Waarom de iPad een iFlop wordt (column)

iPad

Gepubliceerd: Vrijdag 29 januari 2010

Apple zal er niet in slagen het succes van de iPod en iPhone te herhalen met de iPad. De nieuwe tablet is vooral leuk voor de Apple-fans die toch al alles uit Cupertino aanschaffen.

Toon volledig artikel

rickertb op Vrijdag 29 Januari 2010 13:45

image

Die #iPad is wel #fail hoor. het is een apparaat voor in huis, maar wat als je toch ff wat wil printen van internet..

Ook slecht dat flash ondersteuning niet werkend wisas.. zon grove fout bij die presentatie!!! ongekend.Geef er dan even duidelijkheid over ofzo..


Flash op de mac zuigt trouwens ook enorm.. Adobe needs to do a better job!
GIster was er ook nog artikel van Mozilla die mobiele flash ondersteuning had uitgeschakeld... Vind het trouwens ook lame dat dit al zo lang voortduurt...

vinylat45 op Vrijdag 29 Januari 2010 14:13

image

Flash blockers kun je overal downloaden.

Click2Flash is een aardige.

SevenPRX op Vrijdag 29 Januari 2010 15:08

image

Het versbaasd mij ook dat ze het de 'best browser experience ever' noemen, terwijl je er idd geen Flash op kan afspelen. Helaas heeft de helft v/d websites of flash filmpjes, of flash menu's etc. Nahja, mooi verkoopverhaaltje weer.

sanderzw op Vrijdag 29 Januari 2010 15:17

image

Waarom toch steeds weer dat flash.....We zitten bijna in het tijdperk van HTML5 waarom toch steeds die antieke technieken willen ondersteunen. Ik browse zeer veel op mijn iphone. en ik heb werkelijk nog nooit flash gemist.

Sites als youtube e.d gebruiken binnenkort ook geen flash meer.

flabber op Vrijdag 29 Januari 2010 13:50

image

Zo'n tabletje is ook niet om in je broekzak te stoppen... 't is geen mp3-speler of telefoon namelijk.

Een tablet is vooral bedoeld als mediaspeler, internetapparaatje en E-book reader e.d. Mailtjes bekijken, beetje surfen op de bank niveau enzo. Waar ik een hoop mensen de iPad vooral voor zie gebruiken daarentegen, is voor kleine presentaties en als mini-bioscoopje voor in 't vliegtuig.

Tuurlijk kun je met een Netbookje meer, maar of je dat wilt met dat kleine beetje power en batterijduur wat ze over het algemeen hebben... ik niet in ieder geval. De gebreken zoals multitasken op de iPad zal niet voor iedereen aantrekkelijk zijn, maar het lost wel een hoop gedoe op waar Netbook-gebruikers tegenaan lopen; multitasken op een lichtgewicht apparaatje gaat niet van harte, Flash zuigt je batterij leeg (zeker op de Mac aangezien Adobe het voor dat platform niet bijzonder goed ontwikkeld heeft), en de versie van Windows die normaal gesproken wordt meegeleverd met touch-apparaten ondersteund geen system-wide (multi)touch.

De klachten die je nu hoort, hadden een hoop mensen bij de iPod en iPhone ook, net als bij de Zune en enkele andere gehypte apparaten. En in het geval van de iPod en iPhone, deze zijn nu al miljoenen keren verkocht. Dat zegt genoeg over de klachten die men in het begin had, en hoe fijn het apparaat voor een hoop mensen juist wél is vergeleken met hun oude telefoon/mp3-speler.

Enfin, de tijd zal het leren... voorlopig is er maar een enkeling die het apparaat heeft kunnen gebruiken, en ze zijn allemaal erg te spreken over het dingetje. Ik denk persoonlijk dat het net als met de iPod/iPhone een apparaat is waarvan je eerst denkt, "dat heb ik niet nodig", en waarbij je erg te spreken bent over het fijne gebruik zodra je hem zélf een keer geprobeerd hebt. :)

Overigens kun je prima printen via de iPad. Een appje die daar een menuutje voor biedt en je bent klaar.... de meeste printers kun je prima via een USB-poort op je router aansluiten en dan via het netwerk draadloos printen. Zo doen we het thuis al een aantal jaar vol plezier mag ik zeggen :)

Anonymous Coward op Vrijdag 29 Januari 2010 14:17

image

Zo'n tabletje is ook niet om in je broekzak te stoppen... 't is geen mp3-speler of telefoon namelijk.

Maar hoe neem je hem dan mee?
Als dat ding in een tas moet, kun je net zo goed een notebook of netbook in die tas stoppen.
Voor op het station of in het park kun je dus met meer gemak je iPhone of vergelijkbaar apparaat gebruiken.

flabber op Vrijdag 29 Januari 2010 14:22

image

Die neem je inderdaad in je tas mee. Hij is zo groot als een netbookje :)
Een hoop mensen vinden een ±3.4" schermpje te klein om fijn een stukje film e.d. op te kijken, maar er zijn net zoveel mensen die de kwaliteit van de huidige netbooks niet goed vinden. De meeste netbooks die ik heb gezien hebben een beetje een goedkoop uiterlijk, ze hebben áltijd een veel te klein en onpraktisch trackpadje, het scherm is (te) vaak van slechte kwaliteit, en multitouch op een netbook is ook niet echt praktisch aangezien Windows het niet system-wide ondersteund.

Als een consument geen netbook wilt om een van deze redenen, dan heb je eigenlijk net zoveel reden om juist géén netbook maar een tabletje te kopen. Ondertitels lezen op een smartphone (waaronder de iPhone en HTC's bijvoorbeeld) is ook niet echt een pretje ;)

sanderzw op Vrijdag 29 Januari 2010 15:21

image

Hoe neem je als je bijvoorbeeld op vakantie gaat een stapel tijdschriften/boeken mee? In een tas toch? Neem een iets kleiner tasje en je ipad past er in.

DeliciouslyImperfect op Vrijdag 29 Januari 2010 15:36

image

Maar een stapel tijdschriften en boeken kun je probleemloos in je appartement rond laten slingeren, die jat toch niemand. Zo'n iPad moet je dan weer overal naar mee slepen (of hij moet in de kluis passen).

lampje74 op Vrijdag 29 Januari 2010 16:53

image

Moet je eerst aan de digitale versies zijn te komen van je tijdschriften en je boeken.
Boeken lukken al aardig. Maar een digitale Donald Duck, libelle, story of prive?

Caesar Tjalbo op Vrijdag 29 Januari 2010 16:07

image

Maar hoe neem je hem dan mee? In je Ibag. Zal me niks verbazen of er zijn al accessoires op de markt.

lampje74 op Vrijdag 29 Januari 2010 16:56

image

en de versie van Windows die normaal gesproken wordt meegeleverd met touch-apparaten ondersteund geen system-wide (multi)touch.
Zal deze appel niet ook op OSx oid draaien? Iedergeval zeker niet op Windows lijkt me.

edjez op Vrijdag 29 Januari 2010 20:22

image

de meeste printers kun je prima via een USB-poort op je router aansluiten
Op sommige routers kun je inderdaad een printer aansluiten...lang niet alle.

Persoonlijk vind ik het wat raar om een nieuwe router te moeten komen omdat iets universeels als een USB-poort ontbreekt. Er is wel een investering gedaan om de merk-eigen apparaten aan te kunnen sluiten, dan had die USB poort er ook wel af gekund.

Buiten de vraag of je überhaupt een geschikte printerdriver hebt voor je printer.

tikdat op Zondag 31 Januari 2010 09:27

image

@flabber er zit nieteens een normale usb aansluiting op moet je met verloopstekkertjes gaan kloten.

6581 op Vrijdag 29 Januari 2010 13:54

image

Ik denk dat velen hopen dat het een flop word, zonder echte onderbouwing of ervaring met het iPhone OS. Alle azijnpisserij wat ik hier tot nu toe lees over de iPad doet me denken aan mijn middelbare schooltijd, toen je graag het slimste jongetje van de klas graag eens onvoldoende zag halen.

TheReactor op Vrijdag 29 Januari 2010 15:08

image

Maarten geeft wel de belangrijkste reden aan om geen iPad te kopen: het is een apparaat erbij. De iPod verving de walkman. De iPhone verving de telefoon, agenda en de iPod. De iPad vervangt niet de iPhone. Hij vervangt ook niet de laptop. Een laptop is toch nog heel wat flexibeler en bruikbaarder voor bepaalde taken. De iPad zit tussen de iPhone en de Macbook in zonder een alternatief voor één van beide te zijn.

Wie wil er nu meer apparaten meeslepen?

Voor thuis op de bank websurfen is het misschien wel het ideale apparaat. Maar is dat de investering waard? Verder zijn er ongetwijfeld nog wat niches waar de iPad een rol kan vervullen. Maar de massa markt? ik denk het niet.

sanderzw op Vrijdag 29 Januari 2010 15:23

image

Ik zie juist veel toegevoegde waarde onderweg. Als ik b.v. naar een congres ga neem ik liever een ipad mee dan een noteboek. Kan ik de belangrijkste dingen doen. Mail lezen, websites bezoeken, blogjes bijwerken.

Voor het geven van een presentatie bij een klant zie ik ook voordelen. Niet zo'n laptop meezeulen, maar dit ding op tafel leggen of aansluiten op de beamer.

Op vakantie (zoals eerder aangegeven zie ik een groot voordeel in het lezen van tijdschriften e.d.

edjez op Vrijdag 29 Januari 2010 20:27

image

aansluiten op de beamer.
Hopelijk ben je dan je dock-connector niet vergeten.

Anonymous Coward op Vrijdag 29 Januari 2010 13:54

image

Het grappige is natuurlijk dat als de ipad een succes wordt Bil gates ineens een visionair is geworden. Maar zover zal het niet komen ;)

MathFox op Vrijdag 29 Januari 2010 13:59

image

Tja, "iedereen" beweerde dat de netbook ook niets zou worden; ik heb een van de eerste modellen gekocht en laat tegenwoordig mijn laptop regelmatig thuis als ik op reis ga, mijn Eee biedt wat ik op reis nodig heb.

Ik zal voorlopig geen iPad kopen, maar ik zie wel mogelijkheden in de markt. Mijn ouders willen geen "grote bak" van een computer, maar wel websurfen, emailen en (simpel) foto's bewerken; de iPad kan dat voor hen doen. (En ook nog gebruikt worden als e-book lezer.)
Ik kan ook wel een aantal professionele toepassingen verzinnen waarbij een iPhone of iPodTouch net iets te klein is om plezierig op te werken, maar een iPad wel voldoet. Mijn idee is "afwachten en zien wat het wordt."

sanderzw op Vrijdag 29 Januari 2010 15:32

image

Ach er is geroepen dat de ipod geen succes zou worden. Baviaan Ballmer heeft geroepen dat de iphone nooit marktaandeel zou krijgen. Nu wordt er van dit apparaat geroepen dat er geen markt voor is. We zullen zien...de tijd zal het leren.

Feit is dat apple nieuwe gebieden probeert te ontdekken en innovatief bezig is. Met name als het gaat om gebruikers ervaringen. Of de iPad een succes wordt weten we over een jaar.

Persoonlijk verwacht ik niet alleen een markt onder Mac liefhebbers. Ik zie een duidelijke toegevoegde waarde voor een nieuwe vorm van tijdschriften. Het klassieke tijdschrift digitaal ondersteund met beeld en geluid. Als dit snel beschikbaar komt zie ik een grote toekomst voor dit soort devices.

In huis kun je het apparaat gebruiken als een ondersteuning voor je domotica.

Zakelijk zie ik ook veel mogelijkheden. Met name bij IBM Lotus heb ik al veel toepassingen gezien die nu al een rijke toevoeging kunnen zijn voor de iPad.

Ik merk dat veel reacties hier nog uit de "Oude wereld" komen (no offence). we zijn toe aan een nieuwe en daar kunnen deze apparaten een toevoeging op zijn.

Maar ach we zullen wel zien....als het een flop is is er ook geen man overboord.

edjez op Vrijdag 29 Januari 2010 20:29

image

Feit is dat apple nieuwe gebieden probeert te ontdekken en innovatief bezig is.
Je bent er van op de hoogte dat er al een tijdje vergelijkbare apparaten op de markt zijn? Niet zo gelikt misschien en die ene met een accuduur van 1,5 uur heeft nog wat werk te doen, maar innovatie? Hooguit evolutie.

Anonymous Coward op Dinsdag 2 Februari 2010 15:48

image

Yep die zelfde doelgroep had ik ook al in gedachten.
Mindervaliden, Digibeten en Senioren.

debeumers op Vrijdag 29 Januari 2010 14:01

image

@6581

Ben jij soms zo'n 'Apple lemming' (vinding van Luuk koelman) die geen kritiek op Apple duldt en het niet kan hebben dat sommige mensen nu eenmaal niet warm lopen voor een Apple apparaat.

6581 op Vrijdag 29 Januari 2010 14:21

image

Nee, ik ben geen Apple Lemming. Na intensief gebruik van zowel Windows als Linux systemen kan ik slechts constateren dat alleen Apple begrijpt hoe je iemand een comfortabele en vooral probleemloze desktop ervaring biedt. Ik denk dat je pas over een platform mag oordelen als je ze allemaal voor een lange tijd hebt gebruikt. Tot die tijd heb je geen recht van spreken, naar mijn mening.

Skerrie op Vrijdag 29 Januari 2010 14:02

image

Ik denk dat Steve heel goed inziet waar we onze laptop thuis nu eigenlijk echt voor gebruiken: beetje browsen, youtube filmpje kijken, reisje plannen, beetje casual gamen... Al deze functies zitten in een apparaat met een veel fijnere vormfactor dan een laptop/netbook en/of een iPhone/MP3 speler.

Wellicht nu nog wat prijzig voor de gemiddelde consument, maar als bij iPad versie 2 of 3 dat ding nog maar 250 euro oid. kost, dan wil iedereen er een hebben.

Bloemkool op Vrijdag 29 Januari 2010 14:02

image

Zelf verwacht ik niet dat de iPad het verkoopsucces van de iPhone zal evenaren, maar daar wordt het ook niet voor gemaakt. De iPad positioneert zich binnen de 'tablet pc'-markt en zal daar een top-positie gaan innemen.

En wat het gemis van Flash betreft, ik ken velen met een iPhone/iP.Touch en niemand heb ik gehoord dat dat een gemis is.

vinylat45 op Vrijdag 29 Januari 2010 14:05

image

Voor een product dat niet interessant is, wordt er wel veel over geschreven en geblogd.

We hebben dit eerder gezien bij de iPhone. Zou te duur zijn en overbodig. En als je dit wel een goed product vond was je ineens een fanboy.

Time will tell.

Vind het zelf wel een leuk apparaat, ook niet duur trouwens.

Eppelke op Vrijdag 29 Januari 2010 14:10

image

Na, de IPod, waarvan ze ook zeiden dat het geen succes werd en de IPhone idem dito, zijn er nog steeds van die sukkels die menen dat zij de waarheid weten. De IPad word absoluut een succes. Tegen de tijd dat hij hier verkrijgbaar is, heb je meteen 200.000 programma's ter beschikking.
PC-gebruikers hebben blijkbaar een gebrek aan visie. Maar als je voor een PC geboren bent bereik je nooit een Apple.

flabber op Vrijdag 29 Januari 2010 14:11

image

Je hebt nu al 140.000 iPhone-apps die heel compatible zijn met de iPad, en de rest van de miljoenen apps voor de iPhone/iPod Touch kun je ook nu al gebruiken naar het schijnt. :)

Weef op Vrijdag 29 Januari 2010 15:45

image

Na, de IPod, waarvan ze ook zeiden dat het geen succes werd en de IPhone idem dito, zijn er nog steeds van die sukkels die menen dat zij de waarheid weten. De IPad word absoluut een succes.
OMG, mensen afzeiken die pretenderen de toekomst te kunnen voorspellen en vervolgens doodleuk met je eigen voorspelling komen alsof het de waarheid is.

Persoonlijk (dat is dus mijn mening) denk ik dat waar de iPhone en iPod geniaal insprongen op het falen van bestaande producten (met name op gebied van interface), dat dit niet het geval is voor de iPad, die relatief weinig nieuws brengt. Daarnaast is de algemene aantrekkelijkheid van het product 'tablet' minder dan die was voor MP3 spelers en smartphones.
Desalniettemin kan de iPad mooi meeliften op het succes van de iPhone, aangezien het voor iPhone bezitters aantrekkelijk is om met een voor hun bekende interface te werken.

Kortom, er zullen best wat apparaatjes over de toonbank gaan, maar een hype zoals bij de iPod en iPhone lijkt onwaarschijnlijk.

Anonymous Coward op Vrijdag 29 Januari 2010 14:16

image

Dit is toch de ideale computer voor je (schoon-)moeder. Geen uitleg nodig, direct te gebruiken voor een beetje internetten en emailen. Je wordt niet om de zoveel dagen gebeld, dit werkt niet meer, het duurt zolang voordat de pc is opgestart of hoe werkt dat?
Zodra de iPad er is worden er zeker twee aangeschaft.

queenfan op Vrijdag 29 Januari 2010 14:17

image

En weer een onderwerp die niet onderbouwd is, hetzelfde gezeur was er o0ok bij de iPhone geen flash, slechte camera enz.

Nu 3 jaar verder en de iPhone is een wereldwijde succes, idem met de iPod en nu de iPad.

Toen de eerste iMac uitkwam zat er geen floppydisk bij, de hele wereld schreeuwde moord en brand.

En zo zijn er meer voorbeelden op te noemen, dit zal wel een visie zijn van iemand die niks anders weet dan zijn eigen wereldje.
Schijnbaar in de leer geweest bij ene Ballmer die zei ooit en in quote...

iPhone has "no chance" of gaining significant market share

o ja ben geen WIndowshater ik ben een gebruiker van Windows, OSX en Ubuntu kan ik daar niet om gemind worden.

Bloemkool op Vrijdag 29 Januari 2010 14:21

image

Een 'visie' uit het archief van WW; http://webwereld.nl/article/comments/id/3702

queenfan op Vrijdag 29 Januari 2010 14:31

image

Is geen visie maar ook weer hetzelfde als dit artikel, geen onderbouwing.

Hoeveel iPods zijn er inmiddels verkocht???????? geen visie dus.

vinylat45 op Vrijdag 29 Januari 2010 14:36

image

Notitie: toen kon de iPod alleen op een Mac aangesloten worden. Na de koppeling met Windows is het marktaandeel flink gestegen.

mistered op Vrijdag 29 Januari 2010 14:29

image

@Queenfan: Nou nog goed Nederlands leren schrijven en je komt er wel.....

queenfan op Vrijdag 29 Januari 2010 14:35

image

menzen beoordelen op vouten is sielich

swx1600 op Vrijdag 29 Januari 2010 14:32

image

Hier is een doelgroep!! Niet voor de IPad, maar wel voor de tablet met touchview en zo'n "rot toetsenbord". Primair zakelijk gezien dan en dus daarom niet de IPad. Waarom dan geen notebook, omdat dat nogal veel gesleep is voor die paar handelingen die ik moet doen als ik ergens heen ga en mijn spullen nodig heb als naslag of om even iets te laten zien, hetgeen ook geldt voor de vorige generatie tablet pc's. Ook even openvouwen in de bus/trein/vliegtuig/koffiecorner heb ik nooit makkelijk gevonden. Netbook kwam in de buurt, maar weer dat onzinnige gesleep van veel te veel voor weinig handelingen. Een aparte e-reader, mp3 speler enzovoorts komen er hier niet in, maar in de tablet handig voor op reis. Die IPad zal ik niet kopen, maar ik hoop wel dat het de tablet markt een grote push geeft. Net zoals desktops zijn notebooks (en in mindere mate netbooks) gewoon archaïsche onnodig uit de kluiten gegroeide monsterlelijke apparaten. Nee er is inderdaad geen extra functionaliteit of ruimte tussen telefoon / laptop desktop, maar er is ruimte zat voor gewoon eens een keer apparaten die niet zo lomp zijn. Apple moet ik niet, maar hopelijk wordt het een succes en komt er een markt.

swx1600 op Vrijdag 29 Januari 2010 14:37

image

En ook handig voor in de keuken tijdens het koken voor recept of ff video tussen het roeren door.

Aaargh! op Vrijdag 29 Januari 2010 15:20

image

Tuurlijk... Kook jij wel eens?

vinylat45 op Vrijdag 29 Januari 2010 15:59

image

Met plezier, dankzij Jamie Oliver App.

sanderzw op Vrijdag 29 Januari 2010 15:36

image

Ik gebruik nu idd de iphone vaak voor recepten....weer een goede aanvulling...zie de behoefte ontstaat vanzelf :-)

queenfan op Vrijdag 29 Januari 2010 14:47

image

O ja Flash wel op de iPad????

http://9to5mac.com/apple-flash-ipad-3954934055

jacobus op Vrijdag 29 Januari 2010 14:48

image

Moet het succes van de ipod en iphone overtroffen worden? Nee de markt zal in het begin iets kleiner zijn en er zullen android en windows alternatieven komen. Ik kan legio dingen bedenken waarvoor een tablet PC gebruikt kan worden en Apple breekt deze markt open. En sinds ik een MAC gebruik koop ik niet alles van Apple maar bekijk alles met meer interesse. Ja het is duurder, maar maakt je digitale leven een stuk prettiger. En dit is een nichemarkt product. Als je een collumn schrijft en je ziet de mogelijkheden van dit apparaat niet moet je misschien stoppen om op een site als deze collumns te schrijven.

jaapstronks op Vrijdag 29 Januari 2010 14:49

image

De iPad een iFlop? Ik dacht het niet! Reactie hier.

vinylat45 op Vrijdag 29 Januari 2010 14:59

image

Denk hetzelfde.

queenfan op Vrijdag 29 Januari 2010 20:57

image

Zo denk ik er ook over.

Aaargh! op Vrijdag 29 Januari 2010 15:15

image

Er is de afgelopen maanden ook veel gesproken over de mogelijkheid om boeken te lezen via de iPad. Leuk dat het kan, maar wie een boek wil lezen via een elektronisch apparaat, neemt vermoedelijk liever een echte e-reader met een scherm met elektronische inkt. Dat leest toch net wat prettiger.
Dit punt was voormij de reden om de iPad van Apple af te wachten. Ik verachtte iets 'rovolutionairs' op dit gebied. Helaas is dit niet het geval. Volgens Steve is het LED-scherg erg rustig voor je ogen... e-paper is toch wat anders...

Geen multitasking!
Hoe kan dat nu? Ik denk dat dit de grootste reden is dat de iPad gaat floppen. Zelfs mijn Oma van 82 heeft zo'n 4 applicaties tegelijk openstaan...


@Maarten Reijnders:
Jammer dat je zelf geen tablet-pc hebt. Ik denk dat je dan toch iets anders zou hebben gekeken naar de iPad.

Anonymous Coward op Vrijdag 29 Januari 2010 15:23

image

Geen multitasking!
Hoe kan dat nu? Ik denk dat dit de grootste reden is dat de iPad gaat floppen. Zelfs mijn Oma van 82 heeft zo'n 4 applicaties tegelijk openstaan...
Dat zal ik iets nuanceren.
Ook de iPhone heeft geen multitasking. ( de ipad is een platgeslagen iPhone met een subversie OS er net boven)
Echter dat gaat alleen op voor programma's van anderen. De eigen iPhone/Pad apps hebben wel een multitasking. je kunt dus wel muziek luisteren en browsen tegelijk.
Alleen Apple bepaalt wat je kunt multitasken en die houden dat voor zichzelf.
Wil je dat zelf bepalen dan moet je het zaakje hacken/jailbreaken.

sanderzw op Vrijdag 29 Januari 2010 15:40

image

verkeerd geplaatst

anonymous_118315 op Vrijdag 29 Januari 2010 15:54

image

Dat vind ik ook van de meeste reacties van SED. ;)

sanderzw op Vrijdag 29 Januari 2010 16:11

image

deze keer ging het om mijn eigen reactie.

vinylat45 op Vrijdag 29 Januari 2010 16:01

image

Top, SED!

+1

Aaargh! op Vrijdag 29 Januari 2010 22:35

image

/me heeft geen iPhone/iPod. Ik vond het al zo achterlijk dat je geen meerdere apps kunt draaien. Apple heeft dus waarschijnlijk een browser, mailclient, agenda en tekstverwerktje.... Dat scheelt al iets...

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Apple deze obvious onvolkomenheden niet heeft aangepakt. Dan was dit nu al de hit van 2010. Erg fijn is wanneer je het ding aanzet...dat je ook gelijk aan de slag kunt. Ik begrijp dan ook niet waarom microsoft niet veel meer investeert in zijn WinMobile.

Wat ook grappig is, is dat we eerst op de iPad moet wachten om er vervolgens achter te komen dat er al veel langer zulke apparaten op de markt zijn. Ik heb een hengeltje uitgezet bij JooJoo.

Hier een overzicht van alle mogelijk Tablets:
www.stylecowboy...nl/Computer/499

Lady Gaga op Zondag 31 Januari 2010 17:38

image

Nou laat nu juist de iPhone WEL multitasking hebben maar "gecontroleerd" door Apple om de batterijduur onder controle te houden.

De meeste standaard Apple-apps draaien duidelijk onder multitasking.

SED weet gewoonweg niet waar hij over praat (verschil multiuser/multitasking is al te moeilijk voor hem). Laat staan dat ie zinvolle commentaar kan leveren over ook maar iets van Apple.

Zo kan ik makkelijk surfen terwijl ik naar muziek luister op mijn iPhone. Hoe zou dat toch komen?

Apple-troll SED weet gewoonweg en duidelijk niet waar het over gaat...voor de zoveelste keer.

edjez op Maandag 1 Februari 2010 08:46

image

Als je zijn reactie nu eens leest in plaats van direct op de 'reageer'knop te multitouchen, dan zie je dat hij dit schrijft:
De eigen iPhone/Pad apps hebben wel een multitasking

In je eigen reactie herhaal je feitelijk zijn reactie. Ik geef direct toe dat hij vaak zonder bewijs dingen roept en subtiliteit is hem onbekend, maar dat betekent niet dat hij altijd onzin uitkraamt.

CCC op Vrijdag 29 Januari 2010 16:34

image

Multitasking
Mijn schoonvader van 82 vind het helemaal niet handig dat er 4 applicaties tegelijk openstaan, daar raakt hij alleen maar van in de war. Bovendien (net zoals op de iPhone) blijft een app staan in de stand waarin je het verlaat(zelfs na restart). Met een supersnelle respons maakt het in de praktijk niet veel uit of je apps afwisselend verlaat en opstart of tegelijkertijd hebt draaien, in vier apps tegelijk werken zie ik zelfs je oma niet doen. Mensen, het is een apparaat tússen SmartPhone en Laptop. Er zijn er velen die geen smartphone of laptop hebben en het heel handig gaan vinden dat ze naast hun desktop, inderdaad op de bank kunnen surfen, mailen, en zonder muis kunnen 'Officen', en tussen het schakelen tussen apps best een fractie van een seconde kunnen missen.

Nolihc op Vrijdag 29 Januari 2010 16:38

image

sluit ik me helemaal bij aan, ook geen moeilijke modeminstellingen meer. De ultieme computer voor dummies!

Caesar Tjalbo op Vrijdag 29 Januari 2010 22:26

image

Ik beschouw mezelf niet als dummy.

Het lijken beperkingen maar zijn dat alleen ten opzichte van een desktop PC oid. En een desktop heb ik al wel, nu nog een klein, kek apparaatje om die paar dingetjes te doen die ik best vaak doe en waar ik geen dikke computer voor nodig heb. Multitasking heb ik ook niet nodig omdat ik me toch al liever focus op een taak, dat maakt mij geen dummy.

kwark op Vrijdag 29 Januari 2010 22:39

image

Dat je het niet handig vindt is iets persoonlijks, het blokkeren van multitasking is van een heel andere orde. Je hoeft het immers niet te gebruiken, maar degene die het wel handig vinden zeggen nu dat het een ernstig (artificieel) gebrek is. Een MT capable tablet lijkt me verrekte handig (ik gebruik al jaren tablets), maar toch zou ik mijn huidige 12 inch tablet nooit inruilen voor iets als een ipad.

Caesar Tjalbo op Zaterdag 30 Januari 2010 01:56

image

Dan ben je of niet de doelgroep of heb je het verkeerde gebruik in gedachten. Je hoeft dit ding ook niet te gebruiken en ik zou mijn desktop er ook niet voor willen inruilen.

De beperkingen zijn er heel bewust in gemaakt, denk ik. Niet alleen blijft er zo nog wat te verkopen ("Apple Ipad2 nu wel met camera!"), ze hoeven er ook geen Macbook vervanger van te maken. Een geinig hebbedingetje met net genoeg mogelijkheden om een groot gedeelte van doorsnee computergebruik mee af te vangen. Alleen dan zonder er veel technische moeilijkheden of keuzes bij komen kijken, dat is het 'voor dummies' gedeelte waar Nolihc aan refereerde. Dit appeleert aan de mensen die nu al meer met hun mobieltje doen dan met een pc, zonder dat ze er erg veel mee bellen.

PLi op Vrijdag 29 Januari 2010 15:21

image

Ik voorspel dat de iPad de gameconsole van 2010 gaat worden. Let maar eens op, de software industrie gaat vanwege de laagdrempeligheid van de AppStore vele games maken die op een iPad natuurlijk vanwege het grotere scherm een betere gameplay geeft als een iPhone. Nu zullen een hoop mensen mij nog voor gek verklaren maar kijk over een jaar nog maar eens!

Caesar Tjalbo op Vrijdag 29 Januari 2010 16:16

image

Het zou zeer opvallend zijn. De grote massa games zijn voor DirectX, consoles met speciale hardware en controllers of voor Flash. Dan is er nog een enorme hoop legacy wat je met emulatoren kunt spelen maar ik vermoed dat je nieuw spul bedoelt.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt overigens, de Nintendo DS heeft een aardige markt laten zien in de 'brain game' sector.

edjez op Vrijdag 29 Januari 2010 20:39

image

Nee, ik verklaar je niet voor gek en zie (zeker) voor games best wel potentie. Maar ik denk dat ze dan de mogelijkheden te beperkt hebben gehouden. Te lage resolutie, geen aansluiting voor een controller bijvoorbeeld.

anonymous_118315 op Vrijdag 29 Januari 2010 15:21

image

Het grote publiek zal de iPad links laten liggen. Net zoals het dat eerder al deed met de tablet-pc.Niets aan toe te voegen. Met de introductie van ePaper blijft er voor de tablet in haar huidige vorm te weinig toegevoegde waarde over.

Ik hoop dat de volgende iPad beter is. Een duaal scherm zoals dat van Pixel Qi zou echt wat toevoegen.

The "Everything Screen" — a switchable LCD/E-Ink screen from Pixel Qi

leendertv op Vrijdag 29 Januari 2010 15:22

image

Haha zulke specificaties en dan geen multitasking.....

bitsflew op Vrijdag 29 Januari 2010 15:58

image

Zucht...

Doe maar eens een top -s op een jailbroken iPhone, hoezo geen multitasking?

Dat third party programma's niet in de achtergrond lopen komt niet door het OS maar is een kunstmatige door Apple opgelegde beperking.
Alleen enkele door Apple geselecteerde programma's (Mail,MusicPayer,SMS + een hele zooi deamons) lopen wel in de achtergrond.

vinylat45 op Vrijdag 29 Januari 2010 16:03

image

Er is een verschil tussen multithreading en multitasking.

Multitasken op de iPhone is voorbehouden op Apple's eigen software, zoals bellen, iPod, timers.

bitsflew op Vrijdag 29 Januari 2010 16:12

image

Er is een verschil tussen multithreading en multitasking.


Duh, maar als je app niet in de achtergrond kan lopen zal multithreading je ook niet helpen.

Multitasken op de iPhone is voorbehouden op Apple's eigen software, zoals bellen, iPod, timers.

Dat schrijf ik toch?!?!

Erwin van Asselt op Vrijdag 29 Januari 2010 16:10

image

Het vernieuwende van de iPad zit 'm slechts in beperkte mate in de hardware. Apple doet wat het eerder deed: verenig meerdere functies in 1 apparaat. Dus niet alleen een e-bookreader, maar biedt ook internet, mail, office-voorzieningen (numbers, keynote & pages), foto's, spelletjes en meer. Geef deze ook nog eens toegang tot de superieure appstore, en alle ingrediënten voor toekomstig succes zijn aanwezig. Wat ik wil zeggen: goed mogelijk dat de iPad niet direct een doorslaand succes wordt. Wat het wel is en doet: meerdere markten en mogelijkheden in 1 apparaat verenigen en dat is zondermeer een dikke pluim waard.

Nolihc op Vrijdag 29 Januari 2010 16:36

image

Waarvoor moeten we de iPad eigenlijk gebruiken? Als het aan Apple ligt onder meer voor het bekijken van films. met een 4:3 beeldverhouding? neen dank u!

globetrotter op Vrijdag 29 Januari 2010 16:40

image

Apple slaagde er met de iPod in om als eerste fabrikant een fatsoenlijke mp3-speler op de markt te brengen: een mooi apparaat met voldoende opslagcapaciteit en gemakkelijk in het gebruik

Hier maak ik bezwaar tegen: Creative en Iriver hadden al goede modellen uit voordat de ipod uit kwam.
En waarom die niet zoveel success hadden? Tja, dat weet ik ook niet.

anonymous_118315 op Zaterdag 30 Januari 2010 10:01

image

Het apparaten waren misschien prima. Maar met alleen een apparaat ben je er niet als je wil concurreren met de iPod.

Waar iPod veel beter was, was met de koppeling naar iTunes en de iTunes Music Store. Daar is de rest de mist in gegaan.

Toen de iPod kwam, was de markt versnipperd. Als je een mp3 speler kocht dan was je op voorhand niet zeker of je de muziek die je kocht op je spelertje kon afspelen.

Apple was de eerste die dat doorbrak. Als je het in de ITMS kocht, dan kon je het op je iPod afspelen.

Microsoft heeft het nog geprobeerd met haar 'Plays for sure' stickers, maar daar waren ze veel te laat mee.

globetrotter op Vrijdag 29 Januari 2010 18:13

image

Waarom zou de ipad trouwens een flop worden?

De Apple gebruikers die hem gekocht hebben, gaan echt niet toegeven dat het een flopding is (ik ken ze).

anonymous_118315 op Zaterdag 30 Januari 2010 10:05

image

(ik ken ze).Allemaal? =)

Je kan niet de hele Apple community afrekenen op de paar fanatieke fans. Die kopen de iPad vast wel, maar de gematigde meerderheid? Ik moet het nog zien.

Als de verkoopcijfers achter blijven, dan wordt al gesproken van een flop.

Bertus op Vrijdag 29 Januari 2010 21:44

image

Net als bij de iPhone en iPod Touch blijft Apple steeds heel veel via de software verbeteren. De meeste andere bedrijven doen dan niet en willen steeds nieuwe apparaten verkopen. Ik verwacht dat Apple over 2 maanden bij de lancering nog een keer wil gaan scoren door met nog een serie verbeteringen voor de dag te komen. Verder valt het me op dat wie het ding in handen heeft gehad heel erg enthousiast is. Lees maar eens dit enthousiaste verslag van de bekende Stephen Fry. Dus de Ipad wordt echt wel een volgend succesnummer voor Apple. Omdat er nu al heel wat mensen de iPhone en iPod Touch kennen denk ik zelfs dat het zeker dit jaar heel wat sneller zal gaan dan in het 1e jaar van de iPhone.

Verder denk ik dat dit product inderdaad een behoorlijk stuk van de markt voor netbooks kan gaan inpikken. Steve Jobs merkte daarover m.i. heel terecht over op dat die nergens echt in uitblinken. Ook zie ik bij ouderen (eenvoud, groter scherm en multifunctionaliteit) en in het bedrijfsleven (denk maar eens aan de mogelijkheden van IPAD met een Citrix Server een grote markt liggen voor deze apparaten.

Case op Zaterdag 30 Januari 2010 12:53

image

Ik kan je niet helemaal volgen.

Als 'de meeste andere bedrijven' nieuwe apparaten willen verkopen is dat slecht, maar als Apple met een oversized iPod Touch komt en het iPad noemt, is het ineens 'revolutionary' en 'magical'. (of de ipod nano, shuffle, etc)

Stephen Fry is overigens al 20 jaar een Mac fan/liefhebber, zoals je op diverse sites kan achterhalen. Maar als hij het zegt, dan moet het wel waar zijn. Zoiets als 'wij van wc-eend adviseren...'. Juist ja.

Ik gun iedereen zijn plezier, of je nu mac fan, pc fan of typemachine fan bent, maar om nu te stellen dat Apple al het andere overbodig heeft gemaakt met een hele grote iPod Touch, gaat mij een beetje te ver.

Bertus op Vrijdag 29 Januari 2010 22:03

image

tikdat op Zondag 31 Januari 2010 09:52

image

al is het een super apparaat apple maakt toch teveel voor je uit,alleen progjes via appstore,ze kunnen liedjes boeken enzo zo
eraf halen als er volgens hunnie iets mee is.
het ding zit vol met drm meuk.

webwim op Maandag 1 Februari 2010 11:38

image

Maak maar vast een notitie in je agenda, dan kun je zodra de iPad leverbaar wordt een nieuw artikel schrijven over het succes van dit product. Ik zal je ook vertellen waarom, mensen willen graag op de bank kunnen surfen, op de zelfde wijze zoals men een boek leest. Dat boek behoort met de iPad ook tot de mogelijkheden, een hele kast vol die je zonder op te staan tot je beschikking hebt. Het kijken van video en foto's wordt eindelijk iets wat je alleen of samen op de bank, in de trein of waar je maar wilt kunt doen. Het zijn de apps die van de iPad een succes gaan maken, net zoals ze dat met de iPhone hebben gedaan.

Repelsteeltje op Donderdag 4 Maart 2010 14:32

image

Mensen die beweren dat de iPad een flop wordt omdat ze het met een Tablet-PC vergelijken hebben een totaal gebrek aan Visie. Juist de beperkingen zal de iPad tot een enorm succes maken. Het is een afgebakende functionaliteit dat daardoor gebruiksvriendelijk, snel en betrouwbaar werkt. De beperkte multitasking is geen beperking maar een feature, by design.

Mijn voorspelling is dat er binnen 2 jaar tijd wereldwijd 100 miljoen iPads zijn verkocht.

Reden? Miljoenen mensen zijn niet thuis in de PC wereld maar hebben toch een PC thuis staan met Windows erop om te kunnen internetten en andere simpele taken uit te kunnen voeren. De iPad vervangt voor deze mensen de PC voor 100%. Voor mijn moeder van 67 is de iPhone al een vervanging voor haar Laptop want dat laatste geval is pas na 5 minuten volledig gestart en internet-ready. Als het werkt tenminste.

De iPad zal internet beschikbaar maken voor mensen die nooit met een computer durfden of konden werken. De iPad zal de complete installed base computergebruikers ter wereld omhoog stuwen en ik verwacht dat het OS van Apple binnen 10 jaar Microsoft Windows nagenoeg volledig van de kaart heeft geveegd. In elk geval voor de consumenten markt en de high-end business markt.

Het wiel was een idiote uitvinding. Totaal overbodig en bovendien volstrekt onbruikbaar in de grillige natuur van destijds. Totdat iemand de weg bedacht, iemand met visie.

Leer eens verder te kijken dat wat je op dit moment ziet. De iPad gaat een ware revolutie ontketenen.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws