Apple vervangt iPad bij batterijuitval

lege batterij iphone

Gepubliceerd: Maandag 15 maart 2010

Apple biedt iPad-gebruikers een vervangend exemplaar als de geïntegreerde batterij het aflegt. De fabrikant rekent daar 100 dollar voor.

Toon volledig artikel

vinylat45 op Maandag 15 Maart 2010 11:14

image

Best wel balen dat het nog even duurt voordat de iPad in Nederland leverbaar is.

Heeft iemand een idee wanneer?

skizmo op Maandag 15 Maart 2010 11:58

image

Mischien moet je eens een vergelijkend onderzoek doen met wat de rest van de markt te bieden heeft. Dan kom je er vanzelf achter dat het helemaal niet zo erg is dat hij veel later in nederland te verkrijgen is.

Jzf op Maandag 15 Maart 2010 12:24

image

@skizmo: Als jij serieus de markt onderzoekt naar wat de rest biedt en je vergelijkt niet alleen de hardware maar vooral ook de SOFTWARE kom je al snel tot de conclusie dat de iPad geen concurrentie heeft.

Wanny van Gils op Maandag 15 Maart 2010 12:36

image

27 Juli 2009 - Vinyat45:
Zullen we een pot maken?
Ik gooi een tientje erin dat Apple *GEEN* tablet gaat maken.

Hoe gaan we dit afhandelen?

vinylat45 op Maandag 15 Maart 2010 13:21

image

Een man een man een woord een woord.

Ik mail de redactie even mijn email adres. Hoop dat zij deze forwarden naar jou, zodat jij kan reageren met je bankrekening.

Wanny van Gils op Maandag 15 Maart 2010 13:40

image

Bespaar je de moeite
Ik woon in een niet Euro land. Aangezien mijn inleg 10 kronen was (ipv 10 euro) zijn de kosten voor het overboeken hoger dan het over te boeken bedrag.
Koop er maar een mooie app voor ;-)

vinylat45 op Maandag 15 Maart 2010 13:42

image

Oh, ik heb de redactie al verzocht om mijn email te forwarden.

Mocht je alsnog willen incasseren. No problem!

Samuel Michon op Maandag 15 Maart 2010 19:18

image

Ik heb ook gewonnen, maar laat dat tientje maar zitten, hoor. :)

Lees vooral ook nog even mijn commentaren in deze thread.

vinylat45 op Maandag 15 Maart 2010 23:42

image

Thanks :)

Haha...

Joris73 op Dinsdag 16 Maart 2010 22:08

image

Gewoon een account openen bij Borderlinx (www.borderlinx.com), heb je meteen een afleveradres in de States en in de UK waar vandaan het dan naar je eigen adres gestuurd kan worden. Kan met items als iPhone en iPad erg interessant zijn als in Europa een wisselkoers van USD1 = EUR1 gehanteerd wordt.

Ik vind het "vermakelijk" dat grote bedrijven, die toch echt beter zouden moeten weten, denken dat ze nog steeds de "markt" geheel naar hun eigen hand kunnen zetten.

SevenPRX op Maandag 15 Maart 2010 11:23

image

Huh? Een defecte batterij, in de garantie-periode, kost de consument 100 EUR om te vervangen? Hoe kan Apple ooit geld vragen voor iets dat gewoon door de garantie gedekt moet zijn?

MajinZ op Maandag 15 Maart 2010 11:26

image

100 dollar.

Maar het is wel heel krom. Belachelijk eigenlijk, of het nou binnen of buiten de garantie valt. Zo'n batterij moet gewoon goed werken, dat is immers redelijk essentieel voor dergelijke apparaten.

Anonymous Coward op Maandag 15 Maart 2010 11:39

image

Waar staat dat van die garantieperiode? Ik haal uit het artikel niets anders dan dat een iPad met uitgeputte batterij voor 100 euro vervangen wordt door een ander exemplaar met een goede batterij. Dat is geen heel rare prijs als je gaat kijken naar wat dit soort batterijen kost bij apparaten waar de gebruiker 'm wel kan vervangen.

Kameo op Maandag 15 Maart 2010 11:41

image

En waarom kan de consument die batterij zelf nier vervangen?? Kan toch niet zo moeilijk zijn dacht ik zo.

Jzf op Maandag 15 Maart 2010 11:51

image

@Kameo, Omdat Apple wil voorkomen dat later gebruikers zeer goedkope accu's van lage kwaliteit gaan gebruiken. Dan lees je weer dat "intellectuele" gebral van Apple-haters dat de accuduur wel heel erg kort is enz. enz.

Volg deze discussie maar en zie/lees de grootste onzin voorbij komen waarbij de ene "slimmerik" het nog erger weet te verzinnen dan de andere "sukkel".

globetrotter op Maandag 15 Maart 2010 16:19

image

Omdat Apple wil voorkomen dat later gebruikers zeer goedkope accu's van lage kwaliteit gaan gebruiken. Dan lees je weer dat "intellectuele" gebral van Apple-haters dat de accuduur wel heel erg kort is enz. enz.

Wat kun jij dom lullen: als Apple betere batterijen maakt/levert, dan hoeven die ook niet vervangen te worden...

Want 1 ding kun je zeker wel zeggen: ze hebben geen gelukkige hand in de keuze van hun batterijen.

Anonymous Coward op Maandag 15 Maart 2010 16:47

image

Een batterij moet uiteindelijk altijd vervangen worden. In 2005 kocht ik een laptop bij Acer. Ding draait nog steeds als een tierelier, alleen na twee minuten moet 'ie aan het lichtnet. Da's ook niet zo gek, want de batterij is hartstikke versleten/lui geworden. Die kan ik voor een X bedrag vervangen (iets van 80 euro meen ik), maar dat is voor zo'n apparaat eigenlijk de moeite niet meer. Hij heeft het ongeveer 3 jaar uitstekend gedaan, en is daarna vrij snel achteruit gegaan. Dat vind ik een redelijke afschrijvingstermijn voor een notebook, en zoiets zal het voor een iPad ook wel worden.

CyberData op Maandag 15 Maart 2010 16:52

image

1. Bij acer kon jezelf de batterij vervangen..... toch?

2. Het was maar 80 euro om de batterij te vervangen.

3. je was je laptop niet kwijt en kon gewoon over je privé data beschikken.

4.... wie koopt nou een acer?

MajinZ op Maandag 15 Maart 2010 16:56

image

Nixpro en vele miljoenen anderen.

Anonymous Coward op Maandag 15 Maart 2010 17:19

image

1. Bij acer kon jezelf de batterij vervangen..... toch?

Ja, maar van die mogelijkheid heb ik dus nog geen gebruik gemaakt.

2. Het was maar 80 euro om de batterij te vervangen.

Het is NU, anno 2010, 80 euro om een batterij van bijna 5 jaar oud te vervangen.

3. je was je laptop niet kwijt en kon gewoon over je privé data beschikken.

Zie 1.

4.... wie koopt nou een acer?

Nou, ik.. Het was toen al de goedkoopste van de goedkoopste en ook nog lelijk, dus absoluut geen gewild doelwit voor laptopdieven terwijl hij de recente versies van FreeBSD nog altijd als een zonnetje draait. Beetje jammer van die versleten batterij, dus ik denk 'm binnenkort te gaan inruilen voor een netbookje.

bekhof op Maandag 15 Maart 2010 17:19

image

Wat kun jij dom lullen: als Apple betere batterijen maakt/levert, dan hoeven die ook niet vervangen te worden...Is maar wat je dom lullen noemt: ook van mijn Nokia heb ik een accu/batterij moeten vervangen, ook van m'n gewone huistelefoon (Philips) begaf de accu het na 2 jaar, en zo zijn er wel meer apparaten te noemen. Ook laptops etc.

Jouw probleem is dat je enkel zo kunt reageren als er het woordje Apple/iPhone/iWhatever in voorkomt...

GJvdZ op Maandag 15 Maart 2010 12:22

image

Apple wil degelijke behuizingen maken en dat conflicteert met accuklepjes, vakjes e.d. Bij apparaten waar je zelf de accu kunt vervangen begint de boel na een paar maanden altijd te rammelen.

hansn op Maandag 15 Maart 2010 14:44

image

Dat lijkt me onzin. Kijk maar eens naar bijna alle GSM's.
Die hebben het toch ook goed voor elkaar.Gaan we dit straks ook bij de auto's krijgen? :(

anonymous_118315 op Maandag 15 Maart 2010 15:06

image

Bij apparaten waar je zelf de accu kunt vervangen begint de boel na een paar maanden altijd te rammelen.dat is mij persoonlijk nog nooit opgevallen. Zelfs het klepje voor de accu op mijn antieke Casio pocket pc zit nog steeds goed vast.

6581 op Maandag 15 Maart 2010 15:20

image

Ik ben blij dat Apple de kast uit 1 stuk maakt. Ik zie zo vaak dat laptops gaan kraken, uit elkaar vallen of helemaal stoppen omdat er gewoon teveel frictie in het apparaat zit, waardoor soldeerbaantjes op het moederboard breukjes gaat vertonen.

Als ik me bedenk hoe vaak ik een accu van een laptop of telefoon heb vervangen (nog nooit), dan besef ik me dat er eigenlijk geen reden meer is om dat makkelijker bereikbaar te houden voor de gebruiker. En ALS het dan eens in de drie jaar nodig mocht zijn, dan heb ik er geen problemen mee om even langs een Apple centre te lopen.

SevenPRX op Maandag 15 Maart 2010 11:51

image

Aangezien er dus niet gespecificeerd wordt dat dit *buiten* de garantieperiode is, ga ik er vanuit dat dit dus *altijd* 100 USD kost. Dus ook binnen de garantieperiode.

anonymous_118315 op Maandag 15 Maart 2010 12:29

image

De Apple reparatie voorwaarden lijken dat tegen te spreken:
These terms apply to the service of Apple products requested through the Apple Global Online Support (AGOS) site or Apple Contact Center, that is not covered by Apple's warranty, AppleCare Protection Plan or statutory warranty rightsDus alleen bij situaties die buiten garantie vallen.

A-Visser op Maandag 15 Maart 2010 12:43

image

Batterij heeft een veel kortere garantieperiode vaak max een half jaar. Wel wordt door sommige partijen de batterij uit coulance vervangen.

anonymous_118315 op Maandag 15 Maart 2010 13:06

image

Batterij heeft een veel kortere garantieperiode vaak max een half jaar.Ik denk toch dat je daar hier niet mee weg komt. Hoe dat in Amerika geregeld is weet ik niet, maar zeker in Nederland mag je volgens mij iets meer verwachten van een accu dan een half jaar.

A-Visser op Maandag 15 Maart 2010 13:14

image

Ben ik helemaal met je eens, want je hebt in Nederland zoiets als de verwachte levensduur van een apparaat en hetzelfde lijkt mij ook te gelden voor accu's/batterijen. Vandaar dus de coulance van sommige partijen.
Maar ja, Amerika blijft gewoon een totaal ander iets...

Anonymous Coward op Maandag 15 Maart 2010 18:46

image

Dat is buiten de garantie slimmerik.
Net als met de iPod touch dan betaal je bijv. 69 Euro voor vervangen het van de batterij.

Vreemd dat men hier nieuwsitems aan toespitsen.
Er is niks vreemds hieraan.

Lex op Maandag 15 Maart 2010 12:36

image

Dat is dan niet per definitie een nieuwe iPad; het kan ook een gerepareerd (refurbished) exemplaar zijn. Ook moeten gebruikers zelf hun data backuppen voordat ze hun apparaat met defecte batterij inleveren voor vervanging.

Hmmm lekker is dat. Ben je zelf zuinig op je iPad, krijg je mogelijk een "refurbished" exemplaar terug van een ander. Weet niet of dat wel zou willen.

resequenc3r op Maandag 15 Maart 2010 13:12

image

raar verhaal. Ten eerste is de kop misleidend maar ja daar zijn we inmiddels wel aan gewend.

Er was toch een Europese wet dat er vervangebare batterijen in dit soort electronica moet zitten?

Onacceptabel dat je een refurbished iPad terug krijgt en er ook nog 99 dollar voor moet betalen.

batlequeen op Dinsdag 16 Maart 2010 08:23

image

Vervangbaar ja
Maar hoeft niet perse door een consument te kunnen. Als een specialist het kan is het voldoende

Kameo op Maandag 15 Maart 2010 13:27

image

LOL. =P

100 Euro betalen voor een batterij en dan nog een ander exemplaar terug krijgen ook.


Is dat nou de Apple service waar die fanboys hier zo mee lopen te pronken?? Lekkere service heb je dan.

MajinZ op Maandag 15 Maart 2010 13:36

image

Nogmaals, 100 dollar. Significant verschil.

Maar het inderdaad geen geweldige service. Beter dan helemaal geen service, dat dan weer wel, maar dit had ook anders gekund volgens mij.

Yrcimim op Maandag 15 Maart 2010 15:11

image

Nogmaals, 100 dollar. Significant verschil.Klopt... tegen de tijd dat het ding hier op de markt is staat de dollar misschien op EUR 1,50 ...

hansn op Maandag 15 Maart 2010 14:47

image

Ik vind dat je een keuzescherm moet krijgen op de ipad, en daarmee je accu mag kiezen ;)

marijn@move-on.biz op Maandag 15 Maart 2010 15:13

image

Een refurbished model bestaat meestal uit een getest en gecleande inside en een nieuwe outside. Daar zou ik niets op tegen hebben. Alles opnieuw installeren en hopen dat al je aankopen weer automatisch terugkomen, daar zou ik me zorgen om maken.

6581 op Maandag 15 Maart 2010 15:41

image

Alles opnieuw installeren en hopen dat al je aankopen weer automatisch terugkomen
Zodra je een andere iPad aan iTunes hangt, wordt alles in 10 minuten gewoon exact weer hersteld zoals het was op je oude exemplaar. Ik weet uit ervaring (switch iPod touch naar iPhone) dat dit vlekkeloos gaat.

Maikel22 op Maandag 15 Maart 2010 23:25

image

Precies, sommige mensen hebben nog nooit iTunes gebruikt en gaan dan in het wilde weg praten. Weten niet hoe Apple dat soort dingen aanpakt.

tikdat op Dinsdag 16 Maart 2010 09:39

image

apple wil alles wat er met te maken heeft zoals hardware enzo in eigen handen houden,niet om betere producten maar om het geld.
apple hardware is toch duurder bijvergeleken andere hoogwaardige hardware en om nou 100 dollar of euro(je weet niet hoe ze het omrekenen meestal is het 1:1)voor een accuutje te betalen in garantietijd.
en het dan nog met de mantel der liefde te bedekken en weggelaten onderdelen, usbpoorten flash als een pluspunt te zien.
en meestal na een half of heel jaar terugtekomen met nieuwe uitvoeringen waarvan het in het begin express dingen zijn weggelaten die nu wel toepepast worden.
het zijn wel een stelletje geldwolven,en als je nou gaat zeggen maar m$ dan nou daar ben ik ook niet gek op,ik gebruik ubuntu en als er wat verkeerd is ga ik dat niet als voordeel uitleggen.
apple kan ook toch weleens wat verkeerd doen.

anonymous_118315 op Dinsdag 16 Maart 2010 11:01

image

om nou 100 dollar voor een accuutje te betalen in garantietijd.Daar ga je dus de mist in. Die bepaling geldt voor situaties buiten de normale garantie en/of overige service termijnen.

apple kan ook toch weleens wat verkeerd doen.Dat klopt. Ik ben niet gek op Apple, maar ik ga niet dingen lelijker maken dan de werkelijkheid om een punt te maken.

ozzybulldog op Dinsdag 16 Maart 2010 13:00

image

Ik ben niet gek op Apple, maar ik ga niet dingen lelijker maken dan de werkelijkheid om een punt te maken.

Ik ook niet, maar het valt wel erg op dat als je hier op webwereld ook maar iets negatiefs zegt over Apple, 9 van de 10 keer je kop van je romp wordt af getrokken. Zie maar de reacties van een aantal in dit topic weer.

Verder vraag ik me dan weer af of de accu überhaupt onder de standaard garantie valt, want dat valt hij bij laptops, mobilephones niet of maar zeer beperkt onder. Of gaat de accu onder AppleCare vallen? Hoe dan ook te veel vragen om te kunnen zeggen of iets duur is, wel onder garantie of niet enz...

Oz

anonymous_118315 op Dinsdag 16 Maart 2010 13:53

image

hier op webwereld ook maar iets negatiefs zegt over AppleOch, het gebeurt mij bij Microsoft topics ook regelmatig dat ik wordt uitgemaakt voor Taliban, Junta of willekeurige andere onsympathieke groepering.

Dat Apple gebruikers wat feller zijn heeft misschien te maken met het feit dat ze het idee hebben dat ze, als de kleinere hond in de roedel, harder moeten blaffen.

Verder vraag ik me dan weer af of de accu überhaupt onder de standaard garantie valtHier in Nederland wel. Dat is het enige wat mij persoonlijk interesseert. Ik heb geen plannen om op korte termijn 'even' binnen te lopen bij de Wallmart. :)

Samuel Michon op Dinsdag 16 Maart 2010 14:24

image

het valt wel erg op dat als je hier op webwereld ook maar iets negatiefs zegt over Apple, 9 van de 10 keer je kop van je romp wordt af getrokken
Dat komt omdat er nogal wat mensen zijn die liever maar wat roepen ipv eerst op onderzoek uitgaan. Die mensen hoeven er dan ook niet gek van op te kijken als hun luiheid niet geprezen wordt.

Informatie over de 1 jaar standaardgarantie ("AppleCare") die Apple levert is zeer gemakkelijk te vinden, maar het moet weer eens voorgekauwd worden:

Battery Replacement
Alle huidige Apple-producten hebben een batterij met 1 jaar garantie. Dat geldt ook voor de iPad. Als de batterij op een gegeven moment minder dan 50% van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft, dan wordt het kosteloos vervangen door Apple.

Wel is er de mogelijkheid om een "AppleCare Protection Plan" af te nemen voor de iPad. Daarmee wordt de standaardgarantie verlengd van 1 jaar naar 3 jaar en wordt ook de technische ondersteuning verlengd van 3 maanden naar 3 jaar. Kost maar $99, dat heb je er dus na 1 batterijwisseling al uit. (link)

hansn op Woensdag 17 Maart 2010 13:15

image

standaardgarantie verlengd van 1 jaar naar 3 jaar

hmmm... De Europese wettelijke garantie bedraagt al 2 jaar.
En de Nederlandse wet gaat uit van een redelijke termijn. En dat is zeker geen een jaar ! (maar voor zo'n produkt toch minimaal 3 jaar) 'Kost maar 99$' Nee dus, het zou gewoon niets moeten kosten!
In beide gevallen zit Apple dus fout.Over luiheid gesproken :(

Er is in diverse programma's al aangegeven dat de consument met dit soort garantie-verleng koopregelingen gewoon genept wordt!

wditters op Donderdag 18 Maart 2010 16:26

image

Of je het nu om 6 maanden, 1 jaar of 2 jaar garantie gaat, Apple maakt met z'n $99 sowieso winst, zelfs met vervanging van het hele apparaat.

Ter vergelijking, HP's nieuwe Netbooks kosten HP $45 aan productiekosten. Flextronics is daar laatst over uit de school geklapt.De productiekosten voor een iPad zullen echt niet veel anders liggen bij de te verwachten volumes.

Om te kunnen reageren, dient u ingelogd te zijn.

Nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox

Peiling

Loading Poll

Video: World Tech Update: Darpa's robot oorl...

World Tech Update: Darpa's robot oorlogspaard (video)

Verleden nieuws