
Gamers woedend op Microsoft
Microsoft heeft zich de woede van gamers op de hals gehaald omdat het een speciale Xbox-editie van Halo 2 niet wil leveren aan webwinkel GCshop.
Microsoft heeft zich de woede van gamers op de hals gehaald omdat het een speciale Xbox-editie van Halo 2 niet wil leveren aan webwinkel GCshop.

Gamers woedend op Microsoft
Microsoft heeft zich de woede van gamers op de hals gehaald omdat het een speciale Xbox-editie van Halo 2 niet wil leveren aan webwinkel GCshop.
Volgens de internetwinkel komt dit omdat zij het speciale editie tegen een lage prijs verkopen. Hoewel het spel officieel nog niet te koop is, bood GCshop klanten de mogelijkheid het spel te kopen via voorinschrijving.
Het spel, dat op 11 november uitkomt, gaat hierbij over de toonbank voor 54 euro. Volgens GCshop heeft Microsoft diverse malen laten weten deze prijs te laag te vinden. De softwarefabrikant zou hierop hebben gedreigd het spel niet te leveren als de prijs niet omhoog zou gaan.
De webwinkel voelde hier echter niets voor en informeerde klanten die het spel al hadden besteld per e-mail. Ook heeft GCshop de NMa geïnformeerd over de in hun ogen ontoelaatbare praktijken van Microsoft.
Volgens Microsoft kloppen de aantijgingen echter niet. "De winkel krijgt een aantal dat vergelijkbaar is met andere verkoopkanalen", zegt R. Dekker, die bij Microsoft Nederland verantwoordelijk is voor de marketing van de Xbox-spellen, tegenover persbureau ANP.
Halo is veruit het meest populaire spel voor de Xbox, de spelcomputer van Microsoft. Van de eerste versie van het futuristische schietspel zijn miljoenen stuks verkocht. Van deel twee hebben winkels wereldwijd al 1,5 miljoen exemplaren besteld, zo bleek vorige week bij de presentatie van de kwartaalcijfers van Microsoft.
Willem van Duijn:Rare actie sowieso, dat limited edition. Je vraagt er zo wel heel erg om dat mensen het product gaan kopieeren, omdat het orgineel (meer) niet verkrijgbaar is.
stefan:Afwachten wat de NMA hier van vindt.
richard:Slaat weer nergens op, als een winkel het voor die prijs wil verkopen zo what ?. het kost Microsoft toch geen geld. hooguit de winkel die het verkoopt. ach. het blijft microsoft.
Ernstig:@ RoelTje:
"Iedereen denkt weer alleen aan zijn eigen portomonnee."
Wat moet de consument dan doen; denken aan de portemonnaie van de o zo zielige middenstander?
Het uitgangspunt van de consument is toch de eigen portemonnee? Ben ik nou gek?
Je hebt als winkelier een merkwaardig beeld van het financieel gedrag van de consument. Denken aan de eigen knip doet iedereen. Trouwens, met deze opmerking geef je aan zelf ook aan je eigen portemonnee te denken. Nu ja, niets menselijks is ons vreemd zal ik maar denken.
"De kleine winkelier die elke maand huur moet betalen gaat naar de Kl*ten"
Nou en, big deal, dan ga je naar de kloten. De wereld vergaat echt niet als jij naar de kloten gaat. Stel jezelf niet zo pathetisch op, verander liever je businessplan. Al eens gedacht aan een constructie zonder huur van onroerend goed? Juist; een internet bedrijfje..
Met jouw denkwijze schaar jij jezelf in het rijtje van klompenmakers en plaggenhutbouwers. Nu gaan de spelletjeswinkels, straks de videotheekjes. En huilen dat de videotheekjes zullen doen: gemene internetvideotheken! zullen ze roepen.
"omdat de internetshops die de hele computermarkt al verziekt hebben nu ook de markt voor games, waar nog een beetje marge opzit, kapot maken."
Omdat ze goedkoper kunnen leveren dan Jan L*l met een hoop overhead als huur (gaat het kwartje al vallen?) koopt Piet consument by internetshops omdat Piet consument geen behoefte heeft middenstandertjes als jij bent financieel te steunen ten koste van hun eigen portemonnee.
"Het is tegenwoordig blijkbaar verboden winst te maken en je brood te verdienen."
Het is niet verboden domme mensen zaakjes te laten leiden. Verder denken dan je korte middemstandsneus.
"Gegroet, een winkelier zonder margé."
Eigen schuld dikke middenstandsbult.
<b>Nico *****</b>:<br />PIIEEEPPP Microsoft ...
oke, dat zal ik duidelijk moeten maken.
Wat ik bedoel is dat "Bil gaatjes" geen erg goed OS kan maken (Ms dus), wel erg mooi (Gehum...) en die Ofice... Spelingg...
Alleen Games en Gameconsoles kunnen ze nog goed maken!, Dos,Ms W3.11 en die serie was Oke en Ms W95 was ook Oke (Mooi en Nieuw na 3.11)
Xbox oke...Games Oke.... Maar de rest, PIIEEEPPP prijs voor Halo2(Lim) mar goed het is dan ook een Limet...Maar als een bedrijf "geen" winst wil maken? wat is daar erg aan? of dat je in de Adertjes leest dat het Exl. Btw en verzend is?
Weer Ms met Bil gaatjes
Ps de MSX was ook goed... MSXBOX ?!
kheb MSX PC XBOX wat wil je meer??? ja en Windows ...(kheb ook Linux)
("Als u begrijpt wat ik bedoel...")
Barry:Aan de redaktie.
Ik begrijp dat reclame nodig is op internet en daarom laat ik ze ook vrolijk staan.
Uitzonderingen zijn ads die boven op de pagina verschijnen. Deze worden geband. Misschien iets om rekening mee te houden...
Jeroen:@ Tinus "How daar ga je wel heel kort door de bocht. Er is ook nog zoiets als een marge voor de retailer. En deze retailer heeft besloten zijn hele marge eraf te halen bij dit product (denk ik). A-Merken zijn nooit zo blij met stunts die door retailers worden uitgehaald. Nu kunnen jullie wel heel verwonderd doen, maar het gebeurt overal. Ok het is niet goed, het benadeelt namelijk de concurrentie en vooral de eindgebruiker, maar ga nou Microsoft niet weer af lopen zeiken omdat het Microsoft is..."
Ja, ik vind dit wel verkeerd. Een retailer heeft m.i. de vrijheid om het product te verkopen voor elke prijs die volgens de wet mag. Het feit dat zij het product voor een lage prijs verkopen om wat voor reden dan ook is hun goed recht. Microsoft mag daar geen uiteindelijke macht over hebben, het staat hen natuurlijk wel vrij om hun mening te uiten dat ze dit niet een fijne actie vinden (mening is iets anders dan je macht misbruiken).
Ik denk dat GCShop dit expres doet om zo reclame voor hun merknaam te maken. Meer bekendheid, ook andere titels verkopen, enz. Dit terwijl Microsoft nog steeds hun standaard bedragje krijgt. Wat is het probleem met deze vorm van gezonde reclame/concurrentie tov andere retailers en waarom vindt Microsoft het nodig hun macht te misbruken deze reclame/concurrentie te verstoren?
Herman:Zelfs 54 euro is nog een hoop geld voor een spel dat mijn 2 zoons (11 en 13) in 8 uur uitspeelden...
Weisneus:Of je haalt bij Dixons een nieuwe telefoon en krijgt er gratis een Xbox bij...
Dan vind ik 65 euro (adviesprijs Microsoft) voor een Nokia + Xbox + BurnOut + Halo2 echt niet te duur hoor...
ozzi:Heerlijk, lees een kop op webwereld waar het woord Microsoft in voor komt en je weet 80% van de reacties: Microsoft-(of andere schrijfwijzen daarvan)geblaf terwijl het bijna altijd dingen zijn die overal gebeuren, zoals dit geval!
Ozzi
Jonathan:@Erik
Je vergeet dat er ook spellen voor de PC verkocht gaan worden.
Meestal zit er rond de 50-80 miljoen aan ontwikkelingskosten in zo'n spel.
De prijs in Amerika is $49,-
Zie: [Link]
Reageer
Preview