
Het Net en Direct ADSL winnen meeste klanten
De Nederlandse breedbandmarkt blijft groeien. Met name Het Net en Direct ADSL van KPN doen het goed. Planet Internet blijft de grootste internetprovider in Nederland.
De Nederlandse breedbandmarkt blijft groeien. Met name Het Net en Direct ADSL van KPN doen het goed. Planet Internet blijft de grootste internetprovider in Nederland.

Het Net en Direct ADSL winnen meeste klanten
De Nederlandse breedbandmarkt blijft groeien. Met name Het Net en Direct ADSL van KPN doen het goed. Planet Internet blijft de grootste internetprovider in Nederland.
Volgens het kwartaalonderzoek van Telecompaper heeft Planet nu 581.000 abonnees, op de hielen gezeten door @Home met 575.000 abonnees. Op de derde plaats staat Wanadoo met 511.000 klanten, gevolgd door Chello met 509.000 abonnees.
Opvallend is de sterke groei die Het Net doormaakte met een aanwas van 73.000 nieuwe klanten in het eerste kwartaal van 2006. Het totaal aantal klanten van de provider komt hiermee op 495.000.
Alleen Direct ADSL, net als Het Net in handen van KPN, groeide sneller met 79.000 nieuwe klanten. Het marktaandeel van KPN op de Nederlandse breedbandmarkt komt hiermee volgens Telecompaper uit op 37,5 procent.
In totaal heeft nu 61 procent van de Nederlanders een breedbandaansluiting, een groei van 6,4 procent ten opzichte van een groei van 8,9 procent in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Kamiel Albrecht van Telecompaper voorspelt dat de groei doorzet: "De Nederlandse breedbandmarkt zal met 5 procent per kwartaal blijven groeien dankzij de komst van voip- en iptv-diensten. Tijdens het tweede kwartaal van 2006 zal de grens van 4,5 miljoen gebruikers gepasseerd worden."
ik heb op 24 april 06 snel surfen en bellen van het net aangevraagd en op 18 juni heb ik nog steeds geen internet, er is tot 3 x toe "iets "fout gegaan bij aanmelding en moest ik het opnieuw aanvragen volgens hen.Als ik de helpdesk bel a 45 cent p/min krijg ik kpn aan de lijn ipv hetnet die me dan zonder te liegen 4 x doorschakelen voordat ik bij de goede uitkom. Nu kreeg ik gisteren weer een brief met een compleet andere gebruikersnaam en emailadres van ze en dat het nog zeker 3 weken duurt voordat ik internet zou kunnen hebben. AHHHHHHHH!!!helaas kan ik in mijn woonplaats niets anders kiezen dan kpn/hetnet voor adsl en bellen anders konden ze mooi de pot op. Zijn er meer mensen die deze problemen hebben?
echt om gek te worden anno 2006
Het gaat hierbij niet om het netwerk maar om de additionele diensten en hoe gemakkelijk je weer van die diensten af kunt. Bij Direct ADSL van KPN heb je geen mailbox(en) en iets aan je diensten willen wijzigen bij Het Net kan soms helemaal niet (niet automatisch -> duur -> kan niet).
Yeah, right. Dat het overgrote deel van de traffic p2p betreft negeren we maar voor het gemaak...
Dit lijkt me een probleem van jezelf, niet van de service-provider...
Heb zelf overigens al jaren zonder problemen Het Net en nu Surfen en Bellen (=Direct ADSL met VOIP). Ik snap niet wat Planet nu meer aan 'kwaliteit' biedt dan Het Net, want het gaat over hetzelfde netwerk, dus even betrouwbaar !
@markvanloo:
Klopt, ik ken het. Alleen destijds was 12move goedkoper dan studentenADSL. Een tijdje terug was 12move slechts 13,95 euro per maand!
StudentenADSL is trouwens ook een dochteronderneming van Tiscali.
@unique:
Als je een firewall uit moet zetten om verbinding te houden, ligt dat aan je firewall-instellingen en niet aan de provider. Ik weet 100% zeker dat als je de computers van die twee 'bekenden' omruilt, dat de problemen zich op magische wijze verplaatsen naar de andere provider.
Over het algemeen is er bij alle providers wel wat aan te merken. Ook bij XS4ALL. (Of: zeker bij XS4ALL. Wat een bureaucratische tent is dat de laatste tijd geworden zeg :-S ).
Wat dat betreft kun je beter iets als Chello hebben. Doen weinig aan abuse (dus verbinding blijft werken, dat kun je van XS4ALL niet zeggen), administratief kun je ze opbellen (ja, goed he! dat kan bij XS4ALL ook niet) en de helpdesk is technisch gesproken behoorlijk accuraat.
daar ga je aan failliet
heb zo'n 20 mbit down en 1 mbit up, op papier dan. Maar dat kost dan wel een paar centen, 50 euri's. Dat krijg je in zon uithoek ..
Netjes Phantom. Ik heb zoiets bij StudentenADSL (gek genoeg niet alleen voor studenten...) Ze hebben nu 15 euro abbo en 3 mbit!
Dan doe ik het met 12mbit down en 1mbit up voor 15 euro ook nog niet slecht... (bij TweakDSL) Oke, het is alleen het eerste jaar, ik geef het toe ;)
Ik heb zelf 12move (dochteronderneming van Tiscali) en ben er zeer tevreden over. Zeer stabiel en betrouwbaar en een leuk prijsje:
2 Mbit down/ 160 Kbit up voor 15,95 euro per maand !
Ik ben onlangs overgestapt van Wanadoo naar Direct ADSL en de overgang heeft maanden geduurd: het ene na het andere probleem deed zich voor. Technisch ben ik zeer tevreden over beide, maar administratief laten beide nog heel wat te wensen over. Helaas zal dit vrees ik alleen maar erger worden naarmate beide groter worden.
Tja, ergens vind ik dat niet gek... Je hebt mensen, die gaan voor kwaliteit, en kijken niet op een paar euro, die komen bij XS4ALL uit, dan heb je de mensen die kabel gehad hebben en dankzij die ervaringen nu overstappen tesamen met de mensen die gewoon gingen voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding. en die komen bij deze groep uit. Ik heb twee 'bekenden' geadviseerd, de ene ging naar @home, en heeft nu zijn firewall moeten uitzetten omdat ie anders 4x per dag z'n modem moet resetten of zelfs helemaal geen verbinding krijgt, en de Direct-ADSL-er surft al 5 maanden zonder enig probleem... Het enige probleem dat er was, was dat ik toen ik de 20m door het huis UTP kabel van de modem naar de PC wilde trekken ik 1 RJ45 connector heb weggegooid omdat ik de ene plug straight en de andere plug cross had geknepen.
Reageer
Preview