
Casema-directeur ziet over twee jaar één groot kabelbedrijf
Volgens Casema-directeur Jos Molenkamp is het goed mogelijk dat er over twee jaar slechts één grote kabelexploitant is.
Volgens Casema-directeur Jos Molenkamp is het goed mogelijk dat er over twee jaar slechts één grote kabelexploitant is.

Casema-directeur ziet over twee jaar één groot kabelbedrijf
Volgens Casema-directeur Jos Molenkamp is het goed mogelijk dat er over twee jaar slechts één grote kabelexploitant is.
Molenkamp deed zijn uitspraken donderdag op het Nationaal Overleg Telecommunicatie-congres in Rotterdam. Casema en Essent Kabelcom staan te koop en concurrent UPC is een mogelijke koper, hoewel de mededingingsautoriteit Nma een eerder huwelijk tussen UPC en Casema verbood.
Molenkamp zegt dat er zowel in binnen- als buitenland gegadigden zijn voor Casema. De Casema-topman pleitte in het verleden al voor een fusie tussen de kabelbedrijven om zo de concurrentie aan te gaan met telecombedrijven als KPN en Tele2 die hun eigen televisiediensten aanbieden, zo meldt de Telegraaf.
KPN-bestuurslid Eelco Blok meldde op het congres dat kabelbedrijven met hun telefoniediensten op dit moment meer KPN-klanten binnenhalen dan KPN televisiekijkers van de kabelbedrijven.
@pascal geuze
Als je nu in 1 woord nu zegt dat UPC een amerikaans bedrijf is dan weet ik genoeg hoor ;)
UPC neemt de kabelhandel over... fijn, zijn we dus wederom mooi genomen. UPC is het soort bedrijf dat zo negatief bezig is dat als het een persoon was geweest er mega ladingen mensen op zoek naar hem zouden zijn. En dan niet om hem de hand te schudden!
Mijn vrouw heeft bij dat bedrijf gewerkt en de verhalen waar zij mee thuis kwam zijn hemelschreiend. De helpdeskmedewerkers van UPC worden continu achter de broek gezeten, ze krijgen geen normale tijd om naar de wc te gaan. Je word alleen voor vol aangezien als je een klant binnen 5 minuten weer weg hebt gewerkt, willekeurig wat het probleem is en of het probleem is opgelost. Wanneer je als werknemer ophangt met een klant, heb je maximaal 30 seconden voor de volgende klant aan je telefoon hangt... en ga zo nog maar een half uur door. Bedrijf, laat me niet lachen. UPC is een slavendrijver die het liefst zo veel mogelijk mensen een poot uitdraait. Ik hoef tenslotte niet uit te diepen over de 'perfecte dienstverlening' die UPC uit draagt. Daar weten we allemaal genoeg van!
Één grote kabelmaatschappij, zo denkt UPC er inderdaad ook over. Die willen wel alles opkopen en zo de absolute macht in handen krijgen, nu is er in één gemeente al maar één kabelmaatschappij en is de macht dus groot. Maar als er maar één grote is kunnen zij helemaal doen wat ze willen, weerstand van de mensen als in (maar bij kabelmaatschappij 'y' krijg je wel dat en dat) is er dan natuurlijk niet meer..
Daarnaast is het aanbod van KPN via de ether te klein, televisie van DSL is niet stabiel genoeg en Nederlanders willen geen schotel ("da's voor buitenlanders"). Ik ben iig blij met mijn schotel als dit het toekomstbeeld wordt.
1 grote partij zou dus in de huidige situatie een monopolie heten. Waarom gooien ze nu de kabel niet open? Europa verplicht het ze allang.
Jammer dat UPC alles op gaat kopen dan....
In principe is kabel superieur aan adsl, alleen is het met de providers die er op zitten visa versa (iig in UPC postcode gebied).
Concurrentie op de kabel is zoiezo al niet bestaand zolang er maar een partij wordt toegelaten. Ik zou dan ook niet zo gauw een belemmering kunnen bedenken waarom dit niet door zou kunnen gaan. Je moet verhuizen om een andere kabelleverancier te hebben dus...
Het zou een mooie gelegenheid zijn om die ene partij te verplichten andere partijen over zijn netwerk toe te laten; net zoals KPN dit ook moet.
Is nogal logisch bellen via de kabel kost rond de 10 euro voor een abbo echter je hebt meestal verplicht ook het tv pakket nodig en die koppeling zou men ook moeten verbieden.
KPN heeft nog steeds als nadeel dat ook andere aanbieders op dat net nog steeds die kleine 10 euro moeten betalen voor het gebruik van het koperdraadje en ook kpn moet dat in zijn kosten berekeken.
Of 1 groot kabelnet good zal zijn voor de prijsontwikkeling is vraag het me af. UPC wil de prijzen alleen maar verhogen en verhogen, duwt mensen digitale tv door de strot, klantenservice die al jaren in de top staat qua klachten en ga zo maar door.
Reageer
Preview