Landelijke storing mobiel internet KPN - update

door

kpn

door

Nieuws - Een deel van de klanten van KPN en Hi heeft sinds het einde van de ochtend last van haperend mobiel internet. De oorzaak hiervan is nog niet duidelijk.

Vanaf 11.00 uur vanmorgen komen er berichten vanuit het hele land binnen van klanten die problemen hebben met het 3G-verkeer op hun mobiele telefoon. Het bedrijf bevestigt om 13.00 uur via zijn Twitteraccount dat er kans op `haperend mobiel internet` is.

“Een gedeelte van onze klanten heeft op en af last van haperend mobiel internet. De storing heeft met name invloed op het surfen. Applicaties die gebruik maken van andere poorten werken nog normaal. Wij zijn druk bezig met een oplossing", aldus woordvoerster Simona Petescu van KPN.

´Problemen voor 15.00 uur opgelost´

Zij meldt verder dat klanten van dochterbedrijf Telfort helemaal geen last hebben van de storing. KPN hoopt de problemen nog voor 15.00 uur te hebben opgelost, al moeten klanten op dit moment nog rekening houden met een langere tijd.

Update 14.25 uur:
De problemen zijn veroorzaakt door een upgrade van de software. Deze zijn volgens KPN-woordvoerster Petescu opgelost na het uitvoeren van een rollback. "De oorzaak van de storing was een software-upgrade die wij geprobeerd hebben uit te voeren. Dit hebben wij inmiddels teruggedraaid. De storing is daarmee opgelost."

Lees meer over:

kpn, netwerk, 3g, storing

eerst ▾ Reacties

De reacties worden ingeladen...

Insider naam

 
{$quantity}%

Mijn insider overzicht Uitloggen

Briefcase({$quantity}) Mijn Downloads({$quantity})

Word insider

  • Exclusieve content
  • Achtergrond verhalen
  • Praktische tips

Topbedrijven met ICT vacatures

promotionele afbeeldingen promotionele afbeeldingen

Webwereld nieuwsbrief

Ontvang dagelijks een overzicht van het laatste ICT-Nieuws in uw mailbox.