Dat blijkt uit statistieken van het internet onderzoeksbedrijf Quantcast. In een blogpost laat dat bedrijf mooie statistieken zien. De eerste twee dagen na de introductie van het keuzescherm was de impact nog niet zo heel groot, maar 3 maart moest IE maar liefst twee procent inleveren. Een paar dagen geleden werd het voorlopige dieptepunt bereikt van 45 procent.

Dat dieptepunt van Internet Explorer viel samen met het hoogtepunt van Firefox. Dat reikte toen tot 38 procent. Firefox is dan ook de browser die het meest lijkt te profiteren van het keuzescherm. Dat kan de open source browser ook wel gebruiken, want wereldwijd gaat het gebruik ervan achteruit. De eerste maart was ook in Europa voor Firefox het dieptepunt van dit jaar.

Volgens de statistieken van Statcounter is er sinds het keuzescherm echter helemaal niets veranderd. Er zal dan ook vooral vooral op langere termijn worden gekeken hoe de ontwikkelingen verlopen, en of de gebruikers die zijn overgestapt ook echt bij hun keuze blijven. Hoe het met de andere browsers gaat moet ook nog duidelijk worden.

Source: StatCounter Global Stats - Browser Market Share

Bron: Techworld