Windows 7 groeit vooral ten koste van XP

windows 7

Gepubliceerd: Dinsdag 2 februari 2010

Op de laatste dag van januari steeg de marktpenetratie van Windows 7 boven de tien procent. Het gemiddelde gebruik over de hele maand komt uit op ruim 7,5 procent. Vooral XP ging achteruit.

Toon volledig artikel

Rinse op Dinsdag 2 Februari 2010 17:01

image

Windows 7 groeit vooral ten koste van XP

goh :o)

Scarletta op Dinsdag 2 Februari 2010 17:39

image

IDD
Interessanter is dat het totaal marktaandeel van windows weer verder gedaald is: 0,2% t.o.v. dec.09 (en op jaarbasis sinds jan 2009 van 93,6% naar 92,0% )

watdra op Dinsdag 2 Februari 2010 21:34

image

Precies. Windows 7 is vooral een alternatief voor mensen die al Windows hebben, hetgeen dit artikel trouwens ook laat zien.

Nog veelzeggender: Het duurdere Apple groeit, ondanks de economische crisis.

linus4ever op Dinsdag 2 Februari 2010 17:44

image

Windows 7 groeit

Een echte stormloop kan ik het nog niet noemen. Ik hoor er eigenlijk ook niets over, het lijkt erop dat de mensen nauwelijks zijn geinteresseerd en eerder naar andere dingen uitkijken.

Zoals laatst bij een vader van een vrindinnetje van een van mijn dochters. Hij had een hele dikke Mac gekocht en daarop parallels geinstalleerd.

Binnen parallels had ie Windows 7 geinstalleerd en het werkte fantastisch, vooral de sleep mode van de parallels sessie (Windows) sprak hem aan, hij was zo trots als een aap. Hij hoeft dan niet bang te zijn dat dat ding op zoek gaat naar virussen, malware en wormen.
Hij gebruikt sinds die Mac eigenlijk helemaal geen Windows meer, maar zo af en toe heeft ie een documentje, je kent dat wel, en dan is die sleep mode wel handig omdat de opstart dan niet zo lang duurt.

Anonymous Coward op Dinsdag 2 Februari 2010 18:01

image

Een echte stormloop kan ik het nog niet noemen. Ik hoor er eigenlijk ook niets over, het lijkt erop dat de mensen nauwelijks zijn geinteresseerd en eerder naar andere dingen uitkijken.


Binnen parallels had ie Windows 7 geinstalleerd en het werkte fantastisch,


Het blijft lachen met je ;)

Lady Gaga op Dinsdag 2 Februari 2010 19:50

image

Splinter,.... balk!

Anonymous Coward op Dinsdag 2 Februari 2010 20:06

image

he gagje.. ben je daar weer..
Heb je de teruglopende omzet van iPhone in een groeiende markt al gezien?
dalende..van 18 naar 16 %.. het begin van het einde is dat volgens sommigen hier ;)
Waar in het derde kwartaal van 2009 nog 18,1 procent van de verkochte smartphones een iPhone was, daalde dat in het vierde kwartaal naar 16,6 procent.

Heeft overigens niks met Windows 7 te maken, maar dat had jouw opmerking ook niet ;)

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 20:19

image

het begin van het einde is dat volgens sommigen hier ;)Of men stelt de aanschaf uit door de geruchten over een nieuw model. Een ontwikkeling die ook zichtbaar was voor de introductie van Windows 7, Microsoft's best verkopende os *ooit*. ;)

bekhof op Dinsdag 2 Februari 2010 20:40

image

Buiten het feit dat je reactie weer totaal nergens toe doet...Heb je de teruglopende omzet van iPhone in een groeiende markt al gezien?
dalende..van 18 naar 16 %.. het begin van het einde is dat volgens sommigen hier ;)
Begrijpend lezen blijft lastig voor je, ik weet het. Ik zal je 'quote' langzaam uitleggen...
iPhone heeft geen enkele last van een 'teruglopende' omzet: de omzet is juist gestegen...

Het marktaandeel zakte van 18,1% in het derde kwartaal van 2009 naar 16,6% in het kwartaal daarop. De verkoop van iPhones steeg overigens wel in deze periode (+18%), maar de gehele markt voor smartphones groeide harder (+26%)

Lastig, nietwaar?

Anonymous Coward op Dinsdag 2 Februari 2010 23:45

image

het marktaandeel is gezakt.. en dat haal ik aan. Jij bent een van de rekenwondertjes die ik al voorspelde ;)

En inderdaad heeft helemaal niks met W7 te maken ..
Ook alweer ene herhaling van wat ik al stelde. Dus twee open deuren ingetrapt.. klasse.

bekhof op Woensdag 3 Februari 2010 01:36

image

Begrijp je het nu werkelijk niet? Of doe je gewoon alsof? In het geval van het eerste: Jij zegt dit:
Heb je de teruglopende omzet van iPhone in een groeiende markt al gezien?Er is dus geen enkele sprake van een teruglopende OMZET. Die is juist GESTEGEN. Er worden dus nog steeds MEER iPhones verkocht.

Dat heeft werkelijk NIETS met marktaandeel te maken! En jij hebt het duidelijk over omzet, NIET over marktaandeel...
Het marktaandeel is inderdaad gezakt, omdat de totale markt in 'smartphones' is gestegen...

In het geval van het tweede.... lekker doorgaan hoor, grote jongen!

Anonymous Coward op Woensdag 3 Februari 2010 11:05

image

ik heb nu al twee keer specifiek gecorrigeerd: een dalend marktaandeel..
Wil je dat niet lezen of kun je dat niet lezen?
Ik gok op het eerste ;)

6581 op Woensdag 3 Februari 2010 11:10

image

SED, je zit duidelijk klem met je uitspraak over dalende OMZET. Geef het op. Neem een bak koffie, rust even uit, en kom morgen weer ns terug.

Anonymous Coward op Woensdag 3 Februari 2010 16:30

image

4 keer: een dalend Marktaandeel..

wat is er toch mis met lezen en die iFans.. komt dat door die matige schermfonts bij jullie?

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 18:02

image

Je blijft maar meieren over marktaandeel, maar was er nog een punt wat je daarmee wil maken?

De verkoop dipt met een nieuw model in zicht. So what!?

De omzet stijgt nog steeds stevig, dus het begin van het einde lijkt een schromelijke overdrijving volgens sommigen hier ;)

Aaargh! op Vrijdag 5 Februari 2010 15:20

image

wat is er toch mis met lezen en die iFans.. komt dat door die matige schermfonts bij jullie?
*gniffel*

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 07:54

image

Heb je de teruglopende omzet van iPhoneom·zet de; m -ten de totale verkoop over een bep. tijdvak

het marktaandeel is gezakt..aan·deel het; o -delen 1 deel van een gemeenschappelijk bezit dat iemand toekomt

De omzet is gestegen, maar het marktaandeel is iets gezakt. Het Internet aandeel Windows 7 is afgelopen maandag ook weer iets gezakt... Big deal.

Jij bent een van de rekenwondertjes die ik al voorspelde ;)Dat krijg je met taalwondertjes en defecte glazen bollen. ;)

Robin Degen op Woensdag 3 Februari 2010 01:06

image

iPhone heeft geen enkele last van een 'teruglopende' omzet: de omzet is juist gestegen...

klikkerdeklik

Anonymous Coward op Woensdag 3 Februari 2010 01:21

image

doe ik het nogmaals... het marktaandeel is gezakt...

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 07:57

image

Als de markt groeit is het zeker mogelijk om een sterkt groeiende omzet te hebben terwijl je marktaandeel afneemt. Het zijn namelijk 2 losstaande zaken.

Je omzet groeit alleen niet zo hard als de markt groeit, maar ze groeit wel.

Lady Gaga op Woensdag 3 Februari 2010 13:32

image

Makkelijk te verklaren als je ziet wat voor prut-GSM´s men beschouwt als smartfone by Nokia.

Het ineenvallen van het aandeel WindozsMobile vind ik veel schrijnender hoor...

De iPhone brak het laatste kwartaal weer ALLE recordcijfers.
Het beste kwartaal ooit bij Apple met 4.363.000 iPhones.
88% groei tov hetzelfde kwartaal vorig jaar en dit terwijl er al geruchten lopen van de iPhone 4G.

Heel goed geprobeerd weeral, maar als je NU NOG NIET weet dat je heel wat vroeger gaat moeten opstaan om op een geloofwaardige manier de feiten te manipuleren, tja dan ga je weeral door het ijs en wordt het echt zielig, ja zelfs meelijwekkend ;-)

swhnld op Woensdag 3 Februari 2010 13:54

image

Ik ben het niet met je eens dat Nokia prut smartphones heeft.
Je moet kijken naar het gebruik. Bij mij in huis zijn er zowel Nokia als Apple toestellen te vinden. De ene gebruiker vindt een 5 Mb fotocamera belangrijk, de andere een groot aanraakscherm en zo zijn er nog wat verschillen als accutijd, formaat van het toestel, etc.
Een iPhone is niet het toestel voor iedereen, en evenmin is de Android, de X1, X6 of welk ander toestel voor iedereen het enige juiste toestel. Mensen zijn verschillend en hebben hun eigen wensen en eisen.

Lady Gaga op Zaterdag 6 Februari 2010 15:49

image

Moet je toch es leren begrijpend lezen

Makkelijk te verklaren als je ziet wat voor prut-GSM´s men beschouwt als smartfone by Nokia.

Ik leg het je nog es uit met handen en voeten dan...

Men beschouwt bij Nokia dus prut-GSM's als smartfone, die eigenlijk geen smartfones zijn.
Vandaar dat marktaandeel van rond de 40%.

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 19:30

image

Ik hoor er eigenlijk ook niets over...Webwereld vergeten? ;) Zelfs een site als TuxMachines besteedt er best wat aandacht aan. :)

linus4ever op Woensdag 3 Februari 2010 10:48

image

Webwereld vergeten? ;) Zelfs een site als TuxMachines

Er is ook nog een wereld buiten deze tunnel....

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 11:19

image

Inderdaad op het 8 uur journaal is er niet veel aandacht voor. Maar verder heb ik Windows 7 zo ongeveer in alle media wel eens voorbij zien komen. Zelfs ons plaatselijke sufferdje heeft er al eens een 'diepgravende' review over geschreven.

pokko35 op Dinsdag 2 Februari 2010 19:44

image

had ik laatst bij de vriend van mijn zus, die had onlangs een mac gekocht, en was heel blij dat ik langs kwam om hem even een laptop te geven met windows 7 erop.

hij heeft zijn mac te koop gezet.

oooooow , dat is inderdaad net zo onzinnig.

gieren en brullen met die kerel..:-)



U4iA op Dinsdag 2 Februari 2010 20:25

image

Dure hobby hoor. Eerst rete dure hardware aanschaffen (€1500,- plus, omdat ie dik is), dan parralels kopen (€70,-) om vervolgens een retail licentie van Windows 7 te kopen (€179,-) met een retail Office 2007 Home (€89,-) om vervolgens het alleen af en toe te gebruiken voor een documentje? Was het niet goedkoper geweest om gewoon Office 2008 Home (€129,-) te kopen of hem te vertellen dat er OpenOffice (gratis) is voor de Mac?

Hij hoeft dan niet bang te zijn dat dat ding op zoek gaat naar virussen, malware en wormen.
Een computer / OS die zelf op zoek gaat naar virussen, malware en wormen?!? Nee, dat kan Windows zelfs niet... XD

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 20:59

image

Nee, dat kan Windows zelfs niet... XDEr zijn anders nog steeds mensen die WGA en OGA malware noemen, dus die bewering is nog wel aan te vechten. ;)

Nickname op Dinsdag 2 Februari 2010 23:13

image

Voor sommige mensen is geld geen probleem ... er zijn ook mensen die dat niet snappen ...

linus4ever op Woensdag 3 Februari 2010 00:03

image

Eerst rete dure hardware aanschaffen (€1500,- plus, omdat ie dik is)

Duur, nee hoor.

Apple heeft een speciaal kanaal om in de tijd dat ze een nieuw model uitbrengen (a-mac).

Het gekochte apparaat is zo'n brushed aluminium ding met dual core en 4Gb intern. Een heel groot scherm 20-24" en een hele grote schijf.
Een zacht prijs net ff 700 Euri, er zat 10% onderwijs korting bij dat wel. De machine is gloednieuwe en super qua prijs / kwaliteit verhouding.

Een computer / OS die zelf op zoek gaat naar virussen, malware en wormen?!? Nee, dat kan Windows zelfs niet... XD

Dat hangt een beetje van de definitie af. Kijk zo'n Windows machine gaat op een netwerk gewoon als een gek tekeer, de leds van de netwerkkaart knipperen de hele tijd. Zoiets valt natuurlijk op.
Je kunt bijvoorbeeld met een doorzichtige plastic zak vol met geld over de Wallen gaan lopen, dan krijg je ook vanzelf aandacht van andere mensen.
Elke machine krijgt doorlopend aandacht, Windows machines alleen veel meer en met veel meer kans op succes.

Anonymous Coward op Woensdag 3 Februari 2010 00:23

image

Het gekochte apparaat is zo'n brushed aluminium ding met dual core en 4Gb intern. Een heel groot scherm 20-24" en een hele grote schijf. weet je zeker dat je in de ict werkt? Met deze omschrijving stuur je een stagiair op stap als flauw grapje.

Anonymous Coward op Woensdag 3 Februari 2010 13:17

image

't Is een Apple, he... waarschijnlijk zijn dat de specificaties zoals ze op de doos staan ;)

edjez op Woensdag 3 Februari 2010 12:37

image

de leds van de netwerkkaart knipperen de hele tijd. Zoiets valt natuurlijk op.
Zelf als een PC uit staat knipperen de LEDS nog. Nooit opgevallen?

queenfan op Vrijdag 5 Februari 2010 13:10

image

Heb gekeken op mijn iMac maar geen knipperende leds als hij uitstaat.

edjez op Vrijdag 5 Februari 2010 21:22

image

Zet wake up on lan eens aan.

Maar hoe dan ook: als mijn PC uit staat is het OS niet actief. Netwerkkaarten zijn redelijk generiek (bv Broadcom), dus bij X86-apparaten-die-niet-van-Apple zijn zal het geen ongewoon verschijnsel zijn.

queenfan op Vrijdag 5 Februari 2010 21:34

image

Ik weet het was ook als grap bedoelt, het gene wat je zegt klopt als je pc uit staat knippert er een lampje.

Behalve bij Apple's (de Mac Pro weet ik niet) ik heb een iMac, MacBook en een MacBook Pro maar zowel aan als uit geen led lampjes die knipperen.

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 19:13

image

Niet heel verrassend denk ik ook. Het Windows aandeel wordt voor het grootste deel gestuurd door vervanging van laptops en pc's. Vista laptops en pc's zijn dan nog relatief jong, dus bij het vervangen zal de groei van 7 vooral ten koste gaan van XP.

Maar het is wel goed nieuws voor Microsoft, want de cijfers lijken er wel op te duiden dat Windows 7 beter ontvangen wordt dan Vista. Maar dat is dan misschien weer niet zo verrassend.

globetrotter op Dinsdag 2 Februari 2010 17:03

image

Het heeft al een groter marktaandeel dan OSX en Linux bij elkaar.

Anonymous Coward op Dinsdag 2 Februari 2010 17:13

image

Weinig verrassend. Ga als argeloze consument maar eens een computer kopen zonder Windows of vraag voor de aardigheid eens of er nog andere besturingssystemen bestaan. En als ze die vraag positief beantwoorden: of winkel in kwestie die dan ook levert en waarom (niet).

mspartner op Dinsdag 2 Februari 2010 17:31

image

Ga als argeloze consument maar eens een computer kopen
Ik denk niet dat 10% van alle computers in de afgelopen maanden nieuw zijn aangeschaft, en consumenten Windows 7 onbewust hebben gekregen.

Veel gebruikers (waaronder ikzelf) hebben licenties los gekocht en hun pc parkje thuis geupgrade. Of ze hebben gewacht met aanschaf van een nieuwe pc/laptop tot Windows 7 leverbaar was, dat heb ik ook van verschillende kennissen gehoord.

hermanb op Dinsdag 2 Februari 2010 17:48

image

Ach de standaard antwoorden en minnetjes zullen wel weer langs komen ;)
Maar je heb gelijk hoor,window 7 verkoopt goed.

awake98 op Dinsdag 2 Februari 2010 17:49

image zomerhack badge 2

Da's niet raar, anders 'kreeg' je Vista :)

vinylat45 op Dinsdag 2 Februari 2010 18:42

image

Ik denk niet dat 10% van alle computers in de afgelopen maanden nieuw zijn aangeschaft, en consumenten Windows 7 onbewust hebben gekregen.

Stel een PC heeft een looptijd van 5 jaar.
Dan is 6 maanden (inclusief inwissel actie Vista) 10% nieuw.

Dus ik denk wel dat dit nieuwe PC's zijn.

Anonymous Coward op Dinsdag 2 Februari 2010 19:03

image

Of ze hebben gewacht met aanschaf van een nieuwe pc/laptop tot Windows 7 leverbaar was, dat heb ik ook van verschillende kennissen gehoord.

...en je punt?

vinylat45 op Woensdag 3 Februari 2010 01:12

image

Het impliceert dat de term 'enkele maanden' opgerekt kan worden, omdat er een groep bestaat die hun aankoop expliciet uitgesteld hadden in de hoop dat de nieuwe Windows versie beter zou zijn dan Vista.

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 19:17

image

Ik denk niet dat 10% van alle computers in de afgelopen maanden nieuw zijn aangeschaft, en consumenten Windows 7 onbewust hebben gekregen.Dat Windows 7 onbewust was wil ik nog wel geloven. Voor de consument is alleen van belang dat er Windows op staat. Welke versie dat is, is denk ik minder van belang. Ik moet tenminste meestal aardig moeite doen om telefonisch achter de versie te komen. :)

Of ze hebben gewacht met aanschaf van een nieuwe pc/laptop tot Windows 7 leverbaar wasBewuste keuze, of op advies van een kennis die wel iets van computers weet? Ik heb het tenminste een paar keer geadviseerd. :)

cabolet op Woensdag 3 Februari 2010 03:41

image

Ik zou graag een lege PC willen kopen en dan bijvoorbeeld OSX er bij willen kopen. Ik ben een zeer tevreden gebruiker van Windows dus als ik een ander OS wil dan graag iets wat ten minste net zo gebruikersvriendelijk is als Windows, liever nog beter. Alle Linux variante die ik tot nu toe heb geïnstalleerd bleken toch wat moeite te hebben met allerlei hardware en hebben zelden een goede ondersteuning van externe devices zoals camera’s, printers of soms moet je zelfs goochelen om een simpele USB aan te sluiten. Jammer dus dat Steve het Apple OS niet los wil verkopen. Tot de tijd dat een werkelijk goed alternatief is voor Windows blijven PC verkopers gewoon Windows mee leveren.

Bolleke op Woensdag 3 Februari 2010 08:14

image zomerhack badge 3

Grappig, ik heb vrijwel nooit last van hardwareondersteuningsproblemen onder Linux, alleen heel af en toe op bepaalde exotische laptops of met hele specifieke kaarten (muziekkaarten voor multitrack-recording). En met USB aansluitingen heb ik al HELEMAAL nooit problemen, dat werkt als een zonnetje. Dus dan vraag ik me sterk af met welke Linux je aan de slag bent geweest en in welk jaar dat was.

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 08:35

image

Ik neem aan dat het over de apparaten zelf gaat niet over USB ansich. Bijvoorbeeld webcams willen nog best eens opstandig zijn.

Bolleke op Woensdag 3 Februari 2010 13:22

image zomerhack badge 3

Ik neem aan dat het over de apparaten zelf gaat niet over USB ansich. Bijvoorbeeld webcams willen nog best eens opstandig zijn.
Mogelijk, maar dat blijkt nergens uit. Zoals het er staat impliceert het dat het een drama is om zowat elke gangbare randapparatuur aan de praat te krijgen. Het tegendeel is uiteraard het geval.

De laatste webcam die ik had weigerde overigens onder XP wegens "geen driver", maar draaide prima onder Linux toen ik daarop overstapte (SuSE destijds nog) ;)

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 13:53

image

Met webcams hang je sowieso bijna altijd als je geen drivers hebt in Windows. Eigenlijk verschilt het niet zoveel wat dat betreft.

hermanb op Woensdag 3 Februari 2010 11:39

image

Omg hoe kan je je eigen tegenspreken in 1 regel :D

Bolleke op Woensdag 3 Februari 2010 13:20

image zomerhack badge 3

Omg hoe kan je je eigen tegenspreken in 1 regel :D
Eh? U bedoelt? Ik heb het drie keer nagelezen, maar ik zie geen tegenspraak.

Blieb op Woensdag 3 Februari 2010 10:45

image zomerhack badge 2

Ik zou graag een lege PC willen kopen en dan bijvoorbeeld OSX er bij willen kopen.
De EULA van Mac OS X verbiedt het installeren van OSX op een computer die niet een Mac is

Hein op Dinsdag 2 Februari 2010 19:39

image

Gelukkig is er een lokale computerzaak bij ons in de buurt waar je computer zonder OS kunt krijgen, met als je wilt, Ubuntu of Opensuse (of zelfs BSD) erop geinstalleerd. De meeste computers gaan daar ook met het vertrouwde Windows over de toonbank, maar zoals de eigenaars aangeven worden steeds meer computers zonder OS of met Linux gekocht.

hansn op Woensdag 3 Februari 2010 08:07

image

Omdat winkels verkooppunten zijn en geen weggeefpunten.

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 08:30

image

Omdat winkels verkooppunten zijn en geen weggeefpunten.Hoe bedoel je dat? Windows werd toch zo ongeveer gratis weggegeven?

edjez op Woensdag 3 Februari 2010 09:19

image

Windows werd toch zo ongeveer gratis weggegeven?
Klopt, maar dat kost de winkelier niets.

steffio op Dinsdag 2 Februari 2010 17:27

image

Op de desktop misschien.

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 19:14

image

Het heeft al een groter marktaandeel dan OSX en Linux bij elkaar.Verrast je dat? Het had me eerder verrast als het omgekeerde het geval was.

mspartner op Dinsdag 2 Februari 2010 17:29

image

* verkeerd geplaatst *

hermanb op Woensdag 3 Februari 2010 11:34

image

Omg, heb dit bericht van begin af in de gaten gehouden.
Zelfs op een leeg bericht zitten ze te minnen :D
Gaat nu wel heel hard twijfelen aan de mensen hier :D

Hein op Dinsdag 2 Februari 2010 19:56

image

Hoe dan ook, Windows groeit kennelijk niet meer en dat is ook logisch omdat de markt verzadigd is. Er is alleen maar sprake van een zekere mate van vervangingsvraag en daarin voorziet Windows 7. Als MS in 2011 met Windows 8 komt zal dit ook weer negatieve gevolgen hebben voor het aandeel Windows 7, Vista en XP. Langzaam maar zeker sterven oudere versies nou eenmaal uit.

Interessant is echter dat Windows langzaam maar zeker terrein verliest. Dat is dan vooral aan OSX omdat dit besturingssysteem relatief eenvoudig te bedienen is en er ruim voldoende aanbod is aan software. En het is pre-installed te krijgen.

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 20:15

image

Interessant is echter dat Windows langzaam maar zeker terrein verliest.Dat is een trend die nog steeds doorzet als je Hitslink mag geloven. Een deel wordt natuurlijk verklaart door het feit dat mobiel internet behoorlijk opgang maakt, maar het is toch opvallend dat de andere 2 os'en minder of geen last lijken te ondervinden van de afkalving.

steffio op Woensdag 3 Februari 2010 09:54

image

Het zal microsoft toch jeuken of je windows XP, Vista, 7 of 8 erop hebt staan als er maar windows op staat waar licentiegelden voor zijn afgedragen.

Gregorius op Woensdag 3 Februari 2010 10:57

image

Dat is niet helemaal waar. Ze zien graag dat mensen nog een keer extra betalen in de vorm van een upgrade.

steffio op Woensdag 3 Februari 2010 12:04

image

Zolang je nog mooie bedragen kunt maken door 92 % van de vervangingsmarkt te pakken is het toch ook mooi.

Of het gezond is voor ontwikkeling van het OS, is een andere discussie, MS heeft bij deze marktaandelen en haar huidige greep op de markt geen enkele impuls om het OS in versie 8, 9, 10 etc echt te verbeteren.

In de browsermarkt is die impuls er wel, ik verwacht dat een eventuele IE9 veel beter zal zijn dan IE8 doordat het marktaandeel van IE inmiddels veel betere verhoudingen laat zien.

Gregorius op Woensdag 3 Februari 2010 12:12

image

MS heeft bij deze marktaandelen en haar huidige greep op de markt geen enkele impuls om het OS in versie 8, 9, 10 etc echt te verbeteren.

Logisch, als je een monopolie hebt zijn er geen (financiele) prikkels meer om te innoveren.

Anonymous Coward op Dinsdag 2 Februari 2010 20:10

image

Mijn moeder het promo filmpje van iPad laten zien. Reactie : is dat echt zo simpel en makkelijk. Ja mama, net zo simpel als mijn iPhone. Oh dan wil ik er straks zo een hebben (ipv haar huidige laptop die regelmatig windows problemen en traagheid heeft).
iPad zal zeker weer een stuk van Window's marktaandeel afknabbelen.

Maikel22 op Dinsdag 2 Februari 2010 20:29

image

"iPad zal zeker weer een stuk van Window's marktaandeel afknabbelen."
Ja, dat geloof ik graag. Mijn opa was ook al erg geïnteresseerd in de iPad.

U4iA op Dinsdag 2 Februari 2010 20:31

image

...en toen wilde je moeder gaan internetten en vroeg aan je: "Waarom wordt de helft van de websites niet weergegeven en waarom kan ik niet meer patience spelen op Zylom?". En dan zeg jij: "Tja, de iPad is zo geavanceerd en veilig dat Flash er niet op mocht". ;)

globetrotter op Dinsdag 2 Februari 2010 20:40

image

Kan ik ook vakantiefoto's bekijken op de ipad, vraagt mama?
Nee mam helaas niet, want er past geen SD memorykaartje in en de camera zelf kun je helaas ook niet aansluiten op de ipad.
Daarvoor moeten we eerst nog even extra randapparatuur aanschaffen.
Maar dat is toch niet erg, want dominee Steve J. wil toch dat alles via de Apple store loopt in de toekomst.

hansn op Woensdag 3 Februari 2010 08:11

image

De Iphone heeft ook al een nieuwe naam: Ipad nano :)

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 08:34

image

Nu nog een paar grapjes over Microschoft en Linsux en we zijn weer helemaal bij.

hansn op Woensdag 3 Februari 2010 11:05

image

goed dat we weer bij zijn,ik kwam namelijk niet meer bij ;)

bekhof op Dinsdag 2 Februari 2010 20:44

image

waarom kan ik niet meer patience spelen op Zylom?Waarom zou je dat willen, als er honderden Apps beschikbaar zijn om Patience te spelen?

queenfan op Woensdag 3 Februari 2010 12:45

image

Maar gelukkig heb je de AppStore met ruim 140.000 apps en heel veel gratis, en flash ach dat is zware rotzooi nee HTML 5 komt er aan en dat kan wel weer op de iPad.

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 21:20

image

Afgelopen zondag draaide meer dan tien procent van de online pc's het nieuwste besturingssysteem van Microsoft.
Als ik op de site kijk dan zie ik toch

1/31/2010 .... 9.23%

Daar kan ik zelfs met de standaard afrondingsregels geen 10% van maken. Is dit nieuws misschien per ongeluk een week te vroeg geplaatst?

linus4ever op Woensdag 3 Februari 2010 00:09

image

1/31/2010 .... 9.23%

Je kunt niet rekenen.

Het is heel simpel, kijk maar:
9,23% is bijna 9,25% dus daar rond je het op af;
9,25% zit tussen 9,20% en 9,30% en 5 rond je naar boven af;
9,3% zit in tussen 9% en 9,5% dus dat rond je af op 9,5%;
iedereen ziet dat je 9,5% afrondt op 10%!

Hoe moeilijk kan het zijn?

Anonymous Coward op Woensdag 3 Februari 2010 00:24

image

net die kinderlijke omschrijving en nu dit lagere school rekenwerk.. Is je account gehacked?

vinylat45 op Woensdag 3 Februari 2010 01:16

image

Lost your sense of humor?

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 08:06

image

Daarom had ik ook al bewust standaard afrondingsregels geschreven. Met een ceil-functie kom je wel op 10% maar dat is niet bepaald standaard. :)

edjez op Woensdag 3 Februari 2010 09:21

image

Afronden naar 10%, daar wil ik nog wel aan, maar stellen dat 9,23% hetzelfde is als méér dan 10%, dat is wat lastiger te verdedigen.

Blieb op Woensdag 3 Februari 2010 10:50

image zomerhack badge 2

Is dit nieuws misschien per ongeluk een week te vroeg geplaatst?

Netapplications corrigeert de gegevens altijd 1 of 2 dagen achteraf.
Er stond dus eerst wel een cijfer net boven de 10% (met onder aan de pagina een mededeling dat de gegevens nog gecontroleerd moesten worden) en inmiddels is dat door Netapplications gecorrigeerd tot 9,23%

anonymous_118315 op Woensdag 3 Februari 2010 11:32

image

Netapplications corrigeert de gegevens altijd 1 of 2 dagen achteraf.dat weet ik, maar dan zijn intussen wel de ronkende persberichten de deur uit en kunnen de diverse fans het daarna als feit presenteren.

Terwijl de waarheid gewoon blijkt te zijn dat het niet meer is dat een weekend-piek, die vervolgens ook nog eens omlaag gecorrigeerd wordt.

En in de hoofden van de mensen blijft uiteindelijk alleen hangen: Wow! Al meer dan 10 procent!

Blieb op Maandag 8 Februari 2010 22:21

image zomerhack badge 2

dat weet ik
Had dat dat even vermeld in plaats van eromheen te draaien

Tarabass op Dinsdag 2 Februari 2010 23:00

image

Vooral ten koste van XP!? We hebben het hier over percentages, dus niet zo gek dat het OS met het hoogste marktaandeel in procenten gemeten ook het meeste moet inleveren in procenten. Exacte getallen zullen hopelijk wat anders laten zien, en dat het vooral Vista is die in moet leveren. Daarnaast is het imo niet echt een succes als zoveel mensen nog XP draaien..

anonymous_118315 op Dinsdag 2 Februari 2010 23:15

image

Exacte getallen zullen hopelijk wat anders laten zienWaarom denk je dat? Het totaal is 100% laten we het voor het gemak gelijk stellen aan 10.000 stuks.

Dus van Windows XP zijn we van 6777 naar 6615 gegaan, dus 162 minder (2.39%). Bij Visa is dat 1787 naar 1747 gegaan, dus 40 minder (2.23%). Het verschil is niet schokkend, maar XP levert hoe dan ook nog steeds meer in. :)

Bron

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws