
XS4ALL verhoogt prijs Pack-abonnement drastisch
Provider XS4ALL verhoogt plots de prijs van Pack-abonnementen, vooral gebruikt voor nieuwsgroepen, met 50 procent. De dienst is verouderd en onderhoud wordt duur, vindt de isp.
Provider XS4ALL verhoogt plots de prijs van Pack-abonnementen, vooral gebruikt voor nieuwsgroepen, met 50 procent. De dienst is verouderd en onderhoud wordt duur, vindt de isp.

XS4ALL verhoogt prijs Pack-abonnement drastisch
Provider XS4ALL verhoogt plots de prijs van Pack-abonnementen, vooral gebruikt voor nieuwsgroepen, met 50 procent. De dienst is verouderd en onderhoud wordt duur, vindt de isp.
De Pack-abonness moeten per 1 april in plaats van 10 euro per maand 15 euro gaan betalen voor dezelfde diensten. Dit blijkt uit een e-mail die XS4ALL aan klanten verstuurde. Pack is feitelijk een Xs4All-pakket, maar dan zonder ADSL-abonnement. Dus e-mail, online opslag, bellen via internet en toegang tot nieuwsgroepen.
Het is volgens XS4ALL noodzakelijk om in de dienst te investeren. "Het is een forse verhoging, maar helaas noodzakelijk", zegt een woordvoerder van XS4ALL.
Volgens hem is Pack in feite het inbelabonnement van XS4ALL. "Hoewel het velen verbaast wordt dit nog steeds behoorlijk gebruikt." Hoeveel gebruikers dat precies zijn kan de provider niet zeggen omdat moederbedrijf KPN beursgenoteerd is. Het gaat om 'minder dan 5 procent' van het totale aantal klanten.
Nieuwsgroepen
Vooral het onderhouden van de achterliggende systemen kost geld. Pack wordt veel gebruikt als nieuwsserverabonnement, en ook het onderhouden van een Gnuzilla- of Usenet-servers kost ook geld. "Het is om die reden dat we de prijs omhoog doen", aldus de zegsman.
Het Pack-abonnement wordt niet meer los verkocht en wordt alleen nog gebruikt door bestaande abonnees. "Het is een dienst die niet meer tot de prioriteit van XS4ALL behoort", zegt de woordvoerder tegen Webwereld. Dat hoeft niet te betekenen dat de provider van de klanten af wil. De dienst blijft ondersteund en er zijn geen plannen om ermee te stoppen.
Overstappen op adsl-abonnement
Het liefst zou de provider Pack-abonnees overzetten naar een volledig pakket inclusief adsl-abonnement, omdat daar de prioriteiten wel liggen. Het goedkoopste abonnement kost 30 euro per maand.
had zaterdag de schriftelijke bevestiging al binnen, ze willen echt graag van de klanten af, zo snel hebben ze nog nooit gereageerd bij Xs4all.
Nog niet.. duurt niet lang meer voordat NL dat wel is.
En ze zijn nog niet klaar bij Xs4all, ook Colocating wordt royaal duurder vanwege gestegen stroomkosten.
Ze willen echt van hun klanten af.
Ai ai, taalblundertje: kosten die duurder worden. Gesprekken worden duurder, kosten hoger.
Het klinkt meer als "we hebben geen idee hoe we costing moeten doen" ;)
Ik denk dat moederbedrijf KPN gewoon meer geld wil zien: KPN-breed worden per 1 april a.s. zeer forse prijsverhogingen doorgevoerd. Ex-Tiscali ADSL abonnees gaan bijvoorbeeld bij Telfort 25% meer betalen (reden die ik ontving in mijn mailbox: "wegens regelgeving"). Bellen met een KPN Belbudget-abonnement naar Duitsland wordt ruim 200% duurder(!!!) en bellen van vast naar mobiel 56% duurder. KPN graait er links en rechts gewoon nog wat bij. Kunnen ze ook doen gezien hun marktpositie.
De ADSL klanten is "intern" verkeer, de pack klanten komen van "buiten" dat kan wellicht meespelen
XS4ALL zegt (hier): Vertaling: als bestaande abonnee moet ik meer gaan betalen omdat er nieuwe abonnees bijkomen?
Da's een soort omgekeerd pyramidespel.
Niet alleen pack gaat omhoog; ik krijg zojuist een mail dat flat-fee small bellen ook van 12,50 naar 15,00 gaat. Da's maar liefst 20%. Ik ben sinds het begin bij XS4ALL, maar ik denk dat het nu tijd wordt om een goedkopere aanbieder te gaan zoeken.
Wel lastig dat ik m'n emailadres kwijtraak.
Aanbevelingen iemand? Account bij Google/Yahoo?
Dat denk je verkeerd. Het geld twee richtingen op dat je beiden moet melden als iets wordt opgenomen. Het is hier geen bananenrepubliek.
Niet alleen Pack is 50% in prijs gestegen, ook bellen via XS4ALL gaat 50% omhoog: van 2 naar 3 cent per minuut.
(Edit: sorry voor de dupe, zag de reactie van Ronald123 pas na het posten)
Is dat zo? Moet ik nodig mijn BudgetPhone weer eens opladen...
Met een beetje webmail client kan je je "reply-to" aanpassen.
Het is van de zotte dat ze 15 euro per maand durfen te vragen voor een inbel, email en hosting abbonnement van 500MB. Hoeveel mensen gebruiken die Newszilla service nou echt als die geknepen en opgeschoond wordt? Ik ben automagisch lid geworden van de XS4ALL club toen Demon werd overgenomen, en kreeg laatst ook al een prijsverhoging van 5 euro op de mat.
Nooit aan gedacht, maar ik zie dat DDS voor ongeveer het zelfde als Pack van XS4all 3,50 per maand vraagt, betaal je in een keer voor 3 jaar is het zelfs maar 1,99 per maand.
http://www.dds.nl/basis/index.php
Ik heb al jaren een voornaam@achternaam.tk adres. Dat kan ik iedereen aanraden. Inmiddels heb ik buiten mijn invloed verbinding gehad via casema, wanadoo, orange, online wanadoo en Ziggo.
Het is even doorbijten, een jaartje dubbel maar daarna heb je nooit meer portabiliteit problemen.
Alleen in het buitenland is het lastig omdat de locale smtp server je niet accepteert en via webmail heb je het provider adres weer. Maar post ontvangen is geen probleem.
Slim, maar mijn VOIP logs van een 3de partij waren ook niet genoeg voor ze; nu lig ik niet wakker van die 3 maanden dat is erg zuur; wat ik wel jammer vindt is dat ze een klant die al meer dan 15 jaar internet bij ze afneemt op deze manier een oor aan naaien, niet veel anders bij dit pac abonnement. Ik zou als ik jou was er toch nog een briefje aan wagen, gewoon om zeker van je zaak te zijn, je recht hebben betekend helaas niet altijd je recht krijgen omdat de kosten van een zaak niet opwegen tegen een paar maandjes abonnement. De kosten die hebben ze allang 3 dubbele terug betaald aangezien verschillende klanten van ons inmiddels zijn overgestapt of in het process. En vanuit een zakelijk standpunt is dat dus heel dom van xs4all.
Hmja, Xs4all. Toen ik Wanadoo/Orange/Online verliet was het een optie, maar toen ik de prijzen voor een fatsoenlijke bandbreedte zag, wist ik meteen dat dit niet meer het revolutionaire bedrijf van de jaren '90 was. Inmiddels ben ik zo'n anderhalf jaar bij DDS (ja, echt!). In het begin was ik wat skeptisch en dacht dat het vergane glorie was. Ik was binnen enkele dagen aangesloten, en sindsdien heb ik nog nooit last van een storing gehad. Voor de rest heeft het allemaal een knus oud Xs4all gevoel, met o.a. de mogelijkheid voor shell toegang via het basispakket, en duidelijk een openheid voor Linux en OS X. Maar de prijzen zijn zeker concurrerend met de grote ISPs.
Bij het aanmaken van die nummers stond er dat ze na 3 maanden niet gebruikt te zijn, ze zouden vervallen, tenzij je een voip-out optie aanzette
Ik dacht dat het net iets anders in elkaar stak.
Indien je een bedrijf of overheidsinstantie belt ben je als particulier niet verplicht te melden dat je het opneemt. Andersom (zij nemen het gesprek met jou op) is dat uiteraard wel het geval.
Dan hoop ik voor je dat je wel aan het begin hebt gezegd
dat je het gesprek opneemt anders is het in het geval van
een rechtzaak niet wettig verkregen bewijs materiaal en
zal de zaak direct geseponeerd worden.
Gesprekskosten telefonie worden ook al 50% duurder bij Xs4all, van 2 naar 3 cent/minuut. What's next?
Ze zijn de bezem door hun diensten aan het halen blijkbaar. Gisteren kreeg ik de melding dat ik mijn gratis VOIP nummer moet inleveren omdat ik langer dan 6 maanden daar geen gebruik van maak. Dit wordt structureel standaard doorgevoerd.. als je even geen gebruik maakt van je gratis nummer, moet je 'm weer inleveren.
Ik heb een autoreply gezet op mijn xs4all adres
Vanwege absurd prijsbeleid van mijn provider
Xs4all ben ik helaas genoodzaakt te stoppen met
het gebruik van dit mailadres.
Voor meer informatie kunt u mij bereiken via http://............
Het wijzigen is het hele probleem. Weet echt niet meer waar ik me gedurende 12 jaar geregistreerd heb met dat e-mail adres :)
En ook al je contacten op de hoogte stellen van nieuw mail adres kan lastig zijn, sommige pikken het niet, of niet snel op...
XS4all heeft wel vaker aanpassingen doorgevoerd op 1 april, en die zijn prima te doorzien, ook is duidelijk dat dit niet zo'n grap is.
Wanneer dit inderdaad een 1 aprilgrap is, is dat voor Xs4all wel een hele dure inmiddels. Lees alle negatieve publiciteit maar eens door, dat herstel je echt niet door uiteindelijk aan te geven dat het een 1 aprilgrap is.
Ik heb inmiddels bij 3 klanten een migratietraject ingezet van Xs4all naar elders, en ik ben vast niet de enige die dat heeft gedaan.
Nee erger nog ze gebruiken onderhoud als argument om prijzen te verhogen.
Is er dan een verschil in servers tussen xs4all adsl klanten die van identieke diensten gebruiken en xs4all niet adsl klanten die van deze diensten gebruikmaken.
Het lijkt me toch dat het ene of meer en dezelfde servers zijn. Ik zie niet in waarom het wel of niet verbinding maken via xs4all adsl een verschil in prijs kan uitmaken.
Daarom heb ik het telefoongesprek vanmorgen opgenomen ;)
Ze kon alleen maar intern mailen naar Sales en kon geen cc naar buiten sturen. Sprak gebrekkig Nederlands, maar was wel uitermate vriendelijk. Had wel het idee dat ze alleen maar de opzegging begreep en de rest van mijn betoog niet.
Ik hoop dat je het wel schrifetelijk hebt gedaan, want xs4all staat opzeggingen wel toe via de telefoon, maar na 3 maanden kwam ik er achter dat ik nog steeds ADSL had en ook nog rekeningen betaalde. We hebben uw opzegging nooit gehad zeggen ze dan, daar sta je dan. Het zijn inderdaad de boeven van KPN geworden. bah!
Jongens, waar maken jullie je nou zo druk over?
Kijk nou eens naar de datum waarop dit in gaat en naar de geschiedenis van 1 April grappen van XS4All.
Voorbeeldjes:
In 2004 boden ze een handleiding aan voor een Senseo die via het internet te besturen was.
In 2007 werkten ze samen met het ministerie van VWS aan een campagne voor een gezonder internet.
En nu dit op 1 april? Waarom blijven mensen ieder jaar in dit soort grappen trappen??
Mee eens, m.i. is het huidige XS4All momenteel een sterfhuisconstructie en zal het, net als planet en hetnet op enig moment compleet worden opgedoekt.
Haal jij providers en internet niet door elkaar? Of zit jij op het internet omdat je de providers zo leuk vindt?
Internet is geen basis behoefte, maar een luxe product :) gewoon opzeggen die handel, als je alle providers van Nederland, niks vind... wat doe je dan op internet?
Ik HAD een ADSL-abonnement van XS4All. Totdat ik - op aanraden van XS4All - was overgestapt naar een XS4All Only ADSL-abonnement. Het gevolg van deze overstap was een snelheidsdaling (met 62,5%). Na maanden gebakkelei konden ze niks voor me betekenen en heb ik mijn ADSL-abonnement naar een andere aanbieder om laten zetten (snelheid is nu weer goed).
Je raad het al; om mijn e-mailadressen en VOIP-nummers niet kwijt te raken heb ik het XS4All ADSL-abonnement om laten zetten naar een pack abonnement. Nu mag ik daar ook weer anderhalf keer zoveel voor gaan betalen? Is bijna evenveel als voor mijn ADSL-verbinding! Belachelijk! Gooi die nieuwsgroepen en andere meuk dan maar uit het abonnement!
Een ADSL-verbinding van XS4All is voor mij een gepasseerd station; die wil ik nog niet hebben als het gratis is.
XS4All is afgegleden van prima provider met goede service naar een k*tprovider die te duur is, een slechte helpdesk heeft, niet levert wat ze belooft en klaarblijkelijk ook geen flauw benul heeft van wat haar klanten willen. Maar goed, dat is mijn ervaring/beleving.
Voor 1 of 2 maandbetalingen van Pack heb je een jaar lang je eigen domeinnaam met mailbox. Dan hoef je nog maar 1 keer overal je adres te wijzigen, daarna kun je je emailadres altijd meenemen.
Een 50% verhoging voor, zoals de brief die ik gisteren kreeg vermeldt, investeringen in de diensten. ?. Wat krijgen we er dan voor nieuws bij? Weer een paar nieuwe windows en internet explorer only grappen? Zoals de 'webphone' en de videostream ?
15 euro voor een paar emailadressen, shell toegang tot de server en een luttele 500 MB storage. Per maand! Ik wil daar weg. Maar waar naartoe? Die anderen zijn helemaal niet te pruimen. Heeft iemand hier een alternatief?
Zoals velen hier heb ik het pack ook nog, en alleen om mijn e-mail adres te behouden (en gebruik af en toe de webspace).
Heb dat e-mail adres sinds het Demon tijdperk, denk zo'n jaar of 12. Al mijn accounts op fora, games, Nuon, DigID, UPC, etc, zijn allemaal geregistreerd met die e-mail adressen.
Vooral handig bij lost password, etc. 10 EUR vond ik al veel voor hetgeen dat ik gebruikte, 15 EUR is belachelijk.
Echter, het is geen doen om overal mijn e-mail adressen te gaan wijzigen...
Helaas is er geen e-mail portering mogelijk...
Ben al meer dan 9 jaar lid van een club waar Idealen, kwaliteit, stabiliteit en zekerheid hoog in het vaandel stond. Maar wat mij betreft begon het afzakken al een paar jaar geleden door alleen maar leuke dingen te doen voor nieuwe abo's en de trouwe achterban steeds meer in de kou te laten staan. Snelheids verhogingen werden zeer beperkt doorgevoerd, aan alle kanten werden ze ingehaald door conculega's die tegen de helft van de prijs het viervoudigde beloofden (en weliswaar maar uiteindelijk het tweevoudige leverde, maar het bleef significant meer) en zo meer. Draadloos modem werdt al snel geleverd; maar alleen aan nieuwe klanten. Ja je kon als trouwe klant hem wel krijgen; maar je moest dan wel even bijtekenen voor een nog duurder abo.
Uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en overgestapt. Gewoon puur uit kosten-punt. 45 euro voor een 6Mbit Abo (in 2008) was gewoon too much. Nu een Alice lijntje met 13Mbit voor 3 tientjes met daarbij ook nog (enigszins) gratis bellen binnen NL. Dus Pack was de enige methode voor het behouden van m'n mailadres. Vond het toen al duur voor een email-only abo (Shell-access hoefde ik niet, de particuliere hosting stelde toch al niets voor, VOIP redt het lange na niet bij BBNED's VOATM, en NEWS word afgeknepen tot 256kbit)
Maar nu is de maat vol. 50% verhoging voor een dienst die nauwelijks brood vreet en er dan niets voor terug doen: ik heb het gehad. Bah!
Mag ik even lachen. Ze misbruiken het als manier van marketing, meer niet. Als het ze niet uit komt om digitale rechten te verdedigen laten ze het vallen. Het 'beste' voorbeeld daarvan is hun zogenaamde strijd tegen het opslaan van verkeersgegevens. In de beginjaren deden ze zich voor als opstandeling in verband met privacy, maar toen puntje bij paaltje kwam hebben ze het hele gedoe rond privacy en digitale rechten geschrapt en draaide de verdediging enkel nog om de te maken kosten. Ze hebben het er ook nooit meer over gehad.
Wat xs4all even 'vergeet' te melden is dat het inbellen ook standaard is inbegrepen bij de ADSL-abonnementen. Daarvan gaat echt geen 5, 10 of zelfs 15 euro per abonnement naar het onderhoud van het inbellen. Het is dus slechts een slap excuus om de prijsverhoging eenzijdig bij dat abonnement door te voeren onder het mom van veroudering en onderhoudskosten.
Na 16 jaar heb ik vandaag het laatste beetje wat ik van xs4all nog gebruikte (mailadres en shelltoegang) opgezegd.
Jammer, maar de uitleg klinkt leuk, maar hoe kan het dat je voor de experimentele diensten een prijsverhoging gaat doorvoeren bij alleen de Packgebruikers, terwijl ze voor de ADSL abonnementen al de hoofdprijs berekenen?
Ik denk dat de uitleg veel simpeler is. Xs4all is van KPN, daar willen ze nog steeds megawinsten draaien en aangezien de telefonie steeds minder oplevert en een hoop klanten wegvluchten naar goedkopere oplossingen, ga je dat lekker halen waar het nog makkelijk kan. Hoe moet je anders al die bonussen betalen van al die managers en submanagers.
Xs4all is niet meer het Xs4all waar ik 16 jaar geleden ben begonnen.
Er is van XS4ALL niet veel meer over.....het is nog slechts een merknaam voor
een KPN dienst meer niet.
De beste man heet Rop en heeft al zeker tien jaar niets meer met XS4ALL te maken.
Intressant dat ze aangeven dat het onderhoud te duur wordt, terwijl ze totaal geen innovatie of verbetering op de Usenet dienst doen. Ze hadden beter de dienst kunnen opsplitsen ( mail, inbellen etc ) en van Usenet (Newszilla)een aparte toevoeging maken. (Gold Pack ofzo)
Rob Gongrijp kan bij mij wel een potje breken.
XS4ALL is eigenlijk de enige ISP die opkomt voor digitale rechten van haar gebruikers.
Dit voorbeeld laat bijv. een 10 jaar durende strijd zien om haar gebruikers te beschermen.
Reageer
Preview