
Hyves krijgt enkele maanden om zich te bewijzen
Kindernetwerksite Hyves krijgt nog enkele maanden om "zijn verdienmodel te bewijzen". Dat zegt topman Cees van Steijn van mediaconcern TMG.
Kindernetwerksite Hyves krijgt nog enkele maanden om "zijn verdienmodel te bewijzen". Dat zegt topman Cees van Steijn van de Telegraaf Media Groep TMG.

Hyves krijgt enkele maanden om zich te bewijzen
Kindernetwerksite Hyves krijgt nog enkele maanden om "zijn verdienmodel te bewijzen". Dat zegt topman Cees van Steijn van de Telegraaf Media Groep TMG.
TMG gaat flink snoeien in zijn internetactiviteiten. Voor het einde van het jaar wordt onder meer een besluit genomen over het voortbestaan van sociale netwerksite Hyves. Dat heeft interim topman Cees van Steijn gezegd tijdens een toelichting op de halfjaarcijfers van het bedrijf.
De internetactiviteiten moeten “hun verdienmodel bewijzen”, zei Van Steijn onder meer. Wel ziet de topman de in versukkeling geraakte netwerksite als “kraamkamer voor nieuwe ideeën” en heeft het “potentieel op de gamesmarkt”, schrijft het Algemeen Dagblad.
Meer games via Hyves
Hyves heeft zich in de laatste maanden versterkt op die gamesmarkt via de social gamingsite Hyvesgames.nl. De doelgroep van Hyves zijn kinderen van acht tot vijftien jaar, de afgeleide spelletjessite trekt vooral vrouwen van dertig jaar en ouder. Hyves zelf haalt volgens TMG op maandbasis nog 2 miljoen bezoekers; de games worden dagelijks door “honderdduizenden leden” gespeeld, zegt TMG in het halfjaarverslag.
De inkomsten uit Online Media stegen licht, zegt TMG, maar dat komt vooral uit e-commerce, zoals de verkoop van tablets. TMG heeft twee webshops, van De Telegraaf en van GroupDeal en die zagen hun omzet met 3,5 miljoen euro stijgen. De inkoopkosten stegen navenant overigens.
Dichtbij.nl maakt nog verlies
Bij Online Media maakt Dichtbij.nl nog verlies, ondanks een stijging van de inkomsten tegenover een stabilisatie in kosten. Ook Groupdeal.nl kent “een forse stijging” van de inkomsten door een sterke groei van de adressendatabase. De omzet steeg met 60 procent. Overall daalden de inkomsten uit online advertenties. Voor de rest van het jaar wordt daar geen verbetering verwacht.
TMG nam Hyves voor 43 miljoen euro over aan het einde van 2010. Toen al stond de sociale netwerksite onder druk van vooral Facebook. Een jaar later bleek Hyves sneller leeg te lopen dan verwacht en in maart van dit jaar werd besloten Hyves vrijwel geheel af te schrijven en 36,5 miljoen euro te schrappen van de boekwaarde.
Gek.Wist nooit dat hyves voor kinderen was.
Ben 61 en voordat FB ging scoren regelmatig sociaal bezig op Hyves.
Snap nu ook dat ze alle jarigen melden als 1 jaar.
Een tijdelijke opleving van 2 maanden, dat kun je nog wel voor elkaar krijgen. Maar met de huidige generaties sociale netwerken is hyves gewoon uitgespeeld. Net nog eens ingelogd... in een jaar tijd wel een whopping 15 updates van m'n vriendjes. En dat is dan nog voor een aanzienlijk deel via de API binnengekomen uit andere sociale netwerken. Profielfoto's van 3 exen geleden zijn meer regel dan uitzondering. Dat krijg je niet met een paar spelletjes winstgevend...
Ik moet zeggen, de verkoop aan TMG was voor de toenmalige eigenaars een gouden greep!
@Wasmachinemant5-r
Tja facebook is ook niet leuk... MOten we dan ook maar onderuithalen... die troep ;-)
Onderuithalen die troep, Hijfs was nooit leuk geweest.
Reageer
Preview