
Kabelaanbieder Casema staat te koop
Kabelaanbieder Casema staat in de etalage. De drie eigenaars willen ruim 2 miljard voor het kabelbedrijf.
Kabelaanbieder Casema staat in de etalage. De drie eigenaars willen ruim 2 miljard voor het kabelbedrijf.

Kabelaanbieder Casema staat te koop
Kabelaanbieder Casema staat in de etalage. De drie eigenaars willen ruim 2 miljard voor het kabelbedrijf.
Dat meldt Het Financieele Dagblad. Casema is nu in handen van de investeringsbedrijven Carlyle (40 procent van de aandelen), Providence (eveneens 40 procent) en GMT Communications Partners (20 procent).
De drie investeerders namen Casema in 2002 voor 665 miljoen euro over van France Télécom. De 2 miljard euro die de drie bedrijven nu voor Casema vragen, is in lijn met de prijzen waarvoor andere Europese kabelbedrijven de laatste tijd zijn verkocht.
In een interne e-mail aan het personeel schrijft Casema-topman Jos Molenkamp dat de aandeelhouders hun bezit heroverwegen omdat het huis op orde is nu het kabelnetwerk is gedigitaliseerd en het tv-pakket is uitgebreid met vaste telefonie.
De eigenaars kijken ook naar alternatieven voor een verkoop. Daarbij valt te denken aan een fusie, een beursgang maar ook aan een herschikking van de bestaande eigendomsverhoudingen.
@miroy
UPC niet genoeg geld en niet uit amerika? Waar denk je dat de huidige eigenaren vandaan komen?
flebflab @ zaterdag 15 april 2006, 21:50
Ik denk niet dat de NMA het goed vindt dat kpn casema overneemt.
Zal wel een buitenlands bedrijf worden. Of UPC. Die heeft al eerder geprobeerd casema over te nemen.
De verkoopprijs van Casema staat op een bedrag van rond de 3 miljard euries. Ik denk niet dat UPC zoveel geld heeft. Het zal mij niets verbazen als een grote Amerikaanse investeerder Casema koopt.
Lache.
BBned te koop
Casema te koop
Speedlinq net overgenomen door KPN
strax heeft KPN een kabelnetwerk (you never know)
Ik denk niet dat de NMA het goed vindt dat kpn casema overneemt.
Zal wel een buitenlands bedrijf worden. Of UPC. Die heeft al eerder geprobeerd casema over te nemen.
Morten @ vrijdag 14 april 2006, 18:13
ik bied twee kwartjes.. in oud nederlandsch geld wel te verstaan. Dit bedrijf moet echt het meest beroerde management ooit hebben. Even opsommend: * afspraken met monteurs niet nakomen * storingen totaal niet verhelpen en wel verwachten dat je betaald. * totaal onbehulpzame helpdesk * achterhaalde hardware ( was destijds, inmiddels schijnt dat wel weer verholpen te zjn ) * facturen sturen die bedoeld zijn voor totaal andere klanten * facturen sturen over bedragen die al lang automatisch per incasso zijn afgeschreven en dit stug volhouden, maand op maand op maand. * totaal niet reageren op klachten Ik heb aan dit bedrijf eeuwige stress en trauma's overgehouden. Dit terwijl Demon en zelfs Speedlinq ( met een minimale support bezetting ) wel gewoon alles netjes regelen. De laatst genoemde doet er dan wel wat langer over, maar uiteindelijk gebeurd het wel goed. ik bied twee kwartjes.. in oud nederlandsch geld wel te verstaan.
Dit bedrijf moet echt het meest beroerde management ooit hebben. Even opsommend:
* afspraken met monteurs niet nakomen
* storingen totaal niet verhelpen en wel verwachten dat je betaald.
* totaal onbehulpzame helpdesk
* achterhaalde hardware ( was destijds, inmiddels schijnt dat wel weer verholpen te zjn )
* facturen sturen die bedoeld zijn voor totaal andere klanten
* facturen sturen over bedragen die al lang automatisch per incasso zijn afgeschreven en dit stug volhouden, maand op maand op maand.
* totaal niet reageren op klachten
Ik heb aan dit bedrijf eeuwige stress en trauma's overgehouden. Dit terwijl Demon en zelfs Speedlinq ( met een minimale support bezetting ) wel gewoon alles netjes regelen. De laatst genoemde doet er dan wel wat langer over, maar uiteindelijk gebeurd het wel goed.
@Morten,
Dat is inderdaad zo geweest. In de beginjaren heb ik ook heel veel problemen met Casema gehad. Soms moest ik wel 10 dagen op een monteur wachten.
Echter, de tijden zijn veranderd. Heb al een paar keer een monteur nodig gehad en binnen 1 dag stonden ze bij mij op de stoep. Daarvoor niets dan lof voor Casema.
Ik hoop nu alleen dat ze dit vol kunnen houden. Een investeringsmaatschappij heeft alleen voordeel wanneer een bedrijf service biedt en winst maakt.
Telecom wordt straks net zo een windhandel als de aandelen 5 jaar terug en als het zaakje inelkaar zakt betaalt de klant de rekening van dit soort financiele escapades, terwijl er een stel personen erg rijk zijn geworden met deze praktijken.
Zo blijven we genaaid door dit soort praktijken, terwijl de staat en de EU niets wil doen en de klant gewoon niets kan doen tegen de voortgaande windhandel in publieke diensten.
Ik heb er maar een paar woorden voor over: Fijn hé aandeelhouders. Tegenwoordig moet alles goedkoper, en de aandeelhouders willen alleen cashen. Dat is natuurlijk hun goed recht, maar ik koop liever een eerlijk product. (indien uberhaupt mogelijk!).
Wie werkt nou graag bij een bedrijf dat elk moment in de etalage kan worden gezet? Techniek en renovatie is tot het meest noodzakelijke beperkt en Personele Zaken mag geen kosten maken. Allemaal i.v.m. de verlies en winst rekening die onder ogen zal komen van eventuele opkopers. Niet bevorderlijk voor een goeie sfeer onder het personeel. Daarvandaan misschien die klote boekhouding en helpdesk. Ben benieuwd hoeveel keren het personeel doorgelicht en eventueel ontslagen is en wanneer de blijvers hun laatste opslag hebben gehad.
Nog een geluk dat de wet hier niet toestaat dat het personeel op 31 december ontslagen wordt om op 1 januari weer aangenomen te worden zodat de werkgever allerlei sociale verplichtingen t,a,v. het personeel kan ontduiken.
Dat weet je niet, je weet alleen het aankoopbedrag en het gewenste verkoopbedrag. De uitgaven in de tijd weet je niet, daarom kun je dit niet stellen.
Misschien zijn er grote investeringen gedaan in het aankopen van rechten, techniek, glasvezel, gebiedsuitbreiding, etc.
Lache.
BBned te koop
Casema te koop
Speedlinq net overgenomen door KPN
strax heeft KPN een kabelnetwerk (you never know)
ik bied twee kwartjes.. in oud nederlandsch geld wel te verstaan.
Dit bedrijf moet echt het meest beroerde management ooit hebben. Even opsommend:
* afspraken met monteurs niet nakomen
* storingen totaal niet verhelpen en wel verwachten dat je betaald.
* totaal onbehulpzame helpdesk
* achterhaalde hardware ( was destijds, inmiddels schijnt dat wel weer verholpen te zjn )
* facturen sturen die bedoeld zijn voor totaal andere klanten
* facturen sturen over bedragen die al lang automatisch per incasso zijn afgeschreven en dit stug volhouden, maand op maand op maand.
* totaal niet reageren op klachten
Ik heb aan dit bedrijf eeuwige stress en trauma's overgehouden. Dit terwijl Demon en zelfs Speedlinq ( met een minimale support bezetting ) wel gewoon alles netjes regelen. De laatst genoemde doet er dan wel wat langer over, maar uiteindelijk gebeurd het wel goed.
Welk nederlands bedrijf heeft er 2 miljard in kas......?
KPN? Zal wel naar buitenlands bedrijf gaan.
@iar
Daar is het investeringsmaatschappijen in hoofdzaak om te doen. :-)
tja, dat spreek voor zich als een bedrijf in handen is van investeringsmaatschappijen.
Volgens mij willen ze gewoon cashen. 300% rendement in een kleine 4 jaar is erg lekker natuurlijk.
Reageer
Preview