Motorola onthult 'iPhone-killer' Droid (video)

Droid

Gepubliceerd: Donderdag 29 oktober 2009

Motorola heeft het eerste Android 2.0-toestel op de markt gebracht, de Droid. Motorola en operator Verizon beloven dat het toestel "alles kan wat de iPhone niet kan".

Toon volledig artikel

vinylat45 op Donderdag 29 Oktober 2009 11:27

image

Ik snoot zojuist koffie door mijn neus.

@Loek; ik hou een toetsenbord van je te goed.

Loek Essers op Donderdag 29 Oktober 2009 12:00

image zomerhack badge 1

Potjandorie. Tissue?

vinylat45 op Donderdag 29 Oktober 2009 12:08

image

:)

anonymous_118315 op Donderdag 29 Oktober 2009 19:52

image

Ik miste het 'killer' nieuws ook al een poosje. Eerst maar eens zien of het model aanslaat, dan zien we daarna wel of de term killer past.

Lady Gaga op Donderdag 29 Oktober 2009 11:37

image

Nou, laat maar komen, maar dit is duidelijk geen iPhone-killer.

What a lousy interface... Still a lot of work to do!

SevenPRX op Vrijdag 30 Oktober 2009 12:13

image

nt, wis maar.

bekhof op Donderdag 29 Oktober 2009 11:38

image

Het zal misschien aan het filmpje liggen, maar dáár zal Apple niet warm of koud van worden. Los van dat: ik ben zeer benieuwd naar de eerste 'echte' gebruikerservaringen. Concurrentie is een goede zaak, dat houdt de boel scherp.

Wat is er overigens met die andere 'iPhone Killer' (Samsung?) gebeurd? Daar hoor je dus helemaal niets meer van...

MvO op Donderdag 29 Oktober 2009 12:14

image

Waarom moet iets zo nodig een iPhone-killer zijn? Het zal wel iets met marketing te maken hebben, maar als je een telefoon zo positioneert, kun je het nooit goed doen volgens mij. De kans dat je jezelf belachelijk maakt is levensgroot en zelfs als je beter bent zullen veel mensen er een negatief sentiment aan koppelen.

vinylat45 op Donderdag 29 Oktober 2009 13:09

image

Ik denk dat dit voornamelijk te maken heeft met de prijs.

Het toestel kost $199 met een twee-jarig abonnement :(

Tux2 op Donderdag 29 Oktober 2009 13:13

image

Precies, men moet focussen op de kwaliteit van het eigen product en niet gaan afzetten tegen andere producten. Nu weet ik niet of Motorola de Droid als iPhone-killer positioneert, of dat de media dit zo oppakt.

De Droid en de iPhone horen in hetzelfde marktsegment en zullen best concurrentie van elkaar ondervinden, maar een echte iPhone liefhebber krijg je niet naar een Droid en een iPhone tegenstander zal niet aan de iPhone gaan. Ikzelf hoor tot het laatste kamp. De iPhone is een mooi en gebruikersvriendelijk apparaat, maar mij staat het extreme controle mechanisme wat Apple hanteert heel erg tegen. Daarnaast stoor ik me aan de koppelverkoop van telefoon en provider. Helaas lijkt Motorola dezelfde fout ook te maken (in elk geval in Amerika).

P.S. Vooralsnog is de Droid een Amerikaans CDMA toestel en kan je er in Europa niets mee. De diverse fora volgend, staat er wel een GSM/UMTS/HSPA uitvoering voor Europa in de roadmap.

Lady Gaga op Donderdag 29 Oktober 2009 14:34

image

Nu weet ik niet of Motorola de Droid als iPhone-killer positioneert, of dat de media dit zo oppakt.

Als ik naar het droid-filmpje iDont kijk, bestaat daar duidelijk weinig twijfel over hoor. Wordt weldegelijk gepositioneerd als een iPhone-killer, maar is het duidelijk (nog) niet. Mss in de toekomst, maar er is nog heel veel werk aan!

AnonymousCoward op Donderdag 29 Oktober 2009 12:41

image

"Volgens Motorola houdt de Droid het bijna 6,5 uur uit bij normaal gebruik en 270 uur standby."

Wat is "normaal gebruik"? Mijn iPhone houd het echt wel langer uit hoor.
Ik heb een paar toestellen gehad met een keyboard en het heeft echt geen toegevoegde waarde, apparaat wordt er alleen maar groter en zwaarder van.

Tot nu toe heb ik ook nog geen OS gezien wat beter werkt dan de iPhone, het is gewoon lekker simpel en het werkt!

bekhof op Donderdag 29 Oktober 2009 13:27

image

Motorola en operator Verizon beloven dat het toestel "alles kan wat de iPhone niet kan".Lijkt mij dus dat Motorola het toestel wel degelijk zo profileert.

[edit] sorrie, was een reactie bedoeld op Tux2 [/edit]

Tux2 op Donderdag 29 Oktober 2009 14:12

image

Yep, je hebt inderdaad gelijk. Ik vind het onverstandig van Motorola/Verizon.

HanZie op Donderdag 29 Oktober 2009 13:13

image

hahaha ik vind dit wel een humoristisch filmpje.
Een telefoon die marginaal beter is als de iphone en slechter als een goede telefoon. En dan ook dat ding nog een iphone killer te noemen.
Er zijn al genoeg iphone killers, ik heb er eentje. (jammer van het besturingssysteeem helaas).

Dit is geen speciaal toestel geloof mij, alleen dat Android2 gebeuren is intressant maar zoals eerder gezegd niet klaar.

(ik heb ook 480x800 heb ook 5mp camera kan met 25fp/s opnemen heb ook wifi heb ook bleuthooth heb ook toetsenbord heb ook optische joystick (ik neem aan dat dat goude gedeelte is) kan ok gewoon een normale koptelfoon aansluiten kan ook youtubejes kijken maar vooral ik kan 'm 300 uur stanby hebben dat wil zeggen 2weken zonder op te laden en ik gebruik m regelmaig. dit is marketing en niet een goed toestel, een lachwekkend toestel is het.

vinylat45 op Donderdag 29 Oktober 2009 14:07

image

Een telefoon die marginaal beter is
Naast het feit dat je er niet mee kan bellen in Europa?

(zie opmerking tux2)

Tux2 op Donderdag 29 Oktober 2009 14:24

image

Niet mee bellen in Europa geldt enkel voor de uitvoering die nu begin november gelanceerd wordt. Het lijkt erop dat er wel een uitvoering komt voor Europa.

Overigens heb ik in dat opzicht ook wel wat aan te merken op de iPhone. Het eerste model wat men introduceerde was een GPRS/EDGE uitvoering, terwijl UMTS hier al lang gemeengoed was. En de huidige 3G iPhone werkt in Amerika ook niet op de CDMA/EV-DO netwerken. De iPhone werkt in Amerika enkel bij providers die de (van huis uit Europese) GSM/GPRS/UMTS standaarden gebruiken.

Zoals het er nu naar uitziet heeft Motorola straks twee uitvoeringen waarmee ze zo'n beetje alle gangbare standaarden ondersteunen. Apple heeft daarentegen enkel de Europese standaard (die dus ook beperkt in Amerika gebruikt wordt).

Als het dus gaat over de ondersteuning van protocollen is Motorola op dit punt duidelijk de winnaar. Overigens zal een gemiddelde gebruiker hier niet echt in geïnteresseerd zijn. Die wil een toestel dat voor zijn regio geschikt is.

vinylat45 op Donderdag 29 Oktober 2009 14:58

image

Als het dus gaat over de ondersteuning van protocollen is Motorola op dit punt duidelijk de winnaar.
Als jij deze Motorola qua protocol ondersteuning uitroept tot winnaar, terwijl deze niet kan bellen in Europa ...

... tja, dan heeft discussie weinig zin.


(en het liedje 'de volgende versie wel', kennen we al)

Tux2 op Donderdag 29 Oktober 2009 16:07

image

(en het liedje 'de volgende versie wel', kennen we al)

Klopt, ware het niet dat het model voor de Europese markt reeds bij de FCC is aangeboden voor goedkeuring.

Lady Gaga op Donderdag 29 Oktober 2009 16:15

image

De iPhone werkt in Amerika enkel bij providers die de (van huis uit Europese) GSM/GPRS/UMTS standaarden gebruiken.

Deze standaard is dan ook de ECHTE wereldstandaard. De iPhone in de USA kan je maar krijgen bij AT&T en die heeft, juist: een GSM/GPRS/UMTS netwerk...!

Zo dom is Apple dus toch nog niet!

Tux2 op Donderdag 29 Oktober 2009 17:04

image

Deze standaard is dan ook de ECHTE wereldstandaard
Dat kan je zo helemaal niet stellen. GSM is een Europees (CEPT/ETSI) gedreven standaard. Dat het de meest gebruikte standaard is, maakt het nog niet de wereldstandaard. Bovendien is GSM (ook met EDGE) te traag voor echt datagebruik.
De toekomstige LTE standaard lijkt wel een echte wereldstandaard te worden.

Lady Gaga op Donderdag 29 Oktober 2009 17:54

image

CDMA, a proprietary standard designed by Qualcomm in the United States

The GSM Association is an international organization founded in 1987, dedicated to providing, developing, and overseeing the worldwide wireless standard of GSM.

GSM is dus duidelijk een algemene standaard PUNT

Tux2 op Donderdag 29 Oktober 2009 19:44

image

Klopt, net zoals, vanuit Amerikaans perspectief, CDMA, iDEN, EV-DO ook algemene standaarden zijn. Ook PUNT.

Lady Gaga op Vrijdag 30 Oktober 2009 00:27

image

300 miljoen Amerikanen op 6 miljard wereldburgers... maar een magere algemene standaard PUNT

Galaphile op Zondag 1 November 2009 01:40

image

Komma, Aanhalingstekens, Uitroepteken

queenfan op Zondag 1 November 2009 12:59

image

Het eerste model had alleen GPRS/EDGE klopt dit omdat in de VS geen landelijk dekkend UMTS netwerk had.

Anonymous Coward op Donderdag 29 Oktober 2009 13:50

image

Zal hem niet worden, waarom ? Apple is cool en hip, motorola absoluut niet...nooit geweest.

vanhetgoor op Donderdag 29 Oktober 2009 14:59

image

Het is een verkeerd uitgangspunt om een telefoon te maken die een iPhone killer zou moeten zijn. Waarom maakt Motorola niet een telefoon die zelf bedacht is? Afkijken wat een ander gemaakt heeft is nooit zo'n succes. En in het filmpje heb ik niets gehoord dat revolutionair is, of innovatief, of ook maar enigszins in de buurt komt van wat een iPhone al lang en breed kan.
Zelf heb ik twee Motorola telefoons gekocht, één werkt nog, de ander heb ik mij hopeloos aan rot geërgerd. Verder heb ik geen iPhone want ik wil geen abonnement bij T-Mobile, dus dat is nog even wachten. Maar die iPhone gaat wel komen, ik denk niet dat er een iPhone "killer" gaat komen, de prijs maakt niet uit, wel de vormgeving en de functionaliteit.
Als Motorola toch iets wil maken dan moeten ze aan het volgende denken, een mooi doosje, zilver of chroom met zwart, connectiviteit naar alles dat in de buurt is via wifi en bluetooth, het ding moet alles onthouden wat ik doe, behulpzaam zijn bij alles wat ik doe, uiteraard compas en gps, maar ook hartslagmeter etc. (luchtdrukmeter voor in het vliegtuig [onzin] en als barometer [serieus] ) (alles wat een tri-corder kan, voor als ik Startrek wil gaan spelen) verder moeten er twintig tot vijftig speelfilms op blueray kwaliteit in passen zodat als ik op bezoek ben ik scènes uit mijn favoriete films kan laten zien, muziek idem dito. iTunes kan al muziek delen met anderen die in de buurt zijn. Stop er dan ook maar even een real-time vertaalcomputer in die alle talen van de wereld (dat zijn er maar zesduizend) kan gebruiken. Stop er dan gelijk alle boeken en tijdschriften in die ik ooit heb gelezen, doe er abonnementen bij van alles wat ik ooit zou kunnen gaan lezen.
Dan wil ik met die nieuwe telefoon de temperatuur van mijn huiskamer kunnen regelen, en 's-ochtends de kachel van de auto kunnen aanzetten voordat ik naar de auto loop.

Let wel, dit is nog steeds niets nieuws. Alleen maar het reeds bestaande. En waarom zou men blij moeten zijn met een x-aantal uren waarmee men er kan werken, stap af van de oude gedachten. Ga voor zonnecellen die bij normaal daglicht voldoende energie afgeven voor het apparaat voor eeuwig te laten werken. Motorola moet Japans leren denken, iets aanpakken en echt verbeteren, en dan de markt versteld doen staan.

6581 op Donderdag 29 Oktober 2009 16:06

image

Die reclame campagne zegt alleen telefoon nerds iets. Daar bereik je de gewone consument toch niet mee? De iPhone was meteen al een telefoon, die iedereen aansprak, zonder dat je werd doodgegooid met overbodige technische specs.

Hoewel ik de Droid indrukwekkend vind, durf ik te wedden dat het ding na de introductie verder geen deuk in een pakje boter gaat slaan, net als de andere Android toestellen tot nu toe.

Digiplace op Zondag 1 November 2009 11:11

image

Android is de toekomst. Opensource, innovatief en vol met mogelijkheden. Als straks de hardware door concurrentie (!) van andere fabrikanten naar hoger niveau wordt gebracht dan is er volgens mij geen houden meer aan. En dat is maar goed ook.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws