen dat het me 100% bevalt. Touchscreen-interface reageert erg natuurlijk, interface zit logisch in elkaar, applicaties toevoegen c.q. de rest customisen gaat extreem makkelijk. Gewoon goed gedaan, en met een nieuwe versie zou je denken dat het alleen maar beter wordt. Ben ook erg benieuwd naar Maemo trouwens, dat zag er ook zeer veelbelovend uit.

Binnenkort eens kijken of ik een nieuw batterijtje voor m'n freerunner kan scoren, dan ga ik daar ook weer eens mee experimenteren.

nola op Dinsdag 20 Oktober 2009 12:13

image

Nou ja, ZO lelijk is die motorola toch niet?

Ze hadden gewoon dat flapje aan de onderkant weg moeten laten, dan had hij er lekker strak uitgezien wat mij betreft.

Maar goed, Motorola gaat nog een heleboel nieuwe modellen introduceren de komende maanden. Dus daar zal ook wel een telefoon met vergelijkbare, of nog betere, specs tussen zitten die dat flapje niet heeft. En anders wel van een ander merk. Dat is een van de voordelen van Android: veel verschillende modellen.

Anonymous Coward op Dinsdag 20 Oktober 2009 14:25

image

Dat is een van de voordelen van Android: veel verschillende modellen. en datzelfde gaat op voor WM en Symbian.. alleen Apple blijft hangen op een model.

bekhof op Dinsdag 20 Oktober 2009 17:11

image

Ook werden er 7,4 miljoen iPhones verkocht, goed voor een stijging van 7 procent.

Nokia heeft 559 miljoen euro verlies geleden over het derde kwartaal van dit jaar, een stuk meer dan analisten hadden verwacht. De omzet was 20 procent minder dan vorig jaar.

Misschien moeten andere fabrikanten zich eens richten op het goed uitvoeren van één model?

Anonymous Coward op Dinsdag 20 Oktober 2009 21:15

image

och.. Nokia heeft diverse zeer goed verkopende modellen en een aantal aanzienlijk mindere. Keuze voor de klant is een essentieel onderdeel en die is bij Nokia erg groot.
Als je genoeg hebt aan een standaard confectiemodel dan zit je met de iphone V3 best goed.

Het nadeel van de remmende voorsprong, kun je als nieuwkomer in de markt voorkomen. Je kunt het afkijken van de rest en dan beter starten voor dat moment. Als Apple blijft vasthouden aan het inmiddels gedateerde model dan zal de omzet vanzelf in elkaar storten.
Dat is het risico dat je loopt met een beperkte keuze. Ik verwacht dan ookd at Apple 2010 een heel nieuw model neer zet om mee te blijven komen.



anonymous_118315 op Dinsdag 20 Oktober 2009 14:51

image

Ze hadden gewoon dat flapje aan de onderkant weg moeten latenDat vond ik ook. Daardoor wordt het een lelijker asymmetrisch ding.

hallieballie op Maandag 19 Oktober 2009 21:32

image

Binnenkort maar eens kijken of die versie beschikbaar is voor mijn Zaurus

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws