
UPC-klanten Leerdam krijgen 50 euro terug
Abonnees van UPC die in Leerdam wonen, krijgen vijftig euro terug van de kabelaanbieder. Ook hoeven ze de komende vier jaar minder te betalen.
Abonnees van UPC die in Leerdam wonen, krijgen vijftig euro terug van de kabelaanbieder. Ook hoeven ze de komende vier jaar minder te betalen.

UPC-klanten Leerdam krijgen 50 euro terug
Abonnees van UPC die in Leerdam wonen, krijgen vijftig euro terug van de kabelaanbieder. Ook hoeven ze de komende vier jaar minder te betalen.
Dat is de uitkomst van afspraken die de gemeente met UPC heeft gemaakt. De 7.000 Leerdamse abonnees besparen op die manier ongeveer een miljoen euro op de tv-aansluiting, zo bericht Trouw.
De gemeente kwam in actie nadat UPC de prijzen in 2004 en 2005 fors verhoogde. Leerdam beriep zich op een contract uit 1991 dat dergelijke prijsverhogen verbood. UPC moet nu het te veel geïnde bedrag terugbetalen aan de abonnees.
Dit jaar krijgen de UPC-klanten in Leerdam 4,25 euro korting op het standaardtarief van 15,83 euro per maand. In 2009 blijft er van deze korting nog één euro over. De gemeente hoopt dat daarna toezichthouder OPTA de kabeltarieven in de hand kan houden.
leerdam is niet de eerste plaats waar dit gebeurd is. wij, op voorne putten, hebben dat vorig jaar ook al terug gekregen
In haarlem vonden ze kans te klein om te winnen bij een rechtzaak en daarom hebben ze geen actie ondernomen. Nieuwe prijs + 114 %
@Columnist
UPC heeft je wel geinformeerd! (althans dat vinden zij tenminste!). Op hun website is namelijk onder Televisie > Tarieven te lezen "Met ingang van 1 januari 2006 is het tarief van het analoge Standaardpakket Radio/TV abonnement verhoogd van € 15,53 naar € 15,83."
Vorige jaar ging het op dezelfde manier. Op hun website stond toen iets over de tariefswijziging: "Hoe heeft UPC haar klanten hierover geinformeerd? UPC heeft door middel van een advertentie in de huis-aan-huisbladen alle klanten geinformeerd over de nieuwe tarieven per 1 januari 2005. Daarnaast is de tariefwijziging aangekondigd via: het UPC infokanaal en teletekst achter het infokanaal en via onze website."
Ik toen bij ze geklaagd dat ik het onbehoorlijk vond dat ze de tarieven voor hun automatische incasso klanten verhoogden zonder de klant persoonlijk (bijv. via nieuwe factuur) te informeren.
Hun reactie: "Ieder bedrijf heeft een andere manier om haar klanten te informeren. Het spijt ons om te horen dat u dit onbehoorlijk vindt, echter UPC Nederland heeft er voor gekozen om het op deze manier te doen omdat wij van mening zijn dat we op deze manier de meeste klanten kunnen bereiken."
Heel krom: voor reclame mailings weten ze je wel persoonlijk via de brievenbus te vinden....
And there was justice for all!
Laat ze maar mooi dokken. Zoals je ziet zijn ze nog niet zo dom hier in Leerdam ;)
Dat moet toch "de tv-aansluiting" zijn??
Top van die gemeente Leerdam, die komt op voor zijn burgers. Jammer dat ik in Amsterdam woon. Per 2005 is UPC weer 'geruisloos' duurder geworden, geen melding, geen toelichting, gewoon een hogere rekening.
Reageer
Preview