
Klanten @Home massaal getroffen door storing
Duizenden abonnees van kabelinternetaanbieder @Home zijn de laatste dagen verstoken geweest van internet.
Duizenden abonnees van kabelinternetaanbieder @Home zijn de laatste dagen verstoken geweest van internet.

Klanten @Home massaal getroffen door storing
Duizenden abonnees van kabelinternetaanbieder @Home zijn de laatste dagen verstoken geweest van internet.
Op het forum van gebruikersvereniging Troubles@Home staan veel berichten van @Home-klanten die sinds donderdag geen verbinding kunnen maken. "Heb nu al drie dagen geen internet en zo te lezen is dit een megastoring", schrijft één van de gedupeerde klanten.
Volgens het ANP zouden ongeveer 8.500 klanten het slachtoffer zijn. @Home denkt na over een schadevergoeding.
Door de problemen is de helpdesk van de provider moeilijk bereikbaar. En dat terwijl de gedupeerde klanten het probleem alleen kunnen oplossen met hulp van de helpdesk.
De ip-adressen van de getroffen abonnees corresponderen niet met het adres op de server van de provider. Abonnees moeten daarom met de helpdesk bellen die het juiste ip-adres kan doorgeven.
r.wiefferink:@onemind
vergeet het maar rustig @home betaald je geen cent terug je ging zelf akoord met de kosten om te bellen ook al is het hun schuld. heb ik al geprobeerd.
remco:de helpdesk krijgt nu wel zat geld (10 eurocent per min) en je moet gemiddeld 3 keer lang bellen met ze. voor het internet terug is
Ro:Ben ik blij dat ik adsl-basic heb.
Bart:Niet alleen de klanten van @home hebben er last van !
Van verschillende providers zijn IP reeksen geblokeerd door Essent, waardoor heel veel mensen vooral bedrijven die gebruikmaken van de essent servers geen email meer gebruiken en zelfs hun site is onbereikbaar.
Ikzelf krijg alle mail terug die na een @home adres gaat met de mededeling dat het adres niet bestaat !
Wout: De ip-adressen van de getroffen abonnees communiceren niet met het adres op de server van de provider.
Waar gaat het heen met de wereld? IP-adressen die communiceren? Straks gaan PC's nog nadenken!
Pruts0r:Er is een veel betere oplosiing voor dit probleem:
A D S L !!!
Peter:Het is toch handig om in tijd van nood, een inbelmodem achter de hand te houden.
Stefan:LoL. De klanten hebben geen internet, maar zitten wel op het forum. Ja tuurlijk kan dat wel, maar het klinkt zo raar :-P
andy:Je moet dan de helpdesk bellen voor 10 cent p/m
Beetje belachelijk natuurlijk als Essent zelf de fout maakt en de klant naar een betaalnummer moet bellen om weer te kunnen internetten.
De wachttijden zullen niet gering zijn.
Als klant zou ik zeker proberen die kn terug te vorderen.
Maarten-2:Nou, dan mail je dat gewoon even :-S
Reageer
Preview