PayPal schrapt account Cryptome na Microsoft-ruzie

paypal

Gepubliceerd: Maandag 8 maart 2010

Na het conflict tussen Microsoft en klokkenluiderssite Cryptome trekt PayPal de stekker uit het account van die site, "vanwege risico's".

Toon volledig artikel

Grod op Maandag 8 Maart 2010 11:09

image

PayPal heeft alle donaties aan Cryptome sinds 24 februari geconfisceerd.

Nou, dat gaat me een beetje te ver! Ik was van beter mening over PayPal tot nu toe. Buigen voor een grote Corporate Brother M$.
En dan nog iemand anders zijn geld confisceren?!
Gaat stapje te ver als iedere processor van betalingen andermans geld begint te confisceren. Dit is een direct aanval op de grondslag van onze maatschappij - respect voor eigendom van anderen.

Mijn voorstel: PayPal boycotten !!!

swhnld op Maandag 8 Maart 2010 12:01

image

Zeker mee eens. Boycot Paypal!

MvO op Maandag 8 Maart 2010 12:30

image

Dit is een direct aanval op de grondslag van onze maatschappij - respect voor eigendom van anderen.

Dat is nogal vreemd als verdediging van Cryptome, dat (interne) documenten van derden publiceert. Het eigendom daarvan berust namelijk ook niet bij hen, dus heeft Cryptome volgens dezelfde redenerning ook geen respect voor het eigendom van anderen.

Grod op Maandag 8 Maart 2010 13:17

image

Dat is nogal vreemd als verdediging van Cryptome, dat (interne) documenten van derden publiceert.

ACTA documenten zijn ook "van derden" (wat her en der commissies, wat grotere bedrijven waaronder hetzelfde M$, e.d.). Op basis van jouw redenering moeten de documenten van ACTA ook geheim blijven.

Even doortrekken die redenering van MvO. Als er een of andere gek de macht over de wereld gaat overnemen of atoombommen in de steden wilt plaatsen, en jij MvO komt die documenten tegen, dan moet jij zeker de eigendom van die gek inzake deze documenten respecteren en je mond houden!

Volgens mij zie geen verschil tussen privé eigendom en aanval op de maatschappij DOOR privé eigendom. Ik ga een Kalashnikov kopen en met de geladen magazijn rondlopen, als politie mij probeert tegen te houden zal ik naar jou refereren en zeggen dat Kalashnikov mijn eigendom is, potten af.

Anonymous Coward op Maandag 8 Maart 2010 19:34

image

Op basis van jouw redenering moeten de en dan Even doortrekken die redenering van MvO. Als er een of andere gek de macht over de wereld gaat overnemen of atoombommen in de steden wilt plaatsen, en....
Kom op zeg, respecteer een andere mening en ga daar geen zelfverzonnen teksten aan ophangen.

Kletskoek verhaal 1e klas.

Guardian op Maandag 8 Maart 2010 15:26

image

Mensen die gedoneerd hebben, zouden dus van PayPal kunnen eisen dat hun donatie geretourneerd word.
Doet PayPal dit niet (zouden ze zelf al gedaan moeten hebben - reverse payments) zijn ze schuldig aan diefstal.

Zo simpel is het.

USA - class action - exit paypal.

Skinkie op Maandag 8 Maart 2010 11:20

image

Het zou heel goed zijn als PayPal eens door de Europese Commissie wordt gecontroleerd (het is immers een bedrijf in Luxemburg). Of eventueel wat nationale instituten zoals de AFM. Bij PayPal gebeuren de laatste tijd de meest bizarre zaken; India verhaal, de algemene voorwaarden wijzigingen waarin staat dat je niet meer geld jaarlijks mag opnemen dan X.

Grod op Maandag 8 Maart 2010 11:36

image

Schimmig verhaal is PayPal aan het worden, inderdaad.
Volgens mij is alleen PayPal bank (i.e. payment processor taak) staat in Luxembourg ingeschreven, maar dat is maar een deel van PayPal (headquarters in San Jose, operations center in Omaha)

vinylat45 op Maandag 8 Maart 2010 11:33

image

PayPal is een hele onbetrouwbare partner.

Zelf meegemaakt dat mijn account ineens werd geblokkeerd omdat er een verdachte transactie was gedaan vanuit het buitenland. Die transactie had ik zelf gedaan omdat ik op dat moment in het buitenland verkeerde. Toch werd de account geblokkeerd en deze kon weer 'geopend' worden als ik een paspoort kopie, verblijfplaats en kopie van mijn rekening zou laten zijn. Dat ging mij veel te ver en besloot met PayPal te stoppen. Doch de account kon niet opgeheven worden voor dat ik mij volledig uitkleedde qua privacy. Het contact is nu verbroken en er bungelt dus nu nog een half-open account bij PayPal van mij.


PayPal lijkt handig, maar als er iets aan de hand is loop je tegen een betonnen muur van onwil aan. Niet doen.

MvO op Maandag 8 Maart 2010 12:34

image

Zelf meegemaakt dat mijn account ineens werd geblokkeerd omdat er een verdachte transactie was gedaan vanuit het buitenland.
Dat is mij al meer dan eens bij ING gebeurd. Is ING ook onbetrouwbaar? Hoewel ik niet blij ben dat dit gebeurt, is het juist goed dat ze zo scherp zijn op fraude. Ik zou het een stuk minder leuk vinden als iemand er in zou slagen mijn bankrekening leeg te plukken omdat m'n bank niet oplet.

Grod op Maandag 8 Maart 2010 13:06

image

Is ING ook onbetrouwbaar?

Natuurlijk is het geval. Waar ben je laatste 2 jaar gebleven MvO?
Of heb je niet over de grootste reddingoperatie van de voormalige minister Bos?
dit door onteigening van jouw en mijn belasting geld.

Geluk van je dat ING nog je geld niet geconfisceerd had. Een reden hiervoor valt altijd te bedenken, zoals in dit geval van PayPal.

MvO op Dinsdag 9 Maart 2010 02:20

image

Sorry, maar dit slaat echt nergens op. Een bank blokkeert mijn Credit Card omdat ze vermoeden dat iemand misbruik maakt van mijn gegevens en dan is die bank onbetrouwbaar?

En de redding van de banken staat hier al helemaal los van. Waar nog bij komt dat de betrouwbaarheid van een bank en de economische weerbaarheid daarvan los van elkaar staan. Al is een bank nog zo betrouwbaar, als iedereen op dezelfde dag probeert zijn/haar geld van de rekening te halen, gaat de bank failliet. Dat heeft niets te maken met of de bank goed of slecht is, maar door wat een bank doet: geld uitlenen op basis van geld dat het ter bewaring heeft gekregen. Het geld dat een bank in kas heeft dekt dus nooit alle tegoeden van de rekeninghouders. Tot zover dit lesje economie :).

vinylat45 op Dinsdag 9 Maart 2010 10:21

image

Een bank blokkeert mijn Credit Card omdat ze vermoeden dat iemand misbruik maakt van mijn gegevens en dan is die bank onbetrouwbaar?

Je verdraait het.

Bij mijn credit card is het eens voorgekomen dat deze werd geblokkeerd vanwege een verdachte transactie, de bank belde op en vroeg of ik deze transactie had geïnitieerd.

Bij PayPal als ze een verdachte handeling zien, blokkeren ze je account, en vragen dan wie je eigenlijk bent. Maar omdat je nooit eerder een trust relatie met PayPal opgebouwd hebt kunnen ze totaal niet valideren wie je bent.

En als je een validatie doet van je creditcard, willen ze nog meer authenticaties.

Totaal stupide.

En het bizarre is; ik kan zo naar PayPal website gaan en een nieuw account maken, opnieuw zonder mijzelf kenbaar te maken.

De reden waarom ik zo bezorgd was over mijn paypal account, was omdat mijn credit card gegevens daar wilde verwijderen, maar dat kon niet vanwege de blokkade.

vinylat45 op Maandag 8 Maart 2010 13:20

image

Dat is mij al meer dan eens bij ING gebeurd. Is ING ook onbetrouwbaar?
In mijn post schrijf ik dat ik tegen een betonnen muur liep toen ik hierover contact opnam. Email conversatie gaat moeizaam en ze lezen totaal niet je argumenten. Bij een probleem bij de ING kun je bij een geschil naar een loket gaan en de zaak bespreken.

Verder nam PayPal mijn account in gijzeling totdat ik mijn prive gegevens zou verstrekken. Gelukkig gebruikte ik PayPal als een extensie voor mijn creditcard en had ik geen geld bij PayPal zelf geparkeerd.

PayPal service moet je nooit gebruiken.

Kletskous op Maandag 8 Maart 2010 13:56

image

PayPal service moet je nooit gebruiken.

Waardeloze actie weer van PayPal en ik zou graag meedoen aan een boycott, maar helaas heb ik soms geen alternatief of weet iemand er een?

Grod op Maandag 8 Maart 2010 14:06

image

Webmoney misschien?
Ik weet niks over betrouwbaarheid hiervan trouwens. En ook blijkt het zeer omslagtig wat betreft de betalingen.

MvO op Dinsdag 9 Maart 2010 02:11

image

Verder nam PayPal mijn account in gijzeling totdat ik mijn prive gegevens zou verstrekken.
Dat lijkt me nogal logisch. Als ze daar makkelijker over zouden doen zou iemand jouw account kunnen hijacken. Maar als je dat liever hebt is dat natuurlijk geheel aan jou. Iedere bank en Credit Card aanbieder wil ook bij het deblokkeren na mogelijke fraude zeker weten dat jij bent wie je zegt dat je bent.

Als jij PayPal wil boycotten om iets wat andere aanbieders ook doen, dan is dat uiteraard je goed recht. Ik persoonlijk gebruik PayPal niet meer omdat ze graag vanuit jouw bankrekening betalen via een automatisch machtiging, en daarom vragen wanneer je geld naar je rekening wilt storten (= omgekeerde weg). Ik geef je dus absoluut geen ongelijk als je PayPal niet wilt gebruiken, maar alle redenen die je geeft zijn ergens anders niet anders.

vinylat45 op Dinsdag 9 Maart 2010 09:51

image

Ik had al voldaan aan een verzoek voor validatie van mijn credit card.

(daarbij werd €1.50 van mijn credit card afgeschreven en de info bevatte een voor paypal herkenbaar nummer).

Er was dus geen reden meer om de blokkade in stand te houden.

Om zeker van te zijn dat PayPal niet meer ongevraagd geld van mijn rekening afschrijft voor dergelijke onzinnige validaties, heb ik mijn credit card geblokkeerd.

resequenc3r op Maandag 8 Maart 2010 16:45

image

wat een onzin reacties hier over boycot van PayPal. Je bank heeft een ook kopie van je Identiteitsbewijs.

In dit geval misschien kritiek tav sluiten van een Cryptome-account maar ze verwerken ook miljoenen transacties.

Western Union vraagt ook ID.

Handige services, ik heb er geen problemen mee. Waar ik problemen mee heb is dat deze bedrijven dit niet doen om hun eigen veiligheid maar in geval van Western Union in ieder geval, ze dit verplicht zijn door Nederlandse en EU wetgeving tav registreren van financiele transacties.
Sta daar maar es bij stil wanneer es weer in het stemhokje staat.

vinylat45 op Maandag 8 Maart 2010 17:53

image

Je bank heeft een ook kopie van je Identiteitsbewijs.
PayPal is geen bank, zie wikipedia.

MvO op Dinsdag 9 Maart 2010 02:04

image

Dan moet je het toch echt nog een keer lezen.
This would be as a Luxembourg entity regulated as a bank
Vrij vertaald, in Luxemburg wordt PayPal gereguleerd als een bank. "If it quacks like a duck, it's a duck" m.a.w. "als het gereguleerd wordt als een bank, is het een bank".

Alfred op Dinsdag 9 Maart 2010 07:59

image

Flauwe actie, stelletje broekpoepers. Uit de strekking van het artikel kan ik geen enkele grond vinden waarop Paypal hun beslissing kan baseren. Tenzij er meer speelt wat niet in het artikel genoemd is.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws