Welkom op webwereld.nl!
Wist u dat u met een gratis Insider-account altijd op de hoogte blijft over al het nieuws, achtergrondartikelen, opinies, interviews en events rondom IT?
Schrijf u nu gratis in »

Yahoo test nieuwe zoekmethode
Zoekgigant Yahoo test een nieuwe zoekmethode waarbij de gebruiker zelf de resultaten kan ordenen. Dit middels een schuifje van Shopping naar Researching.
Zoekgigant Yahoo test een nieuwe zoekmethode waarbij de gebruiker zelf de resultaten kan ordenen. Dit middels een schuifje van Shopping naar Researching.

Yahoo test nieuwe zoekmethode
Zoekgigant Yahoo test een nieuwe zoekmethode waarbij de gebruiker zelf de resultaten kan ordenen. Dit middels een schuifje van Shopping naar Researching.
Een gebruiker kan zo aangeven in wat voor een bui hij is en hoe de resultaten geordend moeten worden. Wie bijvoorbeeld zoekt op Lord of the Rings krijgt diverse resultaten. Met het schuifje op Researching staan er resultaten bovenaan van bijvoorbeeld de online encyclopedie Wikipedia. Zet het schuifje op Shopping en de links veranderen in url's van webwinkels. De zoekmachine heeft als codenaam Mindset meegekregen.
Nou ik heb even gezocht op sheng_si (om te vergelijken). Bij shopping krijg ik 507 hits en bij searching 693 hits ??
Bij shopping 3 hits naar de site die ik zocht op de plaatsen 26-27 (googlelinks) en 69 (peopleZeelandnet). Bij searching 4 hits 17 en73 (peopleZeelandnet) en 60-61 (googleLinks).
Gewoon bij Yahoo 9 hits; bij alltheweb 5 hits en dat alleen pagina's met links naar wat ik zoek. Bij Google meteen raak: De eerste 2 de site die ik zoek en dan meteen nog 15 links ernaar. Wat moet ik dan doen om die site beter/sneller vindbaar te maken ??
@aspdeveloper
"Maar als webdeveloper mag ik straks weer extra gaan nadenken hoe ik bovenaan kom te staan"
Sorry maar deze snap ik even niet, wat heeft een webdeveloper te maken met SEO (Search Engine Optimizing). Denk dat het bedrijf waar u voor werkt toch beter een 'echte' SEO'er in kan huren.
Dit is een aparte tak van sport, wat onder andere alles te maken heeft met het keyword rijke content en link populariteit.
Lijkt mij geen klus voor een website ontwikkelaar.
Maar, dat is mijn eerlijke opinie.
leuk, heel leuk. en misschien nog handig ook :) Maar als webdeveloper mag ik straks weer extra gaan nadenken hoe ik bovenaan kom te staan (en stond er nu net). Oh well, moeten we scherp blijven he.
Ik hou er wel van.
Dit lijkt me een bijzonderhandige mogelijkheid! Soms ben je op zoek naar de webwinkel van een artikel, een andere keer wil je wat reviews lezen. Maar iedere keer stonden de verschillende resultaten door elkaar....
Ik wil een anti-shopping mindset. Al die commerciele zoekresultaten komen vaak mijn neus uit.
Reageer
Preview