Als mensen een telefoon van hun operators krijgen, dan wenden ze zich bij problemen eerst tot hun telco. Maar Google verkoopt zijn telefoon direct, dus krijgt Google nu zelf de volle laag. Dat is een probleem, omdat Google helemaal niet ingesteld is om zoveel klantsupport te leveren. Zo accepteert Google alleen klachten per e-mail, waarop het binnen twee dagen wil reageren. Dat is veel te langzaam, aldus veel klagers online.

Er zijn ook mensen die T-Mobile of HTC aanspreken. Maar daar zijn ze aan het verkeerde adres. T-Mobile wijst naar Google of HTC. HTC verwijst klagers weer terug naar T-Mobile, zo wordt op forums beweerd. Een van de klanten, Roland78, schrijft op het forum dat hij vier keer op en neer is gegaan van T-Mobile en HTC. Volgens hem heeft T-Mobile gezegd dat Google hen niet van support documenten heeft voorzien voor de Nexus One.

Een aantal mensen in de thread over slechte 3G prestaties op de telefoon beweren dat ze van HTC klantenservice te horen hebben gekregen dat de Nexus One geen 3G ondersteunt, terwijl dat wel het geval is. Iemand anders kreeg na vijf uur een mail van Google waarin werd voorgesteld dat de gebruiker zijn telefoon zou herstarten, om te kijken of het probleem dan zou zijn opgelost.

Er zijn ook veel klachten van mensen die vinden dat ze in aanmerking komen voor de gereduceerde prijs van 179 dollar, terwijl Google sales vindt van niet. Andere klagen er gewoon over dat trouwe klanten van T-Mobile meer moeten betalen voor hun telefoon dan nieuwe klanten.

Tot slot wordt er nog druk geklaagd over bestellingen die drie dagen later nog niet bevestigd zijn.

Google, T-Mobile en HTC hebben nog niet gereageerd op de problemen.

Bron: Techworld