Zowel analisten als fabrikanten menen dat de adoptie van de technologie wordt gestimuleerd door de komst van producten die Bluetooth ondersteunen. Dit bleek deze week tijdens de Bluetooth Developers conferentie die in Californië wordt gehouden. De dalende prijzen voor componenten en stijgende verkopen zullen de adoptie alleen maar bevorderen, zo denken experts. De technologie werd in 1998 al gestandaardiseerd, toch komen nu pas de producten op grote schaal op de markt met Bluetooth-ondersteuning. Veel van deze producten draaien om één soort apparaat: mobiele telefoons. Verscheidene fabrikanten zullen deze week tijdens de conferentie nieuwe producten tonen, veelal met Bluetooh-ondersteuning. Marketingdirecteur Johan Akesson van Ericsson verwacht dan ook dat de verkoop van Bluetooth-chipsets volgend jaar met zo'n driehonderd procent toeneemt. Ook de auto-industrie blijkt de acceptatie van Bluetooth te bevorderen. Zo demonstreert Audi deze week een ingebouwde carkit die de Bluetooth-technologie gebruikt voor communicatie tussen de verschillende componenten (telefoon, luidspreker en microfoon). Eerder al concludeerde Bluetooh-pionier TDK Systems dat veel autofabrikanten vaart zetten achter de inbouw van Bluetooth in de auto.