
Hotmail wereldwijd uren offline
Windows Live Hotmail was wereldwijd uren uit de lucht. Microsoft biedt excuses aan, maar geeft geen tekst en uitleg.
Windows Live Hotmail was wereldwijd uren uit de lucht. Microsoft biedt excuses aan, maar geeft geen tekst en uitleg.

Hotmail wereldwijd uren offline
Windows Live Hotmail was wereldwijd uren uit de lucht. Microsoft biedt excuses aan, maar geeft geen tekst en uitleg.
De storing die afgelopen donderdag plaatsvond is inmiddels voor iedereen verholpen, aldus Microsoft in een reactie. Het bedrijf 'onderneemt stappen om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt' en bood excuses aan. De oorzaak van het probleem blijjft onbekend.
375 miljoen gedupeerden
Net zoals bij de twee Gmail-storingen van afgelopen maand twitterden veel gebruikers hun ongenoegen van zich af. Gebruikers kregen de melding: "Server is too busy."Als tegenreactie op de Twitterklachten berichtte Microsoft via het WindowsLive Twitteraccount op de hoogte te zijn van de problemen.
Hotmail heeft wereldwijd zo'n 375 miljoen actieve gebruikers. Microsoft en Google zetten allebei in op online gehoste diensten. Het falen van de diensten roept vragen op of de bedrijven, en andere online service providers wel voldoende zekerheid kunnen blijven bieden aan hun eindgebruikers. Dit speelt nog sterker op de zakelijke markt, al kunnen klanten daar vaak bij langdurige storingen aanspraak maken op een compensatie, zoals vastgelegd in een service level agreement (SLA).
LOL @ sed & laps hij is hier dus echt niet offline geweest.
wie gebruikt er nu hotmail met al die reclame?
alleen schoolmeisjes toch!
misschien heb jij geen hotmail, of anders je mail eens vaker checken.
windows live is toch bagger dus dit bevestigt het alleen maar.
So hé, gelukkig gebruik ik alleen Gmail (on & off-line).
Je zult er van schrikken hoeveel Hotmail gebruikt wordt binnen een bedrijf.
biedt excuses aan, maar geeft geen tekst en uitleg.
Wat Google doet wil Microsoft beter doen? Of: If you can't beat them, join them...
webWERELD
Dan vraag ik mij af op welke planeet ik leef, hier geen moment offline geweest.
Maar wie gebruikt er nu hotmail binnen zijn bedrijf?? Hotmail is toch voor de school kinderen onder ons??
als bedrijf zit je je eigen mailserver neer, of huur je die service bij een goede provider die je kunt BELLEN als er iets aande hand is.
Ries
De compensatie beperkt zich over het algemeen tot de kosten die gemoeid zijn met de dienst zelf: het aantal uren dat de dienst niet werkte worden niet in rekening gebracht. Gevolg-schade die ontstaat door de onbereikbaarheid van gegevens wordt in een SLA meestal uitgesloten van compensatie, waardoor je als gebruiker met een forse ongedekte schadepost kunt blijven zitten.
Hoewel het bovenstaande natuurlijk een duidelijk minpunt is van SaaS, moet je je wel afvragen of je beter af bent wanneer je de services in eigen beheer houdt. Je hebt dan namelijk ook geen vergoeding van gevolgschade en je hebt vaak minder mensen tot je beschikking om de storing weg te nemen omdat je niet de schaalgrootte bezit die een SaaS provider heeft.
Oftewel: elke situatie is anders en behoeft dus een eigen afwegen van belangen en prioriteiten. Persoonlijk denk ik dat hoe kleiner je bent als onderneming, hoe eerder SaaS zal lonen.
Reageer
Preview