
AOL telt miljoenen neer voor Advertising.com
Internetaanbieder America Online (AOL) telt 435 miljoen dollar neer voor de overname van het advertentienetwerk Advertising.com.
Internetaanbieder America Online (AOL) telt 435 miljoen dollar neer voor de overname van het advertentienetwerk Advertising.com.

AOL telt miljoenen neer voor Advertising.com
Internetaanbieder America Online (AOL) telt 435 miljoen dollar neer voor de overname van het advertentienetwerk Advertising.com.
Met de overname denkt America Online (AOL), onderdeel van het mediaconcern Time Warner, 140 miljoen internetgebruikers te kunnen bereiken met advertenties. Ook kan Advertising.com volgens AOL helpen bij het beter afstemmen van advertentiecampagnes op bepaalde bezoekers.
De overnameprijs is meer dan drie keer de omzet die Advertising.com in 2003 behaalde. Het bedrijf zette vorig jaar een bedrag van 132 miljoen dollar om, zo bericht Dow Jones Newswires. De winst bedroeg 12,1 miljoen dollar.
Advertising.com heeft ruim driehonderd werknemers in dienst. Behalve in de Verenigde Staten heeft het bedrijf ook kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Noorwegen, Zweden en Denemarken.
AOL verwacht de overname aan het eind van de zomer te kunnen afronden.
Reageer
Preview