
Bond ageert tegen prijsverhoging @Home
De Consumentenbond heeft in een gesprek met kabelbedrijf Essent duidelijk gemaakt dat men het niet eens is met de prijsverhoging voor @Home.
De Consumentenbond heeft in een gesprek met kabelbedrijf Essent duidelijk gemaakt dat men het niet eens is met de prijsverhoging voor @Home.

Bond ageert tegen prijsverhoging @Home
De Consumentenbond heeft in een gesprek met kabelbedrijf Essent duidelijk gemaakt dat men het niet eens is met de prijsverhoging voor @Home.
De bond heeft deze week een gesprek gehad met Essent. Aanleiding was onder meer de in december aangekondigde prijsverhoging voor de kabelinternetdienst @Home. De prijs voor deze dienst gaat met ruim 11 procent omhoog, evenveel als het eindproduct van Mxstream. Al wekenlang krijgt de Consumentenbond naar eigen zeggen klachten van consumenten over deze prijsverhoging. "Volgens Essent is deze prijsverhoging nodig omdat het bedrijf extra geïnvesteerd heeft in het netwerk om de snelheid hoog te houden", zo stelt de bond.
Uit reacties van gebruikers van @Home heeft de Consumentenbond afgeleid dat de snelheid inderdaad goed is. Ondertussen is duidelijk dat de kwaliteit van de helpdesk en de mail- en nieuwsserver nog altijd te wensen overlaten. Dit blijkt niet alleen uit reacties die bij de bond binnenkomen, maar ook uit rapportages van Troubles@Home. Deze gebruikersgroep klaagde overigens eerder dat de Consumentenbond te weinig zou doen voor de klanten van @Home in vergelijking met die van Mxstream.
Volgens Ewald van Kouwen van de Consumentenbond is dit laatste niet waar. "In de brief die we deze maand aan de Tweede Kamer hebben gestuurd, wordt behalve Mxstream onder meer ook @Home genoemd."
Goedkope variant
De Consumentenbond heeft Essent verder gevraagd of het klopt dat zij een goedkope variant van @Home gaan introduceren. De geruchten hierover zijn zeer hardnekkig. Als die variant er inderdaad komt, vindt de bond dat die per 1 februari in moet gaan, tegelijk met de prijsverhoging van het huidige abonnement.
Bovendien moeten huidige @Home-klanten kosteloos kunnen overstappen. Op `zeer korte termijn' laat Essent de Bond weten of dit inderdaad gaat gebeuren. Al eerder heeft de Consumentenbond staatssecretaris De Vries van Verkeer en Waterstaat gevraagd om extra wettelijke maatregelen tegen bovengenoemde praktijken. De prijsverhogingen van @Home en MxStream waren hier aanleiding toe. De bond vindt `dat bedrijven te veel vrijheid hebben om zich zo klantonvriendelijk te gedragen'.
Om dit te voorkomen zou toezichthouder OPTA bevoegdheden moeten krijgen om te onderzoeken of bedrijven zich fatsoenlijk gedragen ten opzichte van consumenten. Nu kan OPTA alleen nog onderzoeken of bedrijven zich ten opzichte van elkaar netjes gedragen. Bovendien zou OPTA deze bevoegdheden niet alleen moeten hebben voor de telecombranche, maar ook voor de kabel.
Rianne van Uden:Home heeft inderdaad enige tijd geleden een andere, goedkoper variant op de markt gebracht. Nieuwe abonnees konden hier gratis of zéér goedkoop aan deelnemen. Echter voor de oudere abonnees was er geen regeling, zijn moeten vet betalen om over te stappen.
Altijd gezeik met @home!!
Met vriendelijke groet,
Rianne van Uden
T Eijfferts:Ik zou het zeer op prijs stellen als de verhoging niet zou doorgaan
Sjoerd:Kijk eens op [Link] en word lid! Dan blijf je op de hoogte van het laatste nieuws rond @home, je kan er ook met al je vragen terecht. [Link]
Peter:"kees V:
Zondag 20 januari 2002, 00:10 uur
waar maken we ons druk om, om de prijsverhoging van 10,- €4.50??laat de consumentenbond liever opkomen voor al die mensen die zowel geen adsl als kabel hebben en die zich scheel betalen aan de telefoonrekening, dit zijn gewoon normalen prijsverhogingen en dat kun je verwachten.niks mis mee"
Dus, wanneer Albert Heijn (of uw plaatselijke buurtsupermarkt) morgen de prijzen met 11% verhoogd, vindt u dat ook normaal?
jbogaers:we moet maar met ze alle maar is stoppen kijken waar @home dan is al is het maar een jaar
kijk maar naar kpn die zij ook veel abonees kwijt dus hebben ze probeml
hammer:ik vind het een regelrecht schande om nu de prijs te verhogen. Eerst een bliksemaktie voeren met een aabieding van de halve prijs en na het binnenhalen van tig-zoveel klanten de prijs omhoog? Een slechte service.
Piepoeh:Lekker, zojuist ADSL eruit gegooid en @home genomen. Kunnen we niet beter een paar 100 jaar terug in de tijd. Lekker internetten met rooksignalen. Kun je zelf je hout hakken en kost het niks
sjaak geenjaar:dat wat @home nu flikt ,hadt ik allang aan zien komen,ze lokken eerst de mensen met goedkope aanbiedingen,zoals aansluiting op de kabel voor halfgeld,gratis instalatie paket,maar laten ze eerst die lui achter de hulptelefoon maar eens beter op leiden,dat is nu echt een ramp.vraag je per email om hulp dan krijg je na een week een bericht je terug wat een kind van 10 ook had kunnen bedenken,nee @home u verdient de rode kaartmet uw prijs opdrijving.
Alex:@home kondigde voor de verandering van de Euro aan geen prijsstijging te gaan onderhouden.
Het is erg raar dat ze ineens zo erg stijgen.
Wat betrefd de service, het klopt, zo goed zijn ze niet, service desk die altijd alles volgens vaste punten volgt, terwijl je eigenlijk zelf al goed weet wat het probleem is, en een antwoord van @home moet hebben. Tevens is het installatie beleid van ze ook niet al te best, dus....we zullen zien wat er nu weer gaat gebeuren, worden ze dan net zo als UPC?
Bas Groothuizen:En weer hoor ik niks over de prijsverhogingen van Quicknet! Ben ik dan de enige die daar over geklaagd heeft?
Die prijsverhoging was ook rond de 10 gulden per maand.
Marcel:Amen,
Als het nu ook nog allemaal wat oplevert dan is het helemaal mooi
Reageer
Preview