Windows 7 topper van 2009

windows 7

Gepubliceerd: Maandag 28 december 2009

Met een ruime voorsprong hebben Webwereld-lezers Windows 7 uitgeroepen tot de ict-topper van het jaar 2009. Google-producten Android en Chrome winnen zilver en brons.

Toon volledig artikel

linus4ever op Maandag 28 December 2009 16:35

image

Windows 7 topper van 2009

Doe mij een teiltje zeg!

Het is niet nieuw en niet innovatief, dat lijken mij toch de criteria om een topper te zijn.

Webman op Maandag 28 December 2009 16:37

image

Vanuit jouw gezichtspunt misschien. Maar er zijn ook mensen die er op een andere manier naar kijken. Lastig hé?

Anonymous Coward op Maandag 28 December 2009 16:52

image

Dus eerst een flop uitbrengen en dat oplossen met een verbeterde versie kun je toch geen topper van 2009 noemen? sterker nog voor een slecht product moet je geld neertellen om die problemen op te lossen waarvoor je al betaald hebt.

Ik mis dan volledig innovatie, creativiteit en flexibiliteit (want vanaf XP kon je niet eens upgraden naar win 7). Ik kan het daarom al zeker geen topper noemen. Dan zou ik eerder Linux de topper van 2009 noemen en die is geheel gratis. Ik noem snow leopard ook geen topper van 2009 omdat het veel punten verbetering heeft gebracht.

Mensen die er anders naar kijken, ze mogen van mij dat doen maar in feite zijn ze alleen maar om de tuin heen geleid.

linus4ever op Maandag 28 December 2009 17:43

image

Mensen die er anders naar kijken, ze mogen van mij dat doen maar in feite zijn ze alleen maar om de tuin heen geleid.

Hear! Hear!

Webman op Maandag 28 December 2009 18:46

image

Dit zijn echt allemaal argumenten en redeneringen van mensen die alleen maar vanuit de technologie denken en per definitie anti-microsoft zijn. Van mij mag dat hoor, maar stop alsjeblieft eens met die onzin dat consumenten zich om de tuin laten leiden of nog erger, idoot zijn. Echt flauwekul. De massa wil gewoon een goedekope pc of een goedkoop laptopje dat werkt en waar de laatste Windows versie op zit. Die kijken helemaal niet naar alternatieven waar ze bij na moeten denken. En mogen ze?

Slaap maar lekker door jongens, de wereld om jullie heen zit echt anders in elkaar. De net naar buiten gebrachte berichten over het marktaandeel vam Windows 7 waar Webwereld zoals gebruikelijk nog niet ober schrijft, bewijzen jullie ongelijk.

En voor de goede orde; ik heb helemaal niets met Microsoft.

Marcel Nijenhof op Maandag 28 December 2009 19:59

image

De massa wil gewoon een goedekope pc of een goedkoop laptopje dat werkt en waar de laatste Windows versie op zit. Die kijken helemaal niet naar alternatieven waar ze bij na moeten denken. En mogen ze?


Bij mij weten kan die zelfde PC ook gewoon werken met alternatieven.
De suggestie dat die PC alleen kan werken met Microsoft windows is dan ook nergens op gebaseerd.

Wel is het zo dat door het grote marktaandeel een groot gedeelte van de mensen alleen in aanraking komt met Microsoft Windows waardoor ze misschien die indruk kunnen krijgen. Maar dat is dan toch vooral te wijten aan de dominante marktpositie.

Wat mij betreft mag de conclusie dan ook zijn dat door de dominante marktpositie van Microsoft Windows de consument vooral Microsoft Windows wil.

Slaap maar lekker door jongens, de wereld om jullie heen zit echt anders in elkaar.

Als ik jouw was zou ik dat zeker niet doen. Zo'n dominante marktpositie is zeker niet gezond voor de marktontwikkeling. Ik zou me hier wel degelijk zorgen over maken als ik jouw was.

De net naar buiten gebrachte berichten over het marktaandeel vam Windows 7 waar Webwereld zoals gebruikelijk nog niet ober schrijft, bewijzen jullie ongelijk.


Die cijfers bewijzen hoogstens dat er veel Microsoft gebruikers zonder verder na te denken upgraden na Microsoft Windows 7. Ik zie niet in waarom dat mij ongelijk bewijst.

Webman op Maandag 28 December 2009 23:12

image

De suggestie dat die PC alleen kan werken met Microsoft windows is dan ook nergens op gebaseerd.
Waar zie je die uitspraak in mijn reactie. Goed lezen.
En die dominante marktpositie is de schuld van de concurrenten die niets beters hebben kunnen bieden op het gebied van productontwikkeling in combinatie met marketing en een goed distributiemodel.

karloe op Dinsdag 29 December 2009 02:43

image

productontwikkeling
Fail voor MS, Longhorn beloofde veel, maar Vista SP3 is nog steeds niet wat MS lang geleden beloofde, en het is wel weer extra dokken

marketing
Yup, die is "goed", maar dat is niet zo heel moeilijk met de revenues van de succesvolle producten, zoals een Windows OS en een Windows Office, door koppelverkoop en vendor lock-in.
(en dan laat ik het tolereren van illegale versies nog even buiten beschouwing)

distributie modelTsja, M$ is tegenwoordig heilig..
Vroeger, in het 286/386/485 en het vroege "Pentium" tijdperk had ik een keuze, en kon ik m'n favo dos/vroege windows / OS2 voorgeïnstalleerd meegeleverd krijgen.
Tegenwoordig is de terugbetaling/financiering naar de fabrikanten (OEM) door M$ schijnbaar zo groot dat zelfs een refund van een overbodige / overtallige licentie niet meer mogelijk is. Dat is een stuk koppelverkoop dat het *nix distributies nog wat lastiger maakt de Markt te veroveren.

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 20:05

image

De massa wil gewoon een goedekope pc of een goedkoop laptopje dat werkt en waar de laatste Windows versie op zit.Ik denk het niet. Het gebeurt regelmatig, als ik vraag welke versie van Windows ze hebben, dat ze geen idee hebben wat ze moeten antwoorden. De kleur en vorm van de startknop en andere uiterlijke kenmerken bieden meestal wel soelaas, maar mensen willen absoluut geen laatste versie van Windows. Ze willen gewoon die computer met alles wat ze kennen.

Het os interesseert ze volgens mij überhaupt vaak niet. Het is de software die ze willen draaien. Of ze het nu nodig hebben of niet maakt vaak nog niet eens uit.

Zelfs hier lees je dat bijvoorbeeld Photoshop bijna onmisbaar is in elk huis.

En voor de goede orde; ik heb ook helemaal niets met Microsoft.

Anonymous Coward op Maandag 28 December 2009 21:03

image

Ik ben niet per definitie anti-microsoft zo ineens. Zo heeft microsoft mij gemaakt na al die jaren van waste of time and money. Daardoor ben ik juist verder gaan kijken naar degenen die ik eerst nooit serieus kon nemen. De enige conclusie die ik toen kon trekken was ... ze hebben idd gelijk Microsoft verkoopt broodje aap verhaal en elk jaar weer hetzelfde ... "nog beter, nog veiliger ..." en ja ik ben nog wel zo wijs omdat op een gegeven moment niet meer te geloven.

De per-definitie-anti-microsoft aanhangers zijn meestal ex-microsoft gebruikers die verder dan hun neus zijn gaan kijken.

Als een OS tegenwoordig nog een virusscanner nodig heeft dan denk ik van het is gewoon zo slecht geschreven dat het door derden beveiligt moet worden. Ik trap er gewoon niet meer in.

Trash op Woensdag 30 December 2009 02:47

image

En voor de goede orde; ik heb helemaal niets met Microsoft.

Ik gelukkig ook niet! Daarom mag die W7 (die overigens intern terecht als 6.1 door het leven gaat) van mij de topper van het jaar zijn: de eerste windows die ik links laat liggen. HULDE!

globetrotter op Maandag 28 December 2009 18:23

image

Heb je het nu over de eerste iphone?

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 20:07

image

Waarschijnlijk niet over de eerste Windows in elk geval. ;)

Lady Gaga op Maandag 28 December 2009 20:12

image

Nee hoor, wat dat was zeker geen flop, hoe zwaar dat ook moet zijn voor je!

Sterker, men spreekt nog altijd van de periode voor de iPhone en de periode na de iPhone.

Duidelijk een echte mijlpaal dus! ;-)

Jesse van Bekkum op Maandag 28 December 2009 20:53

image

Ja, Christus werd toch geboren in het jaar 2007 v. iPhone?

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 21:27

image

Als hij een Smartphone had gehad misschien wel. :)

Volgens mij wordt in smartphone termen wel gesproken over de periode voor en na de iPhone. Wat je ook van het apparaat vind, je kan niet ontkennen dat het een flinke impact op de markt heeft gehad.

6581 op Maandag 28 December 2009 17:01

image

De nieuwigheidjes sinds Windows XP, die er echt toe doen, zitten er al in sinds Vista, dus ik zie de noviteit ook niet zo in Win 7. Ik denk dat MS wel weer een stuk vertrouwen terug heeft van de gewone computergebruiker, die Win 7 'beter' en 'sneller' vindt dan Vista, zonder precies te weten waarom dan. Dat is misschien wel weer een opsteker waard.

Om terug te komen op de toppers: afgelopen dagen heb ik een ERG positieve indruk gekregen van de Chrome browser. Ik vrees dat Firefox het gaat ontgelden de komende tijd. Bij mij tenminste wel!

Hein op Maandag 28 December 2009 16:56

image

'De Toppers' die zijn toch net zo afgezaagd als Windows 7?

Veel mensen willen vaak nou eenmaal veel van hetzelfde en dan elke keer weer, zonder al te veel verandering. Met Windows 7 wordt daarom een grote groep bediend.

Nieuw? Ja, net zo nieuw als een gefacelifte auto, maar daar vallen mensen toch voor?
Innovatief? Nee, dat zeker niet. Maar veel mensen zitten daar niet op te wachten, willen dat niet. Zo had Citroen ooit een besturingsmodule aan het stuur met alle mogelijke functies van ruiten wissen tot misschien wel schietstoel. Innovatief? Ja zeker! Maar de meeste mensen werden er knettergek van.

Kickass op Maandag 28 December 2009 17:03

image

Topper betreft user restrictions ja ;-)
Ze bedoelen dat je als user na verloop van tijd net zo bij gaat gillen als de toppers.

PURE FUD.
Zie hier wat het daadwerkelijk is. User restrictions!
Webwereld verlaagd zich hiermee, how low can you go.
Zo'n huis tuin en keuken nieuws berichtgeving, totaal niet neutraal & correct geinformeerd.
Die denken dat alleen Windows gebruikt wordt...DUH.
Als ze dan effe minimaal ook de nieuwe releases benoemen van andere OS-sen. Bv LinuxMint 8 "Helena" In 32 en in 64 bit.
Om te janken zo low.

eb0108 op Maandag 28 December 2009 17:55

image

Wat doe je hier nog dan?

Kickass op Dinsdag 29 December 2009 00:21

image

Ik informeer graag dat het ook anders kan. ;-)
En heel belangrijk, dat men niet hoeft te kiezen voor duurbetaalde inefficientie en onveiligheid. met goedwerkende gebruikers beperkingen.

Blieb op Dinsdag 29 December 2009 10:14

image zomerhack badge 2

Aan de informeren jij en linus4ever de mensen vooral dat linux fans vooral fanatici zijn die hun ogen sluiten voor de realiteit. Als je jullie comments lees dan will je niet eens meer linux.

Zelfs als je geen fans van Microsoft bent is het heel evident dat Windows 7 een zeer succesvol product was in 2009 en een logische aanvoerder van top lijstjes (samen met Android en Chrome en e-readers).

Linux daarintegen heeft na het missen van de desktop en de laptop en de netbook markt nu ook de boot gemist in de smartphonewereld waar Android er simpel voorbij is gestormd. En 2010 wordt het jaar waarin weer een nieuw OS linux gaat passeren. In 2010 zal het laatste beetje preinstalled Linux door de netbookfabrikanten gedumped gaat worden en zal een gloednieuw Google OS in twee maanden tijd meer netbooks gaan verkopen dan er in het hele jaar aan linux netbooks verkocht worden.

anonymous_118315 op Dinsdag 29 December 2009 10:26

image

waar Android er simpel voorbij is gestormd.Ik hoop dat je je realiseert dat Android een Linux os is. :D

Android relies on Linux version 2.6 for core system services such as security, memory management, process management, network stack, and driver model. The kernel also acts as an abstraction layer between the hardware and the rest of the software stack.

Blieb op Dinsdag 29 December 2009 11:23

image zomerhack badge 2

Ik hoop dat je je realiseert dat Android een Linux os is. :D

Misschien moet je dat ook even aan Google vertellen.

during a presentation at the Google IO conference, Google engineer Patrick Brady stated unambiguously that Android is not Linux.

arstechnica.com...-developers.ars

anonymous_118315 op Dinsdag 29 December 2009 19:57

image

Het is inderdaad geen Linux distributie, maar het is welzeker compatibel met Linux. Je kan er bijvoorbeeld niet zondermeer Linux software op draaien, waardoor het een wat vreemde eend in de bijt is. Maar Android kan draaien in Linux distro's, dus wat mij betreft is het een Linux aftakking.

Maar goed, dit is verder off-topic.

Kickass op Dinsdag 29 December 2009 20:57

image

Hahah die blieb..

Samuel Michon op Dinsdag 29 December 2009 10:46

image

heel evident dat Windows 7 een zeer succesvol product was in 2009
Oh ja, joh? Ik kan mij niet herinneren dat mensen er massaal voor in rijen voor de deur stonden.

Dat mensen computers kopen waar Windows 7 op voorgeinstalleerd zit wil niets zeggen, ze hebben immers nauwelijks keus. Je moet kijken naar hoeveel mensen moedwillig een upgrade kopen. En daarover blijft het erg stil.

Nee, dan de introductie van dat andere grote OS, Mac OS X Snow Leopard: 27% van alle Mac-gebruikers draaien nu Snow Leopard, en het OS ligt nog maar 4 maanden in de schappen.

Cijfers van NetApps: 5.12% is Mac-gebruiker, en van alle web-bezoekers draait 1.38% Snow Leopard = 27% van alle Mac-gebruikers.

Datzelfde NetApps heeft gemeten dat 92.5% van alle web-bezoekers Windows gebruikt, waarvan 4.5% Windows 7 gebruikt. Da's dus nogal een verschil in adoption rate.

Blieb op Dinsdag 29 December 2009 11:17

image zomerhack badge 2

Ik kan mij niet herinneren dat mensen er massaal voor in rijen voor de deur stonden.
newsvote.bbc.co...ogy/8319083.stm

Nee, dan de introductie van dat andere grote OS, Mac OS X Snow Leopard: 27% van alle Mac-gebruikers draaien nu Snow Leopard, en het OS ligt nog maar 4 maanden in de schappen
Dat was geen major OS release maar slecht een goedkope upgrade versie met beperkte nieuwe features. Zoiets als XP SP2 (maar die was gratis)

Cijfers van NetApps:
Het marktaandeel van Mac daalde in November en inmiddels zit Windows 7 al voorbij de 7% marktaandeel in 2 maanden
marketshare.hit...4&sample=10

Lady Gaga op Dinsdag 29 December 2009 14:08

image

Dat was geen major OS release maar slecht een goedkope upgrade versie met beperkte nieuwe features. Zoiets als XP SP2 (maar die was gratis)


Duidelijk de hoogste tijd dat je je eens goed informeert...

Trash op Woensdag 30 December 2009 02:52

image

Tja... merkwaardig dat W6.1 nu ineens een betaald product is geworden, nietwaar?

queenfan op Vrijdag 1 Januari 2010 21:16

image

Toch raar dat je er dik voor moet betalen om Vista SP4 op je pc kan draaien, maar ja geef een servicepak een ander naam en een ander doosje en Microsoft kan weer vangen.

Anonymous Coward op Maandag 28 December 2009 23:34

image

MIjn teiltje is al vol:
In Windows7 zijn alleen wat services standaard uitgezet om het sneller te doen laten lijken en hier en daar een popupje weggelaten om de gebruiker niet te irriteren.
Dingen weglaten t.o.v. vista is dus innovatie!!!
In vista had b.v. ooit een nieuw bestandssysteem moeten zitten (files in SQL server?) nada, alle MS aandacht is gericht geweest op consolidatie van Vista sp3.

Het was ook wel te verwachten, want het bedrijf is hetzelfde gebleven, de programmeurs zijn dezelfde (iets minder kwa aantal dan) , de source code is bijna hetzelfde. Het kost veel meer en zo traag als dikke stront op mijn 500MHZ P3 met 640M geheugen terwijl kubuntu9.10 er fantastisch op draait!

Canonical met ubuntu mag dan wel op linux kernel niveau niet zo veel bijdragen, maar de private cloud is wel innovatief en dat met zo weinig budget. Volgens mij zit er in de gaming industrie (veel software) ook veel meer innovatie dan in die domme MS kantoor software omgeving. Ik vind het trouwens ook te bezopen voor woorden dat een simpel besturingssysteem als windows een ict topper kan zijn.

RobP op Maandag 28 December 2009 23:41

image

Frustie ?

Anonymous Coward op Maandag 28 December 2009 23:52

image

Nee hoor, ik eet hier van en ergens vind ik het ook wel leuk om zo veel dieven van eigen portemonnee blindelings het summum van kapitalisme te zien volgen. Misschien heeft dit te maken met het Marshallplan , dat op initiatief van George Marshall drie jaar na de Tweede Wereldoorlog in werking trad om o.a. die ondervoede Hollanders er weer boven op te krijgen in hun strijd tegen het communisme.

dmfow op Dinsdag 29 December 2009 08:45

image

Hamer en Sikkel.

Anonymous Coward op Maandag 28 December 2009 16:40

image

558 stemmen voor windows 7 klinkt niet veel. Hoeveel gefrustreerde vista gebruikers zouden daar tussen zitten?
Wat mij betreft een beetje weinig stemmers om geloofwaardig te kunnen zijn.

Maikel22 op Maandag 28 December 2009 16:48

image

Vista: -1
7: +1

eindstand: 0

Samuel Michon op Maandag 28 December 2009 16:53

image

Tja, laat mensen kiezen uit een paar matige producten, dan komt Windows 7 er wel als topper onder de matigen uit.

Erg jammer dat er geen mogelijkheid was om zelf een product te nomineren.

Ronnie op Maandag 28 December 2009 17:25

image

Inderdaad, de keuze opties waren wat vreemd. Onderwerpen als "Browserkeuzescherm", "Kabelinternet" of "Brein vs p2p" lijken mij geen serieuze opties. Had dan gekeken naar nieuwe inovatieve ontwikkelingen als Google Wave of SUSE Studio.

Windows 7 zal wel een grote invloed hebben op wat er gebeurt in het ICT landschap, dat zie je nu al aan verschillende partijen die er voor zorgen dat hun producten ook op Windows 7 zullen draaien. Windows 7 is voor mij persoonlijk zeker geen ICT-Topper waar het gaat om innovatie (meer een Vista SP3), het is meer een ICT-Topper waar het gaat om de impact die het zal hebben op wat er gebeurt binnen de ICT in de komende twee jaar.

Anonymous Coward op Maandag 28 December 2009 22:29

image

daarom heb ik niet gestemd

Kaiser Söze op Dinsdag 29 December 2009 00:08

image

Erg jammer dat er geen mogelijkheid was om zelf een product te nomineren.

Dan hadden we 1500 producten in de poll met elk 1 stem ;-)

Samuel Michon op Dinsdag 29 December 2009 01:11

image

Zo werkt dat meestal bij een publieksprijs, zoals de Webby Awards. Daar is het vaak genoeg voorgekomen dat een site die niet op de shortlist stond toch verkozen is, omdat veel mensen die site nomineerden.

Aan de samenstelling van de Webwereld-poll zijn geen lezers te pas gekomen, maar uit de resultaten hangt Webwereld vervolgens wel de conclusie "dat Windows 7 de topper is van 2009 volgens Webwereld-lezers".

karloe op Dinsdag 29 December 2009 03:10

image

Daar komt bij dat de tekst tussendoor is aangepast, W7 was in de inleidende tekst al "winnaar", en de poll er pas later is aangehangen. (dat laatste voor mij althans, pc of laptop, *nix en Windows, Konqueror/Firefox/IE8, vanaf mijn verbinding heb ik pas na m'n Dankbetuiging voor het aanpassen van de tekst gezien dat het ook een poll was)

Voor de "Flop" stem ik niet, dat is een loze poll.

hermanb op Maandag 28 December 2009 18:07

image

Wat een gejank weer hier, echt alles opvoeren hier zoals
==========================================================
558 stemmen voor windows 7 klinkt niet veel. Hoeveel gefrustreerde vista gebruikers zouden daar tussen zitten?
Wat mij betreft een beetje weinig stemmers om geloofwaardig te kunnen zijn.
-----------------------------------------------------------
Leuk dit dan op andere sites te lezen
========================================================
Windows 7 wint fors marktaandeel
Uitgegeven: 28 december 2009 16:34
Laatst gewijzigd: 28 december 2009 16:50
AMSTERDAM - Windows 7, het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, heeft in Nederland in november fors aan marktaandeel gewonnen. Gemeten in omzet steeg het marktaandeel tot 55 procent.
----------------------------------------------------------

Wat een losers allemaal weer hier.

Vincentlaborant op Maandag 28 December 2009 18:13

image

Microsoft Nederland heeft alle werknemers verplicht laten stemmen op Windows 7 dus dat verklaart de eerste plek.

Ubuntu 9.xx is voor mij de echte top 2009, gevolgd door Thunderbird 3 en OpenOffice.org 3.1. Ubuntu omdat het stabiel is en gewoon nooit crasht bij "normaal gebruik", Thunderbird 3 omdat het programma weer een stap in de goede richting is en overzichtelijker is dan Outlook 2007/ 2010. OpenOffice.org 3.1 alleen al omdat het minder resources trekt dan Microsoft Office, en ik het persoonlijk veel gebruiksvriendelijker vindt (goede odf ondersteuning, pdf printer, makkelijker macro's maken).

Nu zal ik wel weer een hele hoop minnen krijgen maar dat kan mij niet verrekken.

globetrotter op Maandag 28 December 2009 18:26

image

Microsoft Nederland heeft alle werknemers verplicht laten stemmen op Windows 7 dus dat verklaart de eerste plek.


Haha, ja en Microsoft heeft ook o.a. JFK en Pim Fortuin vermoord.
Ik lach wel, maar eigenlijk is dit een trieste opmerking van je.

Ik geloof niet dat Microsoft dit zou doen, want als dat uit zou komen dan hebben ze een groot probleem.

Vincentlaborant op Maandag 28 December 2009 19:14

image

Er zijn wel meer dingen bij Microsoft die het daglicht niet kunnen verdragen, zoals het bewust creëren van een vendor lock in.

Daarmee vergeleken is mijn suggestie helemaal niet zo groot probleem voor ze.

Vincentlaborant op Maandag 28 December 2009 21:44

image

JFK was voordat Microsoft bestond

Kickass op Dinsdag 29 December 2009 00:26

image

Nog triester dat men niet inziet hoe MS media beinvloed om een hype te creeeren gebaseerd op onwaarheden.
Sneu dat mensen er juist voor kiezen beperkt & genaaid te worden. (zonder dat ze het beseffen). Look under the windows hood!!

matthijs op Maandag 28 December 2009 20:40

image

haha hoe kom je daar nu bij? We hebben echt nog nooit de verplichting gekregen om online op iets te gaan stemmen. er zijn buiten MS Nederland genoeg mensen die OOK enthousiast zijn over onze producten.

Volgens mij heb je geen idee wie wij zijn? Kom een keer langs zou ik zeggen, mail maar op mahoekst@microsoft.com en ik laat je graag een keer ons bedrijf zien.

bekhof op Maandag 28 December 2009 20:48

image

Ik denk dat je dat ook met een behoorlijke korrel zout moet nemen...

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 21:21

image

Net als het gescheld van HermanB.

Vincentlaborant op Maandag 28 December 2009 21:43

image

Buiten Microsoft Nederland? U zal de vestiging in België bedoelen zeker?

Ik werk niet in de ict, volg er geen opleiding voor, maar heb met mijn werkzaamheden op werk/ studie veel te veel problemen met Microsoft producten gehad om het ooit nog te gebruiken op het moment dat ik echt ergens zeker van moet zijn omdat het te belangrijk is (minst erge voorbeeld: mijn stageverslag is ooit vakkundig om zeep geholpen door het te openen met Microsoft office terwijl ik het in OpenOffice.org had gemaakt).

Ik weet helaas maar al te goed wat voor producten Microsoft maakt. Er waren maar 2 versies van Windows die ik lekker vond werken en dat waren Windows NT 4.0 en Windows 95.
Toen ik geen Windows NT meer kon krijgen ben ik overgegaan op GNU/ Linux. Eerst Debian, OpenSuse en Fedora, tegenwoordig Debian (server) en (K/X/U)buntu (desktop/ laptop workstations).

Ik heb altijd het probleem dat ik Windows meegeleverd krijg op de desktops en laptops die ik koop, en sloop dat er dus vakkundig van af met een installatie van een GNU/Linux distributie. De Windows licentie die meegeleverd wordt gebruik ik dan om het in een virtuele machine te proppen op de betreffende pc, voor de programma's die Windows vereisen (Agilent Chemstation, Chemsketch, MASCOT, Gilson software, etc).

Inmiddels heb ik tijdens een stage een keer een grote migratie van 500 computers van Microsoft Windows/ Office naar GNU/ Linux meegemaakt/ begeleid, en de mensen met wie ik toen werkte zijn nog steeds heel blij met de overstap (geen licentiekosten meer, geen crashes, gebruikersgemak), omdat de ict kosten overall er zijn gedaald waardoor er andere apparatuur bij kon worden gekocht.

mspartner op Woensdag 30 December 2009 15:45

image

Volgens mij ben jij niet al te snugger. Na allerlei verzonnen verdachtmakingen van jouw kant ben je uitgenodigd om zelf eens te gaan kijken wat voor bedrijf het is en kan je kennismaken met mensen die daar werken. Ik zou Matthijs een mailtje sturen als ik jou was.

Of ben je bang dat je ontvoerd en opgesloten wordt als je bij Microsoft op kantoor op bezoek gaat?

Dat kantoor is op Schiphol overigens.

anonymous_118315 op Woensdag 30 December 2009 19:17

image

Ik zou Matthijs een mailtje sturen als ik jou was.Waarom doe jij het niet gewoon? Je bent geknipt voor die uitnodiging.

mspartner op Woensdag 30 December 2009 20:03

image

Ik heb dat niet nodig: ik kom er al regelmatig en ken microsoft vrij goed.

ArjenB op Woensdag 30 December 2009 20:43

image

Wat een verrassing.

queenfan op Vrijdag 1 Januari 2010 21:20

image

waarschijnlijk niet goed genoeg

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 21:44

image

Ik zou bang zijn geassimileerd te worden

Kickass op Dinsdag 29 December 2009 00:28

image

M$: Vendor lockin no1. Bij bedrijfsleven alswel bij consument.

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 21:39

image

verplicht niet misschien, maar er is denk ik wel een familie cultuur om je verplicht te voelen

dmfow op Dinsdag 29 December 2009 08:47

image

Nooit crashed...jaja...dream on boy, ik heb het er na een week of twee ( en drie installaties) afgepleurt omdat het zo lekker stabiel is. OpenSuse daarin tegen ( en ook W7) lopen op die zelfde doos als een trein!

Vincentlaborant op Dinsdag 29 December 2009 11:25

image

Dan kan jij gewoon niet fatsoenlijk met een computer omgaan als jij Ubuntu laat crashen bij normaal gebruik. Of je gebruikt heel exotische hardware/ software waarvoor zelfs GNU/Linux nog geen ondersteuning heeft.

Blieb op Dinsdag 29 December 2009 12:00

image zomerhack badge 2

Dan kan jij gewoon niet fatsoenlijk met een computer omgaan als jij Ubuntu laat crashen bij normaal gebruik. Of je gebruikt heel exotische hardware/ software waarvoor zelfs GNU/Linux nog geen ondersteuning heeft.

Ubuntu 9.04 stond al snel na de release bekend als een crashgevoelige linux distro versie. Daar zijn al duizenden meldingen over geweest en terug te vinden op het internet. Vergelijken met eerdere Ubuntu versies en met andere distro's heeft versie 9.04 een duidelijk lagere betrouwbaarheid.

Vincentlaborant op Dinsdag 29 December 2009 13:47

image

Dan heb ik zeker geluk gehad dat mijn ubuntu 9.04 nooit crashte thuis?

In principe gebruik ik enkel de LTS versies van Ubuntu, omdat ik zowel werk als prive dingen op mijn notebook doe, en enkel bij de LTS versie uitgebreide ondersteuning wordt aangeboden indien u dat wenst.

dmfow op Dinsdag 29 December 2009 16:38

image

Hoe verklaar je dan dat Win 7 en OpenSuse wel goed lopen ?????? Het is trouwens iets Ubuntu achtigs want ook de oudere versies lopen niet stabiel op die machine.

Vincentlaborant op Dinsdag 29 December 2009 16:44

image

Ik verklaar dat door te zeggen dat OpenSuse en Windows grafisch veel op elkaar lijken en je dus relatief minder aanpassingsproblemen aan de "mens kant" ziet.

Ubuntu draait default Gnome, terwijl OpenSuse default KDE draait. Windows kijkt voor het grafische naar Apple, wat ook KDE als basis heeft.

Ubuntu heeft daarnaast bij het kernel gebruik helaas de neiging om te snel de nieuwste versie van de kernel te gaan gebruiken (net als Fedora).

Daarnaast is er ook een verschil in de packages die Ubuntu en OpenSuse gebruiken. Daar zit ook een verschil in.

dmfow op Dinsdag 29 December 2009 16:49

image

OpenSuse draait default helemaal niets, dat moet je altijd nog zelf kiezen tijdens de installatie. Gnome in mijn geval dus...KDE is veel te traag.

Vincentlaborant op Dinsdag 29 December 2009 18:52

image

Als je kijkt naar welke kernel versie er werd gebruikt ten tijde van de release van Ubuntu 9.04 en welke OpenSuse op dat moment gebruikte dan zie je dat die verschillend waren waardoor de stabiliteit verschillend is.

Anonymous Coward op Dinsdag 29 December 2009 19:26

image

Hoe kom jij nu er weer op dat Apple KDE als basis heeft?
Apple heeft x-windows (waar Apple ook een grote bijdrage aan heeft geleverd) als basis en ze leveren nog X11 erbij maar is geen basis meer. Kijk eens naar NEXT.

Vincentlaborant op Dinsdag 29 December 2009 21:10

image

Apple lijkt als 2 druppels water op KDE, tenminste de versies die ik heb gebruikt.

Samuel Michon op Woensdag 30 December 2009 00:47

image

Dan lijkt KDE dus op Mac OS, niet andersom. KDE is pas in 1996 begonnen.

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 07:40

image

Een mandarijn lijkt ook op een sinaasappel ... kom op zeg!
Zo kunnen we wel de hele geschiedenis gaan verdraaien.

Samuel Michon op Woensdag 30 December 2009 00:43

image

De grafische laag van Mac OS X is niet KDE of X Window, maar het door Apple zelf ontwikkelde Quartz Compositor. Ook gebruikt Mac OS X niet dezelfde grafische laag als NEXTstep deed, die gebruikte Display PostScript.

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 07:44

image

read:
and:

dmfow op Dinsdag 29 December 2009 16:51

image

Wat valt er nou te minnen, dit zijn gewoon feiten , mag dat niet gezegd worden of zo?

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 21:49

image

mijn windows7 probeersel krijg ik niet eens geinstalleerd op een arm computer. Crasht al bij de eerste de beste instructie

Vincentlaborant op Dinsdag 29 December 2009 16:39

image

Stoer hoor minnen geven.

Bevestigt Beatrix haar nonsens verhaal mooi.

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 21:56

image

Hij kletst uit z´n dikke nek. Ubuntu crasht echt niet. Hooguit hikt het een beetje omdat firefox de hele cpu nodig heeft bij het raadplegen van webwereld.nl

dmfow op Dinsdag 29 December 2009 16:47

image

Dan kan jij gewoon niet fatsoenlijk met een computer omgaan als jij Ubuntu laat crashen bij normaal gebruik. Of je gebruikt heel exotische hardware/ software waarvoor zelfs GNU/Linux nog geen ondersteuning heeft.

Volgens mij is OpenSuse toch een Linux versie, of heb ik nou iets gemist? Wel even goed lezen voor dat je reageert.

linus4ever op Woensdag 30 December 2009 02:06

image

Ubuntu 9.xx is voor mij de echte top 2009, gevolgd door Thunderbird 3 en OpenOffice.org 3.1.

Precies. Jongens wat loopt dat soepel de laatste tijd. Ik zwoer altijd bij de Long Term Suport (LTS) edities van Ubuntu, maar ik heb op de desktop nog nooit zo'n stabiele prettige distro als Ubuntu 9.10 meegemaakt.
OK 1 minpuntje: Ik ben mijn window list view kwijt en daar peuk ik van.

OpenOffice.org 3.1 alleen al omdat het minder resources trekt dan Microsoft Office, en ik het persoonlijk veel gebruiksvriendelijker vind

Nog zoiets. Heerlijk om te werken met OpenOffice, vooral als het gaat om templates. Zo lekker logisch en prettig werkend, ik maak al mijn documenten ermee en het ziet er fantastisch uit. Daarenboven is OpenOffice echt superstabiel en kan het echt goed overweg met grote complexe documenten.

Als ik dan toch een keer met dat MSOffice moet werken dan heb ik echt het gevoel van een reis naar het Stenen Tijdperk.

Trash op Woensdag 30 December 2009 02:54

image

Oh, Open Office is ook reuze handig om verminkte (MS) Office documenten te repareren... heb zo het werk van een collega toch maar mooi kunnen redden!

linus4ever op Woensdag 30 December 2009 10:15

image

Open Office is ook reuze handig om verminkte (MS) Office documenten te repareren

Toppie!!!!

Heb jij die ervaring ook al? Precies hetzelfde is gebeurd bij een van onze eerste grote klanten, waar wij vanuit een brakke Windows 2003 een samba-ldap migratie hadden uitgevoerd.

Directeur over de rooie, document wilde niet meer open. Wij dat bestand gepakt met OpenOffice, we hebben niet anders, gaan gaan gaan.... Nu komen we niet meer van die man af.

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 21:13

image

Microsoft Nederland heeft alle werknemers verplicht laten stemmen op Windows 7 dus dat verklaart de eerste plek.

Net als in Noorwegen met Microsoft partners om ODF er door te jassen.

Samuel Michon op Woensdag 30 December 2009 23:37

image

Je bedoelt waarschijnlijk OOXML?

Anonymous Coward op Donderdag 31 December 2009 08:46

image

Oef, natuurlijk heb je gelijk.

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 20:10

image

Weer heerlijk genuanceerd, zoals altijd. "Domweg grofweg emoties uiten" komt bij me op.

Vincentlaborant op Maandag 28 December 2009 21:54

image

Ik sta bekend om mijn directheid. Is mijn grote kracht maar ook mijn zwakte. Mensen weten bij mij wel gelijk waar ze aan toe zijn.

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 22:52

image

Jij ook ja, maar mijn reactie was aan Herman gericht. Hij was de topic starter. :)

Vincentlaborant op Dinsdag 29 December 2009 11:26

image

Ik weet het tenminste van mijzelf. Zelfkennis schijnt belangrijk te zijn.

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 20:18

image

Je quote komt volgens mij van NU.nl Internet:
Vista had na een maand een marktaandeel van 46,5 procent op laptops.Maar nu heb ik toch een vraag: Geloof jij dat artikel als je het bovenstaande goed hebt gelezen? :) Dus binnen een maand had bijna de helft van de laptoppende bevolking Windows XP ingeruild voor Vista. Maar door de trage acceptatie op de desktop heeft het jaren geduurd voor het marktaandeel als geheel op dat zelfde punt aankwam. :D

Ik geloof dat Windows 7 het beter doet dan Vista, maar de hosanna stemming neem ik met een korrel zout.

hermanb op Maandag 28 December 2009 20:58

image

Het is in de winkel bij ons ook anders druk voor windows 7, en ik geloof dat wel dat het goed loopt, naar wat wij verkopen.

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 21:20

image

Ja natuurlijk loopt het goed, dat ontken ik ook niet. Na het Windows Vista debacle is bijna alles welkom. Zeker als de pers er ook nog eens blij mee is.

Maar het gegoochel met cijfers om de wereld daarvan te overtuigen vind ik wat lachwekkend.

Alleen al de zin:
Gemeten in omzet steeg het marktaandeel tot 55 procent.Het blinkt uit in absolute nietszeggendheid. Het wordt niet afgezet tegen vergelijkende cijfers van bijvoorbeeld Vista of XP in dezelfde periode. Misschien deed Vista het niet slechter, maar dat zou hier geen goed nieuws zijn.

Er wordt zelfs niet aangegeven waar de overige 45% uit bestaat. Dat zouden zelfs vliegenmeppers met Windows logo kunnen zijn.

Vincentlaborant op Maandag 28 December 2009 21:51

image

De prijzen van Windows 7, Vista en XP verschillen nogal dus dan kom je nogal snel op een hoog percentage aangezien Windows 7 de duurste is.

Kickass op Dinsdag 29 December 2009 00:30

image

Domme opmerking van je.
Het is druk omdat de consument geen pc's kan krijgen zonder win7 en met ander OS voorgeinstalleerd op PC.

dMR op Dinsdag 29 December 2009 01:26

image

Ik vraag me bij dergelijke discussies altijd af wat er zou gebeuren moest dit wel kunnen en je dus in winkels gewoon je os er los bij moeten kiezen. Naar mijn gevoel vrees ik dat de stijging voor open-source veel minder groot zou zijn dan men zou verwachten. Mijn persoonlijke ervaringen met doorsnee pc-gebruikers is dat ze erg graag vasthouden aan wat ze kennen en alles wat "anders" is dan ze gewoon zijn, zelfs als het er gewoon maar anders uit ziet, als moeilijk ervaren. (Maar dat neemt niet weg dat ik het toch beter zou vinden, alleen al omdat dan de prijs voor windows als je het niet zou gebruiken niet automatisch betaald moet worden.)

Kickass op Dinsdag 29 December 2009 20:59

image

Of de Winkel luisterd naar wat je als eindgebruiker er mee wilt doen, en beveeld dan een OS aan.
En installeerd deze voor je, en geeft daar weer garantie op. Klaar. Niks moeilijks aan.(tevens handig dat die winkelmedewerkers eens leren dat er wat anders is dan windows)

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 22:11

image

Las in Linux magazine (november 2009) dat er zeer tendentieuse anti linux slides zijn uitgelekt die MS gebruikt bij het trainen van winkelpersoneel! Achterbakse manier van zaken doen dus.

Blieb op Dinsdag 29 December 2009 10:01

image zomerhack badge 2

Toen de netbook geintroduceerd werd was deze alleen voorgeinstalleerd met linux verkrijgbaar. Nu is dat volstrekt omgekeerd. Blijkbaar is het niet wat de fabrikanten willen voorinstalleren maar is het wat de klant graag voorgeinstalleerd wil hebben dat de OEM markt beweegt.

Samuel Michon op Dinsdag 29 December 2009 10:28

image

Kan het niet zo zijn dat de op netbooks voorgeinstalleerde Linuxen vaak ontzettende bagger waren? Bv Linpus? Laat ze het nog eens proberen, met bv Ubuntu Netbook Remix...

Vincentlaborant op Dinsdag 29 December 2009 12:16

image

Ik heb een netbook waar Xubuntu op draait en die draait als een speer. Het orginele OS wat er op stond was inderdaad een distro waar je niet vrolijk van werd.

batlequeen op Dinsdag 29 December 2009 11:12

image

Zelfs met die crap-distro's die erop stonden heeft Linux 25%!!!! van de netbookmarkt
Dat is een heel mooi percentage

edjez op Woensdag 30 December 2009 15:48

image

In flink wat winkels waar ik afgelopen week gekeken heb omdat ik wat anders zoek, is Vista nog oververtegenwoordigd. En niet in alle gevallen kun je van een W7-korting gebruik maken.

Je weet trouwens niet of hij het had over de losse W7-verkoop of over de complete systemen.

Marcello C Christiani (Marcello-Christiani) op Maandag 28 December 2009 18:39

image

Telkens problemen met Vista en mijn telefoondrivers.

Aldi beloofde bij aankoop Windows 7 via Medion. Die hadden dat ook weer uitbesteed.. Kortom, drie maanden geleden (verzendkosten) betaald en nog niets, behalve kosten om Medion en één of ander Duits bedrijf te bellen.

Aldi beloofde van de week een oplossing.. maar ondertussen..

Ja, groot succes Windows 7.

Samuel Michon op Maandag 28 December 2009 18:46

image

Je koopt een computer in een supermarkt en je bent vervolgens verbaasd over het lage service-niveau?

Tja.

thieu op Maandag 28 December 2009 20:16

image

Heb er anders hele goede ervaringen mee. Drie jaar garantie aan huis, en dus twee maanden voor het einde van de garantietermijn werd mijn kapotte videokaart door een monteur aan huis keurig vervangen.
Maar dat betreft dan de hardware. Het zou kunnen dat ze bij Medion op de software van het OS minder invloed hebben.

linus4ever op Woensdag 30 December 2009 11:03

image

het lage service-niveau?

Hij zou het toch ook gewoon kunnen doen.

Yrcimim op Maandag 28 December 2009 18:49

image

Hmm, een steekproef is zo goed als de vragensteller... zo ook deze opiniepeiling.

Wat mij betreft is Google Wave één van de belangrijkste innovaties dit jaar; de doorbraak komt vanzelf nog wel.

Marcel Nijenhof op Maandag 28 December 2009 19:35

image

Windows 7 wint fors marktaandeel

AMSTERDAM - Windows 7, het nieuwe besturingssysteem van Microsoft, heeft in Nederland in november fors aan marktaandeel gewonnen.

Met andere woorden de vervanging van XP en Vista loopt goed. Dit is geheel in de lijn met de verwachting en op zich niks bijzonders.


Gemeten in omzet steeg het marktaandeel tot 55 procent.

Met een markt dominantie van 90% slechts 55% van de omzet halen. Dat lijkt mij behoorlijk laag.

Ik zie hier in ieder geval geen reden in om het tot een topper uit te roepen.

hallieballie op Maandag 28 December 2009 19:51

image

Armoe troef, jammer.

Kaiser Söze op Maandag 28 December 2009 20:28

image

Zelfs een objectieve poll moet de grond in getrapt worden omdat er niet uitkomt wat men graag had gezien. Er is blijkbaar maar één waarheid en al het andere is niet acceptabel...

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 21:06

image

Zelfs een objectieve poll...Mja... Als je ervan uit gaat dat iemand met enige kennis van marktonderzoek de poll heeft opgesteld, dan heb je gelijk. De overige opties waren of vaag, of zeer vaag. Dat Windows 7 de meeste stemmen krijgt? Het had me meer verbaasd als dat niet zo was geweest.

Voor die waarheid hoef je zelfs niet 'academisch geschoold' te zijn.

Kaiser Söze op Dinsdag 29 December 2009 00:14

image

De overige opties waren of vaag, of zeer vaag.

Google chrome vaag? Nee hoor, een concreet product
Android vaag? Nee hoor, een concreet product
Bing vaag? Nee hoor, een concreet product
E-reader vaag? Nee hoor, een concreet product

anonymous_118315 op Dinsdag 29 December 2009 10:30

image

Voor ICT onderlegden wel ja, maar qua impact op de markt niet heel significant. Daarvoor moet je toch echt bij de Microsoft producten zijn. Windows 7 gaat ongeveer 90% van alle gebruikers raken. De rest van de keuzes zijn daarmee vergeleken maar peanuts.

Ik vind je positief kritische houding weer eens ver te zoeken.

Kaiser Söze op Dinsdag 29 December 2009 16:22

image

Voor ICT onderlegden wel ja

Dit was toch ook een poll voor ICT onderlegden?

anonymous_118315 op Dinsdag 29 December 2009 20:01

image

Volgens mij kon iedereen reageren. Of heb je ergens een check gezien?

Je kan er honderd reacties aan spenderen, maar feit blijft dat op voorhand met bijna 100% zekerheid was te voorspellen dat Windows 7 de poll zou winnen. Vrij zinloze poll derhalve. Maar goed, dat soort 'statistiekjes' schijnt er bij te horen zo op het einde van het jaar.

Kaiser Söze op Dinsdag 29 December 2009 00:18

image

Mja... Als je ervan uit gaat dat iemand met enige kennis van marktonderzoek de poll heeft opgesteld

Natuurlijk, als de uitkomst van de poll je niet aanstaat, dan stel je de poll zelf ter discussie. "Ach gut, mijn lievelings productje zat er niet bij, dan kan het nooit representatief zijn..... :`-( "

anonymous_118315 op Dinsdag 29 December 2009 10:33

image

Dat maak jij ervan. Ik zou niet eens weten welk product je hier tegenover Windows 7 had kunnen zetten. De impact van Windows 7 is zo groot, dat bijna niets de uitkomst had kunnen veranderen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het logisch dat Windows 7 heeft gewonnen. Maar dat maakt het juist geen objectieve poll. Als je van te voren weet wie of wat gaat winnen dan noemen we dat eerder en gestuurde poll.

Kaiser Söze op Dinsdag 29 December 2009 16:25

image

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het logisch dat Windows 7 heeft gewonnen. Maar dat maakt het juist geen objectieve poll. Als je van te voren weet wie of wat gaat winnen dan noemen we dat eerder en gestuurde poll.

Dat laatste is onzin. Blijkbaar is er één event zo groot dat de andere daar niet aan kunnen tippen. Dat maakt de poll wel voorspelbaar, maar daarmee nog niet gestuurd!
Als ik een poll opstel met de belangrijkste invloeden op de wereldeconomie, dan komt hoogstwaarschijnlijk de bankencrisis bovenaan. Voorspelbaar, maar niet gemanipuleerd.

anonymous_118315 op Dinsdag 29 December 2009 19:48

image

Blijkbaar is er één event zo groot dat de andere daar niet aan kunnen tippen.Hmm, ergens kan ik wel meegaan in je argumentatie, ook al ben ik het niet met je eens.

Van de uitkomst kan je wel zeggen dat Windows 7 op objectieve gronden het grootste event is. Want dat is het tenslotte.

Alleen de poll zelf slaat als een tang op een varken. We laten Erik Hulsebos 10 kilometer schaatsen tegen een groep peuters. In de krant staat te lezen "Erik Hulsebos wint webstrijd overtuigend." Gohhh... verrassing.

Anonymous Coward op Donderdag 31 December 2009 09:04

image

De psychologie er achter zou ook kunnnen zijn dat gebruikers Vista wel heel erg slecht vonden, en dat het een grote opluchting is dat win7 wel mee valt.

Marcel Nijenhof op Maandag 28 December 2009 21:08

image

Zelfs een objectieve poll moet de grond in getrapt worden omdat er niet uitkomt wat men graag had gezien. Er is blijkbaar maar één waarheid en al het andere is niet acceptabel...

Met andere woorden: Je moet het maar eens zijn met de dictatuur van de meerderheid.

anonymous_118315 op Maandag 28 December 2009 22:49

image

Grin, dat is wel gebruikelijk bij polls. :)

Kaiser Söze op Dinsdag 29 December 2009 00:15

image

...de dictatuur van de meerderheid

De poll geeft de mening van de meerderheid beste Marcel. Dat heeft niets met dictatuur te maken. Er wordt niets voor je besloten, er wordt alleen maar gevraagd naar een mening.

Marcel Nijenhof op Dinsdag 29 December 2009 21:46

image

...de dictatuur van de meerderheid
De poll geeft de mening van de meerderheid beste Marcel. Dat heeft niets met dictatuur te maken. Er wordt niets voor je besloten, er wordt alleen maar gevraagd naar een mening.


Als het slechts een mening van de meerderheid is dan heeft de rest toch zeker het recht om aan te geven waarom ze het er niet mee eens zijn.

Als ik echter kijk na:
Zelfs een objectieve poll moet de grond in getrapt worden omdat er niet uitkomt wat men graag had gezien. Er is blijkbaar maar één waarheid en al het andere is niet acceptabel...

Dan kan ik niet anders concluderen dat we van jouw geen andere mening mogen hebben!!!

anonymous_118315 op Dinsdag 29 December 2009 23:43

image

Dan kan ik niet anders concluderen dat we van jouw geen andere mening mogen hebben!Het mag wel, maar dan ben je in Kaisers ogen wel een naïeve dromer, niet al te snugger en als je pech hebt een terrorist. Het zal Kaisers opleiding wel zijn. ;)

Ik had je reactie verkeerd begrepen. Bij polls wint de meerderheid, dus dat is die dictatuur. Maar natuurlijk mag je een mening over de uitkomst hebben.

karloe op Dinsdag 29 December 2009 03:23

image

Dat objectieve, daar heb ik een beetje problemen mee, lees de commentaren op dat stuk nog eens na, er is wat aangepast...

skymon op Maandag 28 December 2009 22:39

image

Windows 7 topper van 2009:
De lat wordt voor zo'n titel niet erg hoog gelegd. Ik had er meer van verwacht...niet dat ik het slecht vind of zo...maar topper?

nogffenikplof op Dinsdag 29 December 2009 00:02

image

Met een ruime voorsprong hebben Webwereld-lezers Windows 7 uitgeroepen tot de ict-topper van het jaar 2009.

Lees alles over NEP en echt in de nieuwe Revu...

Over neutrale journalistiek gesproken..?

Plof...

PS:

Kraanwater heeft ook een natuurlijke bron. Hoe het ook zij, geflest word je toch..

lamarc op Dinsdag 29 December 2009 00:58

image

Of het objectief gezien een topper is kan ik niet over oordelen. Ik heb bijvoorbeeld geen ervaring met Chrome. Maar een goed product is het zeker. Ik ben er nog steeds erg enthousiast over!

CyberData op Dinsdag 29 December 2009 16:40

image

Ik kan me nog herinneren dat bij mij in firefox de uitslag al zichtbaar was voordat ik überhaupt op deze poll had geklikt. Iets wat de laatste tijd wel vaker gebeurd bij de opiniepeiling van WW. Toen ik vervolgens op de rode balk klikte van een van de keuzemogelijkheden had ik ineens gestemd.

Normaal kun je een radiobutton kiezen van een van de openieopities. Dat was nu niet het geval. Alle keuzes waren al zichtbaar voordat ik had gekozen. Het leek er dus op alsof ik al had gekozen. Maar dat was niet zo.

noMSforme op Dinsdag 29 December 2009 21:23

image

Klopt, dat had ik dus ook.
Zie net in de flopper poll Vista van 17 naar 13 procent schieten.
hahaha wat een treunis.
Er staat trouwens een typo in de titel.. t moet fl zijn. :)

bastiaan12 op Woensdag 30 December 2009 07:17

image

Opera 10.50 pre-alpha, even off topic. Net zo snel als Chrome op mijn computer, maar telefoneert beduidend minder naar huis dan Chrome (omdar Unite per default niet is geactiveerd).

Dat komt nog, maar dat kan je eruit slopen. Ik heb er op Webwereld niets over gelezen, maar wellicht heb ik het gemist. (hij verscheen op 22 december, te laat voor de poll neem ik aan).

Samuel Michon op Woensdag 30 December 2009 16:03

image

Je kunt ook Iron of gebruiken, Die heeft geen Google hooks en is al een stuk verder qua HTML5 dan Opera.

bastiaan12 op Woensdag 30 December 2009 22:11

image

Die was tot nu toe mijn standaard browser. Probleem is dat het versie 3 is die in augustus is uitgekomen, en daarna alle updates van chrome heeft gemist.

Maar ik ben net even wezen kijken en zowaar,gisteren is versie 4 rc uitgekomen. Gelijk geinstalleerd en werkt goed op mijn computer.

Toch geef ik om vele redenen de voorkeur aan Opera. In ieder geval vind ik de snelheidswinst t.o.v. opera 10.20 indrukwekkend. Wat dat betreft een reeel alternatief voor Chrome en Srware Iron. Bij die laatste blijft het de vraag of ze ooit eens wat actiever worden wat betreft updates.

Opera heeft dan weer die voor mij vervelende Unite, ik wil helemaal geen server op mijn computer. Die hele browseroorlog levert tot nu geen overtuigende winnaar op. Het is maar wat je persoonlijk het belangrijkst vindt, maar elk voordeel heb z'n nadeel.

Anonymous Coward op Woensdag 30 December 2009 17:14

image

ongelooflijk die jaloezie als een Microsoft product gewoon het beste is wat 2009 gebracht heeft.
gewoon windows versie 7.
Leuk toch.. een nieuwe maatstaf waar de rest zich aan mag meten.
Way to go.. MS!
en gefeliciteerd..

anonymous_118315 op Woensdag 30 December 2009 19:14

image

Jaloezie? Ik heb meer de indruk dat bepaalde mensen zich krampachtig vasthouden aan het voorspelbare resultaat.

Maar gefeliciteerd met deze 'verrassende' overwinning. :)

hermanb op Donderdag 31 December 2009 11:32

image

Kickass op Dinsdag 29 December 2009 00:30
Domme opmerking van je.
Het is druk omdat de consument geen pc's kan krijgen zonder win7 en met ander OS voorgeinstalleerd op PC.

==================================================================
Je gebruikt ook echt alles om te proberen je eigen gelijk te krijgen.
Gelukkig weet ik wel beter, de cijfers in de winkel liegen niet :P

anonymous_118315 op Donderdag 31 December 2009 11:42

image

Gelukkig weet ik wel beterVerkoop jij nog laptops met iets anders dan Windows 7 dan?

Anonymous Coward op Donderdag 31 December 2009 11:34

image

Webwereld (idg company) wordt gesponserd door Microsoft.
Het MS banner ad gehalte is mij te veel geworden.

anonymous_118315 op Donderdag 31 December 2009 11:45

image

Jammer Laps. Ik zal je missen.

Samuel Michon op Vrijdag 1 Januari 2010 23:41

image

Ik geef je gelijk dat Webwereld een hoog MS banner ad-gehalte heeft, maar jouw link gaat om een joint venture tussen MS en IDG India om samen te investeren in Indiase startups.

Hier zijn wat betere voorbeelden van de relatie tussen Microsoft en IDG.

Ajajong op Vrijdag 1 Januari 2010 18:24

image

Ik zie hier nog vele sceptische reacties, zelf sta ik erg positief t.o.v. Windows 7, het draait prima, is uiterlijk vrijwel net zo simpel as XP en is lekker stabiel. Vanwege de VISTA ellende heb ik dat maar overgeslagen, dit werkt stukken beter. Voor mij is windows 7 een TOPPER, Vista een FLOPPER.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws