
UPC ontslaat 650 werknemers in Nederland
Bij de Nederlandse tak van het kabelbedrijf UPC verdwijnen 650 arbeidsplaatsen. De Consumentenbond vreest voor de dienstverlening.
Bij de Nederlandse tak van het kabelbedrijf UPC verdwijnen 650 arbeidsplaatsen. De Consumentenbond vreest voor de dienstverlening.

UPC ontslaat 650 werknemers in Nederland
Bij de Nederlandse tak van het kabelbedrijf UPC verdwijnen 650 arbeidsplaatsen. De Consumentenbond vreest voor de dienstverlening.
Dat heeft UPC donderdag bekendgemaakt. Er werken nu nog 2300 mensen bij UPC Nederland. Dat betekent dat 28 procent van het totaal aantal werknemers mag vertrekken. Volgende week zal UPC bekendmaken bij welke onderdelen de ontslagen vallen. De eerste 450 ontslagen zullen 'op korte termijn' vallen, de rest volgt in de eerste helft van 2002.
De Consumentenbond vreest dat het grote banenverlies bij UPC 'grote gevolgen' heeft voor de dienstverlening aan de klanten. De bond geeft de overheid de schuld van de problemen bij het kabelbedrijf. "De overheid heeft de kabel op een onverantwoorde manier geprivatiseerd en moet die fout nu alsnog snel herstellen."
UPC kijkt alleen maar naar de financiële prestaties en is niet geïnteresseerd in de continuïteit en de kwaliteit van de dienstverlening aan zijn klanten, zo luidt de klacht van de Consumentenbond.
Omdat UPC een monopolist is kunnen ontevreden klanten niet overstappen naar een ander kabelbedrijf. De bond pleit daarom voor concurrentie op de kabel. Daarnaast zou er een toezichthouder à la de telecomwaakhond Opta moeten komen die de kabelbranche in de gaten houdt.
Henry van Deest:Ik ben het eens met de consumentenbond. Ik heb heel veel ellende meegemaakt met UPC en ben zelfs eens op hun hoofdkantoor geweest, samen met Pieter Storms van het programma Breekijzer. Ze beloofden beterschap, en ik moet zeggen, zo leek het ook eventjes. Nu ben ik al weer maanden met ze in gesprek, over het simpel beeindigen van een Abonnement op PlusTV. Deze is op de juiste wijze beeindigd op 1-09-2001. Helaas is er NIEMAND bij UPC die deze wijziging kan verwerken in het systeem. Daardoor betaal ik nog elke maand mijn abonnementskosten en nadat 5 mensen bij UPC geprobeerd hebben het systeem aan te passen, betaal ik nog steeds. Ook heb ik de borg die ik heb betaald voor de decoder (welke ik netjes heb teruggestuurd) nog steeds niet ontvangen.
UPC is een leuk bedrijf als alles naar behoren werkt, maar zodra er storingen zijn of wijzigingen in de gegevens van de klant, dan blijkt hun organistatie een kaartenhuis die bij het minste of geringste in elkaar valt. Het leuke is ook dat de éne afdeling niet weet wat de andere afdeling doet.
Ik heb een ultimatum gesteld op 20 december 2001. Als ze dan mijn gegevens niet hebben verwerkt en ik mijn geld niet terug heb, dan gaat UPC hier in zijn geheel de deur uit. Zowel mijn internetverbinding als de kabel voor de TV.
Lekker weer alles in eigen beheer, middels een schotel !
UPC SUCKS !!!!!!!
stuf:en ja hoor, ik heb 3 uur totaal gewacht, niemand aan de foon gekregen!!!! :(
hans verdonk:Het is een en al ellende met chello.
Niks deugt zowel de telefoon als de kabel en maar niet te spreken over de rekening die telkens verkeerd gaat.
Hans Verdonk
W.Tolmeijer:1) selchte bereikbaarheid waar veel over geklaagd wordt:ik sta niet in de telefoongids !
Schriftelijk beklag 7 Aug jl.Antwoord :2Nov 01 !!Wordt uitgezocht .Hoor er nog van .Dus niet
denk ik.
2)ik val onder het werkgebied van UPC.Dus slikken of stikken.Heb geen enkele mogelijkheid
om naar de concurrrentie te gaan voor kabel internet.Wordt hoog tijd dat de overheid een einde maakt aan monopolieposities.Dan zal de
prijs van hun Chello ook wel lager worden (ruim
f 100/maand.
Peter Bokma:Kan het eigenlijk nog erger ? Kijk maar eens op mijn "baalpage": www.peters-computerservice.nl/baal.html en oordeel zelf...
springie:het is over en uit met upc we mogen blij wezen dat het nog werkt de kabel en internet iedereen moet als het kan overstappen met internet naar mxstream.
Noname:Welke dienstverlening bedoelen ze hier. De HD, deze is toch al zo klein dat ze nooit opnemen. De mensen die de kabelmodems moeten herinstalleren bij een verhuizing, wel die zie je nooit. Met andere woorden de dienstverlening is al zeer slecht bij UPC.
Eesger Toering:Ik kan mij een verhaal van (schat ik) bijna een jaar geleden herinneren, dat dit al in de pen zat. Inderdaad ook om de reden dat het om een monopoly gaat.
Maar vermoedelijk loop je door de architectuur van het kabel-internet tegen nogal wat problemen aan...
Ralf Schick:Dienstverlening?Dat woord kennen ze niet bij
UPC.Erger dan nu kan het toch niet meer.
h.brink:Het wordt inderdaad tijd dat de overheid zijn verantwoording neemt en niet alleen over de kabel.
UPC is het meest beroerde bedrijf wat maar te vinden is. Het enige waar ze goed in zijn is rekeningen sturen.
Reageer
Preview