Google start verkoop 'superphone' Nexus One

nexus one

Gepubliceerd: Dinsdag 5 januari 2010

Google is gestart met de verkoop van de Nexus One via een eigen webwinkel. Het noemt zijn toestel een 'superphone'. Vodafone gaat hem ook in Europa aanbieden. Nederland staat nog niet op de kaart.

Toon volledig artikel

vinylat45 op Dinsdag 5 Januari 2010 21:54

image

IMHO is dit geen iPhoneKiller, er is wederom weinig tijd besteed hoe een goede interface te maken.

Het 'beste' van deze mobiel is een bewegend achtergrondje dat geen enkele functionaliteit biedt maar wel je batterij leeg zuipt.

Verder zie ik niets bijzonders. Iemand anders wel?

Lamme23 op Dinsdag 5 Januari 2010 22:07

image

Het zal er vooral aan liggen of google de telefoon belangrijk genoeg vindt om hem te hypen. De hype is IMHO eigenlijk het belangrijkste feature van de iPhone. Pakken ze dat goed aan, dan kan het best een iPhonekiller zijn.

Met de interface van Android is niet veel mis. Het enige probleem is dat Apple een aantal triviale patenten heeft. Als die aangevochten worden (wat mogelijk is, nu de band tussen Apple en google verbroken lijkt), kan het best wel zijn dat de interface snel verbeterd wordt.

karloe op Dinsdag 5 Januari 2010 22:33

image

Gelukkig speelt dat spelletje zich af in de USofA.
Kijk naar de Motorola Droid (usa) / Milestone (eu). De Droid heeft geen Multitouch, de Milestone wel.

Shirahama Kenichi op Dinsdag 5 Januari 2010 21:58

image

Jawel het draait Linux, en dit ontwerp zit helemaal niet slecht uit, mooi strak uiterlijk.

Maikel22 op Dinsdag 5 Januari 2010 22:20

image

@vinylat45
Ik heb het helemaal met je eens dat de interface er niet uit ziet en die van de iPhone wel. Maar ik zit wel eens te denken: Stel dat ze wel een goede interface maken (iPhone-achtig dus) dan krijg ik weer het gevoel dat het gejat is en het dus alsnog niet goed is. De iPhone is daardoor dus heel machtig geworden. (mis 'em wel, die iPhone: gestolen)

(OffTopic: Me vriendin heeft een Samsung Corby qwerty, wat een prachtig ding met een uberslechte interface!! zo onlogisch allemaal, he dat lucht op)

vinylat45 op Dinsdag 5 Januari 2010 22:56

image

Ik denk niet dat men hoeft te jatten van de iPhone.

Het lijkt me nl stug dat een goede interface voor een smartphone uniek is, ie er zijn vast andere oplossingen dan wat Apple op haar iPhone biedt.

Shirahama Kenichi op Dinsdag 5 Januari 2010 23:00

image

Nou het probleem wat hij bedoelt is dat interface van apple niet gekopieerd mag worden, maar ik vindt deze interface goed uit zien.

leendertv op Woensdag 6 Januari 2010 11:06

image

Ik vind de interface juist niet lelijk.
En daarnaast is de Android interface volgens mij veel meer te customizen naar je eigen smaak/wensen dan wat bij de Iphone het geval is.

bitbucket op Dinsdag 5 Januari 2010 23:04

image

Google zegt een kleine winstmarge te verdienen aan de verkoop van het toestel. Maar uiteindelijk draait heel Android om een toename aan advertentie-inkomsten voor het bedrijf

Als Google slechts een kleine winst maakt dan zit er een adder onder het gras. Het wordt niet zo benadrukt maar ik vrees dat na b.v. 1 jaar of bij voldoende verkoopaantallen zo af en toe een ongewenste reclame op je mobiel verschijnt. Dit zal Google heel rustig opvoeren om geen plotselinge grote weerstand op te wekken. De apps dienen om je zo verknocht aan het appararaat te krijgen dat je het niet opdoekt. Tijd zal het leren...

The Doctor op Dinsdag 5 Januari 2010 23:35

image

Android is open-source.. Als google dat soort fratsen uit gaat halen lijkt het mij dat er wel snel een developer is die die functionaliteit eruit sloopt?

vinylat45 op Dinsdag 5 Januari 2010 23:41

image

Zo werkt dat niet.

Advertenties zullen bijv. in de Map app zitten en deze is closed source.

Shirahama Kenichi op Dinsdag 5 Januari 2010 23:48

image

Ja zo heb je dat op iphone ook, heb gratis apps daar zit mooi ads in en plots is je prepaid kaart op omdat mobiel internet gewoon geactiveerd wordt.

Dus app zelf heeft geen internet nodig maar de ads wel.

Samuel Michon op Woensdag 6 Januari 2010 05:38

image

Voor de duidelijkheid: dat zijn dus apps die je zelf hebt gedownload -- Apple's apps hebben geen advertenties. En naast die ad-supported apps kun je vaak tegen geringe betaling de app downloaden zonder advertenties.

anonymous_119443 op Woensdag 6 Januari 2010 07:57

image

En dat geldt natuurlijk ook voor de apps op android: De applicaties van google zelf hebben geen advertenties! Ookal suggereert vinylat45 dat wel, door de Maps applicatie als voorbeeld te nemen.

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 11:32

image

Vynilat laat wel vaker zien dat hij de androids nooit echt gebruikt of bestudeerd heeft en er ondertussen veel over te melden heeft. Waarom?

vinylat45 op Woensdag 6 Januari 2010 22:55

image

Wel bestudeerd, maar inderdaad nooit gebruikt.

Ik ben een fan van slimme interfaces. Daar ikzelf vaak programmaatjes maak om systemen te besturen (wetenschappelijke doeleinde), denk ik vaak na hoe een abstracte besturing toch gebruiksvriendelijk te maken. En moet bekennen, dat valt niet mee.

Van alle telefoons waar ik een mening over heb ge-uit, heb ik fora gelezen en bekijk youtube video's hoe met een apparaat werkt. Je ziet vaak meteen of het slim of dom is.

Bij de iPhone was ik verkocht door de simpele werking van de home button. Dit is ook altijd wat ik mensen vertel als ik de iPhone laat zien. Tab op icon om programma te starten, en op home ben je weer terug. Mensen snappen het meteen! Niks moeilijk met meerdere schermen waar je sub menu's hebt en dergelijke. Gewoon app en daarna weer terug via home button.

Samuel Michon op Woensdag 6 Januari 2010 14:01

image

Vinyl had het over een mogelijke toekomstige situatie. Dat kun je zien aan het gebruik van het woord 'zal' in zijn post.

Daarnaast biedt Google al zat advertenties in mobiele apps, middels hun dochteronderneming AdMob. Google heeft al zelfs openlijk toegegeven dat het geen winst hoeft te maken op de verkoop van het Nexus One-toestel, de winst wordt gehaald uit de mobiele advertenties.

anonymous_119443 op Woensdag 6 Januari 2010 14:36

image

Vinyl:
Zo werkt dat niet.

Advertenties zullen bijv. in de Map app zitten en deze is closed source.


Jij:
Vinyl had het over een mogelijke toekomstige situatie. Dat kun je zien aan het gebruik van het woord 'zal' in zijn post.

Waar zie jij het woord 'zal' staan?

Samuel Michon op Donderdag 7 Januari 2010 09:43

image

Advertenties zullen bijv. in de Map app zitten en deze is closed source.
'Zullen' is een meervoudsvorm van 'zal'. (link)

anonymous_119443 op Donderdag 7 Januari 2010 09:56

image

Als je schijft: "Dat kun je zien aan het gebruik van het woord 'zal' in zijn post." en er staat helemaal niet het woord 'zal' in zijn reactie, dan moet je niet later nog eens aankomen zetten met zo'n "meervoudsvorm" verhaaltje ... het is al sneu genoeg dat je op deze manier bezig bent. Je had na mijn eerste reactie in dit subdraadje ook gewoon kunnen zeggen: "Dat geldt inderdaad ook voor Android's Google software."

Samuel Michon op Donderdag 7 Januari 2010 23:35

image

Jij stelde:
"De applicaties van google zelf hebben geen advertenties! Ookal suggereert vinylat45 dat wel, door de Maps applicatie als voorbeeld te nemen."
Ik wees jou er op dat Vinyl dat helemaal niet suggereerde. Hij sprak over een mogelijke toekomstige situatie. Jij kiest er vervolgens voor om te gaan miereneuken over het vormverschil tussen 'zal' en 'zullen'.

(link)

anonymous_119443 op Vrijdag 8 Januari 2010 03:17

image

Als je schrijft dat er gebruik wordt gemaakt van het woord 'zal' en je zet het ook nog eens tussen aanhalingstekens, staat het zo lullig als het woord 'zal' niet eens gebruikt is. Kan je het noemen wat je wil ... ik noem zo'n misser lullig. link

Over die mogelijke toekomstige situatie: Er is helemaal niets, maar dan ook niets, dat er op wijst dat het eraan zit te komen dat Google reklame gaat gebruiken in zijn maps applicatie. Of wil je dan ook stellen dat mogelijk Apple, zoals ik de situatie al eerder heb beschreven, zijn apps in de toekomst zo gaat ontwerpen dat gebruikers van Apple producten gedwongen worden om aandacht te gaan besteden aan de reklame die Apple dan mogelijk gaat gebruiken in haar applicaties? Want ze zijn tenslotte net ook advertentie verkoper geworden. En ze hebben dat geintje van gedwongen aandacht dus laten patenteren. link
Wat wel duidelijk is dat Vinylat45 kennelijk iets tegen Android heeft en vaak de mogelijkheid aangrijpt om er iets negatiefs over op te merken.

Maar het is verder best schattig hoor dat je het zo opneemt voor je vriendje.

anonymous_119443 op Woensdag 6 Januari 2010 15:25

image

En trouwens gaat Apple ook de advertentie markt op. Ze hebben zelfs patent aangevraagd om haar gebruikers advertenties op te dringen: dat je toestel als het ware bevriest en alleen verder kan als je genoeg aandacht aan de advertentie hebt besteed. Dus misschien in een niet zo onmogelijke nabije toekomst zullen iPhone gebruikers de geneugten van dit slimme plannetje mogen ervaren in applicaties van Apple. Wie weet.

The Doctor op Woensdag 6 Januari 2010 00:15

image

Ja uiteraard, je hebt gelijk.
Das wel een best minpuntje (@Shirahama).

anonymous_118315 op Woensdag 6 Januari 2010 09:05

image

Het wordt niet zo benadruktMaar uiteindelijk draait heel Android om een toename aan advertentie-inkomsten voor het bedrijf, aldus Mario Queiroz, productmanager van de Nexus One.Hoezo niet benadrukt? Het is *de* reden waarom ik niet een Android telefoon van Google zou kopen. Ik zit eerder te wachten op alternatieven, die minder op Google leunen, als Cyanogen.

swhnld op Woensdag 6 Januari 2010 10:08

image

Helemaal mee eens. De ads zijn voor mij iets onwenselijks, en een reden om geen Googlephone te kopen tenzij het een substantieel financieel voordeel opleverd, dan is het de moeite van het overwegen waard - zou je het toestel gratis krijgen en het bevalt niet, dump je het gewoon.

Overigens hoop ik dat de Nexus qua technische mogelijkheden de ontwikkeling van de iPhone weer een boost geeft. Een universle Micro USB oplaad en dataconnect aansluiting (zodat je overal kan opladen/data uitwisselen zonder een extra kabel mee te slepen), betere camera (zodat je een losse camera meer nodig hebt voor het simpele point en shoot werk) en infra rood (kun je het als afstandsbediening gebruiken, je gsm is altijd in de buurt) zouden m.i. niet misstaan.

leendertv op Woensdag 6 Januari 2010 11:00

image

Ik kom geen ads tegen op m'n Android phone???

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 11:37

image

Ik heb zeker ook slechte ogen want ik heb nog nooit één advertentie in een app gezien. Ook weer zo'n mythe.

anonymous_118315 op Woensdag 6 Januari 2010 12:38

image

aldus Mario Queiroz, productmanager van de Nexus One.Dan wel een mythe waar Mario Queiroz, productmanager van de Nexus One in gelooft. :)

Ik heb geen idee waar die advertentie dan wel of niet getoond gaan worden, maar het feit dat een productmanager van Google zelf aangeeft dat het een drive voor advertentie-inkomsten moet zijn, zegt me dat het geen pure mythe is.

Ik denk dat een volgende telefoon best eens een Android zou kunnen worden, maar ik ga voor die tijd wel goed uitzoeken of er manieren zijn om de communicatie naar Google onder controle te krijgen.

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 13:43

image

Ik snap die uitspraak dus niet helemaal. Nergens maar dan ook nergens vind ik adds in mijn android apps. Zelfs niet in Gmail. (i.t.t. op de PC).
Hij zegt dat als ik het goed begrijp over heel android. Misschien dat hij wat anders bedoelt?

Wat ik me wel kan voorstellen is dat je al browsend (en dus wel adds ziend) op een site lokale adds te zien krijgt die inspelen op je huidige locatie. Dat is natuurlijk een vorm van reclame die erg gewild is bij lokale bedrijven. Anders kan ik het gewoon niet verklaren.
Ik gebruik het ding al maanden en heb nog nooit èèn add gezien in welke app dan ook!

Misschien dat dat gaat veranderen, maar slim lijkt mij dat niet direkt. De meeste Addware heeft een wel zeer hoge irriatiegraad.

anonymous_118315 op Woensdag 6 Januari 2010 14:32

image

Bij Gmail krijg je toch ook alleen in Amerika ads bij je emailtjes? Misschien dat die Advertenties op Google/Android ook alleen in Amerika opduiken? Ik heb geen idee.

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 15:09

image

In Gmail staan soms naast je mails google adds.
Die zijn (in mijn ogen) bepaald niet irritant en vallen zodanig niet op dat sommigen zelf vergeten dat ze er (indien niet geblockt) staan ;)

Maar nooit IN je mail uiteraad.

anonymous_119443 op Woensdag 6 Januari 2010 14:45

image

Moet je "acurrency" maar eens installeren, of als je van voetbal houdt "Soccer Livescores", of "Backgrounds" Deze hebben allemaal aan de onderkant een kleine ruimte voor advertenties

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 15:03

image

Maar dat zijn dan in elk geval commerciele apps die alszodanig vermeld staan in de 'market' en geen google apps.
Of vergis ik me?

anonymous_119443 op Woensdag 6 Januari 2010 15:08

image

Dit zijn apps (inderdaad niet van google) die gratis te downloaden zijn uit de market. Ik weet niet precies of er betaalde versies van zijn zonder deze advertenties.

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 15:20

image

Ik heb GPS-status (snelheidsmeter hoogtemeter etc.)en die is juist add free geworden.

nola op Woensdag 6 Januari 2010 12:30

image

Als Google slechts een kleine winst maakt dan zit er een adder onder het gras.

Het 'addertje onder het gras' is dat een groot publiek de beschikking krijgt over een telefoon waarmee je goed het web op kunt. En als er meer mensen, meer tijd op het web gaan besteden is dat vanzelf in het voordeel van Google. Als er meer mensen, meer tijd op het web doorbrengen zullen er namelijk _vanzelf_ wel meer advertenties van Google voorbij komen.

Voor Google maakt het niet eens uit of veel mensen deze telefoon gaan gebruiken of dat deze telefoon 'concurrenten' gaat dwingen telefoons met een betere webervaring te gaan verkopen. In beide gevallen wint Google. Een beetje hetzelfde verhaal als met Chrome.

mspartner op Woensdag 6 Januari 2010 00:54

image

Ik ben benieuwd hoe dit uiteindelijk voor Google gaat uitpakken. Google gaat nu concurreren tegen hun eigen Android partners zoals Motorola en HTC. En ze gaan proberen de winst te halen uit advertenties (niet op de hardware en belminuten) door proprietary applicaties te ontwikkelen voor "echte" Google phones. Het "crapware" mechanisme om PC's goedkoper te maken wordt straks dus ook geintroduceerd bij smartphones.

Als gebruiker zit ik niet te wachten op gedragsmanipulatie via mijn smartphone, waar bedrijven op nieuwe en ondoorzichtige wijze aan me verdienen. En als ik Motorola of HTC was dan zou ik ook niet echt blij mee zijn met deze vorm van concurrentie van Google.

zebaz op Woensdag 6 Januari 2010 01:12

image

Dit toestel *is* een HTC. Ongetwijfeld met Motorola-chips erin ;)

Tux2 op Woensdag 6 Januari 2010 07:41

image

Freescale chips dan ;-) Motorola heeft een paar jaar terug haar chipdivisie verzelfstandigd.

@mspartner: Concurrentie zit bij een open source model anders in elkaar. De kracht van Android is dat alle verbeteringen die worden aangebracht, de gehele community ten goede komen.

MvO op Woensdag 6 Januari 2010 11:42

image

Concurrentie zit bij een open source model anders in elkaar.
Grappig om te lezen in deze context is dat er bovenop de open source juist closed source applicaties aangeboden worden. Om een concurrentievoordeel te hebben is alleen open source dus kennelijk niet genoeg. Dat is overigens niet zo gek, want als de concurrentie niet meer in het apparaat zit omdat alles open source is, zul je het concurrentievoordeel ergens anders moeten halen. Extra diensten bijvoorbeeld, en dat is precies waar Google op mikt. Alleen als ze die diensten weer geheel openstellen is het concurrentievoordeel weer weg.

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 11:47

image

Klopt. Ik zit me alleen af te vragen welke extra diensten dat dan kunnen/ zullen zijn. Of gaat Google ook de strijd aan met de telco's (Talk/Voice diensten etc.). En is een eigen zelfstandige smartphone serie daarvoor een voorwaarde omdat de fabrikanten zelf te veel afhankelijk zijn van deze telco's ?

mspartner op Woensdag 6 Januari 2010 09:16

image

Dit toestel *is* een HTC.
Ik weet dat HTC hem produceert, maar zoals ik het artikel lees, *is* het een Google phone. Ik zie hem niet hier en wel daar.

Als ik het artikel lees is het ook echt Google die hier als verkooporganisatie achter staat. Of zie ik dat verkeerd?

zebaz op Woensdag 6 Januari 2010 11:58

image

Dat zal best, maar het HTC-merk staat wel gewoon vermeld op het toestel. Het lijkt me eerder een soort co-branding.

nola op Woensdag 6 Januari 2010 12:20

image

mspartner op Woensdag 6 Januari 2010 00:54:

En als ik Motorola of HTC was dan zou ik ook niet echt blij mee zijn met deze vorm van concurrentie van Google.

zebaz op Woensdag 6 Januari 2010 01:12:

Dit toestel *is* een HTC. Ongetwijfeld met Motorola-chips erin ;)

mspartner op Woensdag 6 Januari 2010 09:16:

Als ik het artikel lees is het ook echt Google die hier als verkooporganisatie achter staat.

Wat dus helemaal het punt niet was. Het punt was of HTC hier wel of niet blij mee zou zijn. En HTC is hier 'evident' wel blij mee anders zouden ze Google natuurlijk ook niet toestaan hun telefoons op deze manier te verkopen.

mspartner op Maandag 11 Januari 2010 15:41

image

Het punt was of HTC hier wel of niet blij mee zou zijn.
En Motorola. Ik denk dat je het wel met me eens bent dat die hiermee toch niet blij zijn: zij hebben net een nieuw Android toestel op de markt, nu komt Google met een Android "superphone", waarmee hun Android toestel dus gereduceerd word tot een "normalphone".

En HTC is hier 'evident' wel blij mee anders zouden ze Google natuurlijk ook niet toestaan hun telefoons op deze manier te verkopen.
Of ze blij zijn weet ik niet, maar dit was vast beter dan (zoals Motorola) helemaal achter het net te vissen. En zouden ze nog steeds blij zijn als Google straks de Nexus Two (als goedmakertje) laat fabriceren bij Motorola?

Ik denk dat ze alle merkfabrikanten liever toestellen onder eigen merknaam uitbrengen, dat is immers hun strategie.

p.s. ook grappig om een paar dagen later te lezen dat Microsoft ook denk dat er Google, strategisch gezien, veel hooi op de vork neemt.

nola op Dinsdag 12 Januari 2010 13:33

image

En Motorola. Ik denk dat je het wel met me eens bent dat die hiermee toch niet blij zijn: zij hebben net een nieuw Android toestel op de markt, nu komt Google met een Android "superphone", waarmee hun Android toestel dus gereduceerd word tot een "normalphone".

Tja, Motorola had waarschijnlijk liever een monopolie gehad. Dat is waar maar we kunnen nou eenmaal niet allemaal Microsoft zijn. Volgende maand komt LG of SE misschien met de nieuwe Android 'koning'. Daar zullen ze ook niet blij mee zijn, maar zo werkt het nou eenmaal in een goed functionerende markt. Jij bent teveel gewend aan het Microsoft model, waar je zorgt of afspreekt dat er geen concurrentie is, daar moeten we juist vanaf.

Dankzij Android leeft Motorola weer. Ik denk dat als Motorola alle plussen en minnen tegen elkaar wegstreept ze dik in de plus blijven zitten.

De Google Nexus One is ook geen doel op zich. Google wil hiermee andere fabrikanten een schop onder de kont geven zodat ze sneller gaan innoveren.

Ik denk dat ze alle merkfabrikanten liever toestellen onder eigen merknaam uitbrengen, dat is immers hun strategie.

Ik denk dat fabrikanten het liefst zoveel mogelijk winst maken. Wat we hier zien is eigenlijk dat HTC voor weinig geld (of misschien wel helemaal gratis) gebruik mag maken van de naam Google om veel meer mobieltjes te verkopen. Of denk je dat als er geen Google op de Nexus One had gestaan dat HTC hier evenveel winst op had gemaakt? HTC is hier natuurlijk heel blij mee.

Nappy op Woensdag 6 Januari 2010 08:42

image

OMG....

Hadden we al linux/windows is beter fanboy fights, hebben we nu ook de iPhone/Nexus of Apple/Google foon FBF's

:D

Ach ja je zal er ook wel mee kunnen bellen.

Maar denk dat T-mobile nog een paar masten bij moet gaan plaatsen want een ding hebben ze allebei, datahonger.

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 10:18

image

over de phone fanboy fights: Inderdaad ;) ik heb eerder ook al reacties over hetzij Phone hetzij Android gezien waaruit bleek dat ze de andere nooit gebruikt hebben.
IK heb de Iphone nog nooit gebruikt en vind hem te duur (en dat geld ook voor de accesoires) maar het is een prachtig toestel.

Ik heb zelf de HTC Hero (als vervanging van mijn SE) en ik was verbaasd over de enorme vooruitgang in de smartphones en wat er allemaal kan met zo'n ding. Razendsnel, flexibel en met een mooie HTC Sense interface
Deze Nexus lijkt qua functionaliteit erg op de Hero alleen de spraakbesturing van de NExus is natuurlijk een enorme plus, maar ik weet niet of dat standaard in android 2.1 zit, Waar ik hopelijk een update voor krijg. (wanneer? )

swhnld op Woensdag 6 Januari 2010 10:27

image

Het is toch een Open Source OS, kun je niet zelf een fork maken met de gewenste update er in?

Anonymous Coward op Woensdag 6 Januari 2010 11:37

image

Als het apparaat het toelaat dat je de hele firmware flasht wel, maar dat verwacht ik eigenlijk niet..

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 11:41

image

Ik heb wel een paar ROMS gezien van mensen die dat veel beter kunnen dan ik, en daar gaat ook wel eens wat mis... en ik wil mijn garantie niet kwijt.

swhnld op Woensdag 6 Januari 2010 10:49

image

Oh nee, Apple gaat Google na-apen....

http://www.nu.nl/internet/2156407/apple-volgt-google-met-advertenties.html

anonymous_118315 op Woensdag 6 Januari 2010 11:01

image

Dat was toch al een poosje bekend? Niet dat ik er onmiddellijk blij mee ben, maar echt nieuws is het niet.

Shirahama Kenichi op Woensdag 6 Januari 2010 12:36

image

Als mijn iphone voor deze kon inruilen deed ik direct, helaas loopt mijn abbonement einde van jaar af en ben ik erg gewend aan mijn iphone, nu kan ik zelfs over voip bellen met 3G connectie.

Overigens bij Apple gedeelte van MediaMarkt gevraagd wat je kon met bluetooth in Iphone, ja feitelijk niks behalve paar headsets, ja hij zij je zou moeten aanpassen.

A-Visser op Woensdag 6 Januari 2010 12:58

image

MediaMarkt, ja daar lopen slimme mensen rond die wat van telefoons afweten ;)
Met de bluetooth kun je een verbinding maken met een externe GPS (indien deze niet in je iPhone zit) en navigeren met TomTom, de standaard functies zoals dataoverdracht/synchronisatie, vooruit: headsetje, en zo zijn er nog wel een paar dingen op te noemen.

Maar dit was even een beetje off-topic....

Zodra deze Googlephone hier te krijgen is zal ik hem zeker eens gaan uitproberen!

bitbucket op Woensdag 6 Januari 2010 15:03

image

Google's taktiek is altijd dezelfde, zeer sluw en lange termijn gericht.
Iets introduceren dat rustig oogt (Google's zoekpagina), of leuke filmpjes bekijken (Youtube) en vooral in het begin Ads vermijden. Met deze elementen (Fun zonder Ads) komen de gebruikers vanzelf. Is het marktaandeel groot genoeg na 2-3-4 jaar dan sluipen de Ads erin.

Verwachte parallellen met Nexus 1 en Nexus 2-3-4...
Toestel en apps zijn Fun zonder/met weinig Ads. Google hoeft niet eens op Nexus One Ads te introduren, eerst marktaandeel winnen.
Ik verwacht dat bij latere modellen de Ads (evt. na FW updates)uit het OS (en apps) komen.

Slechts techneuten zullen het OS opschonen en hercompileren. De massa zal de Ads accepteren want je gooit hierom toch geen Superphone weg en toestel en de apps zijn fun, je wilt niet zonder.

Over 2...4 jaar zullen we het weten.

Scarletta op Woensdag 6 Januari 2010 15:22

image

Ja wie weet.
Maar die adds hadden de andere zoekmachines bij de start ook. En veel meer en veel irritanter. En de zoekresultaten waren niet betrouwbaar of relevant en hadden soms veel weg stiekem gesponsord te zijn. Het was niet voor niets dat we overschakelden op Google.

Dus als iets mensen weg jaagt is het wel irritante irrelevante reclames gecombineerd met mindere kwaliteit.

Dus als Google ooit iets geleerd heeft is het dat wel.

Dus wie weet is Google iets slimmer en valt het allemaal nog wel mee.

Eric_ op Woensdag 6 Januari 2010 20:32

image

Ik heb even op de site gekeken en ook in .ch zijn ze nog niet te koop. Wel is me een kleine link opgevallen die me meteen deed besluiten om zo lang als maar mogelijk is weg te blijven van dit soort spelefoons: activate my phone.
Als ik ergens een pesthekel aan heb ik dat gezever met productactivatie. Doorlopend word je als betalende klant bij diverse producten eraan herinnerd dat je waarschijnlijk een crimineel bent en daarom maar even moet bewijzen dat je een 'echte' versie hebt. Dan maar geen gelikt design of leuke extra's (van welk merk dan ook).

jannekeoldenhuis op Zaterdag 19 Juni 2010 10:22

image

Ik heb inmiddels een Google Nexus One besteld en het werkt echt super! Veel beter dan mijn iPhone 3GS!

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws