
Microsoft bereidt volwaardige Adwords concurrent voor
Microsoft heeft extra kolen op het vuur gegooid in de strijd tegen Google. Door een uitbreiding van AdCenter wordt de advertentiedienst een regelrechte concurrent van Adwords.
Microsoft heeft extra kolen op het vuur gegooid in de strijd tegen Google. Door een uitbreiding van AdCenter wordt de advertentiedienst een regelrechte concurrent van Adwords.

Microsoft bereidt volwaardige Adwords concurrent voor
Microsoft heeft extra kolen op het vuur gegooid in de strijd tegen Google. Door een uitbreiding van AdCenter wordt de advertentiedienst een regelrechte concurrent van Adwords.
AdSense onderscheidt zich van andere advertentieprogramma's doordat het systeem volautomatisch werkt. Adverteerders bieden hun advertenties aan, uitgevers kunnen deze op hun website plaatsen, waarbij automatisch de juiste advertenties bij content wordt gezocht, zonder tussenkomst van Google. AdCenter van Microsoft heeft dezelfde insteek, maar wordt niet als een AdSense-concurrent beschouwd omdat het systeem niet open staat voor kleinere uitgevers. Dit lijkt nu te gaan veranderen.
Proef
In een verklaring laat het bedrijf weten dat het bezig is met een proef om het systeem uit te breiden en toegankelijker te maken: "Microsoft's self-service advertentieprogramma voor uitgevers is nog altijd in ontwikkeling en wordt op dit moment getest door een klein groepje uitgevers dat voldoent aan de criteria voor deelname. Deze pilotfase is eerder dit jaar begonnen."
Meer advertenties, meer publiek
Hoewel de dienst nog niet voor alle uitgevers toegankelijk is, spoort Microsoft kleine uitgevers aan om zich op te geven voor de test: "Het is onze intentie om ons hoogwaardige advertentienetwerk voortdurend uit te breiden en daarmee ook een groter relevant publiek te bereiken. Maar we willen dit wel geleidelijk en verstandig doen. We zullen de interesses van de consument en de prestaties van deze service nauwlettend in de gaten houden en evalueren tijdens deze pilotfase. We hebben op dit moment echter nog geen startdatum."
Het is heel moeilijk om die twee te onderscheiden, ook voor jou hAl, want ook jouw opinies over wat het belang van de klant is zijn discutabel. Ik heb vaak genoeg jou hardop hier over nadenken wat jij vindt dat het belang van een klant is.
Ik heb je nog nooit aangesproken op je taalfouten (voor zover ik me herinner), maar dit is wel heel droevig. Geen tijd om even de rood onderstreepte woordjes na te kijken? Hoeveel extra tijd kost dat nou?
Ik maak ook wel eens fouten, maar dat zijn fouten, geen totale desinteresse!
Reactiesnelheid? Als het produceren van zoveel mogelijk behang in in zo weinig mogelijk tijd jouw prioriteit heeft, dan zullen reacties, als dat behang van de onnodige fouten vergeven blijft, blijven komen. Zoals ik al eerder tikte: tikfouten maken we allemaal, maar het produceren van een incoherente, ja ja, daar ga ik weer, zal alleen maar nog meer afbreuk aan je geloofwaardigheid doen ...
Ik heb geen tijd om spellingscontroles te doen.
Ik heb de spellingscontrole van IE7pro zelfs express uitgezet omdat het mijn reactiesnelheid te veel verminderde.
En nadat jij hier verkondigd minnetje uit te delen op reacties van personen die typefouten maken kan ik eigenlijk verder geen enkele reactie van jou meer serieus nemen.
Ik hoop er nog veel te mogen ontvangen
Daar behoort mensen aanvallen op schrijf fouten ook toe, dat is ook een vorm van minachting.
Ow dus je spreekt ook voor al die anderen?
Nou laat die anderen dat maar mooi zelf bepalen.
Gescheld?
- jij stelt tikfouten gelijk aan minachting jegens publiek
- jij eigent je dus het recht toe om je daarom boos te maken.
Ook ik maak tikfouten, alleen tracht ik deze in te perken door niet oeverloos te tikken en vervolgens de brij zonder deze maar een beetje te hebben nagelezen te verzenden.
Ik ben vast niet de enige die zich daaraan irriteert en ik eigen me derhalve dat 'recht' ook niet toe.
SEDje, ik ga het eventjes meespelen: ik scheld niet, ik stel alleen een feit vast ;)
SED, sinds jij je ermee ging bemoeien, voel ik plots weer sympathie voor dada1958
Even de feiten:
- jij stelt tikfouten gelijk aan minachting jegens publiek
- jij eigent je dus het recht toe om je daarom boos te maken.
Als deze logica mag, dan behoudt ik mezelf het recht voor om spellungsfetisjismuh aan het één of ander gelijk te stellen en me daar boos over te maken.
Microsoft doet het nog niet zo goed in de advertentie-verkoop:
That figure was almost double its loss for the same period of 2007.
bron: BBC news
Ook niet echt een stijgende lijn ofzo.
ik haal een beroemde troller hier aan
De balk en die splinter blijft problemen geven bij je ;-)
Nee SEDje, het was gewoon de eerste associatie die opborrelde bij het aanschouwen van de brij die je soulmaatje had neergeplempt. Bij jou is deze weer hufterigheid ;)
dadas nieuwste modewoord van deze maand. ( al een keer of wat tegengekomen bij hem: incoherent leuk gevonden.
Heb je een Dikke v Dale cadeau gekregen en ben je nu de pagina's aan het doorworstelen?
Adsense geeft dan nu bijv:
Dale
Belabberd tikken terwijl je beter kan is in mijn ogen minachting jegens je publiek, valt zo'n beetje in dezelfde categorie als mensen vertellen dat ze een leven moeten gaan leiden...
dus als mensen met een vreemd accent discussieren, dan is dat minachting?
Behang dat vergeven is van de tikfouten getuigt m.i. toch van een zekere minachting jegens degenen die het moeten lezen. Het is prima als iemand fanboy is en daar kond van wil doen maar laat hij/zij zich dan op z'n minst de moeite getroosten om het enigszins leesbaar te houden.
Maar zeg dan niet dat je hem vanwege tikfouten corrigeert.
Juist. Ik ook. Dat is dan ook de enige reden waarom ik 'gewoon' MS spullen gebruik. Maar de nadruk ligt wel op 'als het niet anders kan'! Gelukkig komen er steeds meer alternatieven en kan er steeds meer voor 'het beste produkt' worden gekozen i.p.v. dat het door koppelverkoop praktijken wordt opgelegd.
Tikfoutjes maken we allemaal eens, maar wat jij doet is een forum consequent behangen met incoherent in elkaar gerammelde monologen en dat gaat op een gegeven moment toch behoorlijk irriteren.
Opvallend overigens dat je er nu wel op lijkt te letten en dat gescheld mag je wat mij betreft achterwege laten.
De grote vraag is denk ik meer of het "verzadigingspunt voor reclame" al is bereikt of allang gepasseerd.
De "marktwaarde" van dit soort systemen is m.i. flink opgepompt. Er wordt een heleboel waarde gecreëerd op basis van verwachtingen, maar aan het eind van het liedje moet degene die geld uitgeeft voor de reclame het wel terugverdienen.
Als dat op een "hyperige" manier gaat, wat volgens mij het geval is geweest, dan lopen de kosten te veel vooruit op de baten. In feite is dat wat op de amerikaanse hypotheken-markt is gebeurd, dus het een aantal malen doorverkopen van pakketten hypotheek-tegoeden enigszins hiermee vergelijkbaar.
Ik zou op dit moment dan ook niet zo snel geld steken in aandeeltjes van een speler die toch wat laat de grote marktverovering op dit reclame-terrein nog moet maken.
Op zich maakt dat niet uit.
De adverteerders zullen vermoedelijk toch dezefde hoeveelheden besteden aan advertenties op het internet.
Als je nu ziet dat Google qua vergoedingskosten aan websites die hun advertenties tonen maar een fractie overmaakt van de totale reclame inkomsten dan is er dus voor website eigenaren eenveel groter deel van de inkomsten te behalen door concurrentie.
Het is voor de ontwikkeling van het internet gunstig als het grootste deel van de reclame inkomsten gaat naar degenen die de content voor het internet maken.
Dat stimuleert om meer content te maken.
Ik hoop dus niet zozeer dat MS hier geld aan verdient als wel dat de siteeigenaren hier geld aan gaan verdienen dat nu nog in de zakken van advertentiebedrijven verdwijnt!!!
Als leverancier zou ik het belang van mijn klant voorop stellen en niet mijn persoonlijk voorkeuren.
Noem dat maar een leven ...
en "juichen" voor dada1958
Ik zou het juist toejuigen als ze wat anders gaan doen doen dat het maken van software.
Het betreft juist een programma waarbij willekeurig gebruikers deze reclames aan hun site kunnen toevoegen.
Dus Microsoft gaat die reclames niet plaatsen maar websites die geld willen verdienen met het plaatsen van die reclames.
De grote vraag is natuurlijk waar Microsoft al die reclames dan gaat plaatsen, daarvoor moeten zullen ze dan toch ook meer content(-aanbieders) moeten hebben.
Blijkt maar weer hoe innovatief Microsoft is. Na al die jaren heb ik zeer, maar dan ook zeer weinig vertrouwen in ze. Hun hele business model is erop gebaseerd om anderen zoveel mogelijk een loer te draaien. Ik veroordeel dit niet, want ieder bedrijf zou dit doen vanuit die positie, maar ik beoordeel wel. Ik kijk sceptisch naar Google maar Microsoft heeft wat mij betreft afgedaan en daar waar ik een alternatief heb (of kan bieden aan klanten)zal ik zeer zeker geen Microsoft gebruiken.
Maar stel dat een deel van de adverteerders overstapt, en een ander deel niet. Dan is er minder concurrentie tussen adverteerders om die ene plaats op mijn site.
Zolang er twee advertentieprogramma's zijn, zullen de meeste adverteerders op beide actief zijn. Maar als het er meer worden moet dat op zeker moment afnemen.
Ik zou wel overwegen over te stappen als er bij een concurrent beter wordt uitbetaald en als de uitbetalingsgrenzen wat lager zouden liggen dan bij Google
Loezer
Heb je daar aandelen in?
Get a life
Dat doet de redactie zelf ook niet. And I couln't care less.
dan zijn we het een keer met elkaar eens qua marktwerking.
Ik vraag me wel af voor hoeveel grote spelers er ruimte is. Ik sla nog wel eens advertentie aanbiedingen af omdat de transactiekosten bij advertenties nogal toe nemen als de markt te versnippert raakt.
Even een paar minnetjes uitgedeeld...
Lees uw reactie goed door en controleer op spelfouten / zinsopbouw.
En aangezien webwereld ook gebruik maakt van Adsense is het misschien juist voor hun wel eens interessnat om te bekijken wat voor de gebruikers de betere optie is en om ons dan daarover te informeren ?
Gezien de marges die Google momenteel lijkt te halen zit er veel rek in dit segment.
Een nieuwe aanbieder zou mogelijk wel het dubbele kunnen uitbetalen van wat Google uitbetaalt en uiteindelijk toch nog winst kunnen maken.
Dus ik vraag me af of Microsoft geinterresseerd is om hier een prijzen slag te laten ontstaan en of dan ook de vergoedingen voor adsense gebruikers navenant zullen stijgen.
Zo niet dan zal het moeilijk worden om in dit segment markaandeel te halen. Google heeft natuurlijk al enorm veel handel te pakken en is de bekendste speler. Het zal een moeilijkste strijd worden om daar een bresje in te slaan.
Reageer
Preview