Bandbreedte XS4ALL 5 keer duurder dan UPC

Netwerk kabel

Gepubliceerd: Dinsdag 5 januari 2010

ADSL-aanbieders verliezen niet alleen de race om de snelste verbindingen, ze beloven ook snelheden die ze bij lange na niet halen. Feitelijke bandbreedte per Mbps is bij XS4ALL en KPN heel duur.

Toon volledig artikel

ronaldpj op Dinsdag 5 Januari 2010 07:27

image

Niet een hele eerlijke vergelijking. Hetzelfde als stellen dat een BMW 7-serie veel duurder is per kilometer dan een Fiat Panda. Ik rijd prima in mijn middenklasser (Alice).

Kaiser Söze op Dinsdag 5 Januari 2010 12:39

image

Niet een hele eerlijke vergelijking. Hetzelfde als stellen dat een BMW 7-serie veel duurder is per kilometer dan een Fiat Panda.

Dat is toch een eerlijke vergelijking? Als je afspreekt welke kosten je meeneemt en je deelt die door het aantal kilometers, dan heb je een transparante en objectieve maatstaf waarop je die auto's kunt vergelijken. Je kunt de prijs ook delen door het gewicht van de auto, dan weet je wat je per kilo ijzer betaalt, maar dat is niet zo'n relevante parameter als je het over een vervoermiddel hebt.

resequenc3r op Dinsdag 5 Januari 2010 14:23

image

het is in dit geval zelfs zo dat de Fiat sneller is dan de 7-serie..... xs4all ga je schamen.

gerke op Dinsdag 5 Januari 2010 07:43

image

Ik vind het allemaal geweldig. Kabelinternet van Casema/Ziggo gehad, tuurlijk is de prijs per Mb lager dan bij Xs4all, maar als ik dan kijk naar de stabiliteit van de verbindingen, dan ben ik toch jarenlang erg content geweest met xs4all.

Kabelaars hebben een hoop nadelen die ook niet meegenomen worden in de vergelijkingen.

Ik heb voor mijn werk een fixed IP nodig, is niet mogelijk bij Ziggo en UPC, dan moet je nl een zakelijk abonnement nemen. Vervolgens zit je bij de kabelaars regelmatig op een subnet met foute routeringen waardoor zaken niet bereikbaar zijn, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

niko3003 op Dinsdag 5 Januari 2010 09:23

image

Beste Gerke, jou stelling heb ik ook jaren gevoerd. Vor mijn werk ook een vast ip nummer nodig, upc/chello was bagger etc.
Totdat ik ging rekenen en ontdekte dat ik toch wel heel veel geld kwijt was voot televisie/internet/telefoon.
Ben in mei vorig jaar overgestapt naar een all in one pakket van upc.
Heb sind die tijd nog steeds hetzelfde ip nummer, verbinding haalt 62 Mb download van de 60 Mb die het moet halen, draai mijn eigen server, en bespaar ook nog eens 40 euro per maand.

daarnaast met alle providers is het wel eens wat, was het niet xs4all die er bijna een week uitlag na een landelijke kpn storing. Juist, alles wat maar met techniek te maken heeft hapert weleens, dus ook kpn ook xs4all ook ziggo en ook upc.
wil je dat niet moet je redundante verbindingen maken via dsl/kabel, maar is dat voor prive nou echt noodzakelijk

een keertje scrabbelen met vrouw en kinderen is ook leuk!

Bob op Dinsdag 5 Januari 2010 10:49

image

Grappig dat xs4all dat imago nog steeds hoog kan houden. Het is ook een knap stukje marketing. Ze krijgen immers een veel veel hogere prijs dan andere aanbieders.

Kijk nu eens naar de storingen op het kpn netwerk, ook xs4all was getroffen daardoor. Men maakt net als telfort gewoon gebruik van dezelfde verbindingen. Natuurlijk heb je een helpdesk maar ben eens eerlijk hoe vaak heb je die nu echt nodig.

Dat draadloze modem is leuk maar dat betaal je gewoon door het hogere tarief. Dat is hetzelfde met het gratis mobieltje bij je nieuwe abbonement, ook dat betaal je, een simonly abbo is dan ineens de helft van de prijs.

Wat men echter wel vergeet in deze vergelijking is dat kabel alleen in de stads en dorpskernen zit. Zit je net buiten een dorp pech dan heb je geen kabel en mag je blij zijn dat je wel adsl kan krijgen. Natuurlijk is de snelheid door de afstand lager maar je hebt nog steeds een leuke snelheid.

Dan is er natuurlijk ook de vraag of je echt 40mb download nodig hebt. Uiteindelijk haal je ook die snelheid niet als je in de usa bestanden wil downaloden, binnen het kabelnetwerk misschien weer wel. zo zijn er natuurlijk een boelfactoren die meespelen.

Daarnaast geven veel adsl providers met een postcode check ook al aan welke snelheid je kan verwachten. Ja er staat idd 20 mb down en dat haalt alleen diegene die bijna naast de centrale zit. Ja men zou er misschien nog meer informatie over moeten geven.

zo zijn er een boel factoren die meespelen, neem de overboeking op het netwerk, dat zie ik hier nergens terug. De ene knijpt p2p verkeer de ander niet. De huidige vergelijking is een te simpele vergelijking en lijkt gewoon een beetje populistisch.

Janno op Dinsdag 5 Januari 2010 07:55

image

Met die dure megabits-per-seconde haal ik anders prima de 300 GB per maand. Of mij dat met cheapo kabelinternet gaat lukken is nog maar de vraag. En die 8 Mbps trek ik 24/7 helemaal vol als ik dat wil. Wat nou FUP (Fair Use Policy). Geen kabelprovider waarbij dat kan.

bvdbos op Dinsdag 5 Januari 2010 08:19

image

Ik vraag me wel af waarmee iemand 300 GB per maand voltrekt?

vinylat45 op Dinsdag 5 Januari 2010 09:16

image

Linux distributie via torrent om maar iets te noemen.

Gewoonste zaak van de wereld.

bvdbos op Dinsdag 5 Januari 2010 09:24

image

8 Mb/s is de download snelheid. Er zal niemand 300 GB/maand aan linux-distro's downloaden, dus een kul-argument.

vinylat45 op Dinsdag 5 Januari 2010 10:37

image

8 Mb/s is de download snelheid. Er zal niemand 300 GB/maand aan linux-distro's downloaden, dus een kul-argument.

8Mb/s = 1MB/s = 3.6GB/uur = 86GB/dag = 2.6TB/maand

Qua snelheid gaat het met gemak.

Wist je dat torrent ook gebruikt kan worden voor uploaden?

RobP op Dinsdag 5 Januari 2010 10:50

image

Er zal niemand 300 GB/maand aan linux-distro's downloaden, dus een kul-argument.
Is het ook, maar vinylat moet toch ergens zijn favoriete OS promoten?

vinylat45 op Dinsdag 5 Januari 2010 11:15

image

Is het ook, maar vinylat moet toch ergens zijn favoriete OS promoten?
Vreemde opmerking!

Daarbij is Linux niet mijn favoriete OS.

anonymous_118315 op Dinsdag 5 Januari 2010 14:54

image

Als je uit principe de hele maand shared met meerdere distributies, dan zou ik niet te hard roepen dat je niet aan 300bg zou kunnen komen.

Ik laat bij mij meestal een nieuwe versie staan tot ik een ratio van 2 heb. Dat lukt me met 1 distro, in mijn geval OpenSUSE, vaak al binnen de 12 uur. Dan heb je het al gauw over 6 tot 8 gb in een halve dag.

Iemand die de bandbreedte heeft en het materiaal om te sharen haalt denk ik die grens wel.

Al gok ik dat meer mensen die grens halen met de nieuwste HD-video torrent van Avatar.

Bob op Dinsdag 5 Januari 2010 10:51

image

Leuk 300gb aan linux distributies per maand. Handig als je 50 pc's hebt en iedere maand die nieuwste distributie wil testen.

In de praktijk weet iedereen hoe je aan dat soort grote hoeveelheden data komt, warez, mp3, divx of complete dvd's downloaden.

make_my_day_punk op Dinsdag 5 Januari 2010 16:17

image

Porno?

Janno op Donderdag 7 Januari 2010 07:31

image

...eindelijk! :D

TFH op Dinsdag 5 Januari 2010 08:55

image

Met die dure megabits-per-seconde haal ik anders prima de 300 GB per maand. Of mij dat met cheapo kabelinternet gaat lukken is nog maar de vraag. En die 8 Mbps trek ik 24/7 helemaal vol als ik dat wil. Wat nou FUP (Fair Use Policy). Geen kabelprovider waarbij dat kan.
Geen kabelprovider waarbij dat kan? 900Gbyte per maand kan ook zonder problemen bij Ziggo. En mijn 50mbit/sec haal ik ook al 24/7. Dus van je argument blijft erg weinig over.

En hoe kom ik aan die 900gbyte? Tja... Had net een HTPC gebouwd en daar wilde ik wat content op hebben ;) BR's tikken aan ;)

CyberData op Dinsdag 5 Januari 2010 09:08

image

Geen kabelprovider waarbij dat kan.

Hoe kon je aan die onzinnige stelling? Waarmee onderbouw je dit?

U4iA op Dinsdag 5 Januari 2010 19:05

image

Geen kabelprovider waarbij dat kan.
Oh nee? Werkt anders prima via Caiway en ik haal gewoon maximale snelheid (32mbit) 24/7 en doe circa 500GB per maand zonder problemen.

tonspy op Dinsdag 5 Januari 2010 08:08

image

Allemaal erg leuk dat xs4all, maar een paar zaken:
1 - Als ik de volle bandbreedte aan het gebruiken was kon ik niet tegelijkertijd bellen door gehakkel op de telefoonlijn.
2 - Ik ben eens een keer naar een Landal Greenpark geweest, daar bleek men een hotspot te hebben van xs4all. Bleek ineens dat dat hotspot signaal alleen ontvangen kon worden als je je in de buurt van de receptie bevond. En dus niet in je bungalow huisje zelf.

Dus toen maar terug gegaan naar upc uiteindelijk, wat me trouwens PRIMA bevalt.
Ondanks de knijp toestanden van de afgelopen maanden heb ik er geen enkel probleem mee , met upc.

gerke op Dinsdag 5 Januari 2010 08:17

image

Dat gehakkel was een fout in de firmware van de Fritzbox, is inmiddels opgelost, met de speedtouch kwam dit niet voor.

edjez op Dinsdag 5 Januari 2010 08:20

image

Bleek ineens dat dat hotspot signaal alleen ontvangen kon worden als je je in de buurt van de receptie bevond. En dus niet in je bungalow huisje zelf.
En dat is de schuld van Xs4all? Bij een hotspot stel ik me één punt voor waar je verbinding hebt. En dat was er blijkbaar.
Dus toen maar terug gegaan naar upc uiteindelijk,
En toen had je wel internet bij Landal?

bvdbos op Dinsdag 5 Januari 2010 08:18

image

Met de download-snelheid van xs4all heb ik niet zo'n probleem, een vast ip en stabiliteit van de verbinding zijn mij veel waard. Maar een wat hogere upload zou ondertussen wel prettig zijn :-)

noya op Dinsdag 5 Januari 2010 08:24

image

Ik heb gewoon een goedkoop Telfort abbo.
* van de 20 Mbit hal ik 17 Mbit
* Storingen met bellen heb ik het afgelopen jaar niet gehad
* zelfs de helpdesk werkte goed (tijdens verhuizing gebeld)

En dan kan ik voor de rest van het geld dat ik bespaar t.o.v. Xs4all nog een heel leuk 3G abbo erbij nemen.

Xs4all was heel goed, maar ze hebben nu vooral nog de naam.
de kwaliteit vindt ik vies tegenvallen. En ja ik heb ervaring met Xs4all ook het afgelopen jaar.

lpomper op Dinsdag 5 Januari 2010 17:23

image

Xsall heeft de naam maar de verbinding komt via KPN lijn.
Als je na 6 Jaar een nieuwe modem van Xs4all wilt hebben.
Moet je een andere ABO nemen internet + bellen.
Anders kan het niet.

Cesar M op Woensdag 6 Januari 2010 13:51

image

Nou. ik heb toch een modem gekregen zonder het bellen. De voorwaarde was als je bij het overstappen naar xs4all-only het abbo van een jaar meteen verlengde met nog een jaar.

tliet op Dinsdag 5 Januari 2010 08:58

image

Het kan best zijn dat xs4all alleen nog in naam goed is, maar als ik kijk naar de concurrentie doen ze het nog vrij aardig. Ik haal van mijn 8 Mb ook vrijwel altijd de 8 Mb, daarnaast is de latency heel erg laag. Ook maak ik vrij regelmatig gebruik van de hotspot functionaliteit die xs4all biedt, die is vrij uitgebreid. En het werkt ook gewoon altijd, de laatste storing die ik me kan herinneren was de grote KPN storing een jaar of wat terug.

Bij mij komt er nooit meer een dienst van UPC binnen, heb zelfs mijn analoge kabel abonnement opgezegd. Mensen in mijn stad die UPC internet hebben klagen nog steeds over de problemen die ik 10 jaar geleden ook al had. Stabiliteit is ver te zoeken.

hermanb op Dinsdag 5 Januari 2010 09:10

image

speedtest results
Your current bandwidth reading is: 264.26 Mbps which means you can download at 33.03 MB/sec. from our servers
Heb nooit geen problemen met mijn goedkope abo bij online.
Jaren chello, upc gehad, komt echt nooit meer in huis.

.EdP. op Dinsdag 5 Januari 2010 09:24

image zomerhack badge 1

Your current bandwidth reading is: 264.26 Mbps which means you can download at 33.03 MB/sec. from our servers
... en jij gelooft dat?

hermanb op Dinsdag 5 Januari 2010 10:39

image

Zat het net te testen op http://speedtest.bbned.nl

Bob op Dinsdag 5 Januari 2010 10:56

image

apart want als ik die test doe zie ik bij adsl2+ een maximum van 24 mbps. Het is mij dan ook een raadsel hoe je sneller kan zijn met een online adsl abbo dan de snelste adsl2+ verbinding.

hermanb op Dinsdag 5 Januari 2010 11:20

image

Zou het ook niet weten ? weet alleen dat ze een paar weken geleden de livebox hebben geupgrade.

.EdP. op Dinsdag 5 Januari 2010 12:13

image zomerhack badge 1

Komt waarschijnlijk door je security suite.

hermanb op Dinsdag 5 Januari 2010 19:10

image

Ach ben er tevreden mee, en alles werkt naar behoren, en storing vrij.
Daar kan je alleen maar blij om zijn :D

hermanb op Dinsdag 5 Januari 2010 22:50

image

Hoe ziekelig zielig kan je wezen om een min neer te zetten :D
Mankeert er toch echt wel iets in je bovenkamer ?D

Anonymous Coward op Dinsdag 5 Januari 2010 12:47

image

Dit soort tests is mateloos onbetrouwbaar. Ik zit hier vrijwel letterlijk bovenop een stuk backbone (10Gbps) en via speedtest.nl haal ik zelfs op die lijn niet meer dan 33Mbps down. Via die site van BBNed is het nog treuriger: 12Mbps. En dat ligt echt niet aan de aansluiting aan deze kant. Snelheden op internet worden door zoveel factoren beinvloed, dat dit soort metingen geen enkele zin heeft.

Royke op Dinsdag 5 Januari 2010 16:44

image

Waarden delen door 10??

U4iA op Dinsdag 5 Januari 2010 19:10

image

Your current bandwidth reading is: 264.26 Mbps which means you can download at 33.03 MB/sec. from our servers
Even dacht ik...WOW en wie levert dat dan? En toen las ik...
Heb nooit geen problemen met mijn goedkope abo bij online.
...en dacht ik laat maar. Ik denk dat je nog geen 8% haalt van de hier beloofde snelheid ;)

Nappy op Dinsdag 5 Januari 2010 09:14

image

Ze berekenen helemaal geen kale MB prijs van xs4all.
Ze moeten eerst de prijs (40 euro) van een virus abo aftrekken (mcafee zit bij het abbo)
En ik hoef geen abbo op een news dienst te nemen aangezien xs4all een behoorlijke retention heeft (en snel)
Blijft appels met peren vergelijken

kwark op Dinsdag 5 Januari 2010 09:18

image

De kabelaars zijn het goedkoopst? En toch is Ziggo/UPC nog altijd 3 a 4 keer duurder dan mijn huidige provider waar de prijs per Mbit/s per maand 0.4 EUR is. Schijnbaar heeft de bond geen leden in/om Eindhoven of nemen ze alleen de grote providers mee.

CyberData op Dinsdag 5 Januari 2010 09:19

image

Tja als je de naam hebt, dan kun je blijkbaar ook de prijs vragen voor een product wat elders voor veel minder te krijgen is.

Wees nou eens eerlijk hoeveel 'landelijke of regionale' storingen hebben we nu nog echt. Inmiddels draait bijna elke isp wel redelijk stabiel. En die keer dat er een storing is dan internet je toch gewoon even niet. Het lijkt wel een bende verslaafden die het niet meer zonder internet kan stellen. Alsof er buiten internet niks meer bestaat.

Ik heb in de opstart fase bij Alice gezeten. Wat een bagger. de ene storing na de andere. Nooit meer Alice riep ik toen. Mijn buurman heeft nu Alice en heeft nergens last van. Het is dus allemaal storm in een glas water geweest. Iets waar de programmamakers als kassa en radar maar wat graag gebruik van maken. Want hun gaat het alleen om kijkcijfers en sensatie.

Ik ben echt niet bereid om bij xs4all een duur abonnement te betalen, want ook zij realiseren de beloofde snelheid van 20mb nog niet voor de helft op mijn woonadres. Hetzelfde dus als alice en telfort en voorheen compuserve. De infrastructuur is al meer dan 10 x betaald bij KPN en nog willen ze het maximale eruit blijven knijpen. Geen wonder dat de daling van abonnees daar nu is ingezet.

Ziggo doet dit wel en wel 19.6 mbit. En nog nooit een storing gehad. Het kan dus ook gewoon goed gaan bij ziggo.

rene73931 op Dinsdag 5 Januari 2010 09:29

image

Denk dat een 'rapportcijfer' zwaarder telt dan zo'n looze meting. Wil zonder meer nageven dat het erop lijkt dat docsis 3 de problemen van de kabelaars heeft verholpen, dan nog. Ook onderling verschillen de DSL providers nogal.

Snelheid is leuk, heeft het onderzoek ook packetloss en uptime gemeten. Of bereikbaarheid en behulpvaardigheid van de helpdesk. Of het aantal spookfacturen of ander administratief gerommel, of het aantal keren dat de telefoniedienst of DNS server uitvalt. etc etc.

Reden anno 2000 om UPC zo af te kraken was namelijk niet de kabelverbinding zelf, die was misschien niet optimaal, maar toch vooral de rest van de administratie van wat destijds nog Chello heette. Heb sindsdien (2002+) een aantal DSL providers mogen 'testen', en éénmaal raden waar ik naar 8 jaar terecht ben gekomen. Betaal graag 5 euro per maand meer aan xs4all voor een iets minder dikke lijn dan de concurrent, en een telefoonlijn die het gewoon doet. Heeeeel graag zelfs.

Goedkoop is duurkoop, en dat geldt ook voor een internet aansluiting.

.EdP. op Dinsdag 5 Januari 2010 09:30

image zomerhack badge 1

Het is natuurlijk ook niet echt valide om op dit moment 2 voertuigen met elkaar te vergelijken, waarbij er eentje op een 8-baans snelweg mag en de andere op een fietspad.
Dit jaar start de uitrol van VDSL, kom dan nog maar eens terug met een prijs per Mb vergelijking.

Is het daarbij toeval dat een de duurste ADSL providers met goede staat van dienst wordt vergeleken met een arrogante kabelaar waar je als klant echt niet serieus wordt genomen?

HansvD op Dinsdag 5 Januari 2010 10:04

image

Herkenbaar. Ik heb jaren bij XS4ALL gezeten en ook daar had ik wel eens een storing. (Ook wel eens een week.) Dus zo goed zijn ze niet, duur zijn ze wel.

Uiteindelijk 2 jaar geleden toch maar overgestapt naar UPC. Heb nu 25 Mbit en betaal minder als de helft dan aan XS4all. En, in 2 jaar geen enkele storing gehad.

Dus voor mij is UPC Sneller, goedkoper en heeft minder storingen dan XS4all.

Nooit meer XS4ALL voor mij.

Nolihc op Dinsdag 5 Januari 2010 14:10

image

Heel herkenbaar, ook ik ben naar upc gegaan na vele storingen en problemen bij xs4all. Hierna kwamen de administratieve problemen en dingen niet doorgekregen hebben.

Ik heb nu een superlijn met geen storingen!

Blieb op Dinsdag 5 Januari 2010 10:26

image zomerhack badge 2

Dat gratis modem bij xs4all is alleen als je je oude goedkopere abbonnement opgeeft en op een nieuwer duurder abbo overgaat (of bent overgegaan). Een sigaar uit eigen doos dus.

eerde op Dinsdag 5 Januari 2010 12:14

image

Dat is niet waar, iedereen kan bij verlenging van 1 jaar een nieuw modem krijgen. Heb ik dus 1x per jaar en al 4 jaar achter elkaar !

swhnld op Dinsdag 5 Januari 2010 10:58

image

Deze vergelijking door de consumentenbond is slap (of het artikel op webwereld citeerd er niet genoeg uit). Ik mis de diverse Glasvezel, UMTS, en internet via de schotel abonnementen in de vergelijking. Je kan internet via meer wegen krijgen dan alleen DSL of Kabel. Verder is niet duidelijk hoe er getest is, wat voor router of modem er tussen zat, en of het abonnement goed geadverteerd werd, etc. Bijvoorbeeld, mijn ouders wonen in een gebied waar alleen ADSL te krijgen is, en met een maximum snelheid van 8 Mb omdat de centrale niet sneller kan leveren, toch waren er providers die adverteren met 20 Mb abonnementen, en gaf je daar hun postcode en huisnummer in, werd er eerlijk aangegeven dat 8 Mb het maximale leverbaar was op die lokatie. Hadden ze zo'n abonnement genomen, was er dan door de consumnetnebond gezegt dat ze maar 40% van de beloofde snelheid geleverd kregen?

Verder ken ik de nodige horrorverhalen en oorlogsverhalen van alle internetleveranciers, en op basis van dergelijke ervaringen maken mensen keuzes. De vraag is namelijk wat koop je, en vind jij het waard wat je er voor betaald.

Tot slot, ik heb thuis een 50/50 Mb glasvezel abonnement. Ik haal de snelheden makkelijk sinds ik mijn router geupgrade heb, de consumenten routertjes halen vaak de 35 Mb's nog niet. De prijs voor dat 50 Mb abonnement is op dit moment 32,95 per maand bij deze leverancier.

N.O.Brains op Dinsdag 5 Januari 2010 11:07

image

Vanuit Zuid-Limburg haal ik bij XS4ALL dik 16 Mb download, alleen upload blijft op 0.67 hangen. Ben zeer tevreden.
http://www.speedtest.net/result/672391448.png

Eerst bij Ziggo alleen maar foute rekeningen.

En overigens de afgelopen 5 jaar hooguit 2 maal een korte storing gehad omdat hier weer ergens een kabel kapot getrokken was.
Helpdesk weet ik niet heb ik nog nooit gebeld.

Borelius op Dinsdag 5 Januari 2010 12:00

image

Ik ben al geruime tijd zeer tevreden over mijn Ziggo internet aansluiting. De storingen zijn nihil, de uitval eveneens, mijn IP-adres is ondanks dat dit niet gegarandeerd wordt al maanden hetzelfde.

Ik heb de 50 Mbit versie, en ik haal in het gunstigste geval 47 Mbit. En dan ook echt met een serieuze download! En dat haal ik vaker dan je zou verwachten!

De helpdesk heb ik zelden nodig, die is dan wel niet zo super, maar ach, als je het met regelmaat moet hebben van een goede helpdesk, is er toch iets goed mis met je provider of snap je er zelf geen bal van!

tliet op Dinsdag 5 Januari 2010 12:02

image

Ik ben heel benieuwd naar de latency van de verschillende leveranciers. Zou iemand met een kabel internet verbinding eens naar Pingtest.net willen gaan en een testje doen?

Dit is het resultaat van een testje via een 8 Mbit xs4all verbinding:

http://www.pingtest.net/result/7055021.png

Pjotrb64 op Dinsdag 5 Januari 2010 12:12

image

Ik ben tevreden met XS4all. Ik heb 8 Mb/s en dat haal ik ook wel.
Jammer alleen dat ook deze provider zich schuldig maakt aan leugens door een 20 Mb-abonnement aan te bieden. Die heb ik zelf ook een tijdje geprobeerd, maar was enorm instabiel en ik kwam zeker niet boven de 12 Mb/s uit. Snel maar weer terug.

eerde op Dinsdag 5 Januari 2010 12:18

image

Ben al 9 jaar zeer tevreden met XS4ALL, in het vergelijk vergeet men naast de genoemde virusscannert (iets wat ik niet gebruik, maar toch...) ook dat je 2 VoIP nummers krijgt, jaarlijks een nieuw modem en natuurlijk is er dan ook nog de relatie met B.O.F. vind ik belangrijk.

Demaki op Dinsdag 5 Januari 2010 13:12

image

Ik zou nu ook 9 jaar bij XS4All gezeten hebben, ware het niet dat ik afgelopen zomer gebruik heb gemaakt van de mogelijkheid over te stappen naar XS4All Only. Mijn ADSL-lijn was daarna 2,5 keer zo traag. Na maanden gedoe met de helpdesk (die ik trouwens helemaal niet zo goed vind) bleek er geen oplossing te zijn.
Bij de helpdesk is het niet zelden meer dan drie kwartier wachten tot je iemand aan de lijn hebt en als je iemand te spreken krijgt kun je je verhaal weer een keer uitleggen, wordt er iets doorgegeven en wordt je aan het eind verzocht over een paar dagen terug te bellen als het nog niet opgelost is. Nee, daar zit ik niet op te wachten dus.
Zolang technisch alles goed gaat zit je bij XS4All goed, maar dat is volgens mij elders niet veel anders.

Inmiddels overgezet naar KPN en voila, de oude snelheid direct weer terug.

eerde op Dinsdag 5 Januari 2010 12:34

image

PS
Het is weer zo'n tendentieuze kop:
Bandbreedte XS4ALL 5 keer duurder dan UPCWaarom niet:
Klanten XS4ALL meest tevreden
Kijk dat is waar het om gaat want typisch hebben 500.000+ mensen reden hun abo daar te hebben en te houden.

De redenen daarvoor zijn natuurlijk niet enkel in een snelheidsmetertje te vangen.
Ook snelheid van xduizend mensen zegt mij niets want er staat niet bij hoeveel % van de tijd je die snelheid haalt.

Ik heb liever 100% van de tijd 8Mb/s, dan af en toe 8Mb/s en 80% van de tijd 5 tot 6Mb/s of 20Mb/s totdat je buren ook gaan downloaden en je dan zakt naar 6Mb/s.

Kaiser Söze op Dinsdag 5 Januari 2010 12:45

image

Ik heb liever 100% van de tijd 8Mb/s

Ook als je 20 Mb/s gekocht hebt?

eerde op Dinsdag 5 Januari 2010 13:03

image

Lezen !

adko op Dinsdag 5 Januari 2010 16:19

image

Helemaal mee eens.
Webwereld is de laatste tijd wel erg bezig met vriendjespolitiek richting de kabelproviders.

Ik prijs me gelukkig dat ik juist weg ben bij zo'n "snelle" kabelprovider, want service kennen ze volgens mij nog steeds niet. Ik heb al meer aangegeven dat ik meer geld aan belkosten naar de helpdesk kwijt was dan de kosten van het abonnement. Maar goed, de klanten die naar aanleiding van dit soort berichten overstappen naar Ziggo of UPC, komen binnenkort van zelf weer terug naar de ADSL-lijn. Ook al is die trager.

Mindmover op Dinsdag 5 Januari 2010 12:45

image

Helaas blijft het genoemde onderzoek maar beperkt tot de 'bekende' providers en zijn kleinere - in mijn geval een dochter van BBnet, voorheen fiberworld- niet meegenomen.
Ik heb een 10/1 mb abbo en op alle momenten van de dag haal ik 1064kbs mits de andere kant dat levert
En ja, ook ik heb wel eens een korte storing gehad wegens werkzaamheden maar dit bleef altijd bepert tot onder een minuut.
(Aangezien mijn thuisnetwerk een managed switch heeft met een logboek beschik ik over deze info)

zx9r_mario op Dinsdag 5 Januari 2010 12:53

image

Ik heb zelf XS4all (4mb/30 euro) ipv bijv Online (20mb/20 euro).

Waarom?
- Vast ip adres
- Mogelijkheid tot IPV6
- Mail poort 25 staat open
- 2 gratis (085) voip nummers (2ct/per min, voor inkomend belverkeer gebruik ik een vast nummer van Budgetphone 10 euro/jaar)
- Eigen servers toegestaan
- Usenet (ca 2 weken retentie)

Demaki op Dinsdag 5 Januari 2010 13:20

image

XS4All biedt veel extra's. Dat is waar. Vast IP-adres en IPV6 zijn ze niet uniek mee. Poort 25 zit bij andere providers inderdaad vaak dicht, maar die bieden dan doorgaans een mailrelay aan. Meestal een kwestie van de MX-records even aanpassen.
De overige diensten staan in feite los van de internetverbinding en kun je ook elders afnemen. Die kun je trouwens ook bij XS4All afnemen als je geen internetverbinding van XS4All hebt (XS4All Pack).

jongbj op Woensdag 6 Januari 2010 13:47

image

Ik heb zelf TweakDSL (20mb/21.5 euro).

Waarom?
- Vast ip adres
- Geen Mogelijkheid tot IPV6 (maar waarom zou ik dat willen
- Mail poort 25 staat open
- 2 gratis voip nummers
- Eigen servers toegestaan
- Usenet (ca 250 dag retentie)
- Ook een goede helpdesk

jeroeningen op Dinsdag 5 Januari 2010 13:42

image

XS4ALL een goed bereikbare helpdesk??? Daar ben ik het niet mee eens. Voorheen was ik Demon-klant. Toen was de helpdesk tot 23.00 uur open en bovendien GRATIS via een 0800-nummer. Nu is na 20.00 uur de helpdesk dicht en bereikbaar via een 020-nummer.

Toegegeven het kan zeker erger, maar de overgang van Demon naar XS4ALL is qua helpdesk echt een behoorlijke achteruitgang.

Als ik een keertje laat thuis ben, dan kan ik het met XS4ALL echt vergeten als ik hulp nodig heb. Demon daarentegen stond me altijd nog keurig te woord...

Robin Degen op Dinsdag 5 Januari 2010 15:59

image

ik klaag al jaren om UPC en wil al jaren wat anders. Maar als ik dit zo lees is het ergens anders niet veel beter. Tijd voor glas?

Anonymous Coward op Dinsdag 5 Januari 2010 16:10

image

Glas is ook niet zonder meer beter. Het probleem zit 'm niet in de signaaldrager. Tenzij een overijverige putjesgraver een schop door je kabel rost, blijft die kabel gewoon werken ongeacht het materiaal waar 'ie van gemaakt is. De problemen zitten op 3 vlakken, en die zijn eigenlijk allemaal organisatorisch:

- competentie van de netwerkarchitecten en -beheerders
- stroomlijning van administratieve processen
- gebruiksvoorwaarden/beperkingen

Als je met kabelinternet van UPC niet tevreden bent, zou je eigenlijk moeten kunnen wisselen van kabelleverancier. Maar helaas..

Wim Bo (wimbo) op Dinsdag 5 Januari 2010 16:17

image

Ze hebben in ieder geval een helpdesk die mij belt als het mij uitkomt. (ik zit nu in de auto. Kunnen jullie over een uur terugbellen? Ja hoor geen probleem). Dus de telefoonkosten ook nog eens voor XS4ALL ipv dure service nummers voor de consument.

mohrky op Dinsdag 5 Januari 2010 16:20

image

UPC drama, 25 MB yeah right, gemiddeld 8 MB, Altijd xs4all gehad maar wegens verhuizing en combinatie met digitale TV UPC genomen, meer dan 20 x storing gehad en haalt de snelheid lange na niet. Bij Xs4all sinds 1993 1 x landelijke storing gehad en altijd de beloofde snelheid, het is maar waar je voor wilt betalen natuurlijk. Voor mij is Xs4all nog steeds no 1, en ook op de zaak bevalt het top met een mail server met SDSL.

Joke_Bruis op Dinsdag 5 Januari 2010 16:32

image

Haal met UPC elke dag precies wat me beloofd is: 10 Mbit/s voor een 10 Mbit abonnement. Sinds een jaar met 3-in-1 voor telefoon en uitgebreid kabel-TV een voordeel van 40 euro per maand ten opzichte van de oude situatie hoor je me helemaal niet meer klagen. Tevreden over UPC. Raar maar echt waar.

lpomper op Dinsdag 5 Januari 2010 17:00

image

Deze test is niet helemaal eerlijk.
KPN ADSL 20 mb is Max snelheid.
UPC Kabel 120 MB is max snelheid.
Ziggo Kabel 25 Mb is max snelheid.
Als je het goed doet moet je deze drie op de max snelheid testen, en kijken wat ze dan halen.

hd-junky op Dinsdag 5 Januari 2010 17:08

image

*** reactie verwijderd ***

damluc op Dinsdag 5 Januari 2010 18:00

image

Weer zo'n pro-kabel artikeltje van de Consumentenbond en Webwereld neemt het allemaal klakkeloos over, ook radio en tv.
Hoe zij op slechts 1,15 per MB uitkomen is mij echter een raadsel, nu weet ik het: Voor deze berekeningen zijn de tarieven omgerekend naar een kale internetprijs zonder telefonie en eventueel televisie. Het probleem is dat je om te kunnen internetten altijd dat basispakket erbij moet nemen! Geen eerlijke vergelijking dus.

Ik kom uit tussen 1,24 en 1,67 bij UPC inclusief basispakket. Ja dan ziet de uitkomst er ineens heel anders uit.

Wanneer ik vervolgens de prijs per MB eens vergelijk tussen UPC en Telfort dan komt de kabel er nog slechter af:
Fiber 25 = 25 Euro per maand + Basispakket 16,80 = 41,80 / 25 = 1,67
Telfort 20,42 per maand voor 20 MB, waarvan feitelijk 19MB beschikbaar, kom ik op 1,07.
Een verschil van maar liefst 60 cent per MB in het nadeel van de kabel!! Zelfs al zou je van de "beloofde" 20 MB maar 12mb halen dan ben je net zo duur uit als UPC met Fiber 25.

Anonymous Coward op Dinsdag 5 Januari 2010 18:31

image

Leuk hoor al die mensen met ADSL met hun vooroordelen over kabel die nergens op gestoeld zijn.

Ik zit al 3 jaar bij UPC op de kabel met internet en telefonie, in 3 jaar 1 x zonder internet gezeten. Momenteel met 30 Mbit. Ik download fluitend continue met 3,5 MB/s en dan kan ik nog steeds prima surfen.
Ik meet vrij regelmatig met speedtest en zit altijd rond de 95% en soms meet ik zelfs meer dan 100% van de beloofde snelheid.

Dezelfde ervaring had ik met Casema in mijn oude woonplaats, dit heb ik ruim 4 jaar gehad. Daarvoor was ik één van de eersten met ADSL en tot mijn overstap naar de kabel heb ik verschillende aanbieders gehad (Planet, XS4all). Naarmate de snelheden van ADSL toenamen daalde de werkelijk geleverde snelheid snel, op het laats had ik de maximale leverbare snelheid van 8 Mb, maar ik haalde nooit meer dan 6.

Al met al ben ik veel meer tevreden met de kabel.

lpomper op Dinsdag 5 Januari 2010 19:13

image

Dezelfde ervaring had ik met Casema in mijn oude woonplaats, dit heb ik ruim 4 jaar gehad.
Maar heeft u Casema ook nog gehad in de nieuwe woonplaats??
Dan kunt u niets vergelijken, de afstand af stand bepaald ook de snelheid.
Bij de kabel de hoeveel heid aansluitingen.
Ziggo heeft bij ons geen goede aansluiting kunnen maken.
Ook na alles tehebben doorgemeten.

boonie op Dinsdag 5 Januari 2010 18:45

image

Online 20 euro - tot 20 Mbit
Ziggo 30 euro - 10 Mbit.

Bij online haal ik 13Mbit. Is dus meer dan 10 voor minder geld. Hebben ze alleen de hoogste snelheden vergeleken?

DSL klinkt hier toch echt veel goedkoper.

U4iA op Dinsdag 5 Januari 2010 23:08

image

Ik had ook eerst Online en haalde in eerste instantie 950KB/s. Na een "upgrade" door KPN in de wijkcentrale werd dit 800KB/s met een klapperende lijn. Uiteindelijk steeds lager intrainen met als resultaat 650KB/s met veel CRC errors. Bij 450KB/s werd de lijn enigszins stabiel, maar moest wel het modem 1x per week een schop krijgen. Overgestapt op Caiway en haal nu gewoon 4MB/s down en 950KB/s up. Kost dan wel 50 euro ipv 20 euro, maar is per werkelijk geleverde Mb/s dus wel vele malen goedkoper. Als ADLS mij deze snelheid zou gaan leveren zou me dit omgerekend dus bijna 178 euro gaan kosten. Ik woon gewoon te ver van de centrale (2,1km) om nog goed ADSL(+/2) te kunnen leveren. Het is dus situatie afhankelijk.

cjkos op Woensdag 6 Januari 2010 07:57

image

Je bent ook goedkoper uit als je alles-in-1-plus neemt, 49 euro, maar daar zit dan wel alles op en aan (tv telefoonie en internet). Dan is internet (20 Mb down / 3 Mb up) dus ineens een stuk goedkoper dan Online.

Natuurlijk ook het nadeel dat als het netwerk plat gaat ook echt alles plat ligt. Gelukkig nog nooit meegemaakt.

Hensepens op Dinsdag 5 Januari 2010 21:27

image

Wij geven abonnees allemaal een draadloos modem. We bieden gratis hotspots. We hebben een goede en bereikbare helpdesk. Wij bieden een totaalpakket met heel veel extra's. En dát is waarom klanten bij ons zitten," zegt de woordvoerster van XS4ALL.

Ik hoef geen goed bereikbar helpdesk want die hoop ik zo min mogelijk te bellen. Wat ik wel belangrjik vind is dat ik bij bijv. online maar EUR 20 per maand betaal voor max. 20 Mb down ipv. EUR 59 bij XS4ALL. Leuk draadloss, maar wanneer je maar 1 PC hebt die naast je modem staat is dat een beetje overdreven. Voor EUR 468 per jaar kan ik heel veel doen.

En dáárom ben ik overgestapt naar Online.

mambaum op Dinsdag 5 Januari 2010 21:47

image

Wat een slecht artikel. XS4ALL staat voor veel meer dan een paar Mbps koppeling met het internet. Het staat voor:
-bescherming van je persoonsgegevens
-bescherming en service aan zwakkeren die elders geen vrijheid van meningsuiting vinden.
-het bied 3xMcAfee
-het bied vrijheid van keuze voor SPAM filter
-je hebt veel vrijheid om eigen mail en server te draaien
-uptime bij xs4all is top bij mij minder dan 3 dagen in de laatste 10 jaar
-hotspots in NL, waar ik regelmatig gebruik van maak en waardoor ik m'n 3G voor m'n laptop maar opgezegd heb
-webmail met journalling, zodat als je weer eens bij een apenprovider zit om te webmailen, je niets kwijt bent van je mailtje als de sessie crasht
-unix ssh/telnet toegang om remote te kunnen testen
-support voor freenet
-als je me even meer tijd geeft vind ik nog wel wat bijzonderheden die het echt te moeite waard maken.

Ik zit dus zeker niet voor een paar Mbps bij XS4ALL...ik ben echt wel bereid om meer Euris te betalen voor een ISP die niet mijn rechten te grabbel gooit en vrijheid van meninguiting echt ondersteunt. Je hoort het ik zal er niet makkelijk weg gaan. Ik zit er dan ook al meer dan 15jaar bij en was een van de eersten die op ADSL over ging in 2000.
Toen was XS4ALL de top qua snelheid. Nu is kabel even wat sneller, maar sinds wanneer? Binnenkort komt VDSL dan wordt het weer wat genivelleerd.

Verder gaat er ook op een punt iets mank:
ADSL kan maximaal 8Mbps, wil je 20Mbps halen heb je een ADSL2 modem nodig. Is daarop gechecked?

de XS4ALL-is-top Groenten
Martin

Faraway op Woensdag 6 Januari 2010 01:49

image

Ik download wel eens wat maar daar heb ik geen xs4all voor.

Zoals mambaum vind ik de vrijheid van meningsuiting waar xs4all voor staat een groot goed. De geboden privacy is voor mij een belangrijk punt evenals de mailserver en de anti-spam opties/beveiliging.

Heb zelden een storing gehad en de snelheid van 8mbit haal ik meestal wel. Ik zit niet echt ver van de centrale.

Ben nog steeds tevreden en het gras is zeker niet altijd groener (zeker als je de bovengenoemde punten mee gaat rekenen) ipv alleen de snelheid/uptime. Ik betaal graag iets meer voor dingen die IK belangrijk vind :)

Ieder z'n meug.

/Viviane

U4iA op Woensdag 6 Januari 2010 09:47

image

Je hebt helemaal gelijk en vergeet de eigen UseNet servers nog even te melden. Echter is dit leuk voor een gevorderde hobbyist, maar voor de rest van Nederland is dit allemaal overkill. De meeste lezers van de consumentenbond zullen bij 90% van de extra's een WTF-momentje hebben en niet weten waarom, waarmee en hoe ze er gebruik van kunnen maken.

swhnld op Woensdag 6 Januari 2010 10:43

image

Wat ik mooi vind van Xs4all is de service als je in de shit zit. Een kennis werd afgesloten van internet omdat de PC's met een virus besmet waren en als spamserver fungeerden.
Ze konden via een speciale Proxy toch weer internet op, en kregen gratis allerlei programma's en ondersteuning om de machines weer schoon te krijgen. Nadat dat gelukt was werd de internetverbinding weer wijd open gezet.
Zulke goede service heb ik bij geen andere provider meegemaakt. Iemand anders wel?

jasaww op Woensdag 6 Januari 2010 01:28

image

Er is nog een "klein" verschil tussen XS4all en UPC.
De eerste XS4ALL is altijd gebleken betrouwbaar en
zeer degelijk te zijn, iets wat ik van UPC nooit
heb kunnen zeggen. Integendeel!

HansvD op Woensdag 6 Januari 2010 09:55

image

XS4ALL vind het geen goed onderzoek van de consumentenbond maar gebruikt het vanmorgen toch in zijn reclame op de radio.....

O ja.. mijn collega met zijn 50+ euro kostende XS4ALL abbo heeft weer eens geen internet.

niksteverbergen op Woensdag 6 Januari 2010 13:32

image

Dit onderzoek is een beetje alsof je auto's vergelijk door simpelweg te kijken wie de hoogste max. snelheid kan halen.

Het lijkt me duidelijk dat XS4ALL in dat geval over de beste kreukelzone beschikt, mensen niet verplicht een bepaald merk tomtom te gebruiken en een goeie wegenwacht te bieden heeft.
Ook zullen ze nooit en te nimmer zomaar je gegevens doorgeven als de politie wil uitzoeken aan wie ze een boete kunnen sturen voor een auto met kenteken X die geflitst is.

Voor de overname was XS4ALL trouwens nog leuker :D Mensen sliepen in hun slaapzakje op de helpdesk, meekijken in de radiusserver.. alles. Dat imago hebben ze goed weten vast te houden bij KPN.

dlerew op Vrijdag 8 Januari 2010 01:18

image

Ik vind de reactie van xs4all vreemd. Niet omdat ik het eens of oneens zou kunnen zijn maar wat ze als excuus gebruiken maar met waar ze nu weer mee komen.

Eind jaren '90 probeerde xs4all hun hoge prijs te verkopen door het op de prijs van privacy te wijzen. Inmiddels spelen ze de persoonsgegevens door aan verschillende partners zonder dat je er als klant controle over hebt. Tot een jaartje geleden verkochten ze hun hoge prijs door door zich de professionals te noemen, tot er een enorme landelijke storing kwam bovenop de kritiek. Daarna probeerden ze een goed gevoel op te wekken. Vervolgens zijn ze reclame gaan maken door de gewonnen prijzen te koppelen aan de prijs van hun diensten. Nu probeert xs4all hun diensten te verkopen dat de compleetheid verkopen door zaken op te noemen die hun klanten gewoonlijk liever zelf kiezen of niet nodig horen te hebben.

Serieuze vraag: als die hoge prijs geen probleem zou zijn, waarom moet je het dan steeds op een andere manier en met andere argumenten verkopen? Kennelijk is de prijs wel degelijk een probleem als het er zelfs vanuit xs4all steeds om moet draaien om het weg te praten... Het kan dus beter.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws